17.11.20, 16:56Fot. screenshot - YouTube (Telewizja Republika)

Rafał Ziemkiewicz: Weto to za mało. Trzeba rozważyć referendum

W kontekście wczorajszego zawetowania przez Polskę i Węgry unijnego budżetu, publicysta tygodnika „Do Rzeczy” Rafał Ziemkiewicz przypomina, że w 2004 roku Polska wstępowała do zupełnie innej wspólnoty, niż dzisiejsza Unia Europejska. Zdaniem dziennikarza weto jest jedynie symbolicznym gestem, ale realną odpowiedzią na działania unijnych polityków powinno być w Polsce referendum, w którym Polacy mieliby możliwość zdecydowania, czy dalej chcą trwać w tej wspólnocie.

Na wczorajszym spotkaniu ambasadorów krajów unijnych Polska oraz Węgry zawetowały budżet UE. Powodem była podjęta wcześniej decyzja o powiązaniu unijnych środków z tzw. mechanizmem praworządności.

Sprawę skomentował w zamieszczonym na Facebooku filmie red. Rafał Ziemkiewicz:

- „Wielu ludzi twierdzi, że dostajemy jakieś ogromne pieniądze, że zrobiono nam wielką łaskę, że ci co taką łaskę zrobili, mają prawo nami rządzić” – mówi publicysta.

Jednak, jak podkreśla, wstępując do UE Polska zawarła dwustronną umowę. Za obiecane fundusze zgodziliśmy się m.in. otworzyć na zachodnich inwestorów, przez co upadło wiele polskich firm. Fundusze z UE miały być formą rekompensaty dla polskiego społeczeństwa.

- „To, co robi Unia Europejska, to jest świństwo. Nie chodzi o weto. Weto to jest symbol, którym niczego nie zatrzymamy. W referendum akcesyjnym zgodziliśmy się wejść zupełnie do innej Unii. Ta, w której jesteśmy, jest czymś zupełnie innym” – ocenia dziennikarz.

Zdaniem Rafała Ziemkiewicza obecnie Unia Europejska zmieniła się tak bardzo, że Polacy na drodze referendum powinni zadecydować, czy nadal chcą takiej Unii.

kak/Facebook, DoRzeczy.pl

Komentarze

JM2020.11.18 16:47
Postulowałem już wielokrotnie aby przeprowadzić referendum, choćby przy okazji wyboru prezydenta. Nie byłoby dodatkowych kosztów! Niechby Polacy się wypowiedzieli czy chcą należeć do tego burdelu! Przy czym należałoby podać pełną infromację jaką pełną składkę płaci Polska na rzecz Unii, a ile otrzymuje dotacji!!!! Dość teho upokażania!!!!!!!!!!
helena2020.11.18 13:50
Słusznie. Głsowałam na tak. Dziś bym tego nie uczyniła. Gardzę Judaszowymi srebrnikami.
york2020.11.18 12:09
No wlesnie, wazne pytanie dla polakow.
Jakub2020.11.18 10:38
Nie wiem, czy plując w twarz Polakom, ofiarom stanu wojennego i powojennego - przez swe bywanie u katówny - ma pan prawo zabierać głos w sprawach niezmiernej wagi dla Polski i Jej mieszkańców. SW został wprowadzony na terenie Polski w 1981r. przez komunistycznych pachołków rosyjskich i kosztował nie tylko życie strajkujących i demonstrujących przeciw komunizmowi ale także życie ludzi (w tym księży katolickich) skrytobójczo pomordowanych przez milicję i wojskówkę. Do dziś nie wyjaśniono okoliczności wszystkich morderstw np. ks. Jerzego Popiełuszki, Grzegorza Przemyka, ks. Stanisława Suchowolca i innych a także nie ukarano wszystkich morderców, także tych z komisariatów, bezpieki i z wojskówki. Nie ukarano ludzi odpowiedzialnych za wprowadzenie SW i inne zbrodnie komunizmu w Polsce.
Dariusz2020.11.18 10:29
Polexit.Zanim będzie za późno.
UWAGA2020.11.21 4:41
chyba kaczexit
Waarnemer2020.11.18 10:28
A kto będzie sprawdzał czy UE przestrzega zasad praworządności i w razie czego wstrzymywał składki płacone przez Państwa do budżetu UE? Przecież właśnie propozycja UE dotycząca tajemniczej "praworządności" jest niezgodna z traktatami podpisanymi przez Polskę, czyli jest niepraworządna... "Praworządność" w wydaniu UE to nie byłoby żadne przestrzeganie prawa tylko zwykłe głosowanie czy taka praworządność istnieje czy nie i szantaż dla mniejszych krajów. Czyli my wpłacamy składkę, ale UE zdecyduje czy cokolwiek dostaniemy z powrotem, w zależności od humoru Panów Europosłów i spełnienia ich żądań. To może lepiej zamiast tego budować własne sojusze, np. Trójmorze?
