19.07.19, 16:30

Abp Fulton J. Sheen: Dlaczego świat przestał wierzyć w piekło?

Istnieje wiele powodów, dla których współczesny świat przestał wierzyć w piekło; przede wszystkim należy wymienić powód psychologiczny. Jeśli człowiek wiódł nikczemne życie, nie chce on, aby jego niewłaściwe postępowanie zakłócane było przez ostre słowa o sprawiedliwości. Jego pragnienie, aby nie istniała ostateczna kara za jego przestępstwa, staje się ojcem dla przekonania, że nie istnieje takie miejsce jak piekło. Dlatego właśnie nikczemny człowiek zaprzecza istnieniu piekła, podczas gdy święty nigdy nie kwestionuje jego istnienia, lecz jedynie się go boi. 


Innym powodem jest to, że niektórzy ludzie mylą prymitywną wizję poetów i artystów z rzeczywistością moralnego porządku, jaka kryje się w w doktrynie. Wieczysta rzeczywistość nie zawsze daje się łatwo zobrazować za pomocą symboli czasu i przestrzeni, lecz nie ma powodu, dla którego powinno się ją kwestionować, podobnie jak nie powinno się zaprzeczać istnieniu Ameryki tylko dlatego, że czasem symbolizowana jest ona przez kobietę dzierżącą czerwono-biało-niebieski sztandar. 


Ostatecznym powodem zaprzeczania istnieniu piekła jest to, że próbuje się oddzielić doktrynę piekła od organicznego całokształtu prawd chrześcijańskich. Gdy oddzieli się ją od doktryn grzechu, wolności, cnoty, zbawienia i sprawiedliwości, staje się ona tak absurdalna jak oko oddzielone od ciała. Dowodem na to jest fakt, że ludzie zaczynają gorszyć się wspomnieniem piekła, gdy tylko przestaje ich gorszyć grzech. Kościół nigdy, ani na jotę nie zmienił wiary w wieczne odmęty piekielne, tak jak nauczał jego Założyciel, nasz Pan i Zbawiciel, Jezus Chrystus. Pozostając wiernym Jego słowom, Kościół naucza, że piekło jest po pierwsze wymogiem sprawiedliwości, a po drugie – jest ono wymogiem miłości.


Arcybiskup Fulton J. Sheen


Źródło: „Go to Heaven”, 1961r., str. 241-242.

Komentarze

O TAK2019.07.29 22:22
przede wszystkim należy wymienić powód rozwoju intelektualnego społeczeństwa , żaden zdrowo myślący człowiek nie wierzy w tego typu bajki-------------------------------------------- NIE MUSISZ WIERZYC ALE PRZYJDZIE CZAS W KTORYM UWIERZYSZ ALE TO JUZ MOZE BYC BARDZO ZA POZNO ----------WIEC POWODZENIA W NIEWIARE A JA WIERZE ZE PIEKLO ISTNIEJE I NIC ALE TO APSOLUTNIE NIC TEGO NIIE ZMIENI
violencja2019.07.25 23:28
Największym sukcesem szatan jest to , że większość ludzi nie wierzy w piekło.
Azazel2019.07.22 13:21
Do Radziszewskiego: Jasiu, jakby twoją głupotę podłączyć do sieci elektrycznej, to małe miasteczko dałoby się oświetlić. Weź to do serca, zgłoś się do najbliższej elektrowni i wypnij się - wsadzą ci kabelek w odpowiednie miejsce i parę groszy zarobisz. A dlaczego kabelek w tyłek? Bo, w przeciwieństwie do głowy, tam przynajmniej jest jakaś zawartość.
Jan Radziszewski2019.07.20 23:33
żydzie ty pierwszy będziesz srał jak to się mówi w portki jak zobaczysz diabła na własne oczy zresztą powtarzaj przed Snem słowa "ja w Boga nie wierzy ale nawet jakby był to ja nie wierzę że PIEKŁO jest a nawet jak do Piekła wpadnę to też jest to jakiś los szczęścia, bo w nim są najważniejsze żydy naukowcy finansiści muzułmanie buddyści poganie bałwochwalcy ogółem liczba 25 miliardów potępionych ludzi - a więc ci wszyscy którzy lekceważyli Boga tak jak ja to uczyniłem dla swoich kumpli ,rodziny , są straceni na zawsze itp
anonim2019.07.20 20:20
Świat się powoli otrząsa z wpływu kleszej gadki, a szczególnie młodzież.
Jan Radziszewski2019.07.20 23:20
ty pierwszy będziesz srał jak to się mówi w portki jak zobaczysz diabła na własne oczy zresztą powtarzaj przed Snem słowa "ja w Boga nie wierzy ale nawet jakby był to ja nie wierzę że PIEKŁO jest a nawet jak do Piekła wpadnę to też jest to jakiś los szczęścia, bo w nim są najważniejsze żydy naukowcy finansiści muzułmanie buddyści a więc ci wszyscy którzy lekceważyli Boga tak jak ja to uczyniłem dla swoich kumpli rodziny są straceni na zawsze itp
anonim2019.07.21 0:10
Srasz to ty, ale zabobonami i nieuleczalna durnotą, kleszy wypierdku.
bona2019.07.20 19:17
Sam szatan wierzy w Boga i w swoje piekło zapraszając tych ponoć myślących do swoich czeluści.
