23.10.20, 09:48Fot. screenshot - YouTube (Media Narodowe)

Niemcy: To skandal, że Polska wprowadza zakaz aborcji

Nie tylko wśród polskich zwolenników aborcji wczorajsze orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego wywołało oburzenie. Fakt, że polskie prawo chroni życie człowieka od jego poczęcia, nie podoba się też niemieckim mediom. O „skandalu” pisze dzisiejsze wydanie „Sueddeutsche Zeitung”.

Wczorajsze orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego znalazło się na pierwszej stronie dzisiejszego wydania „Sueddeutsche Zeitung”. Niemieccy dziennikarze piszą o „ekstremalnie restrykcyjnym prawie aborcyjnym w Polsce” oceniając, że uznanie za niezgodną z konstytucją tzw. przesłanki eugenicznej może oznaczać w rzeczywistości całkowity zakaz aborcji w Polsce.

Ponieważ nie tylko niemieccy politycy, ale również niemieccy dziennikarze polubili już podważać polskie prawo, w artykule nie zabrakło uwag podważających status sędziów polskiego Trybunału Konstytucyjnego. Gazeta przewiduje, że wyrok może zostać zaskarżony przed europejskimi Trybunałami.

- „Wyrok wielce kontrowersyjnego Trybunału Konstytucyjnego, zdegradowanego po 2016 roku do roli marionetki w rękach Jarosława Kaczyńskiego, to skandal na koszt polskich kobiet” – pisze Florian Hassel.

Dodaje też, że kwestia aborcji miała posłużyć rządowi Mateusza Morawieckiego do odwrócenie uwagi opinii publicznej od sytuacji związanej z pandemią koronawirusa. Przekonuje przy tym, że zajęcie się sprawą w czasie obowiązywania obostrzeń sanitarnych ma uchronić polskie władze przed masowymi protestami.

