,,Gazeta Wyborcza'' nadal utrzymuje się na czele dzienników zarabiających najwięcej na reklamach. W 2017 roku dziennik Michnika odnotował prawie 304 mln przychodów z tego tytułu. To spadek aż o 13,4 proc. względem roku poprzedniego, ale w porównaniu z innymi tytułami wynik i tak robi wrażenie.


Większość największych dzienników notuje coraz mniejsze przychody z reklam. Wyjątkami są jedynie ,,Dziennik Gazeta Prawna'', ,,Głos Wielkopolski'' oraz ,,Gazeta Pomorska''. Inne tytuły tracą, a najwięćej - ,,Gazeta Wyborcza'' i ,,Rzeczpospolita''. Ten pierwszy tytuł i tak jednak utrzymuje się na czele stawki, dalece wyprzedzając innych.


,,Gazeta Wyborcza'' odnotowała 304 mln przychodu, co oznacza spadek o 13,4 proc. Na drugim miejscu uplasował się ,,Fakt'' z przychodami 144 mln i spadkiem o 5,1 proc. Dalej jest ,,Super Express'' z przychodami 110 mln (spadek o 8,2 proc.), a Rzeczpospolita - 108 mln, co oznacza spadek aż o 20,8 procent.

Na piątym miejscu jest ,,Dziennik Gazeta Prawna'' z przychodami 60 mln i wzrostem o 2,3 procent. Granicę 50 mln przekroczył ponadto jedynie ,,Dziennik Zachodni'' z przychodami 52 mln (spadek 2,1 proc.). W pierwszej dziesiątce są jeszcze ,,Głos Wielkopolski'', ,,Dziennik Bałtycki'', ,,Gazeta Pomorska'' i ,,Dziennik Łódzki'', mający 33 mln przychodu.

mod/wirtualnemedia.pl