24.12.19, 12:50fot. printscreen youtube

,,Dwóch papieży''. Dlaczego Watykan promuje ten antykościelny paszkwil?

Film „Dwóch papieży” Fernando Meirellesa to film podwójnie zły. Ci, którzy cokolwiek wiedzą o Kościele, będą się po prostu nudzić, w przerwach między ziewaniem sarkając na kompletnie fałszywą narrację. Z kolei widzom takiej wiedzy niemających obraz zrobi po prostu krzywdę, karmiąc ich kłamstwami. Od „Netflixa” nie mogłem zresztą spodziewać się niczego bardziej uczciwego; w końcu to firma wspierająca aborcję, a w tym roku przed świętami racząca widownię filmem z bluźnierstwami o Chrystusie. Zastanawia tylko jedno: dlaczego Watykan wziął udział w promocji tego potwornego propagandowego gniotu?

Film, gdyby na chwilę pominąć kwestie propagandowe, jest po prostu kiepski. Aktorzy grają może ciekawie, ale obraz jest przesycony niezwykle nudnymi scenami, długimi i powolnymi dialogami, czasem zabawnym, ale częściej po prostu głupawym humorem. Sądzę, że gdybym miał to nieszczęście bycia ateistą, to po prostu wyłączyłbym obraz gdzieś w połowie. Może wtedy, gdy widz męczony jest wynurzeniami o młodości Bergoglia. Jeżeli interesowałby mnie życiorys obecnego papieża, to, naprawdę, mógłbym wejść na Wikipedię i w trzy minuty dowiedzieć się więcej, niż z dwugodzinnego filmu.

Nie jestem jednak ateistą, tylko katolikiem, więc „Dwóch papieży” obejrzałem do końca. Stwierdzam z pełnym przekonaniem, że obraz nie jest niczym innym, jak tylko potwornie tępą i prymitywną antykościelną propagandą... ale w duchu progresistów nadających dziś ton Kościołowi w wielu krajach. Opiera się wyłącznie na jednym motywie: przełamywania konserwatyzmu Kościoła katolickiego przez liberałów, konserwatyzmu definiowanego tu jako: umiłowanie bogactwa i „rygorystyczna” moralność seksualna.

Rzecz jest po prostu obrzydliwym atakiem na papieża Benedykta XVI. Przedstawia go jako spragnionego władzy neurotyka. Pontyfikat Józefa Ratzingera to pasmo nieszczęść; i nie mogło być inaczej, bo w narracji „Dwóch papieży” Ratzinger został papieżem nie z woli Ducha Świętego, ale wbrew Jego woli! Jedyną dobrą decyzją, którą podjął Benedykt XVI, była decyzja o abdykacji, podjęta rzekomo w pewności, że jego następcą zostanie Bergoglio i „naprawi błędy” papieża z Niemiec. Co szczególnie podłe, film przedstawia papieża Ratzingera jako obrońcę pedofila, narkomana i zbrodniarza, Marciala Maciela Degollado, co jest całkowicie sprzeczne z faktami.

Mówiąc krótko, nieznający lub słabo znający katolicyzm widz dowie się z „Dwóch papieży”, że Kościół przez 2000 lat nurzał się w grzechu, zbędnym rygoryzmie i błędach, aż przyszedł wreszcie Franciszek, któremu Bóg powierzył misję oczyszczenia i odbudowania Mistycznego Ciała Chrystusa; swój wyraz ma to w manifestowaniu ubóstwa, apelach o przyjmowanie imigrantów, zmianie w sprawie rozwodników, nowym podejściu do homoseksualizmu i celibatu.

Film jest zatem wykwitem całkowicie modernistycznej wizji Kościoła, zresztą zgodnej z tą, którą ma dzisiaj bardzo wielu najwyższej nawet rangi hierarchów.

I tu właśnie dochodzimy do podstawowego problemu, jaki mam z „Dwóch papieży”. Film jest reklamowany na wielkim plakacie wywieszonym na budynku przy Via della conciliazione w pobliżu placu św. Piotra. Jak podała „La Repubblica”, budynek należy do Stolicy Apostolskiej. Czy to przypadek?

