14.04.21, 08:30Screenshot Youtube

Kto chce zabrać Kościołowi Jezusa? Paweł Lisicki UJAWNIA prawdę!

Liczne w ostatnim czasie ataki na Kościół zmuszają nas do zadania sobie pytania o to, co jest dla nas najważniejsze. Czy Polska bez Kościoła byłaby taka sama? O tym, jak z naszej świadomości chce się usunąć Jezusa Chrystusa opowiada Paweł Lisicki w swojej najnowszej książce „Kto fałszuje Jezusa?”.

Żyjemy obecnie w Polsce w nowej rzeczywistości. Antykatolicyzm nie jest już znakiem rozpoznawczym wąskiej, elitarnej grupy, lecz staje się zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Ma on też coraz silniejsze wsparcie wielkich mediów. Znacząca jest pod tym względem ewolucja, jakiej uległa największa kiedyś i najbardziej znacząca polska gazeta – „Gazeta Wyborcza”. Jeszcze kilka lat temu dołączała do swoich wydań zeszyty poświęcone świętym katolickim lub znanym obrazom maryjnym, teraz bezwzględnie wspiera antychrześcijańskie wybryki. W oczach coraz większej liczby jej publicystów religia jest po prostu z zasady zła, niegodziwa i jako taka powinna zostać usunięta.

Bolszewizm w nowym wydaniu

Jak przekonywała w listopadzie 2020 roku Nina Sankari, jedna z mistrzyń takiego myślenia, w „Wysokich Obcasach”: „Z fundamentalizmem w stosunku do religii jest jak z łodygą w stosunku do korzeni. Można obciąć pędy, ale jeśli korzenie zostają w ziemi, to prędzej czy później pędy odrosną. Religia zawsze prędzej czy później będzie rodzić fundamentalizm”. Zawodowa ateistka i feministka perorowała dalej: „Pod tym względem religia jest wręcz szkodliwa, bo przypisuje jakimś nadnaturalnym istotom wpływ na nasz świat, jego funkcjonowanie. Daje nieprawdziwy obraz rzeczywistości, stoi w sprzeczności z nauką”. Nic w tym nie ma nowego w porównaniu do pierwszych bolszewickich uzasadnień szkodliwości wiary. To typowe wyznanie racjonalistów już od XVII wieku: czego nie widać, tego nie ma. Religia w takim ujęciu staje się formą chorobliwej obsesji. Religia to w oczach ateistów rozsadnik zła, zarówno w tym, co się tyczy poznania, jak i moralności. To swego rodzaju wrzód na ciele ludzkości. Należy się go za wszelką cenę pozbyć – na razie jeszcze, przyznaje bohaterka wywiadu w „Wysokich Obcasach”, bez użycia przemocy, bo to nieskuteczne. Są inne, lepsze metody.

ZOBACZ WIĘCEJ W KSIĄŻCE „KTO FAŁSZUJE JEZUSA?”

To czysta propaganda

Jakie? Czytelnik szybko się tego dowiaduje. Sankari chwali się, że Polskę „już po raz trzeci odwiedził David Rand, prezes Kanadyjskich Ateistycznych Wolnomyślicieli, który prowadzi słynnego bloga Atheology, czy David Silverman, autor książki „Walcząc z Bogiem” [Fighting God] i inicjator największego jak dotychczas zgromadzenia ateistycznego na całej kuli ziemskiej, mianowicie Reason Rally, wiecu na rzecz rozumu, w którym wzięło udział około 30 tys. ateistów”. Nie znają państwo tych nazwisk? Nic dziwnego. Wielu Polakom nic one nie mówią. A szkoda. Bo powinny. Nie dlatego, żeby ci ludzie mieli coś szczególnie celnego do powiedzenia na temat sensu życia, ale dlatego, że pokazują, jak powoli do Polski wpływa niebezpieczna trucizna… Pod wpływem nieustannie sączącej się z Zachodu propagandy ateistycznej Polska zaczyna się zmieniać. Widać to nie tylko na ulicach w październiku i listopadzie 2020 roku. Widać to nie tylko dzisiaj na niektórych stronach w mediach społecznościowych. Nie tylko na wielkich portalach, które coraz częściej, dokładnie tak jak na Zachodzie, próbują sprzedawać różne fałszywe sensacje dotyczące początków chrześcijaństwa. Innym niepokojącym dowodem jest rosnąca liczba apostazji.

Kto chce zabrać Kościołowi Jezusa?

