22.07.19, 15:00

Portal Oko.press ekskomunikowany

Złamaniem prawa kanonicznego jest umieszczenie treści spowiedzi w mediach. Czyn taki zagrożony jest karą ekskomuniki latae sententiae. Dotyczy to każdego upubliczniającego treść spowiedzi w tym i osoby się spowiadającej.

Ekskomunika latae sententiae (wiążącą mocą samego prawa) następuje automatycznie po zakazanym czynie. Osobę, która zaciąga na siebie taką ekskomunikę, nie można dalej uznawać za katolika.

Na portalu Katolickiej Agencji Informacyjnej w analizie „Tajemnica spowiedzi w prawie kanonicznym” można przeczytać, że „przestępstwem jest także umieszczenie treści spowiedzi w prasie, książce, radiu, telewizji, internecie. Przestępstwa te zagrożone są karą ekskomuniki latae sententiae. Popełniającym przestępstwo może być każda osoba dokonująca tych czynów, w tym również penitent i spowiednik”.

Na łamach antyPiSowskiego portalu „Oko press” ukazał się artykuł Marty Nowak „''Jezu, ty się tym zajmij''. Poszłam do spowiedzi pytać, jak rozmawiać z dziećmi o seksie”. O ile prawdą jest treść artykułu, w której upubliczniona jest treść spowiedzi, to publicystka, o ile była katoliczką, zaciągnęła na siebie ekskomunika, czyli wykluczenie z Kościoła. Wykluczenie z Kościoła, uniemożliwia nie tylko otrzymanie sakramentów, pochowanie na katolickim cmentarzu, a przede wszystkim zbawienie i prowadzi do wiecznych cierpień w piekle (bo poza Kościołem nie ma zbawienia).

Zapewne dla publicystki lewicowego portalu zaciągnięcie ekskomuniki nie ma większego znaczenia, choć po śmierci może być zaskoczona, gdy w wyniku swoich grzechów wyląduje w piekle, by cierpieć przez wieczność męki.

Lewicowa publicystka, by dowiedzieć się, co ma zrobić „wierzący rodzic, któremu Kościół zabrania zgadzać się na edukację seksualną w szkole” udawała, że jest matką, i poszła do konfesjonału, by pytać się w „konfesjonale, jak rozmawiać z dziećmi o seksualności”.

Ewidentnie w zachowaniu lewicowej publicystki widać elementarne braki w podstawowej wiedzy o Kościele, niechęć do wysiłku intelektualnego i życie w urojeniach. Katolik czy osoba mająca minimalną wiedzę o katolicyzmie (człowiek w Polsce z wyższym wykształceniem taką minimalną wiedzę o katolicyzmie, religii, która ukształtowała Polskę i jest wyznawana przez większość Polaków, mieć powinien) zdaje sobie sprawę, że konfesjonał służy do wyznawania grzechów, a nie pogaduszek. Jak się chce porozmawiać z księdzem, to się to robi poza konfesjonałem. Widać lewicowcy nie mają minimalnej wiedzy, co to jest spowiedź.

Ważną kwestią jest też brak kultury osobistej publicystki wyrażający się w braku szacunku dla cudzych rytuałów religijnych. Podszywanie się pod katolika i bluźniercze uczestnictwo w spowiedzi, jest wyrazem chamstwa, podobnie jak podszywanie się pod Żyda, muzułmanina czy hindus i fałszywe uczestnictwo w judaistycznych, islamskich czy hinduistycznych rytuałach religijnych.

Lewicowy publicysta z minimum wiedzy o katolicyzmie napisałby artykuł potępiający katolicką etykę seksualną, opierając się na powszechnie dostępnych źródłach, jawnie przeprowadzonych wywiadach, bez pełnego pogardy katolików profanowania cudzych rytuałów religijnych.

W czasie spowiedzi (niedoinformowana co do celu spowiadania się) lewicowa publicystka opowiadała o wymyślonych przez siebie grzechach swoich urojonych dzieci, grzechy te dotyczyły oczywiście praktyk autoerotycznych (jak widać, seks jest osią świata lewicowców) i przekonywała duchownego do zasadności szkolnej seks indoktrynacji dzieci.

Swoją opowieść autorka tekstu na antyPiSowskim portalu ubarwiła przykładami ignorancji młodzieży szukającej informacji o seksie u seks ''edukatorów” – taka ignorancja nie dziwi u osób szukających porady akurat u seks ''edukatorów'', osoby bystre nie mają potrzeby kontaktów z lewicowymi aktywistami.