Kilka dni temu w przemówieniu do Kurii Rzymskiej papież Franciszek przywołał słowa zmarłego kilka lat temu włoskiego kardynała, Carlo Marii Martiniego, wielkiego progresisty, nieformalnego przywódcy tak zwanej „Mafii z Sankt Gallen”. „Kościół pozostał dwieście lat z tyłu. Dlaczego się nie otrząśnie? Boimy się? Strach, zamiast odwagi? W każdym razie fundamentem Kościoła jest wiara. Wiara, zaufanie, odwaga. [...] Tylko miłość zwycięża zmęczenie” - powiedział Franciszek cytując purpurata.

„Kościół pozostał dwieście lat z tyłu” - to motto idealnie opisuje ideologiczne przesłanie "Dwóch papieży". Tragedią jest to, że proaborcyjny, bluźnierczy "Netflix" ma o Kościele dokładnie tę samą narrację, co niezwykle dziś wpływowa grupa modernistów otaczających samego papieża.

Paweł Chmielewski

Komentarze

kartel2020.01.21 12:54
Do poczytania - livro.pl/dwoch-papiezy-mccarten-anthony-sku1234323714.html Widzieli? Czytali? Najpierw książka. Zanim skrytykujecie, no właśnie - to jest film. Czy to działanie przeciwko katolikom? Moim zdaniem nie. To rozrywka, do której trzeba podejść z dystansem, a nie się napinać!
Schizma2019.12.30 13:25
Schizma to określenie między innymi na czasy gdy jest więcej niż jeden papież. Tak już było w historii, więc nie ma się czym gorączkować. Francuzi mieli swoich papieży a pozostali swoich, w jednym czasie. Najwięcej ich było 4 naraz. Papież jechał na czele swojej armii na koniu-na wojnę. Żona papieża pantoflarza rządziła innymi, stąd nazwa Papieżyca. Najlepiej przeczytać książkę o żywotach papieży.
Normalny2019.12.28 0:33
Panie Chmielewski, zejdź Pan na ziemię
dsa2019.12.27 5:58
Ten film jest bardzo prokatolicki - tyle tylko, że bardzo niewygodny dla polskich biskupów i tych katolików, których istota katolicyzmu jest pogarda dla swych bliźnich i nienawiść do nich
bartosz le\305\233nicki2019.12.30 19:53
Zgadzam się w pełni. Wystarczy zerknąć na nienawiść wyrażoną w tych komentarzach.
aaa_kotki_dwa2019.12.27 4:05
Fajnie poczytać jak jedno, konserwatywne ramię kościoła cedzi słowa nienawiści ku innemu ramieniowi kościoła- wstrętnym progresistom. A ateistyczno-pogańsko-satanistyczna cywilizacja smierci tylko lekko sypnęła srebrnikami na produkcję i teraz nie dość, źe srebrniki się zwrócą z nawiązką, to jeszcze jest spektakl pogłębiający podział koscioła w jego łonie. Brawo! Więcej! Katolicka szczujnia zerwała się ze smyczy i kąsa ramię, które wcześniej tę smycz dzierżyło.
Rozwodnik - jeszcze katolik...2019.12.26 22:59
Panie autorze, tekst: "Stwierdzam z pełnym przekonaniem, że obraz nie jest niczym innym, jak tylko potwornie tępą i prymitywną antykościelną propagandą... ", potwierdza, że ma Pan "klapki" na oczach i nie zna Pan realiów ludzkiego życia! Film pokazał tylko niewielki wycinek podejścia kleru do przeciętnego człowieka. A kim są rozwodnicy wg Pana, no kim??? A ja stwierdzam krótko: całym złem w kościele katolickim jest kler (nie wszyscy, gdyż są wyjątki, ale tych wyjątków jest mało). Im wyżej tym gorzej! A stwierdzam na podstawie takiej, że np. w kościele ewangelickim takiego zła nie ma. W kościele ewangelickim każdy wierny traktowany jest z jednakowym szacunkiem - a nie tak, jak w kościele katolickim - np. rozwodnicy - z pogardą, a zwłaszcza przez tych, którzy sami "nie grzeszą świętością"! Kościół katolicki powoli kończy się, i nawet taki, jak Pana, krzyk rozpaczy, niczego nie zmieni. Bo kościół to nie budynki i nie sam kler, ale wszyscy katolicy, o czym, niestety, Ci "najszlachetniejsi" zapominali i nadal zapominają.
