10.12.19, 17:01(fot. Adrian Grycuk /wikipedia)

Wanda Nowicka: Płód to nie człowiek. Będzie człowiekiem, jak się urodzi

- Płód to płód. Zostanie człowiekiem, gdy się urodzi i będzie dysponował pewnymi prawami. Jeśli kobieta nie może zaakceptować swojej ciąży, to ma prawo do jej przerwania - mówiła na antenie Polskiego Radia 24 Wanda Nowicka

- To czy płody są ludźmi to kwestia ideologiczna. Płód to płód. Będzie człowiekiem, jak będzie urodzony i będzie dysponował pewnymi prawami - mówiła posłanka.

- Jeśli kobieta nie może zaakceptować swojej ciąży, to ma prawo do jej przerwania. Powinna mieć to prawo. W Polsce jest z tym bardzo poważny problem. Jeżeli jest konflikt w podejściu do ciąży między kobietą a mężczyzną, którzy poczęli dziecko, to kobieta ma decydujący głos - podkreśliła.

Według niej, aborcja to nie "zabijanie".

- Nie akceptuję tego języka. Kobieta nie ma praktycznie żadnego prawa do zadecydowania o własnym ciele. Do 12. tygodnia ciąży kobieta powinna mieć prawo do decyzji - zaznaczyła. 

Polityk Lewicy odniosła się również do praw zwierząt.

- Bliskie mi jest podejście, że musimy uznawać prawa zwierząt w większym zakresie, niż to miało miejsce do tej pory. Prawo do niecierpienia, prawo do szeroko rozumianej godności... Żeby zwierzęta były szanowane, a ich status prawny się podnosił - mówiła Wanda Nowicka.

- Większość społeczeństwa podziela wrażliwość, że nie można znęcać się nad zwierzętami. Pewne nawyki w kulturze odnoszące się do zwierząt powinny być zmieniane - podkreśliła posłanka Lewicy.

 

 

 

