14.03.20, 13:00

Jerzy Bukowski: Na narodowej nekropolii nie ma miejsca dla zdrajców Polski

Pochowanie byłego I Sekretarza Komitetu Centralnego Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej Stanisława Kani na Powązkach Wojskowych (obok jego następcy na tym stanowisku Wojciecha Jaruzelskiego) skłania mnie do ponownego podniesienia kwestii dekomunizacji narodowej nekropolii.

Nie może być bowiem tak, że - o czym pisałem już tutaj kilkakrotnie - na cmentarzu będącym swoistym świadectwem naszego stosunku do historii spoczywają obok siebie osoby ponad wszelką wątpliwość wielce zasłużone dla Polski oraz jej ewidentni zdrajcy.

Z takim postulatem od dawna występuje Porozumienie Organizacji Kombatanckich i Niepodległościowych w Krakowie. Tuż po objęciu swej funkcji poparł go prezes Instytutu Pamięci Narodowej doktor Jarosław Szarek przyznając w wypowiedzi dla „Naszego Dziennika”, że nie ma żadnych wątpliwości co do konieczności usunięcia stamtąd grobów jawnych wrogów Rzeczypospolitej.

Zdaję sobie sprawę, że nie będzie to łatwe zadanie, ponieważ obecnie obowiązujące prawo nakazuje uzyskiwanie zgody rodziny na ekshumację jej przodka, ale trzeba znaleźć odpowiednie rozwiązanie legislacyjne, na mocy którego Julian Marchlewski, Bolesław Bierut, Karol Świerczewski, Władysław Gomułka, czy Wojciech Jaruzelski nie będą spoczywać na tym samym cmentarzu, na którym pochowano uczestników walk o niepodległość ginących m.in. z ich rozkazów.

Nie dającym się w żaden sposób usprawiedliwić skandalem jest zaś dalsze chowanie na Powązkach Wojskowych ludzi zaprzedanych Sowietom i zniewalających Polaków w imię moskiewskiej racji stanu. W ostatnich latach mieliśmy do czynienia z kilkoma takimi przypadkami, co skrzętnie rejestrują Wiktor Ferfecki w „Rzeczpospolitej” i Tadeusz Płużański w „Gazecie Polskiej Codziennie”, „Super Expressie” oraz w Niezależnej.

Najnowszym przykładem jest pogrzeb Kani, który przez całą dekadę lat 70. nadzorował aparat bezpieczeństwa, a w czasie wydarzeń grudniowych na Wybrzeżu w 1970 roku uczestniczył w słynnym spotkaniu u ówczesnego genseka Władysława Gomułki, który polecił użycie broni przez wojsko i milicję.

Odpowiedzialność za owe oburzające decyzje ponoszą samorządowe władze Warszawy i dlatego najwyższy już czas, aby do akcji wkroczyło państwo, ponieważ ta nekropolia ma ogólnopolski, a nie lokalny charakter i powinna być miejscem wiecznego spoczynku wyłącznie dla bohaterów; najeźdźcy, namiestnicy obcych mocarstw, zdrajcy i zaprzańcy nie mają prawa tam leżeć.

Wyobrażam sobie zdumienie odwiedzającej ten cmentarz młodzieży, która widzi, że ludzie figurujący w podręcznikach historii jako prominentni przedstawiciele zbrodniczego reżimu i ludobójczej ideologii są nadal honorowani pochówkiem na nim.

Koniecznie trzeba więc jak najszybciej przenieść szczątki ludzi, którzy wiernie i z tragicznymi dla Polski skutkami służyli Sowietom na inne nekropolie, co powinno się odbyć z pełnym szacunkiem, w atmosferze powagi, a nie zemsty. Warto przypomnieć, że etyka chrześcijańska, na którą bardzo często powołują się przeciwnicy cmentarnej dekomunizacji, dopuszcza ekshumacje i nie zabrania przenoszenia grobów w uzasadnionych przypadkach, a przecież właśnie z takimi mamy tutaj do czynienia..

