09.06.14, 18:49bp Józef Zawitkowski, fot. Youtube, TV Trwam

Na Jasnej Górze ostro o gejach i gender!

W sobotę na Jasną Górę przybyła Pielgrzymka Żywego Różańca. Uczestniczyło w niej około 20 tysięcy osób z całej Polski. Pielgrzymce przewodniczył biskup senior diecezji łowickiej, Józef Zawitkowski. W swoim kazaniu bardzo mocno mówił o homoseksualistach i o gender.

Nawiązał do zwycięstwa tzw. Conchity Wurst w konkursie Eurowizji. „Coś ty zrobił, Conchita? Nie poprawiaj Pana Boga, który stworzył nas tak pięknie na swój obraz i podobieństwo” – mówił biskup. „Kto cię tak oszpecił, dziecko? Chodź, wyspowiadam cię. Przykro mi oglądać ciebie w telewizji, ani godności, ani wstydu już nie masz” – kontynuował.

Biskup stwierdził także, że osoby homoseksualne „nie potrafią ani normalnie grzeszyć, ani normalnie kochać”.

Bp Zawitkowski wezwał też do usunięcia tęczy sprzed kościoła Zbawiciela w Warszawie. „Warszawiacy, sprzątnijcie mi ten symbol sodomskich grzechów” – zaapelował. „Już jedni zasłaniali ten kościół placem bolszewickiej konstytucji. Diabli to wszystko wzięli... Nie zasłaniajcie grzeszną tęczą kościoła, który jest domem naszego Zbawiciela” – kontynuował biskup.

Zwrócił się także do Julity Wójcik, autorki bezecnej instalacji. „Pani na religię nie chodziła, dlatego mówi, że jest to tęcza po potopie. Dziecko moje, o czym tym mówisz? Głupota, co udaje mądrość. Zasłaniaj sobie, pani, buzię krzyżem, ale nie kłam już więcej” – stwierdził bp Zawitkowski. Dodał, że warszawski plac należy do Zbawiciela, a nie do gejów i lesbijek.

Zwrócił się ponadto do Janusza Palikota: „I nie mów, że nie płacę podatków. Płacę od początku i płacę za was, bezbożnych. A ty miałeś być księdzem, mama tak chciała, a ty KUL kończyłeś za pieniądze różańcowych. Zostałeś tylko wiarołomcą, aferzystą, złodziejem. I państwo do europarlamentu? Jeśli ktoś jeszcze rządzi w Warszawie, to mówię za Prymasem Tysiąclecia: non possumus”.

pac/gazeta.pl

Komentarze

anonim2014.06.9 19:03
Naprawdę powiedział, że Palikot jest złodziejem? Teraz P. biskupa pozwie i wygra jak amen w pacierzu. Będzie wstyd...
anonim2014.06.9 19:04
Sa na świecie doskonałe ośrodki leczące z homoseksualizmu. Tym ludziom należy pomóc, szanować ich a nie napadać, tak jak szanuje się osoby chore. Powinniśmy im pomagac i wspierać ich w drodze do wyzwolenia z szaleństwa i choroby.
anonim2014.06.9 19:20
"michalita" co ty wypisujesz? Ks. Zawitkowski mówi tylko szczerą do bólu prawdę. Nie ma tam nienawiści, a jest krytyka niecnych zachowań i jest miłosierdzie. Przeczytaj jeszcze raz. Jeśli tego nie jesteś w stanie pojąć to świadczy tylko o twoim poziomie intelektualnym.
anonim2014.06.9 19:20
@MIchalita; "jadowi się" - polskiego się ucz! Boli cię, że biskup nazywa zło po imieniu.
anonim2014.06.9 19:31
Słuszne słowa odważnego kapłana. Konkretne.
anonim2014.06.9 19:44
"chodz to cie wyspowiadam"- kim jest ten ksiadz ze tak traktuje sakrament pokuty i pojednania? zapomnial ze to Jezus przebacza?