bz/polskieradio24.pl

Komentarze

były płód2019.12.12 15:00
Feministka to nie kobieta, kobieta to nie człowiek... tak też słyszałem.
Zbigniew2019.12.11 14:09
Troska o Polske - Porozmawiajmy - Poleć innym https://onehappyfamily.ning.com/
Zuzanna 2019.12.11 12:30
Dla mnie od pewnego momentu to człowiek. Ale na pewno nie w 12 tygodniu.... Dla mnie tak mniej więcej od 20 tygodnia ciąży . Ten moment w którym matka płód zaczyna traktować jak dziecko jest bardzo różna. Wiele zależy od jej przekonań, chęci posiadania potomstwa. Dla jednej beda to 4 komórki, dla innej człowiek po narodzinach. Dla innej.... A takich nie brakuje i to również wśród polskich katolikow.... Kilkuletnie dzieci to nie ludzie, bo 'rodzice' się nad nimi znecaja, biją.... A czasem zabijają. Tak. Jest to kwestia ideologiczna i się zgadzam z tą panią.
poPO=kurw...i zodzieje=SLD2019.12.11 10:39
Nowicka to nie człowiek a SOWIECKA MACIORA kurw...!!!!
Miotła2019.12.11 9:46
Ta Pani tkwi mentalnie w średniowieczu. Teraz technika poszła do przodu i nauka stwierdziła, że tam w brzuszku to nie płód, tylko maleńkie dziecko, które słyszy, czuje, ziewa, rusza ustami, nóżkami i rączkami. Umie ssać palucha. Wystarczy popatrzeć na USG - pani Nowicka.
Andej2019.12.11 8:31
Nowicka chyba straciła szansę na bycie człowiekiem. To smutne. Ale to oznacza, że można ja poddać aborcji. Ze względów społecznych, albowiem jej istnienie szkodliwe jest dla ludzi.
Maciej2019.12.11 7:55
niby polityk a podstaw biologii nie zna, z czym do ludzi?
Jarek2019.12.11 7:42
Większość lewaków jest jednocześnie ekologami. Mamy gatunki pod ścisłą ochroną: np. Orzeł bielik. Zabicie jego jest karalne, ok. A wyrzucenie z gniazda jajka też? Przecież jajko to nie orzeł. Prawo do życia nabywa dopiero po wykluciu? Serio???
katolik 2019.12.11 7:04
przyjdzie jej czas nawrócenia na wiarę katolicką, Zdrowaś Maryjo ….
Zofia Adamczyk2019.12.11 5:46
Czy dziecko nie cierpi gdy jeat zabojane w lonie matki...
Moly2019.12.11 3:50
Niezaleznie jak sie PIS-wski elektorat zzyma : to ewidentnoe mysli tak samo. Jesli aborcja jest mordowanieniem z premedytacja to kara korespondujaca powinna byc taka sam jak dla morderstwa w pierwszej instancji. Nikt tego nie zada. NIKT!!!! Wiec zdecydujcie sie ludzie. Jak sie mowi "a" to trzeba umiec powiedziec "b". Bo inaczej to sie robi z geby cholewe.( lub z tata wariata). Czy Wy naprawde ludzie nie myslicie ze tego nie widac?
ANDRZEJ2019.12.11 3:31
durne lawaki nie bedzie w Polsce skrobania na życzenie trzy miesiące po zaplodnieniu żeby cycki urosły i poprawiła sie gospodarka hormonalna organizmu ,chocbyście sobie porozbijali łby o ściane
Eryk2019.12.11 0:27
Nie roztrząsam wypowiedzi tej pani. Wiem tylko, że rodzinom "płodów" z poronionych ciąż ksieza odmawiają pogrzebów na cmentarzu, twierdzac, że to nie człowiek. Widziałem coś takiego w rodzinie, poronienie było w czwartym miesiącu ciąży. A więc ten "płód" był już zupełnie wykształcony i niestety ksiądz odmówił pogrzebu bo to nie był człowiek. Urząd Stanu Cywilnego nie wydał aktu urodzenia z tego samego powodu, czteromiesięcznego "płodu" nikt nie uznał za dziecko. To ja się pytam, jak to właściwie jest, kto ma rację?
kawa z mlekiem2019.12.10 23:28
.TROCHE WIEDZY POTRZEBA ABY TO ZROZUMIEĆ. Prawo Mojżeszowe jednoznacznie mowi że płód staje się w dzieckiem w momecie kiedy w czasie porodu jego główka jest już na zewnątrz. Dlatego wyznadcy judaizmu tak uważaja co jest całkowicie sprzeczne z rozumieniem tego problemu w kulturze łacińskiej
leszczyna2019.12.11 0:07
Podaj odpowiedni cytat z prawa Mojżeszowego.
ZERR02019.12.11 2:27
To nie z prawa mojżeszowego to z Talmudu
stan2019.12.10 23:17
Dlaczego mówicie aborcja? Przecież to morderstwo. Aborcja, eutanazja - zabijanie żyjącego organizmu, człowieka - daru Bożego. Kim jest taka matka, która targa się na życie własnego dziecka? Ciała z jej ciała, krwi z jej krwi. Kim są tacy ludzie, którzy popierają i dyskutują od kiedy można zabić innego człowieka? Horrrorrrrrr. Jak nisko upadł człowiek! Potępia się Hitlera, ale przecież to on zainicjował w Polsce zabijanie dzieci, starców i niepełnosprawnych. Może lewactwo powinno go czcić za to, to taki ich guru. O czym tu dyskutować?
stan2019.12.10 22:50
Tacy ludzie reprezentują Polaków w Sejmie! Jedna twierdzi, że to "zlepek komórek" (Nowacka), druga - że jak się urodzi, to dopiero staje się człowiekiem (Nowicka), jeszcze inna - że jeśli ma nr PESEL (Biejat). Kto wybierał takie istoty do Sejmu? Winę ponosi PO, która reanimowała lewactwo i broniła UBecji. W jednej i drugiej partii roi się od posłów, którzy powinni znaleźć się nie w ławach Sejmowych, ale w łózkach szpitali psychiatrycznych. To LGBT wywołało zbiorową psychozę lewaków.
Glaudiusman2019.12.10 22:24
Lewactwo nie uznaje natury i rzeczywistości. Woli swój bełkot. Dlatego nie nadają się do rządów.
2019.12.10 22:48
Z ciebie taki «Glaudiusman» jak ze mnie szach perski.
Ropuch 2019.12.10 22:14
Rozumiem, że pani nowicka etapu życia płodowego nie przeszła. Prawdopodobnie znaleziono ją w kapuście jako dorosłego osobnika płci żeńskiej., chociaż z tym ostatnim to nie jestem pewien....
Jolanta2019.12.10 21:53
Pani też była PŁODEM, droga Pani. Jest Pani po prostu nie douczona. Co Pani robiła na lekcjach z anatomii? Pani stanowisko świadczy o byciu ignorantką. Ufam, że nadejdzie taki czas, że PRAWDA dotrze do Pani.
2019.12.10 22:51
Jolka, chyba do kur­wy nędzy nie zrozumiałaś sedna.
Eva2019.12.10 21:41
jak moga takie debilki niedouczone tak daleko zasca to dzecki co sie rodzi nie spada z nieba takie rozumowanie jest bardzo niebezpieczne dlatego rodza sie rocznie tysiace dzeci umyslowo i psychidznie chorych i winne jest zalewanie alkoholem i narkotykami albo innymi truciznami dziecka w wieku plodowym