André Borowski2019.12.26 19:31
Mówicie (na dole) ze obchodzimy Swieto Bozego Narodzenia? W Wigilie przechodzilem dwa razy przez zatloczony Times Square w NY. Cale niebo w kolorach tabloidów, co jakis czas reklame tego filmu a poza tym tylko inna komercja..zadnej symboliki chrzescijanskiej, nic...absolutnie nic. Kto by nie wiedzial jaki dzien w roku..nie domyslil by sie.. Ale co paredzisiat metrów grupki zydowskich chlopców obok swoich odswietnych furgoników ze Swiecznikiem Chanukowym na dachu robili propagande sekty Chabad Lubavitsh..twarz tego ich Führera i napis "Mesjasz juz sie zbliza!!! Jest blisko!! Chabad Lubavitch..Judaism in expantion!!". A chlopcy zaczepiali przechodniów co i tak bardzo blisko musieli przejsc bo tlum niezwykly..wciskali pudelka z "ciastem chanukowym", namawiali do tanca w to wielkie "Swieto Swiatla" i pytali ...mnie ze 20 razy w ciagu godziny..."Are you jewish??? Happy Chanuka!!!....jak odpowiadalem "I am not jewish, Merry Christmas" to dostawalo mi sie spojrzenie pogardy a dwa razy wrecz obelkga po hebrajsku. Reklamy na kompie tez wchodza.."uczmy sie rozumiec Biblje Zydowska, tam jest cala prawda o zyciu". Polecialem do Atlanty (no tu juz normalniej) a w samolocie bylo pozegnanie kapitana "Merry Christmas, Happy Chanuka and Hapy Holidays for the others"
Widz2019.12.26 17:10
Film przedstawia falszywa historie i narracje. Idealizuje Franciszka i demonizuje Benedykta. Franciszek to nowy Mojzesz wyzwoliciel z okowow obskurantyzmu i korupcji, to czlowiek mas, to gwiazda nowej epoki. Benedykt to stary skorumpowany czlowiek i nazista, ktory rezygnuje z bycia papiezem ze wzgledu na poczucie winy. Film ma zdecydowanie modernistyczne przeslanie, ktorego celem jest zmiana Kosciola z Katolickiego na humanistyczny, czyli identyczny z tym co propaguje glowine media.
Widz2019.12.26 17:16
Oczywiscie fakty i osoby Benedykta i Franciszka sa zupelnie inne niz w filmie zobrazowane. Film jest wyssana z palca opowiescia.
bartosz leśnicki2019.12.30 19:52
Szanowny Widzu, obejrzałem film i nie dostrzegłem demonizacji Benedykta, wręcz przeciwnie. Film ukazuje człowieczą cząstkę papież, który ma niezwykle trudną misję do zrealizowania i czuje się zagubiony, szuka wyjścia, rozmyśla i ma podobne do nas, zwykłych śmiertelników rozterki metafizyczne. Nigdzie nikt nie przedstawiał Benedykta jako skorumpowanego nazistę, który rezygnuje z bycia papieżem z poczucia winy, chyba oglądaliśmy inny film. Film pokazuje jak niektórzy postrzegali Benedykta 16 i jak o nim mówili. Proszę nie szerzyć kłamstw.
