14.03.19, 15:20

Episkopat: Prawie 400 przypadków pedofilii od 1990 roku

Od 1 stycznia 1990 r. do 30 czerwca 2018 r. zgłoszono 382 przypadki wykorzystywania seksualnego małoletnich, w tym 198 dotyczyło osób poniżej 15 lat, a 184 – powyżej 15 lat – poinformowało biuro prasowe Konferencji Episkopatu Polski.

 

Z danych, które otrzymał Sekretariat Konferencji Episkopatu Polski od wszystkich diecezji i zakonów, wynika, że łączna liczba ofiar poniżej 15 lat wynosiła 345 we wszystkich – również niepotwierdzonych – przypadkach.

Ofiar, które miały powyżej 15 lat, było 280. Małoletni płci męskiej stanowili 58,4 proc., a żeńskiej - 41,6 procent.
W stwierdzonych przypadkach 74,6 proc. procesów kanonicznych było już zakończonych, a 25,4 proc. było w toku.
Dane przygotował Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego i Centrum Ochrony Dziecka.

Spośród zakończonych spraw wydaleniem ze stanu duchownego skutkowało 25,2 proc. postępowań. Inne kary (suspensa, upomnienie kanoniczne, zakaz pracy z małoletnimi, pozbawienie urzędu, ograniczenie posługi albo zakaz wystąpień publicznych) stanowiły 40,3 proc.

„Przypadki zgłaszane były najczęściej przez osoby poszkodowane (41,6 proc.) lub ich bliskich (20,9 proc.). W 5,8 proc. wiedza pochodziła od organów państwa, a w 5,2 proc. przypadków z mediów. Osoby z parafii, czyli zarówno duchowni z parafii jak i świeccy zgłosili 5,2 proc. przypadków. Wiedza o 14,9 proc. przypadków pochodziła z innego źródła, takiego jak: dyrektor szkoły, pedagog, wychowawcy, opiekunowie dzieci oraz znajomi poszkodowanych, współbracia (w zakonach), klerycy, inni kapłani” - podano w komunikacie.

 

bb/Episkopat.pl

Komentarze

Jack Em2019.03.15 9:17
"Najpierw przyzwyczajmy ludzi, że związki partnerskie to nie jest samo zło, że nie niszczą tkanki społecznej i polskiej rodziny. Potem łatwiej będzie o kolejne kroki, o równość małżeńską z adopcją" A to słowa naczelnego pedryla warszawki - plan legalizacji pedofilii !
Jakażona2019.03.15 8:49
Księża uwazaja masturbację - cos naturalnego i powszechengo, za cos nienormlnego i zlego, a chcą być ekspertami od edukacji seksualnej.
JP22019.03.15 8:12
od 1 stycznia 1990 roku do 30 czerwca 2018 ofiarami 382 osób duchownych padło 625 dzieci. Nie piszcie o przypadkach. Napiszcie o dzieciach! 625 dzieci. Dlaczego manipulujecie???
anonim2019.03.15 17:21
Bo od 2 tys. lat tłuściochy i pasożyty manipulują !!!!
lolek kremowka2019.03.15 6:39
Abp Markowi Jędraszewskiemu hasło "zero tolerancji dla pedofilii w Kościele" kojarzy się z Holokaustem i zbrodniami bolszewików. Abp Stanisław Gądecki z kolei przyczyn wykorzystywania seksualnego dzieci upatruje w "programach seksualizacji". Zacieśniamy problem od szerokiego do wąskiego, zamiast mówić o całej skali problemów nadużyć wobec dzieci: turystyce seksualnej, handlu organami, zmuszaniem dzieci do tego, aby były żołnierzami. Dziecko jest bezbronne. Powinniśmy wrócić do istoty problemu, a nie marginalnego problemu jakim jest pedofilia. Kiedy nazizm hitlerowski walczył z Żydami stosował wobec nich "zero tolerancji", w wyniku czego powstał Holokaust. Kiedy w systemie bolszewickim stosowano zero tolerancji wobec wrogów ludu, doszło do kolejnej masakry w skali liczącej dziesiątki,  a może nawet setki milionów ofiar Kościół musi być nieskazitelnie stanowczy w piętnowaniu zła, ale musi także zgodnie z tym, czego uczył nas Jezus, wzywać do nawrócenia, pokuty i okazywać miłosierdzie sprawcom W S T Y D !!!!!!!!!!!!!!!!!
lolek kremowka2019.03.15 6:27
Wstyd panowie księża! Wstyd! Raport wasz to wstyd! Oby tak dalej a za 20-30 lat w polskich KK będzie jak w Irlandii czy Francji. W mojej najbliższej rodzinie 2 osoby konwertowały do kościoła ewangelickiego.
anonim2019.03.15 1:43
Coś malutko jest wykorzystań przez rozpustny polski KK. Niemiecki Episkopat przyznał się w ZDF do 3500 wykorzystań od 1945 roku i przeprosił w tejże TV swoje ofiary. Przekazał też parę mln. odszkodowania ofiarom. Nie wiem czy polski Episkopat postąpił podobnie, bo TVP nie oglądam.
Dawid Osuchowski2019.03.14 23:03
Chyba w jednej parafii. Prawda zniszczy Kościół w Polsce. Szykujcie się na Dzień Sądu.
eeej Dummy geeej2019.03.14 21:45
Już dawno mówiłem że masowe przyjmowanie gejów do seminariów to będzie katastrofa dla ministrantów Gej w sutannie jest takim samym pedofilem jak gej bez sutanny.
Darek2019.03.14 20:42
75% tych pedofilów słucha spowiedzi,udziela komunii,może nawet część z nich jest katechetami.
anonim2019.03.14 21:48
Łatwo ich rozpoznać lawendowe lobby.
bogdanus2019.03.14 20:12
Od 1 stycznia 1990 roku do 30 czerwca 2018 roku. Było ponad 50 tyś. kapłanów co daje 0,8% pedofilii wśród duchownych. ilu jest pedofilii wśród innych środowisk zawodowych? Zatem, duchowny nie równa się pedofil jak chciałaby przedstawić opozycja.
