18.11.19, 10:30

Prof. Grzegorz Górski dla Frondy: Demokraci sprzedadzą nas Putinowi bez zmrużenia oka

Walka z Trumpem, Dudą, Kaczyńskim, Johnsonem, Orbanem czy Salvinim, to jest w istocie główny dzisiaj front walki o oblicze naszej przyszłości […] L. Wałęsa zachowuje się obecnie jak błazen […] Elita unijna walczy z Węgrami, Polską czy z Włochami, gdy okazje się że te narody mogą wybierać nie po myśli tych posttrockistowskich watażków”- prof. Grzegorz Górski, historyk, amerykanista, rektor Kolegium Jagiellońskiego w Toruniu, w wywiadzie dla portalu Fronda.pl.

 

Fronda.pl: Kontrolowane przez Demokratów komisje Izby Reprezentantów rozpoczęły przesłuchania mogące doprowadzić do impeachmentu prezydenta Donalda Trumpa. Czy istnieją faktyczne podstawy do uruchomienia procedury impeachmentu wobec prezydenta USA?

 

prof. Grzegorz Górski, historyk, amerykanista: Mamy niewątpliwie do czynienia z polityczną hucpą, wywołaną przez coraz większą część radykalizującej się w kierunku wręcz neobolszewickim elity Partii Demokratycznej. To ta grupa od listopada 2016 roku nie ustaje w dążeniu do zakwestionowania wyniku wyborów prezydenckich jakie miały wtedy miejsce. Najpierw próbowano zabiegu, który miał polegać na wmówieniu opinii publicznej, że Trumpa wybrał nie naród amerykański ale Putin. Kiedy ten głupi pomysł się nie udał, natychmiast skrojono „aferę ukraińską”. Warto przyjrzeć się temu, bo występują tu podobne mechanizmy i podobna wiara tych politycznych frustratów w to, że ich kłamstwa - w które notabene oni najbardziej sami wierzą - przyniosą efekty tylko dlatego, że stoją za tymi kłamstwami oni - oświeceni przewodnicy ludzkości do nowego, lepszego świata.

 

Z jakimi kłamstwami mieliśmy do czynienia?

Przypomnę zatem, że w przypadku kłamstwa rosyjskiego wykreowana przez demokratów „story” brzmiała tak: Trump poprzez nieformalne kontakty swojego otoczenia, uzyskał materiały kompromitujące H. Clinton i demokratów. Dzięki pomocy Putina, który uruchomił internetowych trolli, udało się zbałamucić amerykańską opinię publiczną.

Aby to udowodnić Obama uruchomił podległe sobie FBI, którego funkcjonariusze z naruszeniem prawa inwigilowali Trumpa i jego otoczenie, a wręcz przygotowywali zamach stanu, aby nie dopuścić do objęcia urzędu przez niego. Fakty te wychodzą dzisiaj na światło dzienne, jest tylko pytanie czy zdążą one stać się przedmiotem decyzji sądowych w ciągu najbliższych miesięcy.

Przypomnieć trzeba, że Demokraci, w których rękach była cała egzekutywa i wszystkie najważniejsze amerykańskie służby, nie potrafili ochronić przed internetowymi szpiegami ani centrali swojej partii, ani sekretarza stanu, ani - jak wszystko na to wskazuje - samego prezydenta. I „śledztwo” Muellera miało wykazać, że winę za to ponosi nie Obama a Trump. Dziwić się tylko można, jak wiele osób w USA dało się otumanić tym bredniom.

 

W jaki sposób prowadzone jest bieżące śledztwo mające być podstawą impeachmentu?

Dzisiaj jest dokładnie tak samo. Oto bowiem syn ówczesnego wiceprezydenta Bidena Hunter pracuje na Ukrainie dla firmy handlującej gazem, będącej po uszy uwikłanej w korupcyjne praktyki i niejasne powiązania z Rosjanami. Dostaje za to milion dolarów rocznie i jak dziś wiemy, nawet sam Obama i Departament Stanu są zafrasowani sytuacją. W końcu rozsierdzeni Ukraińcy rozpoczynają śledztwo przeciw tej firmie i wtedy z wizytą do Kijowa przybywa wiceprezydent Biden. Żąda on zakończenia tego śledztwa, a kiedy widzi opór Ukraińców, żąda zwolnienia prokuratora generalnego. Kiedy Ukraińcy odmawiają, Biden daje im na to sześć godzin grożąc wstrzymaniem transzy ponad pół miliarda dolarów pomocy na wsparcie wojskowe. Biden chwali się swoją skutecznością - bo Ukraińcy zwolnili owego prokuratora - i opowiada to w książce będącej uwerturą jego kampanii prezydenckiej.

