25.05.13, 21:50Jarosław Kaczyński (Fot. Fronda)

Kogo Polacy chcą na premiera? Zaskakujący wynik sondażu!

Sondaż jasno pokazuje, że Donald Tusk stracił już w zupełności przewagę nad Jarosławem Kaczyńskim w kategorii popularności. Tylko 17 proc. respondendów uważa, że Tusk powinien być nadal Premierem. 16 proc. zdobył Jarosław Kaczyński, prezes PiS. Ten 1 punkt procentowy pokazuje, że Polacy chcą zmian i to bardzo radykalnych.

Na dalszych miejscach Polacy wskazali, że premierem powinien być: ktoś inny (14 proc.), Leszek Balcerowicz, Grzegorz Schetyna, Leszek Miller (każdy z nich uzyskał po 6 proc.), Janusz Palikot (4 proc.), Janusz Piechociński (2 proc.). Zdecydowaną większość stanowią jednak ankietowani, którzy nie wskazali żadnego z polityków i wybrali odpowiedź: nie wiem (31 proc).

Co ciekawe, aż 58 proc. ankietowanych uważa, że Donald Tusk wypalił się jak premier. Dodatkowo PO straciło swoją główną broń w starciu z PiS. Połowa ankietowanych (50 proc.) pytanych, czy powrót rządów PiS i Jarosława Kaczyńskiego budzi lęk, uważa, że "nie". Niemal połowa Polaków (47 proc.) deklaruje chęć przyspieszonych wyborów parlamentarnych. 43 proc. nie widzi takiej potrzeby.

Koniec ery straszenia PiSem i Kaczyńskim.

sm/Newsweek

Komentarze

anonim2013.05.25 22:03
"Zdecydowaną większość stanowią jednak ankietowani, którzy nie wskazali żadnego z polityków i wybrali odpowiedź: nie wiem (31 proc)". No właśnie zbyt huczny news a przecież całą słodkość odbiera ten fragment. Raczej można śmiało powiedzieć że duży odsetek z nich to oczywiście nie zupełni idioci jak wyborcy PO czy RP ale to też nie ideał. ilu z nich gdyby wybory były dziś w ostatniej chwili uwierzyłoby w nowy cud rudzielca albo zagłosowałoby tak z przyzwyczajenia. No właśnie - trza mieć to na uwadze - niezależny czy pośród wyborców Kaczyńskiego oczekuje ktoś przede wszystkim a to reform gospodarczych czy osądzenia morderców delegacji zasiadających w radzie Ministrów czy w Belwederze to jednak droga nadal daleka. Jeden wątpliwy sondaż nie uczyni wiosny.
anonim2013.05.25 22:04
Przyspieszone wybory nie są dobrym rozwiązaniem. Żeby PIS mógł przeprowadzić zmiany w kraju musi mieć władzę sprawowaną samodzielnie. A to oznacza wygraną w wyborach rzędu 40 procent. Za dwa lata taki pułap będzie osiagalny. Teraz to jeszcze nie jest możliwe. Polacy po prostu muszą jeszcze bardziej dostac w tylek od Donalda, wtedy pójdą do wyborów gromadnie i cała władza będzie w rekach PIS. A wtedy... Ja otwieram produkcję taczek. Bedzie wielkie sprzątanie w kraju.
anonim2013.05.25 22:09
Ten sondaż pokazuje, że czas POPiS kończy się powoli. Koalicje będą coraz bardziej egzotyczne i nietrwałe, rządy chaotyczne i krótkie, często zmieniane a potem łuuups! - zmiana warty. Leśne dziadki ze starej generacji zostaną wykopane na emeryturki i przyjdzie "nowe". I bardzo dobrze!