Maria Błaszczyk2019.03.14 21:13
W tym czasie ilu mogło być mężczyzn? 25 milionów? 30 milionów? Policja w tym okresie prowadziła ok. 40 tys. postępowań z art. 200 k.k. Zakładając tę większą liczbę, daje nam to 0,13% w populacji ogólnej...
ZERR02019.03.14 21:42
Nie możesz zakładać "większej liczby", gdyż mężczyzn >25 lat w tym okresie było (załóżmy) 18 milionów, co daje 0,22%. 198 przypadków (ilu sprawców?) to 0,39%. Jak widzisz już zamiast 0,80 / 0,13 = 6,15 zjechaliśmy na 0,39 / 0,22 = 1,77 Wystarczyło nie naciągać danych
anonim2019.03.15 17:24
Nie masz racji stary naciągaczu !!!!!
Pat2019.03.14 18:54
Generalna zasada dla troskliwych rodziców to szczególna ochrona dzieci przed pederastami.To ograniczy ryzyko pedofilii.
Szendzielarz2019.03.14 18:44
liczby pedofili homosiów oczywiście lobby nie poda
Do Auferetura2019.03.14 18:31
Do Auferetura Zgodnie z twoim postulatem publicznie domagam sie scigania pedofilii w środowiskach LGBT. Należy te środowiska poddać wnikliwej obserwacji jako grupę wysokiego zagrożenia tym przestępstwem. Zgodnie z twoim twierdzeniem nie mam żadnych dowodów i nie muszę nic zgłaszać prokuraturze.
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.14 18:56
Racja, popieram i się domagam ścigania pedofilii w każdym środowisku. A tak przy okazji, to ja postuluję NIE ściganie przypadków pedofilii, bo tu akurat mamy jasne zasady, ofiara zgłasza i prokurator ściga, ale postukuję ściganie tych, którzy wiedzieli i ukrywali. To jest problem, to jest afera. Nie chodzi więc o to ile było tych przestępstw (więcej czy mniej niż w społeczeństwie), ale o instytucjonalne ukrywanie. To jest problem, to jest afera. To trzeba wyjaśnić.
Leo2019.03.14 18:23
No to kiedy raport o pedofilii w środowiskach "artystycznych" i wśród celebrytów. Jak widzę te tysiące dziewczynek i chłopców marzących o karierze artystycznej, które później są wykorzystywane przez "reżyserów" i innych "celebrytów" mamiących te dzieci obietnicami ułatwienia kariery, to czekam na oczyszczenie się także tych środowisk. Walczycie z pedofilią, to bądźcie uczciwi.
JaKi2019.03.14 18:32
Wiec uczciwie nich pan napisze czy inne środowiska zinstytucjonowane jak Kościół Katolicki przenoszą lub ukrywają zboczków? Słyszał pan np. aby kurator szkolny przesuną nauczyciela zboczka do innej szkoły i mógł to robić nadal? Tylko uczciwie i zgodnie z prawdą niech pan napisze.
michu2019.03.14 18:42
A tam nikt nie ukrywa?
bogdanus2019.03.14 18:15
Najbardziej atakują ci, co sami promują poglądy propedofilskie w standardach WHO.
Maria Błaszczyk2019.03.14 20:40
Wyposażenie dzieci w wiedzę i umiejętności potrzebne do obrony przed pedofilem to nie "poglądy propedofilskie" Raczej wręcz przeciwnie.
ZERR02019.03.15 8:21
Wy nikogo nie wyposażacie 'w wiedzę', choćby dlatego, że nie da się 'wyposażyć w wiedzę' 5-latka. Jedyne co mozna zrobić, to go zastraszyć i wpoić paranoiczny strach przed ludźmi. Albo wywołać znieczulicę lub chorobliwe zainteresowanie tematem.
Foster2019.03.14 18:05
Zakładam, że co 10 ty przypadek został zgłoszony i że jeden pedofil skrzywdził ok. dziesięcioro dzieci. To daje kilkadziesiąt tysięcy.
lelek2019.03.14 18:32
Na jakiej podstawie zakładasz?
Ryszard Olejniczak2019.03.14 18:02
Po co tak komplikować sprawy najprostsze. Pedofilia to ciężki grzech, sprawą kościoła jest więc wyłącznie jak i czy rozgrzeszać. Przestępstwo to sprawa cywilnego wymiaru sprawiedliwości. Tam trzeba zwiększyć kary dla sprawców, oraz za nie zgłaszanie wiedzy o przestępstwie do organów ścigania (w jednakowym stopniu dla duchownych jak i świeckich). Duchowny ukarany (zarówno ten który popełnił, jak i ten co wiedział i nie zgłosił) przez sąd, powinien być wydalany ze stanu kapłańskiego.
anonim2019.03.14 18:39
Zgadza sie .Problem w tym że to środowisko LGBT , geje pedofile i inni się mocno wspiera i jeden na drugiego nie doniesie. TRzeba oczyścić kościół z tego homotowarzystwa i pedfilia umrze śmeircią naturalną
Ryszard Olejniczak2019.03.14 19:16
Jak zaczną surowo karać to będą zgłaszać. A tak na marginesie trzeba się trzymać Ewangelii - co boskie Bogu, co cesarskie cesarzowi,
ela pawłowska2019.03.15 9:34
Wojtyła nie był gejem. Przecież miał nawet dziecko. A ukrywał pedofili i innych zboków. Więc jak to jest?
