Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich jest tabloid „Fakt”. Średnia sprzedaż ogółem dziennika „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w I kwartale 2014 roku wyniosła 344 642 egz. Na całym świecie tabloidy są w czołówce dzienników, więc nie ma co się dziwić, że nad Wisłą będzie inaczej.

Jednak najbardziej optymistyczna wiadomość płynąca z raportu dotyczy "Gazety Wyborczej". Te medium prorządowe, antykatolickie i antypolskie traci co rok kilkanaście pocent czytelników. Średnia sprzedaż w I kwartale GW wyniosła zaledwie 177 834 egz. To spadek o 17,75 proc. do zeszłego roku. Jak tak dalej pójdzie GW - miejmy taką nadzieję - spadnie poniżej 100 000. A później będzie można wreszcie myśleć o stworzeniu nowego dziennika, obiektywnego, i niezależnego od jakiejkolwiek władzy polityczenj. Ot, takie małe marzenie!

Trzecie miejsce odnośnie sprzedaży należy do kolejnego tabloida, czyli "Super Expressu". Ten dziennik sprzedał w I kwartale br. 156 398 egz.

Kolejne miejsca zajeli: „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 9,34 proc. i wyniosła 56 512 egz.

Duży spadek zanotował również "Gazeta Polska Codziennie", która już chyba powinna zamknąć swoją redakcję na cztery spusty. Straciła ona aż 27,55 proc. Jej średni sprzedażowy wynik w badanym miesiącu wyniósł 21 180 egz.

Era papierowych gazet powoli kończy się i wszystko wędruje do Internetu. Czy to dobrze? Z jednej strony tak, bo taniej i wygodniej, z drugiej nie, bo człowiek przywyczajony do gazetowego zapachu i formatu. Moim zdaniem przydałby się nowy byt prasowy na naszym rynku. Taki naprawdę obiektywny i niezależny i co ważne, Polski!

Philo