21.01.19, 10:45

,,Mowa nienawiści'' to lewacki instrument niszczenia tradycji

,,Widzimy dzisiaj właśnie, że „mowa nienawiści” dotyczy wszystkich, którzy nie zgadzają się na wywrócenie wartości, na których opiera się nasza tożsamość, kultura i cywilizacja. Jest to ukryty zamach, który ma podkopać fundamenty naszej cywilizacji'' - powiedział prof. Piotr Jaroszyński, kierownik Katedry Filozofii KUL i wykładowca WSKSiM. Uczony był gościem ,,Aktualności dnia'' ,,Radia Maryja''.

Jak przypomniał prof. Jaroszyński, termin ,,mowa nienawiści'' wymyślił George Orwell, umieszczając go w antyutopii ,,Rok 1983''.

,,Dlatego właśnie w momencie, kiedy słyszmy, że ktoś powtarza ten zarzut – i to poważnie – to znaczy, że włączony jest pewien system manipulowania ludźmi, który ma doprowadzić do tego, żeby powstał nowy ustrój totalitarny, taki, gdzie ludzie będą stosowali autocenzurę po to, żeby utrzymać się przy życiu czy żeby utrzymać swoją pozycję choćby zawodową. To obserwujemy na przykładzie zwłaszcza dziennikarzy i polityków, jak oni łatwo się temu poddają po to, żeby być u władzy i po to, żeby zachować swoją pozycję'' - powiedział.

Uczony wskazywał, że środowiska lewackie ustalają, że ,,mowa nienawiści'' to w istocie obrona wszystkiego, co jest ważne dla naszej cywilizacji.

,,Przecież widzimy, co oni wyprawiają, że oni to właśnie, co uznawane jest w tradycji – choćby poprzez Dekalog – za zagrożenie dla człowieka i tutaj na ziemi, i w perspektywie ostatecznej, traktują jako „mowę nienawiści”, czyli każą wycofać się z naszych fundamentalnych zasad i wartości po to, żeby na to miejsce promować jakieś przedziwne mniejszości dlatego, że są mniejszościami, a kiedy bliżej się przyjrzymy, to widzimy, że to jest właśnie zaprzeczenie wszystkiego, co my uznawaliśmy za dobro człowieka, dobro rodziny, dobro narodu. To wszystko ma być odrzucone'' - wskazał.

Prof. Jaroszyński przestrzegał, że lewactwo działa na zlecenie z zewnątrz - i na potrzeby zewnętrzne. Oto cały świat dowiaduje się wbrew faktom, że w Polsce chodzi do zbrodni spodowodwanej ,,mową nienawiści''. To bzdura, ale kto z Meksyku czy Hiszpanii to sprawdzi, zapytał retorycznie uczony.

bb/radiomaryja.pl

Komentarze

toma2019.01.22 9:35
Piotr Jaroszyński ma racje, tradycja Polaków to nienawiść i zawiść.
