25.11.20, 17:30Fot. Pixabay, screenshot - Facebook

Te słowa dają do myślenia! ,,Skandaliczny’’ list księdza do rodziców

Media piszą o „skandalicznym” liście księdza, katechety jednej ze szczecińskich szkół, jaki skierował on do rodziców dzieci uczęszczających do szkoły, w której pracuje. W liście tym duchowny odnosi się do kwestii wypisywania dzieci z lekcji religii. Sprawę nagłośniła radna Szczecina Edyta Łongiewska Wijas, domagając się zbadania sprawy przez prezydenta miasta oraz oznaczając w swoim poście media, najwyraźniej chcąc, aby list ten był przez nie rozpowszechniony. Tutaj trzeba się z nią zgodzić, warto list rozpowszechnić. Nie dlatego, że jest skandaliczny, ale dlatego, że zwraca uwagę na bardzo ważną rzecz.

- „Wczoraj wieczorem, jako radna miasta Szczecin, zostałam powiadomiona o skandalicznym liście księdza katechety w jednym ze szczecińskich liceów. O jego treści powiadomiony został również jeden z radnych KO. Mam nadzieję, że nagłośnienie przez nas tej sprawy wpłynie na zmianę zachowań księży w szczecińskich szkołach” – pisze radna Edyta Łongiewska Wijas.

- „Po drugie, jest to przejaw patologii, jaką jest nauczanie religii w szkołach. Szkoła nie jest miejscem na kultywowanie wiary, od tego są świątynie” – dodaje.

- „Nie dziwię się, że rodzice nie chcą posyłać swoich dzieci na religię do autora listu. Po tym liście sądzę, że kolejni wahający zdecydują się na rezygnację. Jak niebezpieczne szyderstwo, w dobie ujawniania skandali pedofilskich w polskim Kościele Katolickim, brzmią słowa o tym, że brak formacji duchowej w wykonaniu księdza okaleczy dzieci. Śmiem twierdzić, że jest wręcz odwrotnie. Strzeżmy swoje dzieci przed fanatykami religijnymi i nie ryzykujmy ich zdrowia psychicznego, oddając je w groźną opiekę agresywnym ewangelizatorom” – czytamy dalej w poście Łongiewskiej Wijas.

Co więc tak oburzyło szczecińską radną? W dużej mierze zapewne za sprawą „Strajku Kobiet” w ostatnim czasie wielu rodziców decyduje się na wypisywanie swoich dzieci ze szkolnej katechezy. Mają do tego oczywiście prawo. Jednak będący autorem „skandalicznego” listu duchowny, spełniając to, do czego został powołany w sakramencie kapłaństwa, zwraca uwagę na bardzo ważny aspekt takiej decyzji, o której rodzice często zapominają.

Otóż katecheta przypomina, że prowadząc swoje dzieci do chrztu, podobnie jak wcześniej decydując się na „kościelny” ślub, rodzice zobowiązali się do wychowania swoich dzieci w wierze.

- „Drodzy rodzice, prosząc o chrzest dla waszego dziecka, przyjmujecie na siebie obowiązek wychowania go w wierze, aby zachowując Boże przykazania, miłowało Boga i bliźniego, jak nas nauczył Jezus Chrystus. Czy jesteście świadomi tego obowiązku?” – przypomina formułę chrztu św. duchowny.

- „Takimi słowami zwrócił się do Was kilkanaście lat temu kapłan, który chrzcił Wasze dzieci. Z całą pewnością każdy z Was z radością odpowiedział: Jesteśmy świadomi. Po tym zapewnieniu, które zostało złożone publicznie w świątyni, wobec wiernych, członków rodziny, chrzestnych i kapłana, który w tym momencie reprezentował nie siebie, ale Boga, Wasze dziecko otrzymało Chrzest św.” – pisze szczeciński katecheta.

- „Pragnę przypomnieć Wam, drodzy rzymskokatoliccy Rodzice, że wasze zapewnienie: Jesteśmy świadomi, brzmi jeszcze w świątyni, brzmi jeszcze pustej klasie podczas katechezy. Pusta klasa wzmaga to echo Waszego zapewnienia, czyniąc go głośniejszym w uszach Pana Boga, który będzie nas rozliczał z troskliwego pielęgnowania ziarna wiary: mnie jako pierwszego, któremu został powierzony urząd pasterza, Was jako kolejnych, którym został powierzony urząd rodzicielstwa” – dodaje.

W dalszej części swojego listu kapłan wyjaśnia, dlaczego katecheza jest ważna dla wychowania w wierze katolickiej dzieci, do czego rodzice publicznie zobowiązali się przyprowadzając je do chrztu, aby na końcu zapytać:

- „Pytam zatem Was, drodzy Rodzice, jakie są Wasze wymagania względem wychowania religijnego Waszych dzieci? Czy wypełniacie ślub, który złożyliście publicznie i uroczyście w czasie Chrztu Waszych dzieci? Proszę pamiętać, że odrzucając Religię w szkole odrzuciliście wiarę, a odrzucając wiarę, odrzuciliście Boga”.

Choć trudno doszukiwać się w słowach duchownego czegoś „skandalicznego”, nietrudno zgadnąć, dlaczego tak bardzo nie spodobał się on radnej i lewicowym mediom. Bo niesie ryzyko, że część rodziców po jego lekturze rzeczywiście zastanowi się nad przysięgą, jaką złożyli w czasie chrztu swoich dzieci. Zrobią to ci rodzice, którzy rzeczywiście wierzą i z wiary swoje dzieci do chrztu przynieśli. Ci niewierzący natomiast może zrozumieją, że wiary nie mając, lepiej nie chrzcić jedynie dlatego, że „babcia prosi” albo „taki jest zwyczaj”.

