28.12.19, 11:15Fot. via Flickr, CC 0

Paweł Lisicki: Te słowa papieża o Maryi są szokujące! Powinny wywołać szczególne zainteresowanie

Paweł Lisicki zwrócił uwagę na szokującą wypowiedź papieża Franciszka na temat Matki Bożej. W trakcie wystąpienia z okazji 50-lecia jego kapłaństwa Ojciec Święty stwierdził, że osoby przychodzące do niego z projektem określenia Matki Bożej jako współodkupicielki popełniają… głupotę.

Liscki w rozmowie na antenie telewizji internetowej wSensie.tv w magazynie „Wierzę” podkreślił:

Proszę zauważyć, że nie ma tego stwierdzenia w polskiej prasie katolickiej. Wydaje się, że rzecz absolutnie szokująca, kiedy papież mówi o tym, że nazywanie Matki Bożej współodkupicielką i pośredniczką wszystkich łask jest głupotą, no to powinno wywołać szczególne zainteresowanie, zwłaszcza w tak maryjnym katolicyzmie, jak polski. Jakoś dziwnie jest cisza”.

Zauważył, że choć określenie „współodkupicielka” nie jest zdogmatyzowane przez Kościół, to jednak jest częścią powszechnej, katolickiej pobożności i podobnie było w przypadku dogmatu o niepokalanym poczęciu.

Przypomniał, że w Polsce wszyscy katolicy modlą się do Maryi używając słów „pośredniczko nasza” i jest to po prostu częścią naszej wiary. „Jak można tak łatwo powiedzieć, że to jest głupota?” - pytał Paweł Lisicki.

dam/Youtube - wsensie.tv,fronda.pl

Komentarze

Zocha2019.12.31 11:10
Odnoszę wrażenie, że Redaktorzy portalu Fronda podsycają wrogość do Kościoła, do Papieża i do Wiary......??? A dopuszczanie do polemiki tak niskich lotów nie powinno mieć miejsca.
GRZEGORZ2019.12.30 14:03
Tam gdzie nie ma Maryji tam jest szatan
meg2019.12.30 17:52
tam jest wyłącznie Bóg -Stwórca-Zbawiciel-Alfa i Omega a Maria jest pierwszą z tych których dusza "wielbi Pana Zbawiciela swego.Jest błogosławioną wśród niewiast ,gdyż "wielkie rzeczy uczynił jej Pan".Szatan jest tam gdzie nie ma Boga.
anonim2019.12.30 6:13
Ks. Amorth mówi o czterech podstawowych formach opętania demonicznego: possesio diabalica. * choroba psychiczna zakrywająca opętanie; * opętanie udające chorobę psychiczną; "choroba psych. i opętanie jednocześnie * rzecz najgorsza najgroźniejsza , najtrudniejsza do wykrycia: brak oznak choroby psychicznej i brak oznak zewnętrznych opętania (pozornych) .Tak ma się z sprawa z Chorche Bergolio.
Dr Aloha2019.12.30 0:17
"Zauważył, że choć określenie „współodkupicielka” nie jest zdogmatyzowane przez Kościół, to jednak jest częścią powszechnej, katolickiej pobożności" "Przypomniał, że w Polsce wszyscy katolicy modlą się do Maryi używając słów „pośredniczko nasza” i jest to po prostu częścią naszej wiary." Wasza wiara nie jest katolicyzmem tyko jakąś lokalną, tubylczą odmianą. Gdzie się czci maryjkę i nienawidzi żyda
tom2019.12.29 21:04
1,, Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste, zmiłuj się nad nami, i Ty któraś współcierpiała Matko Bolesna przyczyń się za nami.,, 2. KS.PRZYSŁÓW 8 ,,Towarzyszka Stwórcy,,
meg2019.12.30 19:35
Towarzyszka Stwórcy" z 8 Ks Przysłów to MĄDROŚĆ "byłam przy Nim ,gdy stwarzał niebiosa...nim ziemia powstała,,"Poczytaj ,bo tu nawet wielkiego rozumienia nie potrzeba.Będąc aż takim ignorantem nie należy wypowiadać się na form.Nie dziwię się że przy takim znawstwie Słowa Bożego ,jak niepodległości broni się tytułów ,które Bogu tylko są przynależne.
tom2020.01.2 20:14
co napisałem to napisałem , a odpowiedz ; Bóg od zawsze był MĄDRY więc nie stworzył MĄDROŚCI lecz NIĄ BYŁ , a więc kogo stworzył?
Beata Anna Maria2019.12.29 19:27
Panie Lisicki jak masz pan oczy a nie widzisz masz pan uszy a nie słyszysz i stwardniałe serce to walczysz pan z Jezusem Chrystusem i papieżem używając Najświętszej Matki Bożej i nawołujesz do tego innych .
maCIEJ2019.12.29 17:58
O TYM BERGOGLIO NALEPIEJ PISZE OJCIEC PELANOWSKI W KSIĄZCE "OCALENIE" POLECAM PDF BO KSIAZKA NA CENZUROWANYM I SPRZEDAWANA SPOD LADY
go\305\233\304\2072019.12.29 16:34
szacunek do Maryi musi być a rozważać czy jest współodkupicielką? nie moja głowa. ale idąc tym tokiem myślenia to Józef też jest współodkupicielem jak i rodzice Maryi itd.. każdy z nich się przyczynił do wcielenia Boga
kołtun2019.12.29 16:23
Tak pisał augustyn o wielu innych rzeczach. głupota to pewna niefrasobliwość albo niezbadanie tematu i chlapanie ozorem. To nie jest coś pejoratywnego do końca, to nagana przed brakiem staranności.
