01.02.12, 09:12

Po co puszczać się za darmo?

17 lutego na ekranach polskich kin pojawi się film "Sponsoring" Małgorzaty Szumowskiej, który opowiada o tym procederze. Reżyserka mówi, że: „Ten sponsoring jest zanurzony we współczesnym świecie konsumowania. Bo tu chodzi o konsumpcję, o powielanie dóbr, "chcę mieć nowe jeansy, chcę mieć, to chcę mieć tamto". Te informacje  mogą być szokujące. Jednak prostytucja wśród studentów jest problemem od dłuższego czasu. Na dodatek ten proceder się nasila. „Na początku, jak zaczęłam przeprowadzać badania i szukałam, w internecie było powiedziane, że jest to jakaś zastraszająca liczba” - mówi Szumowska TVN24. „Sponsorowane dziewczyny najczęściej przyjeżdżają z małych miejscowości. Nagle znajdują się w dużym, wymagającym pieniędzy a do tego dającym poczucie anonimowości mieście. Sponsorów jest masa, a dziewczyny błyskawicznie potrafią wybrać kilku” – dodaje reżyserka  w rozmowie z TVN. „Po pierwszej nocy dał mi 1000 zł. Patrząc na tak szybko zarobione pieniądze za trzy godziny, szybko minęły mi wyrzuty sumienia. Nigdy nie zarobiłam tak szybko takich pieniędzy - zdradza 24-letnia Iwona”- czytamy. Kompletnym kuriozum jest to, że coraz częściej zdarza się, że obie strony podpisują umowę określające świadczenie usługowo-materialne. Sponsora najczęściej szukają studentki kierunków humanistycznych - przyszłe nauczycielki i prawniczki. Wśród mężczyzn - ci studiujący na AWF i politechnice na kierunkach informatycznych. „To jest przyszła elita intelektualna, to są studenci. Oni mają iść i budować Polskę, jako cichodajki?” - pyta retorycznie Jacek Kurzępa, który zajmuje się tym niepokojącym problemem.



Trudno nie zauważyć, że źródłem prostytucji studentów jest po prostu ich degeneracja moralna. Mój kolega, który robił reasearch dziennikarski, już cztery lata temu bez problemu skontaktował się ze studentkami z Krakowa, które bez żadnej pruderii przyznawały się do prostytuowania się „za kosmetyki”. Co ciekawe niemal wszystkie były z tzw. "dobrych domów". One nie robiły tego z powodu złej sytuacji materialnej. To nie były ukraińskie prostytutki, które miały łzy w oczach na pytanie dlaczego to robią. Studentki były wyrafinowanymi dziewczynami, które były świadome swojej seksualności i wiedziały dlaczego z niej korzystają. Te osoby naprawdę wychodziły z założenia, że „skoro i tak puszczają się z kolegami” to mogą to robić za pieniądze. Niektóre dziewczyny argumentowały, że facet i tak je zabiera do restauracji i kina po to by je zaciągnąć do łóżka. Po co więc bawić się w hipokryzję? Trudno temu rozumowaniu odmówić logiki, mimo tego, że jest ono przerażające. Jednak jeżeli Boga nie ma, to wszystko wolno…



Należy przy okazji przypatrzeć się innemu nagminnemu problemowi czyli puszczaniu się studentek za dobre stopnie. Znam wykładowców, którzy dostawali indeksy od pięknych dziewczyn wraz z numerem telefonu i liścikiem, że można egzamin inaczej załatwić. Czy to nie jest prostytucja? A może to tylko wyzwolenie kobiet? Jedno jest pewne: to przyszła intelektualna elita narodu...



Łukasz Adamski

 