GAY Pride2019.01.21 15:50
Ks. Stanisław Walczak z apelem do prawactwa, które spowodowało śmierć prezydenta Adamowicza "Totalna opozycja i media – droga Pani Mazurek te dwa słowa w ustach przedstawicielki PiS pełne są nienawiści. Hasło „totalna opozycja” zostało stworzone w celu zniszczenia wszelkiej, prawowitej opozycji. Hasło „część mediów” - też w takich ustach jest jednoznaczne, z podziałem mediów na reżymowe i na media wolne. Zapewniam, że wartości, które reprezentował śp. pan Paweł Adamowicz, są wartościami chrześcijańskimi i humanistycznymi, które Pani zjednoczona prawica konsekwentnie zwalcza. Proszę teraz wyciągnąć konsekwencje wobec dziesiątek tysięcy obecnych na pogrzebie i milionów, opłakujących zmarłego. Swoim „ćwierkaniem” przemieniła Pani żałobę w walkę z porządnymi, uczciwymi ludźmi, w odwet, w zemstę – działania tak oczywiste dla zjednoczonej prawicy. Osobiście po raz kolejny oświadczam, że, jako katolik, jako katolicki kapłan, czuję się, w mych religijnych uczuciach, zraniony przez pani partię. Nie dość, że siejecie nienawiść, to w dodatku jesteście źródłem zgorszenia dla ludzi wierzących i niewierzących. Wraz z zagubionymi przedstawicielami duchowieństwo fałszujecie oblicze chrześcijaństwa. Z okazji terrorystycznego ataku na pana Pawła Adamowicza Polacy okazali solidarność oraz empatię. Nie padło żadne słowo nienawiści. Oprócz tego „ćwierku”, który ptasie trele zamienia w żałosną kakofonię. Wzywam do pokuty i do nawrócenia oraz zadośćuczynienia za wszystko zło, którego autorami jesteście." https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212945811871088&set=a.3487749683517&type=3&theater
Urszula Lipska2019.01.21 18:23
Nie zrozumieją albo zaczną wylewać szambo na kolejnego swojego duchowego ojca. " Swoim 'ćwierkaniem' przemieniła Pani żałobę w walkę z porządnymi, uczciwymi ludźmi, w odwet, w zemstę - działania tak oczywiste dla zjednoczonej prawicy" To sa święte słowa. PiS zionie nienawiścią, ale tę nienawiść przypisuje opozycji. Nareszcie ktoś trafnie określił kto jest winien tego całego zła, ktore mamy w Polsce.
Arkadiusz2019.01.21 12:42
blad profesora czy dziennikarza: ksiazka Orwella ma tytul "1984"
margeritta2019.01.21 12:36
"Rok 1983'' - Orwell stworzył dzieło pod takim tytułem?
lolek2019.01.21 12:27
Nienawiść jest nawet w waszym tytule artykułu Frendzlu poświncony. Lewicowy zamiast lewacki - nie można by napisać??? Czy przyjemnie jest usłyszeć katolski zamiast katolicki???
Krzych Adam2019.01.21 15:08
Termin "lewica" jest znacznie szerszy niż termin "lewactwo". Oczywiście są ludzie którzy błędnie pojmują słowo "lewacki" jako epitet. Tymczasem użyte bez zacietrzewienia, a jako ścisły termin, słowo "lewacki" oznacza że to co jest tak określone jest komunistyczne, ale odmienne od sowieckiej (leninowskiej) wersji marksizmu. BTW, skoro Kreml już nie ustala obowiązującej linii komunizmu, termin "lewacki" traci sens, poza historycznym.
Cykacz2019.01.21 11:52
Nie ma czegoś takiego jak "mowa nienawiści". To tylko termin wymyślony przez tych, którym nie w smak jest krytyka własnego światopoglądu. Teoretycznie każdego, kto nie zgadza się z moim postrzeganiem świata, mógłbym oskarżyć o szerzenie w/w. Bzdura totalna. Jest to po prostu próba kneblowania ludziom ust. Amen.
marmar2019.01.21 11:54
To dlaczego ma być "ochrona uczuć religijnych"? A czym to jest, jak nie kneblowaniem ust?
Anaklamadzama2019.01.21 12:08
Ale obraza uczuć religijnych to już pewnie dla ciebie jest? Coś mi się wydaje że punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia
Krzych Adam2019.01.21 15:37
Skąd się bierze konieczność obrażania uczuć religijnych? Ja tam na przykład nie podzielam wierzeń muzułmanów, żydów, buddystów, hinduistów i całej masy innych wierzeń w tym także w potwora spaghetti. Ale nie odczuwam potrzeby by obrażać wyznawców tych wierzeń, nawet tych z cedzakami na głowach. Dlatego sensowne wydaje mi się zakazywanie obrażania takich uczuć. Choć mową nienawiści tego obrażania nie nazwałbym. Ale niedopuszczalnym chamstwem już na pewno tak.
