27.06.21, 16:18fot. yt/fertility associates

,,In vitro a choroby psychiczne''

O zaburzeniach psychicznych związanych z zapłodnieniem in vitro jakiś czas temu pisał „Nasz Dziennik”. Sprawy te jednak warto przypominać.

- „Dzieci poczęte za pomocą metod leczenia niepłodności charakteryzują się ryzykiem zapadnięcia na choroby psychiczne zwiększonym o blisko jedną trzecią w stosunku do dzieci poczętych drogą naturalną. (por. „IVF babies face greater risk of mental illness”, 30/06/2014, www.scotsman.com, gdzie podano górną granicę otrzymanych wyników, tj. 33 proc.) - pisze dr hab. Andrzej Lewandowicz. Autor artykułu powołuje się na badania zaprezentowane podczas corocznej konferencji Europejskiego Towarzystwa Rozrodu Ludzkiego i Embriologii (European Society of Human Reproduction and Embryology, ESHRE) w Monachium (29 czerwca – 2 lipca br.).

Przytoczone badania nie dotyczą jednak ryzyka wystąpienia chorób w kolejnych pokoleniach. Nie jest także znany mechanizm uszkodzeń, prowadzących do problemów psychicznych u dzieci poczętych na szkle. Cytowane przez publicystę „Naszego Dziennika” badanie było pierwszym na tak szeroką skalę badaniem, które porównało ryzyko zaburzeń psychicznych, takich jak schizofrenia lub autyzm u dzieci poczętych drogą naturalną oraz poczętych z matek po leczeniu niepłodności. Wyniki raportu przygotowano w oparciu o badania nad 2 430 826 dzieci, z których 124 384, tj. 5 proc. urodzonych zostało przez matki z problemem niepłodności w latach 1969-2006.

Jak wynika z raportu, dzieci urodzone dzięki in vitro były także o 30 proc. częściej hospitalizowane niż dzieci poczęte naturalnie.

Wzrost ryzyka zaburzeń psychicznych określono jako statystycznie znamienny dla schizofrenii i psychoz (HR=1.25; 1.15-1.36), zaburzeń afektywnych (HR 1.27; 1.20-1.34), niepokoju (HR= 1.33; 1.28-1.38), zaburzeń łaknienia (HR=1.10; 1.01-1.21), opóźnienia rozwoju umysłowego (HR=1.26; 1.15-1.38), rozwoju umysłowego, włączając spektrum autystyczne (HR=1.19; 1.13-1.25). Zaskakująco wysokie ryzyko względne dotyczyło zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń zachowania (HR=1.37; 1.31-1.43)” - pisze dr hab. Andrzej Lewandowicz.

Zwolennicy in vitro twierdzą oczywiście, że ewentualne choroby tak poczętych dzieci często wynikają z podeszłego wieku ich matek. Jak zauważa publicysta „Naszego Dziennika”, takie tłumaczenie było zasadne, ale w przypadku wad genetycznych (udowodniony wzrost ryzyka powstawania nieprawidłowych komórek jajowych po 40. roku życia, tj. zwiększenie ryzyka trisomii 21 i zespołu Downa. Nie można niem jednak uzasadnić wzrostu ryzyka wad epigenetycznych spowodowanego manipulacjami in vitro.

Należy poczekać na szersze publikacje wyników prezentowanych na konferencji ESHRE w Monachium. Niemniej jednak alarmujące doniesienia powinny prowadzić do natychmiastowego wstrzymania eksperymentów dotyczących sztucznego rozrodu z udziałem ludzi” - konstatuje dr hab. Andrzej Lewandowicz. Całość artykułu TUTAJ

 

