- Zgodnie z treścią pkt. IV.6 Zasad Prowadzenia Sprzedaży w Programach Telewizyjnych POLSAT MEDIA Sp. z o.o., Polsat Media przysługuje prawo wstrzymania emisji reklamy niezgodnej z Kodeksem Etyki Reklamy. Reklamy przesłane do emisji, a dotyczące dziennika Gazeta Polska, mogą rodzić wątpliwości, co do ich zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy, a w szczególności z par. 6, zgodnie z którym reklamy nie powinny motywować do zakupu produktu poprzez wywoływanie lęku lub poczucia strachu. Nadto należy wskazać, iż spot reklamowy dotyczący „niewyjaśnionych zagadek kryminalnych sceny politycznej” może budzić wątpliwości co do jego zgodności z Kodeksem Wyborczym. Jego emisja może spotkać się z zarzutem propagowania treści o charakterze agitacji wyborczej – czytamy w oświadczeniu Polsatu.

W odpowiedzi portal Niezależna.pl przypomniał kierownictwu Polsatu, że zgodnie z takim rozumowaniem stacja sama łamie Kodeks Etyki Reklamy, bo "wywołując poczucie strachu", emituje np. reklamy wyświetlanych na własnej antenie thrillerów i horrorów.

Polsat ostatecznie zgodził się na emisję drugiego spotu "Gazety Polskiej Codziennie", ale z wyraźnym zastrzeżeniem, że „w przypadku ewentualnej interwencji KRRiTV i takiego nakazu zastrzegamy sobie prawo do wstrzymania emisji”.

 

eMBe/Niezalezna.pl