Maria Błaszczyk2019.01.21 13:30
Coś takiego jak mowa nienawiści istnieje. Akurat nie do końca jest to to, o czym tu mowa ("lewactwo" czy "katolstwo" to zniewaga, a nie mowa nienawiści, choć może mieć podobne skutki)- ale istnieje ponad wszelką wątpliwość. Przykładem są nazistowscy "podludzie" czy "karaluchy" Radia Tysiąca Wzgórz". I co więcej, jest to zjawisko poprzedzające ludobójstwa i inne krwawe jatki. Jest warunkiem sina qua non tego, by ludzie zaczęli mordować swoich sąsiadów. Czy należy pozwalać na mówienie wszystkiego, byle tylko ludziom nie kneblować ust? Czy może bezpieczeństwo i życie ludzi powinno stac jednak przed prawem do mówienia wszystkiego, co ślina na język przyniesie. Jak masz wątpliwości, czy coś jest "mową nienawiści" czy "zniewagą" - to sprawdź, czy podpada pod art 256 i 257 kk i będziesz wiedział. A jeśli masz potrzebę znieważania, to mogę Ci bardzo współczuć, ale to mniej poważna sprawa, ścigana z oskarżenia prywatnego. Ale krytyka czyichkolwiek pogladów pod żaden z tych przepisów nie podpada.
Cykacz2019.01.21 14:34
Problem właśnie w tym, że krytyka poglądów różnych od własnych została nazwana właśnie ową "mową". Krytyka jedynie. Gdy powiem, że nie zgadzam się żeby środowiska LGBT edukowały moje dzieci, to jest to mowa nienawiści czy nie? Przypuszczam że zostałbym przez owe środowiska zlinczowany. A jest to tylko brak mojej zgody na to. A nie żadna "mowa nienawiści". Zniewaga to zniewaga, na to są & kk.
Znienacki2019.01.21 14:44
Gdy powiem, że nie zgadzam się żeby środowiska LGBT edukowały moje dzieci, to jest to mowa nienawiści czy nie? Dyskryminacja. Też brzydko.
Krzych Adam2019.01.21 15:15
E tam, niezgoda na to by ktoś mi czy moim bliskim narzucał "róbta co chceta" nie jest dyskryminacją.
Maria Błaszczyk2019.01.21 15:15
Jeśli powiesz, że nie zgadzasz się, żeby środowiska LGBT edukowały Twoje dzieci tp nie jest mowa nienawiści (z kilku powodów - chociażby dlatego, że nie nawołujesz tu do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, w ogóle nie nawołujesz do nie nienawiści, tylko gadasz głupoty, poza tym polskie prawo w ogóle nie chroni osób LGBT, co jest kuriozalne i przynosi potworne skutki w postaci przemocy - choć to akurat w innych krajach jest penalizowane). Natomiat twierdzenie, że zostałbyś zlinczowany wygląda mi jak zniesławienie. Nie dość, że wygłaszasz kuriozalną uwagę, bo przecież nie masz na to wpływu, czy środowiska LGBT będą edukować Twoje dzieci, poza tym - co Ci to przeszkadza? - to sugerujesz, że ludzie ci są przestępcami, linczującymi innych. No więc nie są (a konkretnie - nie jesteśmy; w życiu nikogo nie zlinczowałam ani nie znam nikogo, kto to zrobił). Co innego w drugą stronę - lincze na osobach nieheteronormatywnych zdarzają się niestety bardzo często.
Reytan2019.01.21 16:55
blaszczak to czolowy klamca i prowokator komunistyczny. Takze donosiciel ubecki do FB na swoich katolickich rozmowcow,i czlowiek podly.
Maria Błaszczyk2019.01.21 21:00
Tak brzydko o panu ministrze??? A niby dlaczego?
Cykacz2019.01.21 15:56
Heh no tak, taktyka analizowania słówek wyrwanych z kontekstu... jak się nie zgadzam to ok, ale jak powiem dlaczego to już zniesławienie... ehh szkoda słów. Albo dyskryminacja. Jednym słowem mowa nienawiści..:-) Osobiście nie ma nic przeciwko osobom LGBT. Naprawdę nie mam. Ale nie podoba mi się przekonywanie mnie na siłę że to jest norma. A tym bardziej dzieci, które dopiero uczą się świata.
