16.10.20, 06:30Screenshot Youtube - maskacjusz

Nowe obostrzenia. Jest reakcja Episkopatu

Zwracam się do wszystkich wiernych z prośbą o przyjęcie ze zrozumieniem i cierpliwością nałożonych ograniczeń – napisał przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Stanisław Gądecki w komunikacie wobec nowych obostrzeń sanitarnych podczas zgromadzeń religijnych.

Zachęcił również księży biskupów, „aby – w związku z ciągłym zagrożeniem życia i zdrowia wszystkich Polaków – udzielali stosownych dyspens od obowiązku uczestnictwa we Mszy Świętej w niedzielę i święta nakazane, na terenie swoich diecezji.” Dodał, że skorzystanie z dyspensy oznacza, iż nieobecność na Mszy Świętej nie jest grzechem.

Zaapelował również do młodych zaangażowanych w duszpasterstwa parafialne i akademickie o bezpieczną pomoc osobom starszym i potrzebującym. „Nie zapominajmy o tym, że zwykła rozmowa telefoniczna może dać ludziom chorym i starszym pociechę i nadzieję” – podkreślił w komunikacie.

Poprosił również o modlitwę w intencji chorych oraz tych, którzy stracili swoich najbliższych. „Pamiętajmy także o tych osobach, które poświęcają swoje życie i zdrowie w służbie społecznej – za pracowników służby zdrowia, służb mundurowych, w tym wojska, policji i straży pożarnej” – napisał przewodniczący Episkopatu w komunikacie.


Publikujemy pełną treść komunikatu:

 

Warszawa, dnia 16 października 2020 roku

 

KOMUNIKAT

PRZEWODNICZĄCEGO KONFERENCJI EPISKOPATU POLSKI

WOBEC NOWYCH OBOSTRZEŃ SANITARNYCH

PODCZAS ZGROMADZEŃ RELIGIJNYCH

Wobec zwiększającej się gwałtownie liczby zakażeń koronawirusem i nowych obostrzeń sanitarnych, dotyczących udziału wiernych w zgromadzeniach religijnych – 1 osoba na 4m2 w strefie żółtej i 1 osoba na 7m2 w strefie czerwonej – zwracam się do wszystkich wiernych z prośbą o przyjęcie ze zrozumieniem i cierpliwością nałożonych ograniczeń.

Aktualna sytuacja epidemiczna i nałożone restrykcje są trudne dla nas wszystkich, ale musimy pamiętać, że ich celem jest troska o życie i zdrowie nasze i naszych Rodaków.

Zachęcam księży biskupów, aby – w związku z ciągłym zagrożeniem życia i zdrowia wszystkich Polaków – udzielali stosownych dyspens od obowiązku uczestnictwa we Mszy Świętej w niedzielę i święta nakazane, na terenie swoich diecezji. Wiernym przypominam, że skorzystanie z dyspensy oznacza, iż nieobecność na Mszy Świętej nie jest grzechem.

W tych okolicznościach niech nam towarzyszy ufna modlitwa, zwłaszcza w intencji chorych oraz tych, którzy stracili swoich najbliższych. Pamiętajmy także o tych osobach, które poświęcają swoje życie i zdrowie w służbie społecznej – za pracowników służby zdrowia, służb mundurowych, w tym wojska, policji i straży pożarnej.

Ludzi młodych, zaangażowanych w duszpasterstwa parafialne i akademickie, proszę o bezpieczną pomoc osobom starszym i potrzebującym. Nie zapominajmy o tym, że zwykła rozmowa telefoniczna może dać pociechę i nadzieję.

Niech udział w Eucharystii, spowiedź, adoracja, modlitwa Słowem Bożym, również w ciągu tygodnia – z zachowaniem wszelkich wymogów bezpieczeństwa sanitarnego – staną się dla nas źródłem odwagi i duchowej siły.

Matce Bożej, Różańcowej Pani, powierzam moich współbraci w biskupstwie, kapłanów i osoby życia konsekrowanego oraz wszystkich wiernych, zapewniając o duchowej bliskości i modlitwie.

