03.12.19, 09:50Fot. Kremlin.ru via Wikipedia, CC 4.0

Erdogan grozi: Sprzeciwimy się planowi NATO ws. obrony Polski i krajów bałtyckich

Turcji najwidoczniej nie zależy obecnie na jedności NATO. Sprzeciwia się planowi obrony dla państw bałtyckich, dopóki sojusznicy nie uznają ugrupowań, z którymi ona walczy, za terrorystyczne.

Informacje na ten temat przekazywała już wcześniej agencja Reuters. Teraz jednak wypowiedź ta padła z ust prezydenta Turcji, Recepa Tayyipa Erddogana w trakcie konferencji prasowej w Ankarze przed wylotem na szczyt NATO w Londynie.

Erdogan poinformował także, że dzień wcześniej rozmawiał z prezydentem Andrzejem Dudą i zgodził się spotkać z nim i przywódcami krajów bałtyckich w celu omówienia problemu tureckiego poparcia dla planów NATO.

Wcześniej sekretarz generalny NATO Jes Stoltenberg podkreślał, że Sojusz przez swoją obecność w Polsce i krajach bałtyckich wysyła Rosji bardzo silny sygnał. Dodał:

[…] jeżeli nastąpi atak na Polskę czy kraje bałtyckie, odpowie cały Sojusz”.

Więcej na ten temat przeczytać można TUTAJ.

