12.06.13, 12:18Kadr ze spotu Hoop Coli (fot. redakcja)

Seksualny trójkącik sprzeda słodki napój? Hoop Cola wyzwala "moc tolerancji". Możesz powiedzieć STOP

Poprawność polityczna w kwestii tolerancji dla rozmaitych odmienności, czy raczej dziwności (przy czym samo pojęcie tolerancji zostało mocno wypaczone, bo wcale nie chodzi o zwykłą akceptację dla innych) wdarła się nawet do reklamy. Poczciwa polska Hoop Cola ruszyła z kampanią reklamową pod hasłem „Moc pełnej tolerancji”. Swój produkt colo-podobny promuje klipem z niewybrednymi scenami.

Filmik opowiada historyjkę mężczyzny, który po powrocie do domu zastaje swoją partnerkę w dwuznacznej sytuacji. Scena łóżkowa przynosi jednak zwrot akcji, bo kiedy pan podnosi kołdrę, wcale nie znajduje pod nią innego mężczyzny. Jego roznegliżowana partnerka leży w łóżku z inną, równie roznegliżowaną panią. Mężczyzna kosztuje Hoop Coli, która zapewne wyzwala w nim pokłady tolerancji i z uśmiechem na ustach dołącza do zabawy z paniami. „Nowa Hoop Cola. Odkręć moc. Otwórz się na innych” - słyszymy na końcu spotu.

Na bulwersującą reklamę uwagę zwróciło Stowarzyszenie Twoja Sprawa. Jak wynika z informacji inicjatywy, walczącej z seksualizacją reklam i uprzedmiotawianiem wizerunku kobiety, klip reklamowy Hoop Coli jest emitowany w ostatnich dniach w ogólnopolskich kanałach telewizyjnych (m.in. TVP1, TVP2, Polsat, TVN). Co więcej, reklamę można obejrzeć również w ciągu dnia w czasie chronionym, co oznacza, iż mają z nią styczność dzieci.

Naszym zdaniem kierowanie do małoletnich reklamy, której głównym tematem jest seksualny „trójkąt”, dodatkowo z – w domyśle – nieznaną osobą, jest działaniem szkodliwym i nieodpowiedzialnym społecznie. Reklama trywializuje problem zdrady i bezkrytycznie ukazuje także – w domyśle – ryzykowne zachowanie seksualne (tj. mające nastąpić stosunki seksualne z więcej niż jedną osobą), które może zostać odebrane przez małoletnich jako godne naśladowania” - alarmuje Stowarzyszenie Twoja Sprawa, które jednoznacznie potępia taką formę reklamy: „Uważamy, że jest to jedna z najbardziej prymitywnych i najmniej kreatywnych reklam ostatnich lat”.

Co zrobić, żeby szkodliwa reklama zniknęła z telewizji (albo przynajmniej była pokazywana w późniejszych godzinach)? Sprawa jest bardzo prosta. Wystarczy skorzystać z gotowych formularzy przygotowanych przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa.

O tym, że tego typu protesty mają sens, świadczy wiele sukcesów Stowarzyszenia Twoja Sprawa, któremu udało się wyeliminować z przestrzeni publicznej najbardziej wulgarne reklamy. W ostatnim czasie także portal Fronda.pl włączył się w akcję zablokowania reklam sieci Heyah, która do promocji użyła wizerunku Lenina. Po serii artykułów i dziesiątkach maili, sieć telefonii komórkowej wycofała się z kontrowersyjnej kampanii.

Marta Brzezińska-Waleszczyk

Wyślij list do producenta napoju, firmy Hoop Polska. TUTAJ  znajdziesz adresy oraz przykładową treść listu, którą możesz wykorzystać, jeżeli się z nią zgadzasz. E-mail wyślij do wiadomości Kofola S.A. (właściciela Hoop Polska) i STS oraz samodzielnie wybierz tytuł maila. 