MaR/Nasz Dziennik/Radiomaryja.pl 

Komentarze

Wybiera się najlepsze zygoty2021.07.23 8:39
W programie jest moment, kiedy rodzice podejmują decyzję, które zygoty z przygotowanych w laboratorium będą wszczepione do macicy matki. Każda zygota ma wystawioną ocenę przez embriologa. Oczywiście rodzice wybierają te z najwyższą oceną, ponieważ wiąże się to z wiekszą szansą doprowadzenia ciąży do szczęśliwego końca. W tym momencie zastępujemy dobór naturalny i nie jest wykluczone, że dochodzi do złego wyboru. Wyboru, który preferuje kształtowanie rasy mniej odpornej na choroby i warunki środowiska. Bo zwierzęta rasowe są mniej odporne niż kundle (tak dla porównania).
zorro2021.06.28 9:10
Wpływ niechcianej ciąży z uszkodzonym płodem a choroby psychiczne - proszę o artykuł.
bimber i wyloz zorro2021.06.28 9:24
po co ty jestes tego przykladem to tak jak pijaki z twojej rodziny sie rozmnazaja
Jasiek2021.06.28 7:40
Problemy z płodnością ma teraz jedna para na dziesięć. Ten odsetek rośnie. Wkrótce problemów (z nieznanych powodów) nie będzie miała co dziesiąta para. Czyżby z IV było jak ze szczepionkami na chińską zarazę - powodują działania niepożądane ale ryzyko jest do przyjęcia? Z artykułu wynika, że niczego na pewno nie wiadomo. I znowu to samo, żeby zrozumieć sens artykułu, sens podanych liczb czy subtelności diagnostyki psychiatrycznej w różnych krajach należy poświęcić na wgryzienie się w temat sporo czasu. Przecież ten monitoring powienien być prowadzony od samego początku stosowania metody. Ale kogo to obchodzi?
Dam2021.06.28 6:25
To znacznie lepszy wynik niż zapłodnienia naturalne w Polsce, tutaj 85% cierpi na chorobę umysłową zwaną katolicyzm.
Darek2021.06.28 6:29
To prawda, ale na szczęście u większości chorych zakażenie katolicyzmem przebiega w sposób bezobjawowy. Obecnie objawy zarazy katolickiej ma tylko 36,9% zakażonych i ten odsetek wciąż spada. Może za kilka lat uda się całkowicie wyplenić tę czarną zarazę.
Anonim2021.06.28 7:30
Tylko że - co za pech - równocześnie z "wyplenianiem zarazy" - spada liczba dzieci i cała gospodarka też spada. Oj lewaki, chyba wasza Ideologia robiąca z Ludzi Żywe Guano się NIE SPRAWDZA. Wszystko wskazuje na to że oglądamy ostatnie podrygi lewako-szumowin i elgiebeciaków, bo po was już tylko pustka i uchodźcy XD
xyz1232021.06.28 7:38
straszliwie uszkodzony masz mechanizm logicznego myslenia panie prawak :))). Wspolczynnik urodzen w krajach CYWILIZOWANYCH juz od dawien dawna jest mizerny bo ludzie musze zapierniczac do roboty zeby na podatki zarobic... Dodatkowo nie wystepuje tutaj zadna korelacja pomiedzy liczba urodzen, a dominujacym wyznaniem w kraju. Zebby bylo smieszniej turbosocjalizm pisowski rowniez ma ZADEN wplyw na wspolczynnik urodzen lol.
Anonim2021.06.28 10:02
Owszem, istnieje związek. Ty zaś jesteś po prostu mało inteligentny, skoro nie potrafisz przeliczyć i sprawdzić, jaki jest związek 500+ z liczbą porodów. Powiem tak: w szczycie ponad 14% na plus. Lewaku, wy NIGDY nie liczycie, nie sprawdzacie tylko przycinacie do z góry przyjętych kretyńskich założeń.
xyz1232021.07.19 9:29
klamiecie towarzyszu plafaku ;))) "Według najnowszej publikacji GUS z 31 maja br. „Polska w liczbach 2021” współczynnik dzietności w Polsce w 2020 roku wynosił 1,378. Jest to najniższy wynik od 2016 roku"... J.w. pisi socjal tylko podbil inflacje i trzyma mocne 33% poparcia dla PiS, innych efektow nie ma (no moze poza iloscia spozytej wodki). Widzisz wolak sprawdzilem, policzylem i jest jak jest, a ty poza tym, ze wyszedles na prymitywa i klamce to co jeszcze masz do zaoferowania??
Anonim2021.07.19 9:49