anonim2014.06.9 19:50
Świetne stwierdzenie- "nie potrafią ani normalnie grzeszyć, ani normalnie kochać" Gdzieś czytałem, że nawet demony, jako istoty natury duchowej, anielskiej, mają potworne obrzydzenie do tych grzechów popełnianych przez ludzi...
anonim2014.06.9 20:05
Brakuje mi tylko w tym wszystkim tego, co miałem okazję posłuchać na kazaniu swojego czasu na odpuście w miejscowości zwanej św. Rozalią. Czemu szanowny ksiądz nie próbuje wmówić ludziom że UE jest złe bo ślimaka za rybę uznali a marchew za owoc? Przytaczam tu słowa bodaj (mogę się mylić) ks. bp. Tadeusza Bronakowskiego, acz nie jestem w 100% pewien.
anonim2014.06.9 20:31
@ Dorian Raczej miedzygalaktyczny, ale szkoda slow. Wczoraj spotkalo mnie cos innego zabawnego i zenujacego zarazem. Bylem na mszy z dziecmi i proboszcz dowodzil iz swiat jaki widzimy i znamy moze istniec bez slonca, bez jego swiatla energii ale nie moze bez mszy swietej. no i jak wytlumaczyc dzieciom ze ksiadz zbredzi. Wiem ze troche oderwane od tematu, ale tak mi sie skojarzylo ten bredzi tamten bredzi ...
anonim2014.06.9 20:34
Bp Józef Zawitkowski ... jest świetny :) No i widać, że swymi słowami ostro podgrzał diabły, które siedzą we frondowych trollach, bo aż wyją z przerażenia :D
anonim2014.06.9 20:39
biskupie Zawitkowski co ksiądz moze wiedziec o milości. A moze by ksiadz zajął sie księzmi którzy na boku mają kochanki albo kachanków- Ci to potrafią kochac
anonim2014.06.9 20:53
Tak, "J.Ty", Palikot jest złodziejem - w tym sensie, że na ówczesnym KUL-u kształcił się za pieniądze "rózńacowych" (za moje też!), a teraz działa przeciw nim!
anonim2014.06.9 20:57
Brawo !! Jestem bardzo zbudowana odważną postawą biskupa!
anonim2014.06.9 21:02
Mówisz, Dorianie, że to, co robią "pod kocem" homoseksualiści, to miłość? I twierdzisz, że kaznodzieja, zanim to świństwo potępi, to musi je najpierw sam praktykować, aby wiedział, co to jest miłość?
anonim2014.06.9 21:07
Michalito, ja też wolę obraz Kościoła nauczajacego, niż wojującego, choćby z samym szatanem. Ale znowu nie ujawniaj tu swojej bufonady, że wiejski chłopak głupszy od Ciebie, trotuarowca i ulicznika!
anonim2014.06.9 21:07
@ kropleka A w czym jest swietny ? Tylko tak rzeczowo i szczerze bez dziecinnych tekstow swietny bo swietny :) A jakie to diably podgrzal ? Bo jak na razie to tylko niejaka kropleke chyba podgrzal :) nieprawdaz ? :)
anonim2014.06.9 21:14
Ale tak poza tym to rece opadaja .. bislup i klamie. W prostej rzeczy ktora prosto sprawdzic i nie ma tu zadnej dwuznacznosci. Mianowicie KUL dostaje dotacje z budzetu panstwa taka jak inne uczelnie. Wogole to czeste haslo, a ciekaw jestem ilu komentujacych wie ze KUL jest finansowamy przez panstwo tak jak inne uczelnie ? (o funduszach unijnych nie wspomne). Ciekawe czy taka kropleka wie ? ze jej idol klamie ? wie ? i to w publicznym kazaniu ? Taki swietny ? No prosze bez zartow .... Pewnie mi nie odpisze bo nie wie albo odpisze cos w rodzaju zly sie podgzal ...
anonim2014.06.9 21:16
Amen
anonim2014.06.9 21:18
@jan-nowak ... "A w czym jest swietny ?" Proponuje posłuchać całej homilii, to się dowiesz. Streszczenie uczyniono w artykule. "A jakie to diably podgrzal ?" Antykatolickie.