kak/Facebook

Komentarze

katolik2020.12.25 18:41
Przypomnienie przez Katolickiego Księdza prawdy jest niepoprawne politycznie. Przestańcie czepiac się Kościoła Idioty. Odmawiajmy różaniec, aby upadły masońskie plany szczepień i zniewolenia ludzkości oraz wyjścia Polski z unii
dz2020.12.17 21:50
Ciekawe co z tym zrobią biskupi ? Pochwalą nieodpowiedzialnych rodziców ? Ukarzą czy nagrodzą porządnego księdza ?
opty2020.12.17 8:56
„Drodzy rodzice, prosząc o chrzest dla waszego dziecka, przyjmujecie na siebie obowiązek wychowania go w wierze, aby zachowując Boże przykazania, miłowało Boga i bliźniego, jak nas nauczył Jezus Chrystus. Czy jesteście świadomi tego obowiązku?” Każda wiara nakłada obowiązki na wiernych. Nie "pasi" ?; zmień wiarę, Kościół....
MARYN MASLOHA2020.12.14 17:36
Cytalem ten list,nie ma tam niczego skandalicznego,natomiast skandalem jest samo wystapienie edyta longiewska wijas,jej skandaliczne wystapienie jest efektem zezarcia jej mozgu,przez nienawisc do katolicyzmu,walnij sie w leb,de..lko
Wojciech2020.11.28 21:00
Widzę ,że to lewactwo coraz śmielej panoszy się po Polsce i bezkarnie niszczy wszystko co najwartościowsze i najświętsze jak paskudne robactwo! Ja mówię już dość tego dziadostwa dość!
Helena2020.11.26 13:17
Bardzo mądry list. tak trzymać.
Mamy służyć a nie rozstawiać po kątach2020.11.26 12:45
- Czas pompatycznych i emocjonalnie szantażujących listów przeminął. Te słowa brzmią jak pismo z urzędu skarbowego - tak do szczecińskiego księdza katechety zwraca się jezuita o. Grzegorz Kramer, duchowny znany z krytyki grzechów Kościoła. https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,26549306,mamy-sluzyc-a-nie-rozstawiac-ludzi-po-katach-jezuita-ostro.html
verizanus2020.11.26 13:42
Ten list to wynik dobrze pełnionej służby.
some man2020.11.26 12:41
Bardzo dobre i właściwe spojrzenie, trzeba mieć w życiu zasady i kęgosłup moralny.
Darek2020.11.26 12:17
Nie tyle skandaliczny, ile głupi jest ten liścik klechy. On, zdaje się, nie zauważył, że mamy XXI wiek i większość ludzi potrafi czytać, pisać, uczyć się, wyciągać wnioski. A to przecież śmiertelne zagrożenie dla kleru.
verizanius2020.11.26 13:44
List jest dobry. Trza tylko umieć czytać ze zrozumieniem i wyciągać wnioski ;)
Darek2020.11.27 13:51
to prawda jestem głupi moja głupia matka mnie takiego urodziła
Krzyszrof2020.11.26 12:07
My nie odrzucamy Kościoła tylko dykatat pedryli i pedofili w sutannach i purpurach którzy bezkarnie chcą krzywdzić nasze dzieci (co najwyżej karą jest przeniesienie do innej parafii). Ci "porządni" z kolei którzy tam są i tego nie czynią odwracają głowę kiedy trzeba bronić dobra dzieci. Kościół przestał być miejscem bezpiecznym ponieważ nie ma żadnego niezależnego zadzoru, co tam się dzieje, a sam z siebie nie jest w stanie się oczyścić bo za dużo ludzi jest tam umoczonych którzy się wzajemnie szantażują. To jedna wielka mafia.
mądrość uleciała?2020.11.26 16:43
Krzysztofie, Kościół to dom Boży, najcudowniejsze miejsce na ziemi. Tylko nieliczni - jak widać orientują się w tym. Tam gdzie mieszka Bóg, jest nasze najlepsze miejsce i nasza wieczność. Sakramenty prowadzą nas do Nieba do zbawienia. Kto tego nie wie, jest biednym człowiekiem. Odrzucasz KK, odrzucasz też zbawienie i życie wieczne. Przykre to niezmiernie!
KTOŚ2020.11.26 11:46
Ksiądz dobrze napisał. A PO - i ich radna daje świadectwo zakłamania.
Mirek2020.11.26 11:33
Lewactwo twierdzi podobnie jak Marks , Engels , Lenin że człowiek pochodzi od małpy a więc z nimi dyskusja to żadna dyskusja bo lewak i małpa to jedno i to samo .
Małpy2020.11.27 13:53
stanowczo protestuja jakoby komunistyczne swinie pochodziły od małp
Eustachy2020.11.26 10:51
Mądry list .
Kiki2020.11.26 10:21
Czesc pierwsza: Gillette - Dzięki zaawansowanej technologii, ostrza maszynek Gillette gwarantują doskonałe golenie. Produkujemy je w Bostonie z myślą o precyzji, komforcie i ... Narodowy radykalizm – radykalny odłam polskiego nacjonalizmu, który wyodrębnił się w latach 30. XX wieku. Klasyfikowany jest zwykle jako skrajna prawica bądź skrajna prawica nacjonalistyczna, jednak nie podzielał prawicowej akceptacji kapitalizmu. (wikipedia) Etyka (z stgr. ἦθος ethos „zwyczaj”) – dział filozofii, zajmujący się badaniem moralności i tworzeniem systemów myślowych, z których można wyprowadzać zasady moralne. (wikipedia) Palec wskazujący (łac. digitus secundus), in. wskaziciel (łac. index) – drugi palec ręki. Szkielet palca drugiego składa się z trzech kości (paliczków, łac. phalanges): paliczka bliższego (łac. phalanx proxima), paliczka środkowego (łac. phalanx media) i paliczka dalszego (paznokciowego) (łac. phalanx distalis). Łącznie z II kością śródręcza, kości te tworzą trzy stawy: śródręczno-paliczkowy (oznaczany czasem z języka angielskiego i łacińskiego MP), międzypaliczkowy bliższy (PIP) i międzypaliczkowy dalszy (DIP). Analogicznie zbudowane są palce III - V ręki. (wikipedia) Polityka (z gr. πολιτικά politiká "sprawy miasta, państwa" od πόλις polis - "miasto-państwo") – pojęcie z zakresu nauk społecznych, rozumiane na wiele sposobów. U Arystotelesa polityka jest rozumiana jako rodzaj sztuki rządzenia państwem, której celem jest dobro wspólne. (wikipedia) Polityka (z gr. πολιτικά politiká "sprawy miasta, państwa" od πόλις polis - "miasto-państwo") – pojęcie z zakresu nauk społecznych, rozumiane na wiele sposobów. U Arystotelesa polityka jest rozumiana jako rodzaj sztuki rządzenia państwem, której celem jest dobro wspólne. (wikipedia)
buli2020.12.12 23:20
ble ble ble ad mortem defecatam
Kiki2020.11.26 10:21
