26.01.21, 16:10Fot. screenshot - YouTube ( Diecezja Rzeszowska)

Brawo! Kuria zajęła jasne stanowisko ws. oświadczenia dla bierzmowanych

Ogromne oburzenie w mediach wywołało oświadczenie, którego podpisania wymaga proboszcz parafii Ropicy Polskiej od kandydatów do bierzmowania, którzy publicznie poparli tzw. Strajk Kobiet. Komunikat w tej sprawie wydała rzeszowska kuria, która podkreśla, że działania księdza „zasługują na uznanie”.

Sakrament bierzmowania jest w Kościele katolickim nazywany również „sakramentem dojrzałości chrześcijańskiej”. Przyjmując go młodzi ludzie wyznają przed wspólnotą Kościoła swoją wiarę i zobowiązują się do realizowania jej w swoim życiu oraz przekazywania innym. Nic więc dziwnego, że otwarte wyrażanie poparcia dla inicjatyw sprzeciwiających się tej wierze jest przeszkodą do przyjęcia sakramentu.

Tymczasem oburzenie wywołało opublikowane wczoraj przez portal gorlice24.pl oświadczenie, którego podpisania duchowny domagał się od kandydatów do bierzmowania wcześniej popierających tzw. Strajk Kobiet. W oświadczeniu tym kandydaci mają zapewnić, że nie popierają „postulatów i żądań sprzecznych z treścią i zasadami naszej katolickiej wiary”. W związku z kontrowersjami, jakie informacje o oświadczeniu wywołały w mediach, stanowisko zajęła Kuria Diecezjalna w Rzeszowie.

- „Do sakramentu bierzmowania w Kościele Katolickim mogą i powinny przystępować tylko te osoby, które akceptują prawdy wiary i zasady moralności przez niego głoszone” – czytamy w oświadczeniu podpisanym przez kanclerza rzeszowskiej kurii, ks. Piotra Steczkowskiego.

Kanclerz przypomina, że proboszcz odpowiada za przygotowanie do bierzmowania kandydatów w swojej parafii, a ważnym elementem tego przygotowania jest „weryfikacja spójności między deklarowaną wiarą kandydatów a podejmowanymi decyzjami i ich zachowaniem”.

- „Proboszcz parafii w Ropicy Polskiej, w związku z wątpliwościami czy owa spójność występuje u trzech osób z grupy przygotowującej się do przyjęcia bierzmowania, poprosił je o złożenie pisemnych deklaracji potwierdzających ich wybory moralne. Dzięki temu pomógł im podjąć decyzję o przystąpieniu do sakramentu bierzmowania nie tylko w sposób wolny, ale także bardziej świadomy, co zasługuje na uznanie” – podkreśla kanclerz.

kak/diecezja.rzesow.pl

Komentarze

Anna2021.01.28 9:43
Stanowisko księdza i kurii jest logiczne, zgadzam się z ich argumentacją. Jednakże szkoda mi dzieciaków, które po 3 latach zasuwania na spotkania przygotowujące do bierzmowania (najwyraźniej religia w szkole nie przygotowuje młodych ludzi do niczego) stają przed trudnym wyborem: zgodnie z sumieniem nie podpisać oświadczenia, rezygnując tym samym z bierzmowania, marnując 3-letnie wysiłki i narażając się na gniew rodziców i dziadków czy ulec presji, złożyć fałszywe oświadczenie i przystąpić do sakramentu ze świadomością kłamstwa...
Tomasz2021.01.27 21:34
Logiczny Proboszcz i konsekwentna Kuria, jak ktoś popiera Panią Lempart to przecież Ona może mu udzielić jakiś sakramentów . Po co upierać się przy bierzmowaniu?
antoni.s2021.01.27 14:40
Gdyby moje dziecko wyraziło chęć bierzmowania, zażądałbym od bierzmującego oświadczenia na piśmie o potępieniu swoich współbraci parających się pedofilią i chroniących ich biskupów, brak takiego oświadczenia skutkowałby odmową kontaktu takiego delikwenta z moim dzieckiem.
Jan2021.01.27 10:38
Tak się zastanawiam jakim trzeba być idiotą aby swoją wiarę w Jezusa uzależniać od postępków księży czy wypowiedzi medialnych różnych heretyków. Ta ja sam, osobiście stanę przed Panem Bogiem w godzinę śmierci i przed nim będę odpowiadał za swoje czyny. Nikt mi nie pomoże w zbawieniu duszy. Dlatego modlę się za zbawienie grzeszników a od swojej wiary NIGDY nie odstąpię!!!!!!!