kak/dw.com

Komentarze

Precz z 🌈 zarazą!2020.10.24 7:55
Niemcy, który wydali tylu ludobójców komentują zakaz zabijania... Kogoś to dziwi? Chyba tylko "katolicką kretynizację", czyli wiadomego żyda.
les2020.10.23 23:24
a kogo to interesuje co szwaby maja do powiedzenia na ten temat, powinno sie ich wyciszac.
Popieram2020.10.24 2:29
Najlepiej strzałem w potylicę.
Tothmes2020.10.23 21:41
Szykować tam miliardy na reparacje dla Polski !
HCNO32020.10.23 21:38
Paszli won od Polski hitlersyny.
Nie interesuj się2020.10.23 21:17
Aż nie wierzę ile nienawiści potrafi przejść przez ludzkie usta. Brak słów.
Nie interesuj się2020.10.23 21:13
Poprostu nie wieżę w to jaka ilość nienawiści potrafiprzemawiać przez ludzi. Brak słów
Anty-Szwab!2020.10.23 21:00
A pewnie, nie dziwi mnie szwabskie oburzenie w tej kwestii, wszak Adolf Hitler też zalegalizował aborcję dla Polek.
sok z banana2020.10.23 20:16
niemcy jeżeli chcą przyjść z pomocą Polkom, które lubią skrobankę niech im dostarczą czopki z cyklonem b. zainteresowana Polka wsadzi sobie ten czopek do macicy i zagazuje dzieciątko. zrobi sobie taką małą, prywatną komorę gazową na wzór tej, jakie w Oświęcimiu używali niemcy.
katolicka deratyzacja Polski2020.10.23 18:12
Niemieccy mordercy zezwalali w okupowanej Polsce na aborcje brz ograniczen,ale Niemki mialy jej pelny zakaz. Widac wiec ,ze dzisiejszi Niemcy to kontynuacja III Rzeszy.
Anonim2020.10.23 21:20
Dla twojej wiadomości , aborcja w niemczech jest legalna. Więc porównnie ówczesnych Niemców do III Rzeszy jest wręcz żałosne.
OTUA2020.10.23 18:01
KOnstytucja ! KOnstytucja ! KOnstytucja ! ...............
Mała 162020.10.23 17:29
To skandal że faszystowskie Niemcy się do nas wtrącają. Miał rację Churchil z tym bombardowaniem co 50 lat na wszelki wypadek.
Anonim2020.10.23 16:52
maja nowego mengelego juz mieli wysłac go w 2015 roku ale POLACY SKANDALICZNIE ZAGŁOSOWALI i nici z eksperymentów,teraz ZNOWU SKANDALICZNY WYROK POLSKIEGO TRYBUNAŁU,przeciez...... WARA niemcom mordercom MILIONÓW POLAKÓW ZAGAZOWANYCH w niemieckich obozach koncentracyjnych, rozstrzelanych na ulicach POLSKICH MIAST OKUPOWANYCH przez hitlerowskie niemcy,WARA WAM OD POLSKI!!
JAN2020.10.23 14:42
SD komentuje typowo po Niemiecku. Gdyby ktoś był blondynem, o niebieskich oczach z odpowiednim rozmiarem czaszki - to o kej. Inni nie mają prawa żyć. Kill him.
Antek z Czerniakowa2020.10.23 14:20
Hitlersyny przez wieki abortowali Polaków, bombardując, strzelając, wieszając, zagazowując, zagładzając, zniewalając, a ich zbrodnicze łapy są ciągle czerwone od polskiej krwi.
JM2020.10.23 13:51
Szwaby mordowanie ludzi, w tym dzieci mają we krwi tylko po co te szwabskie ryje wsadzają do Polski!? Kto ich o to prosi? Co za cholerny naród!
Lewackiej Gangreny Brunatny Tylec2020.10.23 13:30
czyżby hitlerowcy mieli chrapkę na polskie lewaczki?
astm.2020.10.23 13:01
Skandalem jest to ,że szwaby jeszcze Polsce nie wypłaciły odszkodowania za zbrodnie i niszczenia oraz kradzieże majtku i kradzieże dzieł sztuki.
Glaudiusman2020.10.23 13:00
Niech tylko ci sprawcy mordów i przelewu krwi oddadzą nam te setki bilionów Euro za zniszczenia wojenne i podczas zaborów, plugawcy jedni.
Beno2020.10.23 12:56
Dla Niemców nie było skandalem co wyprawiał Hitler, a naród go wspomagał. Mordowanie niewinnych to u nich normalka i standart. W cywilizacji niemieckiej do dzisiaj nic się nie zmieniło.
jon2020.10.23 12:40
Feministki niech najpierw pozabijaja siebie, a bedzie po problemie. Madrosc narodu i wladzy jest w tym ze BRONI NAJSLABSZYCH, a takimi sa NIENARODZONE DZIECI. MORDERCA jest kazdy kto na nich PODNOSI REKE!!!!!!!!!!!!!!
Polak2020.10.23 12:08
Tytuł brzmi dobrze ;) Spokojnie w miejsce "Niemcy" można wstawić dowolny kraj i poprzeć to jakimś przykładem. Jednak prawda jest tak, że i Niemcy i Rosja i Czesi i Holendrzy mają naprawdę głęboko, co w Polsce uchwalono, w przeciwieństwie do rdzennych Polek, które uaktywniły się mocno na fb i ulicach