Zachodni ateiści walczą jednak nie tylko ogólnie z religią, ale szczególnie z chrześcijaństwem. To zaś oznacza, że muszą systematycznie atakować Kościół. Żeby zaś ostatecznie pozbyć się Kościoła, należy wcześniej pozbawić go jego historycznej wiarygodności. Krótko: Kościołowi trzeba zabrać Jezusa Chrystusa. Dlatego ostrze racjonalistycznej krytyki skierowane jest przeciw Chrystusowi jako Synowi Bożemu: bo tylko będąc Synem Bożym, stanowi On prawdziwą podstawę nadprzyrodzoności Kościoła. W Polsce znowu to dopiero początek. Dawniej ze względu na wielki szacunek dla katolicyzmu racjonalistyczni krytycy Nowego Testamentu przez długie lata nie mieli czego nad Wisłą szukać; teraz to się zmienia. Wraz ze wzrostem popularności racjonalistycznej krytyki religii rośnie zainteresowanie nowym podejściem do Jezusa. Kwestionowaniem historycznej prawdziwości obrazu Chrystusa, jaki przekazuje Kościół, zajmują się głównie byli księża, którzy wskutek zachłyśnięcia się zachodnią, liberalną egzegezą stracili wiarę i teraz są, można tak to nazwać, najbardziej wykształconym trzonem ruchu ateistycznego. To oni właśnie – Stanisław Obirek, Tadeusz Bartoś czy Tomasz Polak – próbują dokonać duchowego przewrotu.

Radykalnie ateistyczna myśl dociera zatem do Polski coraz szerszym strumieniem. Ma ona już swoje polityczne, publiczne przedstawicielstwo, ma swoje katolickie (?) przyczółki. Jak się przed nią bronić? Trzeba, tak sądzę, sięgnąć do źródeł. Trzeba sięgnąć do tych najważniejszych zachodnich autorów, którzy są swego rodzaju zapleczem intelektualnym dla polskich bezbożników. Ci nie wymyślili, powtarzam, nic nowego. Są, używając wdzięcznego określenia towarzysza Lenina, pasem transmisyjnym do polskich mas. Przenoszą nad Wisłę spolszczoną wersję tak zwanych osiągnięć krytycznej i racjonalistycznej metody badania Pisma Świętego, która od lat triumfuje na zachodnich uniwersytetach. Dlatego należy sprawdzić, kto ma w tym sporze rację. Czy nowi ateiści, jak lubią się określać zachodni popularni bezbożnicy, faktycznie mają coś nowego do powiedzenia? Czy dysponują nową wiedzą, która kazałaby nam odrzucić odziedziczoną wiarę? Czy faktycznie dzisiejsi ateiści dysponują lepszymi i bardziej przemyślanymi argumentami niż ich protoplaści, tacy jak choćby w XVII i XVIII wieku Baruch Spinoza czy Hermann Samuel Reimarus? W książce „Kto fałszuje Jezusa” spróbuję przedstawić poglądy na temat Jezusa i powstania chrześcijaństwa wyznawane przez trzech najbardziej dziś znanych ateistów – Chri- stophera Hitchensa (zmarłego w 2011 roku), Richarda Dawkinsa i Yuvala Noaha Harariego. Ich książki sprzedają się w milionowych nakładach, a oni sami cieszą się niesłabnącą popularnością, powoli też coraz większą w Polsce. Pokazuję, jak wątłe i słabe są podstawy ich rozumowania oraz jak miałkie są ich zarzuty. Są oni jednak jedynie popularyzatorami. Żeby zrozumieć fenomen współczesnego ateistycznego podejścia do Jezusa, należy cofnąć się o krok i dotrzeć do tych teologów, którzy dostarczają nowym ateistom swego rodzaju naukowej podbudowy.

Paweł Lisicki

Fragment tekstu pochodzi z książki „Kto fałszuje Jezusa?” autorstwa Pawła Lisickiego, Wydawnictwo Esprit 2021