Komentarze

anonim2012.02.1 9:23
<p>Dzietność na poziomie 1,2? Aaaaa zapomniałem według \"ekspert&oacute;w\" powyższe nie ma żadnego wpływu.&nbsp; Za to in vitro Uzdrowi sytuację ( materialną konowalstwa oczywiście, a nie społeczną ).</p>
anonim2012.02.1 9:30
<p>1/5 polskich student&oacute;w? co to za badania?</p>
anonim2012.02.1 9:30
<p>juz to czytałm naWyborczej - czywszystko musi być powielane,smutne</p>
anonim2012.02.1 9:45
<p> <p class=\"MsoNormal\">mam wrażenie że te dane są z kosmosu, celowo zawyżane aby w pewnym momencie ludzie uznali że to chyba nic złego, generalnie aby zniszczyć państwo trzeba je zdemoralizować, jak fakty nie są zgodne z rzeczywistością tym gorzej dla rzeczywistości... zawsze można przecież zawyżyć statystyki aby wyszło że teza się zgadza, to znana metodologia wszelkiej maści lewicowych \"poprawiaczy\" świata</p> <p class=\"MsoNormal\">&nbsp;</p> </p>
anonim2012.02.1 9:57
<p>http://www.milosierdzieboze.pl/koronka.php</p>
anonim2012.02.1 10:23
<p>Szanująca się uczelnia powinna wywalić takich student&oacute;w w trybie natychmiastowym, a i takie osoby powinny zostać jakoś ukarane.</p>
anonim2012.02.1 10:25
<p>Typowe lewackie kłamstwa. Takie same jak te kt&oacute;rymi walczyli w usa o prawo do skrobanek. Mnożą x 5. Jeśli szmaci się 1/5 ale większość z tego to kobiety - wychodzi, że co trzecia \"studentka\" to szmata. Doprawdy, nawet na budowie huty Lenina liczba dziwek oscylowała ok. 1/10 (czyli 1/20 całej populacji), a były to szczytowe osiągnięcia w tej materii. Poza tym, czy naprawdę w Polsce jest p&oacute;ł miliona facet&oacute;w chcących i mogących wywalić miesiąc w miesiąc kilkanaście tysięcy? Bajki.</p>
anonim2012.02.1 10:37
<p>A co innego robią posłowie, urzędnicy i członkowie panujących partii i rad nadzorczych sp&oacute;łek, jak nie : \"puszczają się za pieniadze\" ?</p>
anonim2012.02.1 10:39
<p>No, pieknie, pięknie. A po latach studenckiego zycia taki osobnik zmienia mentalnośc na \"cnotkę\" i szuka kandydata/tki na małżonka/kę wśr&oacute;d koleg&oacute;w, o kt&oacute;rych wiadomo, że nigdy się nie \"puszczali\". A najlepiej - zapisuje się do jakiegoś duszpasterstwa, albo katolickiego portalu randkowego...</p> <p>Nikomu nie mozna dziś ufać.</p>
anonim2012.02.1 10:46
<p>Żyjemy w erze konsumpcjonizmu, pieniądze rządzą światem, zepsucie moralne jest coraz większe i ogarnia coraz większą liczbę ludzi, a to prowadzi do zagłady</p>
anonim2012.02.1 11:10
<p>Nikt nie zauważył nazwiska reżyserki. Szumowska \"33 scenami\" pokazała, jak może być destrukcyjna. Uważa się za uczennicę Lupy, największego \"szatana\" polskiego teatru. Więc o co chodzi w tym filmie? O oswojenie się z tematem, bo to \'normalne\'...? Oglądnąć, może oglądnę, bo mnie już niewiele rzeczy ruszy, ale jaki będzie skutek w społeczeństwie?</p>
anonim2012.02.1 11:13
<p>A ja szukam porządnej żony. Naiwnym...</p>
anonim2012.02.1 12:03
<p>@SzEm</p> <p>Nie jesteś nawiny tylko rozumny. A porządne dziewczyny wciąż chodzą po tym świecie!</p> <p>Nawet jak powiedzą, że 4/5 się \"puszcza\" to i tak zostanie 1/5.</p> <p>&nbsp;</p>
anonim2012.02.1 12:10
<p>Zgadzam się z tymi kt&oacute;rzy widzą w tym filmie lewacka metodę na zesyfienie spoleczeństwa - klasyczne gotowanie żaby.</p>
anonim2012.02.1 12:53
<p>Nie no znowu fronda o tym sponsoringu!</p> <p>To jest niemożliwe, żeby 20% student&oacute;w się w taki czy inny spos&oacute;b prostytuowało i jeszcze chwaliło się tym w badaniach. Sam jestem studentem i mam koleg&oacute;w student&oacute;w na r&oacute;żnych uczelniach i nikt, dosłownie nikt nigdy nie spotkał się z takim wypadkiem.</p> <p>Moim zdaniem tego typu notki służą tylko i wyłącznie sianiu zgorszenia zwłaszcza, że piszą o tym głownie \"słynące z obiektywizmu i silnego oparcia na faktach\" WP, Onet, czy TVN. Cała sprawa jest cholernie głośna podobnie jak z tymi galeriankami natomiast potwierdzenia w rzeczywistości żadnego! Po co fronda powtarza po tych \"obiektywnych\" mediach, im zależy na stworzeniu wrażenia, że prostytucja to nic złego skoro robi to tyle a tyle ludzi. A na czym zależy frondzie?</p>
anonim2012.02.1 13:59