Zdaniem lewicowej publicystki „polski Kościół katolicki w oficjalnych komunikatach stanowczo sprzeciwia się jakiejkolwiek edukacji seksualnej. Rozumie ją jako nawoływanie do grzechu i seksualizację dzieci. Można to uznać za wewnętrzną sprawę wspólnoty religijnej, gdyby się nie przekładało na politykę państwa i sytuację dzieci, które od najmłodszych lat trzymane są w strachu przed seksualnością. Za przyzwoleniem rodziców”.

Takie stanowisko lewicy ma na celu przekonanie Polaków, że Kościół jest instytucją szkodliwą, którą trzeba zwalczać, by chronić dzieci i resztę społeczeństwa. W przekonaniu o potrzebie seks ''edukacji'' publicystka lewicowego portalu podpiera się opiniami jezuity Jacka Prusaka.

W relacji lewicowej publicystki widać, że obecność w Kościele jest dla niej stresująca, bo „w kościele jest ciemno, zimno i cichoj”. Problem dla lewicowej publicystki jest to, że Kościół katolicki za grzech uznaje „myśli i pragnienia przeciwne czystości [...] Pieszczoty, pocałunki, współżycie poza małżeństwem, samogwałt, czyny homoseksualne, oglądanie pornografii, nieprzyzwoite zabawy i rozmowy, stosowanie antykoncepcji”.

Lewicową publicystkę w czasie spowiedzi zbulwersowało to, że zdaniem księdza dziecko „potrzebuje opieki, a nie zgorszenia [ze strony] swojej matki”, to, że matka musi się modlić, tak by dziecko mogło naśladować jej pobożność.

Ja można przeczytać w relacji opublikowanej na antyPiSowskim portalu, lewicowa publicystka z kościoła wyszła „z poczuciem winy”, bo na spowiedzi dowiedziała się, że demoralizując dziecko, krzywdzi nieletniego (widać, ze sumienie dla lewicy to faszyzm). Z narracji lewicowej publicystki wynika, że właśnie pod wpływem Kościoła katolickiego rodzice mają odmawiać dzieciom wiedzy i dezinformować dzieci w sprawach seksu, przez co nieświadome dzieci są ofiarami przemocy seksualnej, zachodzą w niechciane ciąże i nie mają satysfakcji z seksu. W kolejnej relacji lewicowa publicystka ma pretensje do spowiednika, że nie przedstawił jej szczegółowego planu rozmowy z dzieckiem o seksie – dobrze, że nie ma pretensji o to, że spowiednik nie przedstawił jej szczegółowego planu skręcania mebli z Ikei.

Z artykułu na antyPiSowskim portalu wynika, że alternatywą dla rzekomo szkodliwej działalności Kościołom katolickiego w sferze seksu jest Grupa Edukatorów Seksualnych Ponton. Opisując problem demoralizacji dzieci ze strony pornografii, w artykule lewicowej publicystki nie pojawia się propozycja, by zablokować dzieciom dostęp do pornografii.

Lewicowa publicystka ma też za złe spowiednikom, że dosyłali ją do lektury Katechizmu Katolickiego, który ku jej przerażeniu ma aż 420 strony. Jak widać dla absolwentki międzywydziałowych studiów humanistycznych 420 strony tekstu to mega koszmar. Dodatkowo studia takie nie dały jej wiedzy o istnieniu indeksu przedmiotowego, który zapewne redukowałby stres związany z 420 stronami.

Z lektury Katechizmu Katolickiego lewicowa publicystka dowiaduje się, że według nauczania katolickiego „jeśli chodzi o seksualność, możliwości są dwie: miłość małżeńska (kobiety i mężczyzny) lub dziewictwo/wstrzemięźliwość. Wszystko inne jest grzechem. Sensem miłości małżeńskiej jest wierność i płodność”. Język Katechizmu publicystka antyPiSowskiego portalu uznaje za „ostrożny, enigmatyczny” - co nie dziwi zważywszy na formę i treści lewicowych publikacji.

Lewicową publicystkę zbulwersowało to, że nauczanie katolickie za grzech uznaje: „nierząd, nieczystość, wyuzdanie, uprawianie bałwochwalstwa, czary, nienawiść, spór, zawiść […] oddawanie spermy lub jaja, macierzyństwo zastępcze”, inseminacje, masturbacje, rozwiązłość nienastawioną na prokreację i zjednoczenie, seks pozamałżeński, prostytucje, kazirodztwo, onanizm, homoseksualizm, pornografie, prostytucje, gwałty.

Artykuł na lewicowym portalu krytykuje Kościół za brak aktywnego przeciwdziałania przemocy seksualnej, ekshibicjonizmowi, wykorzystywaniu seksualnemu w internecie, pedofilii, zmuszaniu do prostytucji , gdy seks ''edukacja'' ma rzekomo działać profilaktycznie. Lewica może mieć równie dobrze pretensje do Kościoła, że ten aktywnie nie przeciwstawia się wszystkim patologiom, w tym gradobiciu i łuszczycy.