Jan Radziszewski2019.07.20 13:10
Ateisto Bezbożniku żydzie Nie będziesz nawet długo czekał na poznanie radości piekła, bo nie dalej jak za 8 lat do niego wpadniesz zabrany przez demony tzn Potop ognia i siarki /Łk 17,26-30) tj piekło - nie za miliardy lat jak liczycie a PIEKŁO już za moment, za małą chwilę pochłonie cię w swoich czeluściach "W czasie modlitwy za Kościół święty, ojczyznę i cały świat, zobaczyłam nagle poszczególne części globu ziemskiego, rozdzieranego błyskawicami gromów, ognia i wylewu wód. Ogień i woda szalały od południa aż po zachód (Czechy, Niemcy, Paryż..) przerażeni ludzie biegli do kościołów, które nie mogły pomieścić tłumów, Dlatego wokół murów kościoła gromadziły się rzesze ludzi, którzy w strachu wielkim zgodnie wołali do Boga o ratunek. Wielu spowiadało się na głos Bogu samemu, żebrząc o przebaczenie grzechów. Z powodu siły rozszalałych żywiołów, oślepiających błyskawic i zapadających na przemian głębokich ciemności, nie było możliwości udzielania pomocy. Ludzie ginęli w wielkiej liczbie… Jakieś koszmarne twory „ni to ludzie, ni zwierzęta) plując wciąż nienawistnie cuchnącą cieczą, uganiały się za uciekającymi przed nimi. i broniącymi się rozpaczliwie ludźmi, („niektórzy z nich byli bardzo młodzi, prawie dzieci). Te potwory porywały ich i siłą unosiły z ziemi strącając w przepaść kłębiącego się ognia. Ogarnęło minie przerażenie wielkie, bo rozpoznałam otwarte, stalowe, ciężkie i żarzące się bramy piekła (zapamiętałam je z pobytu w piekle). Wypełzały stamtąd koszmarne istoty z nienawistnym wzrokiem, rzucające się na ludzi. Mahomet w piekle https://www.youtube.com/watch?v=1kJgdsfq1q4 obywatel piekła https://www.youtube.com/watch?v=XLGyaNelwg4&t=618s Odwiert do Bram Piekieł - Rosjanie natrafiają na dantejskie piekło. https://www.youtube.com/watch?v=zzdhSNLB8os
Kubiak2019.07.20 7:26
Jezus nauczał "wybaczaj po 77 razy" a sam by tego nie robił?
Jahu2019.07.20 10:38
Jezus wybaczył wszystkim nie 77 razy, ale aż po śmierć.Oddał swoje życie za mnie i za ciebie za nas wszystkich, ale jeśli ty nie chcesz Jego przebaczenia tylko cały czas plujesz Mu w twarz to co ma cię na siłę do nieba wlec.
Maciek Arczyński2019.07.20 11:34
Wybacz mi Panie za te słowa, ale jak to inaczej napisać? @Jahu To jednak są tłuki. Nie chcą mieć nic wspólnego z Bogiem, ale na wieczność chcą być z Nim. I nam mówią, że jesteśmy pozbawieni rozumu.
rabe2019.07.20 7:26
Odpowiedz jest prosta, bo świat to jest piekło.
JR2019.07.20 7:21
Spór o istnieniu lub nie istnieniu piekła, nieba i w ogóle "drugiego świata" jest bez sensu. Nikt nie jest w stanie tego udowodnić. To raczej rozum i logiczne myślenie na podstawie badań i dowodów naukowych pozwala nam na wyrobienie sobie swoich poglądów. Jeszcze nikt nie powstał i nie powstanie z grobu i w związku z tym nie powie jak jest naprawdę. Można się zadyskutować "na śmierć," mówiąc przysłowiowo i strony toczące spór pozostaną przy swoich zdaniach. Pozostaje tylko wiara.
Dumny Lewak Mangozjeb2019.07.19 22:53
Szeroka i przestronna jest droga, która wiedzie na zatracenie.
JPIII2019.07.19 22:47
Ja wierzę Chrystusowi, który uczy, że "będzie tam płacz i zgrzytanie zębów"
JANOSIK2019.07.19 22:45
Piekło istnieje naprawdę. Tylko głupek może sobie kpić z prawdy.
edi2019.07.19 21:53
Jak tłumaczyć „grzech przeciwko Duchowi Świętemu”, grzech, który – jak jest w Biblii napisane – nigdy nie może zostać odpuszczony? Napisane jest: „Dlatego powiadam wam: Każdy grzech i bluźnierstwo będą odpuszczone ludziom, ale bluźnierstwo przeciwko Duchowi nie będzie odpuszczone” (Mt 12,31). Czy gdy sobie uświadomimy, że taki grzech popełniliśmy to mamy sobie już dać spokój z nawracaniem się, bo już jest za późno? Na początku zacytuję dokładnie słowa Jezusa: „Kto nie jest ze Mną, jest przeciwko Mnie; i kto nie zbiera ze Mną, rozprasza. Dlatego powiadam wam: Każdy grzech i bluźnierstwo będą odpuszczone ludziom, ale bluźnierstwo przeciwko Duchowi nie będzie odpuszczone. Jeśli ktoś powie słowo przeciw Synowi Człowieczemu, będzie mu odpuszczone, lecz jeśli powie przeciw Duchowi Świętemu, nie będzie mu odpuszczone ani w tym wieku, ani w przyszłym.” (Mt 12:30-32) Jest to jedno z najbardziej tajemniczych i mocnych stwierdzeń Jezusa skierowanych do ludzi. Pokazuje stanowczość Boga w stosunku do tych, którzy odrzucają Boga w pełni świadomie i w pełni dobrowolnie pokazując swoim życiem i tym co głoszą sprzeciw wobec Boga. To stwierdzenie odnosiło się w pierwszej kolejności do faryzeuszy – było ono ostrzeżeniem dla tych, którzy chcieliby kroczyć ich drogą. Powyższy słowa poprzedza następujący wstęp Jezusa: „Kiedy wielotysięczne tłumy zebrały się koło Niego, tak że jedni cisnęli się na drugich, zaczął mówić najpierw do swoich uczniów: Strzeżcie się kwasu, to znaczy obłudy faryzeuszów.” (Łk 12:1) Grzech faryzeuszy – tak też potocznie nazywa się grzech przeciwko Duchowi św. jest złem uznanym przez Boga za nieodpuszczalny. W praktyce można go określić, jako przypisywanie sobie władzy większej od tej jaka ma Pan Bóg. To dążenie do partycypowania w przywilejach dostępnych tylko Bogu. To zadufanie sobie i stawianie siebie, ponad Boga. I tutaj Jezus mówi wyraźnie – jeśli ktoś to zrobi, nikt – nawet Bóg tego nie wybaczy.