Tymczasem po wyborze Zelenskiego Trump przeprowadza z nim rozmowę telefoniczną w obecności wielu osób ze swego otoczenia. Podczas tej rozmowy marginalnie wspomina o konieczności wzmożenia walki z korupcją, podając jako kontekst aferę ze zwolnieniem przez Bidena ich prokuratora generalnego. Jednak podczas tej rozmowy nie ma nawet cienia sugestii, że amerykańska pomoc dla Ukrainy zostanie wstrzymana. Co więcej, wrogowie Trumpa w tym samym czasie oskarżali go wręcz o to, że zbytnio wspomaga Ukrainę.

Na temat tej rozmowy powstaje jednak szybko legenda. Oto do demokratycznego szefa Komisji ds. Służb w Izbie Reprezentantów wpływa rzekomo informacja od tajnego źródła, że Trump zagroził Ukrainie wstrzymaniem pomocy, jeśli ta nie przeprowadzi śledztwa które pogrąży Bidena. Owo źródło powołuje się na przekaz od kogoś, kto słyszał, że podobno podczas tej rozmowy coś o tym mówiono. Owo źródło, z którym ów kongresmen - jak się zarzekał - nie miał bezpośrednich kontaktów, okazało się być b. funkcjonariuszem FBI niezbyt wysokiego szczebla, który uczestniczył w tajnych naradach w Białym Domu z udziałem Bidena, szefa FBI i doradcy ds. bezpieczeństwa narodowego. Ciaramella, bo to jest jego nazwisko, był - to już wiemy - po uszy uwikłany w działania najściślejszego sztabu partii demokratycznej. Ponadto miał wyjaśniane dziś dopiero kontakty z ukraińskimi oligarchami poprzez inną funkcjonariuszkę partii demokratycznej ukraińskiego pochodzenia Chalupę. Jednym słowem - śmierdzi to mafijnymi powiązaniami na kilometry.

I teraz ci ludzie z wściekłością oskarżają Trumpa, że to on wywierał naciski, by zrobić krzywdę biednemu Bidenowi. Znowu pojąć nie sposób, jak poważna część amerykańskiej opinii publicznej może nie rozumieć istoty tego etapu walki z Trumpem.

Do tego trzeba pamiętać, że przywódcy demokratyczni z N. Pelosi na czele złamali prawo wszczynając „tajne” procedury poprzedzające impeachment tylko po to, by udramatyzować sytuację, a dzisiaj prowadzący „śledztwo” A. Schiff - uwikłany po uszy w ten spisek - gwałci procedury kongresowe, aby bałamucić opinię publiczną.

Podsumowując ten przydługi, ale konieczny wstęp - Trump jest obiektem „polowania na czarownice” i nie wątpię, że Demokraci zapłacą za tę hucpę bardzo wysoką cenę. Prędzej niż im się wydaje.

 

Głosy o możliwości czy też konieczności usunięcia nowo wybranego prezydenta pojawiły się w amerykańskich mediach tuż po wyborach w 2015 roku, zanim zdążył on cokolwiek zrobić. Podobnie było po wyborach Andrzeja Dudy na urząd prezydenta w Polsce, czy po wybranych przez PiS poprzednich wyborach. Czy tego typu procedury mogą stanowić narzędzia w rękach liberalnych elit do zmiany demokratycznego wyniku wyborczego, który nie jest po ich myśli?

Widać że tak jest i to nie tylko w USA. Zdegenerowana lewica węgierska od ponad dziesięciu lat usiłuje zniszczyć Orbana wbrew demokratycznym wyborom Węgrów. Elita unijna walczy z Węgrami, Polską czy z Włochami, gdy okazje się że te narody mogą wybierać nie po myśli tych posttrockistowskich watażków. Mówienie o nich, że są „liberalnymi elitami” jest zakłamywaniem rzeczywistości. To są środowiska, których patronem duchowym i guru pozostaje jeden z największych łgarzy w historii redaktor Walter Duranty, laureat Pulitzera sto lat temu, będący do dziś bohaterem naczelnego organu ideowego tych ludzi, czyli „New York Timesa”. Cyniczne kłamstwo jest narzędziem jakim posługują się ludzie, będący w istocie tym gorszym odpryskiem obozu, który doprowadził do zwycięstwa bolszewizmu w Rosji. To ci ludzie zdominowali dziś zachodnioeuropejską i amerykańską „elitę” i poprzez usłużne im media, opanowane przez tak samo myślących, zwalczają każdego, kto ośmiela się mieć inny pogląd na świat. Walka z Trumpem, Dudą, Kaczyńskim, Johnsonem, Orbanem czy Salvinim, to jest w istocie główny dzisiaj front walki o oblicze naszej przyszłości.

