02.05.19, 18:00(fot. W.Kompała/KPRM)

Żydowskie roszczenia? Morawiecki konkretnie: To Polska ma prawo domagać się odszkodowań, a nie płacić!

Premier Morawiecki udzielił Wirtualnej Polsce wywiadu, w którym wypowiedział się również w sprawie roszczeń środowisk żydowskich wobec Polski

- I kiedy ja jestem konfrontowany z pytaniem o to że my mamy jeszcze jakiekolwiek reparacje, jakiekolwiek odszkodowania, restytucje mienia, to ja musiałbym dłużej na ten temat porozmawiać, ale spróbuję to w pigułce zawrzeć - mówił premier Mateusz Morawiecki

- Kraj, który został, wystarczy spojrzeć na zdjęcia Warszawy 1945 roku, absolutnie zniszczony, państwo, którego zniszczona została przyszłość, ludność, która została zmasakrowana, ma prawo się domagać wielkich, ogromnych odszkodowań, a nie być przedmiotem jakichkolwiek odszkodowań. - dodawał

- Mój dziadek odbudowywał Warszawę z gruzów absolutnych. Dzisiaj przychodzi jakiś właściciel tej kamienicy, takiej czy innej narodowości i chciałby ją odzyskać. Jak wyjść z tego błędnego koła? Ja nie przeczę, że pradziadowie tych właścicieli byli pełnoprawnymi użytkownikami, właścicielami, ale potem była II Wojna Światowa, coś przeokropnego, przeokrutnego, co zniszczyło całą naszą przyszłość. Nie można nad tym przechodzić do porządku dziennego. - zaznaczył


- Więc dzisiaj nawet reprywatyzacja byłaby de facto tym, że wszyscy my złożylibyśmy się na tych, którzy są potomkami osób, które mogłyby się wykazać jakimś prawem własności, w tym również pochodzenia polskiego, żydowskiego, austriackiego. - podkreślił szef rządu

- Dla mnie nie ma tematu takiego, że my będziemy zwracać. W moim odczuciu to absolutnie wykluczone, żebyśmy my byli odpowiedzialni za jakiekolwiek odszkodowania. Natomiast my powinniśmy otrzymać ogromne odszkodowania - mówił Mateusz Morawiecki

 

