W ramach wsparcia pracownicy otrzymają min. ubezpieczenie zdrowotne i ubezpieczenie na życie.

Decyzja o wsparciu par nie związanych małżeństwem i par homoseksualnych zaskoczyła wielu obserwatorów kompanii, która wcześniej była znana z promowania konserwatywnych wartości i z prorodzinnej polityki. Walmart nie sprzedawał np. płyt muzycznych, na których wyśpiewywano nieprzyzowite słowa.

Organizacje prorodzinne, jak Amerykańskie Stowarzyszenie Rodzinne (American Family Association, AFA) wyrażają swoje rozczarowanie z powodu nowej polityki Walmartu. AFA wcześniej chwaliła kompanię za jej neutralność w takich sprawach kulturowych jak „małżeństwa” homoseksualne.

Z kolei środowiska homoseksualne są zachwycone. „To wspaniałe, niebywale cudowne, jeżeli tylko kompania dotrzyma tych obietnic” – powiedział były pracownik Walmartu i aktywista homoseksualny, Lucas Handy.

Zdaniem portalu LSN, decyzja Walmartu może mieć duże społeczne skutki, bo aż 2/3 Amerykanów robi w Walmarcie zakupy przynajmniej raz w miesiącu. Wallace Hopp, pracownik uniwersytecki z Uniwersytetu w Michigan, powiedział, że Walmart „jest tak wielki, że wszystko co robi, stanowi pewien wzór”.

PCh/LSN