10.01.14, 13:51Tomasz Terlikowski (fronda.pl)

Karty tarota już spłonęły! I w piecu jest miejsce wszystkich narzędzi szatana! Zobacz film z Frondowej spalarni Wszelkiego ZŁA

Karty tarota, tak jak literatura ezoteryczna są śmiertelnie niebezpieczne. To nie jest zabawa, śmieszny eksperyment, ale wejście na ścieżkę spotkania ze złym duchem. I dlatego nie należy ich lekceważyć. I właśnie dlatego zdecydowaliśmy się w portalu (za radą brata Marcina Radomskiego, ale też większości naszych czytelników i pod wpływem lektury egzorcystów) na zniszczenie tarota, który został nam przesłany. A żeby nic z niego nie zostało, najpierw porąbaliśmy je siekierą, a później spaliliśmy. W ogniu jest bowiem miejsce wszystkich tego typu narzędzi. I dlatego apelujemy do naszych czytelników. Jeśli macie gdzieś w domu literaturę ezoteryczną, karty tarota czy inne tego typu „gadżety” spalcie je, a nam prześlijcie dokumentację.

Zobacz Film z Frondowej spalarni Wszelkiego Zła!


Frondowa Spalarnia Wszelkiego ZŁA: Tomasz P. Terlikowski/Tadeusz Grzesik/Sebastian Moryń

Plus ekstra Foty:

To co zostało spalone: zła książka i diabelskie karty Tarota

szatańskie karty

Narzędzia niezbędne do walki z szatanem

Tomasz Terlikowski ćwiczy przed głównym uderzeniem!

Zło płonie!

powrót do piekła!

Komentarze

anonim2014.01.10 13:56
Stosy już płoną, tylko ta czarownica jakaś brzydka! Pewnie wersja budżetowa i dlatego na siekierze przyleciała, a nie na miotle ;)
anonim2014.01.10 13:56
W Końcu się Pan posłuchał-GRATULACJE
anonim2014.01.10 13:58
P.s. Niech się Pan cieszy, że nie dostał Pan pierścienia atlantów, bo stopić byłoby trudniej.
anonim2014.01.10 14:00
:) Ciekawy pomysł.
anonim2014.01.10 14:00
A macie świadomość że nic w przyrodzie nie ginie? I że cząsteczki tych kart tarota po spaleniu przedostały się do atmosfery i będą tym złem musieli oddychać teraz ludzie? Skoro zło przypisane jest do konkretnych przedmiotów, wcale nie jest powiedziane, że opuszcza je po zmianie postaci na spopieloną. Teraz tymi okultystycznymi pozostałościami będą wymazane ściany pieca, będziemy po tym chodzić i mieć to w płucach.
anonim2014.01.10 14:02
Brawo panie Terlikowski
anonim2014.01.10 14:03
Jak podarto biblie to Terlikowski o mało co się nie zesrał z oburzenia. Pozdrawiam katotalibów i dziękuje panu T. za doskonałą robotę w odwracaniu ludzi od kościoła
anonim2014.01.10 14:05
@Danilo Nie, nie wracamy do średniowiecza, ale narzędzia w rekach szatana właśnie tak trzeba traktować. Sam miałem taki moment w życiu, że wierzyłem w karty tarota, w okultyzm. To bardzo podstępna droga do zguby człowieka. Nawet sobie nie wyobrażasz ile niby niewinne karty mogą zasiać zamętu w życiu duchowym człowieka.
anonim2014.01.10 14:06
Także precz z tym dziadostwem. Wiara w tarota to marnowanie sobie życia.
anonim2014.01.10 14:07
dawno to zrobiłam, więc bez dokumentacji fotograficznej przyjmijcie moją deklarację...a niewierzący mogą się pukać w czoło...wisi mi to
anonim2014.01.10 14:07
... żenujące. Jak cała ta sprawa w ogóle. Nie pierwsza i nie ostatnia zapewne na tym portalu. Mam taki osobisty apel do katolików: znajdźcie inne media. Są takie. Poważne. To służy chyba tylko taniej sensacji i szczekaniu.
anonim2014.01.10 14:09
@Kurzejone To dziwne, bo akurat mnie ten portal przybliżył do kościoła. Chyba masz na myśli osoby, które i tak są daleko od Boga, i nie mają zamiaru nic z tym robić.
anonim2014.01.10 14:10
Teraz niech kopnięty Terlikowski ogłosi zbiórkę osikowych kołków na feministki ,genderystki,Owsiaka,tańczących i całujących się przed ślubem kościelnym,rodziców dzieci z in vitro a może i sam pomiot szatana,kobiety stosujące antykoncepcję,czytających Harrego Potera...... Pewne jednostki chorobowe już od dawna się leczy.Od czasu wynalezienia leków psychotropowych przyniosły ulgę już wielu pacjentom.Egzorcyzmy niestety nie są skuteczne.
anonim2014.01.10 14:13
Ja mam pytanie do niewierzących. Po co tutaj jesteście? Żeby jazgotać za każdym razem? Wiara w karty tarota to poważny grzech i zguba dla każdego chrześcijanina i nikogo nie obchodzą wasze opinie na ten temat.
anonim2014.01.10 14:17
oficjalne otwarcie spalarni wszelkiego zła..SWZ. trzy razy TAK ode mnie ! Tylko te pieniek to szerszy, niższy..najlepiej dębowy coby prezenty nie uciekały spod siekiery.
anonim2014.01.10 14:21
Ateistów interesuje co polski katotaliban wyprawia. Tak samo zresztą jak "słabiej" wierzących i "źle" wierzących w jedyną słuszną religię nie mówiąc już o tych, któzy marnują czas na nieprawdziwe religię i też nie "dosięgnie" ich zbawienie. W interesie prawie wszystkich jest to by fanatyków trzymać na uboczu
anonim2014.01.10 14:23
@lukasso To już ich problem. Równie dobrze można wejść na jakieś fora ateistyczne i pośmiać się z osób, które tam są. Tylko po co?
anonim2014.01.10 14:24
Moja narzeczona, która jest wierząco-praktykująca(choć jej "zbawienie" według standardów frondowych) nie trawi Terlikowskiego. Pewnie pan T. znwou wróci dzisiaj do domu i będzie terroryzował swoją rodzinę jak to opisała jego żona w wywiadzie. Fanatykiem się jest 24h/na dobę i pan T. przynosi to z pracy do domu.
anonim2014.01.10 14:25
@Kurzejone Co jest fanatycznego w tym, że mówi się chrześcijanom, że wiara w okultyzm to wielki grzech? Prawda stara jak świat, od wieków niezmienna w naszej religii.