dam/PAP,Fronda.pl

Komentarze

kit2019.12.4 5:48
Scisły sojusz z USA i zbroić się, uważać co robią Niemcy i żabojady
taka prawda2019.12.3 22:25
W latach osiemdziesiątych Polska była piątym krajem na świecie pod względem exportu broni Teraz nie mamy nic i wszytko kupujemy nie zawsze zgodnie z potrzebami żenada wstyd i hańba
wesołek2019.12.3 22:20
Turki już raz chcieli nas zbrojnie najechać dzięki Sobieskiemu odpuścili I lepiej że olali NATO przynajmniej jest pewne że nie przyjdą całe hordy drugi raz
Sarmata2019.12.3 17:35
Precz z turecką okupacją ! Wolność dla Kurdów ! Niepodległość dla Kurdystanu !
Elektor2019.12.3 13:44
Dla pisowskich półgłówków szokujące jest, że ktoś może dbać o interes własnego kraju a nie obcego! Dla wzorowego pisowca ideałem jest nadstawiać grzbietu za czyjeś interesy w zamian za poklepanie po plecach. Typowy pisowiec to raczej zdrowy na umyśle nie jest.
Gnostyk2019.12.3 12:33
Jakie w Polsce zaskoczenie, ze przywodca Turcji nie chce dbac o polskie interesy...no co za sensacja...Przypominam, ze Recep Tayyip Erdoğan jest przywodca Turcji. Zostal wybrany przez narod turecki i jego obowiazkiem jest dbanie o interes swojego kraju.
rebeliant2019.12.3 12:06
Wszelkie teraz konflikty między narodami białego człowieka będą największą głupotą ich przywódców. Europa Zachodnia już leży trupem ogryzanym przez ciemnoskórych rasistów, a ostatni bastion cywilizacji białego człowieka, czyli Europa Wschodnia sama zaczyna sobie skakać do gardeł. Takie zjawisko na poziomie międzynarodowym, że oba narody łapią się za łby bierze się stąd, że oba są ściskane przez obce cywilizacje. To samo zjawisko występuje u nas w domach, gdy dochodzi do awantur - napierający na nas świat zewnętrzny odbiera nam życie. Gdy będziemy w mniejszości, to przybysze pokażą nam swoją rasistowską nienawiść do nas. Wielu podróżników tam jeździ i pokazuje wam kłamstwo, że jak tam cudownie i pokojowo - bo miejscowa ludność ma do czynienia z gościem, który płaci, który ma jeszcze gdzieś tam swoje zaplecze państwowe. Ale tu nie chodzi o takie przechadzki. Tu chodzi o to, czy taki jeden z drugim dał by radę się ostać między nimi ? Zarżnęli by go tylko za to, że jest biały. Ponadto nikt z nas nie dałby rady załapać się nawet na najniższy szczebel społeczny bo np. taki siudra w Indiach jest zwinny i silny i daje z siebie mnóstwo pracy za miskę soczewicy. Gdy ich będzie tu więcej niż nas, to my nie będziemy już mieć zaplecza państwowego, a oni nadal będą powracać do swoich tradycyjnych receptur na społeczeństwo, w którym dla nas nie będzie miejsca. Zdychamy bo my nie napieramy, jesteśmy wewnętrznie skłóceni, a nasze umysły nie dostrzegają rzeczywistego zagrożenia.
rebeliant2019.12.3 11:48
To co zrobił Trump na Bliskim Wschodzie coraz bardziej ujawnia sojusz państw islamskich. Nawet mityczny podział na Sunnitów i Szyitów ustanie, gdy będą mieć jeszcze lepszy dostęp do atakowania cywilizacji białego człowieka. Oni nas nienawidzą i już w poprzednich stuleciach to pokazywali. Należy tu również nie zapomnieć o ich wyprawach na Europę po białych niewolników i niewolnice - czyniły to kraje Bliskiego Wschodu oraz kraje Północnej Afryki. Ludzie my się na nich patrzymy jak na kraje trzeciego świata, ale to nie nasza wina. Obraz trzeciego świata to tylko fragment przeznaczony naszym oczom, wewnątrz znajduje się jądro składające się z bezwzględnych mistrzów zła, podstępu, przy których nasze to pikusie. Tamtejsi ludzie sami sobie odpowiadają z taki stan rzeczy, gdyż ich jeszcze dźwigają na swoich plecach i jak padnie rozkaz to jeszcze się wysadzą albo kogoś zarżną. Pytam - czy my jesteśmy temu winni ? Przecież my, nasze dzieci są szczute tym, że jak są białe to są nazistami zbrodniarzami, że jesteśmy winni, bo oni są ciemniejsi. Jak ciemniejszy to zaraz biały człowiek ma się czuć gorszym i już z samego tego faktu się tłumaczyć. A ciemnoskórzy nie mają tego problemu, aby zgwałcić zbiorowo 8-letnią szwedkę, aby tworzyć gangi atakujące właśnie tych białych. Powróćmy do tego jakim cudem Szyici i Sunnici zjednoczyli by się - a no takim cudem, że wspólnie wyrastają z nauk Koranu, a ten jest w rzeczywistości kodeksem i instruktażem bandytyzmu.