Maria Błaszczyk2020.11.18 15:36
Jest zgodna z traktatami. I, co więcej, Polska się na to zgodziła. Powtarzanie tych kłamstw nic nie zmieni. I nie, nie lepiej budować własne sojusze, np. Trójmorze. Z tego względu chociażby, że jest to kopletnie nierealistyczne. A co do składek - na razie Polska wpłaciła trochę ponad 50 mld euro. Otrzymała ponad 150 mld. Teraz chcemy zawetować nowy budżet - czyli 125 mld plus 23,1 mld z Funduszu Odbudowy. Tylko po to, by pan Ziobro mógł sobie ścigać sędziów,co nie chcą lekarzy ratujacych jego ojca wspadzać do więzienia. Serio, warto?
MaxFiend2020.11.18 10:14
Po co referendum? Sami nas wykopią i powiedzą: udławcie się swoimi długami postsowieccy nędzarze! :-D
Dam2020.11.18 8:25
"89 procent Polaków jest zdania, że Polska powinna pozostać w Unii Europejskiej - wynika z przeprowadzonego przez Kantar dla "Faktów" TVN i TVN24 sondażu. Jednocześnie 42 proc. badanych uważa, że polityka europejska PiS może doprowadzić do wyjścia Polski z UE." Oczywiście, że nie zrobią referendum, bo nie mogliby potem mówić że "suweren chce".
Anonim2020.11.18 9:42
Sądaże maja jedna rzecz wspólną - to ze się często mylą, szczególnie jak są zamawiane przez nieobiektywne media wiec nie warto ich brać poważnie
Dam2020.11.19 8:15
Wszystkie sondaże, czy tylko takie które są nie po myśli? Jak tylko sondaże są po myśli partii rządzącej, to się nimi chwalą. No i o ile mogą się mylić o kilka-kilkanaście PP, to chyba nie o 40.
Anonim2020.11.18 6:21
Opuścić Unię? Tak, należy Unię opuścić zanim nas z stamtąd wyrzucą. A jak, Polak ma swój honor.
Rejtan2020.11.18 2:46
a maseczki przyleciały ruskim samolotem z chin Chińska baza w zielonogórskim by sie przdała
Anonim2020.11.17 23:24
Jeszcze trochę tej lewackiej UE w Polsce, i przechrztów rządy w III RP - i będziemy Łukaszenkę prosić o azyl na Białorusi.
Anonim2020.11.17 22:45
Bosak, Braun, Korwin-Mikke: Spóźnione weto Morawieckiego w sprawie mechanizmu "praworządności"! .............. https://www.youtube.com/watch?v=Vct44p6xYfY
ryszard2020.11.17 22:11
Wchodziliśmy do Unii Wolnych Państw. Jeszcze wtedy była to Wspólnota ukształtowana szlachetną wizją jej wspaniałego długoletniego przewodniczącego Jacques Delors (przewodniczącego, który każdy dzień swego urzędowania zaczynał od udziału we Mszy Św. w jednym z brukselskich kościołów). Już wtedy zaczynały się jednak w KE (ale i PE) z dominującą asymetrią, umacniać wpływy niemieckie. Patrzono na to bardziej z uznaniem niż niepokojem, przypisując zjawisko doskonałemu przygotowaniu urzędników niemieckich, angażowanych do pracy w KE i jak to u Niemców ich tradycyjnemu pragmatycznemu postępowaniu. Ludzie, którzy obracali się wtedy w brukselskim środowisku zauważali jednak, że to trochę więcej niż umiejętności i pragmatyzm. Zwracali uwagę (również z podziwem), że tak wśród posłów do PE jak i niemieckich decydentów ale i szeregowych pracowników, różnic poglądów politycznych i partyjność kończy się tam, gdzie zaczyna NIEMIECKA RACJA STANU. Nie byłoby w tym nic złego (w końcu lojalność wobec własnego państwa, to piękna cecha) gdyby nie równoczesna słabość wobec idei i agenturalnych wpływów światowej faszystowskiej finansjery.. Dziś to już nie tylko słabość ale lojalne współdziałanie. I dzieje się już jak zawsze w każdym faszyzmie - niepokorni są do skasowania.
Art2020.12.4 0:07
Nie wiem czy wiesz, ale Twój ukochany Delors chciał bardzo ścisłej integracji europejskiej. Miał w głębokim poważaniu, co Kościół sądzi o Unii czy wcześniej Wspólnocie. Po drugie pleciesz z tymi niemieckimi urzędnikami. Odrazu widać, ze nie masz bladego pojęcia jak działa europejska biurokracja. Przestań wymyślać głupoty. Poczytaj coś o historii Unii.
Anonim2020.11.17 21:35
To nie jest ta UE, na którą wyrażałem swoją zgodę. Nie wyrażałem w referendum na postanowienia Traktatu Lizbońskiego.
Anonim2020.11.17 21:31
100/100 - referendum!