Contral2019.12.29 16:13
Lisicki znowu wyrwał coś z szerszego kontekstu i chrzani. Zresztą nie pierwszy raz.
pit2019.12.29 10:46
Papież powiedział coś niezgodnego zgodnego z doktryną?
raf2019.12.29 3:25
BERGOLIO powiedział prawde o polskim katolickim zdewocialym i głupim kościele baranów którzy bałwochwalstwo i dewocje robią od wieków. - np. ile sukienek Maryjce już ubrano? ile róż złotych Wojtyła darował Maryi? ile słów i rytualnych sloganów od wieków powtarzano do człowieka Maryi zamiast modlitw do Boga? Duch Maryji to duch człowieka nie Boga. Lisicki udaje głupiego albo jest
Rut 2019.12.28 23:05
Papież jest już podeszłym wieku i jego mowa może być Wielka pomyłką. Ale nie ma sie co dziwić zostając papieżem zamiast wiernych powitać " Niech będzie pochwalony JEZUS CHRYSTUS "to usłyszeliśmy BONDZIORNO
JONASIK2019.12.28 23:59
A Jędrek Szewski jak został biszkoptem, zamiast pożegnać eklerów tradycyjnym "Sześć Korzeń", powiedział: Który mi o .....
RHQQ22019.12.29 5:54
A który to papież był nastolatkiem, bo chyba mnie coś ominęło?
igor2019.12.28 22:25
ewa wójciak powiedziała kogo wybrali na papieża i chyba się nie pomyliła
andrzejhahn32019.12.28 22:13
SRAM NA PIER......DOLONY ZBRODNICZY kosciol katolicki
anonim2019.12.28 20:15
Znów mamy wysyp opętanych diabłem ludzi, ziejących nienawiścią do wszystkiego co święte i Boże,,, na czele z Chorche Bergolio...
Lennon2019.12.28 20:03
>>>„Jak można tak łatwo powiedzieć, że to jest głupota?” - pytał Paweł Lisicki. ...no bo może to naprawdę jest głupota?
ja katolik2019.12.28 20:00
Bergolio walczy z Jezusem i Maryją , Niszczy krok po kroku Kościół. Chce kościoła pod przewodem korporacji ogólnoświatowej masonerii. Nie będzie tam wiary, sakramentów św, zwłaszcza eucharystii kapłaństwa małżeństwa itd, Kościół Bergolio będzie ponadnarodową korporacją charytatywna zarządzaną przez masońskich kardynałów , biskupów... Wprowadził on do Kościoła sw. Piotra w Rzymie ohydę spustoszenia : demona Pachamamę w październiku br.
Teofil2019.12.28 19:20
A co na to Matka Kurka i Tato Skórka ?
Reytan2019.12.28 18:57
To nie po raz pierwszy franciszek dzieli Kosciol i wiernych ,korzystajac z uzywania dwuznacznosci. To jest mason,a wiec Syn Szatana. Poniewaz realizuje on pierwsza faze zniszczenia Wielkiego Kosciola,czyli protestantyzacje,to na tym pierwszym ataku na Matke Boza sie nie skonczy !!! Pamietam te setki razy,jak mi tepi protestanci tlumaczyli,ze Maria jest taka sama kobieta jak wszystkie. Dla tych germanskich debili to wszystke kobiety rodzily BOGOW !!!
ja2019.12.28 18:47
"Współodkupicielka" to słowo którego domagał się demon w postaci Maryii w objawieniach Amsterdamskich.
ridado2019.12.28 18:41
Maryja dziewica zawsze tak ja nazywaja. Jesli byla I zostala dziewica a wiec nie urodzila Chrystusa. takie to jasne I proste.
Reytan2019.12.28 18:59
komunistyczna prokwa.
Reytan2019.12.28 18:34
Wszyscy znani prowokatorzy komunistyczni na tym watku zgadzaja z Antypapiezem Franciszkiem. Nie dziwota...
anonim2019.12.28 17:54
A kto to jest Lisiecki?
wacula2019.12.28 15:06
Okazuje się, że takie wasze zastrzeżenia nie mają żadnego uzasadnienia. „Współodkupicielką Maryję nazywali papieże, święci i błogosławieni.Franciszek i jemu podobni nie dorównują mądrością świętych .Teraz zwróćmy uwagę na osoby, które faktycznie nazywały Maryję Współodkupicielką: Jan Paweł II (sześciokrotnie), bł. Matka Teresa z Kalkuty, św. ojciec Pio, stygmatyk-cudotwórca XX wieku; siostra Łucja, wizjonerka z Fatimy; św. Franciszka Cabrini itd.
Urszula2019.12.29 9:34
To tylko grzeszni ludzie uczynieni świętymi przez grzesznych ludzi. Czemu katolicy bardziej słuchają ludzi niż Boga?
wacula2019.12.29 9:47
PISZESZ==[ grzeszni ludzie uczynieni świętymi przez grzesznych ludzi.itd ]==moja droga mylisz się w tym względzie bardzo to czyni ZAWSZE po przez CUD-BOŻY tylko Bóg święty nie ludzie .TAKA PRAWDA
olo2019.12.28 15:05
akurat to wydarzenie opisała wizjonerka Maria z Irlandi w proroctwach OSTRZEŻENIE w 2013 roku, na marginesie przewidziała także odsunięcie Benedykta z funkcji papieża i nastanie po nim fałszywego proroka. orędzia te z oczywistych względów są tępione przez kosciół ale warto poczytać i pomyśleć
Iza2019.12.28 14:59
Franciszek jasno stawia sprawę i walczy z nadinterpretacją.