Komentarze

antoni.s2021.04.18 17:35
Lisicki zapewne jest po kul-u, to takie kościelne kiejkuty, szkoliło się tam agentów.
rebeliant2021.04.18 15:58
Chrystus zabrał ludziom Jezusa i dlatego ci wołają teraz "uuu Jeżu" - jakiegoś jeża wołają.
Już go wam zabrałem2021.04.18 11:58
Trzymam w beczce po kapuście i nie oddam.
Rydz2021.04.17 19:49
Kto chce zabrać Kościołowi Jezusa? - na przykład ONI. Ja zawsze mówię: "Panie Jezu zajmij się nim. Gratulujemy tego co pan robi dla Polski. Jest pan naprawdę genialny. Chwała panu" - zwrócił się Rydzyk do Daniela Obajtka.
Jakub2021.04.17 16:39
Panie Lisicki, prawdopodobnie od dłuższego czasu następuje wrogie przejmowanie KRK. Przyspieszyło po abdykacji Benedykta XVI. Nic Pan o tym nie wiesz? Czy nie chcesz wiedzieć? Pana Jezusa nie można sfałszować, ale Jego Nauki tak.
Ciekawe2021.04.17 12:55
To Lisicki i jemu podobni jest w posiadaniu Jezusa?
Anonim2021.04.17 15:45
Oczywiście, to są właściciele PRAWDY, nie wiedziałeś tego
Anonim2021.04.17 10:12
teraz już wiem dlaczego to protestantyzm jest słuszną drogą do zbawienia
Jakub2021.04.17 16:41
Nie jest słuszną drogą lecz fałszywą.
Tom Bombadil2021.04.17 6:08
Górą Lisicki - odważny i mądry pisarz! Trzeba i warto czytać!
katolicka deratyzacja Polski.2021.04.16 15:05
Czy Fronda specjalnie i celowo propaguje ateizm,i profanowanie swietosci ?
robaczek2021.04.16 14:23
TAK!!!!! POLSKA TRADYCJA TO RELIGIA PASTERZY HEBRAJSKICH SPRZED KILKU TYS LAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! brawo miśki ;] brawo ;]
sołtys2021.04.16 14:38
Robaczku kultywuj dalej te religie ateistycznych nieukow .Mniemam ze jestes humanista i fizyki chemi matematyki niie uprawiasz ?
robaczek2021.04.16 14:43
powaznie na argyumenty chcesz sie tutaj spierac????????? ;] .................................... dziadku no!!! .................. ;] wode w winko zamieniasz misku???? a moze chebek w mięsko???????? na której chmurce mieszka Jezus?????? a diabelek przychodzi do ciebie??? anolek moze cie pilnuje zebys pod samochod nie wpadl??? ............................................................
Ed2021.04.16 21:21
robaczki to rozumku za wiele nie mają.
Ja2021.04.16 9:38
Pytanie powinno raczej brzmieć: Dlaczego niektórzy hierarchowie Kościoła próbują odebrać Jezusa wiernym?
Torchwood2021.04.16 7:53
"Czy Polska bez Kościoła byłaby taka sama?" Oczywiście, że nie. Po wyrugowaniu tych starożytnych przesądów Polska byłaby zdecydowanie lepsza.
rychu2021.04.16 14:39
Lepsza od kogo ?
katolicka deratyzacja Polski2021.04.16 14:58
Nie watplmy,ze bylaby lepsza dla was komunistow. Tylko ostrzegam,juz tego probowaliscie i zamordowaliscie kilka milionow Polakow,i jakos sie wam to nie udalo. Jednak nastepnym razem bedziemy sie mscic,i nie bedzie zadnej amnestii,tak jak teraz.
Anonim2021.04.16 1:35
Wielcy naukowcy w czasach wojującego ateizmu zawsze przyznawali, że Bóg jest. Bo to wynika z naukowych faktów. By nie pisać za dużo podaję tylko link do wykładów naszego polskiego fizyka. Zachęcam naukowo wojujących z Bogiem ateistów i tych co Boga nie lubią albo nie chcą znać do oberzenia wykładów prof. Krzysztofa Meissnera. Może niektórzy ślepi od nienawiści do Boga przejrzą na oczy. Te wykłady dotyczą nauki i wiary. 1. https://www.youtube.com/watch?v=HhSdMIeNRHU 2. https://www.youtube.com/watch?v=291sutj35Mo Warto obejrzeć jeszcze inne jego wykłady. Prof. Meissener naukowo wykazuje że m.in. czas dla czastek niematerialnych nie istnieje - np. foton. Księgi religijne nazywają Boga m.in. Panem Światła. My wiemy że Bóg jest poza czasem.
LISICKI ZAMKNIJ RYJ2021.04.15 18:06
PRAWDZIWI CHRZESCIJANIE TO PROTESTANCI A NIE PLUGAWE KATOLIKI CO RUCHAJO MAŁE DZIECI
Pagnus traditionis2021.04.15 21:47
Gratuluję komentarza. Niezwykła mądrość oraz inteligencja. Przenikliwa analiza zagadnienia oraz precyzja i kultura języka w wyrażaniu poglądów.... Pała i do oślej ławy!!!
sołtys2021.04.16 14:42