anonim2014.01.10 14:25
@czytelnik83, tak, wiara w karty tarota to grzech, ale ich palenie wprowadza poważną szkodę i zamieszanie wśród osób wierzących, gdyż może sugerować, że sposobem na pozbycie się zła wokół siebie nie jest spowiedź i wewnętrzna przemiana, ale fizyczna likwidacja przedmiotów kojarzących się ze złem. Podam przykład: posążkom Buddy przypisuje się działanie demoniczne. Tłuczemy zatem posążek na kawałeczki. Jest on dalej tym samym posążkiem, tyle że rozkawałkowanym. Zatem szatan działa w każdym pojedynczym jego kawałeczku, czy dopiero po powtórnym zlepieniu posążka w całość? A karty tarota po spaleniu są dalej kartami tarota tyle że w spopielonej wersji i nadal zachowują właściwości demoniczne? Tego nie można powiedzieć na 100%.
anonim2014.01.10 14:31
@Amish Ale skąd pomysł, że sposobem na to jest jedynie zniszczenie tego typu przedmiotów? Absolutnie należy się z tego wyspowiadać. Wiesz... Troche rozumiem retorykę tego typu osób jak Ty. Swego czasu miałem słabą wiarę i też uważałem, że to lekka przesada i fanatyzm. Bardzo się myliłem. Jeśli ktoś chce by naprawdę Bóg gościł w jego życiu powinien wyrzucić na śmietnik to wszystko co stoi na drodze ku temu. Szatan i demony są podstępne, działają przebiegle i powoli mieszają w życiu człowieka. Dla człowieka może to być niezauważalne, aż w końcu odkryję, że jego dusza rządzi już właściwie w całości "Czarny".
anonim2014.01.10 14:33
:) I bardzo dobrze!
anonim2014.01.10 14:34
AirWolf - mówisz o sobie?
anonim2014.01.10 14:34
@Danilo Ja mógłbym się wyśmiewać z niewierzących i z nich szydzić, tylko po co? Mam szacunek dla każdego człowieka, bo również na tych błądzących czeka Bóg i wyciąga do nich rękę. Tak wiele mówicie o tolerancji. Często brak jej w waszych działaniach. Jesteście mało wiarygodni.
anonim2014.01.10 14:36
Przychylam się do wniosku - niech red. Terlikowski spali Koran, będzie jeszcze zabawniej (tak, zabawnie było oglądać powyższe video). PS. nie może Pan już krytykować Nergala, bo właśnie zrobił Pan to samo co on ;)
anonim2014.01.10 14:40
czytelnik_83: Dla około 70% ziemskiej populacji także biblia jest stekiem bzdur. Skoro można palić książki(jakkolwiek źle się to kojarzy) to czemu nie można drzeć biblii? Albo palimy i drzemy wszystko co się da albo zabraniamy tego wszystkim. Typowy fanatyk i hipokryta taki jak Terlikowski uważa, że tylko jego powinna obejmować "ochrona" bo on prezentuję najprawdziwszą prawdę. Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości, że religia to totalitarny koncept?
anonim2014.01.10 14:40
Pan Terlikowski zrobił słuszną rzecz, spalił szatańskie narzędzie.
anonim2014.01.10 14:42
czytelnik83 - szatan jest duchem i dla niego odległość i granice fizyczne nie mają znaczenia. Jak będzie chciał to i tak znajdzie przystęp do Ciebie, niezależnie czy karty tarota będą w szufladzie Twojego biurka, u sąsiada, w kiosku na rogu czy na karaibskiej wysepce. Ich fizyczne umiejscowienie nie ma znaczenia dla ducha działającego poza trzema wymiarami jakie znamy w obserwowalnym świecie. Gdyby było tak, że demony kumulują się w niektórych przedmiotach które mamy wokół siebie, notorycznie podrzucałbym nielubianemu sąsiadowi do ogródka pierścienie atlantów, taroty, posążki, amulety i biedak by spokoju nie miał przez szatańskie nawiedzenia. Zatem samo posiadanie kart kompletnie nic nie znaczy, bo to tylko zadrukowane karteczki. Demonicznego działania nabierają dopiero wtedy gdy wierzymy że one działają, sugerujemy się ich "wróżbami" i rzekomym wpływem na nasz los.
anonim2014.01.10 14:42
Pewna zasadnicza uwaga, nie palimy kart tarota, dlatego że jest to symbol obcej religii, ale dlatego, że jest to symbol r-o-z-e-z-n-a-n-y w NASZEJ RELIGII jako ten, który oddziałuje na nas i działa przez niego zły, w sposób autentyczny i potwierdzony. Zapytać proszę egzorcystów, ile mieli przypadków związanych z kartami tarota, a ile i czy mieli np. jakiś z gwiazdą Dawida lub 300 letnim dębem? Jest przecież wiele symboli religijnych, które nie są uznane przez chrześcijaństwo za złe lub niewłaściwe, same w sobie. Co więcej, absurdem jest, że zaraz wyleci mi jakiś lewak i powie, że on wierzy w sedes i ja, robiąc doń kupę, obrażam jego religię. Nie ma znaku równości między KAŻDYM symbolem każdej dowolnej religii. I nie wynika to z mojego widzimisię, ale z historii, kultury, prawa i postaci samych tych religii lub obrządków. Jeśli ktoś myśli inaczej, niech wykaże mi, że karty tarota są symbolem religijnym choćby porównywalnej wagi co np. Biblia. Jeśli tak, to jakiej?
anonim2014.01.10 14:44
@AirWolf, na szczęście nie na cały, bo po angielsku nie piszesz.
anonim2014.01.10 14:45
Można sobie poczytać świadectwa o tarocie itp na stronie www.egzorcyzmy.katolik.pl
anonim2014.01.10 14:46
@Kuerzejone Jeszcze nie słyszałem żeby prawdy zawarte w Biblii prowadziły człowieka do zła (wprost przeciwnie), a tego typu przedmioty owszem, są prostą drogą do jego upadku człowieka. Nigdy nie odważyłbym się spalić np. Koranu, nawet jeśli nikt by nie widział, mimo że nie jestem wyznawcą tej religii.
anonim2014.01.10 14:47
Oczywiście bo prawda jest TYLKO w katolicyzmie.
anonim2014.01.10 14:51
Elegancko się wszystko zjarało. Proszę rozważyć, żeby następnym razem skonstruować mały stosik, na którym takie plugastwo spłonie.
anonim2014.01.10 14:51
@Amish Jesteśmy nieustannie kuszeni przez Szatana i grzeszymy, po co jednak ułatwiać mu zadanie otwierając się bardziej na jego działanie, stawiać przeszkody na drodze ku pojednaniu z Bogiem? Skoro są święte przedmioty to analogicznie są też te, które mają działanie demoniczne i należy ich unikać.
anonim2014.01.10 14:54
Treści zawarte w biblii nie doprowadziły do zła...
anonim2014.01.10 14:56
Jak się to komuś nie podoba to nie musi tego czytać, zawsze mnie dziwi, że są tacy masochiści..
anonim2014.01.10 14:56
Sam odczułem kiedyś niezwykłe działanie pewnego obrazu Matki Boskiej. To by niesamowite uczucie. Taka ulga w cierpieniu duchowym w czasie modlitwy przy nim. Ktoś może sobie z tego szydzić. Trudno. Uważam wieć, że jeśli tego typu przedmioty mają swoja moc, chociażby krzyż, różaniec, to dlaczego tarot nie mógłby być czymś analogicznym tylko, że w drugą stronę?