edi2019.07.19 21:46
Święty Michale Archaniele wspomagaj nas w walce, a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną oby go Bóg pogromić raczył, pokornie o to prosimy. A Ty Wodzu zastępów anielskich szatana i inne duchy złe które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą mocą Bożą strąć do piekła. Amen
GB 2019.07.19 21:41
J 3,16-21 - "16 Bo tak Bóg umiłował świat, że Syna jednorodzonego wydał, aby każdy wierzący w Niego nie zginął, lecz otrzymał życie wieczne. 17 I nie posłał Bóg Syna na świat, aby sądził ten świat, lecz aby świat dzięki Niemu został zbawiony. 18 Kto wierzy w Niego, nie podlega sądowi; a kto nie wierzy, już jest osądzony, bo nie uwierzył w imię jednorodzonego Syna Bożego. 19 A przedmiot sądu jest taki: światło przyszło na świat, a ludzie bardziej umiłowali ciemność niż światło; bo ich uczynki były zepsute. 20 Przecież kto źle postępuje, nienawidzi światła i nie idzie do światła, aby jego uczynki nie zostały potępione. 21 A kto spełnia, co do prawdy należy, idzie do światła, by widoczne się stały jego uczynki, że w Bogu zostały dokonane".
.2019.07.19 20:34
lewusy, chowanie w głowy w piasek i mówienia "hulaj dusza piekła nie ma", nic wam nie pomoże !!!
Diabeł2019.07.19 20:29
Oj pisiory módlcie sie by piekła nie było
Jahu2019.07.19 19:38
"Dlaczego świat przestał wierzyć w piekło?".... Dlatego, że świat uwierzył szatanowi, że piekła nie ma a jeśli nawet jest to jest puste.. Dla wszystkich, którzy tak myślą to co zobaczą po śmierci będzie SZOKIEM.
marek2019.07.19 20:11
I to szokiem wręcz strasznym. Tam nie będzie koneksji, lajków na jutubie fejsie insta, tam nie będzie tej miłości która w imię poprawności politycznej i "ducha" dzisiejszych czasów każe nazywać chorobę i zboczenie miłością a miłość tę prawdziwą zamyka w więzieniach, poddaje debacie herodów naszych czasów i tam nikt nie stanie w obronie zmarłego, zostanie tylko CZŁOWIEK sam na sam z BOGIEM. I to co zrobił i dokonał za swojego życia według swojej wolnej woli. I wszystko co myślałeś, co uczyniłeś czego dokonałeś, co ZROBIŁEŚ wobec bliźniego i wobec Boga (nie łudź się, każde twoje słowo, każda myśl, każdy czyn, WSZYSTKO od narodzenia aż do zgonu będzie widoczna tak jak to jest widoczne przed tobą samym) będzie z tobą przy spotkaniu z twoim STWÓRCĄ a zarazem ZBAWICIELEM lub SĘDZIĄ SPRAWIEDLIWYM! Wybór należy do człowieka i jego WOLNEJ WOLI.
Silva2019.07.19 20:14
A skąd wiesz? Bo ty wierzysz to ma być powód?
Jahu2019.07.19 20:41
Skąd wiem? Bo Chrystus tak mówi..ja nie wiem wszystkiego z wszystkiego, dlatego wierzę.. jeśli słowa Chrystusa nie są dla ciebie powodem ...to może to,że nie wiesz wszystkiego z wszystkiego może być dla ciebie powodem.. bo co jeśli w tym czego nie wiesz jest piekło w którym przez odrzucenie Boga możesz się znaleźć? pomyśl..
O TAK2019.07.29 22:32
I TO POTEZNYM SZOKIEM ALE JUZ BEDZIE ZA POZNO
marek2019.07.19 19:31
Nie nawrócisz się bo nie chcesz. A wobec takich jak ty nawet Pan Bóg jest "bezsilny". Wolna wola, zaiste cudowny dar Boga przez który On sam się "ogranicza" ale zarazem to też przekleństwo na wieczność dla tych którzy sami siebie czynią bogami. Wieczna męka?! WIECZNA! Ani chwili nie ma ukojenia, nawet jednej malutkiej sekundki... Nie ma czasu, nie ma tego że pocierpię ileś tam a później chwila "przerwy" i znowu pocierpię i znowu przerwa. NIE ma czasu! To tak jak by w szalonym bólu i udręce tu na ziemi (chyba ból nowotworowy rdzenia kręgowego jest najgorszy i niewyobrażalny dla kogoś kto go nie doświadczył) przyszła siostra i zrobiła zastrzyk, dłuższa chwila i ból schodzi do poziomu "w miarę". Ale TAM tego NIE ma i NIGDY nie będzie! A ból psychiczny? Czasami gorszy od fizycznego. I w piekle jest razem z fizycznym i NIGDY nie ustanie. Nikt nie przyjdzie, nie pocieszy, nie doda otuchy nie uśmierzy tego bólu. ZAWSZE będzie taki sam, cały czas NON STOP, bez końca!!! I ta choler...a świadomość że SAM sobie jestem winien. Dlatego że według wolnej woli wybrałem. Nikt na to nie wpływał co wybieram swoim życiem. Mam PEŁNĄ swobodę życia (cudowny dar Boga) i wybrałem co wybrałem. Życie tak szybko przemija. Czym jest te 10, 20, 50 lat wobec WIECZNOŚCI!?! Pamiętasz jak miałeś 15,18,30 czy ileś lat? Jak to szybko minęło? Wydaje się że to było wczoraj. Pomyśl!?! A wieczność? Tam nic nie "upływa" i nic nie przemija. Tam jest cały czas TERAZ. Możesz przeklinać Boga, możesz bluźnić ile wlezie ale nie zapomnij że to co robisz robisz komuś najbliższemu, temu który dał ci ISTNIENIE i zawsze gotowy jest ci WYBACZYĆ abyś był JEGO i tylko JEGO. Przelał za ciebie swoją krew, cierpiał niewyobrażalne katusze tylko dlatego żebyś ty mimo swojego kure..wa i dziadostwa był KIMŚ. Doceń to i zastanów się póki masz jeszcze czas. W każdej chwili możesz umrzeć. Nawet dzisiaj. Postanów coś zrobić ze swoim życiem, po prostu SPRÓBUJ go NIE PRZEGRAĆ!