Od siebie dodam, że prawdziwa edukacja seksualna jest potrzeba. Dzięki prawdziwej edukacji seksualnej dzieci mogłyby się dowiedzieć, że relacje homo seksualne to patologia szkodliwa dla zdrowia (i odpowiedzialna za większe ryzyko zarażenia się wirusami oraz pasożytami, czy większe ryzyko uszkodzeń odbytu). Niewątpliwie na lekcjach edukacji seksualnej dzieci powinny być uczone braku tolerancji dla przemysłu porno propagującego szkodliwe zachowania dla zdrowia i pogardę dla kobiet. Niestety dziś lewicowa seks ''edukacja'' ogłupia dzieci i je demoralizuje, wmawia im, że szkodliwe dla zdrowia zachowania homoseksualne są czymś normalnym i że warto je praktykować.

Jan Bodakowski

Komentarze

Ixi2020.01.15 17:33
A może jednak po śmierci, jeśli coś jest, będą raczej pytania o stosowanie się do "kazania na górze" niż do "corpus iuris canonici"?
ZbyszkoZBogdanca2019.07.26 14:34
''Zapewne dla publicystki lewicowego portalu zaciągnięcie ekskomuniki nie ma większego znaczenia, choć po śmierci może być zaskoczona, gdy w wyniku swoich grzechów wyląduje w piekle, by cierpieć przez wieczność męki.'' LOL
Sceptyk2019.07.25 8:48
Bodakowski, z twojego bełkotu wywnioskowałem, że masz jakieś aspiracje intelektualne. Ciekawe, na jakiej podstawie?!?!?!
Piotr2019.07.24 3:08
"Po śmierci może być zaskoczona, gdy w wyniku swoich grzechów wyląduje w piekle, by cierpieć przez wieczność męki" - jak to miło, że sukienkowi czarownicy i ich fagasy wciąż straszą swoim tradycyjnym "uga buga!".
Jerzy2019.07.23 19:26
Czy faktycznie Marta Nowak z Oko Press, która upubliczniła treść spowiedzi, zostanie oficjalnie ekskomunikowana, czy to tylko teoretyczne rozważania p. Bodakowskiego ?
Szymon2019.07.23 16:00
Serio? Fronda zarzuca komuś niechęć do wysiłku intelektualnego? No to już jest szczyt obłudy :D Portal, na który 80% ludzi zagląda "dla beki" bo z intelektem ma tyle wspólnego, co Rydzyk z wiarą w Boga :D I gadanie o tym, że może się zdziwić po śmierci kiedy będzie się wiecznie smażyćw piekle :D Na kim to ma zrobićwrażenie? Już bez przesady przedszkolaki akurat tu nie zaglądają? Skąd wy możecie wiedzieć, że będzie się smażyć w piekle? Kto to z wami ustalał? Pisaliście ten cały kodeks prawa kanonicznego z Jezusem na krzesełku obok i wam powiedział? Jak znam życie, tak jak w przypadku wielu innych ateistów, ta pani ma pewnie dużo sprawniejszy system moralny niż większość katolików (jak choćby tych z Białegostoku). Nawet Papież Franciszek powiedział "Lepiej nie chodzić do kościoła i żyć jako ateiści niż chodzić, a mimo to nienawidzić innych", a myślę, że on ma większe pojęcie, niż frądelki.
prawnik2019.07.23 20:27
Poprawka: 99% :)
Albert2019.07.23 14:58
Kolejny felieton katolibańskiego fanatyka - i kolejny, który jak zwykle sprowadza się do seksu. I to właśnie katolicy nagłośniej zarzucają popierającym ruch LGBT dewiacje i zboczenia... Hipokryzja level master.
Jadzia582019.07.23 14:40
Mam nadzieję, że redakcja Oko Press pójdzie siedzieć do Watykańskich lochów więziennych!
likad2019.07.23 12:42
JASIO USPOKUJ SIĘ.
Stop agresji na Frondzie!2019.07.23 11:28
Aa, to Jasiek napisał. Czyli bajka, a nie fakty.
Daria2019.07.23 11:16
Moj pies szczekał na księdza. Co go czeka ?
skoki2019.07.23 10:00
Sekta KK już całkowicie zwariowana, jaja sobie robią,:)))
Polak2019.07.23 9:37
Wiecie że każdy Polak bez żadnych wyjątków objęty jest z automatu trzema ekskomunikami? Jedna w te, jedna wewte...
Marek2019.07.23 9:26
Poślijcie Tarczyńskiego z egzorcyzmami. Mamy wszak XXI w.
anonim2019.07.23 0:48
Bodakowski alias lejwoda 😈
Gabriel2019.07.22 23:34