Adam Lukasik2019.12.28 14:27
W uznanych przez Kosciol objawieniach Matki Bozej w Amsterdamie (Pani Wszystkich Narodow) Matka Boza zapowiedziala ogloszenie przez Kosciol jeszcze jednego dogmatu o niej, a mianowiie, ze jest Wspolodkupicielka. Jest to wiec tylko kwestia czasu i wczesniej czy pozniej to nastapi.
Janek2019.12.29 1:47
Nie jest to prawda, gdyż objawienia zostały uznane za mające pochodzenie nadprzyrodzone 31 maja 2002 roku jedynie przez biskupa diecezji Haarlem-Amsterdam, Jozefa Punta. Decyzja biskupa nie została jednak dotąd oficjalnie potwierdzona przez Kongregację Nauki Wiary.
CARMELEK2019.12.28 14:20
MARYJA cierpiala najwięcej po JEZUSIE ,dlatego jest naszą WSPÓŁODKUPICIELKĄ...CHRYSTUS powiedział św.FAUSTYNIE ,,Jedna jest cena za którą kupuje się dusze ,a jest to cierpienie złączone z moim''. Polecam na youtube MARYJA MIAŻDŻĄCA lucyfera,kazanie Dominika Chmielwskiego...
ggh2019.12.28 13:56
Źródło, jakieś odniesienie do słów Papieża, bo nawet cytatu nie ma. Pseudo dziennikarstwo.
s&p2019.12.28 14:01
Tu masz źródło: https://www.fronda.pl/a/franciszek-jednoznacznie-odrzuca-tytul-wspolodkupicielka-to-glupota-mowi,137659.html
JONASIK2019.12.28 13:43
A ja tam czekam na oświadczenie Maryi. Niech wyjaśni sprawę z Szefem i wyda krótkie oświadczenie. Bez tego, te przepychanki katolików, są i będą żenujące. Amen
thp2019.12.28 14:00
W uznanych przez Kościół orędziach amsterdamskich, Matka Boża wyraźnie mówi: „Pani Wszystkich Narodów stoi pośrodku świata, przed Krzyżem. Ona przychodzi w tym czasie jako Współodkupicielka, Pośredniczka i Orędowniczka. Pod tym tytułem zostanie przyjęta w Maryjnej historii. Nowy i ostatni dogmat w Maryjnej historii będzie dogmatem o Współodkupicielce i Pośredniczce. Jako Orędowniczka, stoję teraz w tym pełnym obawy czasie” (31.12.1951) całość: http://www.duchprawdy.com/amsterdam_objawienie_nowy_dogmat.htm
JONASIK2019.12.28 18:20
No ale seria pięćdziesięciu sześciu objawień maryjnych, miały miejsce w latach 1945-1959 w Amsterdamie. Czyli mają ok 60 lat. A sytuacja jest nowa. Potrzeba więc nowych objawień. Może mi się coś przyśni? Jak się przyśni, to zapiszę, może KK uzna.
Hania2019.12.28 15:56
Już powiedziała:"Jestem Niepokalane Poczęcie".
Reytan2019.12.28 19:03
Jonasik to stary prowokator komunistyczny.
JONASIK2019.12.28 23:30
Dokładnie jest taki :)
andrzejhahn32019.12.28 22:15
ta maryjka to dajka a dajka to zawsze dajka........czy nie lepiej zapytac o zdanie pierwszej lepszej prostytutki z ulicy
Durczykiewicz2019.12.28 13:31
Trochę wynika z tego Panie Pawle, że o ile Jana Pawła II można nazwać Maryjnym, czy można nazwać obecnego papieża antymaryjnym....? No, obym się myliła...Dziękuję za Pana wiedzę i odwagę w głoszeniu prawdy.
Durczykiewicz2019.12.28 13:26
Stalker Ty już na tym portalu pokazałeś swoją niewiarę, więc daruj sobie swoje mądrości...
matis892019.12.28 13:18
To nie przypadek że Bergoglio Fałszywy Prorok nie katolik w tym czasie wprowadził do KK i przed ołtarz bożka pachamamę. Bergoglio czci boginię pachamamę więc to jest coś więcej niż tylko współodkupicielką. I oczywiście tego nie nazwał głupotą choć to też znacznie więcej niż głupota. Tak więc zrozumiałe jest że katolików nazwał głupcami, a nazywanie Matki Boskiej współodkupicielką głupotą. Bo on już wyniósł na piedestał boginię pachamamę. Jego pycha, buta i zakłamanie nie mają granic.
Beata2019.12.28 15:10
osobiscie widziałam na Jasnej Gorze w Częstochowie w 2016 r kiedy Papiez Franciszek był w Polsce nie zgiął kolana przed obrazem cudownym Maryji stał jak dąb i odszedł nie odszedł daleko zahaczył się i upadł na kolana Maryja sama odebrała swoją cześć,oczywiscie otym nikt nie mowił ale ja juz wtedy widziałam ze ten Papiez nie czci Maryi jak poprzedni Papieze.
anonim2019.12.28 17:37
A fuj! Jaka plotkara. Dobraliście się z pseudokatolikiem matisem. Jak ulał.
Reytan2019.12.28 18:48
Tak bylo,mozna znalezc na internecie,Franciszek byl PRZERAZONY,to widac !
anonim2019.12.28 19:27
Same przekupy na tej frondzie. Fee.
matis892019.12.28 18:27
do Beata Bergoglio już po konklawe dał do zrozumienia że jest Fałszywym Prorokiem swoim Dzień Dobry by nie urazić pogan.