anonim2014.06.9 21:30
Dzięki Bogu za Kościół.
anonim2014.06.9 21:31
@jan-nowak ... Ręce, i nie tylko, opadają... "KUL dostaje dotacje z budzetu panstwa taka jak inne uczelnie" Żadna "łaska" skoro komuniści znacjonalizowali podstawowe źródło finansowania KUL, jakim był liczący 7 tys. ha majątek rolny Fundacji hr. Potulickich w Potulicach koło Nakła. Po prostu to dofinansowanie to zwykła sprawiedliwość. Szkoda, że dopiero od 2007 roku.
anonim2014.06.9 21:35
Tak, Dorianie, kaznodzieja nie wie, co to "miłośc partnerska" bo na to ma określenie znane od tysiącleci: "cudzołóstwo". Higiena medyczna może to niekiedy nazwać "niesanitarne doodbytnictwo" , natomiast w jezyku domowym można to okreslić słowem "fuj"! Ale miłość? To podobno zupełnie coś innego!
anonim2014.06.9 21:40
Kłamiesz, janie-nowaku! W czasie, kiedy Palikot kształcil się na Kulu, to żadne państwo nie niego nie płaciło!
anonim2014.06.9 21:54
@Dorian... "To ja proponuję Józkowi, aby mi ukradł 1000zł, a potem sobie podpiszę z nim konkordat i będę od Kościoła ciągnął 100zł co miesiąc do usranej śmierci to będzie bardzo sprawiedliwe, praworządne i racjonalne i nieważne, że wraz z biegiem lat uzbiera się 100x " No i tutaj dajesz przykład niezrozumienia zagadnienia. Kościół nie pożyczył kasy komunistom, o której zwrot się teraz dopomina, ale komuniści ukradli Kościołowi w tym przypadku ziemię, za którą KUL nie otrzymał odszkodowania. Dopóki te ziemie są (czy były) w rękach państwa, dopóty państwo rozporządza cudzą własnością, z której ma dochody, a którymi nie czuło się w obowiązku dzielić z okradzionymi. Dopłaty do KUL nie są zatem "łaską", ale zwykłą sprawiedliwością, czyli przekazywania pewnych kwot KULowi z tytułu, nazwijmy to, "dzierżawy" jego ziem przez państwo.
anonim2014.06.9 22:08
Wiwat Bp Józef Zawitkowski !!!
anonim2014.06.9 22:08
Wspaniałe kazanie ,więcej takich kazań dla wiarołomców.Dobre!!!
anonim2014.06.9 22:13
michalita; oj głupiś ty głupi a jeszcze "michalita " się zowiesz, hę?
anonim2014.06.9 22:22
@kropelka Czy ja zbyt trudnym jezykiem pisze ? Czy taki ma Pani styl zeby w formie odpowiedzi mowic oczyms zupelnie innym. cyt. :" a ty KUL kończyłeś za pieniądze różańcowych" To jawna nie prawda. Konczyl za pieniadze podatnika. I to jest jawne klamstwo. Nie roznica pogladow. Pisanie o kims takim ze jest swietny ... Dwa: ten samo "swietny" mowi: "Głupota, co udaje mądrość. Zasłaniaj sobie, pani, buzię krzyżem, ale nie kłam już więcej". To parafrazujac "swietnego" Kroplko, to co wypisujesz to Głupota, co udaje mądrość. Zasłaniaj sobie, pani, buzię krzyżem, ale nie kłam już więcej"
anonim2014.06.9 22:44
@Dorian - masz"ciekawy pomysl" - "noc na Rakowieckiej...i przekona sie, jaki jest malutki"....skad my to znamy takie proste metody????....a o nauczaniu Chrystusa i Pismie Sw. to widac NIC nie wiesz, wiec nie zarzucaj klamstwa i manipulacji biskupowi!....i po co sobie pyskować, skoro jasno widać,że nigdy nie słuchaliście bp Zawitkowskiego, skoro zarzucacie mu jad, bluźnierstwa, agresje.....pokażcie mi drugiego kapłana, który mówiłby tonem tak pełnym ciepła, mądrości i miłości jak on.....żal,że tego nie chcecie poznać i przyjąć....wielki żal....wiele tracicie.....sami zatruwacie się swoim jadem i agresja.....żal was....