Kłamiecie głupi lewaku. Pokaż więc co i jak policzyłeś, pajcu? Popisz się, podaj liczby Kobiet w określonym wieku w 2015 i 2020, podaj liczbę dzieci itp dóperelki. Potrafisz? Chyba nic nie policzyłeś, bo skąd taki lewak potrafiłby liczyć? Drwala pomalować i dość.
ale pajac2021.06.28 9:17
zajmij sie swoja choroba umyslowa kiedys takich w PRL zmuszano do podrzednej roboty teraz kradniesz i nic nie robisz
Darek2021.06.28 6:14
A te wszystkie bzdury opublikował "lekarz" z Ordo Iuris w znanym czasopiśmie "naukowym" Nasz Dziennik. W dodatku ten dzban nie potrafi rozróżnić korelacji od przyczynowości.
Anonim2021.06.28 7:36
W przypadku porównywania 2 grup nie ma mowy o tylko korelacji, Jest związek przyczynowo - skutkowy. Tak się właśnie ocenia leki - grupa której zaaplikowano Substancję lub Procedurę (tu: in vitro) i grupa której nie zaaplikowano. Jak widzisz, pipszysz głupoty.
xyz1232021.07.19 9:32
no nie zupelnie tak sie bada panie szpec od mutacji :D:D:D
Dam2021.06.28 4:35
Pamiętajcie - In vitro jest złe, bo może coś się dziecku potencjalnie stać. Ale robienie więcej dzieci, niże jest się w stanie wykarmić jest ok, bo wcale nie ma związku pomiędzy skrajną biedą i patologią, a ilością dzieci. Najwyżej zabierze się kasę bezpłodnym, którym in vitro mogłoby pomóc mieć dziecko, i da tym co nie potrafią wykarmić własnych dzieci.
Anonim2021.06.28 5:17
In vitro jest złe, ponieważ wprowadza do populacji MUTANTÓW. Skutki tego procederu będą znane za sto lat, i oby nasi następcy nie byli zmuszeni do prześladowania nosicieli "śladu po in vitro".
zorro2021.06.28 9:12
coś jak X-meni czy Supermeni?
Anonim2021.06.28 10:03
Zdecydowanie nie. Przypadkowe mutacje są na 99,9999% szkodliwe.
xyz1232021.07.19 9:31
ja cie krece ale BYYYZYYYDURY :D:D:D
mowisz o sobie2021.06.28 9:19
jestes tego przykladem u was kondonow zabraklo to takiego glupka jak ty urodzil
Moly2021.06.27 21:31
www.scotsman.com To jest zrodlo? A Chotomowska Gazeta Niedzielna mowi ze wiecie kto to glupki
Anonim2021.06.27 23:22
Jakby to byłą Gazeta Wyborcza albo Haaretz, to co innego XD
Po 11 ...2021.06.27 21:18
Jak Bóg da, to "redaktorzy" frondy zaczną kiedyś odróżniać korelację, od związku przyczynowo-skutkowego. Do tego czasu śmiejmy się z ich ignorancji :))
Anonim2021.06.27 23:24
W tym przypadku nie ma mowy o korelacji, jest związek przyczynowo-skutkowy. A więc rechocz, jak mądrzy-inaczej mają w zwyczaju.
Po 11 ...2021.06.28 7:52
Nie, to korelacja.
Anonim2021.06.28 10:04
Ot, opinia głupca, bez związku z rzeczywistością. Wypieraj dalej, wypieraj.
Anonim2021.06.28 10:19
trudno o lepszy przykład związku przyczynowego XD ale lewak jak zawsze - udowadnia że czarne jest białe XD
Po 11 ...2021.06.27 20:27
W Polsce 96% chorych psychicznie było wcześniej ochrzczonych w KK....
Mejer2021.06.27 21:30
jakieś źródło tych danych ?
Po 11 ....2021.06.27 21:44
https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/564443,cbos-okolo-95-proc-polakow-deklaruje-sie-jako-katolicy.html
leszczyna2021.06.27 22:25
Populację chorych psychicznie utożsamiasz z populacją Polaków deklarujących się jako katolicy, a potem głosisz, jak to się bronisz przed atakami KK, który Ci się wpycha w Twoje życie. Podaj liczbę chorych psychicznie Polaków i określ, skąd wiesz, ilu z tych chorych to ochrzczeni i w jakim Kościele, i ustal, jaki jest statystyczny związek między chrztem a chorobą psychiczną, skoro jakieś dane liczbowe przytaczasz.
Anonim2021.06.27 23:17
Ale w innym miejscu, pojedenastak albo inny lewak, będą udowadniać, że katolików jest 30% albo 50% bo coś tam. I że są mniejszością a więc mają schować się w piwnicy. Lewaki to patologiczni łgarze.
Dam2021.06.28 4:32
