- Zakup Polska Press to inwestycja głównie w przejęcie najważniejszych lokalnych mediów internetowych. Następnym krokiem będzie przejęcie dużego ogólnopolskiego medium – mówi w rozmowie z Onetem polityk, znający kulisy sprzedaży Polska Press.

Jak pisze Onet, przejęcie Polska Press to nie koniec planu PKN Orlen w branży mediów, a na celowniku polskiego koncernu ma być nawet przejęcie spółki wydającej ogólnopolską „Rzeczpospolitą” albo branżowego „Parkietu”. Swoje informacje portal opiera na dwóch niezależnych źródłach.

Ten rok Orlen kończy zakupem Polska Press, w skład którego wejdzie 20 z 24 dzienników, wielu tygodników oraz portali lokalnych, zapewniających dotarcie do ponad 17 milionów internautów.

Do zakupu gigantów mediowych na polskim rynku przez PKN Orlen, jako sposobu na repolonizację mediów, miał szef koncernu Daniel Obajtek przekonywać prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego już jakiś czas temu.

- Zakup Polska Press to inwestycja głównie w przejęcie najważniejszych lokalnych mediów internetowych. Następnym krokiem będzie przejęcie dużego ogólnopolskiego medium – stwierdza w rozmowie z Onetem polityk, znający kulisy sprzedaży Polska Press.

 

mp/onet.pl