Jeśli nowy ryt zostanie przyjęty przewodniczący liturgiii zwróci się do każdego z partnerów: „N. czy w sposób wolny i bez zastrzeżeń ofiarowujesz się N?”, a dalej: „czy będziecie trwali razem w wierności i świętości, tak długo jak obaj będziecie żyli?”.



Po tym stwierdzeniu każdy z partnerów zwróci się do drugiego. „W imię Boże, Ja – N. - ofiarowuje siebie Tobie N. Obiecuję Ci wsparcie i opiekę w łasce Bożej; znosić wszystko i ofiarować Ci wszystko, podtrzymywać i pielęgnować w nas miłość Chrystusa, zarówno w czasie obfitości jak i ubóstwa. Będę Cię szanować dzięki pomocy Ducha Świętego, odrzucając innych, tak długo jak obaj żyć będziemy. To jest moje uroczyste ślubowanie”.



Po wymianie obrączek przewodniczący nabożeństwa powinien powierdzieć: „ponieważ N. i N. wymienili śluby miłości i wierności w obliczu Boga i Kościoła, ja ogłaszam, że są oni związani ze sobą w świętym przymierzu, tak długo jak długo będą żyć”.



Aby „ułatwić” parom tej samej płci przygotowanie do zawierania takich związków Kościół Episkopalny przygotowuje też specjalny raport, w którym zamierza zreinterpretować fragmenty biblijne jednoznacznie potępiające homoseksualizm.



TPT/CatholicCulture.org