Kwak2019.12.28 13:14
No ja nie wiem, siedzą na portalu antykatolickie trolle i czekają na istotny artykuł...żeby opluć bryzgającą śliną wszystko, wszystko co dla innych ważne I święte, A paszołwon! Tylko nie probujcie tego cenzurować frondowi obłudnicy
Stanisław2019.12.28 12:53
Otóż okazuje się, że można tak powiedzieć, Panie Redaktorze, gdyż PYCHA Bergoglio nie zna granic. TYLKO ON wszystko wie najlepiej, jak powinno być. Wszyscy przed nim się mylili, a wszyscy "po nim" (którzy odejdą od jego <<jedynie słusznego>> GENIUSZU teologiczno-pastoralnego" będą niegodziwcami i będą się mylili. On jest samą NIEOMYLNOŚCIĄ I pełnią DUCHA CZASÓW.
Stanislaw2019.12.28 15:05
Stanisław na frondzie to nie ten sam, co Stanslaw!
Klapaucjusz2019.12.28 12:52
"Polski Katolicyzm" to oksymoron czyli to samo co woda w proszku czy masło beztłuszczowe. Kościół Katolicki, to znaczy powszechny i uznający prymat biskupa Rzymu oraz dogmat o nieomylności papieża. Katolików obowiązuje jeden i ten sam zestaw dogmatów a nie jakiś podzbiór dobrany wedle narodowości czy widzimisię redaktora Lisickiego.
aaa_kotki_dwa2019.12.28 12:36
He he he. Wy zupełnie nie kumacie, że te Wasze polskie, dziadowsko-odpustowe katolictwo jest tylko pogańsko-gnostyczną aberracją katolicyzmu?
Stanislaw2019.12.28 15:03
Ty Niemiaszek? Uber alles?
athos2019.12.28 12:35
Wielu biskupów na II Soborze Watykańskim chciało nadać Matce Bożej tytuł "Współodkupicielki", ale część ówczesnych postępowych biskupów się temu sprzeciwiła. Dlaczego? Ano dlatego, by nie "psuć" dialogu z protestantami. Marcin Luter dla "postępowców" okazał się ważniejszy niż Matka Boża. Franciszek, jak się zdaje, również nie chce psuć tego "dialogu", ale nazywanie "głupotą" tego, o czym mówili biskupi na Soborze, proponując nadać Matce Bożej tytuł "Współodkupicielki, jest z jego strony nie tylko głupotą ale i bluźnierstwem. I tego nie da się ukryć. Lisicki ma rację.
mordechaj2019.12.28 12:50
To dobrze, że Watykan nie popiera herezji z Maryją jako "współodkupicielką". Dlaczego ? Bo Maryja NIE JEST BOGIEM, a tylko Bóg mógł odkupić ludzkość. To takie trudne do zrozumienia dla pisowców ?
athos2019.12.28 13:01
OCZYWIŚCIE, że MATKA BOŻA nie jest Bogiem. Nikt tak nie twierdzi, bo to byłaby herezja!!!! Tytuł "Współodkupicielka" mówi o tym, że w sposób istotny jako Matka pomagała Panu Jezusowi w dziele Odkupienia. Pomagała Mu w różnych życiowych sytuacjach, wraz z NIM cierpiała pod krzyżem. W tym sensie jest Współodkupicielką.
Urszula2019.12.29 9:31
Skąd masz takie wiadomości? Maria w niczym Jezusowi nie pomagała, nie była jego uczennicą, nie słuchała jego nauk. Czemu zmyślasz. Weź Biblie do ręki i czytaj. Jeśli mamy wierzyć to wierzmy w nauki pochodzące z Biblii, a nie w wymysły ludzkie,.
athos2019.12.29 15:51
Poczytaj Ewangelie, a konkretnie fragmenty [Łk 2, 51], [J 2, 5], [J 19, 25-27]. Czytaj Nowy Testament uważnie, a nie po łebkach. To są niewielkie fragmenty, ale wiele mówiące o Matce Bożej. Ty jesteś jednak zbyt rozproszona i nieuważna, by je dostrzec.
Reytan2019.12.28 18:38
Mordechaj to Zydokomuna podobnie jak Terlikowski.
bunia 2019.12.28 13:50
Sobór to biskupi a biskupi to ludzie, więc ludzie ludziom wymyślają różne dogmaty do wierzenia. I co to ma wspólnego z Bogiem?
Arek Beker2019.12.28 12:28
Jest współwłaścicielką ...... !!!! Bóg stworzył Adama i Ewę na równi pod względem ważności .... Matka Boża jest nową Ewą !!!!!!!! To właśnie jej dane zdeptać głowę szatana !!!
Stanislaw2019.12.28 15:02
Nowa Ewa? - to określenie tylko niektórych teologów.
anonim2019.12.28 12:27
A czego można się spodziewać po człowieku, który całuje buty jakimś politykom i ręce bankierom?!
Foster2019.12.28 12:19
Nie podoba mi się to, że katolicy krytykują papieża.
ggh2019.12.28 13:57
Zwłaszcza, że nie ma źródła tych słów. Dziś wierzy się bardziej dziennikarzom niż Bogu.
StanPio2019.12.29 22:51
Niestety, bergolianizm to ignoranctwo teologiczne
1.11.111 2019.12.28 12:17
Co za czasy? Co za ludzie? Chcą być mądrzejsi od papieża.
Stanislaw2019.12.28 15:01
Tak, mogą być mądrzejsi od papieża. Wybierają go przecież biskupi, nie zawsze naj...