Maria Błaszczyk2019.01.21 21:22
Mowa nienawiści dotyczy konkretnych sytuacji. "Kto publicznie znieważa grupę ludności albo poszczególną osobę z powodu jej przynależności:narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości lub z takich powodów narusza nietykalność cielesną innej osoby, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. W wiekszości cywilizowanych krajów dochodzi jeszcze orientacja seksualna i tożsamość płciowa, ale my jesteśmy 30 lat w tyle. No a zniesławienie, bo nie chyba nie chcesz, by wolno było mówić fałszywe świadectwo przeciwko bliźnim swoim? To osoby nieheteronromatywne są linczowane w naszym kraju - ni odwrotnie. Od lat zajmuję się ta tematyką - nieznane mi są przypadki wyrzucenia dziecka w zimie z domu w koszuli nocnej z powodu homofobicznej uwagi. Z powodu nieheteronormatywności - jak najbardziej. Nieznane mi są przypadki pobicia homofobów na plaży, gdy poszli tam na spacer - gejów tak. Albo po wyjściu z klubu, albo w autobusie. Zupełnie nie rozumiem, po co chcesz rozpowszechniać kłamstwa na ich temat (a jakbyś nic do nich nie miał, to byś nie miał też nic przeciwko temu, by uczyli Twoje dzieci). W tym sensie normą nie jest też leworęczność, przez wiele lat była równie wstydliwa jak homoseksualność, jest nawet rzadsza niż LGBT - a chyba nie masz problemu z leworęcznymi nauczycielami? (choc objawione pismo chrześcijan jest przecież negatywnie do niej nastawione, a "Młot na czarownice" jasno kojarzył używanie lewej ręki z tym paskudnym procederem...)
Cykacz2019.01.21 23:54
Mario, przeczytaj książkę "Malowany ptak" Kosińskiego. Skup się właśnie na motywie malowanego ptaka. Zrozumiesz może, dlaczego takie osoby są stygmatyzowane przez społeczeństwo - naturę. Ostrzegam - książka drastyczna. Mieszasz dużo rzeczy. Znam pewnie z pięć osób leworęcznych - ba - sam taki jestem..:-)) Uwierz mi, żadna nie jest homoinna..;-) Nie wiem czy ktoś zmanipulował Twoje myślenie czy sama doszłaś do takich wniosków. Wnioskuję z tego co opiszesz że sama jesteś LGBT. Chwała Ci za to. Bądź sobą, znajdź miłość życia i bądź szczęśliwa. Naprawdę Ci tego życzę. Ale na Boga - nie wmawiaj mi że to jest normalne. Zresztą nie może być naturalne, skoro nie prowadzi w prostej linii do prokreacji. Logiczne to chyba..
Maria Błaszczyk2019.01.22 0:58
Nie, nielogiczne. Po pierwsze - z jakichś przyczyn zapewnia sukces ewolucyjny - inaczej by zniknęło, a przynajmniej częściowo jest uwarunkowane genetycznie (np. większa liczba dzieci u kobiet-nosicielek tego/tych genów czy dobór altrusityczny). I powszechne w świecie zwierząt. I do to za kryterium normalnośći??? Czemuż to normalne miałoby być tylko to, co prowadzi w linii prostej do prokreacji - nawet najbardziej katoliccy katolicy i muzułmańscy muzułmanie na ogół nie rodzą dzici co rok - choć moglibyśmy, biorąc pod uwagę nasz niespotykany w historii poziom odżywienia. Oznacza to, że każdy z nas robi mnóstwo rzeczy, nie prowadzących w prostej linii do prokreacji - jak pisanie komentarzy na Frondzie, uprawianie joggingu albo zarabianie pieniędzy na nowy samochód. Po drugie - choć leworęczność koreluje z homoseksualnością, to nie jest przecież silna korelacja. Przecież to są w znacznej mierze rozłączne kategorie. Po trzecie - nic nie mieszam. Mówimy o pewnych nieakceptowanych zjawiskach. Obecnie w naszej kulturze akceptujemy leworęczność. W kulturze zachodniej - również nieheteronrmatywność. W innych kulturach jest róznie, ale wielkie mnóstwo kultur ma jakieś formy nieheteronormatywności w siebie wpisane. Polska niestety postanowiła w tym zakresie odłączyć się od kultury Zachodu (niestety nie tylko w tym - także w wielu innych). Po czwarte - my nie żyjemy w naturze. Ja np. żyję dzięki temu, ze jak miałam sepsę, to mi dano koktajl syntetycznych zupełnie antybiotyków, latam samolotem, czytam książki na kindlu, a słyszałam nawet o takich (choć sama tego nie robię), co jadają chipsy. To się nazywa cywilizacja. Jej częścią jest rozwój moralności, pozwalający na wyzbycie się potrzeby zadziobywania każdego innego pod jakimś względem. Serio, ja takiej potrzeby nie mam. Nie potrzebuję zadziobać ani geja, ani czarnego, ani katolika, ani człowieka z dredami.