poza kościołem nie ma zbawienia? większej herezji nie słyszałem. czyli papież kłamie? opamiętajcie się fanatycy!
Komentator2019.07.22 23:32
Zasadniczo, to rozumiem, że całość wniosków o ekskomunice (dla pewnie nie tyle portalu, co autorce, która opisała to co opisała) odnosi się do artykułu: https://ekai.pl/tajemnica-spowiedzi-w-prawie-kanonicznym/ Z tym, że ten artykuł omawia sytuacje, w których tajemnicę spowiedzi (w tym nagrywanie i upublicznianie w mediach) łamie spowiednik, tłumacz, bądź osoba, która przysłuchiwała się spowiedzi innej osoby, a nie osoba spowiadająca się. Co więcej, na stronie misyjne.pl można przeczytać wypowiedź ks. Benedykta Glinkowskiego, doktor prawa kanonicznego, który stwierdza na łamach "Przewodnika katolickiego": "Zaleca się także, aby nie opowiadać nikomu przebiegu własnej spowiedzi. – Zasadniczo wydaje się, że o swoich grzechach mamy prawo mówić, komu chcemy i kiedy chcemy, niemniej jednak sama spowiedź to nie tylko wyznanie grzechów, stąd też uważam, że również spowiadający się, z uwagi na dobro samego sakramentu, powinien powstrzymać się przed ujawnianiem treści swojej spowiedzi." A zatem zaleca się by nie mówić o swoich grzechach i o spowiedzi... a zalecenie to nie nakaz. Oczywiście całą tę opisaną sytuację, czyli mówiąc kolokwialnie, robienie sobie jaj ze spowiedzi a potem analizowanie tego w artykule, traktuję jako zachowanie naganne. Jest jeszcze ostatnia kwestia, która mi się nasunęła. Powyższy artykuł również jest naganny. Dlaczego? Gdyby iść tym opisanym wyżej tropem, to można by rzec, że autor, który przeczytał tamten artykuł opisujący spowiedź lewicowej aktywistki, sam przytaczając fragmenty spowiedzi, niejako "zasłyszane od spowiadającego" i powiela w mediach to, co wg niego powinno zostać tajemnicą. Mnie nie interesuje co ta Pani mówiła w konfesjonale... i pewnie na oko.press bym nie wszedł, i tego nie czytał... czytam tu... a nie interesuje mnie co mówiła ta Pani w konfesjonale, co odpowiadał ksiądz... czuję się tak, jakby ktoś mi zdradzał zasłyszaną przypadkiem tajemnicę spowiedzi.
naillimixaM2019.07.22 22:06
Wyjątkowy (choć jak na was - standardowy) zestaw bełkotliwych bredni. A przy okazji, kiedy to portal Okopress prosił wcześniej o "skomunikowanie", żeby go teraz Bodakowski z pisiej dziury "ekskomnikowywał"?
twitter:PromocjaPWS2019.07.22 21:08
Dzisiaj normalność nazywa się kontrowersją, wszelkie normy/prawdy straciły ważność, bezdyskusyjność, a wynika to z tzw.zwrotu lingwistycznego, który przeniósł się do nauk społecznych, a który wyw. się z filozofii analitycznej. Wykwitem zwrotu lingwistycznego jest m.in. teoria gender. SPIS TREŚCI historiasztuki com pl/022-00-00-ANTROPOLOGIA.php#spi MITOLOGIA NOWOCZESNOŚCI historiasztuki com pl/022-00-00-ANTROPOLOGIA.php#mit ANTROPOLOGIA ANTYCHRZEŚCIJAŃSKA historiasztuki com pl/022-00-00-ANTROPOLOGIA.php#ant ANTROPOLOGIA KONSTRUKCJONISTYCZNA historiasztuki com pl/022-00-00-ANTROPOLOGIA.php#kon ANTROPOLOGIA MAGICZNA historiasztuki com pl/022-00-00-ANTROPOLOGIA.php#mag TEZA O KONFLIKCIE RELIGII I NAUKI , KOMPETENCYJNY KONFLIKT RELIGII I WŁADZY , KONFLIKT RELIGII I WŁADZY , SPRAWA GALILEUSZA historiasztuki com pl/022-00-00-ANTROPOLOGIA.php#ane Więcej też na kanale P. Karonia: youtube com/HISTORIASZTUKI2011 i wiedzaspoleczna pl
vrbnk2019.07.22 19:15
" relacje homo seksualne to patologia szkodliwa dla zdrowia (i odpowiedzialna za większe ryzyko zarażenia się wirusami oraz pasożytami, czy większe ryzyko uszkodzeń odbytu)." A jak to się ma do lesbijek? :D PS "homoseksualne" pisze się łącznie, ale z drugiej strony czy ktoś, kto ma problem z synonimami i używa tylu powtórzeń, dba o warsztat językowy?