Czesc druga: Kościół katolicki, Kościół powszechny (gr. katholikos, powszechny) – największa na świecie chrześcijańska wspólnota wyznaniowa, głosząca zasady wiary i życia określane mianem katolicyzmu. Kościół katolicki jest jednym z trzech głównych nurtów chrześcijaństwa, obok Cerkwi prawosławnej i Kościołów protestanckich. Kościół katolicki uważa siebie za jeden, święty, powszechny i apostolski Kościół założony przez Jezusa Chrystusa i jego apostołów blisko 2 tysiące lat temu. Kościół zachowuje jedność w zakresie doktryny, dopuszcza natomiast różnice w obrzędach liturgicznych oraz odrębność organizacji hierarchicznej i kanonicznej (tzw. Kościoły sui iuris). W związku z tym w Kościele katolickim wyodrębnić można dominujący pod względem liczebności Kościół łaciński (zwany również Kościołem rzymskim lub zachodnim) oraz Katolickie Kościoły wschodnie, które mimo ich liczby i różnic między sobą ujmowane są wspólnie ze względu na swą niewielką liczebność. (wikipedia)
Kiki2020.11.26 10:20
Czesc trzecia: Kościół łaciński, Kościół rzymskokatolicki – największa liczebnie część Kościoła katolickiego, mająca własną, odrębną tradycję liturgiczną oraz własną i odrębną strukturę; widzialną głową Kościoła rzymskokatolickiego jest biskup Rzymu, czyli papież.(wikipedia) Polityka (z gr. πολιτικά politiká "sprawy miasta, państwa"[1] od πόλις polis - "miasto-państwo") – pojęcie z zakresu nauk społecznych, rozumiane na wiele sposobów. U Arystotelesa polityka jest rozumiana jako rodzaj sztuki rządzenia państwem, której celem jest dobro wspólne. W starożytności i średniowieczu dominowała idealizacja polityki i polityków oraz wywodzenie jej źródeł z praw natury bądź woli sił nadprzyrodzonych, służąca uzasadnianiu nierównoprawnych podziałów na uprzywilejowanych rządzących i podporządkowanych ich interesom poddanych. (wikipedia) radykalizm 1. «bezkompromisowość i stanowczość» 2. «w polityce: kierunek zmierzający do wprowadzenia zasadniczych zmian w życiu społecznym lub politycznym» (PWN) Balsam (łac. balsamum) – naturalny roztwór żywic w olejkach eterycznych, wydzielany przez drzewa w przewodach żywicznych. Używany w przemyśle kosmetycznym (do pielęgnacji ciała), farmaceutycznym, ma też zastosowanie techniczne … (wikipedia)
Kiki2020.11.28 15:21
Odczuwam niesamowite zainteresowanie, analize i praktyczne wykorzystanie calosci tekstu. Jak rowniez chec odgadniecia imienia i nazwiska jego autora lub autorki - a przeciez nie to chodzi w pseudonimach.
york2020.11.26 10:16
lewactwo ma zasadniczo wypaczone spojrzenie na zycie, czlowieczenstwo, moralnosc itp, a boga to wedlug nich niema.
Vox2020.11.26 10:13
BRAWO DLA KSIĘDZA! - POSTAWA GODNA ODPOWIEDZIALNEGO KAPŁANA. BARDZO MNIE DZIWI OBOJĘTNOŚĆ RODZICÓW NA ZBAWIENIE DUSZ SWOICH DZIECI! CZY PO TO ICH ZRODZILI, ABY SIĘ POTĘPILI??!!! O SOBIE TEŻ NIE MYŚLĄ? CO ZA PRZEWROTNE ZACHOWANIE. ZWARIOWANE CZASY, BO LUDZIE MYŚLĄ, ŻE OBRAŻANIE SIĘ NA KK, JEST DLA NICH WYMÓWKĄ I USPRAWIEDLIWIENIEM CZY TAKIE ZACHOWANIE URATUJE ICH DUSZE!? KOŚCIÓŁ TO CHRYSTUS I SAKRAMENTY DAJĄCE ŻYCIE WIECZNE. BOŻE DAJ IM/NAM ŚWIATŁO I MĄDROŚĆ+++
man.of.Stagira2020.11.26 9:54
cyt. "Kościół jest nie do pomyślenia bez ludzi" e r g o ...Atak na Kościół to mowa NIENAWIŚCI!
Kazimierz Wielki2020.11.26 9:32
Odrzucając KOŚCIÓŁ nie odrzucamy księży ale BOGA
qwe2020.11.26 10:41
Niestety Pan przedstawił tylko swój dogmat wiary. Na dodatek: jest on fałszywy.
verizanus2020.11.26 10:46
Inaczej wierzy Kazimierz inaczej qwe ;)
Tomasz2020.11.26 12:05
My nie odrzucamy Kościoła tylko dykatat pedryli i pedofili w sutannach i purpurach którzy bezkarnie chcą krzywdzić nasze dzieci (co najwyżej karą jest przeniesienie do innej parafii). Ci "porządni" z kolei którzy tam są i tego nie czynią odwracają głowę kiedy trzeba bronić dobra dzieci. Kościół przestał być miejscem bezpiecznym ponieważ nie ma żadnego niezależnego zadzoru, co tam się dzieje, a sam z siebie nie jest w stanie się oczyścić bo za dużo ludzi jest tam umoczonych którzy się wzajemnie szantażują. To jedna wielka mafia.
Tamil2020.11.26 13:14
Co Ty bredzisz. Katecheta jak każdy nauczyciel ma takie same obowiązki. Nadzór sprawuje dyrekcja szkoły. Bredzenie i beczenie - gdzie logika (szkoda że już nie ma takiego przedmiotu)
...2020.11.26 9:21
Oby jak najwięcej osób przeczytało ten list, a reszta jest tylko kwestią czasu kiedy się nawrócą.
Natalja Siwiec2020.11.26 11:47
Ja też uważam, że jak najwięcej osób powinno przeczytać ten list. Ten list to nic innego jak kwik pomału, acz konsekwentnie odrywanych od koryta.
Ada2020.11.26 9:04
Brawa dla księdza. Szczecinianie na przyszłość lepiej wybiorą. Lewactwo - WON.
Olo2020.11.26 9:00
Brawa dla księdza, tylko czy warto jest zwracać się do lewackiego motłochu, niejednego zatwardziałego komucha widziałem który w chorobie czy na łożu śmierci skamlał o księdza.
gleen2020.11.26 9:32
A ty chociaż rozumiesz o czym jest ten artykuł, bo chyba nie do końca
N.2020.11.26 8:38
Jaka piękna manipulacja. Zrzut ekranu na zdjęciu głównym przycięty równiutko, żeby na pewno nie było widać tego, o co jest burza. A mianowicie jest o słowa tego księdza: "Religia jest najważniejszym przedmiotem ponieważ przygotowuje do życia wiecznego. Pozostałe zaś przygotowują jedynie do życia doczesnego". W słowach tych widać głęboką pogardę księdza wobec innych nauczycieli. Wchodzę na ten portal tylko dlatego, żeby patrzeć jak nisko można upaść w dziennikarstwie i jak można cały czas znajdować kolejne dno, gdy wydawało się, że już niżej się nie da. Ale Fronda zamiast zatrzymać się na dnie, sukcesywnie, z uporem maniak kopie jeszcze niżej.
verizanus2020.11.26 9:05