Niejestemrobotem2019.12.10 22:49
Nie tylko dlatego. Mogą oboje rodzice być z medycznego punktu widzenia zdrowi, w odpowiednim wieku, dbać o siebie, a dziecko i tak urodzi się chore. Życie. A jeśli rodzice są nieco starsi, nieidealnie zdrowi, to ryzyko wzrasta. I mamy dylemat, albo zabronić im mieć dzieci, albo pozwalać i w razie problemu zmuszać ich do rodzenia ciężko chorych dzieci, które będą cierpiały, albo w razie problemu pozwalać na aborcje na tym etapie w którym nikt nie cierpi, a płód nie ma jeszcze osobowości. Ja wiem, którą opcję popieram, a Ty?
DanielS2019.12.10 21:38
Człowiek to człowiek, mamy istotę i przypadłości. Przypadłością jest różnoraki stan rozwoju lub wygląd istoty. Ale istota to istota, ''płód'' nawet o milimetrowej wielkości jest człowiekiem. Proponuję tej Pani zajęcia z logiki i filozofi.
Kidawa2019.12.10 21:23
Takie zewro próbuje mówić od kiedy jest człowiek - a llocha to ma małe dziki i one śa dzkami od poczecia !!!! to przygłup jeden !!!!
killpedryll2019.12.10 21:17
a ty kurvvo nowicka się urodziłaś, ale człowiekiem nie jesteś. jeśteś kurvvą parchatą.
taro2019.12.10 20:37
tak, nowicka, nawet swinie sie rodza, dostaja pewne prawa i nie sa ,,czowiekami,,. A tak prywatnie nowicka, noworodek,czy mlodociny to jeszcze nie czlowiek, to ,,plod pozacielesny,, ktory sie nadal rozwija, az do dwudziestu kilku lat, jak w tym czasie wszystkie jego organy beda rozwiniete, to zacznie sie proces starzenia. Tak, ze spokojnie mozesz zabijac te noworodki, czy dwudziestolatki, bo to sa jeszcze ,,plody,, wedlug twego rozumowania i nie wiem jakim prawem maja jakis tam numer.
tubylec2019.12.10 20:05
Jeśli płód to nie człowiek, to wanda nowicka nie kobieta, a su ...........???
matis892019.12.10 20:29
Lewakoateiści sami nazywają siebie zwierzętami, to ich doktryna religijna.
Piotr Brochwicz2019.12.10 19:57
Z tego co wiem to aksiomaty istnieją tylko w matematyce i dogmatyce. W biologii nazwisko Nowicka nie znaczy nic. Skąd zatem taka utorytarna wypowiedź? Praw rasowych niektórzy bronili z tą samą determinacją. Lewica ma na koncie popieranych głupot naprawdę wybitne osiągnięcia
skuter2019.12.10 19:54
Jeśli płód to nie człowiek To Nowicka to też nie człowiek
matis892019.12.10 19:52
Niech ten lewakoateista gender Nowicki wskoczy do wehikułu czasu, cofnie się jak była w czyimś brzuchu, niech ją poddadzą aborcji i zobaczymy czy wróci czy zostanie zabita. Debilizm lewakoateistów i ich religijne wierzenia nie mają granic.
celnik2019.12.10 19:35
Babsztyl z IQ tejpani to nie homo sapiens tylko ...............................?
matis892019.12.10 19:24
Ta lewacka doktryna religijna że do urodzenia to nie człowiek nie trzyma się gejowskiej kupy. Bo w takim razie z niej wyciągneli te 12 tygodni. Nie dziecko, nie człowiek do urodzenia, nie ma żadnych praw do urodzenia więc wylosowali sobie 12 i powiedzieli że teraz w to będą wierzyć religijnie.
Niejestemrobotem2019.12.10 22:44
12 tygodni, żeby mieć pewność, że nie rozwinął się mózg na tyle, żeby można uznać płód za odrębną osobowość. Mózg rozwija się później, ale dano margines, żeby mieć pewność, że nie będzie tam mózgu funkcjonującego i stąd 12 tydzień.
leszczyna2019.12.11 0:04
A wcześniej był mózg niefunkcjonujący? Nowa embriologia?
Niejestemrobotem2019.12.11 20:20
Spotkałem się z anty-choicami, którzy twierdzili, że w 28 dniu zaczyna funkcjonować mózg.
leszczyna2019.12.12 0:04
Tak twierdzą podręczniki embriologii. Masz coś przeciw?
matis892019.12.11 0:30
Lewacka ciemnota i ideologia. Początek mózgu i każdej części ciała ma miejsce od poczęcia dzięki któremu człowiek powstaje, dalej to już tylko rozwój trwający dalej po urodzeniu.
Nina2019.12.10 19:02
Nowicka też nie człowiek.
!442019.12.10 19:01
twoi stan do debilizm do kwadratu , kazdy płód do dziecko lewacko malpo
demokracja2019.12.10 18:34
Szkoda że w ławach poselskich zasiadają ludzie , którzy nie uznają osiągnięciami nauki a kierują się ideologią. W czasach w których żyjemy irracjonalizm stał się normą.....Ideologia stała się królową naszych czasów
10/9/192019.12.10 18:47
Proponuję taką akcję: Państwo. Racja. Demokracja.
Wojciech2019.12.10 18:24
Płód to nic innego jak mały człowiek. Aborcja to zbrodnia a Wanda Nowicka podżega do zbrodni.
154/192019.12.10 18:28
Bo co może, co może mały człowiek? Tak jak ja albo ty. Może pani a może pan podpowie? My zgodzimy się z tym.
PILNE!2019.12.10 18:22
Nie wierzcie tzw. prolajferom. Labilny to ludek i fest fałszywy.
anonim2019.12.10 18:21
MIERNOTA LUDZKA to wszystko
aspiring educationalist2019.12.10 18:16
Dokładnie. Dostanie wtedy nr PESEL i 500+
NBC 2019.12.10 18:13
Zabijanie , jest w pisane w lewacka ideologie.
aspiring educationalist2019.12.10 18:20
Z tym, że "w pisane" się inaczej pisze.
149.202.5.192019.12.10 18:25
Może chodziło o «w PiS a nie»? :-D
anonim2019.12.10 18:05
Pani doskonale wie, że to człowiek, po co kłamać? "Mądrość etapu"? Chodzi o zgodę na bezkarne zabijanie ludzi, w każdym wieku.
Niejestemrobotem2019.12.10 18:19
Jeżeli równamy człowieka z płazińcem, to tak, to człowiek. Ale jeśli uważany że człowiek to coś więcej niż robak, to nie.
robaczek2019.12.10 17:56
I słusznie ! Jakby płód był człowiekiem , to nazywałby się człowiek a nie płód - no nie Nowicka ?! No, a psu należy nadać obywatelstwo . no nie Nowicka ?! I płacić mu emeryturę ! Bo pies powinien być : Obywatel pies, a Nowicka: Obywatelka suka !
Maria2019.12.10 17:55
Kim jesteś żeby to rozstrzygać
franek2019.12.10 17:49
Płód to człowiek! Nowicka to nie człowiek.
Wojtek Polak2019.12.10 17:48