verizanus2020.10.23 14:25
Rdzenne Polki katoliczki od dawna są aktywne w obronie życia. Rdzenne marsksistki leninistki socjalistki wprost przeciwnie ;)
poPO=kurw.., zlodzieje, mordercy2020.10.23 12:04
przedstawiciel resztek NARODU MORDERCÓW ZLODZIEJI TCHÓRZY i ZWYRODNIALCÓW niech milczą miliony ofiar oreduja przed Bogiem prosząc o unicestwienie tej ohydy spustoszenia na czele z ich OBŁĄKANYMI i OPĘTANYMI biskupami!!!
Na szczęście natury nie uda wam się oszukać.2020.10.23 11:43
Koronawirus postnatalnie abortuje osoby dotknięte ZD sześć razy intensywniej niż osoby bez ZD.
B.2020.10.23 11:37
Mam radę dla zwolenników aborcji, którzy chcą zabijać w łonach matek dzieci z zespołem Downa. ZAPYTAJCIE DZIECI I LUDZI DOROSŁYCH Z ZESPOŁEM DOWNA, CZY CHCĄ ŻYĆ CZY UMRZEĆ. Ofiarujcie im eutanazję, ponieważ ich życie nie jest komfortowe i są ciężarem dla innych. Odważycie się? Oni na ogół wiedzą, co to jest śmierć i potrafią odróżnić człowieka żywego od trupa, a chcą żyć, jak każdy człowiek. Może wtedy do was dotrze, jakimi jesteście nikczemnikami, domagając się uśmiercenia podobnych im ludzi w łonach matek.
Klejnot Nilu2020.10.23 11:42
Jeżeli zapytasz o to 14-tygodniowy płód i uzyskasz odpowiedź, sam podpiszę wszystkie petycje zabraniające aborcji, jakie istnieją.
B.2020.10.23 12:01
Radzę przeczytać ze zrozumieniem.
x2020.10.23 12:03
czyli 2 letnie dziecko które jeszcze nie mówi i nie rozumie również można zabić..
astm.2020.10.23 13:07
Klejnot Nilu wg twojego rozumowania, ciebie też można rąbnąć boś zlepek głupich komórek.
Jarema2020.10.23 14:51
Jesteś zwykłym zwyrolem popierającym zabijanie bezbronnych dzieci. Pewnie masz nazistowskie pochodzenie.
Halina2020.10.23 11:36
Wszytko wskazuje na to, że jak kiedyś powiedział 'klasyk". "Wymrą jak dinozaury". Jest to społeczeństwo stare emeryckie. Dużo dzieci się rodzi, ale u muzułmanów.
Cool2020.10.23 11:33
Bardzo mnie cieszy skowyt lewaków ... skowyt Niemców, to ambrozja! ;-))
Gość2020.10.23 11:43
A bo ty typowy polek jesteś. PiS może rozwalić całe państwo w drobny mak, ale ważne, że lewaków d*pa piecze.
Jarema2020.10.23 14:53
Ochrona życia to rozwalanie państwa??? Gratuluję logiki i mądrości życiowej prostaku.
Gdy "wicepremier" wyląduje pod respiratorem2020.10.23 11:06
skończy się wasze propagandowe kozakowanie i na kolanach poprosicie Niemców o pomoc w walce z zarazą.
Nie interesuj się2020.10.23 21:11
Zgadzam się w 100%
Zych2020.10.23 10:59
Adolf H. bardzo popierał aborcję w Polsce, stąd to "zatroskanie" Niemców.
w Heimat reaktywowano Der Strumer2020.10.23 10:42
Heintz Iwan POgrzeba
a myślałem, że2020.10.23 10:41
Goebbels nie żyje
Lex2020.10.23 10:53
Żyje, ale teraz nazywa się Sakiewicz.
Klejnot Nilu2020.10.23 10:54
No przepraszam bardzo, Goebbels był inteligentny.
jak każdy żyd2020.10.23 11:08
????????
weż centymetr krawiecki2020.10.23 11:10
i zmierz swoje IQuot
Jarema2020.10.23 14:55
Tak, masz rację. Goebbels był inteligentny ale bezobjawowo. Tak samo jak ty zresztą.
ala2020.10.23 10:36
Szwaby chciałyby wiecznie dyktować Polsce, co ma robić. Brawo PiS!!! Nareszcie powrót do chrześcijaństwa i polskości!
Nie interesuj się2020.10.23 21:09
Brak mi słów.
Memento2020.10.23 10:31
Co artykuł - to Niemcy. Może w końcu ten naród zamilknie i przestanie się martwić naszymi problemami. Ile to już Polaków przez nich straciło życie przez ostatnie 300 lat?
Wojtek Polak2020.10.23 10:23
skandalem jest to że naziści chcą nam ustanawiać prawo. Niemcy już raz pokazali Europie i światu w '39 jakie prawa są im bliskie.
Gość2020.10.23 10:26
Oj tak byku, od 80 lat nic się na świecie nie zmieniło.
Wojtek Polak2020.10.23 11:45
jak sam zauważyłeś na świecie się zmienił na gorsze ale w Niemczech nic.
Albert2020.10.23 10:29
Skandalem jest to, że fanatycy religijni chcą normalnym ludziom ustanawiać prawo. Od 2000 lat pokazują swoje prawdziwe oblicze - czyli zboczenia, zbrodnie, oszustwa i kłamstwa.
