Dzienniki wciąż mocno tracą. Sytuacja jest na tyle poważna, że za sukces uchodzi już najmniejszy spadek. Portal Wirtualne Media przedstawił roczne podsumowanie sprzedaży dzienników, na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Pozycję lidera wciąż utrzymuje „Fakt”. W ubiegłym roku sprzedawał się  średnio w liczbie 324 603 egzemplarzy, co oznacza spadek o 4,2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Za „Faktem” ulokowała się „Gazeta Wyborcza” ze średnią sprzedażą 170 247 egzemplarzy. To wynik aż o 13,97 proc. słabszy niż rok wcześniej.

Trzeci w rankingu jest „Super Express” – jego sprzedaż wyniosła 152 041 egzemplarzy. To spadek o 1,41 proc.

Na czwartej pozycji jest „Rzeczpospolita” ze sprzedażą 55 849, co oznacza znaczny spadek, o 7,23 proc.

Największy spadek zanotowała „Gazeta Polska Codziennie”. Średnio sprzedawało się jej w ubiegłym roku 20 250 egzemplarzy – to aż o 20,92 proc. mniej, niż rok wcześniej.

bjad/wirtualnemedia.pl