AB2019.12.3 11:59
Najgorzej, że "biała cywilizacja" coraz bardziej osuwa się w bagno moralne, zaprzeczając swoim własnym wartościom. Szykuje się niestety jej unicestwienie z dwóch stron: własnymi rękami i rękami islamistów. Na razie nie widać niestety, żeby ktokolwiek na zachodzie Europy się opamiętał. Genderyzm, aborcje, multi-kulti wykańczają europejską cywilizację skutecznie, islamiści dokończą dzieła i posprzątają. Strach o tym myśleć.
rebeliant2019.12.3 12:35
Ale ja dostrzegłem skąd się bierze ten genderyzm i inne zjawiska niszczące nas od wewnątrz. Jednym z kolców to czyniących jest opresja pedagogiki wstydu i nieuzasadnionej powinności, bo jesteśmy biali. Ten kolec wyrasta zaś z tego, że już dawno ustaliśmy w napieraniu - w tym zbrojnym - na brutalne cywilizacje. A na tej planszy mamy tak: albo my napierać będziemy na nich albo oni będą napierać na nas. Tu nie ma tego wyjścia, które nasi duchowni nam wciskają, że piąty polik nadstaw - NIE ! Lecz zdrowa zasada, że napastnik sam odpowiada za skutki obrony, a obrońca nie ponosi wówczas żadnej odpowiedzialności. Podobnym do tego kolca jest sytuacja, gdy na podwórku zaczyna rządzić mafia - nawet porządny ojciec i głowa rodziny w zderzeniu z bandziorami będzie przynosić do domu powody do awantur, ale nikt go w domu nie zrozumie, że to są efekty konfrontacji z bandziorami. to jest właśnie pułapka wizji świata dobrego, wymagania dobrego i fałszywego braku odpowiedzi na atak. I tak samo jest na skalę cywilizacyjną, gdy nie dajemy odporu obcym tyranstanom, a poddajemy się ich naparciu, to powstają u nas wynaturzenia gendery, "antyrasizmy" i inne stawanie na głowie ze strzyżeniem psów włącznie. Gdy nie zajmujemy się walką o naszą cywilizację, to pojawiają się właśnie takie bezproduktywne wynaturzenia.
Stefan2019.12.3 11:25
Minister Radosław Sikorski na taśmach od Sowy i Przyjaciół powiedział, że sojusz z USA jest dla Polski nic nie warty, bo daje jedynie złudne poczucie bezpieczeństwa. Rok 1945 pamiętamy.
wesołek2019.12.3 22:22
No i wyszło że Sikorski ma rację
Beno2019.12.3 11:23
Polityka Trumpa zamiast budować siłę na zgodzie, prowadzi do skłócenia państw nawet w takim sojuszu jak NATO. USA wspiera Izraela, wspiera Kurdów, konflikty gospodarcze z Chinami, z EU. W takim razie jak Turcja nie otrzymuje dla swojej polityki wewnętrznej i zagranicznej wsparcia z USA, a jeszcze otrzymuje groźby od Trumpa, to szuka sojuszu z Rosją. Nam też USA grozi ustawą 447 i miesza się do naszych wewnętrznych spraw, naszej demokracji, praworządności... My niestety nie mamy takiego wyboru jak Turcja.
T2019.12.3 11:15
Chcesz abyśmy wam dali powtórkę spod Wiednia kanalio?
Urszula2019.12.3 11:20
Czym?
Kicia2019.12.3 11:26
Twoją duuupa debilko lewacka
CDBAL/WLF2019.12.3 11:07
Przestańmy kupować tureckie ciuchy, tureckie AGD - BEKO, i tureckie figi oraz morele i chałwę
Janek2019.12.3 11:06
Reset czy nowa Jałta? - Bartosiak, Wróblewski youtube.com/watch?v=J2uAOinvnBk
GF2019.12.3 11:23
Ale jedzie onucami
Janek2019.12.3 10:56
Jacek Bartosiak youtu.be/yHCnCa_q6BM?t=5844
John US2019.12.3 11:02
brednie Bartosiaka powodują, że ludzie rzygają
monia2019.12.3 10:53
to nie chodzi Polske ! tu chodzi o kurdów !
Kicia2019.12.3 11:01
Co ma piernik do wiatraka ?
AB2019.12.3 11:51
Bzdura. Erdogan dogadał się z putinem i mamy tego skutki. I mogą być jeszcze gorsze, niestety, jeśli zachodnie siły, czyli USA, Francja, Niemcy i Wlk. Brytania nie zaczną ponownie mówić jednym głosem. Erdogan to zbrodniczy dyktator, podobnie jak putin.
Edward2019.12.3 10:47
Erdogan to knot który zaraz zmieni zdanie tylko zagrozić mu wywaleniem z nato a zresztą po co nam taka pomoc od turków którzy nawet u siebie nie mogą zrobić porządku widać ta nic armia nic nie warta.
Kicia2019.12.3 11:01
Ta armia zapewniam cie jest bardzo dużo warta.To druga armia w NATO po USA.
Kicia2019.12.3 10:42
Wyłuskanie Turcji z NATO to niewątpliwie najwiekszy jak dotąd sukces Putina.Trzeba zdać sobie sprawę że Putin od dłuzszego czasu za pomocą swojego lobby pracuje na rzecz rozwalenia unii europejskiej niestety przy aktywnym współudziale Niemiec i Francji.
Beno2019.12.3 11:13