Jacuś2019.03.14 17:47
Facio broni swojej korporacji,zwala na ofiary i na wszystko co się tylko da byle nie na sk... w koloratkach. Pedofilów bronicie od wielu wieków,nawet nasz święty patron pedofilów wszystko ukrywał.Złem była prawda która mogła zarysować świętoszkowatość kleru. Wstydzę się za was,bo wy wstydu nie macie
michu2019.03.14 18:07
A która inna społeczność w Polsce tak dokładnie się z tego zła rozliczyła. Rozumiem, że pozostałe grupy to w tym temacie same aniołki ;).
anonim2019.03.14 19:46
masz na myśli tych sk… gejów pedofilów kórzy chodzą w koloratkach?
ZERR02019.03.14 17:47
Coś się pieprzy w komentarzach No to może POLICZMY Ja wiem, że dla was matma to zło w stanie czystym, ale bez przesady. To co napiszę powinny zrozumiec nawet DZIECI. Klasa V, okej, dawnej podstawówki. przyjmijmy 345 ofiar w ciągu 29 lat, 12 rocznie, na 42 tysięcy księży i zakonników, co daje 2,86 ofiary na każde 10 tysięcy Ludzi Kościoła Przyjmijmy że w Polsce żyje 36 mln ludzi, 18 mln mężczyzn, z czego 12 mln powyżej 25 lat, tak jak księża. Dodajmy do tej liczby 10% kobiet i otrzymamy 13,2 mln popełniło 10000 ataków, co daje 7,57 ofiary na każde 10 tyś. potencjalnych napastników. Jak widać, Ludzie kościoła popełniają 2,65 razy MNIEJ napaści pedofilskich w przeliczeniu na populację, niż reszta Narodu. jak widać, Kościół jest środowiskiem NAJMNIEJ skażonym pedofilią ze wszystkich w całej Polsce. CBDO PS. Jak to jest być kłamcą, moi mili?
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.14 18:08
Nie chodzi o ilość (zresztą nikt nie wieży w te dane), a o to, że kościół UKRYWAŁ przestępstwa. CBDU
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.14 18:09
"wieży", co to za słowo?
ZERR02019.03.14 18:19
był bym zapomniał: https://ekai.pl/tys-przypadkow-pedofilii-rocznie/ rocznie 10 tys. napaści ogółem, kościelnych 12. media piszą jak widać o 1,2 promila pedofili, starannie przemilczając 99,88% przypadków. Sprytne... a ciemny lud gapi się i wierzy.
JaKi2019.03.14 19:06
Fatalny błąd już na samym początku po jako podstawy użyłeś danych podanych przez Kościół który jest adwokatem we własnej sprawie. Nikt rozsądny nie uwierzy że tylko 12 takich przypadków jest na rok,pan zresztą też w to nie wierzy,bo nie jest głupi.
Baron2019.03.14 17:45
To jest proporcjonalnie 60 razy więcej pedofilów niż w społeczeństwie świeckim. masakra.
ZERR02019.03.14 17:57
Absolutnie nie. 2,65 razy MNIEJ ofiar niż w 'społeczeństwie świeckim', w przeliczeniu na populację. W twoim 'społeczeństwie świeckim' w ciągu tych 29 lat było 290.000 napaści odnotowanych przez Policję, z czego skazano 17,5 tyś pedofilów. Sądy skazują co 16, co 17 sprawcę lub podejrzanego. Taki sam współczynnik jak w USA. Czyli jest wiarygodny. a pamiętając, że księzy jest 285 x mniej niż mężczyzn, sądy skazały by kilkunastu, niech ci będzie: 30. Razy dwa+. 30 x 285 = 8550. Połowa 17500. To oznacza że wśród księży pedofili nie jest 60x więcej, a 2 x MNIEJ masakra, ale z twoim łbem
ZERR02019.03.14 17:42
No to może POLICZMY Ja wiem, że dla was matma to zło w stanie czystym, ale bez przesady. To co napiszę powinny zrozumiec nawet DZIECI. Klasa V, okej, dawnej podstawówki. przyjmijmy 345 ofiar <=15 w ciągu 29 lat, co daje 12 na rok księży i zakonników jest 30 + 12 tysięcy, co daje 2,86 ofiary na każde 10 tyś Ludzi Kościoła. To chyba proste. Zrozumieliście? jedziemy dalej W Polsce odnotowuje się ca. 10000 ofiar rocznie https://ekai.pl/tys-przypadkow-pedofilii-rocznie/ Przyjmijmy ludność Polski 36 mln, z czego 18 mln to mężczyźni, z czego 12 mln to mężczyźni w wieku >25 lat, tak jak księża. Dodajmy do tej liczby 10% kobiet i otrzymamy 13,2 mln popełniło 10000 ataków, co daje 7,57 ofiary na każde 10 tyś. potencjalnych napastników. Jak widać, Ludzie kościoła popełniają 2,65 razy MNIEJ napaści pedofilskich w przeliczeniu na populację, niż reszta Narodu. jak widać, Kościół jest środowiskiem NAJMNIEJ skażonym pedofilią ze wszystkich w całej Polsce. CBDO PS. Jak to jest być kłamcą, moi mili?
ZERR02019.03.14 17:43
No to może POLICZMY Ja wiem, że dla was matma to zło w stanie czystym, ale bez przesady. To co napiszę powinny zrozumiec nawet DZIECI. Klasa V, okej, dawnej podstawówki. przyjmijmy 345 ofiar 25 lat, tak jak księża. Dodajmy do tej liczby 10% kobiet i otrzymamy 13,2 mln popełniło 10000 ataków, co daje 7,57 ofiary na każde 10 tyś. potencjalnych napastników. Jak widać, Ludzie kościoła popełniają 2,65 razy MNIEJ napaści pedofilskich w przeliczeniu na populację, niż reszta Narodu. jak widać, Kościół jest środowiskiem NAJMNIEJ skażonym pedofilią ze wszystkich w całej Polsce. CBDO PS. Jak to jest być kłamcą, moi mili?
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.14 18:06
Chodzi o to, że kościół świadomie przestępstwa ukrywał. Nie oto ile było tych przestępstw. CBDU
ZERR02019.03.14 18:13
nie odwracaj kota ogonem. W innym miejscu szalejecie, że hohoho jak wielu księży-zboczeńców.