Z punktu widzenia KATOLIKÓW ten ksiądz ma absolutną rację. W czym problem? To nie pogarda tyko stwierdzenie faktu. Jak ktoś np powie że matematyka przygotowuje do liczenia a nie np do robienia fikołków to jest prawda. Życie wieczne jest przecież z PUNKTU WIDZENIA katolików najważniejsze, a do tego ma prowadzić wiedza religijna.. Ten ksiądz zwracał się do KATOLIKÓW. Dla socjalistów np wiedza o Leninie czy tam lgbt jest najważniejsza no i co z tego? Taki ICH punkt widzenia ;)
Mariusz Traczyk2020.11.26 9:52
Verizanus, to, co napisałeś jest logiczne i prawdziwe. Ale kto dzisiaj rozumie uczciwe ARGUMENTY?... Z wyrazami szacunku.
Vox2020.11.26 10:15
POGARDĘ TO TY MASZ DLA TEGO ŚWIĘTEGO KAPLANA, WSTYDŹ SIĘ!
POmyliłes sie2020.11.27 13:57
dna szukaj w wyborczej i TVN i njuswiku a poza tym nieprawdą jest że ksiądz który napisał ten list pogardza innymi nauczycielami to nie wynika z tresci ale ty jesteś idiotą wiec wyciagasz niewłasciwe wnioski
Natalja Siwiec2020.11.26 8:37
Dlaczego gdy Fronda się na coś powołuje to nigdy nie poda źródła?
...2020.11.26 8:50
Żeby ich stali czytelnicy, oczywiście ci najgłupsi, a jest tu ich najwięcej, nie mogli zweryfikować informacji w innych źródłach.
...2020.11.26 9:16
Jeśli Ty nie jesteś stałym czytelnikiem to po co zaglądasz na te strony?
verizanus2020.11.26 9:11
Przecież podali. Nawet skan jest. A inne portale co podają? Na oko press np nawet komentarze są wyłączone. Co jest też jakoś zrozumiałe ;). P.S. na frondzie też jest CENZURA (albo ktoś inny jest tu czynny) i sam nie wiem jak długo będę mógł tu komentować a jak się da to czemu nie/ ;)
BOLEK2020.11.26 8:05
BARDZO PIĘKNY LIST POKAZUJĄCY SKRAJNY BRAK ODPOWIEDZIALNOŚCI, BEZMYŚLNOŚĆ, ZAKŁAMANIE I HIPOKRYZJĘ W WIĘKSZOŚCI LEWACKICH RODZICÓW!!!!! RAWO DLA ODWAŻNEGO KSIĘDZA!!! TAKIE LISTY POWINNI PISAĆ WSZYSCY KSIĘŻA WTEDY GDY RODZICE WYKREŚLAJĄ SWOJE DZIECI Z LEKCJI RELIGII MOŻE WTEDY CI ZAKŁAMANI RODZICE WRESZCIE ZACZĘLIBY MYŚLEĆ ZANIM PODEJMĄ DECYZJĘ O WYKREŚLENIU DZIECKA.
ere2020.11.26 8:39
Ekskomunikowałbym takich rodziców. A nie, okazałoby się, że w Polsce mamy 10% katolików po takiej akcji i koniec strumienia mamony.
...2020.11.26 8:05
Dobry Boże błogosław temu księdzu. Niech ten list stanie się podstawą nauczania i wychowania katolickiej młodzieży.
ela pawłowska2020.11.26 7:47
Dobrze gada. Więc ci co nie praktykują, nie wierza w boga, niech przestana udawać. I okaże, że katolików nie jest ponad 90%, ale niecały 30. I wtedy jako mniejszość nie bedą mogli NIC narzucać
Michał Jan2020.11.26 8:05
A z kogo będzie złożona "większość"?
katolik2020.11.26 8:19
Wtedy jako mniejszość będziemy WALCZYĆ o swoje prawa jak dziś walczą pederaści
Laura2020.11.27 14:01
A co narzucaja katolicy???och jakas ty głupia
Anoznim2020.11.26 1:56
Oj tak, bo te "dzieci" (15-19 lat) nic innego nie robią, tylko potulnie wykonują polecenia rodziców. Ludzie, opanujcie się, mowa jest o liceum.
Ela2020.11.26 1:18
Daj Mu poprzebywać w tej pustej klasie.
Ela2020.11.26 0:20
Boze miej go w opiece .
"Pozwólcie dzieciom przychodzić do mnie"2020.11.25 23:57
Ulubiony wers ś.p. Gulbinowicza
Realista2020.11.25 23:10
Bóg jest ws edzie a najmniej go w polskim kosciele przeżartym grzechem
To maja się zgodzić na gwałcenie dzieci2020.11.25 23:09
A do czego zobowiązali się kościelni pedofile ? Ze rodzice nie chcą aby ich dzieci miały z nimi odczynienia wo wrzask ze nie chcą ?
Anonim2020.11.25 22:51
Ksiądz oczywiście ma rację i bardzo dobrze, iż rodzicom o ich zobowiązaniach wobec Boga przypomina. Religia to nie jest folklor, ale najistotniejszy aspekt rzeczywistości!
Anonim2020.11.25 21:34
Rodzice w czasie chrztu zobowiązali się wychować swoje dziecko w wierze w Boga a nie w religii katolickiej . I nie musieli prosić o chrzest . Ochrzcić może każdy ( tak naucza KK ) wypowiadając odpowiednią formułkę . Rodzice dzieci brali ślub kościelny raczej dla oprawy i dla otoczenia jak to było od czasów powojennych . Z nawyku , tradycjonalizmu . Tu można długo polemizować . Byli raczej świadomi wychowania swoich dzieci w wierze a co to ma wspólnego z katechetą i pustą ławką do której może mówić jeśli chce . Przecież rodzice w wierze swoje dzieci mogą wychowywać w domu . Mnie wychowywała w niej babcia a gdy zaczęłam chodzić do kościoła i coś rozumieć to już jako dziecko widziałam tam tylko fałsz . Ale tradycjonalnie tkwiłam w tym fałszu jak większość . Brałam ślub kościelny z mężczyzną z bardzo religijnej rodziny , który po kilkudziesięciu latach przyznał się do tego , że nigdy w boga nie wierzył . Co za bzdety . Stara śpiewka , którą pamiętam od dziecka . Odrzucając religię katolickich Rzymian odrzuca się wiarę a tym samym Boga . Dziwne , bo ja dlatego odrzuciłam religię , że maja wiara w Boga jest bezgraniczna . A ochrzcić dziecko powinien każdy rodzic , który czuje się Chrześcijaninem . I może zrobić to sam . Niekoniecznie w KK . A dziecko nie musi być Katolikiem . Może być Chrześcijaninem bez religijnej przynależności . Co za fanatyk religijny . Rodzice mają rację . Ja zabroniłam dziecku kontaktu z kimś takim
Alina2020.11.25 21:52
Proszę Pana Anonima. Jeżeli ochrzcić może każdy, to dlaczego rodzice przynieśli kiedyś dziecko do kościoła prosząc o chrzest? Odpowiedzi na stawiane podczas tej uroczystości pytania do czegoś zobowiązują... Szafarzem sakramentów zwyczajowo w KK jest kapłan. Każdy może ochrzcić w niebezpieczeństwie życia. Byłam katechetką w jdnej ze szczecińskich szkół... poziom religijny i moralny rodziców (niektórych) wołał o pomstę do nieba. Nie dziwię się, że ich dzieci wyrosły na ateistów - taki miały wzór.
Jarek2020.11.25 22:29