człowiek jest się od poczęcia aż do śmierci i prawo Polskie go chroni przydało by się przeczytać konstytucje a nie tylko gębę nią wycierać. dla tej chorej komunistki dziecko w 9 miesiącu to też nie człowiek. kim jest dziecko w 9 miesiącu?.''Jeżeli jest konflikt w podejściu do ciąży między kobietą a mężczyzną, którzy poczęli dziecko, to kobieta ma decydujący głos ''ona sama nie wie o czym bredzi czy dziecko to człowiek i czy poczęte dziecko to też człowiek? czy pozwolimy na to że by czerfono-tęczofi naziinternacionaliści decydowali o tym od kiedy do kiedy człowiek jest człowiekiem. to jest chora zpatologizowana ideologia i trzeba z nią walczyć wszystkimi możliwymi środkami.
Polak Ateista Dumny Gej2019.12.10 18:07
Guzik prawda, wg. prawa obywatelem jest się dopiero w momencie urodzenia i tutaj Nowicka ma pełną rację. Aborcje się przeprowadza na różnych etapach usunięcie płodu w 9msc jest czymś zupełnie innym niż tydzień po zapłodnieniu, ani nawet póxniej przed momentem wykształcenia się układu nerwowego. Tymczasem dla antyaborcyjnych ideologów każda aborcja to jedno i to samo. Zresztą usunięcie nawet zaawansowanej ciąży w większości przypadków jest spowodowane poważnym zagrożeniem życia matki albo samego dziecka, które nie ma szans na przetrwanie, więc tutaj też wiele kłamstw ze strony antyaoborcjonistów.
dthsfht2019.12.10 19:53
Panie Wojciechu Polaku Jeżeli o człowieczeństwie miałoby decydować prawo lokalne (na przykład polskie), to polskie zygoty byłyby ludźmi ale już niemieckie nie (bo tam prawo inne)? To jest niezwykle interesujaca supozycja... No chyba, że jedyne i uniwersalne, ogólnoświatowe, miałoby być prawo Polskie (ortografia oryginalna). Pozdrawiam
Wojtek Polak2019.12.10 20:12
prawo ma chronić i być zgodne z prawdą. prawdą jest że człowiek istnieje od najwcześniejszego etapu prenatalnego dziecko w łonie matki dziecko jako noworodek i niemowlę potem jako młodzież i nastolatek i w końcu jako dorosły i starzec.. jeśli prawo spełnia swoje podstawowe cel dla którego zostało stworzone to czemu go nie wprowadzić do wszystkich krajów cywilizowanych. Pozdrawiam
sdhsfh2019.12.10 23:55
Gratuluje dobrego samopoczucia. Polska jedynym, obok Malty, cywilizowanym krajem Europy... Mamy jednak odmienne definicje cywilizacji... Pozdrawiam
B522019.12.10 17:48
im przeszkadza wszystko płody dzieci emeryci rolnictwo przemysł co innego zboki i kozie syny
2019.12.10 17:47
Dlaczego nie powierzamy kierownicy 10-latkom? Czy nie są ludźmi?
leszczyna2019.12.10 23:59
A wolno zabić 10-latka na życzenie?
zuzia2019.12.10 17:37
To trochę jak z sodomą ,może Pani coś wie ,bo nauka mówi :najpierw drgawki a dopiero potem skok z mostu-o sodomczykach.Podobno sataniści Lutra jakimś kombinowanym i konfigurowanym łóżkiem mieszczuchów potrafią coś odkręcić ,ale trzech pokoleń to nie przetrwa-czacha szczurza na dziecku murowana i pręgi widoczne w ulrafiolecie
Daria2019.12.10 17:37
Plemnik nie jest człowiekiem, koniobójcy !
B522019.12.10 18:54
oj bliżej ci do Damki jak do Damy
Eva2019.12.10 21:32
tak ale zaplodniana komorka jajowa zaczyna zycie twoje tez sie tak zaczelo kretynko cos robila w szkole dupsko synkom nadstwiala
Rozbawiony2019.12.10 17:36
OCZYWIŚCIE NAWET KOŚCIÓŁ tak go traktuje przy pochowku
B522019.12.10 18:27
to ty tam jakąś funkcje pełnisz bo jesteś dobrze poinformowany
JONASIK2019.12.10 17:35
To naturalne, że prawa nabywa się z wiekiem, a momenty ich nabycia są umowne. Np. płód nie ma praw wyborczych, nawet urodzone dziecko nie ma. Trzeba poczekać ...18 lat. Czy coś specjalnego staje się w dzień 18-tki? Nic. To umowna granica. Podobnie jest w innych sprawach. Moment śmierci - to też umowny moment (definicja śmierci się zmieniała i pewnie w przyszłości też się zmieni) Moment powstania człowieka też jest umowny. To oczywiste, że zapłodnione jajeczko to nie człowiek, ale już 9 miesięczny płód tak. Trzeba się umówić na jakiś racjonalny moment pomiędzy. I tyle.
B522019.12.10 18:04
absolutnie się z tobą zgadzam ale do momentu że się musimy omówić z lewactwem nie można się na nic umawiać ich polityka doprowadziła do tego że Anglia prawdopodobnie opuści unię stawiają sobie za cel zero emisyjność czyli zero węgla, ropy,gazu a produkcję wprowadzają do Azji teraz zaczyna im śmierdzieć rolnictwo sytuacja światowego CO2 się pogarsza bo w Azji o ekologij nie słyszeli a dodatkowo dochodzi transport Azjaci się bogacą a europejczycy wychodzą na ulicę i dlatego z nimi niemożna się z niczym umawiać
JONASIK2019.12.10 21:02
Wprawdzie nie rozumiem Twojego wpisu, ale zgadzam się z Tobą. Tak na wyrost, bo nie bluzgasz i chętnie bym polatał B52 nad Nowogrodzką :))
B522019.12.10 21:32
ja nie sprzedaję wiedzy tajemnej łamane przez poufne wystarczy poczytać na temat polityki unii na nadchodzące lata a b52 to nie sprzęt do latania b52 to sprzęt do nawracania komunistów a na wiarę na nowogrockiej jest bez użyteczny nie ma celu i nie myśl że jestem święty w życiu popełniłem dwa poważne błędy raz bo sikałem pod wiatr a drugi raz to że zagłosowałem na PO
JONASIK2019.12.10 22:13
Sikanie pod wiatr wybaczam, ale głosowanie na PO? Co Cię podkusiło? Na Schetynę????
B522019.12.11 6:08
wtedy o śmieszku jeszcze nikt nie slyszał
Barbara2019.12.11 7:19
Mieszasz fizjologię z ustrojem społecznym.O ile w ustroju społecznym faktycznie umawiamy się co do pewnych spraw, o tyle w fizjologii są to zdarzenia niezależne od naszego chcenia i umów, tak jak np. wybuch supernowej. W każdym podręczniku na medycynie, dotyczacym tematu życia jest jak byk napisane: życie zaczyna się w momencie połączenia dwóch komórek: męskiej i żeńskiej
2019.12.10 17:32
Ilu katolików, co tak tu bełkocą, zaadoptowało dziecko z poważną wadą genetyczną, którym trzeba się opiekować 24/7 do chwili śmierci?
Michał Jan2019.12.10 17:43
A to sprawa na zupełnie inną dyskusję - tu się omawia skrobanie bez oglądania się na wady. Zlewaczenie, to jednak poważna wada umysłowa, niepozwalająca na myślenie spójne.