???2019.07.22 18:01
tutaj chyba sprawdza się powiedzenie gdzie diabeł nie może tam babę pośle (lewicową publicystkę)
Foster2019.07.22 17:59
Bodakowski - ty tak na poważnie ?. Czy uważasz Nas za idiotów ?. Żeby nie było wątpliwości to nadmienię, ze jestem katolikiem i wiem że tajemnica spowiedzi obowiązuje wyłącznie spowiednika czyli kapłana.
Robert2019.07.22 17:32
po prostu bredzenie idiotki
Agnieszka2019.07.22 17:02
W jaki sposób się czepiła publicznie nauki spowiednika, to mnie to tak nie bulwersuje. Z artykułu widać, że pewnie durnowato, ale fakt, że niektórzy spowiednicy raczej nie powinni za bardzo dawać rady i faktycznie ograniczyć spowiedź do tego, co potrzebne do rozgrzeszenia. Bywa z tymi naukami różnie - także pod względem zgodności z Ewangelią. Prawdziwie dla mnie bulwersujące i momentalnie zaciągające ekskomunikę jest - o ile dobrze zrozumiałam - jej pójście do spowiedzi w niegodnej intencji. Niegodny cel spowiedzi to jej profanacja i z pewnością jest nią cel, by podpytać, sprawdzić i wykpić księdza a nie wejść na drogę nawrócenia i uzyskać rozgrzeszenie. To jak przyjąć Eucharystię po to, żeby potem wypluć, pokruszyć i zdeptać. Oczywiście jak dostała rozgrzeszenie, to nie jest to sakrament ważny i świętokradczo przyjmuje Eucharystię, jeśli do niej przystępuje - to jak w przypadku nieważności sakramentu małżeństwa, do którego się przystąpiło ze złą intencją czyli na przykład z postanowieniem, że mimo przysięgi wierności będzie się współmałżonka zdradzało. Profanacja sakramentów oddziela duchowo od Koscioła czyli jest zaciągnięciem ekskomuniki.
Agnieszka2019.07.22 17:09
Przeraża ta profanacja sakramentu spowiedzi. Ujawnienie nauk spowiednika to już dla mnie przy tym pikuś i nie jestem pewna czy w tym przypadku ma uzasadnienie. Chyba bardziej niszczącym jest to, że czasem księża opowiadają publicznie o tym z czego i jak się spowiadał penitent i mimo tajemnicy spowiedzi twierdzą, że mają takie prawo, gdy nie zdradzają, kto ten grzech popełnił. No ale ten człowiek jak słyszy to wie, że to o nim i może zostać sposobem opowiadania zraniony i bać się zaufać kolejnemu spowiednikowi. A i wielu innych znających kontekst domyśli się o kogo chodzi... Zdarzyło mi się być przed laty świadkiem jak w małej miejscowości ksiądz na oczach wszystkich odgonił od konfesjonału młodą dziewczynę. Wielu już tez chciało zwiewać, bo cóż ona mogła takiego nagrzeszyć. I chwile potem w czasie Mszy się wyjaśniło, choć bez nazwiska i wskazania palcem, bo wciąż zbulwersowany ksiądz całe kazanie grzmiał tylko o jednym grzechu, po którym ktoś swobodnie oczekuje rozgrzeszenia. No oczywiście ludzie na wsi są tacy "głupi", że się absolutnie nie zorientowali z powodu jakiego grzechu to prawie dziecko z hukiem wyleciało z konfesjonału i było rugane jeszcze na kazaniu.... Było wtedy złamanie tajemnicy spowiedzi czy nie? A może dopiero jakby w internety puścił? A co z "dowcipnymi anegdotkami " zasłyszanymi w konfesjonale i "błyskotliwie" cytowanymi przez takie gwiazdeczki kaznodziejstwa jak ksiądz Pawlukiewicz, którego pełno w internecie? Bywało, że mnie w chmurne dni zabawiał, bo trudno mówić o szczególnej mądrości i ewangelizacji, ale nie raz to już nawet wcale mi się nie chciało śmiać z tych cytowanych przez niego biedaków i się cieszyłam, że nie jestem w skórze tych, którzy mu zaufali a potem z których rechocze cały kościół, gdy oni wciąż może mają jakiś nierozwiązany i wcale nieśmieszny dla nich problem. Jaki brak godności pcha ludzi do takich kapłanów, skoro wiedzą, że potem takie "macho kaznodziejstwa" będą na nich gwiazdorzyć, bo robią to od lat na innych? A może desperacja w poszukiwaniu ratunku jak tonący, co brzytwy się chwyta albo jakiś stopień niepojętej dla mnie pokory, by doświadczać poniżenia, słysząc jak cały kościół i internet "wyżej rozwiniętych duchowo" rechocze z jego bólu? Ech... tajemnico spowiedzi i kierownictwa duchowego...czymże jesteś i u kogo cię szukać jeszcze nienaruszoną?