Cykacz2019.01.22 21:05
Żadnego sukcesu ewolucyjnego. Podobno u zwierząt też jest. Ale tylko podobno. Żyję już dobrych kilka lat i nigdy nie widziałem dwóch suk które ze sobą ten tego.. albo dwóch kur.. albo kobył.. i skłonność ta NIE jest uwarunkowana genetycznie. Gdyby tak było, już dawno zanikłaby ona w drodze ewolucji. Rozumiesz to chyba? - jeżli Y czuje pociąg do Y i nie mogą tego genu przekazać potomstwu to on się nie przekazuje... A jednak skłonność ta występuje. Skoro występuje a nie jest genetyczna, więc musi być nabyta. A skoro nabyta, to muszą być jakieś czynniki które ową skłonność determinują. I determinują je u ludzi. Nie u zwierząt. Nie wierz w brednie manipulatorów Dlaczego u ludzi jest to możliwe? Bo człowiek jest CZYMŚ WIĘCEJ niż tylko zwierzęciem. I istnieją siły, które próbują zaburzyć porządek który winien być utrzymywany. I my żyjemy w naturze. Nie da się inaczej. Natura nas otacza. Natura to również koktajl syntetycznych antybiotyków, latanie samolotem, książki na kindlu i chipsy. To wszystko istnieje naturalnie. Człowiek tego NIE stworzył. Odkrył jedynie.
Brokrak2019.01.21 11:51
Mowa nienawiści - to specjalność środowisk katolskich i ich tuby FRONDY.
białymiś2019.01.21 11:43
Miałem nic nie pisać, ale któryś z Ośrodków Wdrażania Miłości i Poprawności Politycznej mógłby zarzucić mi pełne nienawiści milczenie, a to jest gorsze od mowy nienawiści.
Batko2019.01.21 11:28
Ja wiem Jedno: jeżeli co jest Białe będę mówił Białe ,a jeżeli czarne to czarne. I NIKT Mi nie wmówi ,że to jest ,,niepoprawne politycznie". Mnie nie interesuje tzw. ,,poprawność polityczna".
Obserwator katolik2019.01.21 11:18
U neomarksistow (lewacy w mediach, Kosciele) krytyka Ideologii gender, multi kulti, czy komunistycznej koncepcji Europy wg Spinellego to juz pogarda albo mowa nienawisci
Marta Szadowska2019.01.21 11:41
Nie, to niewiedza
Urszula Lipska2019.01.21 18:25
Ksiądz Walczak do Rzeczniczki PiS: Swoim 'ćwierkaniem' przemieniła Pani żałobę w walkę z porządnymi, uczciwymi ludźmi, w odwet, w zemstę - działania tak oczywiste dla zjednoczonej prawicy
Tomek2019.01.21 10:59
Przewiduję, że jak opadnie już żałoba, to ta "mowa nienawiści" stanie się głównym motywem niezliczonych żartów, bo to w sumie jest takie absurdalne powiedzonko w stylu tych Bolka.
bylem__2019.01.21 11:06
"Lewactwo", czy nie jest to slowo, ktore znieksztalca/obrzydza/ okreslenie lewica, lewicowosc? Czy uzywajac obrazliwych slow nie posuwamy sie do obrazy, pomowienia czy znieksztalcenia faktow? I to na stronach Radio Maryja czy Frondy podajacych sie na chrzescijanskie czyli gloszace prawde?
Tomek2019.01.21 11:13
Być może ale lewica na to zasługuje, tak jak naziści. Jeśli kogoś takie porównanie razi, to pamiętajmy, że zarówno niejaki Adolf H. jak i lewica promują aborcję. Z tą różnicą, że Adolf promował ją dla podludzi, a lewica promuje dla wszystkich.