To takie są te protestanty ? Gratuluje twojemu pastorowi pewnie Chojeckiemu
fdf2021.04.15 15:55
Oddaj kaczorze jezuska!
Max2021.04.14 23:01
A z ateizmem jest tak, że prędzej czy później wyrośnie z niego totalitaryzm czyli państwo będzie chciało zająć miejsce Boga. To właśnie autonomicznie funkcjonująca religia chroni nas przed ogarnięciem przez państwo całej naszej rzeczywistości. Dlatego jest solą w oku zamordystów. Pozostaje im ją zniszczyć lub przejąć.
Emeryt2021.04.15 11:06
Obserwująć działania rządzących mam wrażenie, że jest zupełnie odwrotnie.
Tomek2021.04.16 14:44
Staryś i głupiś
Anonim2021.04.14 20:06
Panie Pawle, jak należy rozumieć słowa Chrystusa: "Jam zwyciężył świat."
kumaty2021.04.16 9:54
Przez Krzyż i Zmartwychwstanie.
Anonim2021.04.14 19:47
Lisiecki nie ujawnia prawdy, bo ogólnie jest raczej znana, tylko ją zgrabnie przypomina. Niech apeluje do katolickich naukowców, by dobrali się, fachowo i naukowa do tych antychrześcijańskich publikacji. Już niektóre teksty Starego Testamentu są racjonalnie polemiczne względem ówczesnego pogaństwa, Chrystus wobec tych, którzy nie rozumieli jego osoby i nauk lub stawali przeciwko tak samo Ewangeliści, tak samo ojcowie Kościoła to dlaczego nie można czynić tego dziś: racjonalnie uzasadniać wiarę i racjonalne wytykać błędy i nonsensy dzisiejszych pogan. Powtarzam, rozumnie, rozumnymi a nie tylko emocjami uzasadniać wiarę i polemicznie zwalczać błędy. Argumentami! Ale NIE WOLNO MYLIĆ RACJONALIZMU Z RACJONALNOŚCIĄ (ROZUMNOŚCIĄ ARGUMENTACJI KATOLICKIEJ). /stp/
matis892021.04.14 18:15
Ryba psuje się od głowy. Szatanistyczny, lewacki PIS nagania do globalnego szczepienia Antychrysta produktami na bazie zamordowanych dzieci w aborcji. Szatanistyczny PIS oficjalnie wspiera, realizuje i reklamuje państwo bezgotówkowe Antychrysta do znamienia Bestii........itd
katolicka deratyzacja Polski2021.04.16 15:02
Konfederacja Targowicka systematycznie prowadzi dywersje ideologiczna,dokonujac destrukcji panstwa polskiego. Ale takze prowadzac dywersje walki z epidemie,morduje tysiace Polakow w ramach rosyjskiej wojny hybrydowej.
Kris2021.04.14 16:40
Jezus Chrystus jest moim Panem i Bogiem. Codziennie prowadzi mnie do Niego Niepokalana Maryja, moja najdroższa Matka. Odkąd przyjąłem Go w swoim życiu do serca, jestem szczęśliwym człowiekiem.On uczy mnie miłosiernej miłości do Was wszystkich. Powierzcie swoje życie Jezusowi, a nigdy się nie zawiedziecie.
Tomek2021.04.14 17:42
Potwierdzam - ja również. Jeśli będziemy z Bogiem, to któż przeciw nam!
itd2021.04.14 16:08
Lisicki odleciał. Po pierwsze mamy "pandemię", której kler nie neguje więc ludzie olali kler i kościół. Po drugie kler wlazł w buciorach do polityki więc suweren ma dość. Kościół się sam zaorze jak w Irlandii.
rebeliant2021.04.14 15:12
AAA !!! - chwytliwy temat. A po ile te mitologie ?
Kto chce zabrać Kościołowi Jezusa?2021.04.14 14:33
Paweł Lisicki UJAWNIA prawdę!//// Liczne w ostatnim czasie ataki na Kościół zmuszają nas do zadania sobie pytania o to, co jest dla nas najważniejsze. Czy Polska bez Kościoła byłaby taka sama? O tym, jak z naszej świadomości chce się usunąć Jezusa Chrystusa opowiada Paweł Lisicki w swojej najnowszej książce „Kto fałszuje Jezusa?”. Żyjemy obecnie w Polsce w nowej rzeczywistości. Antykatolicyzm nie jest już znakiem rozpoznawczym wąskiej, elitarnej grupy, lecz staje się zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Ma on też coraz silniejsze wsparcie wielkich mediów. Znacząca jest pod tym względem ewolucja, jakiej uległa największa kiedyś i najbardziej znacząca polska gazeta – „Gazeta Wyborcza”. Jeszcze kilka lat temu dołączała do swoich wydań zeszyty poświęcone świętym katolickim lub znanym obrazom maryjnym, teraz bezwzględnie wspiera antychrześcijańskie wybryki. W oczach coraz większej liczby jej publicystów religia jest po prostu z zasady zła, niegodziwa i jako taka powinna zostać usunięta.
