19.11.19, 07:50Fot. via Pixabay, CC 0 / Fot. European People's Party via Flickr, CC BY-SA 2.0

Warszawa: Trzaskowski chce zakazać wjazdu samochodów do centrum

Darmowe miejsca w żłobkach, rozbudowa metra – to wszystko nie jest takie znowu istotne. Co innego tramwaj różnorodności, czy deklaracja LGBT+. Teraz zaś prezydent Warszawy poinformował, że chce aby powstał zakaz wjazdu samochodów do centrum miasta!

W rozmowie z „Super Expressem” prezydent stolicy powiedział:

Pewnie nie unikniemy w przyszłości ograniczenia wjazdu do centrum. Przed nami poważna na ten temat dyskusja. Na razie od przyszłego roku podwyższamy opłaty za parkowanie, wprowadzamy bardziej restrykcyjną strefę parkowania w centrum miasta”.

Dalej zadeklarował wprost:

Chcemy też wprowadzić w przyszłości zakaz wjazdu samochodów spalinowych w obręb historycznego centrum stolicy i na Trakt Królewski. Zaczynamy od siebie i dlatego deklaruję, że na tym terenie wkrótce będą jeździły tylko niskoemisyjne autobusy”.

dam/PAP,Fronda.pl

Komentarze

guess who2019.11.20 9:56
W Niemczech to się sprawdza.
anonim2019.11.19 16:36
I bardzo dobrze, Kraków jakoś żyje bez wjazdu do centrum! :D Fronda boi się komunikacji miejskiej? :3
Jam2019.11.19 11:12
Jestem w 100% przekonany, że zabraknie autobusów.
Maria Blaszczyk2019.11.19 11:30
???? W Warszawie jest ponad 200 autobusów nisko- i zeroemisyjnych, zdaje się, że miasto w lecie kupiło jeszcze 130 sztuk. Jakoś tych kilka kwartałów ulic dadzą radę obsłużyć...
Gryfita2019.11.19 11:47
Nie istnieją autobusy nisko- lub zeroemisyjne. To są autobusy wyjątkowo wręcz wysokoemisyjne.
Krzysz2019.11.19 12:02
autobus wysokoemisyjny cały czas jest bardziej eko od kilkudziesięciu samochodów, które w porównaniu byłyby potrzebne do transportu osób z jednego autobusu.
Gryfita2019.11.19 12:13
Typowe lewactwo - zagonić ludzkie bydło do "autobusów". Kto to widział żeby Kowalski śmigał jak chce i kiedy chce? Ma popiexxxdalac tak jak mu MZK podstawi. Samochody są dla Władz i Autorytetów. Lewactwo - nienawiść do indywidualizmu i wolnej woli. Piewcy roztopienia się w szarym tłumie roboli.
Krzysz2019.11.19 15:17
No to ładnie Pan określił użytkowników komunikacji miejskiej: szary tłum roboli. A argumenty za ograniczeniem samochodów w centrum? 1. Istotne ograniczenie korków. 2. Mniejsze zanieczyszczenie/smog 3. Większe bezpieczeństwo pieszych i rowerów. Wiadomo: mieszkańcy centrum mogliby swobodnie się poruszać i parkować pod domami: Mieliby w końcu gdzie parkować bez kręcenia się 30 min aż się zwolni miejsce. Jeździłyby tylko autobusy, ewentualnie taxówki i carsharing. I w końcu zrozbiłoby się luźniej.
Maria Blaszczyk2019.11.19 16:44
Ależ Kowalski może jechać na rowerze - wtedy będzie jak chce i kiedy chce. Sama najczęściej tak robię. Zalet jest mnóstwo. Jest - najczęściej - dużo szybciej, nie trzeba szukać miejsca do parkowania, nie stwarza, zasadniczo, przy odrobinie rozsądku, zagrożenia dla innych, a jak mu rozsądku zabraknie, to i tak nie rozjedzie nikogo z prędkością 130 na godzinę, wygodnie, tanio, nie obciążając klimatu. Również, przynajmniej w cywilizowanych krajach, władze i autorytety jeżdżą rowerami. A autobusy i tramwaje w Warszawie są naprawdę świetne, MZK podstawia je nieustannie, więc jak komuś rower nie odpowiada - to naprawdę pojedzie sobie jak król - ale taki w stylu skandynawskim, a nie rosyjskim - komunikacją miejską.
Maria Blaszczyk2019.11.19 12:15
