28.10.20, 16:51Fot. screenshot - YouTube (Opactwo Benedyktynów w Tyńcu)

Protestom – TAK. Wandalom – NIE. O. Knabit o sytuacji w Polsce

Znany kaznodzieja, o. Leon Knabit, odniósł się w mediach społecznościowych do trwających w Polsce manifestacji po czwartkowym orzeczeniu TK. Dwoma zdaniami benedyktyn przekonuje, że protestom trzeba powiedzieć „tak”, ale wandalizmowi trzeba powiedzieć „nie”.

Od czwartku w całej Polsce odbywają się agresywne manifestacje po orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego, w którym sędziowie za niezgodne z konstytucją uznali przepisy pozwalające na aborcję w przypadku poważnej wady bądź choroby dziecka. W trakcie protestów dochodzi do licznych aktów wandalizmu i przemocy. Dewastowane są m.in. katolickie kościoły, doszło też do brutalnego pobicia księdza.

Do sprawy odniósł się na Facebooku o. Leon Knabit:

- „Protestom – TAK, Wandalom – NIE!” – napisał.

kak/Facebook

Komentarze

Janek2020.10.31 22:47
Co jest ok w tym że kobieta, uczestniczka niedzielnej mszy i modlitwy za rodzinę idzie na demonstracje mającą na celu sprzeciw wobec ochrony życia od poczęcia? To albo jakaś schizofrenia albo głupota . Ale co tu wymagać jeśli zakonnik pisze takie teksty.
Hanna2020.10.30 23:04
Osobiście wolę być inkubatorem ( dwa razy byłam naturalnym dla moich dzieci) niż matką zabitego w okrutny sposób dziecka , którego zwłoki wyrzucono do odpadów szpitalnych.
Anonim2020.10.30 20:29
Ojcze Leonie, a na co te protesty? Potrafisz uzasadnić po Bożemu?
Czytelnik 19452020.10.29 11:01
Znalezione w internecie- wklejam: Konserwatyści są zszokowani, że kobiety porzuciły tradycyjne formy protestu takie jak szlochanie w kącie. Teraz liczą że powstrzyma je argument, że "to nawet nie wypada".
Ela2020.10.29 1:22
Knabit bąka puścił, jak zwykle dno.
Czarek2020.10.28 23:48
Ojciec Knabit ma rację. Przecież on nie pisze, że protesty są OK tylko że ludzie mają do nich prawo nawet jeśli są złymi ludźmi. Jestem za życiem i wspieram TK, Kaję Godek i wszystkich dobrych ludzi ale nawet z najgorszym grzesznikiem bym rozmawiał tak jak robił to Pan Jezus. Nie po to żeby pochwalić ale po to żeby ratować go, uświadomić że wybiera zło i śmierć. Nie bądźmy jak lewacy, którzy mają zatkane uszy.
kibic2020.10.28 20:24
Wierze w Chrystusa TAK, Knabitowi NIE !!!
Wojciech2020.10.28 20:14
Stary już jestem i pamiętam takie teksty za komuny w 1976 i 1980. Wtedy jedynie słuszna partia przeciwstawiała "słuszne robotnicze protesty" i "chuliganów i warchołów". Dziel i rządź.
Anonim2020.10.28 19:19
Dewastowane są katolickie kościoły :) A dlaczego innych kościołów się za przeproszeniem nie czepiają? Bo duchowni innych wyznań NAUCZAJĄ a nie politykują. Księża - na ambonę! Religia do kościoła!
Jim2020.10.28 19:29
A masz jakiekolwiek pojęcie o czym piszesz?
Stan2020.10.28 23:50
nie atakują innych bo inni się nie narażają i nie mają żadnego wpływu. Dla nas autorytetem są księża katoliccy bo oni niosą depozyt wiary jedynego prawdziwego Kościoła - Powszechnego.
Janek2020.10.31 23:00
