Prawo i Sprawiedliwość rozpoczyna wakacyjną kampanię billboardową i internetową, w której przypomni o nagranych rozmowach polityków PO w tzw. Aferze podsłuchowej. Na billboardach znajdą się zdjęcia m.in. Donalda Tuska, Elżbiety Bieńkowskiej, Radosława Sikorskiego i Bartłomieja Sienkiewicza z podpisem "By żyło się lepiej władzy", nawiązującym do hasła wyborczego PO z 2007 r. – "By żyło się lepiej wszystkim".

Pierwotnie hasło miało być zgodne z tytułem całej kampanii, czyli "By żyło się lepiej sitwie". Niestety, jak się okazało agencja reklamowa, z którą partia podpisała kontrakt, zażądała kategorycznie usunięcia słowa „sitwie”. Telewizja Republika informuje, że owa agencja reklamowa to firma AMS SA, która związana jest z Agorą, czyli wydawcą „Gazety Wyborczej”. Radca prawny firmy, jak podaje rp.pl, zgłosił następujące zastrzeżenia - reklama z oryginalnym hasłem spełniała przesłanki „pomówienia z kodeksu karnego wobec osób przestawionych na zdjęciu (art. 212)", naruszała „dobra osobiste osób na zdjęciach (art. 23, 24 kc)". Wskazał też, że hasło „Czas na zmiany" oznacza, że to plakat wyborczy, a „kampania wyborcza się jeszcze nie rozpoczęła".

Rafał Ziemkiewicz, poproszony o komentarz do tej sytuacji powiedział: „Gdy się dowiedziałem o ocenzurowaniu przewodniego hasła w kampanii PiS-u, miałem skojarzenie jednoznacznie białoruskie. Widocznie rząd podlega ochronie osobistej na tej samej zasadzie co Michnik".

Komentarz Ziemkiewicza genialny!

mod/Telewizja Republika/rp.pl