anonim2013.05.25 22:17
J.Kaczyński powoluje sie na Orbana ale ten jednoczył prawice... Pewne wypowiedzi J.Kaczyńskiego sa niesprawiedliwe.a nawet zarozumiałe Popieram Kukiza w Jego patrzeniu na Polskę...i nie spodobała mi sie ocena. J.Kaczyńskiego Kukiza BUFONADA tez dopadła wielu polityków PiS-u warto aby zaczeli nad tym pracować...POLSKA JEST NAJWAZNIEJSZA...a nie ich drogie garniturki
anonim2013.05.25 22:36
PiS musi zaczac dostrzegac dobro w innych ..a nie wrogów w tych ,którzy zdrowo patrza na POLSKE...aby TUSK I jemu podobni przestali pogrązać POLSKE i zdusic zapędy na władze...musza bo inaczej blado to widze
anonim2013.05.25 22:46
Żenujący artykuł. Trzeba było się powstrzymać od komentarza i podać suche dane, a tak kolejna niedźwiedzia przysługa.
anonim2013.05.25 22:58
Wyniki sondażu zależą od tego, kto bada i kto zleca. W tym przypadku to wynik chyba w stopniach Celsjusza wynik podany, bo z matematyką ma nie wiele wspólnego.
anonim2013.05.25 23:25
@Fascination Nie wiesz z jakiego źródła te sondaże to nie zabieraj głosu.To nie sondaz "Frondy" tylko innego pisma .Moja wiedza nie jest oparta tylko na Frondzie.Więcej czytaj innych wydawnictw to bys miała skale porównawczą i zorientowana byłabys jak jesteś zmanipulowana!!.
anonim2013.05.25 23:59
Technika straszenia PiS-em nie wypaliła .Naród przejrzał na oczy gdy to zielone eldorado zaczęło sie chylić ku updkowi./Łupkodajna tuskolandia jak sie okazało jest fikcją na która dało sie nabrać duzo Polaków. Jeszcze czeka nas głosowanie w UE nad forsa na lata 2014-20,które to euro dulary moga byc zawetowane przez brukselskichi konserwatystów wtedy bedzie zimny prysznic na całą hujnie. Kaczyńscy mówili-" europa tak ,ale nie za wszelką cenę!!!."
anonim2013.05.26 0:00
POdatność tych bydląt na tresurę jest fenomenalna! A i treserowi szacunek się należy - przygotował się do zadania. Jak Kaczyński zostanie premierem, to łby im eksplodują? Ależ będzie aj-waj! Chciałbym to zobaczyć ...
anonim2013.05.26 0:05
@Mindbender "Pociąg ze stacji A przejechał do stacji B............."
anonim2013.05.26 0:06
@Mindbend Przeczytaj muj wpis do "Fascination".
anonim2013.05.26 0:16
Litości, jak można z tego tekstu tak kretyńskie wnioski wyciągnąć? Tekst: "Tylko 17 proc. respondendów uważa, że Tusk powinien być nadal Premierem. 16 proc. zdobył Jarosław Kaczyński, prezes PiS. Ten 1 punkt procentowy pokazuje, że Polacy chcą zmian i to bardzo radykalnych." Komentarz: "Era Tuska minęła. Polacy chcą również by to Jarosław Kaczyński został Prezesem Rady Ministrów." Panie Redaktorze Terlikowski! Ja bardzo proszę, bardzo grzecznie proszę, aby wysłał Pan Pana Morynia na kurs czytania ze zrozumieniem!
anonim2013.05.26 0:20
Gandalf - o, znowu zaczynasz swoje teorie snuć? Zgodzę się z Tobą, że poparcie dla PiSu rośnie w czasie, ale łatwo zauważyć, że Kaczyńskiemu nie przybywa tyle, ile Tuskowi ubywa. Część byłych wyborców Tuska nigdy już nie zagłosuje ani na Tuska, ani na Kaczyńskiego. Marzenia PiSu o samodzielnej władzy to mrzonka, przynajmniej póki twarzami PiSu są tacy ludzie jak Kaczyński, Macierewicz, Pawłowicz, Hofman, Brudziński, Kuchciński, Błaszczak... Pierwsza trójka jeszcze jakieś osobowości ma, ale reszta to typowe poselskie miernoty z których Sejm składa się w 95%. Ale taczki produkuj. Zawsze je można potem przetopić na bardziej przydatne narzędzia.