anonim2014.06.9 22:47
@Dorian Przyznam, ze mnie tez rozbawila ta "logika" :) Kropelki :) Jedno jest pewne pasterze nie zgina o ile beda tylko barany do strzyzenia :)
anonim2014.06.9 22:49
Dorianie, homofobia to po prostu fobia, czyli lęk - przed zoczeniem. Sfera seksualna jest pomyślane przez Kogoś dla przekazywania życia, a jest to najbardziej szczytne zadanie w naturze. A gdy chodzi o ludzkie życie, życie człowieka stworzonego na obraz Boży, to Pan Bóg podobno w tej sprawie się wypowiedział i w nasze rozumy wpisał pewne zasadnicze regulacje. Życie seksualne to nie jakieś tam rozrywkowe zajęcie! ..... Zaskakująca jest Twoja definicja cudzołóstwa: że to życie pozauczuciowe i niemonogamiczne. Gdzie tak napisano? Co to za ideologia, która uświęca każdy zwiazek uczuciowy, jeśli tylko monogamiczny? Z kochaną kozą domową także? ....... A co do tego mydła - to jeszcze nie napisałeś, czym je dezynfekować, żeby gie nie było gie, a HIV zaczekał na lesze czasy! Tak, nie mówie tylko dla propagandy. Zebrałem kiedyś masę informacji. I wbrew wszelkim dyspensującym "filozofiom", jest powód do HIVofobii! ..... Ta - według Ciebie - znienawidzona przez fobów grupa społeczna sama siebie, z natury, skazuje na wymarcie! Pobudza raczej do litości, niż do nienawiści, chyba że stara się zawładnąć życiem publicznym i moralnością! Na to nie będzie przyzwolenia. Fobia przed rządami homodyktatury będzie zawsze i to niezależnie od tego, co o sodomii i homoseksualiźmie Pismo św. mówi. A mówi naprawdę groźnie! Pan Bóg jest rzeczywiście homofobem! .
anonim2014.06.9 23:02
Dorianie, widocznie nie chodziłeś nigdy na mszę, nawet w święta, albo masz dopiero naście lat, że nie widziałeś, jak wierni przez długie komunistyczne dziesięciolecia trzy razy dio roku dają w kościele składki na KUL! .... A Kropelce nie wierz, że państwo od kilkunastu lat daje Kulowi dotacje tylko jako rekompensatę. KUL jest ważną uczelnią w słuzbie społeczeństwa, także tego niekościelnego. Kształci kadry pracownicze dla instytucji takze państwowych i społecznych, pozakościelnych. Pokrywanie kosztów jego funkcjonowania jest zwykłem obowiązkiem państwa wobec podatników tam studiujących i obywateli korzystających z ich kwalifikacji.
anonim2014.06.9 23:46
BRAWO! Dobrze, że jak papa Bergoglio całuje pedalskich aktywistów po rączkach, to są tacy ludzie Kościoła, którzy potrafią powiedzieć DOŚĆ.
anonim2014.06.9 23:52
NYCZ TY WILKU czytasz to? tak pasterz naucza swoje owce.UCZ SIĘ! Jeszcze jest dla Ciebie nadzieja!
anonim2014.06.10 1:20
@jan-nowak ... "cyt. :" a ty KUL kończyłeś za pieniądze różańcowych" To jawna nie prawda. Konczyl za pieniadze podatnika. I to jest jawne klamstwo. Nie roznica pogladow." Oczywiście to pan się mija z prawdą, czyli kłamie. Janusz Palikot studiował na KUL w latach 80. ubiegłego wieku, a dyplom obronił na UW w 1986 roku. Jakim cudem zatem był dotowany przez państwo na KUL, skoro KUL został objęty dotacją na zasadach określonych dla uczelni państwowych dopiero 14 czerwca 1991 r., i to jeszcze nie w pełni bo bez dotacji na inwestycje budowlane?