Jahu2019.07.19 19:41
Dzięki👍
Gnostyk2019.07.19 19:43
Bzdury kompletne wypisujesz. Wolna wola nic nie tłumaczy, bo możliwy jest świat, gdzie jest wolna wola i nie ma zła (katolickie niebo takie jest według tej doktryny). Skoro takie coś jest możliwe, a twórca świata nie stworzył go takim, to z tego wynika, że kreator nie jest wszedobry i/lub wszechmocny. Bajki o grzechu pierworodnym i ich konsekwencjach zachowaj sobie dla idiotów dlatego, że jest to zastosowanie zasady odpowiedzialności zbiorowej, czyli tak samo jak na przykład postępowali naziści i bolszewicy.
marek2019.07.19 19:53
Chłopcze jak sobie wyobrażasz WOLNĄ WOLĘ i brak zła? Przecież możesz czynić to i to. W Niebie masz wolną wolę ale UTWIERDZONĄ w BOGU więc jak możesz tam czynić zło? Prosty przykład (choć nie doskonały i nie odnoszący się do nieba) skoro KOGOŚ kochasz czy w ogóle kochasz to jak możesz czynić zło? A tak jest w niebie. Podpowiem ci że nawet i tam możesz uczynić zło i dalej mieć WOLNĄ WOLĘ ale twoja egzystencja w niebie w owej chwili JEST SKOŃCZONA na wieki. pozostaje udręka i szalony ból na WIEKI. Przykład? Lucyfer.
Gnostyk2019.07.19 19:58
Zupełnie nic nie rozumiesz. Skoro lepszy świat od obecnego, nawet według dokryny katolickiej, jest możliwy, to z tego wynika, że kreator nie może być wszechdobry i wszechmocny, bo by taki świat stworzył. Wobec tego doktryna katolicka jest sprzeczna wewnętrznie. Gdyby kreator był wszechdobry i wszechmocny, to by od razu stworzył świat gdzie jest "wolna wola utwierdzona w bogu" cokolwiek to oznacza!
marek2019.07.19 20:24
Chłopcze to ty nic nie rozumiesz. Skoro Bóg by miał stworzyć świat tylko "pod siebie" to jaka byłaby twoja i innych WOLNA WOLA? I stworzył świat wszechdobry ale ten który ma wolną i oczywiście myślał że jest mądrzejszy od wszystkich go zepsuł. Dziecko, przestań myśleć po ludzku a zacznij według wiary, tylko nie tej upojonej pychą i tym "że ja wszystko wiem...bo wiem" ale tej która czasami zastanowi się nad swoją GŁUPOTĄ i syfem który czyni innym.
Gnostyk2019.07.19 20:32
Jestem rozczarowany marnością twoich argumentów i że tak się szybko skończyly i przeszedłeś do inwektyw. Chociażbyś pękł to nie zamaskujesz tego, że doktryna katolicka jest sprzeczna wewnętrznie. Jeśli jakaś doktryna metafizyczna, już w fazie swoich postulatów, jest sprzeczna, to może być tylko i wyłacznie fałszywa. Nie trzeba czekać do śmierci żeby się o tym przekonać! Założenie, że kreator świata jest wszechmocny i wszechdobry jest nie do pogodzenia z treścią katolicyzmu. Masz duży problem.
marek2019.07.19 20:56
Tak, tak a słońce jest kwadratowe... Inwektywy?! Jakie inwektywy? Zastanów się,JESZCZE masz czas. Co z nim zrobisz to twoja sprawa. Tylko twoja... Pozdrówka.
Gnostyk2019.07.19 21:52
Musiałem porzucić katolicyzm, kiedy odkryłem, że jest logicznie wadaliwy i moralnie niepoprawny. Również pozdrawiam.
Gamberro2019.07.19 22:36
Dobrześ to wytłumaczył.
KRYSTIAN S.2019.07.21 3:26
MAREK ! DZIĘKUJĘ,ZA WPIS! PIEKNIE TO UJĄŁEŚ ! Z ZACIEKAWIENIEM SIĘ CZYTAŁO ! NAPISAŁEŚ CAŁĄ PRAWDĘ! TAK , LUDZIE SAMI GOTUJĄ SOBIE LOS! NIEKTÓRZY Z NIEWIEDZY, A INNI NIE CHCĄ, BO WYGODNIE IM TAK JAK JEST! GNOSTYKIEM SIĘ NIE PRZEJMUJ, WIADOMO GNOSTYK NIE PRZYZNA CI RACJI, BO ON JUŻ MA SWOJEGO pana z rogami i ogonem! MASZ ŁADNE IMIĘ, TAK JAK MÓJ SYN! POZDRAWIAM!
Gnostyk2019.07.19 19:23
Piekło wymyślił zły demiurg żeby zastraszać swoich wyzawców i pod groźbą kary zmuszać ich do określonych zachowań i przez to trzymać ich w niewoli. Bardzo stara zasada kija i marchewki.
Diabeł2019.07.19 20:32
Powaliło Cię, a w wilkołaki też wierzysz?