Bolszewizm w nowym wydaniu2021.04.14 14:34
Jak przekonywała w listopadzie 2020 roku Nina Sankari, jedna z mistrzyń takiego myślenia, w „Wysokich Obcasach”: „Z fundamentalizmem w stosunku do religii jest jak z łodygą w stosunku do korzeni. Można obciąć pędy, ale jeśli korzenie zostają w ziemi, to prędzej czy później pędy odrosną. Religia zawsze prędzej czy później będzie rodzić fundamentalizm”. Zawodowa ateistka i feministka perorowała dalej: „Pod tym względem religia jest wręcz szkodliwa, bo przypisuje jakimś nadnaturalnym istotom wpływ na nasz świat, jego funkcjonowanie. Daje nieprawdziwy obraz rzeczywistości, stoi w sprzeczności z nauką”. Nic w tym nie ma nowego w porównaniu do pierwszych bolszewickich uzasadnień szkodliwości wiary. To typowe wyznanie racjonalistów już od XVII wieku: czego nie widać, tego nie ma. Religia w takim ujęciu staje się formą chorobliwej obsesji. Religia to w oczach ateistów rozsadnik zła, zarówno w tym, co się tyczy poznania, jak i moralności. To swego rodzaju wrzód na ciele ludzkości. Należy się go za wszelką cenę pozbyć – na razie jeszcze, przyznaje bohaterka wywiadu w „Wysokich Obcasach”, bez użycia przemocy, bo to nieskuteczne. Są inne, lepsze metody.
To czysta propaganda2021.04.14 14:35
Jakie? Czytelnik szybko się tego dowiaduje. Sankari chwali się, że Polskę „już po raz trzeci odwiedził David Rand, prezes Kanadyjskich Ateistycznych Wolnomyślicieli, który prowadzi słynnego bloga Atheology, czy David Silverman, autor książki „Walcząc z Bogiem” [Fighting God] i inicjator największego jak dotychczas zgromadzenia ateistycznego na całej kuli ziemskiej, mianowicie Reason Rally, wiecu na rzecz rozumu, w którym wzięło udział około 30 tys. ateistów”. Nie znają państwo tych nazwisk? Nic dziwnego. Wielu Polakom nic one nie mówią. A szkoda. Bo powinny. Nie dlatego, żeby ci ludzie mieli coś szczególnie celnego do powiedzenia na temat sensu życia, ale dlatego, że pokazują, jak powoli do Polski wpływa niebezpieczna trucizna… Pod wpływem nieustannie sączącej się z Zachodu propagandy ateistycznej Polska zaczyna się zmieniać. Widać to nie tylko na ulicach w październiku i listopadzie 2020 roku. Widać to nie tylko dzisiaj na niektórych stronach w mediach społecznościowych. Nie tylko na wielkich portalach, które coraz częściej, dokładnie tak jak na Zachodzie, próbują sprzedawać różne fałszywe sensacje dotyczące początków chrześcijaństwa. Innym niepokojącym dowodem jest rosnąca liczba apostazji.
Anonim2021.04.14 14:18
Niech tylko typki jak Lisicki, uzyskaliby pełnię władzy, jest to na szczęście już niemożliwe, ale pogdybajmy, wówczas wróciłoby chrześcijaństwo z okresu jego rozkwitu tj. z czasów średniowiecza i ok. 200 lat nowożytności. Jakież wtedy piękne rzeczy miały miejsce: przymus religijny, słuszna kara dla heretyków, żydzi w gettach, krucjaty na innowierców, tortury podczas przewodów sądowych, wojny religijne, bicie w dzwony i śpiewy nabożne na wieść o wytraceniu jakiejś nieprawomyślnej tłuszczy. I co źle by było - wszyscy chodziliby grzecznie jak szwajcary, nawet kapcie takim Lisickim przynosiliby i to nie jest dziwne, panowałaby przecież daleko idąca homogenizacja przekonań, wszyscy wyznawali by bez słowa sprzeciwu jedną jedynie słuszną doktrynę i jedynie słuszny sposób na życie. O pluralizmie poglądów zapomnij, i to byłoby dopiero pięknie.
Matylda2021.04.14 13:11
Sranie w banie panie Lisicki. Mieszasz pan w głowach i w pojęciach. Krótko mówiąc: "polskie katoliki" wyciągnęli ręce bo zbyt wiele. I skończyło się tolerowanie tego katolickiego bełkotu. Chcecie sobie być religijni? Bądźcie sobie u siebie w domu, a nie w szkole, urzędzie czy w sądzie. I to samo dotyczy islamu, judaizmu i innych klech i legend ludowych. Tyle w temacie
Monia2021.04.14 16:14
Naucz sie tabliczki mnożenia poźniej wywietrz kuciape
Tomek2021.04.14 12:53
Ale sie zebrał sanhedryn pod tym wpisem. Krew jego na nas i na nasze dzieci