Michał Pasierb 2019.12.26 12:05
Oto pytanie..."Zastanawia tylko jedno: dlaczego Watykan wziął udział w promocji tego potwornego propagandowego gniotu?"...A tu odpowiedź...".Film jest zatem wykwitem całkowicie modernistycznej wizji Kościoła, zresztą zgodnej z tą, którą ma dzisiaj bardzo wielu najwyższej nawet rangi hierarchów".Tylko tyle i aż tyle.Wystarczy...PANIE zmiłuj się nad Swoim Kościołem.... Bardzo ciekawy dokument; nawet nie znający j.franc.zrozumieją przynajmniej obraz.Link pozornie nie mający związku z tematem...a jednak. Masoneria bez żadnych teorii spiskowych, pod hasłem :" Laickość pozytywna"
Michał Pasierb 2019.12.26 12:07
https://www.youtube.com/watch?v=hI5JsMGFRzQ&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1SO6jPrVqPvqDBvWucd5ha7NY5xQn-WVgnpBSo7UnoFQq7zrC3FYguAng
Netflix to nie wcielone zło2019.12.26 3:02
Mam wrażenie że autor tekstu jeszcze przed filmem założył, że jak jest produkcji Netflixa to będzie złem wcielonym. Argumenty z sufitu... Wg mnie historia płynie, dialogi są dobrze napisane a co najważniejsze pokazują że obaj papieże to ludzie! Mają zalety i wady, czynili wielkie dobro ale także grzeszyli. Ludzie idealizują głowę kościoła, a ten film pokazuje, że oni też się mylą. Po drugie w genialny sposób pokazana jest pokora Benedykta. Kto z nas schowałby swoje EGO i abdykował. I uwielbiam te zestawienia: proaborcyjny, bluźnierczy Netflix.. dramat. Brakuje jeszcze morderczy (bo są seriale o mordercach), psychodeliczny (bo są seriale o psychopatach), demoniczny (bo są seriale o wampirach a nawet samym Lucyferze) itd... Lubie czytać Frondę i te ekstremistyczne teksty, bo jak coś nie jest pochlebne to jest złe, a jak ktoś nie modli się po łacinie i chce wprowadzić trochę świeżości to jest zły.. No sorry ale może właśnie takie klapki na oczach które wiele ludzi ma założone odrzuca innych od kościoła? Myślę, że Bóg wie co robi i nie pozwoli zniszczyć Kościoła.. I na koniec, życie nie jest czarno-białe ale ma odcienie szarości..
Michał Pasierb 2019.12.26 12:15
"Myślę, że Bóg wie co robi i nie pozwoli zniszczyć Kościoła.." I dobrze myślisz,mimo że to 3 nad ranem xDDD Pozdr.
ja2019.12.25 19:29
Po tym filmie już wiem że Papieżem nadal jest Benedykt XVI
Człowiek małej wiary2019.12.25 16:35
Tak. Film ma wplecione wątki ideologiczne i jest to obrzydliwe. Nie zgadzam się z tym jednak że Benedykt jest tu przedstawiony tak demonicznie. Charakteryzacja na Bergoglio bardzo przekonywująca. No cóż filmu czującym podobnie do mnie, że cała propaganda multi-kulti, ekologia, homopropaganda to ustawione zjawiska, filmu nie polecam. W filmie pada też stwierdzenie, że winne kryzysu ekonomicznego są banki? Bank Cię zmusza do brania kredytu? Jak bierzesz to spłacaj. Masoneria ma pomysł na ten świat. Słaby i infantylnie głupio realizowany. Jak na przykład promowanie Greta Thunberg. Mają społeczeństwo za totalnych idiotów. Niestety mają racje. :(
antek.b2019.12.25 14:52
To że benedykt w wieku 14 lat wstąpił do hitlerjugend a póżniej był żołnieżem wehrmachtu to też paszkwil,frądzle?
Cz\\305\\202owiek ma\\305\\202ej wiary2019.12.25 16:45
Chyba za dużego wyboru nie miał. Hitler nie walczył z kościołem ani kościół z Hitlerem. Większe zagrożenie kościół widział w czerwonej zarazie. Zrozumcie komuchy, że obecna sytuacja z homopropagandą, ekologią gdzie korporacje mają zysk, multi kulti, które wysiedla tereny w okół Izraela a tamtejszą ludność importuje do Europy jest frustrująca dla bardzo wielu ludzi. Zaprzestańcie nas faszerować tą ideologią bo budzi to w nas nienawiść.