Maria Błaszczyk2019.03.14 20:37
Tylko że: na jakiej podstawie twierdzisz, że ten dokument jest wiarygodny??? Przecież ten pokaz zakłamania, który dziś widzieliśmy w żaden sposób do takiego wniosku nie prowadzi. Okazało się bowiem, że w ogóle to nie wina sprawców, tylko winny jest internet, pornografia, turystyka seksualna oraz – to nieśłychanie interesujące w tym kontekście – handel organami. Serio, to sa przyczyny? Od biskupa Jędraszewskiego usłyszeliśmy w kontekście pedofilii, że zasada „zero tolerancji” jest pojęciem totalitarnym - więc ciekawa jestem, ile tolerancji gwałceniu dzieci sie należy... Tymczasem nic nie zrozumiałąm z Twoich wyliczeń. Rocznie jest mniej więcej 2000 potępowań z art 200 kk. To dość mocno fluktuuje, ale średnio tak wychodzi. W latach 90-tych było to koło 1000. http://statystyka.policja.pl/st/kodeks-karny/przestepstwa-przeciwko-6/63501,Seksualne-wykorzystanie-maloletniego-art-200.html No więc w sumie mamy jakieś 40000 tys. takich postępowań przez tych 25 lat, prawda? czyli jedno na 100 to księża, czy tak? No więc nie wydaje mi się, by jeden na 100 ludzi - a nawet mężczyzn - był księdzem...
ZERR02019.03.14 21:53
Nie każde zgłoszenie kończy się postępowaniem, nie każde postępowanie kończy się procesem, nie każdy proces kończy się wyrokiem. 2004. Wedle policyjnych statystyk rocznie w Polsce ma miejsce 10 tys. przypadków pedofilii i przemocy seksualnej wobec dzieci – poinformowano podczas konferencji prasowej w Warszawie. Dlatego do porównania przyjmuję 345 przypadków, w tym te niepotwierdzone. Biorę maksymalnie szeroko, żeby nie było że coś 'ukrywam'. No ale jeśli biorę maksymalnie szeroko co do księży, to też muszę brać wszystkie zgłoszenia na policji, w tym niepotwierdzone. Dlaczego uważam, że to w miarę prawidłowe liczby? Ponieważ w USA stosunek jest w zasadzie taki sam. 1/16 zgłoszeń kończy się wyrokiem. W Polsce 10000 * 1/16 = 625. Tyle wyroków zapada.
Maria Błaszczyk2019.03.14 23:01
No ale porównujesz przypadki zgłoszone do niezgłoszonych. Wg policyjnych statystyk na dorosłych kobietach jest dziennie 200 zgwałceń dokonywanych - ale to są szacunki. NIE ZGŁOSZENIA. Ten 1000-2000 postępowań to jest liczba ZGŁOSZEŃ!!! To jest przestępstwo ścigane z urzędu, ZGŁOSZENIE=POSTĘPOWANIE. To 345 to są potwierdzone przypadki, zgłoszeń było 382 - to jest tam a artykule. W przypadku zgłoszeń policji, masz, np w 2017 roku zgłoszeń 2391, a potwierdzonych przypadków 1324. To są liczby które należy porównywać, przypadki zgłoszone, a nie szacunki.
ZERR02019.03.14 23:32
cytuję: "łączna liczba ofiar poniżej 15 lat wynosiła 345 we wszystkich – również niepotwierdzonych – przypadkach." Potwierdzonych przypadków do 15 lat było 198. Co w ciągu 29 lat stanowi 7 na rok czyli albo porównujemy 12 na rok (345/29) albo 7 na rok (198/29) co oznacza 2,83 na 10Kosób albo 1,62 na 10Kosób i to porównujemy do liczby 'cywilnej' (na 13,2 mln osób) 10.000 napaści albo 2000 postępowań co oznacza 7,57 albo 1,52 przypadków na 10k osób co oznacza, że w stosunku do księży, sprawców cywilnych jest: 2,68 x więcej, albo 1,06 x mniej Można też założyć, że 2000 postępowań = 600 wyroków, więc 198 (345) księży to 59,4 (103,5) wyroku, co oznacza (w całym okresie) jeden skazany na 841 księży i zakonników (483 gdyby uznać postępowania we wstępnie niepotwierdzonych przypadkach) co porównujemy z 12 mln mężczyzn + 2,1% kobiet = / 17400 = 704 jeden skazany 'cywil' na 704 mężczyzn (+2,1% kobiet) Jak widać, stosunek odsetka sprawców wynosi 1,19 x mniej księży do 1,45 x więcej księży Nie można mówić o nadreprezentacji. Najpewniej zboczonych księży jest podobny odsetek jak wśród ogółu mężczyzn, bo i dlaczego miałby być inny. Okej, występuje pewna nadreprezentacja gejów, co musi zaciążyć na statystyce. Ale jak widać - albo nieznacznie, albo wcale.
ZERR02019.03.14 23:54
możemy też przyjąć 7/rok, czyli 1 sprawca na 6151, i porównać to z 1324 ogólnie co daje 1 na 9302. Księża gorsi 1,51x , ale jeśli weźmieny przypadki niepotwierdzone, to mamy 12/rok czyli 1 na 3530 i porównujemy to z 2391 ogólnie co daje 1 na 5124. Księża gorsi 1.45x Nie*stety musimy pamiętać że: "Według policyjnych statystyk w Polsce corocznie ujawnia się 10 tys. przypadków pedofilii i przemocy seksualnej wobec dzieci – poinformował minister spraw wewnętrznych i administracji Ryszard Kalisz." Więc nie można powiedzieć, że zgłoszeń było 2391... skoro Policja UJAWNIŁA 10.000. Co całkowicie zmienia rachunki na korzyść księży.
anonim2019.03.15 17:17
Każdy liczy tak, by wyjść na swoje !!!