Droga Alino, najlepiej swoje porażki przerzucić na innych. Znam wielu ludzi wywodzących się z rodzin ateistycznych, czy świadków Jehowy, i którzy to ludzie są obecnie katolikami, gdyż spotkali na swej drodze wzorce. Natomiast w dzisiejszych czasach wzorce KK są zdyskredytowane. Młodzież pokolenia Z nie uznaje obłudy. Odrzuca zdyskredytowane wzorce. Nie mogą uznać takiej sytuacji, że jedni mówią co innego a drudzy w tym samym KK robią co innego. A niby przekaz Ewangelii jest jeden. Mój syn chodził do gimnazjum i liceum katolickiego. Z jego 28 osobowej klasy 70% przestało chodzić do kościoła - zostali Deistami, do kościoła stale chodzi 10% tej klasy. Obecni katecheci są nieudolni, nie przystosowani do zmian pokoleniowych u młodzieży. Ale nikt z Was się do tego nie przyzna. I wybacz ale wieloletnie doświadczenie bycia katechetą nie jest atutem. Pracodawcy (nie wszyscy) już odrobili lekcje i zmienili swoje podejście do młodych w momencie gdy do pracy przyszło pokolenie Y. Za porażkę nie są odpowiedzialni tylko i wyłącznie rodzice. Ci duchowni, którzy przyciągają młodych do kościoła są wyszydzani tutaj na frondzie.
Tamil2020.11.26 13:11
Śledzę Twoje komentarze na Frondzie - część jest stosunkowo wyważone. Jednak kiedy czytam o wychowaniu Cię w wierze katolickiej przez babcię i Twój stosunek do KK to zadaje sobie pytanie - czego uczyła Cię babcia.
verizanus2020.11.25 21:54
Co innego ochrzcić dziecko a co innego ochrzcić w Kościele KATOLICKIM i zobowiązać się do wychowania go w wierze KATOLICKIEJ. Co do motywów z jakich kto przystępuje do sakramentów to lepiej żeby każdy mówił sam za siebie. Nie wszyscy są obłudnikami ;)
Andrzej2020.11.26 1:13
idż do marketu na warzywa połóż łeb na wadze i wciśnij kapusta ,rzeczywiście Kościół Katolicki bez takich oswieconych ja ty lepiej sobie poradzi
Gość2020.11.25 21:30
Czy ta Pani radna ma swoje własne dzieci? Jedna z profesor po swoich doświadczeniach w pracy lekarza mówiła, że prawdziwa dojrzałość kobiety rozwija się po trzecim dziecku.
Tom Bombadil2020.11.25 21:25
Takich kapłanów Polska potrzebuje.
Sauron2020.11.25 21:32
Zgadzam się. Kapłanów, którzy skutecznie zniechęcają ludzi do wiary w magiczne bóstwo nigdy za wiele.
Gość2020.11.25 21:32
Dokładnie. Chociaż jeden odważny, tak jak trzeba podszedł do zaistniałej sytuacji. Niech Bóg mu wynagrodzi i Błogosławi w trudach posługi kapłanskiej.
Anonim2020.11.25 21:13
"skandaliczność" tego listu polega na tym że jest strzałem w dziesiątkę, takim liściem w pysk letnim "katolikom"
N.2020.11.26 8:40
Skandaliczność tego listu polega na tym, że ksiądz napisał w nim, że religia jest ważniejsza niż wszystkie inne przedmiotu. Ale Fronda ten fragment przemilczała i równiutko ucięła zrzut ekranu na zdjęciu głównym, żeby to ukryć.
Amanda2020.11.25 20:37
Kłopoty zaczęły się od czasu, kiedy kilkanaście lat temu księża w kościołach przestali przypominać o grzechu, piekle. Nic tylko kochajmy się, żadnych wymagań, jakieś teoretyzowanie, nie wiem czego uczyli dzieci na religii w szkole?
Anonim2020.11.25 21:15
Nawet na religii nie uczy się, że grzechy przeciw Duchowi św. nie zostaną nigdy wybaczone. A to przecież dogmat wiary
Gość2020.11.25 21:34
Święte słowa, prawda.
man.of.Stagira2020.11.25 20:32
Oj, joj, oj...ale Ksiądz Dobrodziej przestraszył nasze maleństwa...oj, joj, oj...biedactwa..xD
Bianka2020.11.25 20:27
Drogi Księżę, Autorze tego listu, proszę się zastanowić, czy księża nie są współodpowiedzialni za tę całą sytuację, Episkopat, biskupi, co mam na myśli? TO, że nie ma stałej formacji w KK dla dorosłych, dla dzieci i młodzieży zresztą także nie! Nie wymagacie od nas, nie głosicie często żywej wiary, wiele prawd wiary katolickiej jest pomijanych, nie wymagacie od nas nawet wiedzy...skoro tak łatwo uzyskać w KK sakramenty...to też jest wobec tego i Wasza odpowiedzialność, żę dorośli ludzi nie umieją, nie chcą, mają gdzieś wychowywanie swoich dzieci w duchu religijnego zaangażowania...
Katecheta2020.11.25 20:32
"Wymagajcie od siebie nawet jak inni od was nie wymagają" JPII
Jahu🐟2020.11.25 20:01
Lekcje religii to patologia? Ten list jest skandaliczny? Widać, że szpara w lewej głowie się powiększa.. może lewa szpara odpowie, czym jest promowanie pedofila przez tefałeny w programie "top model"? a dla księdza szacunek za normalność.
pytanie2020.11.25 20:05
list nie jest skandaliczny, tylko żałosny.
Anonim2020.11.26 8:28
sam jesteś żałosny
tm2020.11.26 8:34
Sama jesteś żałosna
Gość2020.11.25 22:18
Są dzieci, które mają traumę po molestowaniu w rodzinie, przez ojca. Czy każdy ojciec to pedofil?
XYZ2020.11.25 20:00
Już coraz mniej rodziców decyduje się na chrzest i taki ksiądz ich w tym utwierdza.
Katecheta2020.11.25 20:36
Coraz mniej rodziców decyduje się na chrzest bo nie spełniają warunków i gdzie znaleźć praktykujących rodziców chrzestnych?
Danuta2020.11.25 19:44
Dziękuję księdzu za świadectwo. Takich kapłanów nam potrzeba. Ci rodzice, którzy atakują Boga dostaną odpłatę, szybciej niż się spodziewają, ale będzie już za pózno żeby to naprawić. Będą płakać na własne dzieci, które im przygotują eutanazję. Ludzie ci nie wyciągają wniosków z tego co dzieje się w krajach Europy zachodniej.
zosia2020.11.25 20:04
dobre,czyżby ksiądz wedle pani nomenklatury to jest Bóg,,a jaką odprawę dostaną księża,biskupy pogardzający tym czego nauczają,pedofilia,łamanie celibatu,homoseksualizm,to Pani nie wyciąga wniosków z tego czym stoi pani kościół
verizanus2020.11.25 20:58
Kilku degeneratów nie powinno rzutować na całość. Myślenie wykreowanymi stereotypami może być krzywdzące ;).
Roman2020.11.25 18:55
ja swojego syna nie chrzciłem. Uważam bowiem, że decyzja czy będzie, czy nie będzie wierzył oraz w co będzie wierzył należy do Niego jak będzie osobą pełnoletnią. Jeżeli będąc pełnoletni zdecyduje, że wierzy w Boga to zaakceptuję Jego decyzję, gdyż podejmując ją będzie świadomy.