Gnostyk2019.07.19 20:38
Przyznaję, że mogę się mylić. Przecież to jest tylko metafizyka. Jednak, w przeciwieństwie do pomysłów katolickich, moje doktryny nie są przynajmniej wewnętrznie sprzecznie.
gracz2019.07.19 19:05
A tak dyletancko pytając,po co Najwyższemu Stwórcy cierpienie tych nieszczęśników?.Jeśli chodzi o rozumowanie "ludzkie",kara za grzechy OK,ale na co to Panu Najwyższemu?......
gdzie tu logika?2019.07.19 19:00
Skoro bóg jest nieskończenie miłosierny i kocha ludzi bezwarunkowo (patrz przypowieść Jezusa z Łk 15) to dlaczego nie wybaczy ateistom po śmierci ich uporczywego trwania przy ateizmie, tylko skazuje ich za ateizm na wieczne męki w ogniu piekielnym?
Gnostyk2019.07.19 19:24
Nie ma logiki. Katolicyzm jest sprzeczny wewnętrznie.
Piotr2019.07.19 20:49
To nie Bóg skazuje zatwardziałego ateistę na piekło, ateista sam się na piekło skazuje. Bóg dał wolną wolę dla człowieka i nie zmusza go na siłę aby w niego wierzył. Skoro za życia ateista był obojętny na Boga czy wrogo do Boga nastawiony, to po śmierci jest oczywiste, że pójdzie tam jeden z drugim gdzie jego miejsce. Bóg daje szansę człowiekowi za życia, gdy śmierć przyjdzie to nie ma już wyboru.
gdzie tu logika?2019.07.19 22:14
Ateista wg waszego wyobrażenia boga jest nikłym robaczkiem. Niby na jakiej podstawie ateista miałby mieć więcej do powiedzenia niż wasz żydowski "wszechmocny" (heheheh) bóg?
gość2019.07.20 5:17
"Łaską bowiem jesteście zbawieni przez wiarę, nie z uczynków aby się kto nie chlubił". wystarczy ta odpowiedź ?
gdzie tu logika?2019.07.20 9:17
Nie, nie wystarczy. Co powoduje "nieskończenie miłosiernym bogiem" że tak zawziął się na ateistów i innych grzeszników i uparł się, że nie wybaczy żadnemu z nich po śmierci?
Maciek Arczyński2019.07.20 11:32
Może tylko wybaczyć tym, którzy uznają swój grzech i proszą o wybaczenie. Temu kto nie uznaje grzechu niejako nie ma co wybaczać. Ale i nie ma go co przyjmować tam gdzie grzech nie ma wstępu.
IZA2019.07.21 22:39
a wiesz co to jest sprawiedliwość BOŻA
t.m.2019.07.22 22:10
A Ty wiesz?
Logika2019.07.19 18:45
To że nie wierzysz w istnienie czegoś nie oznacza ze tego nie ma. O istnieniu piekła mówił sam Jezus, wielokrotnie, jasno i otwarcie. Nie ma żadnych wątpliwości. Piekło jest a ludzie niestety tłumnie do niego zmierzają bo są na tyle głupi że Boga nie słuchają. Smutne gdy stworzenie odwraca się od kochającego stwórcy i idzie za głosem złego prosto do przepaści.
Max Fiend2019.07.19 18:44
Źle postawione pytanie. Powinno być: "Dlaczego świat przestał wierzyć w niebo?"
anonim2019.07.19 18:11
Bo to jest kwestia projektu światowej masonerii, Sorosa, NWO... we wszystkich dziedzinach współczesnego życia..Oni projektują "nowego człowieka" całkowicie pozbawionego moralności, zniewolonego pod dyktat wielkich bezideowych światowych korporacji.Nowy kościół będzie pasem transmisyjnym tych masońskich idei ( wystarczy popatrzeć co robi teraz oszust papież Franciszek, który zdradza Chrystusa) . Wszystko jest już kwestią pieniądza, czipów, banksterów...( pod kontrolą żydowskich Rotszyldów, Rokefelerów) Ten nadchodzący nowy świat będzie ukrytym terrorem a nowy człowiek zbrodniczym potworem , niewyobrażalnym egoistą zmanipulowanym wg struktur masońskich. Zatem nie ma już miejsca nie tylko na piekło ale też na Boga, transcendencję i jakiekolwiek dobro ludzkie oraz społeczne.Religia jest zwalczana. Nowy potworny świat...
2019.07.19 18:17
Tylem masz zmartwień? Kto cię tak przestraszył?
2019.07.19 18:06
Ja wolę do piekła, bo niebo jest opanowane przez żydów.
Jan Radziszewski2019.07.20 23:29
właśnie w piekle spotkasz najwięcej potępionych żydów w Niebie są tylko żydzi wierzący Bogu a nie cezarowi z piekła Staremu tj cherub Lucyferowi /J 19,15 Iz 14,12-15 Rdz. 3.1 nn Ap 12,3 nn) por Bestie I z morza - cherub Belzebub smok Lewiatan 13,1 nn) II Z Lądu potępiony serafin Astoratch /Ap 13,11 nn
O TAK2019.07.29 22:30
Ja wolę do piekła, bo niebo jest opanowane przez żydów.------ALEZ SPOKOJNIE TAK SIE NIE SPIESZ BO ZECHCESZ SIE WYCOFAC A MOZE BYC ZA POZNO--A CO CHODZI O ZYDOW TO JA WATPIE CZY ONI DO NIEBA BEDA WZIECI CHOC NAPEWNO JAKAS CZESC TAK BO WIEKSZOSC NIE WIERZY W JEZUSA CHRYSTUSA SYNA PANA BOGA WSZECHMOGACEGO
MJ2019.07.19 18:02
Bo głupoty wygaduje o. Szustak.
Glaudiusman2019.07.19 17:55
Piekło to rzeczywistość straszliwa, ale wymóg sprawiedliwości. Temu, który pokochał grzech i jego niewolę, bardzo trudno jest zaakceptować wymogi sprawiedliwości. I dlatego woli się oszukiwać. A tymczasem osuwa się po równi pochyłej z coraz większą szybkością w odmęty ognia.