Urszula2019.07.23 9:45
Anegdotki nie są złe. Jak ludzie ufają i zwierzają się księdzu ze swoich problemów to powinni też wiedzieć, że ryzykują. A teraz anegdotka ( nie z konfesjonału) Po weselu w Kanie Galilejskiej weselnicy okrutnie cierpią z powodu nadmiaru wypitego wina. Mają potężnego kaca. Jeden z biesiadników, ktorego najmocniej suszyło woła: - Wody, wody, kto pójdzie po wodę. Nikt sie nie odzywa Wtedy Jezus proponuje: - To może ja pójdę - Nie, nie tylko nie ty - woła wystraszony weselnik.
ubawiony2019.07.22 16:45
Skoro publicystka poszła do kościoła z zamiarem prowokacji, po dokonanej prowokacji wyszła z poczuciem winy a mimo to jest zadowolona z dokonanej prowokacji, to radziłbym jej udać się do psychiatry. To się nazywa schizofrenia.
BezrobotnyBodakowskiDmuchaPontonOdbytem2019.07.22 16:40
Bezrobotny Bodakowski spowiada się z analizy uszkodzeń odbytu. To efekt przepędzania go przez organizatorów prawicowych manifestacji, wieców i procesyj. Na widok oszołoma Bodakowskiego zbliżającego się do konduktu, organizatorzy łapią za gaz i pały, żeby go odstraszyć. Skoro nie może bytować wśród prawicowych kato-ciemniaków, musi zająć się odbytem. Póki jest bezrobotny, to żadne zajęcie mu nie śmierdzi.
anonim2019.07.22 16:16
"i prowadzi do wiecznych cierpień w piekle" W pośredniaku byłeś?
JM2019.07.22 15:54
zwrot lewicowa publicystka jest użyty w artykule tyle razy że aż irytuje, a zachowanie tej publicystki to jest poniżej dna, skrajne lewactwo to nie są normalni ludzie, ci ludzie są do leczenia, ciągle to udowadniają
Lennon2019.07.22 15:43
>Ekskomunika latae sententiae (wiążącą mocą samego prawa) następuje automatycznie po zakazanym czynie. Osobę, która zaciąga na siebie taką ekskomunikę, nie można dalej uznawać za katolika. Szczęście od Boga, że Jezus nie był katolikiem, a to ponoć przez niego idzie zbawienie. PS: Pewnie gdyby był, to też by go ekskomunikowali, bo by bruździł swoim umiłowaniem skromności w biznesie.
Polak2019.07.23 9:50
Synku, nasz Pan Jezus Chrystus jest Bogiem, a ty jesteś dyletantem.
Lennon2019.07.26 13:23
Serio gdzieś tak powiedział? Wrzuć mi odpowiedni cytat z Nowego Testamentu...
Jan2019.07.22 15:43
w czasach gdy mamy Krzysztofa Jackowskiego i jego relacje dusz z tamtej strony ten artykuł jest tak bezdennie odjechany że szok.To poziom płaskoziemców lub tych którzy twierdzą że ziemia istnieje 4 tysiące lat.Bóg dał człowiekowi rozum i wolna wolę.Widać że wbrew Bogu wiele osób oddaje swój rozum i wolę innym by żyło im sie spokojnie i by wykonując polecenia byli spokojni bo to przecież nie ich działanie tylko JA WYKONUJĘ POLECENIA ROZKAZY jestem podporządkowany przełozonym itd. Działanie postepowanie wbrew nauce Jezusa.
Teresa2019.07.23 9:33
To o czym piszesz Janie to tak jakby świadków Jehowy się działo "JA WYKONUJĘ POLECENIA I ROZKAZY".
Albert2019.07.23 14:57
Jackowski to zwykły oszust.
Urszula2019.07.22 15:37
Spowiedź nauszna jest niebiblijna. Kościół sobie coś takiego wymyślił i na tym bazuje. Ksiądz nie ma możliwości rozgrzeszania, tylko Bóg może nam odpuścić nasze winy. Ponadto Jezus powiedział wyraźnie, żeby wyznawać winy jeden drugiemu. Jak mnie sąsiad okradnie to pójdzie sie wyspowiadać, ksiądz wyklepie formułkę, każe odmówić 3 zdrowaśki i da rozgrzeszenie. Ale co ja z tego będę miała. Czy Biblia nie mówi o zadośćuczynieniu? KK też dość często mówi o zadośćuczynieniu za grzechy i winy, ale na czym to polega w katolickim wydaniu?
