30.08.19, 12:12Zdj. Agnieszka Kwiecień (Nova), CC BY-SA 3.0, edytowane. Pixabay, CC0, edytowane

Fit-kotlety z kaszy jęczmiennej

Jest piątek, a tego dnia, jako katolików, obowiązuje nas wstrzemięźliwość od pokarmów mięsnych. Czy jednak oznacza to, że nie możemy jeść dzisiaj kotletów? Niekoniecznie, wystarczy trochę sprytu! Przedstawiamy przepis na pyszne kotlety z kaszy jęczmiennej. Na pierwszy rzut oka nie różnią się od tradycyjnych, polskich mielonych. Są za to zdrowsze, lżejsze i przede wszystkim bezmięsne. 

Składniki:

300 g kaszy jęczmiennej
1 kostka rosołowa
700 ml wody
pęczek natki pietruszki
duża cebula
2 ząbki czosnku

sól
pieprz
przyprawa typu kucharek
2 jaja
bułka tarta
olej do smażenia


Bulion zagotowujemy w 700 ml wody. Na wrzącą wodę wsypujemy kaszę, którą gotujemy do miękkości. Przykrywamy pokrywką, aby kasza wchłonęła resztki wody, a następnie odstawiamy do ostygnięcia.

 Cebulę kroimy w bardzo drobną kostkę. Przysmażamy na patelni, aż zeszkli się, następnie dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek oraz posiekaną natkę pietruszki. Smażymy kilka minut. Później dodajemy wszystko do ostygniętej kaszy jęczmiennej.

Wbijamy jajko,  doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Wyrabiamy mieszankę i formujemy kotlety: małe, lekko spłaszczone kulki.

Przygotowujemy panierkę: jajo roztrzepujemy i dosypujemy łyżeczkę przyprawy typu kucharek. Następnie zanurzamy kotlety w panierce z obu stron i obtaczamy w bułce tartej. Smażymy na rozgrzanym oleju po 2 minuty z każdej strony. 

Podawać możemy np. z sosem pomidorowym.

Komentarze

Agnes2019.08.30 14:52
Zdrowe Z sosem pieczarkowym i grzybowym tez fajne a mozna kasze polaczyc z ugotowana soczewica ,tez mniamniusne.