Szatan (pisane z wielkiej litery)2019.12.26 19:32
Tak tak, ówczesny papież nie miał najmniejszych oporów przed ustanawianiem nowych diecezji na okupowanych terenach. Wszak GOTT MIT UNS.
ZERR02019.12.26 23:42
Nic nie wiesz o napisie "Gott mit uns". Gott mit uns – dewiza Orderu Łabędzia, przejęta w roku 1701 jako dewiza państwowa Królestwa Prus, używana do 1945 w armii niemieckiej i aż do lat 70. XX wieku na sprzączkach pasów sił policyjnych RFN. Kij ci w duszę, plugawcze.
ZERR02019.12.26 18:01
Wstąpił? Raczej został wcielony. Wg Ustawy o Hitler-Jugend, z dn. 25 marca 1939, do pełnienia służby w HJ zobowiązani byli wszyscy młodociani Niemcy od 10. do 18. roku życia, zaś opiekunowie powstrzymujący młodocianych od służby w HJ zagrożeni byli karą grzywny bądź więzienia.
antek.b2019.12.26 21:45
Służba wojskowa w prl też była obowiązkowa, a mimo to byli tacy którzy odmawiali,ponosili za to karę, ale nie dali się złamać,przyszły papież nie mógł się na to zdobyć?,albo mu się podobało,albo duch święty nie wykazał się zbytnią przenikliwością.
ZERR02019.12.26 23:40
Masz ty wszystkie klepki równe? czego ty wymagasz od 14 czy 15 latka? Prorokowania czym jest hitleryzm? Bohater ostatniej minuty z ciebie, mądrujący się z bezpiecznej odległości 80 lat, istna kreatura.
Zom2019.12.25 14:01
Kard Martini. To nie tylko zaciekłym progresistą ale przede wszystkim masonem...to on namaścił.kad Bergoglio na kandydata na papieża już w 200t roku. Masońskie proweniencje rodem z piekła stoją za wyborem Bergoglio...wszystko odkręcają w tym chorym filmie...ale.czy mnie to może dziwić? Na liście Malachiasza ( II część)znajduje się 112 papieży w tym 42 antypapieży... Wydaje się, że ten obecny, zgodnie z listą, jest ostatnim, pogrąży on KK...w ten sposób się oczysci ...i jak Fenix z popiołów odrodzi przed paruzją!
anonim2019.12.25 12:41
Pamiętam jak 15-20 lat temu stosunkowo nieliczne informacje o kościelnej pedofilii były kwitowane określeniem "obrzydliwego ataku na kościół". Zycie pokazało, że były to biadolenia propagandowe, aby za wszelką cenę zachować twarz, kiedy rzeczywistość skrzeczała. Podobne usiłowania dają się zauważyć w powyższych wypocinach. Pismak dwoi się i troi, aby choć trochę prawdy historycznej o ludziach kościoła nie mogło być szerzej promowane i co gorsza przez Watykan. Widzisz pismaku tam są mądrzejsi od ciebie. Ty możesz zostać w skansenie dla ginących gatunków.