Tylko Rzymski Kościół2019.07.22 16:35
Swoją pseudo teologię heretycko-protestancką uprawiaj u siebie w zborze! Albo wkładaj w czerepy swoim dzieciom. Na co liczysz, że my katolicy przejmiemy się twoją błędną interpretacją słów Jezusa" komu grzechy odpuścicie są im odpuszczone" Siedzisz jakbyś nie zauważyła na katolickim portalu.
marek2019.07.22 17:11
Dokładnie. Nie zna Pisma św. albo interpretuje je po swojemu i stąd takie "kwiatki ulki".
Mateusz2019.07.22 18:01
Wy jedyną interpretacje jaką przyjmujecie, to szablon waszych magów sekciarskich. Niczym się nie różnicie od waszych oponentów.
hm2019.07.23 0:25
przecież odpuszczanie grzechów to polecenie samego Pana Jezusa a każda spowiedź by była ważna musi spełniać warunki: 1. Rachunek Sumienia; 2. Żal za grzechy; 3. mocne postanowienie poprawy; 4. Szczere wyznanie grzechów; 5. zadość uczynienie Panu Bogu(pokuta zadana przez spowiednika) i bliźniemu (naprawienie i wynagrodzenie za zło) kto pomnie jeden z warunków czyni spowiedź nieważną i spowiednik nie musi o tym wiedzieć jak się zorientuje że penitent nie spełnia któregoś warunku to poucza że rozgrzeszenie jest nieważne i odkłada je do czasu uzupełnienia od i wszystko jasne i proste więc twoje obawy są neiuzasadnione i wynikają z daleko posuniętej ignorancji w tym temacie
Julia2019.07.23 9:25
Jehowitka Urszula znowu miesza.
Urszula2019.07.23 9:53
Pogańska bałwochwalczyni znowu się wpindala. Swiadkowie Jehowy nie piszą tu na portalu i nie kłócą się z pogańskim kościołem katolickim. Wiesz o tym pogańska bałwochwalczyni. Tylko Pismo Święte jest tym o co chodzi, a nie jakieś tam durnoty wymyślone przez waszych papieży.
jaka wredna2019.07.23 11:02
Skąd się takie kretynki jak ty biorą. Wynocha do jednego z kilku tysięcy zborów. Oto prawda o wszystkich tych kościołach. Pismo Święte w twoich rękach to śmiech na sali.Jeszcze raz wynocha to katolicki portal. Idz odwiedz grób lutra i zakonnicy którą rypał.
Urszula2019.07.24 9:49
Ty o rypaniu piszesz? buhahaha. Rypanie, seks to znak rozpoznawczy pismatołów. Dla pismatoła dzień bez napisania o rypaniu to dzień stracony. sSąd sie takie kretynki jak ty biorą. Coś ci powiem, kretynko. Świadek Jehowy nie napisałby takiego tekstu jak ja. To sa porządni i grzeczni ludzie. Ja, wprost przeciwnie. Daleko ci, kretynko do nich.
wersa2019.07.23 11:03
"Cóż bowiem jest łatwiej powiedzieć: "Odpuszczają ci się twoje grzechy", czy też powiedzieć: "Wstań i chodź!" Otóż żebyście wiedzieli, iż Syn Człowieczy ma na ziemi władzę odpuszczania grzechów - rzekł do paralityka: Wstań, weź swoje łoże i idź do domu!» On wstał i poszedł do domu." NT Ewangelia wg św. Mateusza, rozdział 9 .
Reytan2019.07.24 13:30
Protestanci i komunisci murem RAZEM.
hm2019.07.22 15:35
tajemnica spowiedzi obowiązuje tyko spowiednika wg kodeksu prawa kanonicznego
Urszula2019.07.22 15:40
Dokładnie. Niektórzy wychodzą przed szereg.
jozef2019.07.23 10:20
To jest artykuł do wyznawców Frondy, tutaj nie musi być prawda , tylko ich prawda. Sam autor już się ośmieszył na początku: O ile prawdą jest treść artykułu, w której upubliczniona jest treść spowiedzi, to publicystka, o ile była katoliczką, zaciągnęła na siebie ekskomunika, czyli wykluczenie z Kościoła. Wykluczenie z Kościoła, uniemożliwia nie tylko otrzymanie sakramentów, pochowanie na katolickim cmentarzu, a przede wszystkim zbawienie i prowadzi do wiecznych cierpień w piekle (bo poza Kościołem nie ma zbawienia).
