Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński poinformował, że spółka po wielu latach spłaciła straty z ubiegłych lat. – To ogromne wydarzenie w historii spółki – stwierdził.

2018 rok spółki Grupy PKP zakończyły bardzo dobrymi wynikami finansowymi i przewozowymi. Kierunek rozwoju polskiej kolei wyznaczały przede wszystkim realizowane na niespotykaną wcześniej skalę inwestycje w infrastrukturę i tabor. Skonsolidowany wynik netto Grupy PKP w 2018 roku wyniósł 470 mln zł, a w ciągu dwóch ostatnich lat spółki z Grupy wypracowały zysk na poziomie miliarda złotych.

W ubiegłym roku Grupa PKP osiągnęła zysk wynoszący 470 milionów, nie zwalniając przy tym tempa realizowanych inwestycji i nie zmniejszając ich skali. Do 2023 roku spółki Grupy PKP zainwestują łącznie około 100 mld zł.

– Kolej ma przed sobą wielką przyszłość. Od trzech lat obserwujemy dynamiczny wzrost liczby pasażerów polskich kolei. Rośnie też ilość przewiezionego towaru. Kolej to ekologiczny środek transportu i warto go rozwijać. Chcemy, żeby polska kolej stawała się coraz bezpieczniejsza i coraz bardziej nowoczesna. Idziemy w tym kierunku. Gratuluję Grupie PKP znakomitego wyniku. Jestem przekonany, że kolejne miesiące i lata przyniosą równie dobre i optymistyczne dane o stanie polskich kolei – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk

PKP S.A. – spółka matka w Grupie PKP i jednocześnie podmiot zarządzający kolejowymi nieruchomościami – może pochwalić się dobrym wynikiem z dzierżawy i najmu posiadanych zasobów. Przychody spółki z tego tytułu wyniosły w 2018 roku 547 mln zł, czyli o ponad 63 mln zł więcej w porównaniu z 2015 r. To widoczny efekt zmiany strategii zarządzania kolejowym majątkiem.

– Zarówno dla PKP S.A., jaki i dla innych kluczowych spółek z Grupy PKP ubiegły rok można zaliczyć do bardzo dobrych pod wieloma względami. Wyniki finansowe odzwierciedlają naszą filozofię zarządzania majątkiem. Zrezygnowaliśmy z wyprzedawania spółek i posiadanych zasobów, co miało miejsce kilka lat temu. Zależy nam na tym, aby mądrze gospodarować mieniem i czerpać długotrwałe zyski. Zeszłoroczne wyniki potwierdzają, że realizacja takiej strategii jest możliwa – powiedział Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A.

bsw/pkp.pl