29.10.15, 09:44

Terlikowski: Ekstradycja Polańskiego? Oczywiście, że tak!

I dlatego mam ogromną nadzieję na to, że już jutro polski sąd uzna, że ekstradycja Romana Polańskiego do USA jest dopuszczalna, a później podobną decyzję podejmie Ministerstwo Sprawiedliwości (które będzie mogło wydać taką decyzję dopiero po pozytywnym dla prawa wyroku sądowym). Nie widać bowiem powodów, by było inaczej. Człowiek, który wykorzystał seksualnie, bez jej zgody (a to wyczerpuje definicję gwałtu) nieletnią (a to oznacza czyn pedofilski) nie powinien pozostać bezkarny. I nie ma znaczenia, czy jest to reżyser, ksiądz czy polityk. Tego typu zbrodnia powinna zostać ukarana.

Niestety Roman Polański zbiegł ze Stanów Zjednoczonych i od tej pory ucieka przed odpowiedzialnością. Za rządów PO otrzymał on także swoisty immunitet bezkarności od ówczesnej władzy. Teraz jednak nadszedł czas, by jasno pokazać, że Polska nie zamierza tolerować takiego działania, że nie zgadza się na promowanie gwałcicieli nieletnich. Prawo i Sprawiedliwość zawsze podkreślało, że nie uważa, że pozycja społeczna czy osiągnięcia mogą zapewniać komuś bezkarność. Zgoda na ekstradycję Polańskiego byłaby mocnym potwierdzeniem tego przekazu.

A że natychmiast podniosłoby się wycie salonu? I że media miałyby używanie? Cóż z tego. W istocie to one wydałyby świadectwo samym sobie i pokazałyby, że w istocie, gdy zajmują się pedofilią duchownych, to nie interesuje ich bezpieczeństwo dzieci, ale dokopanie Kościołowi. Jeśli bowiem bronią kreaturę w rodzaju Polańskiego i zapewniają, że jemu wolno, to w istocie pokazują, że pedofilia nie jest dla nich problemem, a jedynie narzędziem do walki z wartościami moralnymi.

Mam nadzieję, że sąd znajdzie jutro w sobie siłę, by uznać ekstradycję za dopuszczalną. Jeśli tak się stanie to droga do sprawiedliwości zostanie otwarta, a polskie władze będą mogły wydać zgodę na ekstradycję Polańskiego. I choć wątpię, by procedurę taką udało się przeprowadzić, bo reżysera chroni obecnie obywatelstwo francuskie i pobyt w tym kraju, to ucieszy mnie, że Polska pokaże (jeśli tak się stanie), że należy do grona krajów cywilizowanych, w których nawet wybitni reżyserzy nie mogą krzywdzić nieletnich.