Czytacz2019.12.29 15:33
Od antypapieża Franciszka. Albo raczej od antychrysta Franciszka. Bo że to nie jest papież a kolejne wcielenie Szatana to powszechnie wiadomo.
mordechaj2019.12.28 11:58
Lisicki BREDZI z braku wiedzy, albo ze złej woli. Papież ma rację. W katolicyzmie jest Bóg w trzech osobach w którego wierzą katolicy, a Maryja nie jest Bogiem i katolicy nie wierzą w Maryję jako osobę boską. Zgadzam się z Papieżem, że nazywanie Maryi "współodkupicielką" to głupota. Dlaczego ? Bo odkupić ludzi mógł tylko Bóg, a Maryja nie była Bogiem. Ludzie sami siebie odkupić nie mogą, chyba, że w sekcie stworzonej przez Lisickiego i pisowców.
athos2019.12.28 13:10
Ty mordechaj rzeczywiście jesteś poza Kościołem, bo się zupełnie nie orientujesz w doktrynie katolickiej. Matka Boża NIGDY nie była uznawana w Kościele katolickim za Boga. Lisicki też to wie. Chodzi o coś innego. "Współodkupicielka" oznacza Jej Pośrednictwo we wszystkich łaskach, które otrzymujemy od Boga w Trójcy Świętej. Ona jest naszą "Pośredniczką wszelkich łask" w drodze do zbawienia. Za kim Maryja się wstawia do swego Syna, ten u Syna znajduje odkupienie i zbawienie wieczne.
Quec.2019.12.28 19:12
Shlomo Mordechaj Ty świnio tylko piszesz aby kpić z Polski i Polaków, Weż się zabierz za rabinów i swoich chazarów! TE Mordechaj: PanMordechaj wkłada świeżą koszulę, nowy garnitur, nowe buty. Żona zdziwiona pyta:- Dąkąd się wybierasz mężu? - Na wystawę malarstwa. - I nie zabierzesz mnie ze sobą? - Ty się nie znasz na malarsywie! Jeszcze weżmiesz Matejkę za Piccassa. _ Ależ mężu, ja ciebie na osobności nigdy nie biorę za picassa, to jakże mogłabym obcego męszczyznę i do tego przy ludziach! ( *_*)
AVI2019.12.28 11:48
Tzw. Biblia Wujka, Mat 5.21. Mówi Chrystus: "A Ja wam powiadam, iż każdy, który się gniewa na brata swego, będzie winien sądu. A kto by rzekł bratu swemu: Raka, będzie winien rady. A kto by rzekł: Głupcze, będzie winien ognia piekielnego". Dopiero w Biblii Tysiąclecia zastąpiono słowo głupcze, słowem: bezbożniku. Psychologowie twierdzą, że jeśli ktoś wymyśla innym od głupców, jest to znak głęboko ukrytej niskiej samooceny. Ale niektórzy piszą, ze Franciszek powiedział raczej, że określanie NMP mianem Współodkupicielki jest bez sensu. Benedykt XVI wytłumaczył, dlaczego oficjalnie NMP nie określa się w ten sposób. Ja też nie uważam, żeby to było właściwe. Odkupić człowieka mógł tylko Bóg, a NMP jest jednak człowiekiem. Niewątpliwie Współcierpiała i niewątpliwie jest Pośredniczką Łask. Odkupicielem człowieka jest jednak według mnie tylko Chrystus.
Michał Pasierb 2019.12.28 11:56
nie tylko według Ciebie....JEZUS CHRYSTUS jest jedynym ODKUPICIELEM człowieka.
RHQQ22019.12.29 5:25
Bardzo celny komentarz, ale z jednym się nie zgadzam: Według Ewangelii jedynym pośrednikiem jest Jezus Chrystus i innych pośredników nie ma i nie będzie, więc jakkolwiek by to w polskim katolicyzmie nie było zakorzenione kulturowo, to pozostaje w jawnym konflikcie z Ewangelią i nie znajduje potwierdzenia ani w dogmatach, ani oficjalnym nauczaniu Kościoła.
MariaMaSynaMariaMaSynaMariaSynaMariaSynaMa2019.12.28 11:41
A przecież ten klero-donrzółan Dolindo rozmawiał z Maryją osobiście, więc niech się wypowie, co ona za jedna: współodkupicielka, ćwierćdziewica czy chłopobaba na osiole.
mm2019.12.31 8:46
obrzydliwe wara od DOLINDO wara od MARYI SA SWIETOSCI A PAN BOG NIEPOZWOLI ZARTOWAC SOBIE Z SWOJEJ I NASZEJ MATKI I Z DOLINDO <SW KAPLANA OSOBO OPAMIETAJ SIE ZANIM COS NAPISZESZ
Marek212019.12.28 11:37
Juz kilka razy próbowano w Polsce zerwać z Rzymem i utworzyć Kościół narodowy. Do tej pory bez sukcesów. Ale chyba teraz się uda. Lisiecki na papieża!
StanPio2019.12.29 22:48
Instrukcja Niemki Carycy Katarzyny II, wzoru dla Merkel i jej podwładnego Oskara, jak pokonać Polskę Trzeba rozłożyć ten naród od wewnątrz, zabić jego moralność. Jeśli nie da się uczynić zeń trupa, należy przynajmniej sprawić, żeby był jako chory ropiejący i gnijący w łożu. Trzeba mu wszczepić zarazę, wywołać dziedziczny trąd, wieczną anarchią i niezgodą. Trzeba nauczyć brata donoszenia na brata, a syna skakania do gardła ojcu. Trzeba ich skłócić tak, aby się podzielili i szarpali, zawsze gdzieś szukając arbitra. Trzeba ogłupić i zdeprawować, zniszczyć ducha, doprowadzić do tego, by przestali wierzyć w cokolwiek oprócz mamony i pajdy chleba. Będą Oni walczyć długo, ale przyjdzie czas gdy sami sprzedadzą swój kraj, sprzedadzą go jak najgorszą dziwkę. My rozpoczniemy ten proces! Korupcją "milczących psów", którzy będą nimi rządzić. Bogactwem i głodem, które biednych podjudzą przeciw możnym, tych drugich zaś napełnią takim strachem i podłością, że uczynią wszystko dla zachowania swego bogactwa. Zepsujemy ich kultem prywaty, złodziejstwa, rozpusty, wszelaką demoralizacją i wiodącym ku niej alkoholem. Stworzymy tam nową oligarchię, która będzie okradać własny naród nie tylko z godności i siły, lecz po prostu ze wszystkiego, głosząc przy tym, że wszystko co czyni, czyni dla dobra ojczyzny i obywateli. Niższe szczeble tych krwiopijców będą uzależnione od wyższych w nierozerwalnej strukturze formalnej i nieformalnej piramidy. Trzeba będzie starać się, by w piramidę wpasowany był każdy zdolny i inteligentny człowiek, by zechciwiał w niej i spodlał. Niedopasowywalnych szaleńców, nieuleczalnych fanatyków, nałogowych wichrzycieli i każdą inną wartościową jednostkę wyeliminujemy operacyjnie. Polska zniknie w samych Polakach! Wtedy właśnie, gdy będzie wydawało się im, że mają wolność.