anonim2014.01.10 14:59
A tak w ogóle to dobrze Panu z siekierą, Panie Tomaszu :)
anonim2014.01.10 15:03
"Wszystko zaczęło się w Gdańsku w 2009 roku. W tym czasie żyłam bardzo daleko od Boga a swoim postępowaniem bardzo Mu bluzniłam min poprzez uwikłanie w okultyzm. Ja wtedy nie zdawałam sobie sprawy z tego czym jest magia a dokładniej tarot, bioenergoterapia, horoskopy itd. Tarotem byłam tak bardzo zafascynowana, że sama zaczęłam sie uczyc jak sie nim posługiwać i próbowałam wrozyć sobie i innym." więcej tutaj: http://www.egzorcyzmy.katolik.pl/swiadectwa/wasze-swiadectwa/1117-bylam-zniewolona-wrozbiarstwo-okultyzm.html
anonim2014.01.10 15:07
@Carl_Russell Byłem przygotowany na to, że ktoś się w ten sposób do tego odniesie. Wypaczenia były skutkiem tego, że ktoś przedmiotowo, do swoich niecnych celów ją wykorzystywał w przeszłości, często wypaczając znaczenie słów w niej zawartych. Sama Biblia i jej przekaz jest droga ku dobra, prawdziwego szczęścia człowieka, chroni go od zguby, jest wyrazem troski Boga i jego miłości wobec nas.
anonim2014.01.10 15:09
krótkometrażowy horror! gratuluję odwagi, dobrze, że nie trzeba było wzywać egzorcysty! a także cieszę się, że nie odciął sobie pan palca, bo rąbanie z przytrzymywaniem często kończy się rozczłonkowaniem (a i diabeł wtedy chętnie pomaga)
anonim2014.01.10 15:12
@AirWolf To miała być ironia
anonim2014.01.10 15:13
@Carl_Russell A zapałki owszem mogą służyć do złych celów, ale nie są narzędziem okultystycznym.
anonim2014.01.10 15:14
Koran i Talmud też są wypaczane bo ich treść to samo dobro
anonim2014.01.10 15:17
@Fascination To Ty musisz czuć, że stanowią dla Ciebie zagrożenie, a nie pytać się o to innych. Być może kiedyś uwierzysz w Boga i chcąc być naprawdę blisko Niego stwierdzisz, że jest to dla Ciebie zagrożenie.
anonim2014.01.10 15:18
http://www.egzorcyzmy.katolik.pl/swiadectwa/wasze-swiadectwa/1117-bylam-zniewolona-wrozbiarstwo-okultyzm.html
anonim2014.01.10 15:41
Dźja... Następnym razem redakcja zacznie biblioteki palić, bo zawierają "niestandardowe" dzieła.
anonim2014.01.10 15:43
Czy w tym świętym ogniu unicestwione zostają same karty tarota, czy może też jakiś tarocista? Niby czasami trzeba zniszczyć jakiś obiekt, by ochronić zasadę. Ale kiedyś palono ciała heretyków dla ratowania ich duszy, pomimo że wg ortodoksyjnego pogladu, człowiek jest jednością ciała i duszy. Na początek jest śmieszno, ale często zabawa ogniem kończy się straszno.
anonim2014.01.10 15:44
Czekamy aż w odwecie ktoś tak samo potraktuje Biblię... Było to trzeba zrobić po cichu, a nie nakręcać teraz spirale nienawiści. Biore zakład, że teraz ktoś - nie koniecznie tarociści - ale ktokolwiek, może jakieś małolaty, dokładnie w ten sam sposób potraktują Biblie. Coś mam takie odczucie.
anonim2014.01.10 15:45
http://www.egzorcyzmy.katolik.pl/swiadectwa/wasze-swiadectwa/1117-bylam-zniewolona-wrozbiarstwo-okultyzm.html
anonim2014.01.10 15:47
@AirWolf Bardzo nietrafione porównanie jakichś ideologii wymyślonych przez człowieka z religią. Może kiedyś zrozumiesz jak wielkie szczęście daje Bóg, czego z całego serca Ci życzę.
anonim2014.01.10 15:49
Hmmm palimy książki?? Kiedyś już to było. chyba nawet pod przykrywką "ksiąg zagrażających duchowo i heretyckich"? No kompromitacja Terlikowski
anonim2014.01.10 15:49
poczytaj sobie świadectwo które podlinkowałam
anonim2014.01.10 16:04
@AirWolf No wiem, że nie możesz, bo dla takich jak Ty każda religia to ideologia. Może kiedyś zmądrzejesz.
anonim2014.01.10 16:09
biegnijlola inne cenzurowane przez komunistów , do niedawana były na indeksie książek zakazanych i niszczone. Czy o te same Ci chodzi?
anonim2014.01.10 16:11
@Carl_Russell Napisałeś: "Na kartach Starego i Nowego Testamentu znajduje się cała masa niegodziwych stwierdzeń, pochwały okrucieństwa i niesprawiedliwości". Przykłady będą?
anonim2014.01.10 16:25
@AirWolf Jeszcze raz życzę odnalezienia Boga, wtedy zrozumiesz jak bzdurne są Twoje poglądy na ten temat.
anonim2014.01.10 16:39
@AdamTeodor Oczywiście, że mają moc zniewolenia. Radzę się popytać tarocistów, czy byliby skłonni to zrobić.
anonim2014.01.10 16:41
Światosław Florian Nowicki - właściwie dlaczego on wysłał Frondzie te karty? O co chodziło?
anonim2014.01.10 16:51
@AirWolf Aaaa czyli sobie wierzysz, że jest gdzieś jakiś Bóg i po prostu sobie jest i patrzy na AirWolfa, i tyle. Dzięki, ale wolę nie dostrzegać takiej różnicy. Chce, żeby moja wiara przynosiła wymierne skutki w mojej duchowości, a nie była bierna. W żadnym wypadku nie obrażam Twojego światopoglądu. Każdy ma swoją wolną wolę i to od niego zależy co zrobi ze swoim życiem. Ja tylko życzę innym, żeby poczuli czym jest prawdziwe szczęście w Bogu i prawdziwa wolność, którą on daje. Nie chcę Cie w żadnym wypadku Cie urazić i życzę Ci wszystkiego dobrego.
anonim2014.01.10 16:53
Oj Terlikowski , gdyby głupota mogła sie unościć to..... A tak sie napinaliście jak Nergal podarł biblie, a teraz co sami robicie?? Żenada na całego.
anonim2014.01.10 16:53
@AdamTeodor Kluczowe pytanie jest takie, z jakiego powodu nie chcesz ich spalić. Myślę, że powód tarocistów byłby inny niż Twój związany ze znaczkami.
anonim2014.01.10 17:04
@AirWolf Słowo ideologia zakłada, że coś zostało wymyślone przez człowieka. Dla wierzących Pismo Święte jest objawione przez Boga. To jest ta różnica.