 

Jaki wpływ na sytuację w Polsce i relacje polsko-amerykańskie mogłaby mieć wygrana Demokraty w wyborach prezydenckich w USA?

Byłoby to największe nieszczęście jakie mogłoby dotknąć nasz kraj. Partia Demokratyczna jest obecnie zdegenerowana, jej dominujące frakcje reprezentują poglądy czysto bolszewickie, czego dowodem są treści głoszone w ramach prawyborów. Niektórzy komentatorzy amerykańscy próbują usprawiedliwiać kandydatów, że radykalizują się oni w kierunku lewicowym obecnie, bo bez tego nie wygrają prawyborów. Ale już nawet duża część wrogich wobec Trumpa komentatorów uważa, że skala radykalizmu - np. Hasła E. Warren o nieograniczonej bezpłatnej opiece medycznej dla wszystkich, włącznie z nielegalnymi imigrantami, czy bezpłatnej edukacji na wszystkich szczeblach dla wszystkich, włącznie z nielegalnymi imigrantami - rujnują mentalność olbrzymich rzesz Amerykanów co wywoła długotrwałe, tragiczne skutki.

Do tego Demokraci dowiedli podczas rządów Obamy, że w kilka lat można skutecznie sparaliżować zdolność do działania Ameryki nawet w najbardziej dla niej żywotnych obszarach. Niestety Demokraci są nieuleczalnie skażeni przeświadczeniem, że bez Rosji Ameryka nie poradzi sobie z Chinami. To oznacza, że sprzedadzą nas Putinowi bez zmrużenia oka. W najbardziej żywotnym interesie Polski leży to, aby ci ludzie nie mieli przez najbliższe 5 - 10 lat żadnego wpływu na politykę amerykańską.

 

W ostatnich dniach gościem komisji ds. zagranicznych Kongresu USA był Lech Wałęsa; tuż po wyborze na urząd marszałka Senatu wizytę w amerykańskim Senacie zapowiedział Tomasz Grodzki. Jaki skutek dla Polski mogą odnieść tego typu „zabiegi dyplomatyczne” w relacjach ze Stanami Zjednoczonymi?

Żadnego. Nikt nie traktuje ich poważnie. Może pojedynczy kongresmeni czy senatorowie spróbują to jakoś wykorzystać w swoich kampaniach wyborczych, ale profil Polaków głosujących w USA jest raczej taki, że na dźwięk nazwiska Wałęsy, a pewno niedługo i Grodzkiego, będą dostawać drgawek. Amerykańscy kandydaci o tym wiedzą, więc poza jakąś półgodzinną hucpą pod kamery niektórych polskich telewizji, nic z tego nie będzie wynikać.

 

Prezydent Wałęsa główne sobie przypisuje zasługi w sprawie zniesienia wiz dla Polaków- czy ma rację?

L. Wałęsa zachowuje się obecnie jak błazen, więc nie zamierzam komentować jego słów. Wizy zostały zniesione dlatego, że bardzo tego chciał prezydent Trump oraz dlatego, że bardzo chciał tego prezydent Duda. Dla naszego komfortu w podróżowaniu do USA jest to zmiana istotna. Jest to też zmiana istotna dla postrzegania nas jako partnera Stanów Zjednoczonych.