ja2020.11.25 19:08
Biedny ty a bardziej twoje dziecko. razem z szatanem skazales je na smierc a nic nie zrobilo.
Anrzej D2020.11.25 19:31
Ile lat mial Jezus jak przyjal chrzest?
Michał Jan2020.11.25 19:34
A kto go ustanowił?
A co zrobisz, jeśli po śmierci2020.11.25 23:58
trafisz do piekła, bo tą właściwą religią jest Islam?
Anonim2020.11.25 19:23
Sam nie wierzysz to i dziecka nie chrzciłeś, jakbyś wierzył to wiedziałbyś czym jest chrzest, ochrzcił i wychowywał w wierze. . Nie jesteś przynajmniej hipokrytą jak ci co chrzą dzieci ,,na wszelki ''wypadek ,nie mając zamiaru wychować w wierze. Synowi życzę ,żeby poznał Boga i ochrzcił się .
Taaaa2020.11.25 19:26
Tak może pisać tylko ktoś sam niewierzący. Ktoś, kto w Kościele nie szuka pomocy do zwyciężania zła. Zwłaszcza w sobie. Zapewne myślisz, że do momentu dorosłości Twoje dziecko będzie żyło w duchowej próżni, bez wpływu innych (dobrych czy złych) oddziaływań. Powinieneś analogicznie zrezygnować ze szczepień ochronnych dziecka. Jak dorośnie - samo zdecyduje.
Jest podstawowa różnica2020.11.25 20:44
Choroby zakaźne istnieją. Bóg nie istnieje.
Darek2020.11.25 19:31
Mam nadzieję że nie posłałeś go również do szkoły - przecież powinien mieć wybór czy chce się uczyć - czyż nie?
Roman wiesz co!!!2020.11.25 20:06
to poślij swoje dziecko do szkoły a potem do pracy jak będzie pełnoletnie poczekaj aż sam zdecyduje imbecylu kiedy będzie chciał się uczyć, śmiech na sali.
Katecheta2020.11.25 20:29
Jak byś rozumiał czym jest Sakrament Chrztu to nie doczekał byś do rana i ochrzcił dziecko. W Kościele praktykuje się tzw. chrzest z wody na wypadek gdy dziecko jest słabe i może umrzeć. Czy nie daje ci to nic do myślenia, że tu musi chodzić o coś bardzo ważnego?
Odrzucając religię w szkole2020.11.25 18:35
wcale nie odrzuca się Boga. A może Rodzice sami chcą swoje dzieci uczyć o Bogu? Tym bardziej, że ci co uczą to często pożal się Boże. A o rozliczeniem przez Boga to może nie ci powinni się martwić.
Katecheta2020.11.25 20:42
Nie ma Boga bez praktykowania. Jak myślisz że można nie chodzić na Mszę świętą, nie modlić się, nie spowiadać itd i mimo to być wierzącym to się mylisz. Zacznij być użyteczny dla Pana Boga.
Bardzo dobry list.2020.11.25 18:30
Szacunek dla Księdza, wstyd dla niektórych rodziców i uczniów, HAŃBA dla radnej!
Katecheta2020.11.25 18:27
Brawo dla Księdza za odwagę, niestety te hordy bezbożnych dzieciaków na ulicy nie wzięły się znikąd, to pokłosie wychowania tzn. jego brak. Młodym ludziom nie stawia się żadnych wymagań, a jak się znajdzie ktoś kto to robi to podnosi się hałas.
30 lat temu2020.11.25 20:46
nie było na ulicach hord bezbożnych dzieciaków. Pojawiły się po 30 latach nauki religii w szkołach.
verizanus2020.11.25 21:06
Przez te 30 lat rządzili socjaliści. A walka z moralnością katolicką była na każdym kroku. Gdyby ludzie nauki KK słuchali aborcja byłaby CAŁKOWICIE zakazana tak samo jak np pornografia.
Katecheta2020.11.25 21:24
Co może dać religia w szkole jak domowe środowisko jest bezbożne. 30 lat temu religijność w większości domów była praktykowana, a teraz nie. To bezbożne młode społeczeństwo lada moment zajmie się swoimi rodzicami, dziś mordowanie nienarodzonych, lada moment eutanazja. Tatusiu i Mamusiu miejcie się na baczności, za chwilę wasza latorośl dojdzie do refleksji że szkoda czasu i pieniędzy dla starych zgre..w. i was unicestwi żeby świat był bardziej eko. Jakie wychowanie takie skutki.
Gość2020.11.25 22:26
30 lat jak jest luka pokoleniowa. Inteliegencja polskiego narodu wierna wartościom została wymordowana. Cały czas ciągnie się to za Polską. Wojna, zbrodnia katyńska dopiero po latach widać konsekwencje i spustoszenie. Mamy zateizowane i zalicyzowane, liberalne pokolenia, a wartościom cały czas nie daje się by się odrodziły.
Jarek2020.11.25 18:15
Czy duchowni nie potrafią przemówić lub napisać, aby nie straszyć? Jeśli tak, to nie dziwię się, że rodzice tak postępują - czyli wypisują dzieci z lekcji religii. Straszeniem nie zachęci się do zmiany postawy. Tym bardziej, że wszyscy widzą co się wyprawia w KK. Żałosny ten ksiądz. To co napisał, to zwykły szantaż. "Widzisz źdźbło w oku swego bliźniego, a belki ..." Bóg dał ludziom wolną wolę i dobrze by było, aby człowiek tego nie zmieniał.
verizanus2020.11.25 18:20
Ksiądz nie jest od tego żeby zachęcać (to nie jakiś firmowy naganiacz) ale od tego aby głosić obiektywną prawdę objawioną przez Pana Boga.
dilajla2020.11.25 19:42
a nie powinien jej głosić za darmo,pobierając pensję z głoszenie prawd objawionych w gruncie rzeczy sprzeciwia się Jezusowi ,który ewangelizował nie pobierając żadnych opłat
verizanus2020.11.25 21:10
Wierni są ZOBOWIĄZANI do godziwego utrzymania duchownych. Ewangelizują wszyscy, ale wierni chcą mieć szafarzy sakramentów. Wierni i duchowni tworzą jeden Kościół katolicki. U nas w KK jest wszystko zorganizowane. A ciekawe z czego utrzymują się i utrzymywali działacze socjalistyczni? Bo chyba nie z samej tylko działalności terrorystycznej? ;)
W jakim kraju żyjesz?2020.11.26 10:40
Bo u nas w KK w Polsce dostajemy pieniądze z budżetu państwa.
Beno2020.11.25 18:21
Jaruś - Bóg też cię szantażuje przykazaniami? A Pan Jezus nie groził? Tak, dla was Ewangelia to taka pobożna bajeczka, a Pan Bóg to naiwny, dobroduszny dziadek i do tego głuchy i ślepy.
Jarek2020.11.25 20:56
Beniuś - chyba masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. Po czym sądzisz, że Bóg mnie szantażuje przykazaniami. Primo - ksiądz, to nie Pan Jezus, nie przesadzajmy z tym. Secundo - negujesz wolną wolę nadaną przez Boga? cy każdy ma postępować tak jak wymyśli sobie byle klecha i Benuś? Chyba Wam się we łbach poprzewracało.