Alojzy Cedzidło2021.04.14 12:18
Słaby jestem w zrozumieniu tych naukowych wywodów religijnych . Słaby ale nie ślepy . Pan Lisicki ma chyba rację. Czuć tą walkę z kościołem na kilometr . Ciężko jednak dopatrzyć się obrony , jakiejś przekonującej reakcji nas katolików . A tuż obok widać prężność islamu . Ba ,prężność wspierana przez nas samych . Przez nas lub przez władzę państwowe . ( Nie nasze, polskiE ) Warto to przemyśleć Do naszej " cywilizacji " pcha się na siłę "cywilizacja " islamu . Ateiści walczący z kościołem , to ich , może nieświadomi pomocnicy ( może) . Tolerowani ,chwaleni . Do czasu . Bo po czasie albo będą musieli Allacha czcić , albo mądre główki stracą. No i to mieszanie cywilizacji . To się do tej pory nie udało w cywilizowanym świecie . Pewno się mylę . Mam do tego prawo . Bo przecież taka np. florlain Merkel mądrzejsza ode mnie a bramy Allachowi otwarła .
Anonim2021.04.14 12:24
Pan jak zwykle celnie i na temat. Dziękuję.
Alojzy Cedzidło2021.04.14 12:32
Nie chcę , ale muszę .... Muszę podziękować za komplement . Tak mi się to rzadko trafia . Chociaż były i komplementy udawane . Pozdrawiam.
Emeryt2021.04.14 12:07
Chrzescijaństwo to powolny proces zmian i tworzenia dogmatów i zasad przez ponad 20 wieków. Tak naprawdę pozbawiony naleciałości ruch, to tylko kilka pierwszych wieków po Chrystusie, kiedy nie było jeszcze powiązane z cesarstwem rzymskim i niemieckim. Takie jakie znamy z jego zasadami i sakramentami powstało bardzo późno bo dopiero po soborze Turyńskim jako odpowiedź na reformację Lutra. Jeszcze przez kilka wieków dodawano kilka dogmatów takich chociazby jak w XVIII w dogmat o nieomylności Papieży. Ale kogo to obchodzi, najlepiej przyjąć, że Jezus to wysoki blondyn o niebieskich oczach a jego Matka to typ skandynawski?
renata2021.04.14 12:57
nigdy nie widziałam wizerunku Jezusa jako blondyna z niebieskimi oczami. Może jakiś przykład?
Emeryt2021.04.15 10:44
Móglbym kilka zamiescić gdyby była taka mozliwość
leszczyna2021.04.14 13:17
Dogmat o nieomylności papieży uchwalił Sobór Watykanski I, 1869-70. Soboru Turynskiego nie było, był Sobór Trydencki, Szanowny @Emerycie.
Emeryt2021.04.15 10:43
Masz rację, przepraszam za przejęzyczenie myślałem o jednym a napisałem drugie. Meritum mam nadzieje, że zachowałem.
leszczyna2021.04.15 21:22
Tak niezupełnie, ale i nie od rzeczy, bo sakramenty były od początku chrześcijanstwa, taki chrzest np. czy małżenstwo albo konfirmacja. Natomiast różne były liturgie ich sprawowania, np. spowiedź była publiczna z określonych grzechów ciężkiego kalibru, jak apostazja, zabójstwo czy cudzołóstwo. Spowiedź wyłącznie indywidualną ustalił faktycznie Sobór Trydencki.
Emeryt2021.04.15 10:47
Czyli to nawet wiek XIX, pamięć mnie trochę zawiodła.
zorro2021.04.14 12:00
Aleś Pan wymyślił. Przecież to absurd, jak można komukolwiek zabrać Jezusa, Buddę, Atenę? Nikt ich nigdy nie posiadał.
Anonim2021.04.14 11:52
Paweł Lisicki to ten sam dziennikarz który bronił masona Wildsteina?
Tomek2021.04.14 11:47
Dla żydow Jezus i matka jego -to poszukajcie sobie bo nie godzi sie pisac .Ale gdy piszesz o żydach i ich przewrotnosci to to wrrzucaja ze Jezus i jego matka to żydzi.Plemie żmijowe
wkrw2021.04.14 11:52
Jeśli dobrze da się zrozumieć twój bełkot, to lękasz się powiedzieć głośno, że Jezus i Matka BYLI ŻYDAMI? :D TAK, BYLI ŻYDAMI i matka Jezusa nie była blondynką, bo być nią nie mogła, gdyż miała semickie pochodzenie. Ona i wszystkie kobiety występujące w testamencie. Jak to bidoku przeżyjesz?
Tomek2021.04.14 12:51
Gudłaju jakis ty żyd ,Tys chazar.Wasz Szlomo Sand powiedział ze żydoskiego narodu nie ma i nigdy nie było
renata2021.04.14 13:02
każdy katolik dobrze wie, że Jezus i jego Matka byli Żydami. Nikt tego nie kwestionuje, a wręcz przeciwnie. To tacy jak Pan, którzy nie mają pojęcia o katolicyzmie, wmawiają że katolicy przedstawiają Jezusa jako blondyna z niebieskimi oczami. Proszę o jeden, przynajmniej, przykład.