Marta Szadowska2019.01.21 11:45
A jak się ta promocja odbywa? "Zrób sobie aborcje, in vitro gratis"? Czy jak?
Tomek2019.01.21 11:55
Poprzez propagandę, że to jest nic złego, a wręcz coś dobrego. Jeśli zmieni się umysły ludzi i odwróci pojęcia, to ludzie sami będą aborcji się domagać i takich polityków wybierać. Mistrzowskim sposobem diabła i jego pomocników na Ziemi jest działanie w "białych rękawiczkach". Gdyby diabeł pokazał się w "pełnej krasie" każdy by od niego uciekł - wiec musi pokazać zło jako pozór dobra. To tak z grubsza...
Marta Szadowska2019.01.21 12:01
Ale gdzie tu promocja? Mówienie o tym że aborcja jest normalnym zabiegiem A nie żadnym morderstwem, rzezia, czy Holocaustem jest nazywanie tego tak jak się nazywa. Bez stygmatyzowania kobiet, bez nazywania ich morderczyniami czy wmawiania im rzekomego syndromu postaborcyjnego.
Tomek2019.01.21 12:10
Poczytaj sobie relacje osób, które dano być w czyśćcu czy piekle i opisy stanu w jakim są tam kobiety, które się nie nawróciły przed śmiercią oraz lekarze i wszyscy, którzy w aborcji brali udział. Napiszesz, że to bajki dla dorosłych ale zastanów się co będzie jeśli to okaże się jednak prawdą? Pamiętaj też o tym, że kobieta dokonująca aborcji zabija dane dziecko ale osoba, która aborcję promuje i popularyzuje jest winna zbrodni wielkiej liczby dzieci. Tak więc uważaj co zachwalasz i co piszesz. Życie to nie zabawa, ze wszystkiego przyjdzie nam kiedyś zdać "sprawozdanie". Ja swoje zrobiłem - ostrzegłem.
Marta Szadowska2019.01.21 12:21
No uśmiałam się:) Nikt nie potwierdził że te "relacje" są prawdziwe, zatem tak - To bajki dla dorosłych. Równie dobrze możesz mi podać "zastanów się, może kopciuszek istnieje". A piekło na ziemi robią ludziom nawiedzenie fanatycy religijni, którzy w imię wiary w diabły chcą wszystkim narzucić jak mają żyć. Poczytaj sobie historię np Agaty Lamczak, które wydarzyła się naprawdę. To jest prawdziwy dramat i piekło. Kończę. Nie chce mi się klikać w hydranty i rowery po to żeby czytać bajki.
Tomek2019.01.21 12:38
Już za kilkadziesiąt lat oboje się przekonamy jak jest naprawdę ;)
Tomek2019.01.21 12:52
Oczywiście to kilkadziesiąt lat to termin maksymalny, bo równie dobrze może być i za godzinę i piętnaście minut. Tego nie wiemy.
Znienacki2019.01.21 14:41
Jeśli to są bajki, a są, to gucio, a nie "się przekonacie" :)
Maria Błaszczyk2019.01.21 17:27
Kochany, ja rozumiem, że nie masz macicy i nie zdajesz sobie sprawy, czym jest aborcja albo in vitro. To drugie to już w ogóle jest droga przez mękę, do tego bardzo kosztowna. To pierwsze z kolei nie jest niczym przyjemnym, i nikt tego nie chce. Tak jak nikt nie chce borowania zęba. Robi się to w sytuacji, gdy jest to lepsze wyjście niż nie zrobienie tego. Najlepszy dowód, że wśród krajów uprzemysłowionych najniższe wskaźniki mają takie jak Holandia czy Szwajcaria, gdzie aborcja jest darmowa i dostępna bez żadnych ograniczeń czy utrudnień, a najwyższa w Ameryce łacińskiej, gdzie z wyjątkiem chyba Urugwaju prawo do niej jest mocno ograniczone, a niekiedy nawet jest zagrożona wieloletnim więzieniem. Kobieta mając wybór po prostu nie zajdzie w niechcianą ciążę. Ale do tego potrzebne sa prawa kobiet i dostęp do antykoncepcji.