br/tysol.pl/twitter

Komentarze

anonim2019.05.3 23:31
Mówi, mówi, mówi... Dużo mówi. Podobnie "nasi kochani przywódcy" mówili, gdy chodziło o to, aby ustawowo zabronić nazywania niemieckich obozów koncentracyjnymi jako polskie. I co? I Żydzi tupnęli i się skończyło mówienie o tym, że o żadnych aktach prawnych już nie wspomnę. Zapowiada się powtórka z "rozrywki"?
maja2019.05.3 14:45
Odczucia Morawieckiego nie mają żadnej wartości to jest tzw mowa trawa dla uspokojenia wyborców .Wartość ma tylko wygłoszone orędzie w parlamencie oraz niezbędna ustawa przeciwko pasożytniczym roszczeniom żydowskim wobec Polski ,które notabene wołają o pomstę do nieba !
gw2019.05.3 11:46
iSRAel jako ponstwo nie istniejace przed II wojna swiatowa dostaje od lat olbrzymie odszkodowani za mordy popelnione takze na obywatelach Polski - Polska która straciła miliony swoich obywateli nie dostała ani gorsza.
niuniek2019.05.3 8:48
Wczoraj tj 02-05 przed pałacem na Krakowskim Przedmieściu w którym rezyduje nijaki budyń, stał Żyd i agitował Polaków by jako ludzie honoru i wyjątkowo szlachetni oddali Żydom 300 miliardów USD w ramach ustT.447. Na gest sprzeciwu tubylczej ludności ,Żyd machał ręką na pilnujących policjantów a ci momentalnie przepędzali miejscowy motłoch.
11 Maja2019.05.3 8:38
demagogia, gadać to on sobie może, liczą się czyny i fakty. mówie sprawdzam!!!!
Ja2019.05.3 8:21
Jak by wróciło PO itp. ,to nas pewno szybko nie ma !!!!!
POL AK2019.05.3 7:37
PANU NA MORAWACH WYMSKNĘŁO SIĘ ,ŻE POLSKĘ KTOŚ KUPIŁ Z ZACHODU.PAN R. WZIĄŁ JĄ ZA DŁUGI ,OWE 3BLNY O KTÓRYCH OSTATNIO CICHO.SPRZEDAŁ JE TEUTONOWI ZA JEGO ZIEMIE UTRACONE.KASA DUŻA, STARCZY I DLA WYBRAŃCÓW.NA RESZCIE BĘDZIE PO LIN.TAK TO SZĘ HOBIŁO,WSZYSTKO ZOSTAŁO SPRZEDANE A ZAMIAST 3BLNY SUPERATY ZHOBIŁY TYLE MANKA,A WINNI SIĘ ROZWIALI.TAK SZĘ ROBI GŁUPIM,BEZWOLNYM G/N/OJOM.
Krzysztof2019.05.4 0:36
Co ty tu nawypisywałeś człowieku! ? Daj Komentarz!
Ja2019.05.3 6:57
Kongres USA uchwalił a prezydent Trump podpisał Acta 447 przeciw Polsce i Polakom, że mają zwrócić Żydom (państwu Usrael) 300 miliardów $ za mienie, które nie posiada spadkobierców. Są to bezczelne żądania żydów chazarskich poparte przez USA, nie są zatem one jako mocarstwo w żadnym przypadku przyjacielem i sojusznikiem Polski. Podobnie też USA uznały zagrabione Syrii Wzgórza Golan za należące do Usraela. Stany Zjednoczone są prowadzone przez światową masonerię żydowską : NWO Rotszyldów i Szorosza.i inne masońskie organizacje terroryzujące cały świat.
Michał2019.05.3 4:18
Aprawda jest taka!!! https://www.youtube.com/watch?v=D98IP1WWAx8
Glaudiusman2019.05.3 1:38
Padła wreszcie konkretna i właściwa odpowiedź na bezprawne i bezczelne żądania zawsze tej samej grupy etnicznej, która podnosi ciśnienie człowiekowi, z powodu swej bezczelności.
edyta2019.05.3 14:00
Ten pan udajacy premiera polskiego od dawna kłamie w zywe oczy pod publiczke a robi co innego.Jak jestes uspokojony,to wielki z ciebie naiwniak.Po wyborach dowiesz sie ,ile warte sa jego obietnice
KINGA2019.05.3 22:51
Co ty gadasz takie głupstwa! Kto ci zapłacił? Proszę cię ZMIEŃ KANAŁ TVN ! Wystarczy sprawdzić jak się gospodarka nasza rozwija!
gumek2019.05.3 0:30