Jarek2019.03.14 20:30
To chyba ty masz problemy z prostą matematyką. Mamy 35tys. księży w tej chwili (pomijamy, mnożnik ile było przez całe 28 lat, bo później też pominiemy), KK przyznał się do 382 pedofilów, czyli jeden pedofil na 91 księży. Mamy 38mln. Polaków, statystyki mówią o ok. 10tys. pedofilów przez ostatnie 28 lat, ale zawyżmy to do 20tys. w razie czego, wychodzi 1 pedofil na 1900 Polaków. Jeśli zignorujemy Polki, to wyjdzie 1 pedofil na 950 mężczyzn, dalej ponad 10 razy mniej niż się przyznaje KK. Tak więc, poza językiem polskim, czas poćwiczyć podstawy matematyki. Ale bardziej, niż te wątpliwe statystyki, smuci fakt, że nawet KK przyznał, iż 134 pedofili, o których wiedzą, nie zostali nawet upomnianych.
ZERR02019.03.14 22:07
Szkoda że dane dobierasz co najmniej tendencyjnie. Kłamać też trzeba umieć. Nie mamy 38 mln Polaków, gdyż (wg taśm u Sowy) wyjechało 7 mln. Przyjechało 2 mln Ukraińców. Nie mamy 35 tys książy, tylko 42 tysiące (w tym 12 tyś. zakonników), a w całym badanym okresie 50 tysięcy. Skąd wytrzasnąłeś 382, skoro z art. o pedofili odnotowano 198? (Jeśli chcesz wliczać księże gwałty nie-pedofilne wliczaj również po drugiej stronie) Statystyki z art. o pedofili mówią o 6000 na 10 lat, więc albo wcześniej ludzie byli świętsi, albo Sądy bardzo niechętnie skazywały. Doprawdy - surowsze wyroki to dopiero ostatnia dekada. Wcześniej sprawa była olewana - należy przyjmować dzisiejsze poziomy. 600+ na rok, 17400 w okresie. Bez żadnego naciągania. I to sa osoby SKAZANE, a księża tylko oskarżani, a jak wiadomo Sądy skazują tylko co 16 przypadek zgłoszenia na Policję. No i dlaczego dzielisz pedofili na 19 mln facetów? Na dzieci też? Księża mają >25 lat więc skąd 19 mln? 12 i tyle. Kłamać też trzeba umieć, drogi mądrallo.
Jarek2019.03.15 16:53
Czytać trzeba umieć, muszą was w Rosji jeszcze nauczyć. Jeśli chcesz nawet z 35 tys. księży (dane KK) zrobić 50 tys. księży i zakonników w okresie 29 lat, to musisz chociaż 20 mln mężczyzn powyżej 18 lat policzyć przez 29 lat. Jakby nie liczyć, to i tak wychodzi dużo więcej pedofili wśród księży na podstawie tych danych (nie twierdzę nawet, że tak jest), a już zupełnie nie wyjdą twoje wyniki. Jak już pisałem, nie to jest problemem, bo ciężko o wiarygodne statystyki. KK przyznał, że duża część pedofilii nie została nawet upomniana, czy przeniesiona na inną parafię, jak niektórzy twierdzą, że się zwykle dzieje. A nawet tych, którzy zostali jakoś "ukarani", nie zgłoszono właściwym organom. Niestety KK musi zrobić więcej w tej sprawie.
Rozbawiony2019.03.14 17:35
Ciekawe co się stało w tym 1990 , że nagle pojawili się pedofile w KK, bo wcześniej przecież ich nie było :D Biedni ci sukienkowi, tacy samotni i te dzieci tak ich molestują.
Beata2019.03.14 17:01
Specjalista od Homopedofilii w Kościele - ks. HomoOko zapewniał że 80% ofiar to chłopcy !
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.14 17:07
Nie czepiaj się. W tym przypadku zadecydował osobisty gust.
bird2019.03.14 17:16
A to tylko 60%. Co za ulga! Hetero też gwałcą dzieci, i to tylko 20 razy rzadziej! Hurra!!
ZERR02019.03.14 18:01
W krajach zboczonego zachodu. Tam dzięki powszechnej seksedukacji od przedszkola, liczba gejów wrosła 3-krotnie. Więc w naturalny sposób wzrosła liczba ich ofiar.
JaKi2019.03.14 18:25
Czy od powszechnej edukacji w szkole religii urosła nam liczba katolików? Hehehhe
ZERR02019.03.14 18:36
od seksedukacji liczba gejów wzrosła z całą pewnością, i pisza o tym jako o sukcesie organizace LGBT z zachodu. Nie wiem czy można ich hurraoptymistycznym danym wierzyć, ale jesli ktoś chwali się, że 58% młodych mężczyzn próbowało gejseksu, to o czyms to świadczy. nawet A. Kinsey w swoich badaniach przed laty wybadał 36%, ale on bdałą ochotników, więźniów i klientów kin porno.
anonim2019.03.15 2:47
Nie wrosła, tylko się ujawniła, bo są akceptowani, a to jest różnica. ZERRO logiki.
ZERR02019.03.15 8:19
To tylko twoja jawnie kłamliwa opinia. Nadzwyczajne uroszczenia wymagają nadzwyczajnych dowodów. Potrafisz ją UDOWODNIĆ?
anonim2019.03.15 17:10
To tak jak udowadniać, że woda nie jest mokra, bo ktoś se ubzdurał że to nieprawda !!!!
rdaneel2019.03.14 16:58
Ciekawe czy Wesołowski to jeden przypadek, czy tylko jego ofiary tu wkleili czy też może w ogóle nie został ujęty bo "w Polsce jakoś nie widzieliśmy jego ciągot"?