Istnieją. Widzisz, mylisz dwa zagadnienia. Emisję w ogóle - tu kwestia jest dość złożona. I emisję w danym czasie i miejscu, związaną ze spalaniem paliwa w trakcie eksploatacji. Tu sprawa jest prosta. Autobus elektryczny nie emituje zupełnie nic. W ogóle nie przyczynia się do smogu. Autobus niskoemisyjny emituje mniej, przyczyniajac się do smogu w mniejszym stopniu. I jak słusznie stwierdził/a pan/i Krzysz - jaki by nie był, i tak jest lepszy niż wpuszczenie tam samochodów.
Gryfita2019.11.19 13:58
Autobus niskoemisyjny ma po prostu zastępczą, długa rurę wydechową. Summa summarum emituje ze dwa razy tyle co zwykły. Oraz powoduje gigantyczna dewastację środowiska spowodowaną wydobywaniem metali potrzebnych do wyprodukowania jego elektryki. PS. Nie ma czegoś takiego jak smog w warszawie. Smog to bardzo konkretne zjawisko a nie cokolwiek w powietrzu. PPS. Sam język "wpuszczenie samochodów" jest obrzydliwy, bo sugeruje, że jakieś lewackie ssyństwo ma prawo wpuszczać gdzieś, albo nie wpuszczać, innych ludzi. Otóż - nie macie żadnego prawa. Poza oczywiście prawem kaduka, pałki i pistoletu.
PiotrS2019.11.19 14:57
Cóż, często się z Tobą nie zgadzam (milcząco, bo mi się nie zawsze chce odpisywać), ale w tym wypadku nic dodać, nic ująć, samą prawdę piszesz. Dorzuciłbym jeszcze do Twojej wypowiedzi duuży problem ekologiczny wynikający ze składowania zużytych akumulatorów. Trzeba oczywiście przyznać, że lepiej jest, jeśli się smrodzi przez komin elektrowni, bo jakieś filtry tam jednak mają i to faktycznie jest plus (mały) samochodów elektrycznych - nie walą dymem bezpośrednio na ulicę. Ale całościowo - sa to samochody wysoko-NIE-ekologiczne.
Maria Blaszczyk2019.11.19 16:39
No więc miasta nie są dla samochodów. Tylko dla ludzi. Więc należy ich wpuszczanie do miast bardzo ograniczać. Dla samochodów wymyślono autostrady. Tam niech sobie jeżdżą. A ludzie to co innego. Są w Warszawie mile widziani. Tylko im nie jest zbyt miło, gdy nie mają czym odddychać, po chodnikach nie da się przejść i cały czas hałas przekracza rozsądne granice. A smog, czyli właśnie to konkretne zjawisko, czyli taka mgła w kórej wiso kupa syfu o różnych wielkościach cząsteczek, w Warszawie jak najbardziej występuje. Wcale często. Wystarczy wieczorem myjąc włosy chlapnąc pianą na jakąś białą powierzchnię by odkryć, że piana owa nie jest biała. Skoro mam to na włosach, to zapewne to również wdycham, nie sądzisz?
Dr Aloha2019.11.19 9:48
Rozumiem dla genetycznie polskiego katolika z interioru taki postęp cywylizacyjny to szok.
Michał Jan2019.11.19 11:29
Nie nadużywaj słowa "rozumiem", bo nie bardzo do Ciebie pasuje. Postępem byłoby zneutralizowanie skutków, a nie zamykanie. To ostatnie, to każdy głupi potrafi. Podobnie postępem nie jest wyrzucenie problemu z miasta poza nie, ale za to z większym tego problemu natężeniem (pojazdy elektryczne).
J.P🧶2019.11.19 9:10
W cywilizowanym świecie właśnie tak się robi z uwagi na dobro zabytków, zanieczyszczenie środowiska, dla większego komfortu turystów zostawiajacych w końcu tu swoje pieniądze.
Marek212019.11.19 9:13
Ale Prawdziwy Polak nie poszpanuje swoim 25 letnim BMW z zaczernionymi wszystkimi szybami i wyciętymi filtrami tylko dla pedałów? Nie przyciśnie w centrum Warszawy gazy by silnik zaryczał, a opony i dziewczyny piszczały? To zamach na Wszystko Co Dla Polaka Najświętsze? Fronda musi walczyć w obronie Wartości! Bagnet na broń!
J.P🧶2019.11.19 11:53