 

Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

nikt2019.11.19 13:08
Wolę Putina niż wcześniej Merkel , Macrona czy obecnie Trumpa . Przynajmniej swojak .
ja2019.11.19 11:37
Demokraci sprzedadzą nas bez mrugnięcia okiem, a republikanie z mrugnięciem. Jak to się robi, przetrenowali w Syrii na Kurdach.
anonim2019.11.19 11:11
Cóż... profesorem widać może być każdy... stek bzdur.
Otto2019.11.19 6:41
A demokraci republikanie sprzedadzą/już sprzedali Polskę żydom i tymczasowemu tworowi syjonistycznemu na Bliskim Wschodzie.
Ordon2019.11.19 3:28
"stare bielany - australian english", and I quote: - typical supporter, - main source information, - don't try to hide(?), - my understanding of politics, - furious, vicious, - reveal my social class, - attack on others, - shame, shame, shame, - uncomfortable truth - uncomfortable facts (hello vice Gore), - America isn't great anymore, - crush and destroy, - infected by .... We're, we, we, we ... Who the fuck are WE? "Consequently (oh what?), listen to me again, carefully, because I'm not planning to repeat it again." - "don't waste my time" Make up your mind, "consequently". Yes, I got the picture. Sad. After 40 years in "australia" your English-English is inept and nonsensical. Meritorious content is primitively presumptuous, factually... well, it's a waste of breath. You've spent laborious hours over the bullshit manifesto - a free of charge "evaluation" of my "furious, vicious" personality. It is almost 3 am ("stare bielany time zone") in your 25 sq.ft, post-Stalinist "apartment," and all for nothing. Tomorrow I'll wake up in my "America isn't great anymore", after breakfast at 9 am I'm in the Longworth House Office Building - for the "impeachment" hearings, but you? Let me guess, very late "brunch" not "at Tiffany" but ... in Bar Mleczny. That's "reveal my social class".
nikt2019.11.19 18:02
Nie popisuj się swoją angielszczyzną . Piszesz na polskojęzycznym portalu . Popisuj się w USA lub w Izraelu . Raczej u siebie a nie u nas . My jesteśmy Słowianami i preferujemy własną , polską mowę .
hmm2019.11.18 22:56
jasne, i dlatego rosjanie tak bardzo ingerowali w wybory żeby wybrali republikanie. hahahha, ludzie, ale wy macie mózgi wyprane
Ewa2019.11.18 21:00
Ciemnota to kupi
Ordon, yes Ordon2019.11.18 20:08
"typical primitive republican supporter". It should be "Republican" (proper noun). "substantive arguments" - you have no idea about the hearing, all you 'know' is from the bullshit media on Kremlin's payroll. I'm daily listening, not just hearings. "Now everyone knows that you wanted to say something, but it looks like you don't know much" - What kind "English" is that? Listen to you "australian" from Zoliborz, you're the one who knows shit, literally, about the US, hearing, and the whole "impeachment". Not a clue. change my nickname - no shit. Look who's talking. "we're not talking about "Due Process" - NO Due Process, NO impeachment - lawlessness. Do you understand "australian"? "what we know about Donald Trump's inner circle" - Who's "we"? What do you know about D.Trump's "inner circle"? What the fuck are you mumbling about, with your Ist grade primary school English? "this is a matter for US voters to settle it." - NO!, it's a constitutional crisis. You have no fucking idea what you're talking about here. Yes, ten of thousands Trump's supporters are in prisons, so is Obama's, Clinton's, even as far back Reagan's - you fucking idiot, not to mention how many traffic violations Trump's "people" get every fucking minute. If you have a poof of Trump's quid pro quo present here. End of story "autralian" living in shithole somewhere around Platnicza and Kasprowic. Focus on more eloquent English than that of mechanical translation.
Ruska onuca2019.11.19 1:45