Skoro parlament III Rzeczypospolitej potrafił ostatecznie uregulować kwestię usunięcia z przestrzeni publicznej pomników, obelisków, popiersi, kopców, kolumn, rzeźb, posągów, płyt, tablic pamiątkowych, napisów i znaków gloryfikujących reżim komunistyczny oraz zakazał nadawania nazw propagujących ten totalitarny system instytucjom publicznym, to należy jak najszybciej załatwić również sprawę przywrócenia Powązkom Wojskowym charakteru narodowej nekropolii.

Licząc, że zaangażują się w nią Prezydent RP, premier, minister obrony narodowej, prezes IPN oraz szef Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych polecam ich uwadze sugestywną wypowiedź dyrektora Muzeum Powstania Warszawskiego dr. Jana Ołdakowskiego, jakiej udzielił kilka lat temu „Dziennikowi”:

„Jak byśmy postąpili, gdyby w 1943 roku faszystowska władza postawiła na Powązkach grobowiec kata Warszawy - Franza Kutschery? Czy mielibyśmy podobne obiekcje przed usunięciem jego grobu? Czy też broniono by go w imię chrześcijaństwa? Mamy obowiązek kierować naszą polityką historyczną. Gdyby nie to, że umarli w czasie trwania totalitarnego systemu, nie dostaliby nigdy tych miejsc.”

A przecież między faszyzmem i nazizmem a komunizmem dawno już postawiliśmy znak równości.

Jerzy Bukowski

.

