19.06.13, 10:13Koran (Fot. MorgueFile)

Pytania do muzułmanów przed lipcowym zjazdem w Puławach

Polska nie jest państwem wyznaniowym. Mając jednak na uwadze trudne doświadczenia Europy Zachodniej z muzułmańskimi imigrantami mamy prawo zadawać trudnym przybyszom niewygodne pytania. Nie chcemy być mądrzy po szkodzie poraz kolejny.

Czym dla was dzisiaj jest Polska? Jak ją definiujecie, jakie macie o niej wyobrażenie?

Czy zadajecie sobie trud poznania historii i obyczajów naszego kraju czy raczej ograniczacie się do własnej wyobraźni islamskiej, która  Europę postrzega w średniowiecznych jeszcze kategoriach "dar-alRumi"(ziemią Rzymian) lub "dar-al Kuffr" (ziemią niewiernych).

Co wiecie o chrześcijaństwie? Skąd czerpiecie wiedzę o naszej religii?

Wielu muzułmanów przyjeżdżających do Polski sądzi, iż wie, czym jest chrześcijaństwo, bo wie co napisano na jego temat w Koranie i czego naucza muzułmańska tradycja. Jeśli i Wy wiedzę o chrześcijaństwie czerpiecie jedynie ze Świętej Księgi, to w rzeczywistości nie macie pojęcia czym jest nasza wiara.

W jaki sposób macie zamiar pogodzić islamskie prawo rodzinne, stosunek do roli kobiety, poligamii, tożsamości religii i polityki (a więc elementy, z których do tej pory nigdzie nie zrezygnowaliście) z zasadami i normami, które obowiązują w naszym kraju?

Czy będziecie się domagali od naszych władz publicznych przydziałów pod budowę meczetów, cmentarzy i szkół koranicznych?

Czy zamierzacie stosować w Polsce pierwszy i najważniejszy hadis Sahih-al Bukhari opisujący podboje proroka Mahometa?

Pisze tam m.in.: Prorok rzekł, że włócznie są jego środkiem utrzymania – Sahih Bukhari Vol-4 Chapter 88.

Szwadron śmierci Mahometa zamordował Abu Rafi’ego, pochodzącego z Medyny krytyka Mahometa.–Tabari, vol.vii, p.103, Sahih Bukhari, 5.59.371.

Mahomet aprobował zabijanie kobiet i dzieci pogan, gdyż oni (dzieci) pochodzą od nich (tj. pogan) …Sahih Bukhari 4.52.256.

Ali (zięć Mahometa) uprawiał seks z pojmanymi jako łup kobietami. Mahomet dał mu pojmaną kobietę (w celu uprawiania seksu).–Sahih Bukhari 5.59.637.

Musicie wiedzieć, że takie zapisy stoją w jaskrawej sprzeczności z naszym prawodawstwem oraz prawodawstwem UE i ONZ, które Polska zobowiązana jest przestrzegać.

Czy w ramach roszczeń odnośnie do tego, co stanowi własną świętość islamu zakarzecie nam obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy, będziecie napastowali nasze kobiety za nieodpowiedni strój i będziecie się domagali islamskich norm żywieniowych w publicznych stołówkach?

Czy zasiłki socjalne zamierzacie traktować jako podatek od niewiernych jiyza?
Radykalny imam, Anjem Choudary, tak mówi o zasiłkach:"Branie pieniędzy od niemuzułmanów, czyli ludzi kaffir, jest całkowicie w porządku. Bierzemy po prostu zasiłek dla „poszukujących dżihadu”. Potrzebujemy przecież wsparcia” i naśmiewał się z Brytyjczyków, którzy "pracują całe swoje życie od 9 do 17". Czy podzielacie jego poglądy w tej sprawie?