A jakie to nauczanie? No takie fajne. Niestresujące. Ale zapewniam jeżeli czasem jakiś pastor coś powie o ochronie życia i się o tym dowiedzą szlachetni protestujący to miło mu nie będzie.
Foster2020.10.28 18:38
Nawet Powstańcy Warszawscy się od PIS odwrócili ? W powstaniu walczyliśmy wszyscy o swoja ludzką godność, bo wolność jest składnikiem godności. Nie ma godności bez wolności. A jeżeli my jesteśmy w tej chwili traktowane jak inkubatory, mamy prawo walczyć o swoja godność - mówi na nagraniu RMF FM Wanda Traczyk-Stawska, weteranka powstania warszawskiego.
Jim2020.10.28 19:31
Bardziej odpowiada Ci rola celi śmierci?
Taak2020.11.4 13:49
Nie powstańcy, tylko pani nauczycielka była członkini AK, która angażowała się już wcześniej po stronie Rafałka i Platfusów: Patrz Wikipedia: W 2018 poparła protest osób niepełnosprawnych w Sejmie; próbowała spotkać się z uczestnikami, jednak nie została wpuszczona do gmachu parlamentu[18]. Podczas wyborów prezydenckich w Polsce w 2020 roku wystąpiła w materiale nagranym na potrzeby kampanii Rafała Trzaskowskiego[19].
Lulek2020.10.28 18:30
Tu się ojciec K zagalopował bezmyślnie, bo te protesty to wyłącznie wandalizm i berbaryzm. Czyli ojczulek popiera wandali.
Cool2020.10.28 18:06
W razie ataku lewackiego półgłówka, ustawiajcie się bokiem, NIGDY FRONTEM!!! .... wyciągnijcię rękę i tzrymajcie dystans, w razie ataku możecie go zbić i skontrować drugą ręką ... najlepiej otwartą dłonią w podbródek lub prostopadle w nos. jeśli nie używaliście nigdy piesci nie ryzykujcie, bo możecie złamacć nadgarstek lub palce. ... potem z kopa miedzy nogi, ale z całych sił żeby go unieruchomić a nie rozjuszyć!
🏳️‍🌈 Dumny Foster🏳️‍🌈2020.10.28 17:55
Przyjdzie czas, że my w doopach będziemy zapładniani i doopami rodzić,
Dell2020.10.29 14:04
To nie jest wykluczone. Ale rodzić nie będziecie na pewno. Będziecie zapładniani po to żeby abortować. Zabijanie nienarodzonych to jedno z praw człowieka, nieprawdaż? Na taką zbrodnię przeciwko "wolności", nikt z was, oświeconej elity, na pewno nie może sobie nie pozwolić, nieprawdaż?
Dell (korekta) - o jedno "nie" za dużo :)2020.10.29 14:06
To nie jest wykluczone. Ale rodzić nie będziecie na pewno. Będziecie zapładniani po to żeby abortować. Zabijanie nienarodzonych to jedno z praw człowieka, nieprawdaż? Na taką zbrodnię przeciwko "wolności", nikt z was, oświeconej elity, na pewno nie może sobie pozwolić, nieprawdaż?
Art2020.10.28 17:39
Sorry, ale trzeba bylo sie do polityki nie wpie***ac. Teraz juz za pozno.
Lulek2020.10.28 18:32
Tu niechodzi o politykę ale o bezmózgowie protestujących.
Foster2020.10.28 17:34
O. Knabit jest mądrzejszy od talibów z PIS i wie, że to się dobrze dla PIS nie skończy. Ja jestem w stanie przekonywać córkę i synową, żeby urodziła wadliwy płód, ale tylko pod warunkiem cienia szansy na wyleczenie tej wady. Nie odważyłbym się ją zmuszać do heroizmu, bo wiem że nikt zwłaszcza sposród tych którzy takie prawo ustanowią nie kiwnie palcem żeby jej pomóc. Wara od moich dzieci.
Olek2020.10.28 18:03