Komentarze

Telewidz2020.03.16 16:44
Czy p. Doktor studiowal za granica? Bo jak to bylo w Polsce, to niech odda swoj dyplom czy dyplomy, swiadectwo dojrzalosci no i swiadectwo ukonczenia szkoly podstawowej. Dlaczego Fronda promuje wypowiedzi Bukowskiego, ktory wyskoczyl juz z propozycja usuniecia z Warszawy Palacu Kultury. Ile nienawisci siedzi w tym czlowieku. A gdzie chce byc pochowany- na Powazkach- O Nie!!!!
Szok!2020.03.15 14:46
Co ten krakowski błazen ma do Powązek?
Czesc2020.03.15 10:54
Cześć kotku, Szukasz seks przygody online? A moze w realu? Nie czekaj tylko dolącz do nas! www.xlove.com.pl ================ Miliony kobiet czekają aż wreszcie ktoś napisze do nich! Pokazy online chat skype i seks tel!
Arek2020.03.15 3:44
Powązki Wojskowe, za komuny przemianowane na cmentarz komunalny, bardzo podobały się komuchom.Każdy komunistyczny kacyk marzył , aby tam go pochować ; sadził że to nobilitacja. Czas z tym skończyć ; cmentarz powinien być w gestii władz centralnych. Nie powinno być na nim miejsca dla ludzi , którzy mają krew na rękach naszych patriotów i służyli Sowietom.
Marek2020.03.14 21:00
Tak, Jurku, również dla współczesnych z partii PO, SLD i PSL i innych lewackich.
Olej2020.03.14 19:55
Walter ? Ten co się kulom nie kłaniał to mu towarzysze kosę ożenili pod żebro. No ale pozostali inni Walterowie, których dziadziusiowie z PPR i KBW dopisują Kurasiowi, Ogniowi i Buremu swoje ,,zasługi'' I tak trwa legenda niejakiego towarzysza pułkownika Wałacha z UB, który pisał ,,historię'' a którą obecnie powielają potomkowie peperowców i inszej s.....yńskiej swołoczy. I tacy Walterowie, którym się powinno kopa w d......zafasować żeby poszybowali tam gdzie ich miejsce, czyli do centrali na wschodzie, która dla nich jest ciągle aktualna. Adres znają; Łubianka siedziba NKWD a obecnie FSB. Trzeba im jasno i wyraźnie wytyczyć trasę, żeby nie smrodzili nam bolszewickim smrodem.
Walter2020.03.14 21:14
Wszystkie fakty, które opisałem są oparta na materiałach IPN-u. Tak więc kwestionujesz ustalenia IPN-u. Stosujesz zasadę: "jak fakty nie pasują do teorii, to tym gorzej dla faktów". Dopiszę jeszcze, że Józef Kuraś "Ogień" miał zaoczny wyrok śmierci od AK. Zanim wstąpił do wyklętych, to był funkcjonariuszem UB i prześladował AK-ów. Na słupie telegraficznym powiesił kobietę w 7 miesiącu ciąży, dlatego, że nazwała go bandytą.
Marcin.. 2020.03.14 19:35
Gdzie jest ten tchórz kulawy karzeł z Żoliborza, bożyszcze powiatowej Polski, mieszkańców wsi i małych miasteczek. Polski zacofanej, zakompleksionej, płaszczącej się przed Proboszczem i miejscowym kacykiem pis, gotowej zatłuc sztachetami wszystkich, którzy wątpią w ich nieomylność. Prezesik nie pojawia się w Sejmie, ale kasę na konto pobiera. Może by wygłosił Orędzie do pisowskich obłąkańców? Nie on boi się wyjść ze swojej strzeżonej Żoliborskiej nory!!!
Walter2020.03.14 18:40
Wśród wyklętych byli tacy jak np. Romuald Rajs "Bury", Józef Kuraś "Ogień", Zygmunt Szyndzielorz "Łupasza". Oddział Romualda Rajsa "Burego" na przełomie stycznia i lutego 1946 r. dokonał pacyfikacji pięciu wsi na Podlasiu zamieszkałych przez prawosławnych pochodzenia białoruskiego. Zamordowano 79 mieszkańców, w tym małe dzieci, kobiety w ciąży, a nawet uczestnika Kampanii Wrześniowej w Wojsku Polskim. Niektórych spalono żywcem, innych zarąbano siekierami, a pozostałych zastrzelono. Jedna dziewczyna została zastrzelona bo nie dała się zgwałcić, a inna została zgwałcona. Romuald Rajs "Bury" został złapany, osądzony i skazany na karę śmierci. W śledztwie wydał wszystkich konspiratorów, w tym swojego zastępcę "Rekina", którego obarczał odpowiedzialnością za dokonane zbrodnie. Wyrok śmierci został wykonany. W 1995 r. sąd zrehabilitował