anonim2014.01.10 17:10
@kontestatorkrk No wiesz możesz być pod wpływem Szatana i demonów, albo pod wpływem Boga. Każdy ma taki wybór. Pytanie jaki to wszystko ma skutek, czy prowadzi Cie do grzechu i powolnego upadku, czy może do szczęścia w zgodzie z panem Bogiem.
anonim2014.01.10 17:12
@kontestatorkrk I to nie ma tak naprawdę znaczenia, czy w to wierzysz, czy nie. Szatan nic sobie z tego nie robi.
anonim2014.01.10 17:28
@kontestatorkrk Jest mnóstwo wersetów w Biblii potępiających okultyzm, więc i tarota. Jeśli coś jest źródłem grzechu to logiczne, że ma związek z Szatanem.
anonim2014.01.10 17:34
WALKA DUCHOWA OKULTYZM Inne moje strony Valid XHTML 1.0 Strict "Nie będziesz się zwracać do wywoływaczy duchów ani do wróżbitów. Nie wypytujcie ich, bo staniecie się przez nich nieczystymi. Ja, Pan, jestem Bogiem waszym." (3 Mojż 19:31) "Niech nie znajdzie się u ciebie taki, który przeprowadza swego syna czy swoją córkę przez ogień, ani wróżbita, ani wieszczbiarz, czy guślarz, ani czarodziej, ani zaklinacz, ani wywoływacz duchów, ani znachor, ani wzywający zmarłych." (5 Mojż 18:10-11)
anonim2014.01.10 17:35
2 Moj. 7:11-12 Wtedy także faraon wezwał mędrców i czarowników, a czarownicy egipscy uczynili to samo czarami swoimi. Każdy z nich rzucił laskę swoją i zamieniły się w węże. Ale laska Aarona połknęła laski ich. 3 Moj. 19:26 Nie będziecie jedli niczego z krwią; nie będziecie wróżyć ani czarować. 3 Moj. 19:31 Nie będziecie się zwracać do wywoływaczy duchów ani do wróżbitów. Nie wypytujcie ich, bo staniecie się przez nich nieczystymi; Ja, Pan, jestem Bogiem waszym. 3 Moj. 20:6 Kto zaś zwróci się do wywoływaczy duchów i do wróżbitów, by naśladować ich w cudzołóstwie, to zwrócę swoje oblicze przeciwko takiemu i wytracę go spośród jego ludu. 3 Moj. 20:27 A jeżeli mężczyzna albo kobieta będą wywoływać duchy lub wróżyć, to poniosą śmierć. Ukamienują ich, krew ich spadnie na nich. 2 Król. 21:5-6 Zbudował też ołtarze dla całego zastępu niebieskiego na obydwu podwórcach świątyni Pana. Również swego syna oddał na spalenie, uprawiał wróżbiarstwo i czary, ustanowił zażegnywaczy i wróżbitów i wiele złego czynił w oczach Pana, drażniąc go. Izaj. 2:6 Lecz ty porzuciłeś swój lud, dom Jakuba, gdyż pełno jest wśród nich wróżbitów Wschodu i czarowników jak u Filistynów, a z cudzoziemcami zawierają umowy. Izaj. 8:19 A gdy wam będą mówić: Radźcie się wywoływaczy duchów i czarowników, którzy szepcą i mruczą, to powiedzcie: Czy lud nie ma się radzić swojego Boga? Czy ma się radzić umarłych w sprawie żywych? Jer. 27:9-10 Wy więc nie słuchajcie waszych proroków ani waszych wieszczbiarzy, ani waszych marzycieli, ani waszych wieszczków, ani waszych czarowników, którzy mówią wam: Nie będziecie służyli królowi babilońskiemu. Gdyż prorokują wam kłamliwie, aby was oddalić od waszej ziemi, bym Ja was odrzucił i zginęlibyście. Zach. 10:2 Lecz terafy mówią słowa mylne, a wróżbici mają kłamliwe widzenia. Sny, które tłumaczą, są złudne, puste ich słowa pociechy. Dlatego ludzie włóczą się jak trzoda, błąkają się, gdyż nie mają pasterza. Mal. 3:5 Wtedy przyjdę do was na sąd i rychło wystąpię jako oskarżyciel czarowników, cudzołożników i krzywoprzysięzców, tych, którzy uciskają najemnika, wdowę i sierotę, gnębią obcego przybysza, a mnie się nie boją - mówi Pan Zastępów. Dz.Ap. 8:9-24 A był w mieście od jakiegoś czasu pewien mąż, imieniem Szymon, który zajmował się czarnoksięstwem i wprawiał lud Samarii w zachwyt, podając się za kogoś wielkiego. A wszyscy, mali i wielcy, liczyli się z nim, mówiąc: Ten człowiek to moc Bożą, która się nazywa Wielka. Liczyli się zaś z nim dlatego, że od dłuższego czasu wprawiał ich w zachwyt magicznymi sztukami. Kiedy jednak uwierzyli Filipowi, który zwiastował dobrą nowinę o Królestwie Bożym i o imieniu Jezusa Chrystusa, dawali się ochrzcić, zarówno mężczyźni, jak i niewiasty. Nawet i sam Szymon uwierzył, gdy zaś został ochrzczony, trzymał się Filipa, a widząc znaki i cuda wielkie, jakie się działy, był pełen zachwytu. A gdy apostołowie w Jerozolimie usłyszeli, że Samaria przyjęła Słowo Boże, wysłali do nich Piotra i Jana, Którzy przybywszy tam, modlili się za nimi, aby otrzymali Ducha Świętego. Na nikogo bowiem z nich nie był jeszcze zstąpił, bo byli tylko ochrzczeni w imię Pana Jezusa. Wtedy wkładali na nich ręce, a oni otrzymywali Ducha Świętego. A gdy Szymon spostrzegł, ze Duch bywa udzielany przez wkładanie rąk apostołów, przyniósł im pieniądze I powiedział: Dajcie i mnie tę moc, aby ten, na kogo ręce włożę, otrzymał Ducha Świętego. A Piotr rzekł do niego: Niech zginą wraz z tobą pieniądze twoje, żeś mniemał, iż za pieniądze można nabyć dar Boży. Co się tyczy tej sprawy, to nie masz w niej cząstki ani udziału, gdyż serce twoje nie jest szczere wobec Boga. Przeto odwróć się od tej nieprawości swojej i proś Pana, czy nie mógłby ci być odpuszczony zamysł serca twego; Widzę bowiem, żeś pogrążony w gorzkiej żółci i w więzach nieprawości. Szymon zaś odpowiedział i rzekł: Módlcie się wy za mną do Pana, aby nic z tego na mnie nie przyszło, co powiedzieliście. Dz.Ap. 16:16-19 A gdyśmy szli na modlitwę, zdarzyło się, że spotkała nas pewna dziewczyna, która miała ducha wieszczego, a która przez swoje wróżby przynosiła wielki zysk panom swoim. Ta, idąc za Pawłem i za nami, wołała mówiąc; Ci ludzie są sługami Boga Najwyższego i zwiastują wam drogę zbawienia. A to czyniła przez wiele dni. Wreszcie Paweł znękany, zwrócił się do ducha i rzekł: Rozkazuję ci w imieniu Jezusa Chrystusa, żebyś z niej wyszedł. I w tej chwili wyszedł. A gdy jej panowie ujrzeli, że przepadła nadzieja na ich zysk, pochwycili Pawła i Sylasa, zawlekli ich na rynek przed urzędników. Gal. 5:19-21 Jawne zaś są uczynki ciała, mianowicie: wszeteczeństwo, nieczystość, rozpusta, Bałwochwalstwo, czary, wrogość, spór, zazdrość, gniew, knowania, waśnie, odszczepieństwo, Zabójstwa, pijaństwo, obżarstwo i tym podobne; o tych zapowiadam wam, jak już przedtem zapowiedziałem, że ci, którzy te rzeczy czynią, Królestwa Bożego nie odziedziczą. Obj. 21:8 Udziałem zaś bojaźliwych i niewierzących, i skalanych, i zabójców, i wszeteczników, i czarowników, i bałwochwalców, i wszystkich kłamców będzie jezioro płonące ogniem i siarką. To jest śmierć druga. Obj. 22:14-15 Błogosławieni, którzy piorą swoje szaty, aby mieli prawo do drzewa żywota i mogli wejść przez bramy do miasta. Na zewnątrz są psy i czarownicy, i wszetecznicy, i zabójcy, i bałwochwalcy, i wszyscy, którzy miłują kłamstwo i czynią je.
