Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przegotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, udział w rynku liderującej Jedynki w styczniu br. spadł aż o 3,48 pkt. proc. względem stycznia 2011 roku i wyniósł 16,85 proc. Na drugie miejsce z czwartego awansował Polsat, notując wzrost o 1,58 pkt. proc. do 14,40 proc.


Na podium znalazła się też Dwójka, której udział zmalał o 0,96 pkt. proc. do 13,69 proc. Rok temu stacja ta zajmowała miejsce drugie. Najmniejszy spadek, wynoszący 0,31 pkt. proc., zanotował TVN, który spadł jednak z pozycji trzeciej na czwartą. Jego udział wyniósł 13,28 proc.


Spadki zanotowały też plasujące się na miejscach piątym i szóstym stacje informacyjne TVP Info (o 0,58 pkt. proc.) i TVN 24 (o 0,22 pkt. proc.). Zajmująca siódmą pozycję TV 4 zanotowała minimalny spadek (o 0,01 pkt. proc.), zaś kolejny w rankingu kanał TVN 7 zyskał aż 0,49 pkt. proc. 


W omawianym okresie dyrektor TVP 1 była Iwona Schymalla, a prezesem TVP Juliusz Braun. Kilka tygodni temu okazało się, że wskazana przez Schymallę szefowa "Wiadomości" w czasie niemal roku kierowania programem straciła... co szóstego widza! Wcześniej Iwona Schymalla doprowadziła do usunięcia z anteny wszystkich niezależnych dziennikarzy.

 

eMBe/WirtualneMedia.pl/Wpolityce.pl