52019.07.19 17:46
wasz rozwoj to pozory , nastepuje regres cywilizacji smierci
JONASIK2019.07.19 19:39
Na pewno "regres"? Regres to "powrót do wcześniejszego, GORSZEGO stanu"
Moni2019.07.19 17:37
Ci którzy nie wierzą w piekło, już są jego mieszkańcami.
man woman albo gender2019.07.19 17:22
1961? Nic nowszego na temat nieuchronności katolickich ogni piekielnych nie było? Wiecie, wulkany, lawa, siarka, cuchnące wyziewy - takie klimaty. Postarajcie się bardziej kochani, mamy przecież piąteczek!
KAMIL2019.07.19 17:32
Aha, PIĄTECZEK? No widać Lechu, że się nudzisz! Znów zmieniłeś nick ! A poszedł ty za DON !
man woman albo gender2019.07.19 17:59
Razem z komunistami?
52019.07.19 18:03
Skoro uwazac ze nie ma piekła to skorzystaj z tego zycia ,poki jeszcze mozec . Piekło istnieje trafia tam ci ktorzy zaprzeczaja jego istnienia , diabel wmowił ludziom ze piekla nie ma ze to kosciol wymyslil . Straszne dla tych ludzi bedzie to ze po sadzie BOZYM pójda do piekla na wiecznie zatracenie .
KAZIMIERZ2019.07.19 17:21
JP III, vel Mateusz, vel Dumny ...! Lechu Keller, znów sie przepoczwarzyłeś w różne nicki! Nic głupszego ! Przecież można to wszystko napisać na raz, pod jednym nickiem! Bawisz się sam ze sobą!! Wystarczyło dobrze komentarz przeczytać ! Abp Fulton pisze , niestety, prawdę! W dodatku nie jest Polakiem, nie tylko my w to wierzymy ! Jeśli człowiek wiedzie grzeszne życie, więc wygodnie mu udawać że piekła nie ma i dalej w tym bagnie trwać! Ale to nic nie zmieni! Piekło istnieje3, jest straszne! Szatan cieszy się, czytałem, że udało mu się przekonać niektórych ludzi, że piekło nie istnieje! Jest diabeł, jest i Piekło! Niestety!
Dumny Lewak Mangozjeb2019.07.19 17:31
Racja , nie tylko wy polaki w to wierzycie , na świecie jest wiele milionów umysłowo chorych ludzi którzy widzą urojone rzeczy , skoro twierdzisz że piekło jest straszne to pewnie musiałeś tam być , jakaś wycieczka z flondry była ? Chętnie się zapisze
Krystian S.2019.07.19 17:43
Lechu! , vel .....Tobie nie ma co odpowiadać ! Jesteś durny, nawet pies jest mądrzejszy od ciebie! A ty UBeku nie wiesz, że nazwy narodów pisze się z wielkiej litery! Mogłeś również napisać też rosyjskim, swoim alfabetem! Po polsku pisze się, nie "polak"i, a Polacy ! Paniał??? Zdradził cię tu jeden wyraz! Jesteś jednak ruskim trollem w 100% ! Nie darmo tu piszą, że won za Don !
Dumny Lewak Mangozjeb2019.07.19 17:55
Jedynego Lecha jakiego znam to takie piwo w sklepie , specjalnie napisałem polaki z małej bo tylko nasz naród jest taki głupi by dobrowolnie oddać się w watykańską okupacje, A co do tego ruskiego trolla to dalej oczekuje na przelew od Pana Sorosa ¯\_(ツ)_/¯
Mateusz2019.07.19 17:39
Kazimierzu, ty lepiej się nie baw w teorie spiskowe, tylko łap za różaniec, żeby te piekło, w które tak bardzo wierzysz nie zawitało do ciebie. Pisze to osoba, która nie ma nic wspólnego z tym klerem, czy jak mu tam. Wierz sobie lub nie, mam gdzieś twoje urojenia chłopku spod małego miasteczka.
xyz2019.07.19 17:18
Szkoda nawet klawiatury na komentowanie tych bzdur, płaskoziemcy przynajmniej są zabawni w przeciwieństwie do fanatyków religijnych... Ps. nikczemny żywot to wiedzie 3/4 katotalibów polskich, którzy tylko patrzą aby "somsiad" miał gorzej...
GB 2019.07.19 23:17
jak szkoda komentować, to po co komentujesz ? spie....aj z tego portalu i podyskutuj z partnerami od rżnięcia w tyłek, o równości między kobietami z penisem z tymi bez penisa
Ateista2019.07.19 17:13
Piekło jest równie prawdziwe co Hogwart, czy Stumilowy Las. Także wierze w nie okropnie. A tak szczerze, jak bardzo dziecinnym i niedojrzałym trzeba być, żeby straszyć się straaaszną karą, żeby zmuszać się nawzajem żeby nie robić niczego "złego"? Ile wy macie, 6 lat i czekacie na mikołaja, a on przecież wszystko widzi, tak samo jak bozia, a jak będziecie niegrzeczni to nie dostaniecie prezentu. Pora dorosnąć.
KAZIMIERZ2019.07.19 17:30
Ateisto! Zamknij się w koncu ! Swoje pseudo- rewelacje zostaw dla siebie! No pewnie, że ateista nie będzie wierzył, bo mu tak wygodnie! Przecież taki ateista w nic nie wierzy! Nawet sobie nie wierzy! JEDNO JEST PEWNE! OBOJĘTNIE CZY WIERZYCIE, CZY NIE, TO PIEKŁO ISTNIEJE! TEGO NIC NIE ZMIENI! MOŻECIE NAWET POWTARZAĆ TO CODZIENNIE! NA NIC TO! OJ, BĘDZIECIE ŻAŁOWAĆ TEGO !