Ordon, Yes, you are "typical primitive republican supporter", and obviously, your main source of your information (and your understanding of politics) is a “Fox News” (and don't try to hide it). Moreover, you don't have to be so furious and vicious (you don't have to reveal which social class you belong to), and as I said before, “it's not a sin to be a Republican, it's a shame”, and your attack on others is a reflection of Trump’s and his personal lawyer Rudy Giuliani ‘smear campaign' on Yovanovitch (distinguished U.S. ambassador). Shame on Trump, shame on his personal lawyer Rudy Giuliani, and shame on all blind supporters like you. Unfortunately, America isn't great anymore. Yes, Republican are ready to crush and destroy even own distinguished people, only to win the next election. “What do you know about D.Trump's "inner circle"?” you ask. I know that many of these liars are in jail. Uncomfortable truth for you, and other blind Trump supporters? Consequently, listen to me again, carefully, because I'm not planning to repeat it again. We're not talking about imprisoned ordinary Trump supporters - we're talking about corrupted powerful politicians who don't hesitate to lie even under oath. Therefore check again the link and tell us all why you prefer to avoid uncomfortable facts? But remember, we are not interested in what kind of ideology you are infected by, we are interested in facts. https://www.vox.com/policy-and-politics/2018/2/20/17031772/mueller-indictments-grand-jury
nikt2019.11.19 18:07
Ruska onuca to samo . Popisujcie się razem z ordonem u siebie . My , polscy Słowianie preferujemy własny , polski język .Piszcie sobie na amerykańskim lub izraelskim portalu a nie polskojęzycznym w Polsce . My jesteśmy u siebie a więc albo się dostosujcie , albo też " fora ze dwora " .
Ruska onuca2019.11.19 23:46
Nikt, masz racje, i ja przepraszam wszystkich użytkowników portalu za swój udział w tym nieudanym spektaklu (zaśmiecaniu portalu). Tak, to był nieudany spektakl bo po prowokacji użytkownika „Ordon” dałem się wciągnąć w dyskusje w j. angielskim, naiwnie sądząc, że Ordon lepiej zrozumie omawiane zagadnienie (polityka USA). Ale szybko okazało się, że Ordon nie rozumie do końca polityki ani w j. polskim, ani w j. angielskim (być może ktoś inny skuteczniej wytłumaczy jemu skomplikowane polityczne zjawiska w języku hebrajskim). Niestety, Ordon nie próbował obronić tematu - nie odpowiadał na żadne merytoryczne pytania, a skupiał się jedynie na niby poprawniejszej jego angielszczyźnie (typowy Internetowy troll) i z tego powodu żadnej sensownej dyskusji politycznej nie było, a jedynie pozostawiliśmy po sobie „smród”. Zatem jeszcze raz przepraszam wszystkich za mój udział w pozostawieniu tego smrodu.
Olej2019.11.18 19:30
Za bydlęce wagony wiozące na Sybir żołnierzy AK i polskiego podziemia, za Łączki i doły wapienne, za Obławę Augustowską, za męczonych i mordowanych najlepszych synów narodu polskiego, z bezimienne groby pomordowanych patriotów. Za to wszystko ginęliście ubecy i zdrajcy ojczyzny ! Za przelaną krew polską, którą obcymi łapami mogliście przelewać. Za tych wszystkich młodych dzielnych chłopaków i dziewczyny, którym wyrywano paznokcie, za gen. Nila Fieldorfa, za mękę rotmistrz Pileckiego, za tych wszystkich, których ślady zostały w wyrytych słowach na ścianach więziennych celi, ...Jak trudno jest ginąć za ojczyznę Panie Boże, ale najtrudniej za nią cierpieć.... Do tych wszystkich łajdaków, którzy kalają nasze polskie gniazdo, sprowadzając do niego okupanta, jarzmo i niewolę.
Polak2019.11.18 18:13
Obudźcie się Górski, PiS to żadni demokraci, a to właśnie PiS pracuje nad oddaniem Polski Putinowi.
gnida koszerna2019.11.18 19:46
ty taki polak icek jak ja zydek
Felek2019.11.18 17:37