Janko_Muz.2019.07.22 15:30
ciekawe czy dla Pana Boga jest ważne na jakim cmentarzu będę pochowana -wierzę, że będę zbawiona
Mateusz2019.07.22 15:28
O Nieeeeeeeeeeee, i co teraz będzie?, ludzie przestaną tam wchodzić, bo jakiś szaman rzucił klątwę.
aa2019.07.22 22:57
Sama na siebie zaciągnęła jak już
anonim2019.07.22 15:26
A po co czytać takie badziewie? Ja nawet do tej pory nie wiedziałam, że coś takiego jak portal Oko.press istnieje. I zapewne jest to ostatnia moja z nim styczność.
Mateusz2019.07.22 15:29
Oko.press, to taka fronda. Z taką różnicą, że liże 4 litery PO, nie PIS'owi, i jest antyklerykalne.
Urszula2019.07.22 15:41
Ja też nie czytałam ,ale teraz na pewno poczytam. :D
anonim2019.07.25 21:35
Teofilia nie czytaj niczego poza Biblią. OKO Press nawet wersów nie numerują.
POLSKA SILA2019.07.22 15:25
Po pierwsze " relacje homo seksualne to patologia " Homoseksualne jak już. Ja rozumiem że język polski jest trudny, ale jakiś analfabeta to pisał. Po drugie, skąd u was taka skrajna fascynacja i ciągłe fantazje na temat seksu gejowskiego?
Jezus2019.07.22 15:23
Bu ha ha :) No i co z tego? (◕‿◕✿) Bodakowski psycholu :*
Kto tu jest psycholem?2019.07.22 16:18
Udaj żyda i weź udział w ich obrządkach aby wszystko obśmiać, zakwestionować i opisz to. Wtedy ja napiszę " No i co z tego" Co za kanalia!
Ewa2019.07.22 22:10
Gówno napiszesz, śmierdzisz.
Polak2019.07.23 9:46
Napisałaś zdanie z trzech wyrazów, z czego dwa śmierdzące. Jakie to szczęście, że ciebie nie musimy wąchać.
ed2019.07.23 0:04
Nowak, wy tu kolego buhaja nie zgrywajcie. Psychologiem tez nie zostaniecie, za głupi jesteście. Nowak, róbcie porządek z tą kupą gówna i żebym nie musiał się wam przypominać gdzie w chlewie wasz miejsce.
Jestem w Kościele2019.07.23 18:43
Zobaczysz, zobaczysz.
POLSKA SILA2019.07.22 15:23
O NIE, ALE STRASZNIE. KONIEC ŚWIATA. CO DALEJ, MOŻE RZUĆCIE KLĄTWĘ NA NICH, ALBO TE INNE SWOJE CZARY. Harry Potter miał przynajmniej pomysłowe te czary.
anonim2019.07.22 15:53
Albo Gandalf. Ten jak walnął czarem to ziemia się trzęsła w posadach.
Tomek2019.07.22 15:20
Oj wielu się po śmierci zdziwi, aż im Oko i to nie tylko press zbieleje. Pół biedy jeśli ktoś walczy z Bogiem z głupoty, gorzej jeśli robi to w pełni świadomie i z premedytacją.
marek2019.07.22 17:09
Grzech przeciwko Duchowi św.
lucypher2019.07.22 22:13
Mowisz o tym bogu, który skazał własne dziecko na śmierć?
Wiesław Kaloryfer2019.07.23 0:44
Ciekawe jak to będzie wyglądać. Idzie przed Tron Boży Włodek i prosi, by go wpuścić do nieba, po nim idzie Harry i prosi o to samo. Następnie Maria, która codziennie odmawiała różaniec. A za Marią stoi i prosi o wejście ... Okopress. Ciekawe czy PKO BP SA, Indykpol i Arbuz Sp. z o.o. też stawią się na sądzie ostatecznym.
Polak2019.07.23 9:43
A siebie sobie wyobraziłeś?
Wiesław Kaloryfer2019.07.24 8:42
Nie.
14102019.07.29 12:12
tez będziesz w tej kolejce..
anonim2019.07.22 15:16
"Portal Oko.press ekskomunikowany" Ciekawe, to portal jest członkiem Kościoła że można go ekskomunikować?
Jerzy K.2019.07.22 21:05
A mnie interesuje coś innego: czy taka ekskomunika jest równa aktowi apostazji? Bo jeżeli tak, to bardzo ułatwiłoby życie wielu osobom. I jak ewentualnie udowodnić taki "akt zaciągnięcia ekskomuniki"? Jakieś zaświadczenie od spowiednika?
jozef2019.07.23 10:16
Też od razu o tym pomyślałem.
abc2019.07.23 23:43
A może zamiast pisać głupstwa lepiej wysilić trochę mózg i postarać się zrozumieć tytuł. Trochę wyobraźni.
Torquemada Coteaz2019.07.26 17:17
OKO = Excommunicate Traitoris
Papierz2019.07.28 8:09
A fabrykę prezerwatyw też można ekskomunikować?