Natalja Siwiec2021.01.27 11:32
Bo to właśnie ci księża, którzy na poziomie porządku zwykłych spraw, nie są wiarygodni takimi pozostają głosząc sprawy wyższe. Coś jakby śmieciarz lub szambonurek po dniówce w stroju roboczym chciał serwować Ci posiłek.
Felek2021.01.27 15:44
Zatem po co nam księża i kościół? Można wierzyć bez tych ceregieli i studiować pismo święte na własną rękę, zamiast utrzymywać tych darmozjadów i ich ekscesy.
Margeritta2021.01.27 9:25
No to czekamy na wzmiankę na temat rozpaczliwego listu do rodziców tych uczniów, który ksiądz zamieści np. w dzienniku lekcyjnym. Tak jak tu: https://www.fronda.pl/a/te-slowa-daja-do-myslenia-skandaliczny-list-ksiedza-do-rodzicow,153366.html
em. inż.2021.01.27 8:15
Brawo (Ten) Ks. Proboszcz!!! Brawo Kuria!!! My, tu na mazowieckiej wsi, popieramy takie działania!!!
...2021.01.27 15:24
Jako ateista popiera w w całej rozciągłości tematu tego klechę. Może to w końcu niektórych rodziców nieco uświadomi i da im do myślenia po jaką cholerę tam wysyłają swoje dzieci.
ARAB2021.01.27 0:31
WON Z KLECHAMI PEDOFILAMI!
Spadaj,2021.01.27 8:54
miłośniku kóz.
Student2021.01.26 23:52
Wreszcie kościół zajął należne stanowisko i tak ma być.
pp2021.01.27 8:05
A mógłby jeszcze zająć stanowisko w sprawie nie pobierania pieniędzy z naszych podatków? Blokują etaty w szkołach, szpitalach, wojsku a nawet urzędzie skarbowym!!! Potrzebujemy matematyków, fizyków inżynierów i medyków a nie "nauczania" o gadających krzakach. Potem emeryturka za nic - ani złotówki do PKB się nie dołożyło.
Tom2021.01.26 23:50
BRAWO TAK TRZYMAĆ.
Polak2021.01.26 23:28
Brawo kuria!
Moly2021.01.26 23:06
tez popieram w calej rozciaglosci. ciekawe co mlodziez powie swoim rodzicom. super katalizor owocnych zmian
anonim2021.01.27 8:06
Czy jest jakiś obowiązek bierzmowania? Co ma powiedzieć? Młodzież niech się uczy matematyki, fizyki, biologii i chemii bo potrzebujemy inżynierów i lekarzy a nie szamanów i czarowników.
Ert2021.01.26 22:49
W pełni popieram
Zenon2021.01.26 22:07
Takie są polskie realia - około 30% polskich katolików powinno uważać się za wyklętych, nawet jeśli nikt im tego oficjalnie nie ogłosił. Nie wierzycie? Materiał EKAI https://ekai.pl/religijnosc-w-polsce/ podaje że że 30% katolików neguje podstawowe dogmaty, takie jak nieśmiertelność duszy lub sąd ostateczny. Twierdzenie, że sam człowiek jest źródłem moralności nie wiem czy podpada pod ekskomunikę, ale jeśli tak, to zgodnie z tym artykułem nawet co drugi katolik powinien się uważać za wyklętego. Przypominam że zgodnie z Kodeksem Prawa Kanonicznego: Kan. 751 - Herezją nazywa się uporczywe, po przyjęciu chrztu, zaprzeczanie jakiejś prawdzie, w którą należy wierzyć wiarą boską i katolicką, albo uporczywe powątpiewanie o niej. Kan. 1364 - § 1. Odstępca od wiary, heretyk lub schizmatyk podlega ekskomunice wiążącej mocą samego prawa, Ilu w takim razie mamy jeszcze prawdziwych katolików w Polsce?