Jeśli dziadek pana M. odbudowywał Warszawę to współdziałał z reżimem komunistycznym. A to nie jest chwalebny czyn wg. IPN i pisowskiej narracji historycznej. Raczej powinien walczyć niż budować. Ale dla cierpliwych, sprawdźcie, czy faktycznie dziadek premiera Morawieckiego tę Wawę odbudowywał . Bo Pan Premier mówi takie różne rzeczy...
zmiecz2019.05.3 0:13
Polska zapłaci za mienie pożydowskie? Premier Morawiecki: W moim odczuciu, to jest absolutnie wykluczone A jakie odczycie bedzie Pam mial jutro? Odczucia Pana nas Polakow nie intresuja. Interesuja nas dzialania w tej sprawie TU i TERAZ
Dumi2019.05.2 23:36
Panie Morawiecki. Po prostu uchwalcie taką ustawę w sejmie, że NIE BĘDZIEMY PŁACIĆ ŻYDOM ODSZKODOWAŃ. Wywiad z dziennikarzem to za mało panie premierze. Tu nie chodzi o pieniądze na waciki a o gigantyczną sumę. Polacy oczekują JASNOŚCI w tej kwestii!!!
Pep2019.05.2 22:53
"Dla mnie nie ma tematu takiego, że my będziemy zwracać. W moim odczuciu to absolutnie wykluczone, żebyśmy my byli odpowiedzialni za jakiekolwiek odszkodowania" Co znaczy - "w moim odczuciu" ? Coś jakby - wydaje mi się ? I to mówi premier ? Jest postęp w narracji rządu, ale "w moim odczuciu", to za mało.
Eustachy2019.05.2 22:41
Wygląda na to, że to szlachetny i prawy człowiek. Oby Bóg go nam uchronił przed pasożytami żądnymi naszej i naszych dzieci krwi.
anonim2019.05.2 22:39
Żydy nie chrześcijanie rządzą dość tych kłamstw
Pokręć2019.05.2 21:38
A teraz, Panie Premierze, prosimy to na piśmie i odnośną ustawę poprosimy. I to taką, żeby nie została ona "znowelizowana" po burknięciu Żorżety i telefonie od Netanjahu.
Max032019.05.2 21:38
Mydlenie oczu naiwnym wyborcom a po wyborach wycisną Polskę jak cytrynę. Niech powie o tajnych rozmowach w temacie restytucji mienia bez spadkowego i wypłaty haraczu Holocaust Industry w USA
Polak2019.05.2 21:19
Żydzi Polsce nie zapłacili czynszu za ostatnie tysiąc lat ,żydzi nie zapłacili Polsce za ocalenie przed niemcami w czasie II WŚ -w przeciwnym razie Izraela by nie było. Trzeba przyjąć ustawę p.Jakiego
Reline2019.05.2 20:29
No a jak pan premier Morawiecki wyjaśni tajne rozmowy rządu z przedstawicielami organizacji żydowskich w sprawie wypłaty żydom ogromnych kwot za tzw. mienie bezspadkowe? Jest dokument potwierdzający takie negocjacje, notatka ujawniona przez redaktora Michalkiewicza. Jeśli mamy wierzyć PIS-owi to rząd powinien przyjąć ustawę, którą proponował Michalkiewicz i Konfederacja.
kalinka2019.05.2 20:41
przecież PIS to żydowska agentura to jak mają działać przeciwko swoim, byłem w 2015 roku na weicu wyborczym Dudy, który na nim mówił o zniesieniu ustawy 1066 a jak ten kłamca został "prezydentem" wszystkich żydów to natychmiast podpisał wszystkie pisowskie nowelizacje zaostrzające ta ustawę
Kaja2019.05.2 23:58
Ja w tym roku w kwietniu, też byłam na Wiecu z Prezyd, Dudą, trwał prawie 3 godz.! Nie mówił o żadnej ustawie 1066! A wręcz odwrotnie, wszystko za Polską i dla Polski! Nie przesadzasz?
kalinka2019.05.2 19:51
to się panie Morawicki robi orędzie do nardu, uchwala odpowiednią ustawę i po kłopocie a tak to dalej jest pisowski TEATR
MARYLA2019.05.2 22:06
KALINKA, POMAŁU, SPOKOJNIE, WSZYSTKO MYŚLĘ ŻE ZROBIĄ! MÓWI SIĘ: " NAGLE, TO PO DIABLE.."!
kalinka2019.05.2 22:32