<p>Kobiety jeśli przyjąć wzorce \"społeczno-moralne\", kt&oacute;re na frondzie są wyznacznikiem wszystkiego, dzielą się generalnie na dwie kategorie: Pierwsza, to szmaty - uprawiają seks, bo lubią z facetami, kt&oacute;rzy im się podobają. Poprostu.&nbsp; Druga kategoria to te, kt&oacute;re biorą za seks honorarium - dzieli się na dwie podkategorie. Pierwsza z podkategorii - stosują rozumowanie - \"<em>fajny był, zabrał mnie na kolację i wycieczkę po Londynie, załatwił szkołę dla mojego syna; przespałam się z nim\"</em>&nbsp;- to są dziwki niskiej kategorii. Dziwki wysokiej kategorii rozumują inaczej: <em>\"oddaję mu się na wyłączność. Ma wychowywać moje dzieci, zapewnić mi utrzymanie, dbać o mnie i o moje dzieci i nie może spotykać się z innymi kobietami. Ja za to oficjalnie znikam z \"giełdy\" kobiet, jestem zajęta i nie muszę się o nic martwić. Co więcej, razem z moim facetem nie musimy nawet seksu więcej uprawiać, bo po co?\" </em>Ta druga podkategoria dziwek to żony. Podpisano - james ponad tymi podziałami&nbsp;</p>
anonim2012.02.1 14:22
<p class=\"MsoNormal\" \"line-height: normal; margin: 0cm 0cm 10pt;\"><span \"color: black; font-size: 12pt; mso-ascii- : Calibri; mso-fareast- : \'Times New Roman\'; mso-hansi- : Calibri; mso-bidi- : \'Times New Roman\'; mso-fareast-language: PL;\"><span \" : Calibri;\">Wybaczcie ale kto wierzy w te wyliczenia? Chyba robili je na zasadzie 1 pan na tak, 1 na nie - aha to 50% jest za, a jeden był przeciw. Może wybi&oacute;rcza zajmie się &bdquo;głębszym&rdquo; problemem prostytuowania sie polityk&oacute;w tu to można by prowadzić prawdziwe badania, nie dość ze się puszczają to jeszcze płacą za możliwość wydymania siebie, a najlepsze że uprawiają stręczycielstwo pozwalając by&nbsp;społeczeństwo także odczuwało &bdquo;frajdę&rdquo; z bycia prostytutką</span></span><span \" : &quot;Times New Roman&quot;,&quot;serif&quot;; color: black; font-size: 12pt; mso-fareast- : \'Times New Roman\'; mso-fareast-language: PL;\"></span></p>
anonim2012.02.1 14:23
<p>Bedzie,ze sie czepiam,ale dokument mowi o procederze dotyczacym zarowno studentek jak i studentow. Tymczasem Pan Adamski w zasadzie ciagnie temat tylko kobiet i ich wyzwolenia tak jakby&nbsp; w przypadku mezczyzn bylo to zjawisko totalnie akceptowane, bez problemu, zadnego komentarza w sprawie meskiej intelektualnej elity narodu nie ma. a w temacie- prostytucja to straszna pulapka, bo zadko ktora praca daje takie zarobki. Tu jednak rozgraniczam - co innego swiadczenie uslugi seksualnej, co innego czyli zdobywanie pracy, oceny czy podwyzki za seks. O ile pierwszy uklad jest czysty dla obu stron- jestem klientem, chce godzine rozkoszy, ty jestes uslugodawca i za to dostaniesz kase - to juz kwestia sumien obydwojga, nic mi do tego. Drugi uklad natomiast jest o tyle \"zly\", ze jest forma lapowki i jesli zostanie przyjety, to obydwie strony popelniaja przestepstwo proba przekupstwa.</p>
anonim2012.02.1 15:31
<p>Studiowałam na UW i nie znałam żadnej dziewczyny, ktora by się w&oacute;wczas takim czymś zajmowała no ale to było ładnych kilka lat temu. Wydaje się jednak, że dane faktycznie są zawyżone. Tym bardziej nigdy nie spotkałam się z wymianą usług tego typu na stopnie. Widać albo jestem ślepa albo szczęśliwa w swej niewiedzy:P</p>
anonim2012.02.1 17:05
<p>Te statystyki to jakaś bzdura. W 2011 roku w Polsce studiowało ok. 1,8 mln os&oacute;b. Podobno więcej wśr&oacute;d nich kobiet, a 1/5 z 900 tyś to 180 tyś os&oacute;b!! Ciekawe, że informacji na temat ilości prostytutek (\"klasycznych\") żyjących w Polsce praktycznie nie ma, ale liczby jakie się w niekt&oacute;rych artykułach o tej materii trafiają to np. 10 tyś. Gdzieś czytałem, że w Katowicach 1 tyś. Jak się to ma do liczby 180 tyś prostytuujących się studentek, chyba każdy widzi. Zgadzam się z komentarzami, że film oraz artykuły służą do oswajania ze zjawiskiem i nie powinno się tych bredni powielać na Frondzie.</p>
anonim2012.02.2 9:18
<p>Nie badałem tego problemu- jednak z racji częstych kontakt&oacute;w ze studentami jestem w stanie bez problemu uwierzyć w te dane. Moim zdaniem są prawdopodobne. Zamiast chować głowę w piasek trzeba spojrzeć prawdzie w oczy- w takiej rzeczywistości żyjemy i takie będą przyszłe \"eltyty\".</p>