T2019.12.28 11:25
Przecież pośredniczka nie oznacza współodkupicielka.
ja2019.12.28 18:57
Dokładnie, pośredniczka to to co w naszej kulturze określa Maryję, a współodkupicielka to herezja z objawień demona w Amsterdamie.
Tom.2019.12.28 11:25
Sub Tuum praesidium configimus sancta Dei Genitrix, nostras deprecationes ne despicias in necessitatibus nostris, sed a periculis cunctis libera nos semper, Virgo gloriosa et benedicta. Domina nostra, Mediatrix nostra, Advocata nostra, Consolatrix nostra. Tuo Filio nos reconcilia, tuo Filio nos commenda, tuo Filio nos repraesenta.
AVI2019.12.28 11:59
Czyli: Pod Twoją obronę uciekamy się Święta Boża Rodzicielko, naszymi prośbami racz nie gardzić.... itd... O Pani Nasza, Orędowniczko nasza, Pośredniczko Nasza, Pocieszycielko nasza.... itd Dokładnie jak po łacinie: Mediatrix nostra, Advocata nostra, po polsku: Pośredniczko nasza, Orędowniczko nasza, JEST TO NAJSTARSZA MODLITWA DO NAJŚWIĘTSZEJ MARII PANNY POCHODZĄCA Z III WIEKU!!!
Polexit2019.12.28 12:01
Amen.
Bolek Sikał do Kropielnicy2019.12.28 11:24
Pełny tytuł: Andrzej Hahn-Hände hoch von Keller und Kretyn
anonim2019.12.28 11:21
To Jezus umarł na krzyżu by swą śmiercią odkupić nasze grzechy a nie Maryja! I nadawanie jej boskości to jakiś nonsens...
1232019.12.28 11:26
nudzisz juz.... zmien plyte czlowieku...
Marek212019.12.28 11:40
Kwestionujesz fakt, że Maryja nie umarła na krzyżu? Może odwolaj się do faktów, a nie tylko ogolniki jak zdarta płyta....
Urszula2019.12.29 9:09
A umarła na krzyżu? To coś nowego. Ja już nawet słyszałam z ust nawiedzonych, że Maria jest Bogiem. Wkrótce i to zaczniecie głosić.
Stanislaw2019.12.28 14:59
Jest znany problem, iż język kultu maryjnego, przecież zasadnego, należy uporządkować, z tym jednak, żeby dziecka nie wylać z kąpielą. Biblia sama posluguje się językiem obiegowym, posługuje się nieraz, także w sprawach Jezusa, wieloznacznością słów.
sara miriam2019.12.28 13:01
Sądzę Stalker że całe Twoje jestestwo to nonsens.
CaminoCanis2019.12.28 13:17
Zwracanie się do Maryji jako współodkupicielki nie jest nonsensem. Wynika to z pewnej logiki: Matka Odkupiciela - współodkupicielka. Co do pośredniczki łask to ja się pytam: kto może być lepszym pośrednikiem u Boga jak nie jego Matka ??? To jest tylko tytuł a nie przyznawanie Jej boskich przymiotów. Dlatego rację mają ci, którzy twierdzą, że nie należy Maryji tytułować per Matka Boska, tylko Matka Boża.
RHQQ22019.12.29 5:21
Idąc Twoją logiką, to matka sprawcy zbrodni jest z automatu współsprawczynią i tez powinna iść siedzieć.
Urszula2019.12.29 9:12
Biblia określa wyraźnie kto jest pośrednikiem miedzy Bogiem a człowiekiem. Tylko Jezus Chrystus i nikt więcej. Przeczysz słowom Chrystusa?
saturn2019.12.30 9:54
jak Jezus-Bóg może być pośrednikiem miedzy Bogiem a człowiekiem jak sam Jezus jest Bogiem. Logika sie kłania. Maryja jako matka Boga jest pośredniczką łask dawanych od Boga dla człowieka. Wszystkie dary duchowe idą przez jej ręce (jako pośredniczka wszelkich łask)
xxxx2020.01.2 18:16
A tak to, że takie jest Słowo Boże. i nikt tego nie jest wladny zmienić.
Ave Maryja2019.12.29 17:36
Jeszcze nie tak! Powinno się Maryję tytułować: Matka BOGA!!! Pytamy Słowo: >boża< odsyła bpwiem tylko do stworzenia bożego=Boga OJCA, jak np. anioł boży, dziecko boże, każda ludzka matka jest stworzoną przez Boga matką Bożą!itp. Tym słowem "boża" to i protestanci mogą się z nami modlić. Maryja jest Matką SYNA=BOGA. Do Matki BOGA protestanci na pewno nie zgodzą się modlić. THEOTOKOS tłumaczy się Matka BOGA!! To tylko nasze niechlujstwo językowe "ułatwiło sobie" wymowę zmieniając niechcący lecz radykalnie SENS znaczenia THEOTOKOS
Polak Ateista Dumny Gej 2019.12.28 14:18
stalker --ty JUHU jesteś synem swej matki czyli skurw,,,,nem
Renee2019.12.28 15:12
Protestanci- wiecej szacunku dla Matki Boga. Czy takim brakim szacunku wykazujecie sie wobec swoich matek???