dlatego tajemnie negocjują z USA? oj naiwna, sprawa się wydała i jak na prawdziwym froncie walki ideologicznej PIS-u uruchomiono działania pozorne
edyta2019.05.3 13:49
Morawiecki kłamal,kłamie i bedzie kłamał.Kłamie w dzien,kłamie w nocy,kłamie zawsze.Wszystko pod publiczke.Jak wygraja wybory to w podskokach beda spłacali zydów,najpierw uchwaliwszy odpowiednia ustawe,ktora ma ułatwic bezprawny ,łajdacki rabunek Polski
KINGA2019.05.3 22:47
Edyta! co ty pleciesz! Myslisz, że my tego tekstu nie znamy, co napisałaś?? Pamiętamy jeszcze! Przecież to sam TUSK, kilka lat temu bezczelnie mówił, tak o sobie i swoim rządzie:.." Kłamaliśmy w dzień, kłamaliśmy w nocy, kłamaliśmy zawsze....itd". Pragnę ci przypomnieć, że tusk z rządem bez ustawy bezprawnie rabowali i rujnowali nasz majątek Polski, powodując ogromne Afery i zadłużenie Kraju!
Ryszard Olejniczak2019.05.2 19:38
W 1945 warszawskich kamienic nikt nie chciał kupić, nawet za symboliczną nic nie znaczącą cenę (można sprawdzić w ogłoszeniach prasowych z tamtych lat). One nabierały wartości dopiero w miarę odbudowy Warszawy za NASZE pieniądze i naszym wysiłkiem. Ni e było miasta więc i cena działek była niższa niż otaczających Warszawę pól i łąk. Prawie wszystkie budynki zostały odbudowane za państwowe (czyli nasze) pieniądze. Odsetki od tych pieniędzy dzisiaj wielokrotnie przekraczają wartość tych budynków Więc o czy my tak na prawdę od 30 lat rozprawiamy tym bardziej, że zagranicznej ciemnoty nauczyć ekonomii nie sposób.
Stefan2019.05.2 22:45
No i w tą sytuację wchodzi HGW i oddaje (!) kamienice. 50 000 warszawiaków na bruk, a taką, która przegięła z protestem, zostaje spalona.
szcze na PiS2019.05.2 19:34
Kościołowi Polacy oddawali lub rekompensowali utracone majątki to z żydami powinniśmy zrobić to samo!
KOSZERNI KLAMCY2019.05.2 21:38
kosciol zydku to my polacy a judasze to wy zydzi
MARYLA2019.05.2 22:01
Odwal się POlimie" od Kościoła! OK! I nie porównuj ! Nie odróżniasz, że Kościół to Polska, a nie obca narodowość! Jak śmiesz mówić co powinni robić , żebyśmy za Niemców Żydom płacili ! Zapłać im jak ci tak ich szkoda! I nie mów co powinni zrobić! Nie ty im będziesz rozkazywać! Za mały jesteś! Przecież wiem i widać po wpisach twój jad, jak cię boli gdy się coś dobrego mówi na Polskę i ten Rząd, czy Kościół ! Wynoś się w końcu do swoich, biedny pokrzywdzony człowieku! KONIEC TROLLOWANIA !
Edward2019.05.2 22:55
Co ty chcesz robić z Żydami? Zapłać jak masz szabesbgoju. Ci co mieszkali w Polsce to byli obywatele polscy, a ty chcesz płacić Żydom amerykańskim, którzy by cię kupili razem z twoją rodziną i wywieźli na Madagaskar cymbale. Zapłać Śpiewakowi, ucieszy się, może i na wódkę zaprosi.
tw lolek2019.05.2 19:30
Nie, no super. Dobrzy by jednak powiedział, co miał na myśli pan Pompeo, czego dotyczyła notatka ujawniona przez p. Michalkiewicza oraz o czym mówi pani ambasador USA.
ADGPA ĘR;H;STN [A2019.05.2 19:30
DLACZEGO PREMIER NIE POWIEDZIAŁ ŻE TO NIEMCY WYWOŁALI TĘ WOJNĘ I DLACZEGO ŻYDZI NIE ZWRACAJĄ SIĘ DO MERKEL O ODSZKODOWANIA ? TRZEBA JASNO I WYRAŹNIE WYSYŁAĆ TAKĄ INFORMACJĘ NA CAŁY ŚWIAT. WY NIEMCY JESTEŚCIE WINNI POLSCE KASĘ ZA MORDY I ZNISZCZENIA MIENIA !!! A WY ŻYDZI PRZEMYŚLCIE SWOJE ROSZCZENIA WOBEC POLSKI BO, ŻYLIŚCIE NA NASZEJ ZIEMI PRAWIE 700 LAT I NIKT WAS NIE MORDOWAŁ TU ANI NIE GRABIŁ Z MAJĄTKÓW. SKĄD TA NIENAWIŚĆ DO POLSKI?? JESZCZE TA POLSKA BĘDZIE WAM POTRZEBNA ALE WY PLUJECIE NA NIĄ I CHCECIE JĄ ZŁUPIĆ. TO SIĘ WAM NIE UDA !!!