"Przybysze mają moralny obowiązek poznania przekonań, zwyczajów i mentalności ludzi, wśród których chcą żyć. Wymaga się od nich, by podchodzili do naszego świata z szacunkiem i otwartością, jak przystoi każdemu, kto przybywa nie na pustynne i dzikie tereny, lecz do kraju o tsiącletniej kulturze, który należy do cywilizacji cieszącej się prestiżem i uznaniem. Gdyby zabrakło tego szacunku, mogliby zostać słusznie oskarżeni o brak wrażliwości i arogancję w stosunku do kraju, który daje im gościnę" – Davide Righi z Akademickiego Studium Teologicznego w Bolonii.

Jakub Pacan

Komentarze

anonim2013.06.19 10:24
@ stop_katofobii ... wymień największych morderców XX wieku ....
anonim2013.06.19 10:55
@szyderczyszats napisał: „A dlaczego zjazd jest określany jako kontrowersyjny?” A dlatego, że nie pojawiają się z kosmosu. Znamy ich i problemy naszych sąsiadów z nimi. Po twoim wpisie możnaby sądzić, że jesteś opóźniony.
anonim2013.06.19 11:00
@Schikaneder napisał: „A dlaczego Wy nie mielibyście być poddani "testowi", czy Wasze wierzenia odpowiadają współczesnej moralności?” A przez kogo? Przez nas samych? Testowaliśmy się przez 1000 lat. Chyba wystarczy. A jeśli ty chcesz zdestabilizować formowaną przez 1000 lat społeczność, to sam nie przejdziesz testu.
anonim2013.06.19 11:18
@Miriaam: "wymień największych morderców XX wieku" Hitler nie był muzułmaninem. Więcej: wychował się w rodzinie katolickiej.
anonim2013.06.19 11:28
@Anty_islam: mozliwe. Ale A.H. z czasem zaczął wykorzystywać religię do politycznych gierek, traktując wiarę instrumentalnie. Znajome?
anonim2013.06.19 11:38
Znowu straszne błędy ortograficzne na Frondzie! Błagam! Jak chcecie być wiarygodni to musicie to zmienić.
anonim2013.06.19 12:18
nie sądziłem, że na tym portalu pisuje tylu lewaków, którym jest wszystko jedno, czy nasza Polska dalej pozostanie suwerennym, katolickim krajem, czy stanie się jakimś unijnym śmietnikiem multi-kulti, z rosnącą przewagą islamu.
anonim2013.06.19 12:23
Chyba raczej dupokratycznym, że zacytuję klasyka. W Polsce przeważa katolicyzm, i w naszym interesie jest, by tak pozostało. Tyle z mojej strony w tej dyskusji.
anonim2013.06.19 12:32
Tak, tylko że to było na "troszkę" innych zasadach, niż to co widzimy na Zachodzie Europy. Poza tym, mieliśmy mniejszości, które dość łatwo się asymilowały, islam w postaci Tatarów jest i był znikomą częścią, zresztą większość Tatarów z czasem porzuciła islam. A to co proponuje UE to klękanie przed inymi religiami, ośmieszanie chrześcijaństwa, i dyskryminacja państw narodowych. Dlatego w interesie Polski należy tą strukturę czym prędzej opuścić, zanim będziemy mieli taki sam syf jak Anglicy, Niemcy czy Francuzi. Państwa te w perspektywie kilkudziesięciu lat staną się kalifatami właśnie dlatego, bo wyrzekły się chrześcijaństwa.
anonim2013.06.19 12:34
W Twoim też interesie, ponieważ gdy nadejdzie islam to lewaków i innych ateistów jako niewiernych będzie się kamieniować. A feministki i lesbijki będą zamykane w klatkach. :)
anonim2013.06.19 12:48