NEOS com pl2020.11.17 20:56
... Rafi ... 100/100 .... zasoby naturalne https://www.youtube.com/watch?v=TAHczV9O0So&t=13s Tematy blokowane https://www.youtube.com/watch?v=TD19zjzvUdw&t=205s
Kiki2020.11.17 20:53
Referendum! Tak! Fundusze z koronawirusa. A ja zadam takie pytanie: jak doszlo do tej zmiany, ktorej Polska nie chce zaakceptowac. Zapytam brzydko, kto przygotowal to jadlo dla swin i karmi(l) nim obywateli Europy, znizajac ich do poziomu zwierzat bez granic i umiaru. A moze tak proba wyjechania do innego kraju. Najpozniej na lotnisku okaze sie, ze granice sa. Przepraszam za prowokacje naruszenia nakazow, zakazow i ograniczen w zwiazku z koronawirusem i wyciaganie ludzi z domow i krajow ojczystych. - Przeciez zyjemy w czasach pandemii, ktora przejdzie do historii, ktorej beda sie uczyc na pamiec przyszle pokolenia. Psychiatrzy i psycholodzy moga spac spokojnie. Za 20 lat maja prace zapewniona.
Nie martw się towariszcz jewrej z leningrada.2020.11.17 21:01
Polsza to nie twój kraj. A u was polskowo alfabeta dalej NIET!
Anita2020.11.17 20:48
Wszyscy się tak zachwycają, jak daleko zaszliśmy za unijne pieniądze, a nikt nie zastanawia się, jak daleko mogliśmy zajść gdybyśmy w ogóle do Unii nie wchodzili. A zyski z tego byłyby daleko większe: ochrona rolników i konkurencyjnej na świecie wolnej produkcji rolnej, która była zawsze podstawą RP, rozwój prywatnych mikroprzedsiębiorców, zero tzw. kosztów przystosowania do wymogów Unii (np. wymiana wszystkich tablic samochodowych), itp. Wiadomo, że SLD nas w UE władowało (sprzedało), bo nie mieli pomysłu na rosnące gigantyczne bezrobocie. Z klęski ukuli pseudosukces. Tak że zwijajmy się już z tego bałaganu i wracajmy na swoje.
Maria Błaszczyk2020.11.18 0:10
I doskonale obrazuje to przykład Ukrainy. W 1990 zaczynaliśmy z tego samego poziomu. Dziś - oni są bogaci, suwerenni, ich rolnicy ochronieni, ich mikroprzedsiębiorstwa kwitną. A u nas bida z nędzą...
nasz pierwszy krok toNATO2020.11.18 1:33
a jest u nas rolnictwo???prosze sie przejechac na wies!!! na zbyt dobrych warunkach wpuściliśmy UE do Polski ! dlaczego brytole pokazali palec
Maria Błaszczyk2020.11.18 2:29
Tak. Jest w Polsce rolnictwo. Polska należy do największych producentów rolnych Unii Europejskiej, jest na 6. miejscu. I tak, Brytole pokazali z tego samego powodu - pod wpływem kremlowskiej propagandy. Tylko u nich hasło brzmiało "Stop polonizacji Wielkiej Brytanii".
Waarnemer2020.11.18 10:12
Nigdy Polska i Ukraina nie były na tym samym poziomie. Dla Ukrainy Polska od zawsze była Zachodem, w sensie zarobkowym. My startowaliśmy z pułapu o wiele wyższego.
Wiesław Kaloryfer2020.11.18 12:19
Nieprawda. Na początku transformacji byliśmy co najwyżej na tym samym poziomie co zachodnie republiki radzieckie.
Allan2020.11.18 13:02
A to ciekawe - jakoś Polacy nie jeździli na Białoruś, czy do Ukrainy na zarobek, za to przybyszy zza wschodniej granicy u nas nigdy nie brakowało. W latach 90-tych byli to głównie "handlowcy". Niektórzy zostali do teraz i nie zamierzają wracać.
Maria Błaszczyk2020.11.18 14:40
To, że byli "handlowcy" wynikało z tego, że oni coś produkowali, w przeciwieństwie do nas. Np. garnki, parasolki albo gameboye, sama takiego "ruskiego" miałam, łapało się tam do koszyka jajka składane przez kury na grzędzie. A tu wykres, jak to wyglądało na przestrzeni lat, dyskutowanie z faktami to nad wyraz jałowe zajęcie: https://images.app.goo.gl/UvzEdH95tQNQdPDc8
man.of.Stagira2020.11.17 20:44
Myśleli jak można pomóc opozycji w Polsce, myśleli, myśleli...no i ...wymyślili...xD..
Maria Błaszczyk2020.11.17 20:40
Byli już tacy, co zawetowali budżet. A potem jeszcze zrobili referendum. I się obudzili w... no, sami wiecie... A i tak w porównaniu do nas mieli sporo szczęścia, bo mieszkają sobie na wyspach na zachodzie Europy. A my tymczasem za miedzą mamy agresywne i wrogie mocarstwo. W tym miejscu warto przypomnieć, że Endecja pana Ziemkiewicza jest prorosyjska, sam pan Ziemkiewicz oznajmił publicznie, że silna Rosja byłaby korzystna dla Polski, nawołuje do „realizmu” w stosunkach z Rosją, jest antyukraiński i antyunijny, a prezesem Endecji był pan Andruszkiewicz - wg węgierskiego think tanku Political Capital rozyjski agent wpływu czy pan Szołucha, ekonomista związany z organizacją Europejskie Centrum Analiz Geopolitycznych założoną przez Mateusza Piskorskiego - tak, tak, tego podejrzewanego o szpiegostwo na rzecz Rosji...