Romualda Rajsa "Burego" uzasadniając, że "walcząc o niepodległość nie zawsze musiał podejmować decyzje zgodne z moralnością". Syn Romualda Rajsa "Burego" otrzymał odszkodowanie za śmierć ojca w wysokości 180 tys zł. W Hajnówce, co roku w dniu 24 lutego narodowcy organizują marsze upamiętniające postać Romualda Rajsa "Burego". Rodziny pomordowanych są karane za blokowanie tych marszów. Zygmunt Szyndzielorz "Łupaszka" rozkazywał zabijać małe dzieci i kobiety. Miał wojskowy pogrzeb z udziałem Antoniego Macierewicza. Stanisław Kania nikogo nie kazał zabić, a jego pogrzeb wzbudza tyle emocji. Zastanawiam się jaki pogrzeb będzie miał Stanisław Piotrowicz?
JaKi2020.03.14 18:26
A kto o tym ma decydować? Jakaś komisja żydowska czy polityczna?
Mycha2020.03.14 17:49
Wszystkich wykopać ,wyrzucić,zniszczyć grobowce i pomniki i na to miejsce postawić pomnik ku chwale Frondy i pana Bukowskiego
Filmy online2020.03.14 16:24
www.ciinema.eu - ---------------------- To Największa wyszukiwarka legalnych filmów i seriali online! Znajdziesz tam filmy takie jak: Psy 3  w imię zasad (2020) Czy Legiony 2019 Setki filmów w jednym miejscu a to wszystko z dożywotnim dostępem. Polecam jak najbardziej!
Lennon2020.03.14 16:23
Temat jakby nie na dzisiaj.
Katolicka Kretynizacja Polski2020.03.14 16:21
to pewnie dlatego Lesia Kałczyńskiego pochowali na wawelu...
Olej2020.03.14 16:18
Jeżeli pod 10 tonami betonu lezy ,,prezydent'' Bierut to należy opisać jego prezydenckość w sowieckich barwach, i kim on właściwie był dla Polski i Polaków. I niech leży. Jeżeli leży pułkownik UB, Informacji Wojskowej, KBW lub innej sowieckiej spec mordowni. To należy dopisać przed grobem kim on był w rzeczywistości i czym były formacje, których był pułkownikiem. Nie mającym z Wojskiem Polskim nic wspólnego. Myślę, że z takimi laurkami sami by się wynieśli w cholerę.
Olej2020.03.14 16:11
A skoro już tam są - Warto by umieścić tablice informacyjne z ich nazwiskami i ,,dokonaniami'' dla Polski i narodu w postaci liczb zamordowanych patriotów, ilości zaprzaństwa i zdrady i czynów hańby. Tak aby przechodzień wiedział kto on był i dlaczego był i leży gdzie leżeć nie powinien.
Foster2020.03.14 15:39
Nawet zwłok ni potraficie uszanować - kim Pan jest panie Bukowski?
Urszula2020.03.14 15:50
Bukowski jest nikim. Zmarłym absolutnie obojętne koło kogo leżą. To żywym przeszkadzają umarli. Katolicy, tfu, nie potrafią bo nie chcą zrozumieć, że to Bóg będzie sądzić wszystkich bez wyjątków jedną sprawiedliwą miarą. Katolicy, którzy tu tak chętnie prezentują nienawiść do innego człowieka, nie rozumieją, że Bóg nie należy do PiS i nie jest prawicowcem, nie jest też katolikiem.
Mycha2020.03.14 17:50
Jest chemem i pijakiem
Polak2020.03.14 15:37
Oczywiście !!! Żaden czerwony bydlak nie powinien być tam pochowany ! To miejsce pochówku dla zasłużonych dla Polski,a nie Rosji. Czerwone ścierwa ekshumować i pochować we wspólnym dole, tak jak oni chowali polskich patriotów.
JanP2020.03.14 17:29
He, he za cienki jesteś, faszystowski śmieciu. kuklińskiego możesz sobie własnoręcznie wykopać, gamoniu.
basetla2020.03.14 15:14
za to na Frondzie jest miejsce dla świrdoktorów.
Leon2020.03.14 15:02
Trzeba wyszukać nowe w dobrej lokalizacji miejsce i przenieść bohaterów a tamtych zostawić. Relatywizm to trucizna.
Polak2020.03.14 15:46
Dostałeś ode mnie minucha, bo z jakiej racji mielibyśmy zakłócać wieczny spoczynek prawym, bohaterskim Polakom, wielkim synom i córkom naszej Ojczyzny ??? To czerwone ścierwa zasługują na wieczne potępienie i poniewierkę, a nie ich ofiary !
Polak2020.03.14 15:48
I jeszcze jedno, powinno się to odbywać przymusowo i na koszt rodzin tych czerwonych kanalii, a nie nasz.
Polak2020.03.14 14:59