Anonim2021.01.27 8:09
W Polsce wierzących (faktycznie wierzących a nie "chodzących do kościoła") jest maksymalnie 20%. Niestety na pasożytów składają się wszyscy pracujący i płacący podatki. Płacimy pensje księżom w szkołach, szpitalach, wojsku a nawet urzędzie skarbowym!!! Potem emerytury (biskupie większe niż prezydenckie). Nasze dzieci nie dadzą rady spłacić długów zaciąganych na dostatnie życie katabasów.
trzaska2021.01.27 11:29
Nie dawałeś i nie dajesz,więc nie zaglądaj do kieszeni tym, którzy to utrzymują kościół ze swojego już opodatkowanego grosza.Dają z potrzeby serca i chwała im za to i przed Bogiem ich nagroda.
Damian Szymczak2021.01.26 20:33
Ja się przedstawię z imienia i nazwiska-żeby nie było wątpliwości jestem mieszkańcem Leszna. Zarówno księdzu proboszczowi jak i Kurii w Rzeszowie należą się za to słowa pochwały. Za odważną, rozsądną, po prostu prawidłową decyzję. A jeśli chodzi o kobiety domagające się prawa do pełnej aborcji, obrazują one skalę pogardy wobec mężczyzn. Nigdy bowiem nie słyszałem, aby któraś wspomniała o ich prawach, prawach ojców, czy może potencjalnych ojców. Ile z nich pytało ich o zdanie, gdy postanowiły usunąć dziecko? Ile zastanawiało się, czy może ojcowie nie cierpią z tego powodu, czy może chcą, pragną tego dziecka? Ilu z nich przyszło do głowy, że mężczyzna cierpi? Cierpi przez nie.
Hue2021.01.26 20:42
Może dlatego, że duży procent mężczyzn zostawia kobiety, kiedy słyszy, że dziecko urodzi się chore.
Huej ci do tego skurwysynie!2021.01.26 20:46
Do SS Netanyahüj spier d a laj!
Hue2021.01.26 20:48
Serdecznie dziękuję za reklamowanie katolicyzmu. Dzięki takim jak ty ludzie odwrócą się od kościoła.
👆 przygłup2021.01.26 20:51
buhahhahaha, przygłup powyżej.
Hue2021.01.26 20:57
Katolik wyżej. Nie ma większej obrazy.
Anonim2021.01.26 21:03
Nie wyzywaj mnie od katolików (brrr...), bo to nie o tobie miało być tylko o tym idiocie od wilczura, wskoczyłeś z komentarzem za szybko.
Huej ci do tego skurwysynie!2021.01.26 21:12
Nie wpier d a laj się w nie swoje sprawy!
👆 przygłup2021.01.26 21:25
hihihiihhi
Cool2021.01.27 8:42
Moze kobieta powinna rozsądniej wybierać partnerów i nie podejmować ryzykownych lub pochopnych zachowań seksualnych. ...Tego oile mi wiadomo uczy właśnie Kościół Katolicki.
Margeritta2021.01.27 9:17
rozsądnie to można wybrać np. firmę ubezpieczeniową, ofertę banku albo produkt w sklepie. No cóż, słyszało się głosy o "uprzedmiotowieniu" kobiet, ale we wpisie @cool mamy do czynienia z czymś innym.
Zbigniew Bocian2021.01.26 20:45
W pełni popieram Pana stanowisko i odwagę przeciwstawianiu się anonimowości również. Pozdrawiam z Sokołowa Podlaskiego
Damian Szymczak2021.01.27 11:59
Dziękuję Panu I Pozdrawiam Również
Anonim2021.01.26 20:26
Nie podoba mi się nazwa miejscowości - Ropica Polska. Czy ktoś miał dobrze w głowie nadając taką nazwę???Dziwię się ludziom, że taki ułomek ludzkiego myślenia ciągną .
Ropa naftowa tam była.2021.01.26 23:48
''ica'' to też częsta końcówka w języku polskim, np. bukwica, błyskawica, Polanica Zdrój. Lecz swoją wyobraźnię, skojarzenia i polszczyznę.
Hue2021.01.26 20:12
Uwielbiam Polski kościół. Skutecznie odpychają od siebie normalnych ludzi. Zostają tylko dewoty i ciemny lud pisowski
Huej ci do tego skurwysynie!2021.01.26 20:22
Do SS Netanyahüj spier d a laj!
Anonim2021.01.26 20:39
Buhahahhaa, ale się pieni prawiczkowy stulejarz...