anonim2014.06.10 2:01
michalita- jadem siejesz i ślepotą ty
anonim2014.06.10 2:22
@Dorian... "I oczywiście tym faktem "udowodniłaś", że Kościół pobiera ADEKWATNE RACJONALNE I SPRAWIEDLIWIE MATEMATYCZNIE wyliczone kwoty z tytułu zadośćuczynienia? " Policzyłam. Skoro zabrano KUL 7 tys. ha gruntów ornych, to gdyby zasadzić wszystkie np. ziemniakami, to przy dobrym dla tej uprawy urodzaju 50 ton/ha, przy założeniu, że w hurcie uzyska się 10 gr za kg, to otrzymamy kwotę równą 35 milionów złotych. Stanowi to ok. 1/3 obecnej dotacji państwowej (wypłacanej od 1991 roku) do wynagrodzeń pracowników KUL. Oczywiście tyle ha, rozsądny gospodarz nie obsadzi jedynie ziemniakami, ale postara się o bardziej zróżnicowane uprawy, dające większy przychód czy też inne zagospodarowanie terenu. Z takiego areału można byłoby spokojnie uzyskać dochody równe obecnej dotacji. No... ale lepiej było najpierw ukraść czyjąś własność, potem jej nie oddać, a gdy wreszcie nastąpiła rekompensata za przymusową "dzierżawę", to krzyczeć, że państwu się krzywda dzieje, bo okradziony się czegoś dopomina...
anonim2014.06.10 5:36
Trochę jestem zaskoczona nie treścią ale formą;takie bezpośrednie odnoszenie się do życiorysów adwersarzy na pewno nie pomoże w ich nawróceniu a wywoła tylko poklask słuchaczy."Zasłaniaj,sobie pani....Warszawiacy,sprzątnijcie....Brak mi odniesienia do istoty choroby:gender,homoseksualizm,mowa jest o objawach,to pozwala na pozostawanie tylko na powierzchni...A Fronda znów "funduje" wykrzyknik w relacji z normalnego działania Kościoła.I na koniec-taka homilia nie będzie źródłem uciechy,nie radości,dla słuchających a dla wymienionych-pretekstem do procesów ale nie nawrócenia
anonim2014.06.10 9:03
"Uderz w pasterza a stado się rozpierzchnie". Przyjdzie czas, gdy ludzie będą na siłę trzymać kapłanów w konfesjonałach. Znak będzie czytelny dla wszystkich, wierzących i niewierzących. Na razie to trzeba się za nich modlić. Marana tha!
anonim2014.06.10 9:18
@Kropelka Nie jestem tak dobry z matematyki. Bądź tak dobra i oblicz zawartość katolików na portalu katolickim Fronda...
anonim2014.06.10 10:18
@ kropelka Zawsze mnie zastanawialo jak to jest ze kosciol potrafi kazda rzecz ktora wiaze sie z pieniedzmi wytlumaczyc sobie na swoja korzyść. A kazdego kto choc zblizy sie do kosciola uwazac za swoje dluznika. Ale to co pani pisze troche otwiera mi oczy. KUL dostawal pieniadze w czasie kiedy posawstawal z budzetu. Ale byc moze Palikot i jemu podobni nie ksztalcili sie dokladnie w tych budynkach i na tych ziemiach... zapewne. Przyszla okupacja, wedlug wladz uniwersytetu mienie zostalo doszczetnie zniszczone. Odbudowywano je ... znowu za pieniadze panstwowe (w duzej czesci) i jak nadeszla nacjonalizacja to okazalo sie, ze studenci ksztalcili sie za pieniadze rozancowych oraz ze obrabowano kosciol i teraz Panstwo latami musi oddawac to co sie sluszne KUL nalezy.
