10.06.20, 14:58Zdjęcie ilustracyjne/pixabay.com

Letnia dieta – co najlepiej jeść latem?

Wielogodzinne gotowanie staje się uciążliwe zwłaszcza latem. Mało kto lubi gotować, kiedy temperatura sięga 30 stopni? Podczas upałów nie mamy ochoty na ciężkie, wysokokaloryczne, tłuste i gorące posiłki.

Lato nie zwalnia nas ze stosowania zasad zdrowego odżywiania. W ciągu dnia powinniśmy jeść pięć mniejszych objętościowo i różnorodnych posiłków, dostarczających niezbędnych składników pokarmowych. Jedzmy często, ale mało, a uciekniemy od nieprzyjemnego uczucia ociężałości.

Tu są zapewniamy porady na temat zdrowego odżywiania się latem i oferujemy pyszne potrawy.

Jedz jak najwięcej świeżych warzyw

Lato to idealny czas na jedzenie warzyw. Nie tylko ze względu na cenę, ale również ze względu na walory zdrowotne. Świeże warzywa mają w sobie dużo witamin i minerałów.

Latem warzywa powinny być nie tyle dodatkiem, ile podstawą wszystkich posiłków.

Sałatka z mozzarellą i suszonymi pomidorami to pyszna, zdrowa i energetyzująca przekąska w upalny letni dzień.

Składniki:

mix sałat: 3 garście

suszone pomidory w zalewie oliwnej: 3 - 4

pomidory koktajlowych: 6 - 7

ser mozzarella: 1 kulka

sos do sałatek lub parę łyżek z pomidorów z ulubionych ziołami 

 

Pełny przepis na pyszne wiosenne danie znajdziesz na stronie WorldRecipes.eu przepisy.

Chcesz coś odświeżającego od upału? Mleczno-kawowa galaretka

Zimne, orzeźwiające napoje idealnie sprawdzają się podczas upalnych letnich dni. Gdy z nieba leje się żar, a apetyt na ciepły posiłek znika, do gry wchodzą napoje, którymi z powodzeniem możemy zastąpić drugie śniadanie czy podwieczorek. Co może być lepszego niż orzeźwiający zimna galaretka wieczorem?

Pociąg do słodkiego smaku mamy w genach. Nie ma sensu z tym walczyć, wystarczy zaserwować sobie odpowiednie, wartościowe alternatywy. Oto jedna z nich!

Galaretka z mlekiem i kawą to bardzo lekki i pyszny deser. Wypróbuj ten przepis w domu.

Składniki:

mleko: 300 ml

woda (do żelatyny): 50 ml

kawa rozpuszczalna: 1 łyżka

wrząca woda: 20-30 ml

żelatyna: 3 łyżeczki

cukier: 3 łyżki

czekolada czarna lub mleczna: do serwowania

 

Odwiedź WorldRecipes, wypróbuj przepis i spraw, aby lato było wyjątkowe!

Co zrobić z truskawek? Deser twarogowy z zagęszczonym mlekiem i truskawkami

Zawsze z niecierpliwością czekasz na start truskawkowego sezonu? Owoce kupowane zimą w supermarketach nie są zbyt zachęcające - ich smak zupełnie nie da się porównać z tymi, które dojrzewają w pełnym słońcu i kryją w sobie cały aromat lata.

Deser twarogowy z zagęszczonym mlekiem i truskawkami to wyjątkowo pyszny i łatwy w wykonaniu deser, który zachwyci wszystkich członków rodziny.

 

Składniki:

truskawki (+ 6-8 jagód do dekoracji): 150 gram

cukier (2-3 łyżki truskawek, 2 łyżki nadzienia z twarogu): 4-5 łyżek

twarożek miękki: 400 gram

gotowane mleko skondensowane: 2-3 łyżki stołowe

Odwiedź stronę WorldRecipes i znajdź więcej świetnych letnich pomysłów!

Tu znajdziecie lekkie dania na lato – idealne na upały – niekaloryczne, chłodzące, orzeźwiające i zdrowe. A przede wszystkim łatwe do przygotowania.

Komentarze

ladychapel2020.06.12 16:46
Zryj mniej swinio - oto dieta cud
zapomnial sie2020.06.11 21:36
Warzywa i owoce genetycznie modyfikowane ??bez wartosci i smaku.Pokropione pestysydami coctail jak tralala.Minely te czasy i szkoda.
anonim2020.06.11 17:18
Mleka skondensowanego sie nie gotuje!
XD2020.06.10 19:58
MIENSOOOOOOO! ZAWSZE TRZA JEŚĆ MIENSOO! XD A tak serio w owocach jest srasznie dużo cukru i zero białka. A wiadomo że podstawą każdego prawdziwgo męczyżny-polaka jest BIAŁKO. Także sory, owoce są wegańskie, białka nie zawierają. Wara od owoców XD