Przeciez Orban to jest najlpszy kumpel Putina. Gdyby mogl to tez by wprowadzil wybory dla zabawy u sibie gdzie co kilka lat mianuje sie raz premierem raz prezydentem. Europejscy populisci maja wiecej wspolnego z Putinem jakakolwiek inna frakcja. A Trump to inna para kaloszy, wystarczy posluchac co on bredzi. probouje tuszowac poprzednie wypowiedzi wypowiadajac jeszce wieksze brednie. Ten tekst o Kurdach którzy nie pomogli podczas II wojny swiatowej to juz byl szczyt szczutów absurdu.
Ordon2019.11.18 16:00
@ruska onuca Let me repeat, you don't know shit about the US and her internal politics. First of all and most of all, the "impeachment" proceeding is done against every written word in the US Constitution and the Democrats know it. It calls the Due Process - the accused is entitled to Procedural Due Process. Do you understand the constitutional meaning of "Due Process"? It's about the 2020 election. It's irrelevant whether I'm a Republican, Democrat or Independent - you're not in the US, you're not in Australia, you're in Warsaw. How do I know it? Right-click on "ruska onuca" and then 'Inspect Element' 40 years in Australia and the Aborigine from the "Outback" is more proficient in English than you.
Ruska onuca2019.11.18 16:17
Ordon, don't waste my time. But anyway, it's not a sin to be a Republican, it's a shame. If you don't understand yet please read another article: “US ramps up pressure on reluctant South Korean ally” - another country, this time South Korea, says to Trump “Fuck off”. https://www.dw.com/en/us-ramps-up-pressure-on-reluctant-south-korean-ally/a-51290186
Ordon2019.11.18 16:31
"don't waste my time"? Who the fuck do you think you are? Wasting your precious fucking time... Get lost asshole, another fuckhead wannabe from some shithole in Warsaw or Lowicz or who the fuck cares. Yeah, fuck off you fucking commie residue.
Ruska onuca2019.11.18 18:06
You are a typical primitive republican supporter. Predictable - if you don't have substantive arguments you are attacking a person. Now everyone knows that you wanted to say something, but it looks like you don't know much - you're pretending that you understand the subject, but you've made a fool of yourself publicly (change your nickname). But anyway, let me tell you again, we're not talking about "Due Process" – this is a matter for US voters to settle it. Rather we are talking about what we know about Donald Trump's inner circle; and what we can learn from the transcript of Trump's call with Ukraine's president. So I ask you again: • Are there Trump’s political supporters in the prison or not? • Did Trump asked Zelensky about favours or not? Focus a little bit on what has been said, and don't beat around the bush.
robaczek2019.11.18 15:36
hahahahah wy tak poważnie? ;] piękne to! taki artykuł dla nie za bardzo inteligentnych. taki...... durny ze az sie czlowiek usmiechja czytając. wy tak na powaznie? wy trumpka jeszcze probujecie bronic? ;] hahahhahaha no dobra moze łykną ;] ja pierd... ale mamy durny naród ;/ noż piękne!!!;]
622019.11.18 15:09
o kolejny ekspert frondki ile tych cepow macie na etacie
Ordon2019.11.18 14:27
@Ruska onuca - Mam kilka pytan: Skoro wyslysz na angielsko-jezyczne strony pytam sie: Do you speak English? Nastepnie, co ty tak naprawde wiesz o USA? Czy mieszkasz tam, zajmujesz sie polityka? Pytania sa bardzo proste, czekam na odpowiedz.
Ruska onuca2019.11.18 14:36
Q. Do you speak English? A. Yes Q. co ty tak naprawde wiesz o USA? A. zajmuję się polityką USA i Bliskiego Wschodu od 20-u lat Q. Czy mieszkasz tam? A. Nie (mieszkam w Australii od 40 lat)
Ordon2019.11.18 14:53
Well then, would you please write the text above in English. Don't let me wait too long. No buts or ifs - write it in English. Personally, you don't know shit about the US.
Ruska onuca2019.11.18 15:10
“Personally, you don't know shit about the US”. Let me tell you what I think about you. If you don't understand what I've said, you are probably a Republican (and I don't care about it). But if you think that you understand politics better then tell me what was incorrect in my statement. Please refer only to: “Trump impeachment hearings”.