Foster2020.11.17 20:31
Nie dziwię się porażce PIS w przegłosowaniu rozporządzenia w sprawie budżetu UE. Wklejam wypowiedź wiecznie śpiącego europosła: "Komisja Europejska ingeruje tam, gdzie nie ma kompetencji - przekonywał w Sejmie europoseł Krzysztof Jurgiel z Prawa i Sprawiedliwości. Nie potrafił jednak odpowiedzieć na pytanie, który przedstawiciel organu Unii Europejskiej jest twarzą tych ingerencji".
Budżet UE jest solidarnościowy2020.11.17 20:27
Bogatsi dają więcej.
Budżet UE2020.11.17 20:25
jest złożony ze składek wszystkich krajów, w tym POLSKI. NIE do pomyślenia jest aby część NASZYCH pieniędzy, z NASZYCH wpłat, była uzależniona NIE od potrzeb budżetowych, ale POLITYCZNYCH.
Anonim2020.11.17 20:05
Wyjście z eurokołchozu wydaje się byś najbardziej rozsądnym rozwiązaniem, to nie ma przyszłości, po się co użerać z jakimś tabunem brukselskich darmozjadów w każdej sprawie. Narobili tam tyle instytucji, różnych klik że zwykłemu człowiekowi trudno się połapać. Ile to kosztuje i jaką korzyść przynosi?
PiS wyjdzie z UE2020.11.17 20:00
nogami do przodu!
Anonim2020.11.17 19:37
Gdzie to referendum ? Przecież tylko Rosja jest za rozpadem unii a nasi i Orban robia Putinowi dobrze
lelo2020.11.17 19:52
masz na myśli loda
Anonim2020.11.17 19:36
Brawo PiS za poprawę wyniku. Za Bety Szydło było 1:26 a za Morawieckiego jest 2:25
gondini2020.11.17 20:32
to 100%
Anonim2020.11.17 19:35
Jak donosi portal wPolityce.pl, interesujące słowa unijnego komisarza Günthera Oettingera odnotowuje na Twitterze Jacek Saryusz-Wolski. Niemiecki polityk pozwolił sobie na chwilę szczerości i przyznał, że „nie można zmniejszyć dotacji dla Polski, bo te pieniądze idą do niemieckich firm”. Co ciekawe, kilka dni temu na łamach „Der Spiegel” zapowiedział, że będzie dyskutował o ewentualnym uzależnieniu unijnych funduszy od praworządności i przyjmowania uchodźców. W które więc słowa Oettingera należy wierzyć? Günther Oettinger, niemiecki komisarz UE ds budżetu mówi otwarcie, że nie można zmniejszyć dotacji dla Polski, bo te pieniądze idą do niemieckich firm: Z ekonomicznego punktu widzenia Niemcy wcale nie są płatnikiem netto, a beneficjentem netto — napisał na Twitterze Saryusz-Wolski.
Maria Błaszczyk2020.11.17 21:14
Najgorzej to nie rozumieć, co się czyta. Co konkretnie powiedział pan Oettinger w cytowanym fragmencie? Ano, że fundusze dla słabszych regionów sprawiają, że stają się one bardzoej konkurencyjne i że za te pieniądze Polacy np. kupują niemieckie maszyny i niemieckie ciężarówki. Nie powiedział, że dotacji nie można zmniejszyć, tylko rozważał, czy to zmniejszenie z powodów politycznych będzie korzystne ekonomicznie. Powiedział, że niemieckie firmy - co nie jest tym samym, co Niemcy jako państwo - sprzedają swoje towary. A to wynika z tego, że Niemcy są drugim największym producentem na świecie. No a moja odpowiedź brzmi tak: nie można wszystkiego mierzyć pieniędzmi. Są rzeczy od nich ważniejsze. Polska na przykład. Wolna, europejska, praworządna. Więc poświęcić należy tych kilka niesprzedanych ciężarówek dla większego dobra.
Waarnemer2020.11.18 10:22
Chyba po raz pierwszy zgadzam się z Panią - w jednej kwestii. Nie można wszystkiego mierzyć pieniędzmi. Polska powinna być wolna (np. od wpływów ideologicznych narzucanych przez UE oraz działań pozatraktatowych UE), praworządna (tylko należy podać definicję praworządności która będzie stosowana, bo na razie "praworządność" ma określać głosowanie polityków w KE) i niezależna gospodarczo (o co będzie trudno w obecnej sytuacji, ale jest do zrobienia). Jestem pewny że uniezależnienie się od UE mogłoby być wielką szansą dla Polski, choć musiałby tym kierować ktoś bardzo sprawny politycznie i intelektualnie... Byliśmy w kręgu wpływów ZSRR i udało nam się oderwać, teraz też może udać się wyrwać z eurokołchozu...