Ateista2019.07.19 17:40
A podasz jakiś dowód na istnienie piekła? Piekło to ministrantów po nocy u proboszcza. hehehe
52019.07.19 17:55
a podasz przyklad ze nie istnieje pieklo udowodnij
Ateista2019.07.19 17:59
Piekła nie ma, tak samo jak nie ma Hogwartu, nie ma ani jednego dowodu na to by to istniało, jedno i drugie pochodzi z książki fantasy, no i jedno i drugie jest tak głupie, że łamie wiele praw fizyki. Czyli wg ciebie co, po śmierci ludzie w piekle trafiają do wielkiego gara ze smołą, a dookoła tańczą jakieś małpy z rogami, no i dookoła pali się ogień. Przyznasz że to strasznie głupie.
Andrzej2019.07.20 12:41
A czarna dziura do Ciebie przemawia? A na marginesie to przemawiają do Ciebie prawa fizyki. No to zastanów się, przecież świat który Cię otacza postrzegasz zmysłami (wzrok, słuch) zaprogramowanymi tylko na to co ci wolno poznać. Nie widzisz w ultrafiolecie jak pszczoła. nie masz sonaru jak delfin. Widzisz gwiazdy których jeż nie ma. No to co Ty wiesz o świecie naprawdę. Nawet nie wiesz po co się pojawiłeś na tej niebieskiej kulce. Trochę pokory. Pycha oszukuje rozum.
xyz2019.07.19 18:22
Nie można podać przykładu na nieistnienie czegoś pantofelku intelektualny... Podaj przykłady na nieistnieje: smerfów, muminków, i FSM... To ty twierdzisz, że coś istnieje, więc zgodnie z logika na tobie leży cieżar UDOWODNIENIA istnienia tego czegoś.
52019.07.19 17:53
poczekam jak przetestujecie na sobie te bajki co wam nowoczesna zdemoralizowana cywilizacja oferuje .
Ateista2019.07.19 17:57
OJEJU JEJU ALE SIĘ BOJĘ. hahahaha Weź, dorośnij. To tak samo jakbyś mnie straszył, że dostanę rózgę od mikołaja.
52019.07.19 23:11
oleksy tez byl chojrakiem ,jak zdychal to sie nawrocil nie chcial do piekla a bez nawrocenia tam jest ostatnie miejsce
KRYSTIAN S.2019.07.21 3:09
Nie tylko Oleksy, w TV mówili, że Jaruzelski też i Kiszczak przed śmiecią się nawrócili ! A tak rżnęli lewaków i walczyli z KK ! JAK TRWOGA ,TO DO BOGA!
xyz2019.07.19 18:23
Jakieś mokre fantazje byłego ministranta?
z Bródna2019.07.19 16:59
mendy się zwołują jest Albert Pochwa, jest Keller-Krawczyk pedofil z "Kanady", Mateusz teolog schodowy - to ci co chodzą po klatkach schodowych z książeczką "mao" - znani jako czerwoni jehowi
xyz2019.07.19 17:20
jest też z Bródna co to przy polerowaniu talerzy w tureckiej knajpie nauczył się paru chamskich zwrotów in English lol :*
z Bródna2019.07.19 17:26
da da w tureckiej what about putin's dick? did you polish to the perfect shine? I bet you did. bon appetite
xyz2019.07.19 17:56
I've never have seen so "interesting" vocab to describe someone dick and/or asshole you fokin bogan. Thumbs down. Putin? Seriously? This is your "argument? Trying to impress with English is a fokin shame...
xyz aus DE, Hr. Ingenieur2019.07.19 17:59
Ps. IELTS = 6 all bands so not close to perfect but still improving lol. What obout you? They gave any certificates of polishing plates? Mfg.
Mateusz2019.07.19 17:25
Módl się lepiej, żebym nie zawitał do twojej wsi z prawdziwą biblią
Dumny Lewak Mangozjeb2019.07.19 17:48
Rozumiem, że byłeś ofiarą tego pedofila z Kanady, skoro tak się o nim rozpisujesz. I w sumie to nic dziwnego, pedofile lubują się w wioskowych dzieciach, zwłaszcza wyjątkowo ograniczonych
2019.07.19 18:13
Pochodzić z Bródna to nie grzech, to wstyd.
JPIII2019.07.19 16:49
Ludzie wiedzą, że tylko katopedophle w czarnych kieckach tam idą. Chociaż nie, wszystkie pedzie w czarnych kieckach i katole popierające ich, pójdą tam się smażyć.
andrzejhahn32019.07.19 17:37
no ty jp coś tam ty tam masz zagwarantowane miejsce, takie wpisy! jak się nie obudzisz z tego letargu to piekło masz na 100% ale to twój wybór :)
JPIII2019.07.19 18:22
Ale ja nie jestem pedophilem w czarnej kiecce.
O TAK2019.07.29 22:25
Ludzie wiedzą, że tylko katopedophle w czarnych kieckach tam idą. Chociaż nie, wszystkie pedzie w czarnych kieckach i katole popierające ich, pójdą tam się smażyć.----- ZAPEWNIAM CIE ZE JAK BEDZIESZ ZLE POSTEPOWAL TO BEDZIESZ SIE SMAZYC ALE TO NIE PRZYPADNIE CI DO GUSTU
Mateusz2019.07.19 16:49
ponieważ świat się idzie do przodu, taka jest kolej rzeczy, ludzie rozwinięci przestają być podatni na zabobony
ebe ebe2019.07.19 17:41
Bo świat wybrał wiedzę - nie wiarę.Wiara - to negacja wiedzy a precyzyjnie - negacja dążenia do jej zdobywania.