ZERR02019.12.26 12:37
Nie istnieje żadna "kościelna pedofilia". Po prostu katofobiczne media wielokrotnie powtarzają o każdym przypadku przemilczając kompletnie pozostałe 99,55%. Ponad 95% artykułów dot. pedofilii mówi o "kościelnej", czyli o 0,45% przypadków. Pozostałe 99,55% sprawców jest ukrywane i ochraniane. Jeśli jest jeden sprawca i jedna ofiara, media piszą o "kilkudziesięciu gwałtach", aby sugerować, że ofiar było kilkadziesiąt. Nosi to wszelkie znamiona obrzydliwego ataku na kościół. Jeśli media informują o ca. 1% przypadków, to o niegodnym księdzu powinna być informacja raz na dekady
AVI2019.12.25 11:19
Paszkwil na sędziwego Papieża Benedykta jest niewyobrażalną podłością. Gdy paszkwil promuje Watykan, znaczy to, że po raz kolejny na tronie papieskim zasiada szkodnik i odstępca w gronie swoich kamratów. Takie rzeczy w historii Kościoła bywały, niestety; bywało przecież nawet dwóch lub trzech papieży naraz, a Kościół potrafił z tego wyjść i trwa do dzisiaj. Pan Bóg ześle człowieka świętego, który wszystko naprawi, chyba, że naprawdę już żyjemy w obliczu końca... Musimy się gorąco modlić o dobrego Papieża lub o opamiętanie dla Franciszka!!! Charakterystyczne, że Franciszek też na każdym kroku pomniejsza pontyfikat Jana Pawła II; przypomina o nim tylko wtedy, gdy mówi do Polaków, żeby ich pozyskać albo wtedy, gdy koniecznie musi. To sprytny, zadufany w sobie człowiek, ale jego wiedza teologiczna jest znikoma, nie ma porównania ani z Janem Pawłem II, ani z Benedyktem.
Emma2019.12.25 9:10
Będą walić w kościół i rozwalać go od środka bo spaja ludzi. Ani Hitler ani komuna mu nie dała rady bo kościół to ludzie i ich wartości
Jenny2019.12.25 2:06
Dziennikarzyno,ale lzesz,Ratzinger nie wiedzial o pedo/homo skandalach?
JONASIK2019.12.25 1:41
Dziś obejrzałem. Film tendencyjnie prokatolicki. Wybiela Ratzingera, ani słowa m.in. o Hitlerjugend.
ZERR02019.12.26 12:26
Uważasz, że należy człowieka oczerniać, bo w szkole podstawowej był zapisany do obowiązkowej organizacji młodzieżowej? Wg Ustawy o Hitler-Jugend, z dn. 25 marca 1939, do pełnienia służby w HJ zobowiązani byli wszyscy młodociani Niemcy od 10. do 18. roku życia, zaś opiekunowie powstrzymujący młodocianych od służby w HJ zagrożeni byli karą grzywny bądź więzienia.
Cezary2019.12.24 23:04
Tak byc nie powinno. Ma byc jeden Zwierzchik Kosciola.
Contral2019.12.24 21:38
Jak gniot to nikt tego oglądać nie będzie. No bo gniot. Jak film jest nudny to tym bardziej :)
Pet2019.12.24 20:37
Świetny film.
więc czego się boimy, filmu? 2019.12.24 20:34
... a bramy piekielne Go nie przemogą
AVI2019.12.25 11:09
Nie przemogą. Co nie znaczy, że w Kościele nie ma okresów, gdy dzieje się źle i ważne, żeby temu nie ulec. Bóg da w końcu człowieka świętego, który tę władzę w Kościele naprawi, chyba, że już naprawdę żyjemy w obliczu końca... A paszkwil na sędziwego Papieża Benedykta jest niewyobrażalną podłością. Gdy paszkwil promuje Watykan, znaczy to, że po raz kolejny na tronie papieskim zasiada szkodnik i odstępca w gronie swoich kamratów. Takie rzeczy w historii Kościoła bywały, niestety. Musimy się modlić o dobrego Papieża!!!
igor2019.12.24 18:55
ewa wójciak powiedziała kogo wybrali, franciszek nieźle ten Kościół rozwalił
Andrzej2019.12.24 16:48
Netflix wyprodukował wiele b dobrych filmów ( np ostatnio Historia małżeńska, Irlandczyk) a pan jest ma po prostu obsesję . Mentalnie nie jest pan 200 lat do tyłu ale w najczarniejszych czasach inkwizycji
Katolik Tradycjonalista2019.12.24 15:13
Nawet dzisiaj w wigilię ataki na katolicki film.
AVI2019.12.25 11:22
Nawet dzisiaj w Wigilie opluwacz portalu na duzurze.