Jarek2020.11.25 22:10
Ten klecha nie głosi siebie tylko naukę Jezusa. Pan Bóg szanuje wolną wolę człowieka, ale tego człowieka wzywa do życia według przykazań, do brania krzyża, do ofiarności.... A więc to nie wymysł "klechy" (wyrażasz w tym słowie pogardę wobec księdza) tylko nauka Chrystusa. Coś bardzo kiepsko u ciebie z wiadomościami religijnymi. Księża i kościół nie głoszą siebie, lecz są powołani by głosić naukę Chrystusa.
Jarek2020.11.25 22:36
Wypowiedź godna chłopa reymontowskiego. Ksiądz niepodważalny autorytet - wybacz inny Jarku i Beniu, ale obecnie te "autorytety" przestały być autorytetami.
Anonim2020.11.25 18:48
A czy ksiądz straszy? Przypomina tylko do czego zobowiązali się rodzice i ma obowiązek to przypomnieć.
Ja2020.11.25 18:12
"odrzucając Religię w szkole odrzuciliście wiarę" On tak na serio?
verizanus2020.11.25 18:15
Na serio. A co myślałeś, że tacy jak McKarrick zawsze będą kazania głosić ;).W końcu do religii trza podejść na serio a nie jak jakieś...;)
Ja2020.11.25 18:43
Ale masz pomysła, jak się wiary uczy?
verizanus2020.11.25 18:49
No jak nie jak tak. tak jak przez 2 tyś. lat ;)
Ja2020.11.25 20:45
Tyle lat a efekty dość marne. Ciekawe, czy to kwestia tematu czy nauczycieli? A może uczniowie oporni?
verizanus2020.11.25 21:13
No i jeszcze działalność przeciwników. Diabeł nie śpi ;)
Beno2020.11.25 18:10
Longiewska pisze: "Szkoła nie jest miejscem na kultywowanie wiary." Szkoła nie jest ośrodkiem kultywowania wiary, ale katecheza już jest. Katecheza jest po to, by wiarę przekazywać i wzmacniać. i tutaj dyskusja z głupią babą się kończy. A katechezę w szkołach zapewnia konkordat. W Austrii i w niektórych landach w Niemczech, w katolickich kanonach w Szwajcarii jest religia w szkołach. Ksiądz katecheta napisał bardzo mądry list. Popieram. A rodzice powinni być odpowiedzialni za dane słowa przy chrzcie świętym swojego dziecka. Może faktycznie nie powinno się chrzcić wszystkie dzieci, mając do czynienia z rodzicami, którzy chcą sobie zorganizować rodzinne święto, a z kościołem nie mają nic wspólnego. Nie rzucajcie pereł i świętości przed wieprze!
ZERRO2020.11.25 18:01
Najpierw niech zrobią porządek z pedofilami w swoich szeregach a dopiero potem niech zapraszają dzieciaki do siebie.
verizanus2020.11.25 18:05
To prawda na różne telewizyjne konkursy itp trza uważać, ale ktoś chce zapisywać dzieci na spotkania z celebrytami czy wysyłać do innych "Zatok sztuki" to zdaje się nic nie można z tym zrobić ;)
comic2020.11.25 19:03
Zło w naszym Kościele jest wtym momencie bardzo widoczne ,to bardzo dobrze, bo gdy teraz nadchodzi koniec tego świata, zdążymy oczyśćić ze Zła nasz Kościół.
Gość2020.11.25 22:30
Ci pedofile, to kiedyś były czyjeś dzieci.
Mejer2020.11.25 18:01
Kapłan powiedział prawde - czyli to co do niego należy. Innymi słowy jak umrze jest kryty przed Sędzią. Jak rodzice sobie do serca nie wezną słów to i za swoje i za dzieci i za dzieci dzieci grzechy będą bekną po śmierci.
Grizzly2020.11.25 18:08
Takie bzdety Grzesiu to możesz kumplom spod celi opowiadać
verizanus2020.11.25 18:12
A już za wiarę zaczynają aresztować tolerancyjni postępowi socjaliści? ;)
Grizzly2020.11.25 18:38
Jeśli nie wiesz o co chodzi to się trollu od Pereiry nie wtrącaj
verizanus2020.11.25 18:51
No ale sam udział w dyskusji jeszcze chyba do celi nie prowadzi ;) ?
Grizzly2020.11.26 0:39
Won bydle! odp.. się od mojego nicka!
A co jeśli po śmierci dowiesz się2020.11.26 0:00
że tą właściwą religią był Islam a nie katolicyzm?
MT (‿ˠ‿)2020.11.25 18:00
Jak należy rozumieć ten list: My, klesze darmozjady od zawsze żerowaliśmy na waszym strachu i naiwności. Aby dalej móc na was żerować musimy zarazić tym strachem kolejne pokolenie. Dlatego teraz staramy się na nowo wzniecić w was posiany w dzieciństwie strach, byście dali nam szanse wyprać mózgi waszym dzieciom.
verizanus2020.11.25 18:10
My lewicowe socjalistyczne wielkozjady jak tylko uwierzycie nam po raz kolejny wykazując się naiwnością to zrobimy wam kolejny raj na ziemi. Żeby uwolnić wasze dzieci od religii, bo to opium dla ludu pozbądżcie się księży a w zamian niech je edukują edukatorzy...hehhe..postępowi socjalistyczni...wtedy będzie prawdziwa wolność i prania mózgu nie będzie. Oczywiście najlepiej po dobroci...;).
Anonim2020.11.25 19:22
Cóż, w przeciwieństwie do bełkotu religijnego, wiedza o świecie jest potrzebna do funkcjonowania w społeczeństwie...
verizanus2020.11.25 21:16
Oczywiście zwłaszcza przodująca socjalistyczna ;)
Anonim2020.11.26 7:59
500+, powszechnie dostępna służba zdrowia i edukacja, zasiłki dla bezrobotnych itd itp - to jest SOCJALIZM! Rozumiem, że tego nie chcesz?
verizanus2020.11.26 9:22
Jak socjalista komuś daje to jest pytanie komu bierze (no bo chyba sam niewypracowuje dóbr bo to socjalista) a czasami nawet co za to chce. No i oczywiście ile potrąca dla siebie przy tych operacjach ;)
Anonim2020.11.26 9:40
Czyli PiS to socjaliści! I to do tego narodowi socjaliści. Gdzieś już to chyba słyszałem...
ateusz2020.11.25 17:59
Ksiądz ma rację. Chrzcili dzieci, zapisywali na religię, a teraz wielkie zdziwko, że nie wyznają wartości które zadeklarowali. Przecież poglądy KK na aborcję są znane od dawna. Rozwiązanie jest banalne. Nie chrzcić dzieci (rodzice i ciotki trochę pomarudzą i przestaną), nie zapisywać na religię, i szybko się okaże ile w tym kraju jest katolików. I dopiero będzie zdziwko biskupów że nie 90% tylko jakieś 40% :D
poPO=kurw.., zlodzieje, mordercy=KO2020.11.25 17:51