Reytan2019.11.18 14:58
Ruska onuca,opisales siebie bardzo precyzyjnie i zgodnie z prawda.
Ruska onuca2019.11.18 14:21
Pan prof. Grzegorz Górski wyraża swoją opinię, ale niestety nietrafną, bo Trump (nie polityk) wsparty przez republikanów wjechał do Białego Domu na barkach kłamczuchów i oszustów. Afera ‘Trump – Putin’ doprowadziła do tego że prawie wszyscy z Trumpa najbliższego otoczenia siedzą już w więzieniu. Roger Stone (ostatni ze skazanych) dwa dni temu został uznany za winnego w procesie federalnym (grozi mu 20 lat więzienia), i to nie ma nic wspólnego z demokratami. https://www.vox.com/policy-and-politics/2018/2/20/17031772/mueller-indictments-grand-jury W Obecnej Trump-owskiej aferze, „afera ukraińska” są przesłuchiwani świadkowie w celu ustalenia faktów które potencjalnie mogą doprowadzić Trumpa do impeachmentu. Ale nie to jest najważniejsze, bo to jest polityczna walka demokratów z republikanami i nic nam do tego (chyba że ktoś w USA mieszka) Natomiast dla Polaków obecna afera, „afera ukraińska”, jest ciekawa z innego powodu, bo pokazuje wyraźnie co Trump robi z amerykańskimi sojusznikami. Np. nowo wybrany Ukraiński prezydent, Zelensky, o włos przez Trumpa byłby na Ukrainie totalnie skompromitowany. Zelensky był namawiany przez Trumpa aby publicznie wygłosić oświadczenie, że wszczyna wskazane przez Trumpa dochodzenie na Ukrainie (w sprawie Burisma), i również, że to Ukraina mieszała w 2016 amerykańskich wyborach, a nie Rosja. Zelensky desperacko potrzebował militarnej pomocy od USA i zgodził się na wszystko, ale na szczęście dla niego, tego nie zrobił, bo krótko po tym wybuchła „afera ukraińska” i dowiedział się, że Trumpa żądania, aby Zelensky publicznie wygłosił scisle określone oświadczenie, miało służyć jedynie po to aby Trumpowi pomóc w przyszłych wyborach. Polecam panu prof. Grzegorz Górski, a i też polskim politykom, uważnie przesłuchanie „Przesłuchania w sprawie Trumpa impeachmentu”, a dowiedzą się co Trump myśli o sojusznikach, a więc i o Polsce. https://www.youtube.com/watch?v=5ulWTJUQsVY https://www.youtube.com/watch?v=VuzK3LdJtvc
Reytan2019.11.18 14:56
Jestes naprawde idiota,
8 lat nakoszt podatnika poszlo 350 miliardow zl2019.11.18 19:44
icek tam tez jest partia oszustow
Co za qrwska kombinacja.!2019.11.18 13:44
𝐋𝐞𝐜𝐡 𝐊𝐞𝐥𝐥𝐞𝐫 𝐊𝐫𝐚𝐰𝐜𝐳𝐲𝐤, Żyd i homoseksualista tutaj pozuje na "𝐨𝐟𝐢𝐜𝐞𝐫 𝐋𝐖𝐏". Żyda i homoseksualistę by w "LWP" - zayeebaliby śmiechem. Nawet jakby ukrywał, że jest obrzezany, tylko jak? Tam nie ma pryszniców osobnych, ale nawet gdyby mu się to udało - każdy "oficer LWP" musiał należeć do janczarów kremlowskich - PZPR. Czyli 𝐋𝐞𝐜𝐡 𝐊𝐞𝐥𝐥𝐞𝐫 𝐊𝐫𝐚𝐰𝐜𝐳𝐲𝐤 nie tylko Żyd, homoseksualista ale i PZPR-wiec. Co za qrwska kombinacja.!
oficer LWP2019.11.18 16:46
psychopata
nikt2019.11.18 22:48
Nie ma sensu temu " czemuś " odpowiadać . To uwłaczające . Faktycznie to jakaś psychoza i pisze ciągle to samo .
kapral2019.11.18 22:59
Panie oficerze ludowy, prać? Padnij. Srutututututu.
oficer LWP2019.11.20 0:03
kolejny cymbał
Wojtek Polak2019.11.18 12:53
to są ci nowi czerfono-tęczofi demokraci {nowi trockiśći}. na przykładzie naszego kraju nasi celebryci walczą o ''wolność do aborcji'' tłumaczę to kobieta w brzuchu ma zlepek komórek co innego dzik {loch} w brzuchu ma małe dziczki.'''nasi'' profesory typu środa płatek ubolewając nad biednym losem pedofilów jacy są prześladowani czytaj przez katonarodowców. dla nich pedofil to tylko w kościele poza to jest ''negocjator satysfakcji seksu z nieletnimi''. większość lewckich profesorów to byli TW i byli oficerowie służb prl. politycy lewicy pokazują gesty partii komunistycznych czyli jawnie propagują zbrodniczy ustrój.na ich zlotach czy marszach spróbuj zadać im pytanie po co