Ale chyba przyznasz, że jest różnica pomiędzy tym jak kto się deklaruje, a jak ktoś faktycznie jest? Tak jak aby być kobietą, nie wystarczy deklaracja, tak aby być Katolikiem, nie wystarczy deklaracja, potrzebne jest jeszcze podążanie za naukami Chrystusa i Kościoła. A jeżeli połowa "Katolików" nie wierzy w śmierć i zmartwychwstanie Jezusa, a w ogóle do Kościoła regularnie uczęszcza tylko 30%, to mówienie o 96% wierzących jest kłamstwem.
Anonim2021.06.28 7:34
Przyznam, że w przypadku Religii lub Ideologii deklaracja jest raczej wiążąca. Zgodnie z Doktryną, za naukami nikt tak do końca nie podąża, ponieważ wszyscy są grzeszni. W szczególności uczęszczanie do kościoła nie ma najmniejszego znaczenia, czy ktoś jest czy nie jest katolikiem. Wiara to nie płeć, której się nie wybiera. Wiara to akt woli, a więc deklaracja jest wystarczająca. Dopiero apostazja coś tu zmienia.
zajmij sie soba2021.06.28 9:22
gdze chrzczono twoja rodzine w ickow
Anonim2021.06.27 20:17
Zapisany na dnie pamięci akt poczęcia jest na pewno inny dla ciepła wewnątrz ciała matki i inny na zimnym szkle.
Foster2021.06.27 19:00
...a bruzdę na czole też mają ?
Anonim2021.06.27 20:12
Grunt że mają "bruzdy" w genach, zawsze uszkodzonych w wadliwej procedurze.
Anonim2021.06.27 20:14
A zwoje mózgowe posiadasz ?
Anonim2021.06.27 21:09
A skąd ty wiesz, że nie mają? Robiłeś badania naukowe?
Pokręć2021.06.27 18:04
Jakakolwiek dyskusja z treścią artykułu to dyskusja z faktami. Niektórym jednak tak postmodernizm mocno "wszedł", że uważają, że prawda (nawet, jeśli istnieje), nie ma związku z faktami. No, cóż, wszyscy jesteśmy wierzący. Jedni wierzą w coś, co nie da się zweryfikować naukowo, inni wierzą, że nauka się myli, bo jej wyniki są sprzeczne z ich odczuciami. "Czucie i wiara silniej mówią do mnie niż mędrca szkiełko i oko". "Mierz siły na zamiary, nie zamiar podług sił". I tak mamy. To już wolę wierzyć w rzeczy nieweryfikowalne, niż w coś, czemu "mędrca szkiełko i oko" jawnie przeczy. Człowiek to takie bydlę, że jak dochodzi do spraw okołod**nych - choćby nie wiem, jakim był racjonalistą - nagle zaczyna traktować naukę jak "alekatolik" Ewangelię - wybiera sobie to, co mu się bardziej podoba. A jak fakty są sprzeczne z moją chcicą - tym gorzej dla faktów.
Hhahahha2021.06.27 17:46
A moje mame wyyebal krasnoarmiejec w rowie kolo garnizonu. I sie urodzilem z ch ujem na czole.
Anonim2021.06.27 17:24
2 miliony Polaków ma choroby psychiczne. Z in vitro jest 0,04% Polaków. Czyli 99,96% chorych psychicznie to poczęcia tradycyjne.
Anonim2021.06.27 17:45
Matmy to chyba cię uczyli metodą testową XD ale i tak źle "oszacowałeś". Siadaj, pała.
Anonim2021.06.27 18:13
O.K. Wiec czekamy na Twoje wyliczenia matematyczne. I wskaż w którym miejscu była pomyłka z Mojej strony. Czekamy.
Anonim2021.06.27 18:16
A tu: Z in vitro jest 0,04% Polaków. Czyli 99,96% chorych psychicznie to poczęcia tradycyjne. Tak by było, gdyby częstość występowania defektów psychicznych była identyczna, a nie jest - co pokazują Badania Naukowe
Anonim2021.06.27 18:24
Poza tym, jeśli z in vitro byłoby 0,04% Polaków, to 34 000 000 * 0,04 / 100 = 13 600. To bzdura, ponieważ już w latach 2013-2016 przyszło ponad 21 000 dzieci z in vitro. Są one jednak za młode aby diagnozować je na choroby psychiczne.
Anonim2021.06.27 18:42
Jeśli przyjmiemy że po in vitro jest 1,3 tyle Przypadków, to nazwawszy "częstość występowania Przypadku w normalnej populacji" jako A, otrzymujemy: 1360 x 1,3 x A + 33986400 x A = 2000000 => A = 0,058816 => Przypadki poczęte normalnie = 1998960; przypadki po in vitro = 1040, co oznacza 1040/2000000 = 0,052%, a więc powinieneś napisać: "z in vitro jest 0,04% polaków. Czyli 99,948% chorych to poczęcia tradycyjne". Po prostu rżniesz głupa, wbrew wiedzy, wbrew faktom.
leszczyna2021.06.27 19:32
