- Rozpoczęcie przekopu Mierzei Wiślanej planujemy w terminie niezwłocznym od podpisania umowy z wykonawcą. (...) W 2022 roku planowane jest zakończenie budowy inwestycji. Potrzeba nam dwóch tygodni na skompletowanie wszelkich informacji i wybranie oferenta – powiedział na antenie Radia Warszawa minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. 

- O rozpoczęciu przekopu Mierzei decydują powody obiektywne. Chodzi m.in. o cały proces przygotowania inwestycji, czyli raport oddziaływania na środowisko, negocjacje społeczne, proces projektowy. Uzyskanie wszystkich pozwoleń to dzisiaj największa bolączka inwestycyjna. Najgorzej jest uzyskać pozwolenie, zabiera to sporo czasu. Uzyskaliśmy już wszystkie pozwolenia – powiedział minister Marek Gróbarczyk.

- Rozpoczęcie budowy planujemy w terminie niezwłocznym od podpisania umowy z wykonawcą. (...) W 2022 roku planowane jest zakończenie budowy inwestycji. Potrzeba nam dwóch tygodni na skompletowanie wszelkich informacji i wybranie oferenta – dodał.

- Port centralny w Gdańsku, port zewnętrzny w Gdyni i terminal kontenerowy w Świnoujściu to komplet, który przygotowujemy. Oczywiście Gdańsk pełni tutaj niezwykle istotną rolę, bo to nasz najważniejszy port i to on jest najbardziej widoczny – stwierdził 

- Ubiegły rok był niezwykle udany dla rozwoju portów w Polsce. Po raz pierwszy w historii przeładowano ponad 100 milionów ton towarów – powiedział minister Gróbarczyk.

- Rozwój portów w Polsce oparty jest przede wszystkim o armatorów zewnętrznych. Łańcuch towarowy przesunął się z portów zachodnich właśnie na Morze Bałtyckie  – podkreślił 

- Nic się nie zmieniło od lat komuny. Bez przemysłu stoczniowego nie ma gospodarki morskiej. Posiadamy strategie rozwoju tej branży. Polska jest na razie podwykonawcą innych stoczni zagranicznych i to nasza największa bolączka, bo wykonujemy najcięższe prace – powiedział Marek Gróbarczyk.

bz/siodma9.pl