Brawo !!!! Koniec mrocznych pomysłów. Tych kobiet po stracie dziecia po porodzie nie wyciągniemy przez lata z traumy, ale one nie mają żadnego znaczenia w środowisku katolickim. No może poza wymyśloną jedną, bo jej nie ma. Pozostałe mają pracowac na plebanii.
AAAtomek2020.10.28 20:18
Zgadzam się z Tobą w 200%
Maria Błaszczyk2020.10.28 17:31
To trzeba było protestować, kto panu Knabitowi bronił. Zanim "Trybunał Konstytucyjny" złamał "kompromis aborcyjny". Może pana Knabita by posłuchali, bo nas, jak widać, mieli gdzieś - a teraz to już jesteśmy w czarnej du..ie. Bo my akurat, w przeciwieństwie do pana Knabita, protestowałyśmy. Zbierałyśmy miliony podpisów. Tłumaczyłyśmy. Prosiłyśmy. Wyjasniałyśmy. No a skończyło się jak widać. Teraz to tylko wyp...lenie tego całego chorego układu w kosmos może nam pomóc, bo wszystkie zwykłe drogi zostały zamknięte.
"Zbierałyśmy miliony podpisów."2020.10.28 17:56
A dokładnie, ILE?
Maria Błaszczyk2020.10.28 23:58
Npp. w 1993 roku - 1,7 mln, to była największa, potem, raz na kilka lat, były mniejsze zbiórki. A co to znaczy, że nie udało się zebrać "ustawowej liczby podpisów"? Po pierwsze nie wiem, co to jest "ustawowa liczba podpisów", nie istnieje żadna ustawa nakazująca zbieranie podpisów. Ale chociażby projekt "Ratujmy Kobiety 2017", co widać na zupełnie oficjalnej państwowej stronie Kancelarii Sejmu, dostarczył ponad 200 tys. podpisów, które zostały pozytywnie zweryfikowane http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/0/AECC1FCF910247EAC12581E20042A0B4/%24File/2060.pdf. Więc jeśli chodzi Ci o liczbę podpisów potrzebną do skutecznego wniesienia obywatelskiej inicjatywy ustawodawczej, to tak jakby jest to dwa razy więcej. DWA RAZY WIĘCEJ JUŻ PO ZWERYFIKOWANIU PRZEZ KANCELARIĘ SEJMU. Ładnie to tak ludziom wymyślać od kłamczuszek, samemu kłamiąc zupełnie bez sensu, bo w sposób łatwy do zweryfikowania na stronach polskiego Sejmu?
Cool2020.10.28 18:05
Nawet raz nie udało wam się zebrać ustawowej liczby podpisów ... kłámczuszko! ... Teraz też nic nie wskóracie. :-)
Cool2020.10.28 18:22
Zarzucasz złamanie kompromisu i tym usprawiedliwiasz zachowanie lewackiej dziczy ... A możesz wyjaśnić w jakim celu zbieraliście owe "miliony" podpisów? ... Przypominam, że do procedowania ustawy obywatelskiej wystarczy 100tyś! ... :-))
Maria Błaszczyk2020.10.28 23:59
W celu kulturalnego wyrażenia naszej opinii. Ale te podpisy spuszczono w kiblu. To może ludzi troszeczkę zirytować, nie sądzisz?
Narodu? Czy to o ten chodzi:2020.10.28 17:29
" Kurvva nie naród POZNASZ POLAKA PO CHAMSTWIE GŁUPOCIE I MORDZIE PIJAKA! POLSKIE ANTYWARTOŚCI SĄ GORSZE NIŻ KORONĄ BO NISZCZĄ TEŻ ZDROWIE PSYCHICZNE" - You can't have it both ways kike!
Po 11 ...2020.10.28 17:06
Coraz więcej kleru przechodzi na stronę Narodu.
Cool2020.10.28 19:02
Nie sądze! :-))
Teresa2020.10.28 17:05
Czyli popieram aborcję niszczenie kościołów nie
Teresa - w punkt.2020.10.28 22:08
Coś niedobrego dzieje się z niektórymi księżmi..
Wojtek Polak2020.10.28 17:04
Na górze róże, na dole akacje. ***** *** i Konfederację.