Tomasz P. Terlikowski

Komentarze

anonim2015.10.29 10:10
Nie rozumiem czego się czepia :-) U Żydów wykorzystywanie seksualne nieletnich nie jest przestępstwem. A my polscy goje mamy obowiązek czcić, szanować i podlizywać się Narodowi Wybranemu przy każdej okazji.
anonim2015.10.29 11:09
A tu jak zwykle arbitry i jemu podobne ideologiczne deprawatory piszą głupoty. Jednak żeby ustalić winę trzeba postawić Romcia przed sąd w USA. Koniec i kropka. Ale tchórzliwy Romcio dał drapaka i nie można ustalić jego winy przed sądem, więc należy Romcia dostarczyć siłą zgodnie z prawem i z cywilizowanymi procedurami.
anonim2015.10.29 11:32
Jeśli chodzi o pedofilię to jest wiele świętych krów , najcześciej odzianych w czarne lub fioletowe sutanny i ty Terlikowski dobrze o tym wiesz
anonim2015.10.29 11:53
@
anonim2015.10.29 11:55
@antolek "A tu jak zwykle arbitry i jemu podobne ideologiczne deprawatory piszą głupoty. Jednak żeby ustalić winę trzeba postawić Romcia przed sąd w USA. Koniec i kropka. Ale tchórzliwy Romcio dał drapaka i nie można ustalić jego winy przed sądem, więc należy Romcia dostarczyć siłą zgodnie z prawem i z cywilizowanymi procedurami." Romcio uciekł tak jak uciekają między innymi inni zwyrodnialcy. Jeden z księży to dostał nawet wczasy w innym kraju ale antolek tego już nie zauważa. Ale im to raczej wolno, prawda?
anonim2015.10.29 12:30
Nie, nie, nie. Panie Terlikowski skąd u Pana tyle nienawiści?
anonim2015.10.29 12:43
Ech, ludzie, nie brońcie typa. On miał ileś tam powyżej 40-tki, ona trzynaście. Nie, nie była prostytutką. Dał jej narkotyki, wykorzystał analnie i waginalnie. Powinien za to odpowiedzieć.
anonim2015.10.29 12:44
Uuuuu... ilu obrońców pedofila Polańskiego się odezwało.. gdyby Polański był kapłanem to byście inaczej mordami kłapali. W przeciwieństwie do was Terlikowski nigdy nie bronił żadnego pedofila bez względu na to czy był kapłanem czy świeckim.
anonim2015.10.29 13:15
@zibi33 Myślę, że Terlikowski nie miałby żadnego problemu z tym żeby Gil został wydany Dominikanie. Różnica jest taka, że Gil siedzi w areszcie i nie wiadomo jeszcze co zrobi prokuratura a Polański jeździ sobie po świecie gdyby nigdy nic.. unikając tylko USA.
anonim2015.10.29 13:21
Wyjątkowo się nie zgadzam, on nie może tam liczyć na uczciwy proces.
anonim2015.10.29 13:24
Był kozłem ofiarnym, może za to, że nigdy nie wyparł się polskości. Nie rozumiem u pana panie Terlikowski tego zacięcia na kogoś kto przeszedł tak wiele i się pogubił. Sprawiedliwie rzecz ujmując, to nikomu on nie zagraża, zrozumiał błąd zrekompensował ofierze, poniósł karę, uciekła nie przed sprawiedliwością a przed niesprawiedliwością.
anonim2015.10.29 13:28
Dodam, że byłabym, za ekstradycją gdyby ofiara tego sobie życzyła, bo ona powinna być tu najważniejsza.
anonim2015.10.29 13:40
a może by tak całe okoliczności zdarzenia zbadał Sąd w Polsce?
anonim2015.10.29 14:33
Skąd się bierze tyle tego tałatajstwa na FF? Jakieś nagrody rozdają czy ktoś konkurs ogłosił na trollowanie? Polański to żydowski pedofilski gwałciciel analny i żadne pierdololo tego nie zmieni.
anonim2015.10.29 16:16
Edit.Ma pani rację,tylko czy przekona to naszego herosa etyki i hejtujących blogerów, nie mających o sprawie zielonego pojęcia,którym wszystko kojarzy się z pedofilią. Nie rozumiem też tej zawziętości sędziego, przecież wielu jego kolegów dawno by sprawę umorzyło.Inna rzecz, że amerykański system prawny nie wzbudza zaufania, jest niekonsekwentny przepuszcza wielbłądy a cedzi komara.
anonim2015.10.29 16:29
Panie Redaktorze T. Terlikowski. Zadośćuczynienie było, skrucha była, nigdy potem podobna sprawa się nie powtórzyła. Ofiara nie chce dalszego ścigania, pan domyśli się dlaczego ? Zdarzenie miało miejsce blisko 40 lat temu, było incydentem a pan tutaj wyciąga armaty i bawi się w Katona.
anonim2015.10.29 18:06
[email protected] A to ciekawe. To Polański jest księdzem? Dlaczego zmieniasz temat chłoptysiu. Rozmawiamy o Polańskim, reżyserze, który jest przestępcą i nie chce stanąć przed sądem tylko cały czas zbiega i się ukrywa. Czy masz na ten temat coś do powiedzenia, dziecino Tomcio513?
anonim2015.10.29 18:10
Polański powinien być sądzony nie tylko za pedofilię ale także za obrazę Sądu, ucieczkę i uchylanie się od odpowiedzialności wobec prawa.
anonim2015.10.29 18:10
Ciekawa jestem jakby obrońcy Polańskiego mówili gdyby to ich 13 letnią córkę wykorzystał. Bo jest znanym reżyserem to jest jakiś lepszy? A co do kleru ludzie myślą, że jak ktoś założył sutannę to mu penis odpadł i nie ma potrzeb seksualnych. To tacy sami mężczyźni jak reszta świata czasem zboki, czasem pedofile a czasem uczciwi ludzie, jednak wobec prawa wszyscy powinniśmy być równi niezależnie od pełnionej funkcji społecznej i zasobu portfela.
anonim2015.10.29 18:48
Antołek.Polański nie jest sądzony za pedofilię.Z tego co piszesz wynika, że masz o sprawie blade pojęcie.
anonim2015.10.29 18:53
Oczywiście, nie zakłada pani, że robiliby z córki lolitkę i przymykali oko na jej współżycie z chłopakiem ?
anonim2015.10.29 18:53
Oczywiście, nie zakłada pani, że robiliby z córki lolitkę i przymykali oko na jej współżycie z chłopakiem ?