To nie będziemy tam chować nikogo z PiSu, żaden problem.
MaxFiend2020.03.14 14:34
Powązki nie są żadną narodową nekropolią. Każdy, kto spełnia warunki zarządcy cmentarza, ma pełne prawo do pochówku.
dylemat koszernego Żyda - szynka i boczek za darm2020.03.14 14:04
aaa_...Sauron, ty Klapafuckyousz, nie bądź obojętny Żydzie wyklęty ... Zeżryj swój koszerny szajs bo się zepsuje.
Albert extra VERGIN oil do smarowania odbytnic2020.03.14 14:02
Albert extra VERGIN oil do smarowania odbytnic - po 14 latach w "tybecie" .. "Nauczył" się takiego "polskiego": - "O ͏k͏u͏r͏w͏a, już myślałem..." - - "Klasyczne katoprawackie ͏p͏i͏e͏r͏d͏o͏l͏e͏n͏i͏e.'' - - "Kur­wa mać ..." - - "w͏y͏p͏i͏e͏r͏d͏o͏l͏e͏n͏i͏e tego ścierwa... Nic tylko go "cytować". Nie udał się bolszewicki eksperyment aby "zrobić" z kołchoźnika "inteligenta" w Polszu.
Klapaucjusz2020.03.14 14:01
Flancowanie trupów - ulubione zajęcie doktora Bukowskiego. Pan doktor lubi też przesuwanie kup ziemi, przeważnie też na trupach.
Albert2020.03.14 13:48
"Nie może być bowiem tak, że - o czym pisałem już tutaj kilkakrotnie - na cmentarzu będącym swoistym świadectwem naszego stosunku do historii spoczywają obok siebie osoby ponad wszelką wątpliwość wielce zasłużone dla Polski oraz jej ewidentni zdrajcy. " Zgadzam się w 100%. Dlatego też pierwszym krokiem do normalności powinno być wykopanie truchła Kuklińskiego i przeniesienie go w należne mu miejsce - czyli ͏w͏y͏p͏i͏e͏r͏d͏o͏l͏e͏n͏i͏e tego ścierwa do najbliższego śmietnika.
Polak2020.03.14 15:41
Ścierwem dla Polski i Polaków to jesteś ty, ruska onuco.
JaKi2020.03.14 18:32
Każdy wie że Kukliński był zdrajcą,a że pracował dla USA i pomógł obalić komunizm to inna sprawa. To nie zmienia faktu że był zdrajcą.
L.K. likwidator suwerenności Polski2020.03.14 13:44
A na Wawelu?
anonim2020.03.14 13:42
W szczególności dla ludzi, którzy eksterminowali wszystko co polskie i z Polską związane dla jakieś międzynarodowej, krwawej hucpy!
Mariusz2020.03.14 13:35
Jaruzelski, Kania, Kiszczak i kilkudziesięciu innych to tylko mały wierzchołek lodowej góry sowieckich okupantów w Polsce, w liczbie kilkunastu tysięcy. Sowieccy okupanci w Polsce nadal mają się dobrze i są bardzo silni politycznie i biznesowo. Po 1989 porzucili swoje PZPRowskie legitymacje, zamieniając je na każde inne dające przywileje i władzę. Szybko zaczęli udawać demokratów i tzw. szanowanych ludzi polityki, prawników, biznesmenów, profesorów, naukowców i specjalistów wszelkiego rodzaju. Ale nadal służąc już innym okupantom Polaków, rozkardli Polskę za prowizję. Tak ich potomokowie ugruntowali swoją władze i mają wpływ na wybór miejsca pochówku. To oni nadal rządzą oblegając lukratywne rządowe, samorządowe, prawnicze i biznesowe posady. Obecna ekipa rządowa tzw. prawicy nic z tym nie robi. Gdyby Polska była naprawę niepodległa to z uwagi na generalny szacunek do zmarłych, śmierci i pogrzeby sowieckich okupantów byłyby conajmniej przemilczywane. A nalejpiej by ich zwoki były wysyłane na koszt ich rodzin do Moskwy, tam gdzie skąd mentalnie pochodzą i przynależą.
oficer LWP2020.03.14 15:24
piszesz o tych z PZPR-u, którzy teraz brylują w PIS?
Polak2020.03.14 15:39
Nie, pisze o takich czerwonych ścierwach jak ty.
oficer LWP2020.03.14 16:41
typowa odpowiedź pisowskiego bydlaka
dylemat koszernego Żyda - szynka i boczek za darmo2020.03.14 13:30
aaa_...Sauron, ty Klapafuckyousz, nie bądź obojętny Żydzie wyklęty ... Zeżryj swój koszerny szajs bo się zepsuje.
Po 11, NIE BĄDŹ OBOJĘTNY2020.03.14 13:24
Po każdej zmianie władzy będą następowały masowe ekshumacje i przeprowadzki zwłok. Proponuję budować ustandaryzowane nagrobki i trumny, takie cmentarne LEGO. To znakomicie ułatwi częste przenosiny. Już widzę jak będzie rotować miejscówka na Wawelu :)