Maria Błaszczyk2020.11.18 14:49
Te "wpływy ideologiczne" to "praworządność" i "prawa człowieka"? No cóż, sami się na to zgodziliśmy wstępując do UE. Serio. Do tego fakt, że pan Waarnemer nie wie, jak UE definiuje "praworządność", nie znaczy, że to jest coś "pozatraktatowego". Jest to jak najbardziej w traktatach. Do tego - wszystkie państwa członkowskie, jednomyślnie w końcu, podczas posiedzenia Rady Europejskiej zgodziły się, by ten mechanizm powstał. I to zupełnie niedawno, bo w lipcu. Polska także się na to zgodziła, więc przestańmy sobie robić z gęby cholewę.
jle_ffm2020.11.17 18:59
A może zróbmy referendum za podziałem Polski na pół? W jednej, tej pro-europejskiej znajdą się normalni Polacy a w tej drugiej niech się kisi suweren wraz ze swoim pisowskim rządem? I co wy na to Ziemkiewicz powiecie?
Podział2020.11.17 19:09
wzdłuż linii Wisły na Tuskoland i Kaczystan. Warszawa na pół. Dostęp do portu w Gdańsku gwarantowany dla obu Półpolsk.
Kwak2020.11.17 19:58
Lepiej niech ci "normalni" wyjadą do Unii, a nam czyli suwerenowi i PiSowi zostawią Polskę. Bo ona i tak jest nasza, a nie "normalnych" inaczej
jle_ffm2020.11.17 20:08
He, to może niech pisowcy razem ze swoim guru wyjadą na Białoruś albo do innej dyktatury i tam żyją sobie pod butem ukochanego uzurpatora?
Parchu prezeso-piso psychopato!2020.11.17 20:14
Został to nam Polakom. Conajwyżej możesz sobie popyskować! Polska to NIE JEST twój kraj!
Krzysztof2020.11.17 18:34
Musimy się trzymać Orbana,wielkiego przyjaciela Putina. Czy wiecie że przez ostatnie lata Orban był 5 (słownie:pięć) razy w Moskwie? To nie przypadek. Polska może nadal robić świetne interesy z bogatą Rosją, jak to robią Węgrzy. Na co nam zgniły zachód, jak mamy mocnego i bogatego sąsiada? Polsce przez wieki było bliżej do Wschodu niż Zachodu, i tego się trzymajmy.
Tomasz2020.11.17 19:22
Pewnie przecież lepiej nam było jak byliśmy w sojuszu z Rosją w Układzie Warszawskim przez 44 lata. Sprawiedliwa wymiana handlowa, kartki na żywność, benzynę, książeczki mieszkaniowe, małego fiata można było wygrać na loterii, można było pojechać na wakacje do Bułgarii i wina Okęcie się napić i mieliśmy taaaaaką suwerenność. Ja pamiętm ten syf i nie znam ani jednego kraju który by wyszedł dobrze na wpółpracy z Rosją.
A co na Frondzie robi2020.11.17 18:31
sodomita Ziemkiewicz?
B522020.11.17 18:27
na referendum jeszcze za wcześnie większość Polaków jeszcze nie zdaje sobie sprawy że czerwona szarańcza chce Polaków ubezwłasnowolnić
Anonim2020.11.17 18:32
Dokładnie. Czerwoni szarańcza z Moskwy chcą nas przyłączyć do Rosji i ubezwłasnowolnić,tak jak to zrobiła z Orbanem,przyjacielem Putina.
vrota2020.11.17 18:59
Dokładnie. Grozi nam przyłączenie do ZBiR.
Anonim2020.11.17 18:25
Tym vetem PiS i Węgry przyznał że nie ma w praworządności w Polsce i na Węgrzech. Nie zgodziły na zależność budżetu od prawa. Inne kraje nie miały z tym problemu.
hehehe2020.11.17 18:42
Masz rację, praworządność w Polsce stoi pod zdechłym Azorkiem bo lewackie ścierwo może sobie urządzać nielegalne spędy, niszcząc mienie i obrażając Polaków a Policja zamiast rozgonić to pałami jeszcze ich ochrania. Zdecydowanie Unia powinna ostro zareagować :-)
Krzysztof2020.11.17 19:00
Chyba nie porównujesz kobiet z tekturkami do ataku byczków kostką brukową i racami? Takie debilne porównanie robili przedstawiciele ciemnego ludu,który kupi wszystko.
Anonim2020.11.17 19:14
Policja miała pałami rozgonić spokojne kobiety i młodzież, a kiboli i bandytów głaskac po łysinach i przybijać piąteczki? Czyś ty zgłupiał? Zastanów się co piszesz.
Maria Błaszczyk2020.11.17 21:04
A co ma praworządność do "spędów"? Zasada praworządności dotyczy władz. Nie "lewactwa", nie "ścierwa", nie "spędów". Chodzi o "przestrzeganie prawa przez organy państwa" - a nie organy państwa organizowały jakiekolwiek "spędy".