anonim2014.06.10 10:53
Wielki ukłon dla bpa Zawitkowskiego! Zawsze płaczę gdy go słucham - ze wzruszenia oczywiście. Szkoda, że nie wszyscy tacy!
anonim2014.06.10 13:43
Dorianie, jeśli chcesz słowu greckiemu "phobos" narzucić swoje znaczenie, inne niż "strach", to przynajmniej ujawnij nam, że jesteś potomkiem J.W.Stalina, "Wielkiego Językoznawcy", jak go WKPB nazywała... . A co do tej rekompensaty za zrabowaną kościelnym instytucjom własność, to o formie decydowała strona silniejsza - Państwo. Nie mając forsy na dziś, woli użytkować własność i grubo stale na niej zarabiać, by z tego odrobinę corocznie oddać pokrzywdzonym i rozgłaszać swoje miłosierdzie. Tak samo robili "Wielcy Zaborcy", np. Austro-Węgry w Galicji. Czytaj coś, bo jest o tym w j. polskim, nie w greckim, jak ta "fobia".
anonim2014.06.10 13:50
stettinerze, napisałeś: "Jeśli biskupowi nawet tęcza kojarzy się z grzechem sodomskim" A dlaczego by nie? Przecież sami inicjatorzy tego "dzieła" nie ukrywają jego symboliki. Biskupa za niemowlaka uważasz?
anonim2014.06.10 17:24
Do czego to doszlo ze Fronda schodzi na psy w taki sposob ze cytuje za Gazeta Wybiorcza. Ludzie, czy ktos z was wysilil sie choc odrobine aby posluchac tego kazania ??? Cale ma z 44 minuty i jest pieknie powiedziane na temat roli i udzialu Maryji w losach swiata oraz o wartosci rozanca; to trzeba promowac a nie skupiac sie na ostatnich kilku minutach i wyrywac fragmenty dla wywolania sensacji. Rola chrzescijanina jest glosic i bronic Bozego Objawienia i to wlasnie biskup robi. Ma byc obronca milosci i jest na wzor Chrystusa. Trzeba wiecej takich ludzi ktorzy nazywaja rzeczy po imieniu. Co do "paliglupa" to ja osobiscie nie slyszalem aby biskup wypowiadal jego nazwisko, jesli ktos slyszal to niech poda dokladnie w ktorej minucie pada; godnosc dziennikarska wymaga obiektywnosci i opierania sie na sprawdzonych faktach. Tylko hieny bazuja na domyslach i plotkach.
anonim2014.06.10 19:11
@ Kropelka, Prawda jest, ze kosciolowi zabrano sporo majatku za komuny. ALE!!!!majatku zabrano duzo wiecej szarym obywatelom! Ci nigdy zadnego odszkodowania ani "dotacji" od panstwa nie doswiadczyli. Dlaczego KK ma byc tutaj uprzywilejowany? Skonczmy wiec z tymi bredniami, ze KK sie cokolwiek od panstwa nalezy poza dotacjami na renowacje Kosiciolow, ktore sa zabytkami. Tylko tyle i nic wiecej. Reszta powinna byc finansowana z kieszeni wiernych - najlepiej w postaci podatku (jak w Niemczech) wtedy podliczylibysmy % Katolikow w Polsce.
anonim2014.06.10 23:44
gejów należy leczyć a genderowców olać
anonim2014.06.11 0:32
Zmuszanie chłopaka w przedszkolu, by ten malował sobie paznokcie i zakładał sukienkę jest przemocą seksualną wobec nieletniego. Donald Tusk po utracie władzy winien stanąć przed Trybunałem Narodowym , za wprowadzanie pedofilstwa do przedszkoli.