Cz\305\202owiek ma\305\202ej wiary2019.12.25 16:37
Katolicki film? <facepalm> hhahaha. Niezły z Ciebie troll. Typowy film ideologiczny żydflixa.
twit2019.12.24 14:00
Produkcja stajni Netflix, żywo zainteresowanej walką z poglądami Kościoła. Stąd tak toporne, jednowymiarowe przedstawienie postaci. A główny cel filmu? No cóż legitymizacja nowego, „świeżego” podejścia liberalnego w KK... Niestety, ale jest to bardzo prosta manipulacja, obliczona na korzyść modernistów, którzy podążają za "światem" i są przychylnie nastawieni do wszelkich pomysłów rewolucyjnych możnych tego świata...
matis892019.12.24 13:54
Typowa technika lewactwa prawdę przedstawiać dokładnie na odwrót czyli kłamać. Bo prawda jest odwrotna. ''w narracji „Dwóch papieży” Ratzinger został papieżem nie z woli Ducha Świętego, ale wbrew Jego woli!'' Benedykt XVI został wybrany po śmierci JP2 i do dziś jest jedynym katolickim papieżem. A Bergoglio Fałszywy Prorok nie katolik został fałszywie wybrany po obaleniu B16 przez masonerię. Bóg tego oszustwa dopuścił aby ujawnił się przepowiadany w Apokalipsie Fałszywy Prorok Bergoglio.
Parafianin2019.12.24 13:59
"Ratzinger został papieżem nie z woli Ducha Świętego, ale wbrew Jego woli!" Nie wiedziałem, że ten film należy do gatunku fantasy i podejmuje tematykę zmyślonych bytów!
stop lewactwu2019.12.25 0:27
To jeszcze mało wiesz !
matis892019.12.24 14:39
Na całym świecie ludzkość wierzy w Boga, życie po śmierci od zarania ludzkości i to się nie zmieni, bo taka jest ludzka natura. Za to ateizmu już nie bo Bergoglio Fałszywy Prorok pan lewakoateistów zlikwidował ateizm i jest nietykalny wobec lewkoateistów, mają już zakaz krytykowania Głowy Watykanu :)))
Parafianin2019.12.24 20:17
A czy mógłbyś przeredagować ten bełkot, by dało się cokolwiek zrozumieć?
Felek2019.12.25 14:03
Matis89 jest oswiecony bardziej niz sam Papiez i wie kto jest falszywym prorkiem a kto prawdziwym katolikiem. Z takim oswieceniem powinni wybrac matisa na Papieza.
bezlitosny internauta2019.12.24 13:24
"Film, gdyby na chwilę wyabstrahować kwestie propagandowe" Nie używaj słów, których znaczenia nie rozumiesz. Tak, dwóch papieży. Może być nawet trzech lub więcej. Nigdzie w Ewangelii nie jest napisane, że "skała" musi swoją funkcję pełnić dożywotnio. I nie kasuj merytorycznych, kulturalnych komentarzy tylko spróbuj się do nich odnieść w podobny sposób.
Troll Hunter2019.12.24 13:29
Ciekawe, czy wiesz, od czego pochodzi słowo "abstrahować", co oznacza i co może oznaczać w łacinie, jaki ma sens przedrostek "wy-"? Pewnie nie :) Ale ze względu na takich sfrustrowanych geniuszy lingwistyki redakcja dokonała zmiany, co by się nie denerwowali na święta. Może "Gwiazdor" przyniesie "bezlitosnemu" słownik łaciny?
Oog2019.12.24 14:42
Było dobrze i dlatego zmieniliście? Dobry żart. Po co internaucie słownik łaciny skoro nieudolnie próbujecie pisać w języku Polskim? Wasza odpowiedź jest na tak samo śmiesznym poziomie jak wasze 'artykuły', nihil novi w tym temacie.
bezlitosny internauta2019.12.25 9:34
Niech Redakcja skupi się lepiej na usuwaniu komentarzy wypełnionych wulgaryzmami (vide komentarze panów Glapińskiego i Kellera) zamiast tych, które próbują coś wnosić do dyskusji, choć niekoniecznie są niezgodne z linią obowiązującą na Fronda.pl
ZERR02019.12.26 12:18
Kultury ty na oczy nie widziałeś.