suki lewackie wyja!!! bo wyja ich sumienia !!! brawo prosze Księdza!!!
Grizzly2020.11.25 18:10
Wyje to ten księżulo bo mu wierni uciekają, ty debilu
Anonim2020.11.25 18:56
Księżulo nie wyje ,on tylko przypomina do czego się zobowiązali rodzice chrząc swoje dzieci ,wyją lewacy,bo ksiądz ma rację .
Grizzly2020.11.26 0:40
Won bydle! odp.. się od mojego nicka!
fdf2020.11.25 17:49
Do tk i julka prezesa rozwiąże problem.
verizanus2020.11.25 17:52
Albo Ursulka w UE. Też potrafi rozwiązywać problemy ;). Podobno nawet jej pobratymcy niektóre próbowali ostatecznie ;)
poPO=kurw..złodzieje, mordercy=KO2020.11.25 17:56
lepiej sie zwróć NIEUDACZNIKU poPOwski do oblecha tusku, gówn...zawsze ciągnie do gówn...!!! a Pana Prezesa nie tykaj smieciu!!!
dilajla2020.11.25 17:45
"tonący brzytwy się chwyta"-księdzu zajrzała w oczy utrata dochodów z racji braku indoktrynacji dzieci,,,wypisane dzieci,nie potrzebny katecheta no i kasy nie ma
verizanus2020.11.25 17:51
No tak takim prof. jak Środa, Senyszyn, Hartmann itp nigdy kasy nie zabraknie, bo w budżecie na wszystko może nie być ale dla nich starczyć MUSI ;)
dilajla2020.11.25 17:54
a to już nie mój problem,wasi księża wasze składki
verizanus2020.11.25 17:59
Nie nasi profesorowie a pod przymusem Urząd Skarbowy nam dla nich zabiera (:. No tak ja być sprawiedliwie ;)
dilajla2020.11.25 18:09
urząd skarbowy w imię konkordatu zabiera też przymusowo na fundusze kościelne,mnie się też to nie podoba no i co
verizanus2020.11.25 18:18
Co innego dobro społeczne a co innego indywidualne ;)
poPO=kurw..złodzieje mordercy=KO2020.11.25 17:53
nie lekaj sie o finanse Ksiedza , niedorobiony pederasto!!! nie bedzie wył jak wy kurw...antypolskie pod Sejmem daj daj daj!! bo jestenm pedalem i wmówiono mi że jestem nadczłowiekiem, a jestem tylko obleśnym pederasta, Polacy nie tacy głupi jak bys eunuchu chciał!!!
Anonim2020.11.25 17:42
Choć moim zdaniem miejsce religii jest w kościele, a nie w szkole, księdzu trudno odmówić racji.
dilajla2020.11.25 17:47
no ,ale to rodzice mają prawo do dzieci,a nie ksiądz
verizanus2020.11.25 17:49
A dlaczego nie w szkole? Bo lewacy tak chcą? Szkoła jest narodu a nie lewaków.
dilajla2020.11.25 17:53
zgadza się szkoła jest dla narodu nie dla księdza,przypominam ,że indoktrynacja zwana katechezą obowiązkowa na szczęście nie jest
verizanus2020.11.25 18:03
Naród polski jest katolicki. Dla tych co od niedawna mieszkają w Polsce to może być trudne do zrozumienia tak samo jak dla tych co wychowywali się w rodzinach socjalistyczno ateistycznych ;)
dilajla2020.11.25 18:13
katolicki,dobre--a przypomnisz mi ile to wedle statystyk kościelnych chodzi do kościoła?,a ile chodzi do tej waszej spowiedzi?,,Polska jest krajem świeckim,choćby fakt nie obowiązkowej indoktrynacji religijnej o tym świadczy
verizanus2020.11.25 18:23
To fakt działalność socjalistów mocno podkopała fundamenty moralne narodu....
dilaja2020.11.25 18:49
pretensje do kleru,nie do socjalistów,ciężko pracują nad laicyzacją młodych,religia w szkołach to jest raczej "gwóżdz do trumny "kościoła
verizanus2020.11.25 18:54
To też fakt kler był mocno nasączony agenturą a dekomunizacji ani lustracji tam póki co nie było...
dilajla2020.11.25 19:38
za pózno już na skruchę,naszemu krajowi na szczęście bliżej do swieckości niż klerykalności,,ten ksiądz se może pisać co chce,mówić co chce,jego prawo----ale tak naprawdę może sobie jedynie "pokiwać palcem" w bucie"
verizanus2020.11.25 21:23
To też prawda socjaliści opanowali kurki do kasy i mają wpływy w resortach siłowych, no i niezreformowane sądownictwo., socjaliści mają też swoje media Jak zwykle ksiądz może odwołać się do sumienia a socjaliści siać terror w różnoraki sposób i duraczyć. No cóż kto się zbawi to się zbawi. Trudno ;)
Klejnot Nilu2020.11.25 17:53
Lewactwo nie ma tu nic do rzeczy.
Klejnot Nilu2020.11.25 17:50
Tu o co innego chodzi, nie popadajmy już w paranoję. Ksiądz ma rację, że najgłośniej teraz krzyczą rodzice, którzy pierwsi lecieli chrzcić dziecko bo co ludzie powiedzą. Słusznie im wytknął hipokryzję.
dilajla2020.11.25 18:06
a może czas wytknąć hipokryzję kościołowi,bo jakoś ten wasz kościół,kler okazuje się coraz bardziej zakłamany,chcą dyktować ludziom jak mają żyć ,a sami mają problemy z większością przykazań,czasy "świętych krów"zwanych klerem bezpowrotnie się skończyły,na szczęście
Klejnot Nilu2020.11.25 18:17
Nie wiem, czy wiesz, ale jestem mocnym antyklerykałem. Do tego stopnia, że nawet jakiś tutejszy troll-debil wypisuje swoje wysrywy między innymi z moim nickiem. Jednak jest chodzi li tylko o tę sprawę, według mnie ksiądz ma rację. Tyle.
dilajla2020.11.25 18:25
nie do końca,chrzest dzieci jeszcze dobrych pare lat temu funkcjonował dlatego ,że co ludzie powiedzą,babcia,mama straszyła---teraz powoli się to zmienia,jest tak jak z sakramentalnymi ślubami --coraz mniej,ale moim zdaniem uczciwiej
Michał Jan2020.11.25 18:56
Do końca - jak się powiedziało A, niezależnie od motywów, to ...
verizanus2020.11.25 17:42
Ksiądz ma ewidentnie rację. Natomiast dziwi to, że ta radna która krytykuje list rozpowszechnia fałszywe i krzywdzące stereotypy o katolickich księżach . Dlaczego nie reaguje na to że dzieci są widywane na demonstracjach przeciw życiu????
dilajla2020.11.25 17:50
dlatego,że to rodzice mają prawo do wychowywania swoich dzieci wedle swoich poglądów,ksiądz dzieci nie ma,więc sobie ma tyle prawa co sobie popisze i tyle w temacie
verizanus2020.11.25 17:57
No ale na takich zgromadzeniach są wulgarne wyrazy. I TO JESZCZE NA BEZCZELA NIESIONE NA BANERACH ;)
dilajla2020.11.25 18:16
akurat wulgaryzmu nie popieram,tych marszy z nudów pandemicznych też,,,