Starzec2021.01.26 19:55
foksterierku.chcesz bezkarnie dymać dziewczyny i jedyna konsekwencja to dać jej kasę na aborcję!!a podziękowałes swej mamie ,że cie nie wyskrobała?a mogła skorzystac z twojej ideologii śmierci.!!
Starzec2021.01.26 19:52
ten pseudo-polaczek to jednak wyrzut natury narodowej.chyba już go ktoś dymał i wie jak się za to płaci?skąd się biorą tacy debile-ale to dobrze,że czytają!!!
Polak2021.01.26 19:10
Brawo ksiądz! Osobiście sądzę, że pismo powinno być rozszerzone o stwierdzenie: jesteśmy debilami i lubimy jak proboszcz na dyma i okrada
Anna2021.01.26 19:32
Cymbał jesteś
Hue2021.01.26 20:15
Jako katoliczka masz widzieć w drugim człowieku Jezusa. Więc właśnie nazwałaś Jezusa cymbałem.
gogogo2021.01.27 2:44
Ale Jezus powiedział "Nie rzucajcie pereł przed wieprze...". Uznał więc, że ludzie wieprze też mogą istnieć? Coś w tym jest. W drugim człowieku należy widzieć nie Jezusa, ale Boga. Nie można więc zamykać oczy na zło, w którym ten człowiek tkwi, jak wieprzek w bajorku.
QQ2021.01.26 18:59
1/3 kościelnych jest uwikłana w wynaturzenia seksualne ! Dziękuję - nie mam pytań.... każda sekta ma podłoże seksualne.
Joanna2021.01.26 19:33
Mniej TVN24 i może zaczniesz myśleć samodzielnie...a teraz..masz sprany mózg...Słaba z ciebie istota, jak plastelina.
Hue2021.01.26 20:06
Katolik mówiący o samodzielnym myśleniu to jakieś kuriozum. Przecież pis wam mówi, co macie myśleć. A fronda i tvp pierze wam mózgi tak dobrze, że nie widziecie jak Polska spada w każdym rankingu. Więc nie rozśmieszaj mnie i sama zastosuj swoją gadkę wobec siebie.
Te statystyki oczywiście są z twojej głowiny.2021.01.26 23:49
..
o ...2021.01.27 4:10
... przecież on nie ma głowy ... jedynie jakąś galaretowatą lewacką dynię ... a hue mu w du ...
KATON STARSZY2021.01.26 18:48
BRAWO !Bez sensowne jest święcenie g.......a i tak będzie śmierdziało.
Foster2021.01.26 18:33
W mojej parafii 80 % dzieciaków nie przeszło by takiego sita. Prawie wszyscy są przeciwni karaniu kobiet za abortowanie uszkodzonego płodu. Oczekują od Kościoła przekonywania, a nie wtrącania do lochów. Tymczasem najłatwiej zeszmacić i pozbawić człowieczeństwa, odsądzić od czci i wiary nieszczęsne młode Polki, tylko za to, że nie chcą zmarnować swojego życia, bo wiedzą, ze po urodzeniu tego płodu, ani jej, ani znacznie niepełnosprawnemu dziecku - nikt nie pomoże.
Daj sobie spokój z gdybaniem żydzie!2021.01.26 18:38
"W mojej parafii 80 % dzieciaków nie przeszło by takiego sita."
Dominik, pomocnik egzorcysty2021.01.26 18:19
Ale odjazd!
Anonim2021.01.26 18:11
Uważajcie dzieciaki, kleruchy śledzą was na fejsie. Ciekawe, po co? Jara ich to czy jak? Spowiedź już im nie wystarczy do walenia kapucyna?
Henry2021.01.26 19:35
Jesteś paskudny, wręcz odrażający.
Anonim2021.01.26 20:37
Takie słowa w ustach katoprawiczka to komplement - dziekuję.
A jakie to ma znaczenie2021.01.26 18:10
podpiszą, odbębnią a potem i tak zrobią co zechcą. Kto się tym przejmuje.
Gra w klasy2021.01.26 18:10
Teraz już tylko trzeba cierpliwie poczekać aż zaczniemy celebrować Międzynarodowy Dzień Satanizmu, któremu patronował będzie ks. Boniecki wespół z Nergalem.
liberał2021.01.26 19:12
Podobno wcześniej ma być obchodzone święto księdza pedofila
gay2021.01.26 17:59
Barawo
Tadeusz z Torunia2021.01.26 18:01
..barawo raz jeszcze..
