Dodatek poświęcony Polsce w tygodniku The Economist ma przybliżyć naszą rzeczywostość światu anglosaskiemu. Brytyjski tygodnik w dość szczegółowy sposób opisuje nasz kraj, jego historię, przedstawiając pozytywy jak i wady, ale również stosuje zabieg politycznej poprawności, jeśli chodzi o analizę roli Kościoła katolickiego w Polsce.
Zdaniem The Economist, Polska osiągnęła największy od kilkuset lat sukces. Dlatego zdecydowano się na ilustrację tekstu obrazem Jana Matejki "Unia lubelska" i wymownie zatytułowany: "Drugi wiek Jagiellonów". - Polska zapracowała na szacunek i dostała się do szóstki największych krajów Unii Europejskiej obok Niemiec, Francji, Włoch czy Hiszpanii. I to głównie ze względu na swoją kondycję gospodarczą, która pozwoliła jej - jako jedynej w Europie - uniknąć kryzysu i odgrywać coraz większą rolę na arenie międzynarodowej - powiedziała Von Bredow.
Obszerny fragment został też poświęcony Kościołowi katolickiemu w Polsce. I choć celnie autorka analizuje rolę Kościoła w czasach PRL, to już argumentacja, że "pogłębiający się konserwatyzm" Kościoła (nie wyjaśnia co oznacza pojęcie pogłębiający konserwatyzm) odpycha młodych ludzi od niego, jest bezsasadny i po prostu nielogiczny. Kościół ma służyć Prawdzie i być wiernym Ewangelii, a nie być instytucja zmieniającą swoje przesłanie w zależności od zmieniającej się mody.
mod/The Economist/Onet