Czytam i nie wierzę." Przed kontrowersyjnym 23. zjazdem muzułmanów w Puławach w dniach 4 – 7 lipca br. warto postawić kilka podstawowych pytań dotyczących ich zapatrywań na przyszłe współżycie z nami, Polakami." Kilka pytań do Redakcji. Dlaczego akurat 23 zjazd jest kontrowersyjny? Czy polscy muzułmanie nie są Polakami? Czy szanowna redakcja wie, że żyją z nami już 500 lat.? Czy szanowna redakcja wie, że byli lepszymi Polakami niż wielu katolików?
anonim2013.06.19 14:26
@stop_katofobii najlepsi w tym byli ateisci sowieccy - ostudzili zapedy ponad 100mln ludzi, tak ze do dzis ich trupy leza zimne w ziemi.
anonim2013.06.19 14:41
HAL oj chyba lepsi byli chrześcijanie w Rwandzie. Tylko 1 mln ale za to tylko w dwa miesiące i prawie samymi " narzędziami rolniczymi".
anonim2013.06.19 14:50
Stop_katofobii masz rację, lecz irytuje mnie podejście w stylu "słomki i belki".
anonim2013.06.19 15:07
Naiwność wielu ludzi, w tym piszących tutaj, nt. islamu jest porażająca. Że niby "edukacja" wybije im z głowy ekstremizm itd. Proszę zobaczyć co dała tak "edukacja" we Francji i w Wielkiej Brytanii - że ludziom w biały dzień w środku miasta ucinają głowy. Chcecie tego w Polsce? Jeśli tak - to ja i wielu innych mówimy stanowcze NIE!
anonim2013.06.19 15:09
Co do Tatarów - jest ich garstka, i są oni PRZECIWNI Lidze Muzułmańskiej, która organizuje ten zjazd.
anonim2013.06.19 16:38
@Miriaam Nie jest ważne czy ktoś wierzy czy nie, ale dlaczego coś robi. Nie zabija się w imię ateizmu, jedynie w imię idei, może to być np. religia czy antyreligijność. Odpowiedź od @stop_katofobii powinna Ci dać do myślenia.
anonim2013.06.19 23:33
"Raczysz żartować? To właśnie tam wspiera się edukację religijną. A żeby zrealizować cel polegający na wyplenieniu radykalizmu religijnego, szkoła powinna być: 1. Wściekle świecka 2. Powinien istnieć monopol państwa na prowadzenie szkół" Pomysł "wściekle świeckiego" państwa już był. Zwał się Jugosłąwią. Wszyscy wiemy, jak się zakończył. "Tylko nie bardzo masz wybór. Albo zamkniesz się na przyjezdnych w ogóle, albo puszczasz wszystkich - nie możesz jako kryterium przyjąć wyznania." Bzdura. Wystarczy wprowadzić restrykcyjne prawo dotyczące imigracji - jak np. w Japonii czy Szwajcarii - kryteria znajomości języka, obowiązek zatrudnienia, kilkuletni okres próbny itp.
anonim2013.06.20 1:09
"Oczywiście, że można. Ale nie można zrobić kryterium wyznaniowego." Nikt nie mówi tu o kryterium wyznaniowym. "Nie pomyliło Ci się z Albanią?" Nie. Poczytaj sobie coś niecoś o historii Jugosławii. Za rządów Tito wszelkie przejawy życia religijnego, nie tylko w szkołach, były tępione przez tamtejszą służbę bezpieczeństwa. Obrywali zarówno katolicy, jak i prawosławni czy muzułmanie. Przykład - późniejszy lider Bośniaków, Alija Izetbegovic, przesiedział w więzieniu kilka lat z powodu propagandy islamskiej na uniwersytecie. I jak widzisz, twór ten nie przetrwał próby czasu. Nie da się tłamsić religii, to się nie sprawdza po prostu. Tak samo się stało z Albanią - reżim Envera Hodży upadł. A w Albanii jest 80% muzułmanów, którzy pokazali w Kosowie, do czego są zdolni (np. afera z pobieraniem narządów od jeńców wojennych).
anonim2013.06.20 3:51
Co to za dzikie określenie "nasze kobiety" ?!