anonim2013.05.26 0:23
52 POWODY DLACZEGO DONALD TUSK ZOSTASNIE OBALONY : 1. Afera hazardowa, 2. Afera lekowa, 3. Afera z kupowaniem glosów w Walbrzychu, 4. Afera Senatora Misiaka (ustawione przetargi), 5. Afera ministra Grada (firma jego zony przypadkowo wygrywa przetargi dla ministerstwa którym kieruje Grad...), 6. Afera ministra Grabarczyka, 7. Podsluchiwanie dziennikarzy przez ABW, 8. Zakup samolotów Bryza bez przetargu, 9. Podwyzka podatku VAT, 10 .Podwyzka podatku gruntowego, 11. Benzyna w góre, 12. Gaz w góre, 13. Kredyty w góre, 14. Zywnosc w góre, 15. Podwyzka energii, 16. Wzrost cen biletów komunikacji miejskiej , 17. Upadek stoczni (katarscy inwestorzy którzy nie istnieli), 18.Dramatyczna sytuacja w sluzbie zdrowia w NFZ-cie brakuje 600mil., 19.Od 4 lat brak nawet PROJEKTU poprawy stanu sluzby zdrowia , 20. Brak odpowiedniego przygotowania i bezpieczenstwa polskich zolnierzy w Afganistanie, 21. Skandaliczne szkolenie wojska - 4 katastrofy lotnicze (Bryza, Casa, Mi-24, Tu-154), 22. Minister sportu na stanowisko dyrektora mianuje swojego prywatnego fryzjera, 23. Pierwszy raz w historii ministrem sprawiedliwosci zostala osoba bez wyksztalcenia prawniczego 24. Asystent Komorowskiego Roman Kuzniar publicznie deklaruje ze Katyn nie byl ludobójstwem 25. Usilnie twierdza ze w Polsce niema kryzysu i jestesmy zielona wyspa a dlug publiczny wynosi ponad 800 miliardów, 26. Wzrost bezrobocia do 13%, 3.2 mln dzieci w Polsce zyje na skraju nedzy, 27. Wzrost liczby bezdomnych, 28. Obietnica wybudowanie do konca 2008 3 000tys km autostrad (nie wybudowano nawet 1 km), 29. Nowo oddana trasa S8 której 1km kosztowal 200mln. nadaje sie juz do generalnego remontu! 30. Wstrzymanie budowy autostrady A2, 31. Wedlug raportu NIK Polowe polskich dróg nalezaloby zamknac z powodu stanu technicznego a przyzwoitych jest tylko 0,5 procenta, 32.Wstrzymano wiele inwestycji drogowych, 33. Za poparcie PO w wyborach w 2007 roku Gronkiewicz Waltz dofinansowala stadion pilkarski Legii za ok 500mln, 34. Rzad do konca 2009 mial przyjac 269 projektów (przyjal 74), 35. Ciagle próby sprywatyzowania strategicznych polskich firm (Lotos, Orlen, WBK, SPEC, LOT,), 36. Coraz wiecej opóznien w przygotowaniach do EURO 2012 (brak autostrad, nowych lotnisk, dworców, hoteli, opóznienia w budowie stadionu w Warszawie i Wroclawiu, problemy z murawa stadionu w Poznaniu która byla juz szesciokrotnie wymieniana) 37. Zabrali 1,5mln dla niewidomych, 38. Brak reakcji rzadu na krytyke Polski w Parlamencie Europejskim przez holenderskich Eurodeputowanych, 39. Brak reakcji Polskiego rzadu na oskarzenia Eriki Steinbach o to ze Polska jest wspólwinna wybuchowi II Wojny Swiatowej, 40. Doprowadzenie do likwidacja fabryki FSO, 41. Zabieraja pomostówki, 42. Brak reakcji na zamykanie Polskich szkól na Litwie, 43. Brak pieniedzy na wojsko i policje, 44. Wzrost przestepczosci, 45. Brak zapowiadanych reform, 46. Planowane zwolnienia, prezesa Narodowego Centrum Sportu otrzymuje 570tys zl premii od minister sportu Anny Muchy za brak dotrzymania terminu zwiazanego z oddaniem do uzytku Stadionu Narodowego. 47 .Wyzszy wiek emerytalny, 48. Coraz nizszy poziom szkolnictwa, 49. Zamykaja i likwiduja sanatoria dla dzieci, 50. Tragiczna sytuacja na polskiej kolei, a czekamy jeszcze na CUD gospodarczy i druga Irlandie (*) 51. afere "tasmowa" PSL etc etc . Elektorat PO dobrze wie, ze pan Tusk, to notoryczny klamca i oszust wyborczy. Niestety akceptuja i firmuja jego klamstwa, tylko sami do konca nie wiedza, ze taka postawa kreca bicz na samych siebie. W przyszlosci zapewne beda tego zalowac, niestety bedzie za pózno. 52. Lotnisko w Modlinie zamknięte do końca roku, bo nawierzchnia jest już zniszczona - miliardowe straty spowodowane brakiem ruchu lotniczego. I na dodatek te wszystkie premie dla urzędników, które kosztowały miliony!