Janusz2021.01.26 17:53
Brawo, nareszcie postawa godna dowódcy!!!
Anonim2021.01.26 17:56
Tak jest, dowódca do końca powinien zostać na tonacym okrecie.
gay2021.01.26 18:00
7% to pod wodą czy jeszcze nie
Anonim2021.01.26 18:05
Nie wiem, nic poniżej 40% do ust nie biorę.
Anonim2021.01.26 18:06
Oj indolent - pomyliło się Tobie z Kapitanem - doucz się.
Anonim2021.01.26 18:08
Zdradzę ci pewną tajemnicę - kapitan to właśnie dowódca.
Anonim2021.01.26 17:52
I cyk! Kolejni wierni opuszczają KK!
Anonim2021.01.26 17:57
Zdrówko! Za to zawsze wypiję.
katolicka kretynizacja polski 🇵🇱2021.01.26 18:01
cześć rusku
Jan2021.01.26 19:38
To ich problem, tych wiernych, którzy opuszczą kościół. To oni i tylko oni sami kiedyś staną w obliczu śmierci....a co potem? Może trzeba już dziś pomyśleć a nie ,,na złość babci odmrożę sobie uszy,,
cam2021.01.26 17:47
Może to wreszcie moment otrzeźwienia dla lemingów bezmyślnie, bezrefleksyjnie i bezsensownie noszących dzieci do chrztu, wysyłających dzieci na religię, do pierwszej komunię czy do bierzmowania TYLKO i wyłącznie dlatego, że ich tak wytresowano, a wcześniej tak wytresowano ich rodziców i rodziców ich rodziców. DOSYĆ tej kato-tresury od dziecka, zacznijcie w końcu samodzielnie myśleć, czy konszachty z watykańską mafią są wam do czegokolwiek potrzebne.
Anonim2021.01.26 17:55
"Bo co ludzie powiedzą?"
Anonim2021.01.26 18:01
Przepraszam
Beata Anna Maria2021.01.26 17:45
Kuria odzyskała kręgosłup ,,tak tak, nie nie,, jak stoi pod ścianą ataków błyskawic na Kościół i ze strajku Bóg jest w stanie wyprowadzić ozdrowienie dla Kościoła.
Mejer2021.01.26 17:33
Brawo proboszcz ! bierzmuje sie ludzi rozumnych z wiarą - a skoro nosi czerwoną błyskawice to znaczy że brakuje jej co najmniej rozumu bo nie widzi sprzeczności.
Anonim2021.01.26 18:06
"Rozumnych z wiarą" - to się wzajemnie wyklucza.
***** pis i kk2021.01.26 17:30
jw
Znachor egzorcysta2021.01.26 17:10
Kleruchy w momencie wyświęcenia powinni podpisywać kwit o wyrzeczeniu się pedofilii.
Anonim2021.01.26 17:14
Pewnie masz jakieś doświadczenia w tych sprawach, opisz je> A jak nie to bredzisz bo pewnie jedna pani powiedziała drugiej pani a ta trzeciej pani a Ty w to wierzysz.
Anonim2021.01.26 17:18
Kacap znowu na dyżurze? może jakieś wolne dzielnicowy?
Znachor egzorcysta2021.01.26 17:22
Owszem, mam. Na trzy parafie w których mieszkałem, we wszystkich byli księża "z problemem". Dwaj z nich skazani, oznaczeni na mapie pedofili, jednemu się upiekło, bo umarł.
ar.2021.01.26 17:32
Może podasz nazwiska, przy okazji swoje ...., tylko to ruskie po dziadziusiu co przyjejechał do nas w czapie z niebieskim otokiem....
Anonim2021.01.26 17:44
Romuald G. - Warszawa Bródno. Nie żyje, ale ze zdjęć wszystkich go wyciachali - dziwne, bo budowniczy kościoła. Lubił małe dziewczynki. Grzegorz K. - Warszawa Tarchomin, skazany, przed uprawomocnieniem wyroku przeniesiony do tutejszej parafii i skierowany do pracy z dziećmi, mn. opiekował się grupami przygotowującymi do bierzmowania. Jacek K. - Legionowo, skazany za molestowanie, gwałt, i nakłanianie do aborcji. Trzy parafie - trzech pedofili, aż strach się przeprowadzić.
ar2021.01.26 17:51
nu , a wasz zawud....