2019.12.10 18:20
Nieprawda, człowieku. To JEST cześć ogólnej dyskusji o prawach płodu. I ty mi tu z lewactwem nie wyjeżdżaj, arbitrze bez cenzusu.
Michał Jan2019.12.10 18:30
Niestety, ale palacza na kajak musisz szukać gdzie indziej. Sztuczka erystyczna, że dorzucamy rzeczy słuszne, ale niezwiązane z tematem ze mną nie przechodzą. Na temat donaszania ciąży z wadami genetycznymi mam zupełnie inne zdanie niż możesz się spodziewać, ale p. Nowicka zdecydowanie domaga się aborcji "na żądanie" li-tylko.
stan2019.12.10 23:24
A Ty masz takie dziecko? Słyszę wypowiedzi matek, że takie dzieci są ich największym skarbem i starają się je ratować za wszelką cenę. Zbierają na operacje dziecka. Czy masz odwagę powiedzieć takiej matce, że powinna była zabić swoje dziecko?
stop opętanym2019.12.10 17:30
Płód nie ma żadnych praw wg Nowickiej ale zwierzęta powinny posiadać większe prawa niż ów płód .
Niejestemrobotem2019.12.10 18:07
Zwierzę czuje ból, strach, radość, smutek. Płód nie. Czemu więc płód powinnien mieć większe prawa?
ZERR02019.12.10 21:24
bo jest organizmem gatunku homo sapiens bo jest człowiekiem kanibalu
katolik 2019.12.10 17:29
Jej stanowisko jest poważnym stwierdzeniem publicznym.Z niej szczątki tzw człowieka nie zostaną, ulegnie ona rozkładowi za życia
Franciszek2019.12.10 17:28
Nowicka to nie kobieta .
JS2019.12.10 17:24
A może człowiek zaczyna się wtedy gdy pojawia się w nim samoświadomość, czyli tak ok. 16 roku życia ? A jak nie ma jeszcze tej samoświadomości to nie jest człowiekiem. A może p. Nowicka nie jest człowiekiem tylko produktem ślepej, bezkierunkowej, przypadkowej, bezrozumnej ewolucji ? Produktem, wytworem, zlepkiem komórek, zbiorem molekuł, mgławicą atomów, porcją energii .... Marny z niej umysł jeżeli wierzy że jest takim produktem. Pozdr.
2019.12.10 17:27
Nie pozdrawiaj, szczuju.
JS2019.12.10 18:59
Pozdrawiam, bo nikomu źle nie życzę :-) Pozdr.
2019.12.10 22:45
Fałszywcem jesteś.
JS2019.12.11 8:10
A ty kim jesteś ? Prawdziwcem ? Samą prawdą ? Nie lubię tego co fałszywe. Sam siebie prześwietlam w poszukiwaniu fałszu a światłem dla mnie jest nauka Jezusa. Świętym nie jestem ale cieszy mnie jak z pomocą Jezusa pokonuję słabości. Pozdrawiam i źle nie życzę
Dam2019.12.10 19:03
Jeżeli u ciebie świadomość pojawiła się, jak miałeś 16 lat, to jesteś o jakieś 16 lat opóźniony w rozwoju. Może dlatego takie głupoty na frondzie piszesz.
JS2019.12.10 22:18
Samoświadomość. Dlatego taki wiek nazywa się okresem dojrzewania umysłu do samodzielnego myślenia. Pozdr.
asd2019.12.10 17:24
Wagina nie nadaje magicznie wartości ludzkiej. Płód to określenie etapu prenatalnego rozwoju człowieka. Ta pani powinna się wrócić do podstawówki bo nawet dzieci to wiedzą. Lewica promuje dzieciobójstwo i powinna się za siebie wstydzić. Mają wysokie mniemanie o sobie i uważają się za bardziej inteligentnych a w sprawach tak ważnych nie potrafią zdobyć się na człowieczeństwo.
Beata2019.12.10 17:23
rozumiem, że płód to gatunek... płód, durna baba
Anka2019.12.10 17:22
idąc tym tym tokiem myślenia to lewak to też nie człowiek
2019.12.10 17:29
Anka, nie pier­dol.
ZERR02019.12.10 19:33
Oczywiście, przecież doktrynalnie lewacy głoszą konieczność pozbycia się kultury, czyli tego co rożni nas od zwierząt. Możemy w ciemno zakładać, że lewacy są już po tamtej stronie zezwierzęcenia.
gdzie jesteś w Polsce pedale?2019.12.10 17:19
GDZIE W POLSCE JESTEŚ PEDALE ??? W jakim miescie jesteś "polski geju"? No powiedz, napisz. Tego nie zrobisz bo się boisz, że ktoś o szczegóły zapyta. 𝐍𝐢𝐞 𝐦𝐚 𝐭𝐞𝐣-𝐭𝐲𝐜𝐡 𝐬𝐮𝐤 𝐰 𝐏𝐨𝐥𝐬𝐜𝐞! Suki nie mają nic wspólnego z Polską !!! Łże suka kremlowska, oni tak jak cerkiew ruska sa 𝐚𝐠𝐞𝐧𝐭𝐚𝐦𝐢 𝐅𝐒𝐁 - 𝐆𝐑𝐔. GDZIE SĄ PIENIĄDZE ZEBRANE DLA "MIKOŁAJA" ???
aspiring educationalist2019.12.10 18:19
Meine Strümpfe sind zerrissen, meine Stiefel sind entzwei und draußen auf der Heide, da singt der Vogel frei Lechu, spłuczka naprawiona?
jestem Lechu z Hamilton, nie, Jędruś K.2019.12.10 18:27
"Ein Heller und ein Batzen" - versuche es härter
katolik 2019.12.10 17:19
niech ta debilna baba powie z czego to cos się składa, albo z czego składa się jej dnawy rozumek
darek2019.12.10 17:17
To jeszcze raz proszę o wytłumaczenie przez zwolenników aborcji: od kiedy można mówić, że ktoś jest człowiekiem i kto ma o tym decydować?
katolik 2019.12.10 17:20
czy dno ma rozum -nie ,wiec nie odpowio , bo nie ma rozumu i nie może myslec
2019.12.10 17:25
You know it ain't easy You know how hard it can be
JanP2019.12.10 17:27
Tomasz z Akwinu już tę kwestię dawno rozstrzygnął. Chłopak 40 dni po narodzeniu a dziewczynka 80 dni po narodzeniu.
Michał Jan2019.12.10 17:38
Ale jakoś się to nie przyjęło. Nieprawdaż?
Polak Ateista Dumny Gej2019.12.10 18:03
Decydują twarde fakty naukowe. Płód bez działającego układu nerwowego ma wyłączone organy, nie jest zdolny do procesów myślowych, ani odczuwania, jest pozbawiony osobowości. To tylko dojrzewające ciało, wciąż się rozwijające. Uważam, że na tym etapie aborcja powinna być zupełnie na życzenie. Przeciwnicy aborcji przed momentem wykształcenia się układu nerwowego równie dobrze mogą protestować przeciwko zakładaniu prezerwatyw w czasie seksu. Jedno i drugie ma ten sam skutek - zapobieganie powstaniu dziecka.
darek2019.12.10 21:34
Faktem naukowym jest to, iż każdy płód jest niepowtarzalny. Wynika z tego, że zabicie konkretnego płodu skutkować będzie inicestwieniem konkretnego człowieka. Gdyby Twoi rodzice zdecydowali się zabić Ciebie jako płód, nie istniałbyś. Poza tym komu decydować od której minuty płód ma czy nie ma osobowości? Jak to zmierzyć? Dalej. Zwolennicy aborcji sami nie są zgodni od kiedy zabijać. Jedni mówi do 12 tygodni, a inni do X miesiąca. Nowicka palnęła, że człowiekiem jest się po urodzeniu. Czyli można zabić do 9 miesiąca. A co z wcześniakami? Dzieci rodzą się nawet przed w 5 czy 6 przez cesarką. Kiedy można zabić takie dzieci? W łonie czy w połowie, jak będą jedną nogą na tym świecie?
