Kiedy Meagan Nash, matka 15-miesięcznego Ashera przeczytała ogłoszenie agencji poszukującej do reklamy dziecięcych ubranek chłopczyka z blond włosami i niebieskimi oczami, bez wahania zgłosiła swojego synka.

Mały Asher spełniał właściwie wszystkie wymagania opisane w ogłoszeniu popularnej w Wielkiej Brytanii firmy produkującej ubranka dla dzieci, OshKosh B’Gosh. Jednak zgłoszenie zostało natychmiast odrzucone. Chłopczyk ma zespół Downa, zaś firma nie chciała "modeli specjalnej troski".

Matka Ashera opisała całą sytuację na Facebooku. Historia szybko obiegła internet na całym świecie i wywołała wielkie poruszenie. Do tego stopnia, że przedstawiciele firmy zmienili decyzję i postanowili, że maluszek jednak wystąpi w ich kampanii.

"Chcę, żeby ludzie zdali sobie sprawę, że dzieci z zespołem Downa i innymi dysfunkcjami są niesamowitymi ludźmi"- tłumaczy Meagan Nash, podkreślając, że chce walczyć o prawa do równego traktowania dzieci z zespołem Downa i innymi niepełnosprawnościami. Ma nadzieję, że ludzie niepełnosprawni nie będą dłużej skazani na wykluczenie.

15-miesięczny Asher jest dzieckiem niezwykle pogodnym. Chłopiec przez cały czas się uśmiecha i uwielbia pozować do zdjęć. Pozowanie jest dla niego wspaniałą zabawą.

JJ/wpolityce.pl, CNN, Fronda.pl