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.14 16:48
Czy ja mogę poprosić pana Boga o zajęcie stanowiska? Ukaranie winnych, zabonusowanie pokrzywdzonych i poinformowanie ciekawych. Dla Boga to chyba pikuś, a my się tu nawzajem zagryzamy ... Bardzo proszę ...
anonim2019.03.14 19:18
Możesz . Czyń to codziennie rano , w południe i wieczorem
anonim2019.03.15 2:42
Nic to nie da, bo BOGA nie ma, gdyby był, to te zboki z KK, bałyby się takich rzeczy wyprawiać.
anonim2019.03.15 13:22
Jan Tadeusz Stanisławski Jeżeli, daj Boże, Pana Boga nie ma, to chwała Bogu; ale natomiast jeśli, nie daj Bóg, Pan Bóg jest, to niech nas ręka boska broni.
Abba2019.03.14 16:28
To sa straszliwe czyny. Nie rozumiem, jak mozna tak krzywdzic dzieci. Dobrze, ze z cala surowoscia im nie szczedzili upomnien kanonicznych. Nalezalo sie tym potworom! ......... Jaja sobie robicie!? Nikogo nie obchodzi, komu za kare odebrano modlitewnik z pierwszej komunii. Interesuje nas ilosc osadzonych w wiezieni, ilosc kar w zawieszeniu, klasyfikacja czynow, ilosc przeniesien i nazwiska przelozonych niedopelniajacych swoich obowiazkow czy wrecz tuszujacych sprawy przed wlasciwymi organami i spolecznosciami.
bird2019.03.14 16:50
Mistrzuniu, Kościół nie dysponuje ani więzieniami, ani karami w zawieszeniu. Coś ci się w główce poprzestawiało.
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.14 16:56
Racja. Jak się złapie pedofila nauczyciela to niech sobie dalej pedofiluje w innej szkole, bo w końcu szkoła nie dysponuje więzieniami...
bird2019.03.14 17:07
Dopóki nie ma zgłoszenia do prokuratury, doputy dyrektor pewnie nawet się nie wysili na przeniesienie takiego delikwenta.
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.14 17:16
No właśnie! Zapytam tylko czy ma obowiązek powiadomić o przestępstwie? Czy może nie powiadamiać i bezkarnie kryć, przenosić i tuszować zbrodnie swojego kolegi? A jak sprawa wyjdzie to wystarczy jak przedstawi statystyki ze szkoły?
bird2019.03.14 19:50
Jeżeli znasz Geniu przypadki ukrywania i nie poinformowałeś jeszcze prokuratury, to leć, nie trać czasu, zawiadamiaj. Nie rozumiem dlaczego zamiast tego postanowiłeś zanudzać czytelników Frondy...
Maria Błaszczyk2019.03.14 21:43
No właśnie znam. Taki ksiądz Kania peregrynował sobie nawet między diecezjami. Tylko że siedzi. A biskupom, co mu zapewniali stąły dostęp do świeżego towaru, włosek z biskupich główek nie spadł. Tylko że nie ma potrzeby zawiadamiania prokuratury o czymś, o czym ona wie. Nie wiem, jak można być tak mało logicznym, by sobie nie zdawać z tego sprawy...
ZERR02019.03.15 3:04
Kłania się brak lustracji. Połowa biskupów jest umoczona. Tak że wiesz, pretensje do Tuska i Walesy za uwalenie lustracji. Bezpieka 'pozyskiwała' młodych (najczęściej) gejowych i składała im ofertę - seminarium i kariera. Każdego roku w każdym seminarium odnajdywano takiego gagatka, albo i kilku. W jednym przypadku znaleziono nawet specjalny 'hotel' dla 'kleryków' zmęczonych celibatem. Oto geneza karier i bezkarności. Stąd się wziął ks. Jankowski. Teraz te szumowiny są u szczytu kariery - ale ruszyć ich się nie da. Są powiązani i z PO i z Pissem. To sa ludzie bez powołania i bez wiary, to oczywiste. Rdzeń Lawendowej homo-Mafii. Protektorzy różnych Charamsów. PS. Biskupi nie zapewniali mu 'towaru'. Towar musiał sobie wychodzić sam. Nb nie widzisz co zrobiliście z chłopaków brakiem wychowania? Brakiem lania od czasu do czasu? Fleje bezjajeczne. Jak widać lanie oprócz aspektu karnego ma aspekt hartowania. Charakter się hartuje. Nie wyobrażam sobie 'molestowania' w dawniejszych czasach. To sa niemozliwe historie.
anonim2019.03.15 2:37
Ptaszyno, ale Państwo dysponuje i nie działa w obronie swoich obywateli. Dzieci to też obywatele. A tak między nami, co to spadł ptaszynce na główkę, że tak pieprzy trzy po trzy.
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.14 16:28
Tylko,że ... NIE, NIE, NIE chodzi o przypadki pedofilii w kościele. Chodzi o to, że kościół krył, przenosił i bronił przestępców. A z tego się NIE rozliczył. Potrzebna jest zewnętrzna komisja. Nie ma innej opcji.
www2019.03.14 16:56
Jeśli nie powiadomisz prokuratury o przypadkach pedofilii, to nigdy się tego nie rozliczy. Dlaczego Auferetur tuszuje pedofilię?
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.14 17:05
Publiczne domaganie się ścigania przestępców nie oznacza osobistego obowiązku powiadomienia prokuratury. Np. Publiczne domaganie się osądzenia sprawców mordu katyńskiego, nie oznacza, że każdy, który publicznie się tego domaga posiada unikalne dowody zbrodni i musi najpierw zgłosić je do prokuratury. Na podobnej zasadzie można publicznie domagać się: ścigania mafii VAT-owskiej, ścigania złodziei samochodów, producentów narkotyków, gwałcicieli czy pedofilów.
JaKi2019.03.14 16:18
- Nie jest to problem instytucji tylko, ale to problem globalny- abp Stanisław Gądecki. Ale bzdura z ust arcybiskupa. To instytucja Kościoła doprowadza że ZDROWI na ciele i umyśle mężczyźni udają że seks ich nie interesuje przez całe życie tylko modlitwa.To niezgodne z naturą,bo zdrowy mężczyzna produkuje przez całe życie testosteron,który odpowiada za przebieg produkcji spermy.A każdy wie że sperma samoczynnie nie znika z organizmu od modlitwy tylko od innych rzeczy.