darek2019.12.10 21:41
I jeszcze jedno. Czym jest aborcja po 12 tygodniu?
Niejestemrobotem2019.12.10 23:11
Jest aborcją. Wciąż. Innego terminu nie ma na to. Poza tym 12 tydzień to termin z ogromnym marginesem bezpieczeństwa. Nie da się określić tego momentu dokładnie jest to około zwykle podaje się 16. Ale zaproponowano taki termin, żeby mieć pewność, że wciąż nie ma w nim cech człowieczych. Po 12 tyg. uważam, że aborcja powinna być zarezerwowana na wyjątkowe sytuacje, gdyż płód w tym okresie zaczyna mieć funkcjonujący mózg, który definiuje go jako człowieka. I zasługuje już na pewną ochronę. I dlatego uważam, że odpowiednim kompromisem jest właśnie 12 tydzień w normalnych przypadkach pozwala on kobiecie podjąć decyzję. Zaś w wyjątkowych dłuższy termin pozwala podjąć jej decyzję dotyczącą nowej sytuacji. Uważam, że to fair. Bo z jednej strony zapewnione jest prawo kobiety, której prawa jako w pełni rozwiniętego człowieka stoją wyżej niż prawa płodu, a z drugiej nie przeciągamy aborcji dłużej niż to konieczne i zapewniamy ochronę pojawiającego się człowieka. Płód jest niepowtarzalny tak jak komórka nowotworowa, ale nie ma ludzkiej osobowości (do pewnego momentu). Więc nie jest człowiekiem. Co do tego, że by mnie nie było. Kogoś z nas pewnie by nie było, gdyby nasi rodzice na początku randkowania się pokłócili o jakąś durnotę, także żaden argument.
leszczyna2019.12.10 23:53
Gdyby rodzice się rozeszli bez ciąży, nie byliby rodzicami. Nie począć dziecka a zabić je w łonie matki to dla Ciebie różnica niedostrzegalna? Płód ma mózg od 28 dnia po zapłodnieniu, więc co Ty z 12 tygodniem wychodzisz? Kobieta jako w pełni rozwinięta stoi wyżej od płodu, a czy dorosły stoi wyżej od noworodka w prawie do życia? Nie ma cech człowieczych - a genom ludzki to nie cecha człowiecza. Więc jaka? Małpia nie, bo małpy mają inny garnitur chromosomów. Więc czym/kim jest to coś w macicy, czego ktoś tak bardzo chce się pozbyć?
Niejestemrobotem2019.12.11 8:18
Nie mówmy o zabijaniu, bo to nie zabijanie. I nie dziecko a płód. Różnica dostrzegalna, czy począć, czy abortować, ale nie aż tak wielka. Od 28 dnia? Proszę źródło, bo nie spotkałem się z taką informacją, jakoby 28 płód miał funkcjonujący mózg. Co do praw, prawo kobiety o decydowaniu o sobie stoi tutaj wyżej. Nie musisz poświęcić swojego zdrowia, dla kogoś, tak jak kobieta nie musi dla płodu. Uważasz, że człowiek jest jak zwierzę? Że liczy się tylko ciało, genom? Czy coś więcej?
Gryfita2019.12.11 13:20
Nawet zabijanie krewetki to zabijanie nie ma płodów, są dzieci
darek2019.12.11 18:16
Widzisz, sam się gubisz, 12, 14, 1 może 16 tygodni. To skoro bez różnicy, to dlaczego nie 16 tygodni dla wszystkich? Porównywanie kłótni do aborcji..sorry. Bez odbioru.
Niejestemrobotem2019.12.10 18:12
Powtarzali to i na Frondzie tysiące razy. Zwolennicy prawa do aborcji są za prawem do aborcji, a nie wykonywaniem jej dla sportu.Dlatego mówienie o zwolennikach aborcji to nadużycie. To raz. Po drugie też było mówione, że od momentu, w którym zaczyna funkcjonować mózg. A że nie da się precyzyjnie tego momentu określić, to przyjęto 12 tydzień z ogromnym marginesem błędu. A decydują ludzie w oparciu o fakty naukowe oraz moralność i etykę.
darek2019.12.10 21:40
Czy w Holandii to aborcja czy zabijanie?
Niejestemrobotem2019.12.10 23:12
Nie rozumiem, możesz rozwinąć?
darek2019.12.11 18:17
W Holandii można zabijać > 12 tygodnie.
Barbara2019.12.11 15:02
decyduje fizjologia-od połączenia się komórki męskiej i żeńskiej, znajdziesz to w każdym podręczniku na medycynie
Polak Ateista Dumny Gej2019.12.10 17:16
Użyła nieprecyzjnego sformułowania. Płód to też człowiek, ale wyłącznie w momencie wykształcenia się układu nerwowego, zanim to jednak nastąpi jest wyłącznie rozwijający się potencjał na człowieka. Nowickiej chodziło o to, że dopiero w momencie urodzenia mamy do czynienia z obywatelem państwa.
Michał Jan2019.12.10 17:24
Różnie można to sobie racjonalizować: "wyłącznie potencjał na człowieka", "wróg ludu", "podczłowiek"...
Polak Ateista Dumny Gej2019.12.10 18:01
Racjonalizuj sobie co chce, w nauce są twarde fakty - płód bez działającego układu nerwowego ma wyłączone organy, nie jest zdolny do procesów myślowych, ani odczuwania, jest pozbawiony osobowości. To tylko dojrzewające ciało, wciąż się rozwijające. Uważam, że na tym etapie aborcja powinna być zupełnie na życzenie.
Niejestemrobotem2019.12.10 18:04
Całkowicie się zgadzam. A
Michał Jan2019.12.10 18:22
No dobrze. Wyrodna mamuśka ma życzenie, żeby tworzące się w niej życie zakończyć na bardzo wczesnym etapie, a nie ma innych przesłanek (gwałt, zagrożenie życie i upośledzenie). Czym taki czyn chce uzasadnić? Zestawmy te uzasadnienia z obrazem tego uśmiechającego się oseska, którym reklamodawcy kuszą kobiety i pomyślmy, jakie procesy myślowe pozwalają na przejście nad takim czynem do porządku dziennego.
Niejestemrobotem2019.12.10 22:42
Prawem kobiety do decydowania o swoim ciele. Kobieta, jako rozwinięty człowiek ma pełnie praw i jej prawo do decydowania o swoim ciele jest nadrzędne nad prawami płodu, który nie jest rozwiniętym człowiekiem.
leszczyna2019.12.10 23:45
Kobieta, którą opisujesz, chce decydować o ciele swojego potomka. To z jakiej filozofii wynika?
B522019.12.10 18:15
czyli jesteś na dobrej drodze potencjał masz za chwile zewrą ci się styki
Eva2019.12.10 21:28
a co ty sie tu wtracasz co ty masz z zapladnianiem kobiet do czynienia widac ze w tej twojwj gejowskiej pale masz calkiem pokrecone moze chcesz sie dac wyskirobac ale ze zatwardzenia