Złóż skargę do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. TUTAJ znajdziesz adresy oraz przykładową treść skargi, którą możesz wykorzystać. E-mail wyślij do wiadomości STS i samodzielnie wybierz tytuł maila.


Komentarze

anonim2013.06.12 12:28
Debile sami udowadniają co chwilę, że bez cenzury nie wytrzymają... A tak serio - za ten wybryk prodocęt powinien dostać grzywnę 1/10 rocznego przychodu. Dodatkowo dyr kreatywny ze 60tysi i starczy.
anonim2013.06.12 12:29
brak słów. Piekło nie będzie puste
anonim2013.06.12 12:34
czszczszcz51 PrtScr nie zapisuje plików, trzeba się bawić jak koń pod górę. Lepiej użyć np Gadwin. Poza tym sweetfocia monitorka ma swój oldskulowy urok. PS. czy 51 to od Area51?
anonim2013.06.12 12:43
nostra ty niczego nie rozumiesz... owszem, ludziska zawsze lubią się połajdaczyć... ale w społeczeństwie tradycyjnym jakby mniej. Kilka razy mniej. Bo jest różnica jak 1/60 prowadzi żywot prostytutki vs co piąta. Podstawowym problemem jest - jak zawsze - wyzysk fiskalny i redystrybucja (w strone kobiet) "dzięki" temu tworzy się sztucznie miliony miejsc wesołej pracy dla kobiet, okrada mężczyzn co pośrednio zmusza kobiety do pracy. A jak muszą iść harować to i muszą tracić czas na "naukę". Wszystko razem skutecznie opóźnia zamęścia kobiet - z 18 do 30 roku zycia. Oczywiście przez te 12 lat kobieta "wolna" zamiast zając sie dziećmi - daje tyły na wszystkich frontach. Tk w skrócie.
anonim2013.06.12 12:48
Ja już protest wysłałam. Zachęcam innych. Naprawdę są efekty. Wystarczy wejść na stronę Stowarzyszenia Twoja Sprawa i poczytać.
anonim2013.06.12 12:59
czщ51 51 - piękny wiek... szkoda, już myślałem, żeś tropicielem spisków
anonim2013.06.12 13:29
Pani Marcie polecam trochę wyluzować, raz krzyczycie, że nie ma wolności słowa, innym razem chcecie zakazywać i zakazywać, jak zawieje, ... Swoją drogą dziękuję za maile, wyślę podziękowanie bo dla mnie reklama jest nawet zabawna.
anonim2013.06.12 13:33
po prostu nie kupować!!!
anonim2013.06.12 13:59
ja proponuję im hasło: "hoop colą schlejesz się w trzy doopy". żałosne to. niedługo skarpetki będą reklamować pornolami.
anonim2013.06.12 14:50
Airsysie frondaforum to nienajlepsze miejsce na takie coming-outy
anonim2013.06.12 15:29
Obejrzałem tę reklamę i nie widzę w niej niczego nadzwyczajnego. No ale jak ktoś ma za dużo wolnego czasu to niech sobie protestuje i listy wysyła.
anonim2013.06.12 16:42
Gratuluję Pani Marto: The email account that you tried to reach does not exist. Please try double-checking the recipient's email address for typos or..... Chyba musieli usunąć konto! Dobre i to!
anonim2013.06.12 17:00
Ależ się serdecznie uśmiałam. Co za niewyobrażalna dewocja :) Ludzie, macie pilota? To se przełączcie na inny kanał jeśli coś Was razi. Nie widzę, żeby kogoś krzywdzono w tej reklamie, nie jest więc nieodpowiednia dla dzieci. A jeśli zaburza czyjś obraz świata, to ten ktoś pretensje powinien mieć do tych, którzy wpoili mu mylny. Bo świat jest skomplikowany i mieści w sobie wiele różnych rzeczy, w tym ludzi takich jak ja i takich jak autorka textu powyżej.
anonim2013.06.12 17:01