Anonim2021.01.26 17:58
hydraulik.
Grr2021.01.26 21:46
Czytałem że najwięcej pedofili i gwałcicieli jest wśród m.in. hydraulików.
Anonim2021.01.26 18:05
sory ale mi tylko zboczenie w mózgu lata
jjj2021.01.26 18:06
pedały przebrane w szaty księży
Hue2021.01.26 20:18
Jan Paweł 2 i dziwisz też się przebrali, skoro po drodze im było z pedofila.
Kazik2021.01.26 17:55
Jesteś za duży cep, żeby ci wytłumaczyć kto to ksiądz!
Anonim2021.01.26 17:08
Moje dzieci na religię nie chodzą, i wszystkie im zazdroszczą. Jedyny moment kiedy nie zazdrościły, to komunia, "bo prezenty".
Anonim2021.01.26 17:16
Robisz krzywdę swoim dzieciom -okrutną. Tylko szatan cieszy się z Twojej decyzji no i TY.
Anonim2021.01.26 17:25
Fakt, nie dostały quada na komunię, bardzo były skrzywdzone.
opty2021.01.26 17:21
....to PO co Ty "wchodzisz" na stronę katolicką. Dajesz zły przykład swoim dzieciom.
Jenny2021.01.26 17:35
Ty nazywasz to scierwo,pisowska szczujnie,strona katolicka?
janusz2021.01.27 8:13
A to jakiś zakaz wchodzenia na "stronę katolicką" ? To może zakazałbyś katabasom wyciągania łapek po pieniądze od niewierzących? Bo kler utrzymujemy w podatkach wszyscy.
renata2021.01.26 17:39
Tak to sobie dalej wmawiaj.
Anonim2021.01.26 18:07
Pedały ni mają dzieci
Grizzly™️2021.01.26 17:06
To je..ać klechę, jak się któregoś dnia katabas obudzi w pustym kościele to zrozumie.
Anonim2021.01.26 17:18
Nie obudzi się bo katolicy byli ,są i będą. Ha Ha . No i co ???
Anonim2021.01.26 17:23
Przykład Irlandii pokazuje, że niekoniecznie.
Grizzly2021.01.26 18:08
TO rusek
Grizzly2021.01.26 20:27
Won złodziejska mendo bolszewicka od mojego nicka!
renata2021.01.26 17:42
o tych pustych kościołach słyszę już od 30 lat. Dalej są pełne, na ale każdemu wolno pomarzyć.
Anonim2021.01.26 17:46
Pamiętam jakie były trzydzieści lat temu i jakie są teraz. Nawet połowy tego co kiedyś nie ma. I dobrze, prawidłowa tendencja.
jp2021.01.26 18:26
ubecja już nie musi chodzić do kościoła dlatego jest mniej.
Grizzly2021.01.26 17:56
Won złodziejska mendo bolszewicka od mojego nicka!
ZERRO2021.01.26 17:05
Tak czy siak bieżmowanie jest sakramentem pożegnania młodzieży z Kościołem.
renata2021.01.26 17:44
A jak dorosną i zmądrzeją wracają do Kościoła.
Anonim2021.01.26 17:50
Tak to sobie dalej wmawiaj.
toja2021.01.26 17:01
no i dobrze, w końcu normalność: albo się jest za Chrystusem i Jego nauką, albo nie jest
anonim2021.01.26 17:01
A skąd pewność że Jezus był przeciwko aborcji?
Anonim2021.01.26 17:07
Jak to skąd, klechy maja telefon do pana Boga.
Czyt2021.01.26 16:54
A co ze zobowiązaniem do szacunku dla innych?
Anonim2021.01.26 17:02
W KK? Nie ma i nie będzie.
Anonim2021.01.26 17:04
Zwariowałeś? W kościele?
BOLEK2021.01.26 16:45
TAK BARDZO DOBRZE I ODPOWIEDZIALNIE POSTĄPIŁ TEN KSIĄDZ. MOIM ZDANIEM WSZYSCY PRZYSTĘPUJĄCY DO BIERZMOWANIA POWINNI PODPISYWAĆ TAKIE ZOBOWIĄZANIA.
Mój ksiądz w Parafii...2021.01.26 16:47
sam do bierzmowania przystąpił dopiero w wieku koło 20 lat. Nic sie ei stało, że poczekał, aż zrozumie sens tego Sakramentu.