Ja nie o matematyce, ale o j. polskim: w Twoim poście jest "2 miliony Polaków ma choroby psychiczne", a powinno być "2 miliony Polaków mają choroby psychiczne".
katolicka kretynizacja polski 🇵🇱2021.06.27 17:08
wiara katolicka, ta to dopiero prowadzi do chorób psychicznych i zdebilenia!
Anonim2021.06.27 17:46
Nic nie przebije Sekty LGBT. 100% zdebilenia
Człekuś2021.06.27 20:45
A jak sekta LGBT+ rozróżnia płeć u nosorożca? Zapyta go z czym się identyfikuje? A może nosorożce nie mają płci w ogóle? Jak czytam niektóre komentarze to stwierdzam, że lewactwo to stan umysłu i to ciężko chorego...
Anonim2021.06.27 23:27
Nie "chorego", tylko NIENAWISTNEGO. Lewactwo to stan nienawiści. Odruch warunkowy obrzydzenia, podobny do obrzydzenia na widok robactwa albo gryzoni. Lewakom się to robi gdy są małymi dziećmi i mimochodem słyszą bluzgi nienawiści z Radia i TV, takie jak wylewały się z głośników przez całe lata 90-te.
Hhahahha2021.06.27 16:43
Oczywiście dzieci poczęte metoda tradycyjną nigdy nie mają chorób,a zwłaszcza chorób psychicznych :)))) Co za debilizmy na frondzie dla ciemnego ludu.
Anonim2021.06.27 16:57
Rozumiesz, głupi, co znaczy CZĘŚCIEJ? Jpdl, wystarczy pozwolić Lewakowi mówić pisać więcej nie potrzeba.
Truest2021.06.27 16:37
I podobno mają bruzdę na czole, jak mówił pewien ksiądz o francuskim nazwisku ;-)
Anonim2021.06.27 16:58
Bruzdę nie wiem czy mają, ale na pewno mają od cholery mikrouszkodzeń i wad rozwojowych.
True2021.06.27 16:35
Lekarz powiązany z Ordo Iuris. Nie dziwi zatem taka bzdurna konstatacja.
Anonim2021.06.27 16:32
Z badań naukowych wynika, że zarodek jest wrażliwy na światło. Mocne oświetlenie wywołuje mikrouszkodzenia DNA, ale technicy robiący zapłodnienia mają na to wyhebane i świadomie skazują DZIECI na choroby wrodzone. Świadomie, ponieważ mają OBOWIĄZEK wiedzieć, że zarodek musi być chroniony przed światłem. Wynika z tego, że Procedury są CELOWO takie, aby uszkadzać dzieci. Nie ma innego wytłumaczenia.
matis892021.06.27 16:32
Szatanistyczny PIS wspiera invitro. Przypominam, szatanistyczny lewacki PIS prócz aborcyjnych szczepionek Antychrysta oficjalnie wspiera i reklamuje cyfrowe państwo bezgotówkowe Antychrysta do Znamienia Bestii. Wspieranie lewackiego PISu to już wybieranie Antychrysta przeciwko Chrystusowi.
Faustyna2021.06.27 16:24
To Bóg daje nowe życie, bo to Bóg jest Wszechmocny o czym mówimy codziennie w modlitwie. Również nowe życie z in vitro daje Bóg bo Bóg jest Wszechmogący.Z Bogiem.
qwerty2021.06.27 16:27
W wyniku gwałtu też powstaje życie, ale to nie znaczy, że ludzie powinni się gwałcić.
Faustyna2021.06.27 16:40
Oczywiście. O nowym życiu decyduje Bóg Wszechmogący. Wierzę w Boga Ojca Wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi....
matis892021.06.27 16:34
Invitro jest metodą Antychrysta laboratoryjnej produkcji i zabijania życia, przeciwko Bogu.
Faustyna2021.06.27 16:44
Wierzysz w Boga Ojca Wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi?
matis892021.06.27 17:19
Tak i invitro czyli laboratoryjna produkcja ludzi jest dziełem Antychrysta, szatana i demonów. Stąd invitro wspiera masoneria, szataniści i całe lewactwo.
Człekuś2021.06.27 20:50
Oni chyba tego nie łapią. In vitro to "życie za śmierć". Jedna procedura in vitro ma skuteczność do 5%, więc żeby mogło urodzić się jedno dziecko to musi dojść do zapłodnienia i początkowego rozwoju przynajmniej kilku innych, które potem albo się odrzuca, albo są zamrażane, albo się robi "embrioredukcję" czyli żeby zwiększyć szanse wprowadza się do macicy 4-6 zarodków, a jeśli wszystkie się zaimplantują w endometrium to zabija się część tak aby mogły rozwijać się 1- 2 z nich. To Bóg stworzył życie, ale procedura "życie za śmierć" nie pochodzi od Boga.