AB2019.12.11 10:31
Moje dziecko rozwija się od momentu poczęcia: najpierw wewnątrz mnie, bo jest zupełnie bezbronne i potrzebuje mojej ochrony, potem wymaga ciągłej opieki na zewnątrz ciała i jest moim dzieckiem do końca życia. Koniec kropka. Ale wiedźmy w rodzaju Nowickiej w ogóle tego nie czują.
Agnieszka2019.12.10 17:16
Jeżeli płód w łonie kobiety to nie jest człowiek, to co to jest? Kotek, piesek, nowotwór? Zgodnie z jej podejściem to ona sam człowiekiem nie jest.
fghktf2019.12.10 17:29
Czy pestka w jabłku to jabłoń? Jeżeli pestka to nie jabłoń, to co to jest? Kotek, piesek, nowotwór?
Michał Jan2019.12.10 17:41
Czyli ów "płód" staje się człowiekiem, jak wpadnie do gleby? Zaprawdę, rozkoszni jesteście z tymi swoimi porównaniami. Także sama p. Nowicka - upiera się o nieczłowieczeństwie do momentu urodzenia, ale jakoś po 12 tygodniu zaczyna jej być głupio.
Niejestemrobotem2019.12.10 18:16
12 tydzień to moment kompromisowy, data nawet wcześniejsza niż najwcześniejsze przesłanki wskazują, że możemy już mówić o człowieku. Ale wybrano ją, aby była mało kontrowersyjna, oraz by mieć pewność, że to naprawdę nie jest dziecko.
Michał Jan2019.12.10 19:25
Kompromis ten jest z czym?
dthsfht2019.12.10 19:46
Z próbą bardziej przecyzyjnego określenia tego momentu, który musiałby wypaść później...
Michał Jan2019.12.11 7:52
Nie złociutki. To próba zawarcia kompromisu z ciemną stroną człowieka. Zawsze się na tym "kompromisie" przegrywa.
fdhgsfhgz2019.12.10 18:17
Panie Michale Janie Nikt nie kwestionuje, że na gruncie biologii zygota jest organizmem gatunku homo sapiens. Podobnie jak pestka jabłka i jabłoń to organizmy tego samego taksonomicznie gatunku. Ale przecież nie rozmawiamy o biologii, tylko o filozofii i postepującym za nią prawie. I w tym kontekście, ontologicznie rzecz ujmując, nie jest zygota tożsama z człowiekiem, podobnie jak zołędź nie jest tożsamy z dębem. W którym momencie zaczyna się ta ontologiczna tożsamość jest zupełnie odrębnym zagadnieniem o charakterze podobnym do wielu innych, w których rozważamy, kiedy suma drobnych zmian ilościowych kulminuje się do zmiany o charakterze jakosciowym. Czy nadal jest rozkosznie? Pozdrawiam serdecznie
Michał Jan2019.12.10 19:30
Rozkosznie jest, zwłaszcza, jak się obali cały wywód stwierdzeniem, że człowiek tworzy się jednoetapowo, a drzewa dwuetapowo. Proszę to rozważyć, Szanowny Panie.
sdhsfh2019.12.10 22:40
Nie ma żadnych różnych etapów. Są różne fazy rozwoju. W jednym z pestki drzewo a w drugim z zygoty człowiek. I pestka to nie drzewo a zygota to nie człowiek. I tyle... Pozdrawiam
leszczyna2019.12.10 23:41
No właśnie, są różne fazy rozwoju, ale czego? - tego samego organizmu małego Homo sapiens. Małego człowieka nie rzuca się jak ziarno gdzie popadnie, i może wykiełkuje, a może nie. On stale jest sobą, rozwija się i rośnie w łonie swej matki, aż ciążę przerwie poród i po sprawie.
sdhsfh2019.12.10 23:48
Oczywiście, że jest to, biologicznie rzecz biorąc, organizm homo sapiens. Sam to wyżej napisałem. Ale nie rozmawiamy o biologii. Człowieczeństwo nie jest kategorią biologii, lecz filozofii... Ap rzykład z pestką w jabłku jest tylko dla uzmysłowienia Wam, że przecież sami tak myślilcie o każdym organizmie, z wyjątkiem homo sapiens. Nie nazywacie pestki jabłonią ani żołędzia dębem. Zatem dlaczego zygota to dla Was człowiek?
leszczyna2019.12.11 23:59
Człowieczeństwo jest jak najbardziej kategorią biologii, to od biologii wszystko się zaczyna - całe życie człowieka. Człowiek istnieje od wyjścia z macicy? A wcześniej, 10 minut przed tym etapem, co było w łonie matki? Nie żyło? To samo serce, ten sam mózg, to samo DNA trwa przez całe życie: od zapłodnienia do śmierci. Dlatego zygota jest dla nas człowiekiem, to pierwsza komórka organizmu potomnego. PS. Nie nazywamy pnia gałęzią, ani korzenia owocem, nie nazywamy kwiatu nasieniem ani pestki jabłkiem. Potrafimy rozróżniać zakresy znaczeniowe słów.
Michał Jan2019.12.11 8:05
Owszem są i wiem to nawet ja, który na lekcji biologii czytał "Przegląd Sportowy". U człowieka następuje zapłodnienie jajeczka przez plemnik i dalej już się toczy. U owocowych, następuje zapylenie i zaczyna się rozwijać owoc z nasionami (pestkami). Owe nasiona zawierają zarodek i pokarm dla niego. I po zakończeniu dojrzewania nie dzieje się nic. Dopiero, jak ziarno dostanie wilgoci, zaczyna kiełkować. To dopiero zaczyna przypominać powstawanie życia ludzkiego. Jabłonią jest ów kiełek.
ZERR02019.12.10 19:31
Bełkoczesz. Słowo jabłoń oznacza kolokwialnie drzewo jabłoni a nie organizm jabłoni. Pestka - organizm gatunku Malus Mill w początkowej fazie rozwoju.
dthsfht2019.12.10 19:44
Proponuję spróbować czytać ze zrozumieniem... Użyłem słowa jabłoń w tym właśnie potocznym znaczeniu - drzewo jabłoni. Ponieważ ontologicznie pomiędzy pestką Malus domestica a drzewem Malus domestica zachodzi taka sama relacja , jak miedzy zygotą homo sapierns a człowiekiem (też homo sapiens).
ZERR02019.12.10 21:36
kłamiesz jak zwykle człowiek to słowo określające zbiorczo wszystkie stany - od zarodka, przez płód noworodka dziecko młodzież dorosłego starca Słowo człowiek nie określa formy dojrzałej, choć żyją bydlęta, tak zwani etycy, uznający za ludzi dopiero osobniki od 12 roku życia Staną przed Sądem i nie będzie litości dla zwierząt w ludzkiej postaci.
sdhsfh2019.12.10 23:53
No cóż, próbowałem dyskutować na argumenty, ale się jednak nie da (kłamiesz, bydlęta itp.). Na tym poziomie nie rozmawiam. Żegnam
ZERR02019.12.11 2:24
Osobliwie pouczające jet to, ze dla ciebie nazwanie jawnego nazisty (uważającego że można swobodnie zabijać 11-latków), nazwanie go "bydlę" jest niemoralne.. Normalny człowiek nie spodziewa się pisać do jawnego obrońcy morderstw na nastolatkach. Masakra.