Po 11 ...2021.01.26 16:48
No i że nie będą się TAM dotykać :)
Cool2021.01.26 16:50
Spoko! ... gejów juz nie przyjmuja do seminarium!
pp2021.01.26 17:02
Już nie? Od kiedy? jeszcze wczoraj przyjmowali!!!
Cool2021.01.26 17:45
A co ... przyjeli cie?
on2021.01.26 16:44
Jakbym miał opcję przed swoim bierzmowaniem czegoś takiego nie podpisać dzisiaj nie byłbym niepraktykującym i niewierzącym katolem.
basetla2021.01.26 16:39
Jeden kapłan . A gzie KEP?
KEp nie będzie reagować na każdy wpis na fejsbuku2021.01.26 16:49
nie przesadzajmy. Bardzo dobrze, że Kanclerz kurii poparł Kapłana, by się od niego odczepili.
Alicja2021.01.26 16:38
Brawo Kuria w Rzeszowie. Tak trzeba. Króluj nam Chryste!!!
Beno2021.01.26 16:37
Bardzo dobra decyzja i tak trzymać. Nie można rzucać pereł (świętości) przed wieprze. W życiu trzeba się klarownie opowiedzieć. Potem mamy takich Hołowni, Palikotów, Tusków, Budków.......
Cool2021.01.26 16:36
Tak jak geje w szeregach kleru krzywdzili dzieci na konto Kościoła ... tak hipokryci udający Katolików niszczą dobre imię wszystkich członków wspólnoty katolickiej.
Anonim2021.01.26 17:01
Tylko potem nie wyciągajcie łap po kasę i nie wciskajcie na siłę tej ciemnoty w szkołach - jak już oficjalnie będzie jak w Holandii - 2% katolików.
Cool2021.01.26 17:43
ktoś zmusza cie do dawania pieniedzy na K.K?
Anonim2021.01.26 18:09
Wybaczcie nie wiem jak żyć
Postawa godna naśladowania w całym KK2021.01.26 16:31
a jak komuś nie pasuje to może ostać protestantem, adwentystą, luteraninem, zielono-świątkowcem i kim tylko chce, w swoim zborze będzie papieżem biskupem, palaczem w kotłowni, mężem jednego faceta itd. a od KK won!!! :)
NEOS com pl2021.01.26 16:38
... noooo albo ... beidenem ... a co on je ?????... a kto go tam wie ...????
fdf2021.01.26 16:24
I bardzo dobrze popieram bo tych polskich tak zwanych katolików jest 90% oficjalnie, a w domu dla większości z nich wiara, ksiądz to czarny klecha dobrodziej, chciwy na władzę i kasę.
ateusz2021.01.26 16:23
Wow, jeśli ktoś popiera Strajk Kobiet, to po co mu to całe bierzmowanie i cała reszta przesądów opartych na staroizraelskiej mitologii? Zgadzam się, że to decyzja zasługująca na uznanie. Po co Kościołowi wierni, którzy zupełnie nie zgadzają się z katolickim światopoglądem?
dokładnie2021.01.26 16:46
Doświadczenie podpowiada, że Kościół ma pożytek tylko z takich osób, którym na nim zależy Reszta rozsadza go od środka. Zrobiłbym tylko wyłom na Chrzty i I Komunię dzieci by nie zamykać im drogi do zrozumienia sensu życia. Reszta niech zajmie się pracą i konsumpcją - w Izraelu tacy utrzymują ortodoksów.. no ale Żydzi zawsze byli bardziej praktyczni i umieli liczyć pieniądze.
abbé2021.01.26 16:56
Nauki troche!!!! Judaizm to nie jest mitologia. Cos Ci sie pomylilo z mitologia grecka i rzymska. Judaizm to religia a nie mitologia opierajaca sie na objawieniu a nie wierzeniach mitycznych. Nawet teraz odkrywa sie miejsca gdzie potwierdza sie zdarzenia z dziejow Izraela. Jak juz Ci sie niechce szukac ksiazek to znajdziesz "kawalek" wiedzy w internecie. Wytrwalosci i zapalu zycze !
ateusz2021.01.27 10:41
Jeden pies. Troja też istniała, i Olimp również. To że Jezus z Nazaretu był postacią historyczną, nie znaczy jeszcze, że był Bogiem. Budda też był postacią historyczną. Wszystkie bajki są podobne.