Jahu🐟2020.10.23 10:47
Debilu, normalny człowiek nie domaga się prawa do mordowania własnych dzieci.
Albert2020.10.23 13:51
Jakoś ta uwielbiana przez ciebie bozia nie miała przed tym żadnych oporów.
Jarema2020.10.23 15:00
A ty Albercik pewnie pierwszy zaliczyłeś od księdza w jelito. Albo pochodzisz ze związku kazirodczego.
Albert2020.10.23 15:24
Skąd się u katolików biorą te nieustanne analne fiksacje? Potrafisz to wyjaśnić, zboczony katośmieciu?
Anonim2020.10.23 16:09
To przez niechciany kontakt z lewakami. katolicy, chcąc nie chcąc, przejmują po części słownictwo od lewakozwyroli.
B.2020.10.23 10:14
Bóg nam pomoże w tej walce przeciwko oszalałej Europie, a zwłaszcza przeciwko niemcom
Grizzly2020.10.23 10:06
Wypier... pomioty morderców z SS i Gestapo!
Anonim2020.10.23 10:07
Jest też Gestapo i SS. Hat trick! xD
Grizzly2020.10.23 10:09
Oczywiście bo ta są korzenie aborcji!
Anonim2020.10.23 10:12
Nie no, korzenie aborcji sięgają znacznie dalej. Już w starożytnej Sparcie zrzucano chore dzieci z urwiska. No ale świat poszedł trochę do przodu, technologia się rozwinęła i mamy możliwości oszczędzenia cierpień zarówno dziecku, jak i matce. Za to wczoraj PiS właśnie tę możliwość zabrał. Tak po chrześcijańsku.
Wojtek Polak2020.10.23 10:29
"oszczędzanie cierpienia" poprzez mordowanie dzieci nienarodzonych? to są chore zapędy miłośników cywilizacji śmierci. nazizm faszyzm komunizm level hard.
Anonim2020.10.23 10:35
Tak, oszczędzanie cierpienia poprzez bezbolesne uśmiercenie płodu, który nie będzie narażony na kilkadziesiąt lat życia w upośledzeniu.
B.2020.10.23 10:46
Już widać, ku czemu to zmierza. Wszyscy chorzy, starzy i niepełnosprawni już się powinni zacząć bać. Bo takie "anonimy" za chwilę ustanowią prawo, że trzeba ich pozabijać, aby zaoszczędzić im cierpień i życia pozbawionego komfortu. Do ilu lat pozwolicie żyć - do 65, do 70? A potem z "litości" - eutanazja! W niektórych krajach już zresztą są przymiarki do tego. Oby cię los, anonimie, nie pokarał jakimś wypadkiem, ale wtedy dopiero porozmawiamy na temat "życia w upośledzeniu".
Anonim2020.10.23 10:50
A czy wy zawsze musicie stosować te swoje chore projekcje? Tak, za chwilę komando Totenkopf będzie zabijać strzałem w tył głowy każdego chorego na przeziębienie. Przecież to co piszesz jest śmieszne. Nikt nigdy nie postulował zabijania chorych. Eutanazja dostępna w niektórych krajach też jest tylko DOBROWOLNĄ OPCJĄ. Tak ciężko to zrozumieć?
B.2020.10.23 11:27
Pomyśl logicznie: jeżeli eutanazja jest dobrowolną opcją, dlaczego chcecie stosować przymus śmierci wobec dzieci nienarodzonych? Nie możecie ich zapytać w łonie matki, czy chcą żyć, ale ZAPYTAJCIE DZIECI Z ZESPOŁEM DOWNA, CZY CHCĄ ŻYĆ, CZY UMRZEĆ. I będziecie mieli odpowiedź, czy należy stosować aborcję w przypadku wykrycia tej choroby.
Anonim2020.11.18 18:22
Bezbolesne ? Nawet gamoniu nie wiesz jak wygląda aborcja.
B.2020.10.23 10:36
Tak bardzo się różni zrzucenie chorego dziecka z urwiska od rozerwania go na kawałki w łonie matki? Albo i zabicie po urodzeniu, bo teraz i to jest w niektórych krajach dozwolone. Wyabortowane dziecko w późnej fazie ciąży, leży w jakiejś misce, dopóki nie umrze, takie to oszczędzanie cierpień. Nie masz pojęcia o czym piszesz.
Anonim2020.10.23 10:41
A ty naoglądałeś się zdjęć z lat 60-ych, z przeprowadzania aborcji na płodach w końcowej fazie rozwoju. Teraz tak się tego nie robi, zwłaszcza, gdy dzięki badaniom można stwierdzić wadę na wczesnym rozwoju. Wtedy aborcja przypomina sławetną "obfitszą miesiączkę". Właśnie tego zabroniliście.
B.2020.10.23 10:54
Nieprawda!!! Nie wszystkie choroby da się stwierdzić we wczesnej fazie rozwoju. Poczytaj sobie o tym!!!! I aborcja nie przypomina miesiączki, bo od 14 dnia zaczyna już bić serce płodu. A poza tym istnieje cały przemysł, którzy korzysta z materiału biologicznego, pochodzącego z wyabortowanych płodów i kierującym tym przemysłem zboczeńcom zależy, żeby nie były to płody w pierwszej fazie rozwoju. Jak myślisz, skąd ruchy proaborcyjne mają pieniądze na swoje akcje? Od tych, którzy zarabiają na aborcji. Dzieci szatana na tym świecie nie brakuje.