Proponuję referendum2020.11.17 18:25
czy PiS ma ***********?
jle_ffm2020.11.17 18:47
Popieram
Beno2020.11.17 18:13
Panie Rafale: referendum - jak najbardziej jestem za. W końcu trzeba sprawdzić wolę narodu. Najlepiej gdyby jakieś organizacje zaczęły w tej sprawie zbierać podpisy, by doprowadzić do referendum: Czy Polacy chcą jeszcze należeć do tego kołchozu czy też już nie. Najważniejszy dla nas układ to NATO.
ble2020.11.17 18:18
!! gdyby spytać w referendum czy Ziemia kręci się wokół Słońca ,czy też odwrotnie pewnie byłoby pół na pół .Pan Rafał to się na niczym nie zna,i gdzie niby mamy wstąpić do ZBiR??? Co za cymbała promujecie.
Beno2020.11.17 18:32
A może coś merytorycznego w temacie? Aha, za trudne. Rozumiem.
ble2020.11.17 18:44
? naprawdę myślisz ,że PIS to Polska ,pamiętam jeszcze czasy sprzed UE,a nawet trochę PRL-marzy Ci się powrót do tego dziadostwa ? NIKT rozsądny nie zagłosuję za polexitem,poza UE Polska straci,no chyba że kibicuję Putinowi.
Stary2020.11.17 18:55
Od kiedy to prawa fizyki czy przyrody podlegaja glosowaniu ? Wasc przedszkolak ?
ble2020.11.17 19:09
to tylko przykład "nieomylności " większości,decyzji podejmowanych pod wpływem nieodpowiedzialnych polityków .Za każdą próbę odmłodzenia oczywiście bardzo dziękuję.
gumowa kaczka2020.11.17 18:10
mówienie o wyjściu z UE to jawne działanie na korzyść Rosji,utożsamianie korzyści Pisu z interesami Polski to nieporozumienie
Beno2020.11.17 18:16
"gumowa kaczka" - referendum, to jeszcze nie wyjście z UE. Ale jeśli by się okazało, że naród tego będzie chciał, to oczywiście wolę suwerena trzeba uszanować. W końcu jest demokracja, albo nie?
gumowa kaczka2020.11.17 18:34
to trochę pytanie czy bardziej popularny jest Zenek M. czy Szopen ,wypisać się z UE jest łatwo.Polska nie śpi na gazie ziemnym jak Norwegia i alternatywą będzie Białoruś.Anglicy zrobili sobie brexit ,my niestety przez ostatnie kilkaset lat nie okradaliśmy świata ze wszystkiego co było do ziemi słabo przymocowane to nas nie stać na takie gesty jak UK.
Anonim2020.11.17 18:03
Ziemek ,kiedy odszczekasz że podpalenie na MN było prowokacją przebierańców, skoro to jest kibic Jagiellonii?
Michał Jan2020.11.17 18:08
Proponowałbym wstrzymać się z tymi oczekiwaniami do wyroku skazującego.
Anonim2020.11.17 18:11
A to dlaczego? Fronda i katolicy już nie raz bez wyroku sądu osądzali. Na przykład Grodzkiego o łapownictwo.Czyż nie?
Michał Jan2020.11.17 18:52
Zatem, jeżeli jesteś pisowcem albo frondowcem, to osądzaj.
Maria Błaszczyk2020.11.17 21:30
Mimo wszystko, co Ci się wydaje bardziej prawdopodobne - że był to kibic Jagiellonii czy że była to jakaś prowokacja? Bo wiesz, pan Ziemkiewicz sugerował chyba, że to minister Sienkiewicz czy ktoś od niego podpalił to mieszkanie. Więc jakbyś miał zgadywać, gdzie leży prawda - to co byś obstawiał?
Glonojadom z Frondy wystarczy, że ktoś na kogoś2020.11.17 19:03
doniesie do prokuratury, by był nagłówek "XXXXXX ma kłopoty - sprawa w prokuraturze" a ty nagle domagasz się uprawomocnienia wyroku wydanego przez niezawisły sąd?
Anonim2020.11.17 18:08
Sodomici jak Ziemkiewicz nigdy nie przepraszają. Po prostu tak się zachowują sodomici. Żeby nie było że nie wiem kto to sodomita,to opieram sie na Frondzie--- https://www.fronda.pl/a/siedem-grzechow-seksualnych-sodomii-wedlug-biblii,88810.html
POKO to ŚCIERWA2020.11.17 18:01
Racja.Teraz UNIA przypomina RWPG pod przywództwem ZSRR. Była ideologia czerwona,teraz jest zaraza tęczowa i ciapata.
Anonim2020.11.17 18:04
I dlatego się boisz i potrzebujesz pampersa?
POKO to ŚCIERWA2020.11.17 18:29
Tak, mogę się zarazić tęczowością lub capowością.To sprawi że zmienię orientacje seksualna a skóra mi ściemnieje.