anonim2014.01.10 17:36
Przepraszam za błąd przy wklejeniu i udanej lektury.
anonim2014.01.10 17:36
I bardzo dobrze!
anonim2014.01.10 17:41
Pokusy są skutkiem tego, że człowiek z natury jest grzesznikiem. Zawsze jednak po upadku może powstać. Jezus zmarł za nasze grzechy tak bardzo kochał człowieka i nadal go kocha dając mu zawsze taką szansę
anonim2014.01.10 17:42
GRATULACJE. Darmowa reklama Tarota Apokalipsy :D
anonim2014.01.10 17:55
Znam dwie osoby, które stawiały w przeszłości Tarota. Zerwały z tym, ponieważ nie potrafili podjąć żadnej decyzji bez niego. Dodam, że te osoby nie znały się wzajemnie. Obydwie odmówiły mi, kiedy prosiłem aby postawiły Tarota mnie (to było dawno, byłem głupi). Tarot uzależnia i jest to dzieło szatańskie jak inne uzależnienia. Ale nie bardziej niż alkohol, myślę.
anonim2014.01.10 17:56
@GensisX Zgadzam się. To widzisz ilu mamy błądzących tzw. katolików, którzy nic sobie nie robią z zasad swojej religii i grzeszą ile wlezie. W ostateczności wybierają sobie to co jest dla nich wygodne.
anonim2014.01.10 18:01
A ile mamy osób dzwoniących nocą do programów ezoterycznych, albo korzystających z tych usług w iny sposób. W katolickim kraju takie coś nie powinno mieć racji bytu. Widać jak słaba jest świadomość religijna ludzi.
anonim2014.01.10 18:06
@Carl_Russell Mam nadzieję, że znajdzie się inna osoba gotowa z Tobą podyskutować na ten temat lepiej niż ja. Ja ze swojej strony mogę tylko napisać, że czuje dobro płynące z wiary w swoim życiu, więc czym innym może ona dla mnie być. Uważam też, że jeśli wszystkie osoby wprowadziłyby w swoim życiu 10 przykazań to na świecie byłoby naprawdę pięknie.
anonim2014.01.10 18:15
@GensesisX Myślę, że masz rację. Są jeszcze większe problemy niestety. Wspomniałem wcześniej o tym, że gdyby wszyscy przestrzegali !0 Przykazań to byłoby dużo piękniej. Przecież one odnoszą się do tego co napisałeś. Trochę idealistą jestem, ale wiem, że trzeba dążyć do tego co idealne mimo, że pewnie nigdy się tego nie osiągnie.
anonim2014.01.10 18:21
@GensesisX Ale też tak sobie myślę, że każdy ma swoje indywidualne problemy i boryka sięz czymś innym w swoim życiu. Dla kogoś kogo to dotyczy i czuje się z tym źle może to być bardzo ważna sprawa.
anonim2014.01.10 18:59
www.egzorcyzmy.katolik.pl warto poczytać
anonim2014.01.10 18:59
@AirWolf Na pewno zostało spisane przez ludzi, ale pod natchnieniem Ducha Świętego. A z tego co się orientowałem to często te rzekome zaprzeczenia wcale nimi nie są w rzeczywistości. Wszytko zależy od odpowiedniego ich rozumienia.
anonim2014.01.10 19:00
A może tak od razu jakiś stosik i czarownice spalcie ??? ogarnijcie się ludzi bo to co zostało pokazane na powyższym filmiku to szczyt ignorancji hipokryzji i głupoty pana redaktora, widać że z ciemnogrodu wychodzi
anonim2014.01.10 19:11
Dobrze Nowenna już poczytam :)
anonim2014.01.10 19:14
anubisek siłą cię tutaj ktoś trzyma?
anonim2014.01.10 19:17
szatan się wnerwia za tą akcje Terlikowskiego. Czyli, że dobrze zrobił :)
anonim2014.01.10 19:27
@AirWolf No szkoda, że nie działa, bo z ciekawości bym zajrzał. A jesli chodzi o tą kwadraturę koła to mam świadomość, że tak to może wyglądać z pozycji osoby wątpiącej lub niewierzącej, ale jeśli wierzyłbyś w istnienie Trójcy Świętej to inaczej byś myślał. Dobra jak wiesz długo przesiedziałem dzisiaj na Frondzie, bo miałem taki luźny dzień, ale już mnie oczy bolą, więc chyba zakończymy tą dyskusję... Nie chce wyjść na kogoś kto lekceważy to co ktoś napisał, więc udanego wieczoru!!!
anonim2014.01.10 19:29
@Carl_Russell Pozwolisz, że odpiszę Ci później.
anonim2014.01.10 19:51
grunt, że odzew jest, niektórych zabolało :)
anonim2014.01.10 19:54
co za głupi komentarz... papier się chyba pali, nie?
anonim2014.01.10 20:14
Papier? pochodzi z celulozy.
anonim2014.01.10 20:23
Zamiast po prostu wypierdzielić do kosza te karty jako rzecz ubliżającą intelektowi wykształconego człowieka to urządza się szopkę z paleniem narzędzi szatana. Żenujące.
anonim2014.01.10 20:30
Szarlej poczytaj www.egzorcyzmy.katolik.pl to zobaczysz
anonim2014.01.10 20:46
Fajna zabawa, jakże pożyteczna.
anonim2014.01.10 21:12
Dobre, ale trzeba było zrobić filmik. :)
anonim2014.01.10 21:15
O sorry, widzę, że filmik jest, wcześniej tylko na zdjęcia zwróciłem uwagę. Fajny pomysł, w ciekawej formie prezentujecie ważną treść.