wkrw2021.04.14 13:10
Jeszcze raz:D Proszę czytać ze zrozumieniem :D :D, te robaczki to literki, a literki tworzą słowa, słowa zdania zdania niosą treść, którą tylko trzeba to zrozumieć :D
Wandzia2021.04.14 14:12
Jezus byl aryjczykiem dokladnie gallilijczykiem urodzonym na ziemi palestynskiej. Kwestia Zydow , Judei, panstwa zydowskiego, ziemi zydowskiej jak i Izraela to niezdefiniowane i sprecyzowane przekazy historyczne , ktore sa interpretowane w rozny sposob.
nie ślepy2021.04.14 17:47
Ale "teolodzy" się tu zebrali...! Kobieto co ty bredzisz! A o Niepokalanym Poczęciu Matki Pana Jezusa ty słyszała? A jaki to Żyd jest niby ojcem Pana Jezusa według ciebie? Oj ty masz pojecie o "katolicyzmie"...żenada!
wkrw2021.04.15 13:24
Nawet przyjmując teorię "niepokalanego" :D:D poczęcia, to objaśnię, ŻYDEM JEST SIĘ PO MATCE więc pochodzenie ojca jest gooowno warte :D :D, a mateczka była ŻYDÓWKĄ, semitką, o charakterystycznych rysach i ciemnych włosach, a nie słowiańska blondynką s monideł. I jak samopoczucie? :D :D
kefas2021.04.14 11:34
Religia jest własną drogą do Boga, stawiacie sobie kapliczki czcząc bożków. Bóg jedynie potrzebuje naszych czystych serc, naszej miłości do siebie i bliźniego oraz wiary. Reszta nie jest potrzebna do zbawienia tym bardzie zdemoralizowany do cna KRK.
Czesław2021.04.14 10:57
Chrześcijaństwo ma się w Polsce dobrze, czego nie można powiedzieć o katolicyzmie. Liczne apostazjei nie oznaczają porzucenia wiary chrześcijańskiej, ale chęć odejścia z instytucji kościoła katolickiego. To że jest ich dużo mimo utrudniania ich złożenia jest znamienne. Zaczekajmy na wyniki spisu powszechnego. Tu nikt nie utrudni Polakom oświadczenia, że nie poczuwają się do przynależności do KK. Kościół też nie będzie w stanie ukryć tych wyników. Może być ciekawie - http://chcesieliczyc.pl
Anonim2021.04.14 10:23
Zmurszała ruina się wali, a ci co zostaną pod gruzami, cienko popiskują. O panu mówię, panie Lisicki.
Mariusz2021.04.14 10:45
i na tym miejscu powstaje potężny, przecudowny gmach tak mozolnie budowany przez wiecznie żywego towarzysza Lenina, wielkiego Stalina, przewodniczącego Mao, i Ojca Narodu Kim Dzong Una (albo Dua, nie pamiętam)
Anonim2021.04.14 11:37
Proste i prymitywne umysły nie ogarniają niczego bardziej skomplikowanego niż prosty układ dwubiegunowy. Uważają, że jak ktoś nie jest katolickim fundamentalistą, to musi być komunistą. I ty jesteś właśnie przykładem takiego prostego jak kij do szpadla matołka...
Werner2021.04.14 12:12
Jest jasne po co taki anonim wystepuje na tych stronach , by szczuc, obrazac, zaklamywac, atakowac bez wzgledu na temat.Jest wiec ziarnem zarazy ,ktora ma zakielkowac u czytajacych. Nie ma dyskusji, wymiany zdan, jest wieczny ochydny atak czesto podparty wulgarnym tekstem. Ochyda zainstalowana przez wrogi system, system zla poniewierajacy czlowiekiem. Taki jestes ,sprzedajny smiec bez ludzkich wartosci.
Anonim2021.04.14 12:26
Dziękuje za uznanie, robię co mogę. 😁😁😁😁
wkrw2021.04.14 12:31
Wreszcie ktoś docenił wysiłek ;D :D:D
Emeryt2021.04.14 12:11
Kościół rzymsko - katolicki to tylko jedna z dzieśiątek sekt, która powstała po śmierci Jezusa. Większa część Europy to protestanci różnorodnych wyznań wiary ale mocno bazujących na przekazie biblijnym.
Japa2021.04.14 12:25
Zapomniałeś dopisać " Mówi do Pana , jeden taki co już chce bić czołem o beton "
Jacek2021.04.14 9:51
Nie mylmy chrześcijaństwa z katolicyzmem https://www.gotquestions.org/Polski/katolik-chrzescijanin.html
Emeryt2021.04.15 11:05
Chyba nie pomyliłem?
abcde2021.04.14 9:26
panie Lisicki - czy Pan nie widzisz co się dzieje w naszej Ojczyźnie ja rozumiem że Pan musisz z czegoś żyć, ale trzeba zachować honor to co robią w naszej Polsce to przekształcanie kraju w jakiś obóz z gigantycznymi karami i restrykcjami dla tych maluczkich i "fruktami" dla tych swoich prawomyślnych. Kiedy ta Polska będzie Polską?. Abrahamowi zajęło 40 lat do doprowadzenia swojego narodu "wybranego" do Palestyny, a my już ile lat po PRL-u?
