Ponad setka dziennikarzy ma stracić pracę, likwidowane są lokalne dodatki, problemy są coraz większe... "Gazecie Wyborczej" nie służy konkurowanie z innymi na wolnym rynku. 

O problemach Agory donosi tygodnik "Do Rzeczy":

„Gazeta Wyborcza” wydawała się gigantem prasy codziennej. Gdy pozbawiona publicznych pieniędzy musi konkurować na wolnym rynku, zaczyna przypominać karła. I nie widać, by wydawca miał pomysł na zmianę tej sytuacji – pisze Wojciech Wybranowski w artykule „Zgnieciona gazeta”.

Autor artykułu, Wojciech Wybranowski w artykule „Zgnieciona gazeta” przypomina o zwolnieniach w „Gazecie Wyborczej” oraz likwidacji wielu lokalnych dodatków ( z 20 zostanie 7 – przyp. red.). Prace w Agorze ma stracić ok. 130 dziennikarzy. Zamknięty będzie też darmowy dziennik „Metrocafe.pl”.

Dziennikarz tygodnika „Do Rzeczy” zwraca uwaga na fakt, że sytuacja w „Gazecie Wyborczej” ma m.in. związek z utratą reklamodawców i wsparcia państwa (chodzi m.in. brak ministerialnych ogłoszeń). Autor zauważa również, że po wyborach parlamentarnych dziennik wydawany przez „Agorę” przestał być prenumerowany przez urzędy państwowe (sytuacja dotyczy też tygodników „Polityka” i „Newsweek” – przyp. red.)

W artykule autor zwraca też uwagę na odpływ czytelników „Gazety Wyborczej”, których liczba w ciągu roku spadła o 13,76 proc. Co również odbiło się na przychodach dziennika.

emde/tvp.info, Fronda.pl