anonim2014.01.10 21:17
@Carl_Russell Ale miałeś podać przykłady "niegodziwych stwierdzeń, pochwały okrucieństwa i niesprawiedliwości". I nie ma ani jednego!!! To, że np. Jahwe nakazał dokonać rzezi na Madianitach nie oznacza, że jest to pochwała okrucieństwa, czy niesprawiedliwości, czy jest to choćby jakieś niegodziwe stwierdzenie". To, że sędzia w sądzie nakazuje wykonać wyrok, nie oznacza wcale, że pochwala tym samym okrucieństwo, czy niegodziwość. Opisałeś się, ale nie jednego przykładu nie podałeś. Natomiast to, co napisałeś świadczy o tym, że w ogóle nie rozumiesz, o czym czytasz w Biblii :)
anonim2014.01.10 21:18
dzięki Bogu wychowałem się w porządnej rodzinie i gusła ateistyczne są mi obce tym bardziej że moim zadaniem jak personę należącą do Kościoła Rzymsko Katolickiego jest zwalczanie wszelakich przejawów negatywnych działań oddalających od stwórcy naszego świata Boga.
anonim2014.01.10 21:20
Ludzie, tak się po prostu robi z diabelskimi rzeczami, pali się je!
anonim2014.01.10 21:32
Lepiej redaktorowi wychodzi rzucanie gazetami niż rąbanie. :)
anonim2014.01.10 21:47
dziwię się trolom, po co one tutaj siedzą?
anonim2014.01.10 21:59
palenie szkodzi,ale nie w tym wypadku ja nie mam żadnych kart a szkoda,zwykłe(nie tarot)to godziwa chyba rozrywka. Kart tarota należy nie kupować.Interesuje mnie dlaczego w czasie jazdy autobusem widzę reklamę wróżki wyświetlaną na telewizorku w autobusie,być może wróżka zapłaciła za reklamę,ale dlaczego ja mam być narażany na kontakt z tym gównem w czasie jazdy?Skoro gdzieś kolesiowi(chyba czytałem o tym na frondzie niedawno)przeszkadzała religijna rozgłośnia puszczana z radia kierowcy to mnie może przeszkadzać reklama wróżki,to narusza neutralność światopoglądową autobusu-jak w autobusie nie ma miejsca na religię sączoną w uszy pasażerów bez ich zgody to miejsca na wyeksponowanie wróżki też nie ma!Czy oglądanie reklam w autobusie jest przymusowe?Czy MPK ma prawo zmusić swoich klientów do bycia narażonymi na kontakt ze spamem podczas jazdy?Co myślicie?Mam na myśli nie tylko wróżkę czy katolickie radio ale w ogóle wszystkie możliwe reklamy wewnątrz autobusu-ja bym chętnie wprowadził zasadę,że komunikacja publiczna ma zapewnić pojazdy wolne od natarczywego przekazu reklamowego a jak nie to żądam informacji co ja jako pasażer z tego mam-czy firma reklamująca się kupi dodatkowy autobus do taboru?
anonim2014.01.10 21:59
a spalenie tych kart popieram
anonim2014.01.10 22:03
@AirWolf Sędzia, który naalkoholizowanego ćpuna, który kierując autem zabił 6 osób, wsadzi na 15 lat (mam nadzieję), to: pochwali okrucieństwo? pochwali niesprawiedliwość? czy może dopuści się niegodziwych stwierdzeń?
anonim2014.01.10 22:09
Terlikowski pali żydowskie karty? On, ten filosemita i fanatyk dialogu z Żydami?
anonim2014.01.10 22:19
Dla chrześcijanina układanie tarota jest zakazaną praktyką magiczną mającą swe źródło w wiedzy tajemnej, stworzonej przez różokrzyżowców i wolnomularzy (głoszących jednocześnie potrzebę braterstwa :) ) i jak cały okultyzm wywierającej negatywny wpływ na duchowość a co za tym idzie na życie okultysty. Cytaty z Pisma Św.:http://www.zbyszkowo.cba.pl/10.php Dla ateisty tarot jako manifestacja sił nadprzyrodzonych powinien być zabobonem, głupim i niegroźnym przesądem. Ja zalecam roztropność i jeżeli coś jest bez sensu to po co próbować? Jak zobaczę jadowitego pająka w domu to go rozgniatam - dostrzegając potencjalne zagrożenie dla pozostałych domowników. Znając szkodliwość kart tarota, mając na względzie dobro ziomeczków po prostu je niszczę. Nergal zniszczył Biblię, bo jego władcy Słowo Boże szkodzi.
anonim2014.01.10 22:23
To wbrew zasadom! Karty powinny przejść najpierw próbę wody, potem darcie skóry pasami, miażdżenie palców, tarmoszenie szczypcami rozgrzanymi do białości i rozpychanie grubym palikiem otworów ciała. A po przyznaniu się do winy, znaczy konszachtów z rogatym i ogoniastym, w geście litości spalone. Byle nie za szybko. Oj, niby towarzystwo mocne z teologii, a podstawowych praktyk zaniedbało...
anonim2014.01.10 22:26
@Szarlej Nie wywala się papieru do kubła, tylko do eko-gender pojemnika na makulaturę.
anonim2014.01.10 22:35
Brawo panie Tomku, ze złem się nie dyskutuje.