Marek2019.03.14 16:03
Nie można ufać instytucji która przez lata kryła pedofilów. Kłamali tyle lat i teraz mamy uwierzyć ze te liczby są prawdziwe.... I najważniejsze - KAŻDY biskup który przenosił pedofila do innej parafi powinien trafić za kratki bo nie poinformował odpowiednich służb o przestępstwie. Zero tolerancji.
www2019.03.14 16:53
Dlaczego nie zgłosiłeś biskupa ukrywającego pedofila? Pomogłeś ukrywać sprawców, żeby nie trafił za kratki. Oj nieładnie.
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.14 17:13
Nie prawda. Publiczne domaganie się ścigania np. sprawców zamachu smoleńskiego, nie oznacza, że każdy, który publicznie się tego domaga posiada unikalne dowody zbrodni i musi najpierw zgłosić je do prokuratury. Na podobnej zasadzie można publicznie domagać się: ścigania mafii VAT-owskiej, ścigania złodziei samochodów, producentów narkotyków, gwałcicieli czy pedofilów.
anonim2019.03.15 2:30
Bo biskup tym się nie chwalił, że przenosi pedofila chrzaniący durniu !!!!
PrzenieśćKleroZbokaDoInnejParafiiAleJużBezFiuta2019.03.14 16:00
Klesza kara dla klero-pedofila: UPOMNIENIE KANONICZNE... Odrąbanie fiuta klero-zbokowi za pomocą wieczka kremu Nivea, to byłoby zbyt łagodne. A ci pasożytniczy dewianci rozdają sobie "upomnienia" za cierpienia dziecięce!
eeej Dummy geeej2019.03.14 16:36
Jestem za . Każdego geja pedofila pozbawiać narzędzia przestępstwa.
Jakazona2019.03.15 8:51
Tylko dlaczego hierarchia tuszowala pedofilie? Dummy
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.14 15:55
Prawie 400 przypadków pedofilii od 1990 roku To na jednego księdza? Jeśli nie, to pewnie tylko czubek góry lodowej.
polansky2019.03.14 16:19
Pomyśl tylko ile na godzinę, młodych aktorek POciskano.
wolę Jarka2019.03.14 15:54
O 400 za dużo...
500+ na każde planowane dziecko2019.03.14 15:53
Oficjalne dane- a jaka jest rzeczywistość? Ponura...
sara miriam2019.03.14 15:48
Sprawcy to zapewne w 100-u procentach płeć męska. Prawie 60% ofiar też było płci męskiej. Czyli że przewaga ze skłonnościami "homo",
Polak Ateista Dumny Gej2019.03.14 15:52
Pedofilia nie polega na preferencji płci, lecz preferencji niedojrzałych cech płciowych.
sara miriam2019.03.14 16:10
...a na preferencji płci - homoseksualizm ! Stąd 60%.
Polak Ateista Dumny Gej2019.03.14 16:34
Nie bo homoseksualiści to osobna grupa niż pedofile, innymi słowy to, że jakiś pedofil płci męskiej zgwałcił 10-letniego chłopca nie czyni go gejem, bo geje/homoseksualiści to dorosłe osoby mające pociąg do dorosłych osób tej samej płci. Natomiast ty kłamliwie próbujesz wrzucić obie grupy do tego samego worka. To nie przejdzie.
sara miriam2019.03.14 16:47
...popatrz popatrz, że co?...że gdy jakiś pedofil płci męskiej zgwałcił 10-letniego chłopca, to nie czyni go gejem?....:) :) :) , bo co ?...bo mu się nie chciało dziewczynki szukać? Chrzanisz!
Polak Ateista Dumny Gej2019.03.14 18:05
Bo to, że szach mat żabciu twoja prymitywna manipulacja nie przejdzie :) Geje/homoseksualiści to osoby z preferencją wobec osób dorosłych. tej samej płci Podobnie heteroseksualiści preferencja wobec dorosłych płci przeciwnej. No chyba, że chcesz nam się ujawnić jako hetero, a więc w myśl twojej logiki pedofilka mająca zakusy na dzieci płci przeciwnej.....
sara miriam2019.03.14 18:33
No to trzeba podzielić pedofilów na homo i hetero :) ps. Ja nie mam dewiacyjnych odchyleń a wszyskie takie, wywołują u mnie mdłości.
anonim2019.03.15 2:17
Durnej Sarze wyjaśniam: Pedofilia – rodzaj stanu, w którym jedynym lub preferowanym sposobem osiągania satysfakcji seksualnej jest kontakt z dziećmi w okresie przedpokwitaniowym lub wczesnej fazie pokwitania[1]. W języku polskim słowo gay zaczęło pojawiać się w piśmie w drugiej połowie lat 80. Spolszczeniu uległo w połowie lat 90., kiedy przybrało formę gej i stało się synonimem homoseksualisty[3]. Żeby coś pisać na ten temat, to trzeba najpierw poczytać. Dla tępych, jabłka i gruszki to te same owoce, bo rosną na drzewie.
sara miriam2019.03.15 15:52
"Podział pedofilów ze względu na orientację seksualną Pedofile zazwyczaj odczuwają pociąg seksualny do konkretnej płci dziecka. Skutkuje to podziałem pedofilów na homoseksualnych (pociąga ich ta sama płeć), heteroseksualnych (pociąga ich płeć przeciwna) i biseksualnych (pociągają ich obie płcie). Wśród pedofilów odsetek homoseksualnych pedofilów waha się od 9 do 40%, czyli jest około 4–20 razy większy niż odsetek dorosłych mężczyzn, których pociągają inni dorośli mężczyźni, w męskiej populacji. Nie oznacza to, że homoseksualni mężczyźni są bardziej skłonni do wykorzystywania seksualnego dzieci, tylko że większy odsetek pedofilów jest homoseksualny w swojej orientacji względem płci dziecka. Pedofile heteroseksualni preferują dziewczynki między 8 a 10 rokiem życia, a homoseksualni preferują chłopców między 10 a 13 rokiem życia[4].