granit2019.05.2 21:08
Niemcy już sporo zapłacili, ale w końcu powiedzieli "dosyć". Tylko, że Niemcy są winni.
michu2019.05.2 19:14
On to mówi nam w roku wyborczym czy wszystkim? Żeby chociaż p. Mosbacher to usłyszała i choć trochę poważnie potraktowała ;).
bogdanus2019.05.2 18:58
Do socjal-narodowców, chyba już wszystko jasne.
Jarek2019.05.2 18:51
.. ha, ha, ha, lecz ja MU nie wierzę ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
anonim2019.05.2 18:47
Zydow goscimy 8 wiekow i ten narod jest winien Polakom !8 bilionow dolarow za goscine i opieke iobronnosc tych ludzi w naszym pieknym kraju .Taka i tylko taka jest prawda Zyczliwy ARON. Dziekuje Panie Premierze za te slowa DZIEKUJE.
NieOddamyNawetGuzikaNoChybaŻeIzraelowi2019.05.2 18:36
Matełe Morawicker próbuje przekonac kato-ciemnotę, że już na zawsze zgolił pejsy i w dodatku nie odbiera telefonu, kiedy dzwoni Netanjahu. A on tylko zarzucił pejsy za uszy i staje na baczność, kiedy dzwoni Jonny Daniels.
KAROLINA2019.05.2 19:23
No nie udawaj "greka"! Nie dało się wymyślić tego samego, tylko w bardziej uprzejmiejszej formie, bez cwaniakowania. ?
Magda2019.05.2 18:34
Brawo Panie Premierze ! Bardzo mądrze i naukowo! Tak powinno być jak Pan mówi! Dość tego kłaniania sie i udawania, że nic się nie stało, aby tylko zachować tzw, "poprawność polityczną" ! Gdyby Niemcy nie mordowali naszych Rodaków i Zydów, nie byłoby sytuacji, że jest mienie bezspadkowe. Zawsze jakiś spadkobierca bliższy czy dalszy wtedy znalazłby się! Mordowali całymi rodzinami, pokoleniami! Nie do nas po roszczenia, tylko do tych co wywołali II Wojnę ! Hitler nie wybrał się sam na Szefa Rzeszy, tylko wybrano go w normalnych wyborach! To nam należy się wielkie zadośćuczynienie za zniszczony Kraj i za wymordowanie kilku milionów Polaków! Dziękuję za jasność wypowiedzi!
Tomek2019.05.2 18:32
No i właśnie tak należy reagować. Owszem, można rozmawiać i ewentualnie przekazać jakimś Żydom (ale na pewno nie oszustom z Holocaust Industry w USA) dziesięć czy kilkanaście procent od niemieckich odszkodowań, bo tyle procent wynosiły zniszczenia mienia będącego w rękach Żydów.
face2019.05.2 22:38
Bzdury pleciesz. Zydzi dostali chyba ze 100 miliardow od Niemiec. I to nie ci co powinni - tylko jacys amerykanscy Zydzi. A teraz dalej chca doic krowe.
KINGA2019.05.3 22:36
Tak, też to słyszałam, racja!
Stefan2019.05.2 22:49
Nie staraj się być takim żydowskim adwokatem. Już dzielisz reparacje na procenty i ci wyszło 10%. Przepraszam, k...mać, ale za co ty chcesz im dawać odbierając polskim dzieciom?! Żydzi byli polskimi obywatelami!
Witek2019.05.2 18:27
Mówmy na piśmie i z odpowiednią ustawą .
Gnostyk2019.05.2 19:18
Właśnie, bo inaczej istnieje ryzyko, że to zwykła ustawka. PiS dogadał się z Żydami, że im zapłaci. Jednak dopiero po wyborach. Do czasów wyborów ustalono, że będą ostre propagandowe wypowiedzi o tym, że nie będzie zapłaty, a Żydzi i Amerykanie nie będą na to reagować. Niech ktoś udowodni, że się nie dogadali ?