anonim2014.01.10 22:42
@Carl_Russell "Z tego, że masz dobre intencje (w co nie wątpię), nie wynika, że Twoje racje w tej czy innej sprawie są słuszne. Z faktu, że Twoja wiara przynosi Ci „dobro”, nie płynie wniosek, że różne twierdzenia, za którymi się opowiadasz, są prawdziwe. Znam ludzi różnych wiar (w tym, rzecz jasna, chrześcijan) i ludzi niewierzących, którzy są „dobrzy” i czynią „dobro”. Znam też jednak i takich, którzy czynią „zło”, choć wszem i wobec trąbią, że są niezwykle religijni (ateiści także bywają „nie-święci”, ale osoby „wierzące” bardziej rażą, bo zwykle innych uświadamiają, a same są „nie lepsze”). Nawiązując do „głównego tematu”: znam korzystających z kart tarota (mniejsza o mój stosunek do nich), a prowadzących przyzwoite życie, i znam czytających biblię, którzy z uczciwością nie mają za wiele wspólnego. Kwestia człowieka… Widzisz, rzecz polega na tym, że starasz się przekonać innych do swoich racji (do czego masz oczywiście prawo), ale zatrzymujesz się w pół drogi: na prostej apologetyce, czyli na zdroworozsądkowej, a czasem irracjonalnej obronie tego, w co wierzyć Cię nauczono, a co, jak twierdzisz, w Twoim życiu się sprawdza. To zdaje Ci się wystarczać. Jednak nie wszystkim to wystarcza. Nie każdy zadowala się hasłowym – idealistycznym, „wierzeniowym” – podejściem do tematu („Jest tak a tak, ponieważ w to wierzę”). Gdy natrafiasz na niewygodną dla siebie kwestię, wycofujesz się albo uciekasz się do „argumentów z wiary”, które mogą przekonać tylko przekonanych, wierzących podobnie jak Ty. Czy nie oddajesz czasem w ten sposób pola i nie przyznajesz się do tego, że w Twoim rozumowaniu są spore luki? Chyba domyślasz się, co o tym sądzę. Nie nakłaniam Cię do odpowiedzi i ciągnięcia wątku, wyrażam jedynie swoją opinię. Pozdrawiam" To, że również osoba niewierząca, lub też innej wiary może być kimś dobrym nie ulega w ogóle wątpliwości. Przecież nie żyję w jakimś odosobnionym świecie i też mam takich znajomych. Widzisz, problem polega na tym, że na pewnym poziomie dyskusji ( takiego czysto ateistycznego myślenia) nie jestem Ci w stanie niektórych rzeczy wytłumaczyć, dlatego odnosiłem się do wiary. Pomijając sferę duchową, ciężko jest powiedzieć co jest dobre, a co złe z punktu widzenia chrześcijanina. To tak samo jak miałbym Cię przekonać do wiary jakimiś tam argumentami o istnieniu Boga, tak się nie da, do tego potrzebna jest łaska. Uciekam się wtedy do argumentów religijnych, bo inaczej się nie da. Ty nie wierzysz w okultyzm kart, bo po prostu nie wierzysz w Szatana (no chyba, że się mylę). Tak więc mogę Ci napisać jak to wygląda z punktu widzenia osoby wierzącej, a Ty możesz próbować to zrozumieć jakoś po swojemu. No chyba, że sam stałbyś się wierzący. Rzeczywiście oddałem jeszcze trochę pola. Nie w każdej dziedzinie czuję się dobrze. Sam potrzebuję jeszcze ewangelizacji i czasami po prostu nie czuję się na siłach. Pewnie w niektórych kwestiach najlepszej odpowiedzi udzieliłby Ci jakiś mądry duszpasterz. Jednak moja wiara wzrasta każdego dnia. Jeszcze rok temu byłem co najwyżej takim niedzielnym katolikiem, teraz staram się coraz bardziej pogłębiać swoją więź z Bogiem. Uwierz mi lub nie, ale kiedyś nie do pomyślenia było to, żebym odmawiał różaniec, zawierzył Jezusowi w taki sposób by oddać się jego woli, czy np. wierzyć w to, że czystość przedmałżeńska ma sens. Staram się też w miarę swoich możliwości zarażać swoja wiarą znajomych. Mówić, że to naprawdę może mieć sens. Bóg walczy o każdego człowieka, zawalczył o mnie jak widać i być może i w Twoim życiu kiedyś coś się zmieni. Nie jestem za tym, żeby na siłę kogoś przymuszać do chodzenia do kościoła, to musi wynikać z potrzeby obcowania z Bogiem. Wtedy to ma sens. Pozdrawiam serdecznie.
anonim2014.01.10 22:48
jak ktoś nie rozumie o co chodzi z tarotem to zapraszam na www.egzorcyzmy.katolik.pl
anonim2014.01.10 23:23
@AirWolf Jestem przekonany, że jeśli byłaby to jedynie kwestia posłuszeństwa/nieposłuszeństwa to zawierzający Bogu swoje serca ludzie nie czuliby szczęścia płynącego z tego faktu. Jest to niewątpliwie wielkie dobro. Trzeba to poczuć i żyć w taki sposób, żeby móc zrozumieć w to pełni.
anonim2014.01.10 23:25
@AirWolf Znam angielski i może jutro sobie pooglądam,. Teraz wpadłem tylko na moment, bo obiecałem, że odpiszę.
anonim2014.01.10 23:31
@AirWolf Więc życie wg boskich zasad to dobro pod względem duchowym człowieka, życie po swojemu jest złem, chociaż z punktu widzenia osób niewierzących nie jest to takie jednoznaczne. Weźmy np. takie cudzołożenie. W dzisiejszych czasach próbuję się to bagatelizować i usprawiedliwiać, ale bądź co bądź obraca się to przeciwko człowiekowi. Wcześniej napisałem o dobru płynącym z wiary, ale nawet czysto pragmatyczne spojrzenie na 10 Przykazań Bożych sprawia, że można dojść do wniosku, iż zakazy w nich zawarte są dla dobra ludzi. Chronią ich od "ślepych uliczek" w życiu.
anonim2014.01.10 23:36
Wróżę tym zdjęciom udział w wielu memach.
anonim2014.01.10 23:45
@AirWolf Widzisz, w dzisiejszych czasach wiele rzeczy się kwestionuje, wartościuje, relatywizuje. Natomiast nauczanie płynące z Biblii nie poddaje się temu. Nie podlega modom i widzimisię ludzi. To jest wielka siła chroniąca człowieka od zła tego świata i zabrnięcia w ślepą uliczkę. Pułapek związanych z pozornym dobrem oferowanym w dzisiejszym świecie, które w efekcie może okazać się czymś złym.
anonim2014.01.10 23:46
@AirWolf W rozmowie ze mną rozmywasz wątek i uciekasz od tematu. Zapytałem Carl_Rusella o przykłady, gdzie Biblia: "pochwala okrucieństwo, pochwala niesprawiedliwość, dopuszcza się niegodziwych stwierdzeń". Jeżeli stajesz po jego stronie - podaj przykłady na powyższe. Nie podawaj mi, jak on, przykładów brutalnych historii z Biblii (bo to inny temat), tylko pokaż mi, gdzie są one pochwalane. Pokaż mi, gdzie Pismo Święte pochwala niesprawiedliwość. Nie pokazuj mi, gdzie je opisuje - TYLKO GDZIE JE POCHWALA. Nie pokazuj mi, gdzie opisuje okrucieństwo - TYLKO GDZIE JE POCHWALA. Nie pokazuj mi, gdzie opisuje niegodziwość - TYLKO GDZIE JĄ POCHWALA.
anonim2014.01.10 23:48
@W takim razie argumentem może być to co napisałem we wcześniejszym poście i to się sprawdza w praktyce, a to, że od zarania wieków religię próbowano wykorzystać przedmiotowo, po to, żeby ugrać jakieś swoje interesy to żadna nowość. Myślę, że to przyniosło wiele zła niestety w przeszłości.
anonim2014.01.10 23:58
@AirWolf Powiedz mi ile razy już się człowiek mylił. Pełno było pseudonauk, zgubnych ideologii. Właśnie zasady zawarte w Biblii pokazują to prawdziwe dobro, często dużo trudniejszą drogę, ale nie prowadzącej do zguby.
anonim2014.01.11 0:10
@AirWolf To Twoje zdanie, może uda się kiedyś o tym porozmawiać. Dobrze, że są odniesienia w Biblii i jasne rozgraniczenia tego co jest dobre i złe. W przeciwieństwie do tego co proponuje się czasami w dzisiejszym świecie, czyli rozwodnienie tych dwóch pojęć, wg tego już nie można być nigdy w 100% pewnym co jest dobre, a co złe. Bardzo się tego obawiam i uważam, że jeśli to będzie postępować, to skończy się to źle dla ludzkości. Dobrej nocy.