anonim2013.05.26 0:40
Mindbender -> Widzę że mażą ci się psychuszki mój ty kochany niedorozwinięty rusofilu - nieważne jak mnie obrazisz bo cię zlewam:).
anonim2013.05.26 1:18
A ja chcę "na premiera" RP pana Viktora Orbana.Już się świetnie sprawdził na "mniejszej próbce" Jarosław może "pójść" na prezydenta RP.
anonim2013.05.26 2:05
Donald Tusk i Jarosław Kaczyński - dżuma i cholera. Czy naprawdę Polacy są skazani wyłącznie na taki wybór?
anonim2013.05.26 2:14
teraz to sobie mogą chcieć , Jarek jest już za stary na wojnę , showmana sobie wybierzcie
anonim2013.05.26 3:56
Sondaż pokazuje jasno - Polacy chcą wymiany sceny politycznej. Niestety po latach PRL i Solidarności reagują pozytywnie tylko na hasła socjalistyczne. Chcą wymiany PO na PO-bis, PiS na PiS-bis, SLD na SLD-bis (to akurat już się dzieje) i PSL-bis. Nic się nie zmieni.
anonim2013.05.26 6:44
Szarlej Polityka ma to do siebie że wszystko się w niej zmienia. Aktualne zmiany polegają na tym ze Platformie coraz mniej ludzi wierzy. Co do Pisu, owszem polityka straszenia PISem prowadzona przez ostatnie lata jeszcze przynosi jakieś owoce ale ona już się wyczerpuje. Sondaże pokazują że Polacy wcale PIS u się już nie obawiaja, tak jak kilka lat temu. Wszystko wskazuje na to że trendy odwracają się, na razie powoli ale jednak stale w kierunku wzrostu zaufania do PISu. Dwa lata w polityce to jest strasznie dużo. I wszystko jeszcze może sie zdarzyć. Kierunki zmian sa już wyraźnie widoczne. Mozliwośc sprawowania samodzielnej władzy przez PIS staje się coraz bardziej realna. I powiem Ci więcej: tu nie chodzi o to że PIS ma potencjał zyskania jakiejś taniej sympatii jakiejś przypadkowej większości. Tu chodzi o to ze PIS stawia tylko i wyłącznie na "twardy" elektorat. Tta polityka budowania "twardego" elektoratu powoli zaczyna przynosic efekty. Bac się zaczniecie wtedy gdy ten "twardy" elektorat PISu osiagnie pułap 40 procent wyborców. Taki scenariusz jest możlwy. Wiesz co się będzie z Wami dzialo gdy 40 procent wyborców da się "posiekać" za te zmiany za jakimi opowiada się PIS..? Wasz strach polega na tym że Wy zyskujecie miękkie i chwiejne poparcie miękkiego i chwiejnego elektiratu. PIS prowadzi zupełnie inną polityke i ta polityka zaczyna powoli przynosić efekty. Wy chcieliście zniszczyć PIS zupełnie a doprowadziliście do zahartowania sie stali. Za parę lat będziecie mieli do czynenia ze "stalowym" PISem. Nawet sobie nie wyobrażacie jaką cenę za to zapłacicie. PIS posiadający stalowe poparcie w elektoracie, rozprawi sie z Wami tak jak stal rozprawia się z wieprzowiną. Zobaczycie...