ZERR02019.03.15 8:26
Absolutnie nie, gdyż tylko nikły procent przestępców pedofilnych (12%) jest pedofilami w sensie klinicznym. Pozostałe 88% działa zgodnie z "orientacją"
eeej Dummy geeej2019.03.14 16:33
Sprawa jasna jak słońce. 60% sprawców to geje w sutannach a 40 % lesbijki w zakonach żeńskich. Trzeba się jak najszybciej pozbyć tej homogawiedzi z kościoła i zjawisko pedofilii umrze śmiercią naturalną
Polak Ateista Dumny Gej2019.03.14 16:40
Twoja "logika" wskazuje, że jeśli jesteś heterolem tzn, że z automatu należy cię też uznać pedofilem mającym ciągotki do małych dziewczynek. To jednak nie przejdize, podobnie jak wciskanie kitu, że ktoś kto jest gejem z automatu jest też pedofilem. Nie ma takich badań, które potwierdziłyby twoją statystykę, bo nie ma statystyk, które pokazywałyby, że rzekome 60 duchownych mających pociąg do dorosłych mężczyzn, jednocześnie lubuje się w małych chłopcach. Sry dziubku, znowu ci nie wyszło :)
pedalskie blablabla2019.03.14 16:57
Dummy geju pragnę się z tobą podzielić informacją że te myśli powstające w twojej głowie to zwykłe urojenia i trzeba z tym udać się do specjalisty
anonim2019.03.15 2:25
A tobie polecam się udać do Seksuologa lub Psychiatry, bo obaj mają wiedzę na ten temat, żeby ci w tą tępą łepetynę trochę wiedzy wsadzili, bo wyjątkowo bredzisz !!!!!
eeej Dummy geeej2019.03.14 19:09
To dlaczego geje pedofile preferują chłopców?
anonim2019.03.14 19:13
Preferencja seksualna polega na tym że jak przyjdzie ochota to pies kota wychrobota
Polak Ateista Dumny Gej2019.03.14 15:48
Znowu zrzucili winę na LGBT? To już się robi nudne, ale oni nadal wierzą, że kłamstwo powtórzone 100x stanie się prawdą. Poza tym statystyka robiona przez siebie samego oznacza, że zjawisko zaniżone co najmniej 10x
Janek2019.03.14 16:47
Pokaż mi w tekście gdzie jest napisane, że to wina LGBT bo może ja nie potrafię czytać ze zrozumieniem. Odnoszę wrażenie że: ,, kłamstwo powtórzone 100x stanie się prawdą'' to piszesz o sobie mając nadzieję, że nikt nie przeczyta artykułu i tu po raz drugi muszę zacytować ciebie: ,,To już się robi nudne''.
bird2019.03.14 16:57
Wprost nie jest to napisane, ale prosto wynika z kościelnych statystyk. Wystarczy usunąć homosiów ze stany kapłańskiego (ile ich tam może być 2%? niech będzie nawet 5) a będzie o 60% mniej przypadków pedofilii w Kościele. Co potwierdza silną korelację zboczenia homoseksualnego z pedofilią. No cóż, nie tak nie gorszy, jak prawda.
Polak Ateista Dumny Gej2019.03.14 17:58
Najpierw musiałbyś udowodnić, że przypadki duchownych gwałcących małych chłopców to jednocześnie duchowni mający preferencje wobec dorosłych mężczyzn. Takich danych nie posiadasz, ergo twoje wnioski to jedynie marzenie zacietrzewionego homofoba :)
ZERR02019.03.14 18:30
Wśród cywilnych pedofili, na każde 600 badanych przypada 70 pedofili w sensie klinicznym. 530 reaguje zgodnie z 'orientacją'
Urszula2019.03.16 22:38
E, tam 70 pedofilów. 700. Niemożliwe? Ale jak brzmi. :D
teolog2019.03.14 17:00
Według nauczania kościoła wszelkie parafilie rodzą się w środowiskach LGBT, co w sumie by się zgadzało. Księża chodzą w sukniach, przebywają głównie w swoim towarzystwie, wyrzekają się kontaktów z kobietami. Kościół spełnia wiele kryteriów organizacji LGBT
Tomek2019.03.14 17:27
Statystyka robiona przez odwiecznych wrogów kościoła także pozostawia wiele do życzenia.
Szendzielarz2019.03.14 18:45
zbok jest zbokiem
ZERR02019.03.15 8:17
primo - trudno 'zaniżać' liczbę zgłoszeń. Nawet jest to niemożliwe secundo - w oczywisty sposób widać winę Lej Geja Batem Tato.
Angelus2019.03.14 15:37
Oczywiście to wina homoseksualistów. Ulżyło mi.
anonim2019.03.14 18:11
https://www.fronda.pl/a/czy-oskarzenia-o-pedofilie-wobec-ksiezy-to-zemsta-bylych-esbekow-za-wsparcie-kosciola-dla-opozycji-w-prl,123644.html
anonim2019.03.15 1:51
Wszystkie KK na świecie przyznają się do nadużyć i pedofili. Państwa wytaczają księżom cywilne procesy. Tylko polska ciemnota moherowa, mówi o zemście byłych esbeków !!!!!!!
ZERR02019.03.15 3:11
Bo my mamy jeszcze w pamięci czym była komuna, a tamto frajerstwo nie wie o tym nic.
Szendzielorz2019.03.14 18:40
co w niczym nie zmienia faktu, że sodomici nie wejdą do Królestwa Bożego
anonim2019.03.15 1:53
Baju, baju, a będziesz w raju.