Anonim2020.11.17 18:00
Jestem za. Albo Unia z Europa albo Unia z Rosją. Innej opcji nie ma.
Waarnemer2020.11.18 10:38
Dlaczego twierdzi Pan, że innej opcji nie ma? Zbudujmy koalicję państw europy środkowo-wschodniej skupioną wokół Polski. Olejmy lewacki Zachód. Dbajmy o siebie, a nie o UE i Niemcy. Budujmy dom na skale, a nie na piasku. Kiedyś było tak: https://grafik.rp.pl/grafika2/906091,972619,16.jpg https://chwalazapomniana.pl/wp-content/uploads/2019/07/Mapa.jpg Czemu nie możnaby stworzyć podobnego projektu dzisiaj? A... wiem czemu - nie podobałoby się to naszym zachodnim i wschodnim sąsiadom.
Maria Błaszczyk2020.11.18 14:51
Na miłość boską, niech pan przestanie bajki opowiadać. Chętnych nie ma. Jedynie Węgry bywają po "naszej stronie", ale one zupełnie jawnie już wybrały Rosję. Nie można stworzyć takiego projektu, bo nie ma z kim. Alternatywa jest jasna, i Polska niestety zdaje się wybierać opcję rosyjską.
Izydor2020.11.17 17:57
Idol szuri i foliarstwa, cwany krusowiec, twórca riserczu ziemkiewiczowskiego, Rafał "czasem się gwałci" Ziemkiewicz.
><2020.11.17 17:55
Popieram jestem za referendum jeśli Polska nie może być suwerenna to tylko referendym.
Panie Ziobro2020.11.17 17:49
Foliarstwo przeciw UE to jakieś 30% Polaków.
Michał Jan2020.11.17 18:09
To już aż tylu przejrzało na oczy?
Mirek2020.11.17 17:46
Jestem za tym aby przeprowadzić referendum . Może nie zaraz ale nie mam nic przeciwko temu . Dość dojenia Polski przez Szkopów .
PRAWDA2020.11.17 18:03
Niemcy powinny być bombardowanie co 50lat profilaktycznie bez podania przyczyny- WINSTON CHURCHILL
Anonim2020.11.17 18:35
Nikt nigdy nie potwierdził tych słów
Człek2020.11.18 10:30
Ja potwierdzam.
Anonim2020.11.17 17:41
Jak donosi portal wPolityce.pl, interesujące słowa unijnego komisarza Günthera Oettingera odnotowuje na Twitterze Jacek Saryusz-Wolski. Niemiecki polityk pozwolił sobie na chwilę szczerości i przyznał, że „nie można zmniejszyć dotacji dla Polski, bo te pieniądze idą do niemieckich firm”. Co ciekawe, kilka dni temu na łamach „Der Spiegel” zapowiedział, że będzie dyskutował o ewentualnym uzależnieniu unijnych funduszy od praworządności i przyjmowania uchodźców. W które więc słowa Oettingera należy wierzyć? Günther Oettinger, niemiecki komisarz UE ds budżetu mówi otwarcie, że nie można zmniejszyć dotacji dla Polski, bo te pieniądze idą do niemieckich firm: Z ekonomicznego punktu widzenia Niemcy wcale nie są płatnikiem netto, a beneficjentem netto — napisał na Twitterze Saryusz-Wolski.
deninim2020.11.17 17:47
Bo mają mocną gospodarkę i nie są łajzami.
Rafał A. Ciemkiewicz2020.11.17 17:40
Mamy się zapisać do ZBiR-u, panie RAZ?
cytat: Elżbieta Bieńkowska rok 20122020.11.17 17:34
Wyraźnie to widać na przykładzie Polski. Sztandarowy przykład to relacja z Niemcami, naszym najważniejszym partnerem gospodarczym. Z każdego euro wpłaconego do Polski Niemcy odzyskują 86 eurocentów. Za to z każdego euro wpłaconego przez Niemcy do krajów Grupy Wyszehradzkiej (Polska, Słowacja, Czechy, Węgry), odzyskują 125 eurocentów, a więc odzyskują więcej niż wpłacają. To są argumenty, które pokazują, że jeśli ktoś mówi np. w Niemczech, państwie płatniku netto, że wpłacają za dużo (do budżetu), to my mówimy: uważajcie, strzelacie w kolano sobie i swoim przedsiębiorcom - powiedziała Bieńkowska.
Izydor2020.11.17 17:56
Jeszcze może nas wszystkich oświecisz jaką mamy nadwyżkę eksportową w handlu z Niemcami?
Toni2020.11.17 17:34
Jesteśmy za masz rację Panie Ziemkiwicz, to już nie jest chrześcijańska unia, to hitlerowska lewicowa zaraza. Po co nam ten unijny kołchoz, by nam wszystko zabraniali od połowu ryb do wszystkich dziedzin w życiu Polaków.
Anonim2020.11.17 17:35
może po to żeby EU uratować...?
jack2020.11.17 18:23
Lewactwo niech ginie. Kropka.