52019.07.19 17:48
jak zawali ci ten oswiecony swiat to idz do tej techniki niech cie uzdrowi , skoro wolisz zyc w tej witrualnej bajce
GB 2019.07.19 23:14
za Nerona Chrześcijaństwo było 'nowoczesnym zabobonem a teraz jest 'starym zabobonem'. Nerona nie ma, a i po was śladu nie będzie, a Chrześcijaństwo trwać będzie do końca orbis terrarum, "postępowy" idioto
Dumny Lewak Mangozjeb2019.07.19 16:37
Istnieje wiele powodów, dla których współczesny świat przestał wierzyć w piekło; przede wszystkim należy wymienić powód rozwoju intelektualnego społeczeństwa , żaden zdrowo myślący człowiek nie wierzy w tego typu bajki
kumaty2019.07.19 16:48
Po śmierci nie trzeba będzie wierzyć, bo będzie to już fakt.
Mateusz2019.07.19 17:17
Już teraz nie ma potrzeby do wierzenia , świat powstał bez ingerencji boga , nauka ma na to twarde dowody
marek2019.07.19 19:29
Jakie?
Dumny Lewak Mangozjeb2019.07.19 19:39
A na przykład takie że życie na ziemi istniało około 580 milionów lat temu. Co na to twoja książka ?
Andrzej2019.07.19 23:42
W jaki sposób stwierdzenie że życie istniało 580 mln lat temu na niebieskiej kulce przeczy istnieniu Boga dobru człowieku? Jak poznajesz otaczającą Cię rzeczywistość? Ano masz wzrok, słuch, węch,smak ,dotyk.. Wyłącz wzrok i słuch i już Cię nie ma.Widzisz i słyszysz tylko to co Ci pozwolono w projekcie konstrukcji Twojego mózgu.Pszczoły mają ultrafiolet, delfiny ultradźwięk. Kurde ty ich nie masz. Dlaczego? Spójrz w kosmos . Miliardy galaktyk i to różnych w kształcie. Widzisz światło gwiazd których już nie ma. I ta niebieska kulka na której pojawiłeś się Ty, umiejscowiona dokładnie w takiej odległości od słońca by Cie nie spaliło ani nie zamroziło. Masz na niej wszystko do życia, tlen,wodę pokarm. Poczytaj o anatomii i fizjologii układu pokarmowego człowieka. Porównaj np z bizonem lub aligatorem. I to miało wszystko wynikać z przypadku a nie z dokładnego zaprogramowania? Tu masz Stwórcę. Odpowiedz sobie lepiej na pytanie po co Powołał Cię do życia na tej niebieskiej kulce. Jaki jest cel Twojego istnienia?
krzysztof2019.07.19 18:12
Wiele wskazuje na to, że piekło poznasz osobiście.
Dumny Lewak Mangozjeb2019.07.19 18:38
Gimnazjum mam już za sobą.
krzysztof2019.07.19 21:15
Piekło masz przed sobą.
Jan Radziszewski2019.07.20 11:13
Nie będziesz nawet długo czekał na poznanie radości piekła, bo nie dalej jak za 8 lat do niego wpadniesz zabrany przez demony tzn Potop ognia i siarki /Łk 17,26-30) tj piekło - nie za miliardy lat a PIEKŁO już za moment pochłonie cię w swoich czeluściach
Dumny Lewak Mangozjeb2019.07.20 12:01
Spokojna twoja rozczochrana , już dawno dogadałem się z Panem Szatanem, załatwiłem sobie loże VIP. Kiedy ty będziesz się w kotle gotował to ja będę popijał drinki na piekielnej plaży :)
marek2019.07.20 18:11
Żarty sobie stroisz? Takie to zabawne, prawda? Gdybyś wiedział czym jest piekło albo chociaż przeczytał świadectwa dusz potępionych i gdybyś był mądry to wątpię czy byłoby ci do śmiechu.
KRYSTIAN S.2019.07.21 2:56
DUMNY! udajesz cwianiaczka? A dlaczego nie odpowiedziałeś wyżej Andrzejowi ! Przecież bardzo mądrze napisał! Ale tobie brak argumentów! No nie!
Pokora2019.07.19 18:13
Do Dummnego Lewaka, Prosze uprzejmie zainteresowac sie autorem wyzej wymienionych slow o piekle, Arcybiskup Fulton J. Sheen. Najwiekszy mysliciel, teolog, filozof xx wieku, niewzwykle solidnie wyksztalcony, czytalam wiekszosc Jego ksiazek w originale i jak dtychczas nie ma podobnego w XXI wielu. Pana argument jest najzwyczajniej zalosny.
Dumny Lewak Mangozjeb2019.07.19 18:22
Dziękuje za polecenie , jestem pewny że jego książki są naprawdę dobre aczkolwiek nie mogę ich przeczytać z powodu mojego braku wiary :) , życzę miłego dnia
enre2019.07.19 20:52
Stalin , Hitler i Pol pot - ci to dopiero byli intelektualistami !
GB 2019.07.19 22:27
możesz zdefiniować co to wg ciebie jest rozwój intelektualny! czy wg ciebie starożytni grecy, Sumerowie, Fenicjanie albo ja wiem, pozytywiści byli mniej rozwinięci intelektualnie? zaprawdę powiadam ci, że miedzy absolwentem gimnazjum II RP a dzisiejszym absolwentem jakiegoś UW czy nawet UJ byłaby przepaść jak rów Marinera. Stukanie w klawisze i wyszukiwanie rozwiązań w goglach to nie rozwój intelektualny tylko wręcz przeciwnie, bezsilność, głupota i dekadencja. Ułatwianie sobie życia nie jest czymś złym, komputery, wcześniej liczydła czy nawet druk, to wytwory ludzkiej myśli, powstałe dzięki darowi rozumu danym przez Boga. Ale gdy osioł jeden z drugim, myśli że posiadł wszystkie rozumy świata bo wie jak się obsługuje androida, to znaczy że jest skończonym kretynem którego inteligencje można porównać z parzystokopytnymi piszącymi na klawiaturze, d u r n y l e w u s i e
bona2019.07.20 19:11
Gorzej , jak ten zdrowo myślący człowiek zdziwi się jak trafi do piekiełka . UFF jak GORĄCO!.