Mariusz2021.04.14 10:47
Mosze ja cię proszę, nie bredź
leszczyna2021.04.14 13:09
Faktycznie, zacznij od ABCDE, bo mylą Ci się Abraham z Mojżeszem. A tak przy okazji, Mojżesz nie wprowadził Żydów do Palestyny, ale Jozue.
Japa2021.04.14 18:42
Jak Pani śmie zwracać uwagę komukolwiek tu na Frondzie. Tu sami' spece wszechnak' głoszą jedyną prawdę. A temat ? Eee tam...
AAAtomek2021.04.14 9:16
Towarzyszu Lisicki, ja rozumiem, że w waszej katoprawackiej główce wszyscy sąsiedzi i najlepiej Polacy powinni chodzić co niedzielę do kościoła, być posłuszni proboszczowi oraz nie wychylać się z katolickiego kręgu zainteresowań, gdyż w innym przypadku zostaną nazwani bolszewikami? Ale na "miłość boską", Lisicki, większość Polaków (dzięki waszej katolickiej pracy) olewa katolicyzm z całym jej szamanizmem. Więcej nie chce mi się pisać żeby promować książkę, która w zasadzie ma jeden cel - zarobić na autora. :D
Golfstrom2021.04.14 9:35
Nauka bowiem krzyża, głupstwem jest dla tych, co idą na zatracenie, mocą Bożą zaś dla nas, którzy dostępujemy zbawienia. (1 Kor 1, 18)
kuba powiatowy2021.04.14 14:14
Kretynizm nabyłeś w "procesie życiowym" czy wyssałeś z cycka matki ?
AAAtomek2021.04.14 14:38
Możliwe, że wyssałem z cycka twojej matki?
Anonim2021.04.15 20:34
Twoja matka nie widziała sensu żeby cię karmić?
AAAtomek2021.04.17 23:45
Jest katoliczką, a ja panteistą.
katolicka deratyzacja Polski2021.04.16 15:04
Chwala Bogu,ze Atomek to znany idiota i kabotyn,ktory strasznie soba sie cieszy !
AAAtomek2021.04.17 23:48
Stwierdzenie o idiotyzmie innej osoby od idioty takiego jak ty, jest infantylne.
Piotruś Pan warzysta2021.04.14 9:11
A najlepsze jest to że te ścierwa do rypania tzn feministki z wyglądem powyżej 5/10 (Bo brzydkich nie wina że dodają sobie otuchy taką solidarnością) powołują się na racjonalizm a jednocześnie wszystkie czarują - przykład? - Ich czerwona błyskawica mająca na celu zaprogramowanie wszelkiego elektronu - żeby każda kobieta miało prawo współżyć ze wszystkimi. O tą sprawę jest wojna od początku dziejów - że ja jako Diabeł i moja samoświadoma twarz - ten dureń piszący - wiemy że takie kobiety trzeba lać od małego a jak się doświadczą z mężczyzną i próbują iść do następnego trzeba obedrzeć je ze skóry bo będzie coraz gorzej - A wszyscy tzw święci i nie święci mówią że my krzyż jesteśmy winni, bo pokonuje ich uczucie miłości pod wpływem chwili i strach i pierwszy Peter rasta co twierdzi że wszyscy są równi i powinni się kochać, a pojęcie struktur seksualnych to wymysł nie liczącego się samotnego szaleńca.
AAAtomek2021.04.14 9:20
Piotrusiu, zdalne lekcje się zaczęły! Spóźnisz się.
AAARozporek2021.04.14 14:29
Krew jego na nas i na nasze dzieci
wkrw2021.04.14 9:00
Wierzcie sobie w co chcecie, tylko macie ból dooopy, bo jest coraz mniej owiec do strzyżenia i będzie ich jeszcze mniej. O to jest całe wycie i dorabianie ideologii, bo jak powszechnie wiadomo, kościół wznieca KASA i WŁADZA, ot i cała tajemnica "wiary". Poza tym "ataki" na kościół to nic innego, jak mocne artykułowanie do klechów ODPIEEEDOLCIE się od naszego życia. Cała filozofia. Takie trudne do pojęcia?
ZERRO2021.04.14 8:47
Pan Jezus sam się wyprowadził z Kościoła opanowanego przez księży sodomitów i pedofilów.
Wojtek,2021.04.14 8:57
Widział Pan, że się wyprowadził, może niósł Pan Jezusowe walizki? Jak małe jest takie myślenie - wykazujące zero zrozumienia czym jest Kościół....
Samanta2021.04.14 9:16
Super wpis, poprawił mi humor, a w tych czasach to bezcenne :) Miłego dnia!
Golfstrom2021.04.14 9:40
Nie, Jezus nie wyprowadził się z Kościoła. Bo Kościół jest słaby i grzeszny (zaczynając od św. Piotra zdrajcy, św. Pawła pogromcy wierzących, itd, itd). Bez grzechu jest tylko Bóg.