Anonim2020.10.23 10:57
Oczywiście, że nie wszystkie. Dlatego nawet pomimo badań rodzą się chore dzieci. To się nie zmieni. Ale część z nich można wcześnie wykryć, i dać matce wybór. A co do dalszej części wywodu, to niestety ale nie jestem w stanie zweryfikować tych rewelacji. Chyba że podrzucisz jakiś materiał.
B.2020.10.23 12:00
Proszę bardzo: https://www.ekologia.pl/srodowisko/specjalne/kosmetyki-z-ludzkich-plodow-sprawa-firmy-neocutis-oraz-ludzki-kolagen-z-chin,15469.html https://www.sosrodzice.pl/komorki-plodow-poddanych-aborcji-zywnosci-kosmetykach-szczepionkach/ https://opoka.org.pl/biblioteka/F/FE/salwator_2012_aborcja.html https://cordis.europa.eu/article/id/24303-foetal-skin-bandages-for-burns-victims/pl Oczywiście tam, gdzie jest mowa o płodach poronionych, łatwo można sobie dopowiedzieć, że są firmy, które wykorzystają płody z aborcji. Sprawa wykorzystywania płodów jest znana od wielu lat!
Anonim2020.10.23 10:06
Mengele był Niemcem, wiemy, pamiętamy!
Anonim2020.10.23 10:07
Był już Hitler, teraz Mengele. No no, nie ma to jak dobre argumenty.
Azotox2020.10.23 13:20
To Hitler "zalegalizował" aborcje w Generalnej Gubernii w 1943.
Albert2020.10.23 10:03
Oczywiście, że to skandal.
verizanus2020.10.23 10:03
Za tow. Hitlera nie do pomyślenia ;).
Anonim2020.10.23 10:05
Już od razu rzucamy Hitlerem?
Nika2020.10.23 10:01
Skandal, to mordowanie dzieci w łonach matek w świetle prawa!!! Brawo TK!!!!
Anonim2020.10.23 10:02
Zmuszanie kobiet do rodzenia zdeformowanych i ciężko chorych dzieci to barbarzyństwo.
Grizzly2020.10.23 10:08
Jeśli dziecko się takiej nie podoba to może je oddać bez żadnych konsekwencji!
Anonim2020.10.23 10:10
Tak, to takie wspaniałomyślne i humanitarne zmuszać kobietę do noszenia w brzuchu przez kilka miesięcy, i urodzenia dziecka, które będzie żyło kilka godzin. Jakoś o jej emocjach nikt nie pomyśli.
B.2020.10.23 10:30
Nie żyjemy w raju. Są dużo gorsze rzeczy, np. wypadki po których młodzi ludzie zostają ciężko niepełnosprawni do końca życia i muszą sobie radzić ze swoimi emocjami. I jakoś nikt nie myśli, żeby ich zabić. Coraz więcej jest takich ludzi niestety. Może za jakiś czas zdegenerowana cywilizacja tez będzie walczyć o ich zabijanie, bo psują apetyt innym. Poza tym wiele diagnoz dotyczących nienarodzonych dzieci się nie sprawdza, jest dużo świadectw na ten temat. To o czym piszesz, to potworny egoizm. Teraz się o tym nie mówi, ale zespół poaborcyjny, psychiczny przede wszystkim, jest dużo gorszy od donoszenia chorego dziecka. Fizyczny także, ponieważ komórki zabitego dziecka tkwią w organizmie kobiety do końca jej życia. To nie jest wyrwanie zęba, chociaż oszalałe aborcjonistki twierdzą inaczej.
Anonim2020.10.23 10:39
Ale wiesz, że tu nie chodzi o to, żeby zabijać wszystkie chore dzieci z automatu, bo mniej więcej tak odbieram twoją analogię do ofiar wypadków. Chodzi o możliwość dania wyboru matce, i tylko jej, do decydowania o tym, czy chce znosić traumę urodzenia chorego dziecka. Twoja kobieta nie zrobiłaby sobie nigdy aborcji? No to super. Ale to jest JEJ decyzja. Niech jednak nie próbuje decydować za innych.
Jarema2020.10.23 15:05
No i jak zamordujesz niepełnosprawne dziecko poczujesz się lepiej???
ala2020.10.23 10:38
Każdy człowiek ma prawo żyć! Dawcą i odbiorcą życia jest tylko Bóg!!!
Anonim2020.10.23 10:43
Dawcami życia jest dwójka osób, a nie żaden Bóg.
Jarema2020.10.23 15:07
Gratuluję "mądrości".
Anonim2020.10.23 10:01
Niemcy - 0,9 dziecka na kobietę pochodzącą z rdzennej ludności europejskiej; Polska - 1,8 dziecka. Już nawet kretyni widzą, co będzie dalej.
Anonim2020.10.23 9:58
Oczywiście, że to skandal.