RHQQ22019.12.29 5:22
Jakoś Jezus nie wiele miał do niej szacunku, prawie się jej wyrzekł (czemu nie wiemy).
Urszula2019.12.29 9:20
Jeśli piszemy prawdę o Marii to nie jest to brak szacunku, a PRAWDA. Jaki był stosunek Jezusa do swojej matki? Kiedy uczniowie poinformowali Jezusa, że przyszła jego matka i jego bracia i chcą z nim mówić, Jezus odpowiedział: Kto jest moją matką i moimi braćmi? I wskazując na tych, którzy go słuchali odpowiedział: To jest moja matka i moi bracia. A więc Jezus w jakiś specjalny sposób nie czcił i nie wywyższał swojej matki. Będąc w Kanie Galilejskiej na weselu nawet dość opryskliwie odezwał się do swojej matki: Czego chcesz ode mnie kobieto. Tylko katolicy z jakiegoś powodu czynią z Marii nadczłowieka równego Jezusowi. To iście szatański pomysł oddawać cześć każdemu innemu byle nie Bogu. Maria w tym zastępstwie jest, jak widać, bardzo dobra.
Stanislaw2019.12.28 15:16
Stalker, masz rację, ale mnie do końca, o tyle, że Jezus Chrystus wprowadził w swoje dzieło i jakiś współudział Kościoła. Wiele określen, dotyczących Chrystusa, są w inny, bo analogiczny sposób odniesione przez Biblię StTestamentu i Ewangelie do ludzi: Mojżesza, proroków, apostołów i ich Kościoła. Takim slowem, uzywanym analogicznie jest np. pośrednik, czcić, ojciec, syn itd
Lupaszko2019.12.28 15:58
ale z ciebie baran co tu ma boskość do rzeczy?
Fido2019.12.28 18:37
To juz typowo protestanckie myslenie.Tam gdzie nie ma Maryji tam jest szatan
ja2019.12.28 18:49
zadziwiające że Ty choć raz mówisz mądrze , ale nawet zepsuty zegarek dwa razy dziennie pokazuje dobrą godzinę.
grazyna2019.12.28 23:03
I tu jeszcze nie dopowiedziałeś, że Maryja biorąc udział w cierpieniu i śmierci Jezusa jej syna również cierpiała. Trzeba tylko pomyśleć jak matka może cierpieć patrząc jak jej dziecko w takich męczarniach umiera. Gwarantuję iż matka sama na siebie przyjęłaby taką śmierć, aby uratować swoje dziecko. Co się dzieje w Jej sercu....
lady chapel2019.12.29 5:10
1Tm_2:5 Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek Chrystus Jezus. Jan 14:6 Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem droga i prawda i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie.
Stanislaw (STANISLAW)2019.12.29 6:06
Może to coś wyjaśni? Maryja nie jest określana współodkupicielką przez Kościół. To tylko jakieś prywatne formy pobożności tak czynią. Ale w języku biblijnym i niekiedy kościelnym zauważa się zjawisko wieloznaczności niektórych tytułów, określeń i pojęć. Taka wieloznaczność, niekiedy jest uzasadniona, ale bardzo zaciemnia przejrzystość naszej wiary. Zadaniem Urzędu Nauczycielkiego jest doprowadzać język Kościoła i wiary do przejrzystości: np. kto w końcu nas Odkupił?. A Kto odkupił Maryję, że ją od grzechu pierworodnego uchronił? Maryja nie była odkupicielką samej siebie. Stała pod krzyżem jako współcierpiąca, podobnie jak Jan. Ale czy ich nazwać współodkupicielami? Czy św. Paweł, który "na swoim ciele dopelniał, czego nie dostaje udrękom Chrystusa" też był odkupicielem? Czy dzisiejsi chrześcijanie, cierpiący prześladowania, też?