Parafianin2019.12.24 13:17
Lubię te frondziarskie płacze o to, że filmy nie takie, właściciele platformy mają inne poglądy, a klechy i kościół są "uciśnieni". To przekonuje mnie, że wszystko zmierza w dobrym kierunku na świecie.
AVI2019.12.25 10:58
Szydercze łajzy i tak nigdy nie zrozumieją, o czym dyskutują katolicy. Z okazji Bożego Narodzenia życzę nawrócenia; wtedy pogadamy.
Parafianin2019.12.25 13:58
Nie mam potrzeby gadać z tobą i tobie podobnymi. Fanatyzm religijny mnie nie interesuje, wyznawanie zmyślonych bytów też niezbyt.
ghost2019.12.26 18:05
Idiota, świat zmierza do kompletnej zagłady!
Dość! 2019.12.24 13:17
To tylko potwierdza kim jest Bergoglio. Niech każdy dopowie odpowiednie słowo ja się powstrzymam przez wzgląd na Boże Narodzenie. Cały czas się zmagam ale jestem coraz bliżej jasnego opowiedzenia się i przestania nazywania tego człowieka papieżem. To koniec!
Kick2019.12.24 22:35
Bluznisz, czyz wybor papieza, nie jest samym wyborem Ducha Sw, dla ktorego to cale zebranie kardynalskie jest tylko narzedziem?
Czlowiek2019.12.24 23:08
Pod warunkiem, że konklawe jest przeprowadzone zgodnie z prawem kanonicznym. Antonio Socci podał przyczyny dla których wybór Bergoglio był niekanoniczny czyli nieważny. Duch Św wtedy nie działa. Papieżem nadal jest Benedykt XVI, który nie zrzekł się bycia Papieżem a tylko sprawowania funkcji (tak jak uwięziony król nie przestaje formalnie być królem, choć nie rządzi). Dlatego B XI jest atakowany.
Micek2019.12.25 15:39
czym się różni zrzeczenie sprawowania funkcji papieża, od zaprzestania bycia papieżem? I kto uwięził Ratzingera, sporo stosujesz takie porównania
bartek b2019.12.29 22:12
duch sw starego testamentu , byl inny , w sredniowieczu - byl na wakacjach , w blizszych i wspolczesnych czasach inny , a to TEN JEDYNY BOG , prawda?
Zednek2019.12.24 13:14
przecież to wytwór antywiary masonów
Parafianin2019.12.24 13:21
O, musieli pojawić się i masoni. Pewnie działający w ramach kabalistycznego spisku, co?
Marek2019.12.24 19:41
TAK
athos2019.12.24 13:06
Tak traktują Bożego człowieka Papieża Benedykta XVI ateistyczno-demoniczni pseudo-artyści. To dowód na to, że Benedykt rzeczywiście jest świętym człowiekiem, skoro diabli w ludzkiej skórze z taką złością rzucają się na niego. To najlepsze potwierdzenie tego, jak złe siły pragnęły i dążyły do tego, aby on przestał być czynnym papieżem.
Teofil2019.12.25 6:38
Ale przecież nie tak dawno pisano że Benedykt to gestapowiec i w młodości wysługiwał się Adolfowi...
athos2019.12.26 11:06
Papież Benedykt nigdy nie był zwolennikiem Hitlera. Kłamiesz, grzesząc ciężko. Rozsiewasz zło!!
Szatan (pisane z wielkiej litery)2019.12.26 19:29
On służył w Hitlerjugend, ale się nie cieszył.
athos2019.12.26 21:59
Prawdopodobnie jesteś pospolitym durniem. W czasie wojny, w państwie hitlerowskim odmowa wykonania rozkazu stawienia się na front (Ratzinger został skierowany do oddziału artylerii) równała się wyrokowi śmierci. Kto tego nie wie, jest pospolitym durniem, z którym nie warto dyskutować.