Foster2020.11.17 17:30
Jakie zło w tym Ziemkiewiczu siedzi, ze takie bzdury wypisuje. Polska poza UE to bankructwo i szybka utrata suwerenności (a może i niepodległości). To tak jakby oddać broń palną w ręce szaleńca.
Toni2020.11.17 17:37
To NATO broni niepodległości, a UE ja ogranicze wszystkim państwom. WB stwierdziła, że nawet nie mogli korzystać ze swojego morza, bo ich UE ograniczała i zabraniała. UE to hamulec rozwoju państw, nastawiona jest tylko na rozwój Niemiec i Francji, resztą państw gardzi i chce nimi rządzić.
Anonim2020.11.17 18:37
Mieć ponad 12 lat i twierdzić że Unia hamowała rozwój Polski to serio trzeba mieć głowę głęboko we własnej D*pie.
Foster2020.11.17 20:21
Nawet nie przypuszczasz jak wiele łączy NATO z UE.
ADA2020.11.17 17:26
Nie jestem pewna wyniku referendum .
cytat: Elżbieta Bieńkowska rok 20122020.11.17 17:33
"Wyraźnie to widać na przykładzie Polski. Sztandarowy przykład to relacja z Niemcami, naszym najważniejszym partnerem gospodarczym. Z każdego euro wpłaconego do Polski Niemcy odzyskują 86 eurocentów. Za to z każdego euro wpłaconego przez Niemcy do krajów Grupy Wyszehradzkiej (Polska, Słowacja, Czechy, Węgry), odzyskują 125 eurocentów, a więc odzyskują więcej niż wpłacają. To są argumenty, które pokazują, że jeśli ktoś mówi np. w Niemczech, państwie płatniku netto, że wpłacają za dużo (do budżetu), to my mówimy: uważajcie, strzelacie w kolano sobie i swoim przedsiębiorcom - powiedziała Bieńkowska."
cytat: Elżbieta Bieńkowska rok 20122020.11.17 17:34
sorry, to nie było do ciebie
Doskonały pomysł!2020.11.17 17:18
Jestem ZA!!! Należy przemówić do tefauenwoskich ignorantów i przedstawić im jak (nomen omen) kawa na ławe, ile do EU wpłacamy i ile z niej dostajemy, i co w zamian mamy, co zrobić możemy, a czego nam zrobić nie wolno i kto na naszym członkostwie najwięcej korzysta. Bo takie gadanie "wyjście z unii" do lemingów i zwykłych ludzi nie przemówi, gdyż na każdej ścieżce rowerowej, kładce, orliku czy "ekologicznej budzie dla bocianów" jest napis "projekt powstał ze środków unijnych". A tefauenowskie durnie myślą, bo tak im wmawiają od 15 lat, że gdyby nie unia, to u nas psy ch.... wodę by piły
Anonim2020.11.17 17:18
Polska to taki jełop co przyjdzie na imprezę, z łaską da na zrzutkę połowę ustalonej kwoty, a potem najwięcej nażre się i nachla. Później przez cały wieczór narzeka na muzykę, a na koniec każdego obraził i pójdzie
Anonim2020.11.17 17:22
a ty jesteś taki głupi qrw...on który przyjdzie na impreze, kupi wszystkim wóde, schla się jak świnia, za poklepanie po pleckach i pochlebstwa da się poniżyć a na koniec jeszcze wszyscy cie wyd...ą
Anonim2020.11.17 17:25
Oj, chyba zabolało.
Budżet UE2020.11.17 17:07
jest złożony ze składek wszystkich krajów, w tym POLSKI. NIE do pomyślenia aby część NASZYCH pieniędzy, z NASZYCH wpłat była uzależniona NIE od potrzeb budżetowych, ale POLITYCZNYCH.
Anonim2020.11.17 17:13
to co my wpłacamy by otrzymac wiecej to jest czesc tego co Szwajaria i Norwegia musza płacić tylko za to by miec dostep do wolnego rynku nie bedac w UE
Anonim2020.11.17 17:23
a widzisz, czyli poza EU opłaca się jeszcze bardziej
Anonim2020.11.17 18:14
Zależy komu.Lepiej od Unii dostawać czy jej płacić?
Anonim2020.11.17 17:05
To by się towarzysz Ziemkiewicz zdziwił, bo wciąż ogromna większość Polaków opowiada się za pozostaniem w UE. Ale tak to jest, jak się żyje w bańce informacyjnej, i otacza samymi prawakami.
Iks De2020.11.17 17:17
Z nich tacy prawacy jak z Dudy samodzielny prezydent.
Anonim2020.11.17 17:26
taa, parwaki są tylko w konfederosji
Toni2020.11.17 17:43
Tylko antypolacy, lewaki , zieloni i POniemiecka partia z Budki jest za tą zaraza unijną. Mądrzy Polacy wiedzą ,że UE to dno i zło.
Anonim2020.11.17 17:04
dlaczego na portalu poświęcionym pokazuje się tego Judasza? nawet brak porównań do rządów PO gdy ktoś chwalił 99,9% ich poczynań