anonim2014.06.12 1:16
@jan-nowak… „kosciol potrafi kazda rzecz ktora wiaze sie z pieniedzmi wytlumaczyc sobie na swoja korzyść” Kościół to nie hierarchia i budynki, ale MY – ogół katolików wyznania rzymskokatolickiego. Komuniści okradli NAS – katolików z naszego mienia, które powstawało dzięki pokoleniom wyznawców mojej religii. W tej chwili, w niby wolnym od komunistów i praworządnym państwie, z wielką trudnością odzyskujemy NASZĄ własność w asyście krzykaczy podjudzanych przez albo wyrosłych ze środowisk dawnych złodziei naszego majątku. „KUL dostawal pieniadze w czasie kiedy posawstawal z budzetu.” Ty to masz pojęcie o historii KUL… zerowe. O jakim „budżecie” (państwowym?) przy jego powstawaniu piszesz? KUL powstał w lipcu 1918 roku a głównymi fundatorami tego uniwersytetu był przemysłowiec Karol Jaroszyński oraz inżynier Franciszek Skąpski. W okresie międzywojennym KUL był finansowany dzięki darowiznom oraz dotacjom pieniężnym z diecezji, a także dochodów z Fundacji Potulickiej. W pierwszych latach po wojnie pomoc „państwa” ograniczyła się do doprowadzeniu do porządku zdewastowanego gmachu uniwersyteckiego. Fundusze na działalność KUL czerpał z dotacji Episkopatu, ze zbiórek na tace i do puszek w określone dni roku oraz z Fundacji Potulickiej, która w 1948 została zarekwirowana uniwersytetowi i upaństwowiona. W następnych latach „pomocą państwa” w utrzymaniu KUL było obłożenie go podatkami, a ponieważ brakowało dochodów z zabranej KUL-owi Fundacji, więc uniwersytet wpadał w długi. Z powodu długów zarekwirowano wiele budynków i terenów uniwersyteckich. Zamykano konta bankowe Uczelni. 14 czerwca 1991 r. Sejm i Senat RP przyjął ustawę o przyznaniu KUL od 1 stycznia 1992 r. dotacji z budżetu państwa na bieżące potrzeby dydaktyczne i stypendia dla studentów według zasad dotyczących uczelni państwowych. Wykluczono jednak dotacje na inwestycje budowlane. Podjęto również starania o zwrot Uniwersytetowi majątku zagrabionego przez władze PRL, czyli m.in. o Fundację Potulickiej, a także o liczne nieruchomości w Lublinie. Długotrwałe i uciążliwe działania w tym zakresie doprowadziły częściowo do pozytywnych rezultatów i są kontynuowane. Dopiero w 2008 roku Parlament RP zmienił ustawę sejmową o finansowaniu KUL, w myśl której Uczelnia jest finansowana jak wszystkie polskie uniwersytety publiczne. „studenci ksztalcili sie za pieniadze różańcowych” Oczywiście. Przeczytaj jeszcze raz historię finansowania KUL. „obrabowano kosciol i teraz Panstwo latami musi oddawac to co sie sluszne KUL należy” A niby dlaczego mielibyśmy zostawić naszą własność w rękach złodziei?
anonim2014.06.12 1:30
@Grindelwald… „majatku zabrano duzo wiecej szarym obywatelom” A kto zabrania im starać się o jego odzyskanie? Są sądy, które się zajmują takimi sprawami. Jeśli udowodnisz, że jakiś płacheć ziemi należał do twojego dziadka, a nielegalnie (tzn. wbrew ustawie o nacjonalizacji) ją komuniści dziadkowi zabrali, to możesz się starać o jego zwrot. „Ci nigdy zadnego odszkodowania ani "dotacji" od panstwa nie doswiadczyli.” Może nie wiedzieli, że mogą się o to starać? „Dlaczego KK ma byc tutaj uprzywilejowany?” Bo potrafimy się zorganizować. „Reszta powinna byc finansowana z kieszeni wiernych” I przede wszystkim z naszej kieszeni jest.
anonim2014.06.15 20:24
to nasz łowicki biskup. On nigdy nie owijał w bawełnę, ani nie szedł na kompromisy w kwestii wiary. Dlatego Łowiczanie go szanują, a on z dumą podkreśla, że jest biskupem ziemi łowickiej.