az2019.12.29 13:02
@Stanisław - To przez Maryję Chrystus przyszedł na świat i tylko z Niej, PRZECZYSTEJ, wolnej od jakiegokolwiek grzechu "wziął" Swoje ludzkie Ciało. Tam gdzie byłoby skażenie jakimkolwiek grzechem pierworodnym, Najświętszy Bóg-Człowiek by się nie począł. Czytamy o tym w Księdze Mądrości: „Mądrość nie wejdzie w duszę przewrotną, nie zamieszka w ciele zaprzedanym grzechowi”. (Mdr 1,4) Maryja jest poczęta bez grzechu pierworodnego, ponieważ spodobało się Bogu, aby Matka Jego Syna – Jezusa Chrystusa - była tym Przeczystym Naczyniem, w którym Słowo stało się Ciałem. Dlatego o Maryi mówimy, że jest pre-redempta – czyli objęta zbawieniem jeszcze przed narodzeniem Zbawiciela. Poprzez swe niepokalane poczęcie Maria była jakby zwiastunką nadchodzącego odkupienia. I tak - Maryja cierpiała na widok Męki swego Syna. Cierpiała z Nim, a więc współcierpiała z Nim i to bardziej niż wszyscy ludzie razem wzięci zdołają kiedykolwiek wycierpieć. Pod krzyżem zostało przebite bólem Jej Niepokalane Serce, co zapowiedział Maryi starzec Symeon: „A Twoją duszę miecz przeniknie, aby na jaw wyszły zamysły serc wielu”. (Łk 2,35) Stała pod krzyżem jako nowa Ewa, która razem z Jezusem - nowym Adamem - wydaje na świat odkupiony rodzaj ludzki. Chrystus pozwolił Jej cierpieć, co więcej, nadał Jej cierpieniu moc ZBAWCZĄ. Dopuszczając swą kochającą Matkę do Swych cierpień, dał Jej tym samym udział w Swym dziele Odkupienia i uczynił Ją Współodkupicielką. A zatem Syn Boży wypełnił swoją misję na świecie poprzez zbawczą śmierć na krzyżu jako ODKUPICIEL, złączony w cierpieniu z Maryją jako WSPÓŁODKUPICIELKĄ. Do św. Brygidy Matka Boża powiedziała: „Rozważ, córko, cierpienia mojego Syna, którego członki były dla mnie jak moje własne i jak moje serce. (...) Gdy On cierpiał, czułam, jakby moje serce cierpiało (...). Gdy mój Syn był biczowany i przebijany, również moje serce było biczowane i przebijane (...). Dlatego odważam się śmiało powiedzieć, że Jego ból był moim bólem, że Jego serce było moim sercem. Jak Adam i Ewa sprzedali świat za jedno jabłko, tak my – mój Syn i ja – odkupiliśmy świat jakby jednym sercem”. Benedykt XV napisał, że NMP „w taki sposób cierpiała i nieomal umarła razem ze swoim cierpiącym i umierającym Synem; w taki sposób zrzekła się swoich praw do Syna ze względu na wybawienie ludzkości i poświęciła Go, aby zadośćuczynić Bożej sprawiedliwości, w takiej mierze, w jakiej Ona mogła to uczynić, tak że można słusznie powiedzieć, że Ona wraz z Chrystusem odkupiła ludzkość”. Natomiast Pius XII w swojej encyklice pisze: „W dziele Odkupienia z woli Bożej Najświętsza Panna Maryja była jak najściślej złączona z Chrystusem. Z miłości Chrystusa i Jego Męki oraz z miłości i cierpień Matki, wewnętrznie ze sobą złączonych, powstało nasze zbawienie”.
az2019.12.29 13:21
@Stanislaw - I jeszcze jedno - dobrze, że wspominasz św. Pawła. W tym kontekście jednak trudno byłoby nawet pomyśleć, że ktokolwiek z nas możemy być wspólodkupicielem. Św. Paweł wyjaśnia jak powinna wyglądać nasza postawa - pisze o wstawienniczym wymiarze cierpienia: „Teraz raduję się w cierpieniach za was i ze swej strony w moim ciele dopełniam braki udręk Chrystusa dla dobra Jego Ciała, którym jest Kościół.” ( Kol 1,24). Te słowa nie są wyrazem pychy, ale silnej więzi, miłości Chrystusa, ponieważ Paweł chce swoje cierpienie widzieć nie jako własne, ale jako Chrystusowe. To, że jesteśmy wezwani do „dopełniania” Ofiary Chrystusa, nie czyni nas „odkupicielami” samych siebie, ponieważ zostaliśmy już - „odkupieni nie czymś przemijającym, srebrem lub złotem, ale drogocenną krwią Chrystusa jako Baranka bez skazy i zmazy” (1 P 1,19). Natomiast rola Matki Bożej, w planie Bożego Odkupienia ludzkości, jest nieoceniona. Żeby więcej nie przynudzać, posłużę się słowami zapisanymi przez współczesnych proroków: "Czy nie wiesz, stworzenie, że Ja jestem Sercem Jej Serca, Duszą Jej Duszy, Duchem Jej Ducha? Czy nie słyszeliście, że Nasze Dwa Serca są zjednoczone, stanowiąc Jedno? Czcij Moje Serce Odkupiciela i czcij Jej Serce Współodkupicielki, otaczaj szacunkiem Rozkosz Mojego Serca, która wznosi się jak Jutrzenka, oświetlając ziemię pogrążoną w ciemności. Doceń Serce Królowej jaśniejące nad ludzkością bardziej niż wszystkie gwiazdozbiory razem wzięte, błyszczące bardziej niż słońce, jasne jak Moja Chwała ze względu na Jej wyjątkową doskonałość. Otaczaj szacunkiem Tabernakulum twego Boga, poważaj i ceń w najwyższym stopniu Mój Tron, tak jak Ja go cenię." (...) Przyjdźcie do Tej tak Błogosławionej, która ukazuje matczyną Miłość Swoim dzieciom, wskazuje im drogę do Nieba. Przyjdźcie do Współodkupicielki współdziałającej z waszym Odkupicielem, której Serce gorejące Miłością ofiarowało się, aby zostać przeszyte z waszego powodu. Przyjdźcie uczcić to Serce jaśniejące jak lampa, całe płonące blisko Mojego Serca." (...) "Czy nie słyszeliście, że Blask Jutrzenki ma właśnie zapanować i zabłysnąć w każdym sercu, które zostało poświęcone Naszym Dwom Boskim Sercom, od których otrzyma ono przebóstwienie? To przebóstwienie, które rodzaj ludzki utracił w chwili upadku... Grzech bowiem wszedł na świat poprzez jednego człowieka, poprzez grzech – śmierć. Mój Plan Odkupienia został przyjęty przez Serce Maryi – Współodkupicielki, drugiej Ewy, doskonałej na Obraz Boga, abym Ja – Nowy Adam, znalazł w Jej Niepokalanym Sercu Mój Raj."
maCIEJ2019.12.29 17:55
PROTESTANTOM JUZ DZIEKUJEMY WYPAD DO SWOICH HERETYKÓW