To raczej sukces Trumpa - jego głupiej polityki wobec Turcji i wielkiej przyjaźni z Izraelem.
Kicia2019.12.3 11:24
Nie masz racji.USA zawsze popierało Izrael obojetnie kto był prezydentem bez tego Izrael otoczony arabami by nie przetrwał.
Beno2019.12.3 12:00
Przyjaźń była masz rację, ale nie tak wielka jak to jest teraz, gdy zięciem Trumpa jest Zyd i Trump pozwala sobie na ustawą 447 wobec Polski, która jako jeden z nielicznych państw obok Wielkiej Brytanii poparła agresję USA na Irak i na Afganistan. Inne państwa UE nie były tak gorliwe jak Polska, a dzisiaj USA próbuje nam grozić.
Urszula2019.12.3 11:49
Głupia zołzowata kicia, ty się ucz rosyjskiego, ty zacznij się przestawiać na kochanie ludzi bo jak Ruscy tu wejdą to pierwsza pójdziesz na odstrzał za swój parszywy pysk. Co wcale mnie nie zmartwi, jakby kto pytał.
Baranie!2019.12.4 2:04
Kicia pisze niestety i ma racje stara ruro lewacka
rebeliant2019.12.3 12:21
Turcja to jest w rzeczywistości część wojującego z nami kalifatu. Wraz z innymi zwłaszcza krajami sunnickimi gra do jednej brami, a tą bramką jest urżnięcie łbów białym ludziom. Pragnę przypomnieć, że to Turcja była wielkim sojusznikiem ZSRR. Jednym z powodów tego było to, ze Turcja nienawidzi naszej cywilizacji, a ZSRR było w tą cywilizację wymierzone. Dodam jeszcze, że Afryka też bierze stronę kalifatu i jest bardziej skora być pod dowództwem Arabów, gdyż pomimo tamtejszej biedy, to oni lubią wojować, szukają kogoś do bicia i najchętniej znajdują sobie oni białego człowieka do bicia (gdy białego nie ma to między sobą tak czynią) bo uznają go za słabszego. Religia krajów arabskich zapewnia murzynom słuszność wojowania i dlatego Afryka pójdzie za nimi, a nie za jakimś chrześcijaństwem.
Reytan2019.12.3 19:43
To ty Bialy Czlowieku byles tu u nas jeszcze niedawno w mundurach SS i Wehrmachtu.
lady chapel2019.12.3 10:41
Tak nas widzą - bo tacy jesteśmy https://scontent.fvno6-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/78939073_10158004728927718_3830440173183696896_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_ohc=TesZ-GPJ3zsAQn_OpY5y3gBbF5Isey89WgNUbnKznFJjliU59bNd8LAIQ&_nc_ht=scontent.fvno6-1.fna&oh=80749d230d5d657f127a86438e74ea1f&oe=5E72AB20
Cool2019.12.3 10:56
Powtarzasz sie! Ale przyznam, grafika super :) ... tylko mur powinien być wyższy i betonowy!
wetw2019.12.3 11:03
Taki ty jesteś młocie. Ile już razy to wkleiłeś ?
lady chapel2019.12.3 12:59
pincet
bodziej2019.12.3 11:54
"was" pewnie tak, towarzysze, ale nie podszywajcie się pod nas, Polaków
Ryszard Olejniczak2019.12.3 10:35
Nie jestem ani politologiem ani wojskowym strategiem, ani odpowiednio poinformowanym, ale (zupełnie intuicyjnie) obawiam się , że właśnie zaczęła się licytacja,(bez naszego udziału a prawdopodobnie i świadomości) Państwa Polskiego na giełdzie państw do wzięcia.
Kicia2019.12.3 10:45
Spokojnie bez paniki!!!Wiadomo od dawna ze nie ma zgody na niepodległe panstwo polskie.Potezne uderzenia w konserwatywne i niepodległościowe rzady pisu jakie sa od czterech lat dobitnie swiadczą o tym .Polacy w wiekszości powinni zdawać sobie sprawę z tego
WITWIT2019.12.3 10:32
w momencie gdy USA wyjdzie z Turcji i przestanie płacic po kilka mld USD rocznie za bazy,wstrzyma offsety i licencje..Turcja leży plackiem jako łup Rosji w krótkim czasie.ot i wszystko
Elektor2019.12.3 13:40
Więc Turkom Ameryka płaci za bazy a u nas my będziemy płacić Ameryce? Hmmm... Jednak te Turki głupie są, nasze władze maja głowy na karkach!
Andrzej 2019.12.3 10:26
No cóż, niech Erdogan przypomni sobie klęskę pod Wiedniem. Jak będą niegrzeczni to powtórzymy im lekcję z historii i sprawimy lanie.
Janek2019.12.3 11:10
Czyżby? To konkretnie, kto to zrobi?
Urszula2019.12.3 11:16
Pospolite ruszenia Macierewicza. :D Chłopczyki ganiające z pukawkami po lesie.
GF2019.12.3 11:24
znowu się zesrałeś "Urszula"
HTTP2019.12.3 18:47
To będzie Biedroń.
anonim2019.12.3 17:51
A skąd durniu weźmiesz Husarię !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HTTP2019.12.3 18:48
Wsadzimy Biedroniowi i Śmieszkowi piórka w dupę i będzie Huzaria :)
oioio2019.12.3 10:00
Bazy w Polsce są amerykańskie a nie natowskie. Erdogan sobie może pogadać.
Obserwator2019.12.3 9:58
Teraz grasz skrzypce Putina