Najzabawniejsze jest to, że podnoszenie lamentu robicie dodatkową reklamę. Podobnie było w przypadku Heyah - celowo stworzono "kontrowersyjną" reklamę, by więcej o niej mówiono i tym samym zetknęło się z nią więcej odbiorców. Znanym jest fakt, że reklama nie musi być lubiana, by była skuteczna. Wystarczy spojrzeć na spoty Vizira i Vanisha - są wyjątkowo irytujące, ale bardzo silnie oddziaływają na widza, powodując co najmniej zwiększenie rozpoznawalności marki (więc na te produkty zwraca się najpierw uwagę na półce).
anonim2013.06.12 17:09
@Zerro Społeczeństwo nie jest ani tradycyjne ani nietradycyjne, tylko składa się z jednostek, które mają różne uwarunkowania i są bardziej lub mniej zniewolone przez system. Nie myśl też sobie, że każda kobieta chce zamążpójścia - ja na przykład na facetów chcących się ze mną żenić patrzę jak na wariatów. Może po 40-tce pomyślę o czymś takim jak małżeństwo. Póki co chcę żyć, byc wolna i nie mieć ograniczeń. Nie przykładaj do innych swojej miarki i nie myśl, że to co Tobie wydaje się dobre innym się też takie wydaje. Jesteśmy różni, różnie myślimy i mamy różne potrzeby.
anonim2013.06.12 17:26
Kolejna szkodliwa reklama.
anonim2013.06.12 18:07
Angelino oczywiście możesz "na facetów chcących się ze mną żenić patrzeć jak na wariatów", wolna droga. Ja zaś patrzę na takie tak patrzące jak na nieudane egzemplarze skazane na selekcję negartwną. Trzymać się od takich nieudaczników nalezy jak najdalej! Podobnie nie fraternizujemy się z trędowatymi albo suchotnikami. Po prostu jestes porażona jakąś chorobą somatyczną bądź psychiczną, która powoduje swoistą funkcjonalną bezpłodność i inne dolegliwości. Cóż, takie życie... nie każdy może przekazać swoje DNA... Selekcja MUSI być - bez selekcji gatunek by zwyrodniał jak żubry w białowiezy. Tak czy inaczej - popieram!
anonim2013.06.12 19:06
@Zerro Czyli albo ktoś myśli tak, jak ty, albo jest trędowatym lub suchotnikiem :) Otóż to. Na szczęście myślący jak Ty wyginą już w tym stuleciu :))) Pozdrawiam, dinozaurze :)
anonim2013.06.12 19:50
Anelino Wybacz, ale posługujesz sie iście kobiecom logikom. To wy i wam podobni wymieracie w expresowym tempie - po prostu nie macie dzieci. A my mamy. To kto "wyginie"? Wasz styl życia "wyginie". Potem nasze wnuki będa się uczyć w szkołach o "pokoleniu frajerów" z czytanek pełnych szydery.
anonim2013.06.12 21:39
Nie wiem, czy to jeszcze polska firma a nie czeska. Tak, czy siak, korporacyjny syf, z reklamą tworzoną przez jakieś wyj..ne genderowe meneżerki
anonim2013.06.13 0:54
@Mirmił Treść bardziej pasuje do męskiego sposobu myślenia.
anonim2013.06.13 1:10
Niesamowite, że takie prostackie reklamy mogą oglądać dzieci. Trzeba z tą patologą walczyć i bardzo dobrze, że jest taka organizacja jak Twoja Sprawa. @icari80 Akurat Polipid3 dobrze ci odpisał. Niemyślenie o czymś nie jest łatwe do kontrolowania, a to czy coś kupujesz tak. Poza tym, bojkot konsumencki dotyczy zwykle nie tylko jednego produktu, ale wszystkich produktów firmy, która zrobiła taką kompromitującą reklamę, a które bezwiednie kupujemy.
anonim2013.06.13 8:15
A tak lubiłam HoopColę. Cóż, kolejny produkt, którego już nie kupię ;(