anonim2013.05.26 7:18
"aż 58 proc. ankietowanych uważa, że Donald Tusk wypalił się jak premier" Ja bym powiedział, że nie "aż", a "tylko". Jak trzeba być zaczadzonym propagandą rządowych przekaziorów, żeby jeszcze wątpić, iż facet (Tusk), nie jest tylko ładną buzią dla realizowania nad Wisłą interesów Niemieckich, Rosyjskich i Amerykańskich (żydowskich). Przecież rząd Tuska nie robi NICZEGO dla Polaków. A jeśli ktoś udowodni mi, że coś robi, to proszę, nie pchać się. PO to zwykła, o dziwo legalnie działająca, grupa przestępcza, która sra ze strachu, by Polacy nie dostali koncesji na NORMALNĄ telewizję, i żeby nie dowiedzieli się jakie miliony rozpieprzają im w czasie ich spokojnego snu. Trzeba też zniszczyć, albo wygnać z Polski tę V kolumnę żydokomunistycznych, działających na szkodę interesów Polski obłąkańców jak Michnik, czy niedawno zmarły agent Geremek. Jak może być normalna Polska jeśli najbardziej fanatyczny, właściwie chory umysłowo komuch, Jacek Kuroń, jest patronem jakiejś szkoły? Ludzie, ogarnijcie się!
anonim2013.05.26 7:36
Uważam - kożde ugrupowanie przepadnie jak śliwka w kompocie , po wygranych wyborach gdy zrozumie , że w Brukseli są stery od obietnic i sterowania rządu w Polsce !
anonim2013.05.26 8:01
Oczywiście powinno być: "jest tylko ładną buzią"
anonim2013.05.26 8:40
Mindbender- Porównanie Kaczki do mordercy Kima to chyba lekka przesada. Nie uważasz?
anonim2013.05.26 8:49
Mindbender -> Widzę że moje słowa cię zabolały skoro o takiej porze czatowałeś tylko czekając by znowu komuś przysrać - jakże marne musi być życie takiego słodkiego karzełka jak ty:). Chociaż cyrk który odstawiasz tutaj i tak jest lepszy niż kiedy robisz z siebie imbecyla gadając o wolności i demokracji samemu mając avatar z emblematem (choćby i fikcyjnego ale jednak) krwawego państwa totalitarnego - jakie ideały tacy tępi apologeci jak widać po tobie słodziutki:).
anonim2013.05.26 9:02
A ja chcę Winnickiego.
anonim2013.05.26 9:42
@Mindbender Nie zaplułeś sie na amen?.
anonim2013.05.26 9:44
Panowie !.Co tu jeszcze spieprzyć ?!Donald T.
anonim2013.05.26 10:04
Zamienił stryjek pałkę na kijek.
anonim2013.05.26 10:04
@Gandalf - Tusk nigdy nie dopuści Kaczyńskiego do władzy - posunie się do metod niedemokratycznych, ale nie dopuści bo dobrze wie że JK nie odpuści mu Smoleńska. Postawi go przed Trybunał Stanu sprawa będzie sie ciągnąć, a przychylne media zrobią swoje - jak to, premier postawiony przed Trybunał?
anonim2013.05.26 10:10
@Gandalf - Tusk nie dopuści Kaczyńskiego do władzy, nigdy! - bo wie że ten nie odpuści mu Smoleńska. Posunie się nawet do metod niedemokratycznych - postawi JK przed Trybunał Stanu, sprawa będzie się ciągnąć, nie muszą go nawet skazywać - przychylne media załatwią resztę - jak to, premier postawiony przed TS?
anonim2013.05.26 10:11
Muscari To jest oczywiste że Tusk zrobi wszystko żeby nie dopuścić kaczyńskiego do władzy. Jak Kaczyński dojdzie do władzy to Tusk stanie nie tylko przed Trubunałem Stanu. Wtedy Tusk stanie przed prokuratorem i odpowie za wszystkie swoje szalbierstwa a potem poniesie zasłuzona i sprawiedliwą karę. Cz. P. Pozyjemy zobaczymy. Jak na razie Tuskowi maleje a Kaczyńskiemu rosnie. Żadnych innych sił na horyzoncie nie widać. Problem polega tylko na tym czy Kaczyński na tyle urosnie w siłę aby móc zdecydowanie, szybko i ostatecznie rozprawić się z okrągłostołową zmową, która rujnuje Polske od 20 lat. Wiele wskazuje na to że mu się to uda.
