Protest przeciwko reklamie Durexa to najlepszy dowód na to, że Polacy wciąż nie poddają się tęczowej rewolucji. Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły skargi na reklamę prezerwatyw, w której występują geje.
W jednej ze scen reklamy prezerwatyw pojawia się para gejów. Autorzy skargi słusznie wskazuję, że reklama jest wulgarna oraz niesmaczna. Dodają:
„ Nie mamy w polskim prawie przyzwolenie na związki homoseksualne więc i reklama powinna się tego trzymać. Promocja związków homoseksualnych jest szkodliwa dla społeczeństwa, oswajają z tego typu związkami. Nie dążmy do akceptacji kultur zachodu, dbajmy o swoje”.
W innej skardze zauważono, że reklama ta narusza zasady etyki ukazując parę gejów w niedwuznacznej sytuacji.
Firma Durex tymczasem skargami się nie przejmuje i dodaje:
„Zamieszczenie jakiegokolwiek orzeczenia, czy też innych treści dotyczących Reckitt Benckiser (Poland) S.A. na stronie internetowej Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, będzie oznaczać naruszenie dóbr osobistych Reckitt Benckiser (Poland) S.A. i zmusi nas do podjęcia odpowiednich kroków prawnych”.
Niestety, Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy niczego nieetycznego w reklamie Durexa się nie dopatrzył.
za:bezprawnik.pl,Fronda.pl