Ale to nie wszystko. 10 milionów dwieście sześćdziesiąt tysięcy osób odwiedza – za pośrednictwem Facebooka – watykańskie strony informacyjne, by z nich czerpać wiedzę o działaniach nowego papieża. Takie statystyki sprawiają, że Ojciec święty jest jednym z najczęściej słuchanych (odbieranych) światowych liderów w mediach społecznościowych.

Skąd ten sukces? Arcybiskup Claudio Maria Celli, przewodniczący Papieskiej Rady ds. Komunikacji Społecznej podkreśla, że jego zdaniem ten sukces papieża wynika z jego stylu komunikacji. - Styl papieża Bergoglio może być opisany za pomocą czterech głównych elementów. Po pierwsze używa on prostego, jasnego, potocznego języka, języka, który ludzie świetnie rozumieją. Po drugie papież ma przekaz, który odpowiada na pytania ludzkich sumień i serc, odpowiada na ludzkie cierpienia i tęsknotę za jakimś zewnętrznym celem (…) To wyjaśnia sukces w odniesieniu do ludzi niewierzących czy wyznających inne religii, a także wielu zdystansowanych chrześcijan – podkreślał arcybiskup. - Trzecim elementem jest droga gestów. Papież Franciszek nie tylko mówi pewne rzeczy, ale czyni także gestym które przekazują ich bogactwo – dodaje. Ostatnią cechą jest zaś barwny, pełen porównań język, który zapada w pamięć.

TPT/News.va