anonim2013.05.26 10:16
Ja chcę doktór Pawłowicz.
anonim2013.05.26 10:55
@habukak - w normalnym państwie Tusk nie miałby stracha, czy "ma stanąć przed Trybunałem Stanu", ale czy nie stanie przed plutonem egzekucyjnym za zdradę stanu.
anonim2013.05.26 11:07
Gandalf - a kim są ci "my", o których piszesz w odpowiedzi do mnie? Ja nie jestem częścią żadnego kolektywu. Nie identyfikuje się z żadną grupą wyborców czy zwolenników jakiejś partii. Osobiście straszenie PiSem nigdy na mnie nie działało i dalej się PiSu nie boję, ponieważ nie mam nic do ukrycia. Wszystko się może zdażyć, fakt, ale w kwestii zdolności PiS do władzy podzielam opinię Częstochowskiego Poety. Szansa na samodzielne rządy PiS jest według mnie w granicach błędu statystycznego. Co do twardego elektoratu - istnienie czegoś takiego jak twardy elektorat jest czymś smutnym. Twardy elektorat to taki, który pójdzie za swoim wodzem zawsze i wszędzie, tak? Który na wodza zagłosuje zawsze, który da się za poglądy wodza posiekać, tak? Brzmi trochę jak definicja leminga. Człowiek powinien mieć taki odruch, że jak raz politykowi zaufał, a polityk nie wywiązał się z obietnic, to drugi raz na polityka nie głosuje. Twardy elektorat porażkę zaufanego polityka tłumaczy czynnikami zewnętrznymi (brak samodzielnych rządów, zła koalicja, skrócona kadencja) i dalej głosuje na udokumentowanego nieudacznika marząc, że jeśli nieudacznikowi nikt nie będzie przeszkadzał, to się wywiąże z obietnic. Jak PiS będzie rządzić samodzielnie w Polsce i też nic się nie zmieni, to pewnie twardy elektorat obwini o nieudolność PiS takie twory jak masoneria, rząd światowy, NWO i dalej będzie na PiS głosował...
anonim2013.05.26 11:42
@habukak - nie startuj do mnie, bo za cienki jesteś w biodrach, z takimi argumentami.
anonim2013.05.26 12:16
@habukak - no, przyznaję, że nie wiem jaki jest "zakres obowiązków kancelarii prezydenta R.P.". Nie wiem też jaki to ma związek z premierem, poza oczywiście faktem, że reprezentują tą samą bandę przestępczą, z którą obydwaj są związani.
anonim2013.05.26 12:18
PO czas POpłynąć...
anonim2013.05.26 13:35
@habukak - no dobra Misiu, a kogo byś podsunął prócz Tuska i Kaczora?
anonim2013.05.26 13:52
@habukak - teraz nie ma czegoś takiego jak Polska; jest taka atrapa Polski.
anonim2013.05.26 14:50
@habukak - nie rozumiem. Ja też jestem wolny. I nie wydaje mi się, żebym miał mentalność niewolnika, a powiedziałbym nawet, że wręcz odwrotnie.
anonim2013.05.26 23:04
Prof. R.Legutko: "Antykaczyzm to najbardziej odmóżdżającą postawą polityczną ostatnich dwóch dekad w Polsce". Za zrodzenie sie takiego wynaturzenia odpowiada POlszewicki salon z GazWyb na czele. To środowisko dokonało wiekszej degradacji w umysłach polskiego społeczeństwa niż komunizm. Za to zostaniecie rozliczeni, skarlała pseudo inteligencjo! Witaj @Gandalfie - zapisuję się do "Szwadronu taczkowego". Trza Polskę zacząć sprzątać!
anonim2013.05.26 23:08
@habakuk -"demagoga starca i chorego z nienawiści do inaczej myślących troglodyty" - ten tekst to o kim? O sobie piszesz czy o swoim znajomym?