Fronda przez przypadek nawet wyśmieje pozytywne inicjatywy. Bo założę się, że z czasem tam gdzue prezydentami są lub będą prawicowcy te same pomysły będą wdrażane. A,że elektorat dość niskich lotów to i to przysłowiowe BMW pasuje jak ulał, wszak stadionowi patrioci często z tą marką są kojarzeni.
Gryfita2019.11.19 11:50
Tak się nie robi z uwagi na dobro "zabytków", tylko z uwagi na wygodę Elit Władzy, którym ludzkie bydło przeszkadza. To DOKŁADNIE ta sama mentalność, jak rzygi nienawiści po wprowadzeniu 500+, że ludzkie bydło pierwszy raz w życiu zamoczy nogi w morzu. Kto to widział, żeby polskojęzyczna hołota psuła powietrze Elitom Władzy i Mediów?
abc2019.11.19 8:56
Wszystko pięknie ale pod warunkiem , że urzędników miejskich też to będzie obowiazywało. Bo podejrzewam, że będą chcieli sporą grupę zwolnic z zakazu
Krzysz2019.11.19 9:21
Przecież napisał: "Zaczynamy od siebie i dlatego deklaruję, że na tym terenie wkrótce będą jeździły tylko niskoemisyjne autobusy”.
Michał Jan2019.11.19 11:31
Zależy, co przez to rozumie. Jeżeli CNG, to właśnie Holendrzy wykazali, że jest bardziej szkodliwy od dieslowskiego.
Gryfita2019.11.19 11:53
Zależy co to znaczy "bardziej szkodliwy". jak dotąd to najbardziej szkodliwy jest eko-prąd z elektrowni atomowych. nie bez powodu Zieloni jeszcze 25 lat temu kładli się na torach kolejowych żeby zablokować transporty do elektrowni atomowych. Teraz jak widzimy obowiązuje inna bajka. Teraz ultra-antyekologiczne atomy są w modzie.
PiotrS2019.11.19 8:41
Sęk w tym, że akurat warszawskie metro całkiem niedawno otworzyło nowe stacje. Nikt o tym nie będzie pisał no bo jak to...Trzaskowski ma mieć jakiś sukces?? Przedstawiciele PiS własnymi łopatami kopali te nowe stacje, a Trzaskowski zapewne zasypywał nocami.
Gryfita2019.11.19 11:45
Metro jest budowane od wielu dekad. Zasługa czaskowskiego w tym żadna. Co innego jego autorskie pomysły jak uprzykrzać życie warszawiakom a umilać je sobie. Elytka Warszawiwu od dawna kombinuje, jak by tu się pozbyć polskojęzycznej hołoty, i właśnie wprowadzają cenzus majątkowy - prawo do śmigania autkiem maja wyłącznie osoby które stać na elektrofury albo maja je w prezencie od władz miasta. Ludzkie bydło nieposiadające pieniążków na takie zabaweczki - won z centrum.
MirekT2019.11.19 11:49
Zerro? Tylko ktos taki jak ty moze nazywać ludzi bydłem. I to prymitywne przekręcanie nazwiska. Pokaż mi duże miasto w Europie gdzie po starówce jeżdżą auta?
Gryfita2019.11.19 11:54
Gdzie ty masz w warszawie starówkę? Mówisz o tych kamienicach wybudowanych w latach 60-tych XX wieku?
Pracownik2019.11.19 8:03
Pół Europy już od dawna stosuje takie rozwiązania, a redaktorzy frądla wyszli wczoraj spod kamienia i TRZASKOWSKI ZABIERA PODSTAWOWE PRAWO POLAKA ROBAKA DO WJAZDU DWUDZIESTOLETNIM PASSATEM NA SAMĄ STARÓWKĘ. Śmieszne.
zatroskany2019.11.19 8:22
Tu chodzi o to że Trzaskowski robi najwięcej "dobre wrażenie" zajmuje się najwięcej najbardziej "krzykliwymi" tematami, a nie bierze się za solidną pracę... jeżeli tylko rozumiesz jak wygląda to zjawisko.
Krzysz2019.11.19 9:20
Dla mnie solidną pracą jest rozwiązanie problemu smogu oraz zawalonego samochodami centrum. Natomiast to, że dba o interesy dyskryminowanych społecznie, prawnie i kulturowo obywateli też jest istotne.
Jozef syn Jakuba2019.11.19 11:32
Uwierzę jak zobaczę. Na razie Pan Soszyński z ratusza dba, aby w centrum Warszawy było jak najwięcej samochodów.