Jak informuje portal wPolityce.pl, rządzący mają wkrótce przygotować projekt ustawy zapewniającej dodatkowe dochody dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Funduszu Wsparcia Kultury i Twórczości w Obszarze Mediów. Wszystkie media, w tym media publiczne, będą miały zapłacić składkę solidarnościową.

Składka solidarnościowa obejmie wszystkich nadawców i wydawców, a jej wielkość będzie zależna od przychodu z reklam. Zapłacą ją tradycyjne media elektroniczne, telewizje i rozgłośnie, kina, operatorzy reklamy zewnętrznej oraz prasa. Obowiązkową składką zostaną objęte również firmy świadczące usługi reklamy internetowej, w tym internetowi giganci jak Google, Facebook czy Allegro oraz największe portale.

Stawka składki będzie zależna również od kategorii reklam. Wyższą składkę będzie trzeba zapłacić za reklamy wiążące się z kosztami społecznymi, jak reklamy napoi słodzonych czy gier hazardowych.

kak/wPolityce.pl