Pociągi Dart, to elektryczne zespoły trakcyjne klasy intercity nowej generacji. Przeznaczone są one głównie do obsługi linii dalekobieżnych dla europejskich i światowych przewoźników. PKP Intercity zmówiło już 20 takich pociągów w wersji ośmioczłonowej z przeznaczeniem do obsługi relacji dalekobieżnych. W przyszłym miesiącu przejdą one testy.
Media nazywają pociągi „polskimi Pendolino” gdyż pozwalają podróżować z prędkością eksploatacyjną do 250km/h, ale obecnie najszybciej pojadą 160 km/h. Ich cena wynosi ponad 1,3 mld złotych.
Składy będą kursowały na trasach: Jelenia Góra – Wrocław – Łódź – Warszawa – Białystok/ Lublin oraz Białystok/ Lublin – Warszawa – Koluszki – Częstochowa – Katowice – Bielsko-Biała.
W pojazdach zastosowano rozwiązania techniczne zapewniające najwyższy stopień bezpieczeństwa podróżnych oraz obsługi. Jako jedne z pierwszych mają być poddane badaniom na zgodność z najnowszymi, restrykcyjnymi przepisami TSI LOK&PAS. Są także wyposażone w urządzenia bezpieczeństwa spełniające wymogi systemu ERTMS poziomu 2.
Ra/Niezalezna.pl