anonim2014.01.11 0:20
@AirWolf Jeśli nie zasadady związane z religią to ja nie widzę, żadnych takich stałych punktów odniesienia. Prawo? Można zmienić. Sumienie, też podlega rożnym zmianą i procesom. Wiem co masz na myśli, tylko jeśli nie to, to co? No właśnie chaos moda i ślepy postęp. Już teraz na prawdę kończę.
anonim2014.01.11 3:02
Gdzie książki palą, tam i ludzi niebawem palić będą? Kilka słów: http://dstp.rel.pl/?p=7915
anonim2014.01.11 10:04
Pan Terlikowski zrobił dobrze. Mam też w domu jedną pozycję horoskopową, drugą broszurę o wahadełku, pewnie jeszcze coś się znajdzie. Racja, trzeba to badziewie spalić.
anonim2014.01.11 11:34
Nie chcę mi się czytać prawie 200 komentarzy, ale nie muszę tego robić, że przynajmniej kilka razy padło porównanie do roku 1933. A więc zgodnie z prawem Godwina...
anonim2014.01.11 12:00
Ale dom widzę murowany, a prawdziwy Polak-Katolik jeno w domu drewnianym mieszkać może! W domach murowanych pleni się kacerstwo i zaprzaństwo!
anonim2014.01.11 14:44
To jest to, Panie Redaktorze! Ja kiedyś dostałem antykatolicką książkę. Wziąłem wiatrówkę i dziurawiłem ją przez pół dnia :) Uczucie nie do opisania. Polecam!
anonim2014.01.11 14:58
Brawo Panie Terlikowski! Rób Pan dalej takie cyrki, a doczekasz się Pan podobnego finału jak Natanek...
anonim2014.01.11 15:12
Okti75 nie bredź
anonim2014.01.11 16:35
" I wielu też z tych, co uprawiali magię, poznosiło księgi i paliło je wobec wszystkich." Dzieje Apostolskie 19, 19a
anonim2014.01.11 23:12
Też spaliłam 1/4 biblioteki.
anonim2014.01.12 12:26
Karty do tarota + rąbanie ich siekierą = DEMONICZNE PUZZLE. Zamiast niszczyć, negować i brać za mordę te byty i tajemne subświaty, które za tarotem stoją, utworzono zupełnie nową ich konfigurację. Dzięki Świętej Panience i redaktorowi Tomaszowi całość uległa spaleniu. Jednak bardzo, ale to bardzo obawiam się czy te pocięte na fragmenty karty nie stworzyły jakiej czarciej koniunkcji, bezbożnego i magicznego układu, nieosiągalnego w inny sposób? Cięcie, rąbanie, darcie kart tarota i rozrzucanie ich w sposób przypadkowy może obudzić i zawezwać uśpione, MROCZNE SIŁY, nad którymi nie zapanujemy. I co wtedy? Co nam po spalonych kartach, jeśli ich fragmenty lub wręcz pojedyncze atomy otwarły wrota czeluści, tworząc portal dla duchów złych i plugawych?
anonim2014.01.12 18:31
Teraz tylko czekać na du..ów porówujący tą akcję do 1933 i palenia książek przez nazistów.
anonim2014.01.12 22:19
@GenesisX Mea Culpa...
anonim2014.01.13 0:38
"Gdzie książki palą, tam w końcu ludzi palić będą..." - Heinrich Heine
anonim2014.01.13 14:57
Uraził Pan publicznie moje uczucia religijne - składam donos do prokuratury.
anonim2014.01.13 18:59
Praca naukowa na temat... "Wróżbiarstwo chrześcijańskie w późnym antyku" to książka o tym, jak postępowali ci, którzy pragnęli pozostać dobrymi chrześcijanami, choć starali się też być ludźmi dobrze poinformowanymi. Dotyczy specyficznie chrześcijańskich metod wróżbiarskich, pozwalających, w przekonaniu tych, którzy je stosowali, poznać rzeczy zakryte, bez utraty szans na zbawienie. Książka ta ma na celu odpowiedzenie na kilka podstawowych pytań dotyczących chrześcijańskiej dywinacji późnoantycznej: Kiedy i w jaki sposób zjawisko powstało? Jaki był związek chrześcijańskich praktyk wróżbiarskich z metodami pogańskimi? Na czym dokładnie polegały chrześcijańskie techniki dywinacyjne? Kto i w jakich sytuacjach z nich korzystał i kto ofiarował tego typu usługi? Jak odnosili się do nich biskupi, intelektualiści i zwykli ludzie? Ludzie świata grecko-rzymskiego korzystali z różnorodnych praktyk wróżbiarskich, aby zdobyć niedostępną wiedzę o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Studiowali trzewia zwierząt ofiarnych, zadawali pytania wyroczniom, rzucali losy, badali sny i konsultowali się z magami. Starożytni chrześcijanie przyznawali, że pogańskie metody bywają skuteczne, na ogół uważali jednak, że im samym w żadnym razie nie wolno z nich korzystać, ponieważ są one dziełem demonów.
anonim2014.01.14 19:37
A nie lepiej się pomodlić zamiast machać siekierą? Obawiam sie ponadto , że przekonanie o pozytywnym wpływie rąbania siekierą kart tarota na zdrowie jest chyba raczej ... pogańskie?
anonim2014.01.15 0:55
Powiem szczerze że to był zły pomysł. Karty i książkę należało spalić, bez robienia z tego medialnej zadymy. Taka ostentacyjna akcja jest tylko nakręcaniem spirali nienawiści.
anonim2014.01.15 7:16
Dobre. Szkoda, że nie mam kominka (moje marzenie) i nie zastosuję tarota jako podpałki, ale coś wymyślę. Może coś na "noc kupały", pogański obyczaj to i ognisko z tarota idealnie się komponuje.
anonim2014.01.18 14:26
no cóż... niech ich nakupuje jeszcze więcej i da tarocistom na sobie zarobić...
anonim2017.06.29 13:25
a
anonim2017.06.29 14:03
Za to pana lubię! Od razu poczułem się jak w III Rzeszy. Jest nawet postęp, tam chyba książek nie rąbali.Kurteczka czarna już jest, a i kominek jakby przypomina krematorium. Pieniek i ten topór myślę że wie pan do czego można wykorzystać. Chyba zacznę chodzić do kościoła skoro tam takich ciekawych rzeczy uczą o których pisze fronda. Czy to pan był tak pilnym uczniem? Tak trzymać !
anonim2017.06.29 14:04
Za to pana lubię! Od razu poczułem się jak w III Rzeszy. Jest nawet postęp, tam chyba książek nie rąbali.Kurteczka czarna już jest, a i kominek jakby przypomina krematorium. Pieniek i ten topór myślę że wie pan do czego można wykorzystać. Chyba zacznę chodzić do kościoła skoro tam takich ciekawych rzeczy uczą o których pisze fronda. Czy to pan był tak pilnym uczniem? Tak trzymać !