Topek2019.12.10 17:14
To że katolicy próbują nazywać płód człowiekiem to nie znaczy że tak jest, czy plemnik też jest człowiekiem skoro kościól jest przeciwny używania prezerwatyw?
stan2019.12.10 23:00
W której klasie jesteś? Początek edukacji?
UHty2019.12.10 17:10
Oczywiście przecież kura ma więcej rozumu i odczuwania bólu od płodu i wy to chcecie nazywać człowiekiem! Nie ośmieszajcie się Katomatołki
Michał Jan2019.12.10 17:18
Palanciczku! Kura ma więcej rozumu od noworodka. Czyżbyś był asystentem obrońcy "mamy małej Madzi"?
kris2019.12.10 17:19
Skąd wiesz ?
by\305\202y p\305\202\303\263d2019.12.12 15:02
bo jestem kurą
jula2019.12.10 17:27
Jak się stawia jakąkolwiek tezę,to należy mieć argumenty do jej obrony.Ta teza jest związana z naukami przyrodniczymi,gdzie badania i skąd wnioski?Gdyby nie było,to byłoby głupio.Jak masz na drugie?
stan2019.12.10 22:58
Obejrzyj chociaż jeden film z przebiegu zabijania dziecka (przez lewaków nazywanego aborcją), a przekonasz się, czy nienarodzone dziecko nie odczuwa bólu. Czy jesteś światlejszy od lekarzy, którzy byli w szoku po obejrzeniu filmu z egzekucji na dziecku, którą sami przeprowadzali?
Zosia. 2019.12.10 17:09
Nowicka, obłąkanym kato-talibom i tak nic nie wytłumaczy. Natomiast Paetz, Jędraszewski, Głódż to są AUTORYTETY.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Michał Jan2019.12.10 17:13
Znowu "mowa nienawiści". Donieś na siebie do prokuratury.
robaczek2019.12.10 17:59
Ja pier-do-lę, ale patologia !
Eva2019.12.10 21:26
ty odpadze moralny dupsko nastawiasz jak swinia a potem mamy twoje dzeci zabijac zalany wodka mozg tylko umie sie piepszyc a konsekwecje to ma ponoscic cale spoleczenstwo za takie glupie odpady jak ty
Barbara2019.12.11 7:10
Nie troluj Evuniu. Takim językiem nie posługuje się ktoś kto jest za obroną życia, bo on szanuje tez swojego adwersarza.Chciałbyś, żeby przeciwnicy aborcji byli uważani za nieopanowanych agresorów. Pozdrawiam i modlę się za Ciebie
Michał Jan2019.12.10 17:09
"Wanda, co nie chciała dziecka"?
Zosia. 2019.12.10 17:11
Ma troje dzieci, a ty żadnego, bo ci nie staje pisowska kurvo.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Michał Jan2019.12.10 17:34
Ty za to nie potrafisz inaczej się pobudzić niż pisząc te swoje bzdety. Nowy typ zboczenia bzdetysta - niezdolny do normalnego stosunku.
Wojtek Polak2019.12.10 17:55
to kolejny nick ''naszego''frądowego pedała. przecież to ty jesteś męską ''kurv...''
jula2019.12.10 17:08
Idąc tym tokiem rozumowania można uznać,że kobieta to nie człowiek ,gdy zawołasz na ulicy do kobiety : człowieku! żadna się nie obejrzy.
Prawica antynacjonalistyczna2019.12.10 17:08
NO ALE PRZECIEŻ TO PRAWDA. W BIBLII JEST JESZCZE LEPIEJ, TAM ZA CZŁOWIEKA UZNAWANO DZIECKO PO KILKU TYGODNIACH OD PORODU. NIE WIERZYCIE TO SPRAWDŹCIE JAK TAM POKAZYWANE SĄ SPISY LUDNOŚCI I OKREŚLANI LUDZIE. W tamtych czasach przez ogromną śmiertelność noworodków wywołaną brakiem szczepień higieny i medycyny po porodzie ginęło bardzo dużo dzieci. CZY JAJKO TO KURA? CZY ŻOŁĄDŹ TO DRZEWO? CZY NASIONO TO ROŚLINA? No właśnie. Człowiek człowiekiem staje się po narodzinach.
Michał Jan2019.12.10 17:11
Tłumacząc nowickie, na polskie: "będzie miało pewne prawa, jak fartownie nie zostanie wyabortowane".
AB2019.12.11 10:24
Dziś mamy USG i widzimy, że serce płodu bije od 16 dnia, ze po kilkudziesięciu dniach przypomina człowieka, ze w ostatnim trymestrze ciązy ssie palec i się uśmiecha. Uśmiechający się płód?
katolik 2019.12.10 17:07
ona spojrzy w lustro ,zobaczy co się z nia stanie
Mejer2019.12.10 17:06
Nowicka to nie kobieta.
AB2019.12.10 17:06
Wiedźma, która rozsiewa zło, na pewno przestała być człowiekiem. Jakieś demony nakręcają ten zlepek komórek. Nie wiem, czy tu pomoże jakakolwiek modlitwa, potrzebne są solidne egzorcyzmy.
Hanna2019.12.10 17:06
Nowicka to nie człowiek. To pusta skorupa.
Ura-Bura - syn Baby Jagi2019.12.10 18:05
W 98% państw europejskich, przerywanie ciąży jest LEGALNE.Wg bezmyślnie tu pyskujących, jest to zabijanie ludzi. Dlaczego więc - POLSKA, KOŚCIÓŁ, WATYKAN tolerują to masowe ludobójstwo. Dlaczego nie zrywają z tymi zbrodniczymi krajami stosunków dyplomatycznych. Dlaczego Polacy wyjeżdżają tam masowo na parobków? Dlaczego bóg milczy? Dlaczego im sprzyja?
ZERR02019.12.10 21:30
Dlatego, aby się ujawniła prawda o rzeczach ostatecznych, aby przeznaczeni do męki wiecznej wypełnili swoje przeznaczenie, ponieważ nikt nie trafia w ogień nieugaszony bez własnej winy i z własnego wyboru. Podłych, morderców, zdzierców, rozpustnych i sodomitów wyrzucimy w ciemności zewnętrzne, tam gdzie rozpacz i zgrzytanie zębów. Sprawiedliwi zaś dostąpią chwały zbawienia
leszczyna2019.12.10 23:32
Holokaust też był legalny, niewolnictwo było legalne, pańszczyzna była legalne i wiele innych niekoniecznie fajnych rzeczy.
Kress2019.12.10 17:04
A ta pani nie jest czlowiekiem
polak2019.12.10 17:48
dla niej jedyny płód ,który uznaje za dziecko to płód dzikiej świni
Eva2019.12.10 21:20
tacy ludze nie sa ludzmi to gady bo nawet zwierzeta maja wiecej wyzszych uczuc w sobie
Zuzanna 2019.12.11 12:33
A co jest według ciebie miarą człowieczeństwa?
ubawiony lewackim bełkotem2019.12.10 17:03
No cóż, jeżeli z takie płodu ma sie urodzić Nowicka to może faktycznie nie człowiek.
nika2019.12.10 17:36
Jej matka inaczej komórki (początek nowickiej) traktowała dlatego teraz "toto" chodzi po świecie i bzdety plecie
Eva2019.12.10 21:16
Nawacka nigdy nie byla czlowiekiem to prymitywna lewaczka o niskich pobodkach bez wyzszych uczuc
Zuzanna 2019.12.11 12:32
Przecież powiedziala, że po urodzeniu to człowiek. Czyli po urodzeniu każdy. Ona też. I nawet ty, choć nie rozumiesz, co powiedziała