tu są przeciw czemu protestują to cie zwymyślają lub zaczną szarpać. młodych pytając czy są Polakami stanowczo twierdzą że są antypolakami. aktorzy lewicowi uważają normalnych ludzi za ''chłopów folwarcznych'' zapominając o swoim pochodzeniu. odczłowieczają ludzi i uczłowieczają zwierzęta pewna artystka z Słowenii współżyła ze własnym psem karmiąc jego szczeniaki własną piersią. na zachodzie w zlotach lgbtq+wszelkie dewiacje chodzą z gołymi genitaliami i prowadzają się na smyczy. czy chcemy że by tacy ludzie nami rządzili na pewno nie!. czy chcemy aby ta czerfono-tęczofa zaraza zrobiła w Polsce co na zachodzie na pewno nie! więc trzeba walczyć z tym złem wszystkimi możliwymi środkami. módlmy się do Boga i pilnujmy aby ta szatańska ideologia nie weszła nam na głowę.jak by nie daj BÓG wygrali jakieś wybory to bądzmy pewni otworzą obozy zagłady bo taka jest ich natura.
oficer LWP2019.11.18 13:15
Gowin powiedział ,że zrobi wszystko aby LGBT było nauczane na wyższych uczelniach o czym z radością pisała Fronda , wszak to koalicjant pisowskiej czerwonej zarazy
Konfederata2019.11.18 12:09
Frondziarze to błazny na równi z Bolkiem. Kilka lat temu oskarżali Trumpa o konszachty z Putinem,. Zdecydujcie w końcu kto jest tą ruską onucą a kto nie, bo przekaz macie niespójny. Rację mają konfederaci, tak wolnościowcy jak i narodowcy. Oparcie się wyłącznie o sojusz z USA, a właściwie stworzenie układu amerykański pan i polski piesek łańcuchowy, nie skończy się dla nas dobrze. Choćbyście nie wiem jak szczekali.
B522019.11.18 12:46
popraw sobie budionówkę bo ci opadła na oczy
oficer LWP2019.11.18 13:07
już pisowski cymbał powiedział co wiedział czyli 0 (zero)
Reytan2019.11.18 14:52
Popierajcie Korwina ,bedziecie mieli Putina. Konfederacja to KRWAWY POWROT Rosjan.
Tadeusz 2019.11.18 12:04
Historia uczy, że sojusze ciągle się zmieniają. Trzeba mieć dużo opcji a nie jedną. Nasza armia za PISu to obraz nędzy i rozpaczy, nie liczcie, że obronią kogokolwiek. Jek przyjdzie co do czego to politycy z rodzinami uciekną a my zostaniemy i będziemy ponosić konsekwencje ich decyzji.
oficer LWP2019.11.18 11:42
Putin ma w żopu tych żydo-pisowskich cymbałów ale oni jak najbardziej wierny pies judesejów dalej szczekają tak jak im żydoPan nakazuje aby robić teatr dla polskiej ogłupiałej sekty smoleńskiej z komisją Crazy Anton na czele, nawet Dania miała w żopu wasze pisowskie skomlenia i ujadanie pozwalając na budowę Nord Stream 2 przez swoje wody terytorialne a Niemcy aby moczem olać cymbałów pisowskich zmienili prawo i wyjęli Nord Stream 2 spod prawa Eurokołchozu, w PIS tylko ujadanie , szczekanie i gryzienie własnego ogona
Konfederata2019.11.18 12:10
Zgadzam się z opinią.
622019.11.18 15:11
100 proc racji
juhas2019.11.18 13:24
Иди в пизду! Kацапе.
oficer LWP2019.11.18 16:53
kolejny pisowski cymbał
Gon bolszewika2019.11.18 17:54
Zamknij się ruska swołocz!
nikt2019.11.18 22:44
" Czołem " oficerze LWP . :)
wujek2019.11.19 14:08
Chyba zadem !
Andrzej 2019.11.18 11:04
Bardzo trafne komentarze Pana Profesora. Podoba mi się określenie jednej osoby jako błazen, nic dodać nic ująć.
anonim2019.11.19 11:12
Dla ludzi prostych... na pewno.
Olej2019.11.18 10:57
Tam gdzie się pojawiają oni, pojawia się czerwona zaraza. Komintern i służby sowieckie rozpoczęły dzieło rozkładu USA, ,,Demokraci'' je zakończą wojną domową i podziałem tego wspaniałego niegdyś kraju. Świat jest owładnięty dwiema pandemiami zła - marksizmem i sowietyzmem oraz libertyno- pseudo liberalizmem. i jeden i drugi okrada człowieka ze wszystkiego, odziera go z człowieczeństwa czyniąc zeń bezwolne bydlę.
Leszek2019.11.18 10:48
Precz ze Stanów Zjednoczonych N E O K O M U N I Ś C I pod postacią Partii Demokratów. Wszędzie wsadzają swoje grabieżcze, mordercze, imperialne, łapy. Na pohybel im.
Gon bolszewika2019.11.18 17:55
Jaki Polak pisze -"na pohybel im " ???