+ Stanisław Gądecki

Arcybiskup Metropolita Poznański

Przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski

Wiceprzewodniczący Rady Konferencji Episkopatów Europy (CCEE)

Episkopat.pl

Komentarze

fill2020.10.16 21:41
wg mnie obostrzenia w kościele powinny wyglądać tak...1 osoba na 4m2...dzień zwykły w randzie niedzieli aby każdego dnia tygodnia można było pójść na mszę niedzielną...komunia z komuniomatu na podczerwień (mlekomaty potrafili zrobić więc i to potrafią)...w kościele maski i rękawiczki...zakup wentylatorów i wietrzenie przed każdą mszą ponieważ powietrze jest morowe....a tym co nie mogą przyjść lub się boją pozwolenie na dzielenie się chlebem w domu na znak męki Jezusa
Anonim2020.10.16 19:25
Nie byłem w kościele już z 20 lat i żadnej durnej dyspensy nie potrzebuje. Po prostu mam poukładane w głowie.
JPP2020.10.16 18:20
Szatan działa! Znowu chce odsunąć nas od Kościoła, i to rękoma władz kościelnych!!! Skąd my to znamy. Komuchom się nie udało, to znaleźli inny sposób - wirus. Tylko głęboka wiara i modlitwa wiernych do MB Łaskawej zakończy pandemię. Potrzebny Prymas Tysiąclecia, albo Św. JP II, inaczej Kościół zejdzie do podziemia!!! Ale jak mamy miernoty, lewaków, liberałów, którzy sprawują wysokie urzędy w Episkopacie, to tak mamy...
DYSPENSA NA ORAL2020.10.16 17:34
SEKS ANALNY Z MINISTRANTEM PRZY ZASTOSOWANIU SWIENTEGO OLEJU TO NIE GRZECH
Jan Radziszewski2020.10.16 17:33
Widać że Abp Gądeckiemu coraz bardziej bliżej PIEKŁA !!!
Po 11 ...2020.10.16 14:53
Nosek wystaje, temu misiu, temu biszkoptu.
Joanna2020.10.16 14:33
Pytanie do biskupa: dostanę dyspensę za niepójście na Mszę w niedzielę bo boję się wirusa, czy dostanę też dyspensę od niepójścia do spowiedzi bo boję się grzechów???
Strach2020.10.16 13:36
A jak sie ksieza zbuntuja i pozostawia parafie, to z czego utrzyma sie Episkopat, skoro proboszczowie placa haracz, nawet jak parafia jest biedna? Jezeli Panstwo jest oddzielone od kosciola, to dlaczego Episkopat nie decyduje sam dla dobra wiernych i Kosciola, tylko dziala pod dyktando" ministra zdrowia" czy ministra choroby i koronowirusa?
Nie rozumiem2020.10.16 13:16
Biskup namawia ksiezy, zeby udzielali dyspesy na msze ? To kto przyjdzie do kosciola? Bedzie sie modlil do telewizora. Teraz kosciol, to telewizor? Ksieze Biskupie- na grype zawsze ludzie chorowali i beda chorowac, a to jest stral w piete i sobie i ksiezom. Jak proboszczowie maja urtzymac kosciol , jak ludzie beda placic tylko za abonament. To moze iBozego Narodzenia nie bedzie jak nie bylo Wielkanocy. Przez takie decyzje Kosciol padnie, bo jezeli Episkopad ustepuje, to co maja robic ksieza? Jeszcze niech sie wypowie Prymas i doda, ze nie byc na mszy, to nie grzech, a byc, to grzech. Co ja mam myslec w tym temacie.Niech Bog Was oswieci.
Anatol2020.10.16 12:26
Stasiu Gądecki powinien sobie jeszcze założyć ganek na głowę, wtedy wyglądał by bardzo interesująco.
qwerty2020.10.16 11:11
Schowaj nochal do maseczki klecho! ciebie prawo nie obowiązuje ?!
Anonim2020.10.16 10:20
stadiony zamknęli choć nie dowiedziono by przestrzen otwarta przekladala sie znaczaco na ilosc zakazen.. co innego koscioly...... nie da sie opisac co wyrabia koalicja PIS PO PSL SLD..... Najwiekszym bledem bylo podejmowanie jakichkolwiek restrykcji na wiosne
Elektor2020.10.16 10:40
Zgadza się. Ale jest i pozytyw całego tego dramatu. Cieszy mnie że zaczyna coś tam docierać do ludzi i zauważają że PiS PO SLD i PSL różni się głównie nazwiskami swoich aparatczyków i kolorami krawatów. To jest blok szkodników! Banda Czworga.
Gryf2020.10.16 16:44
Polityka to wojna gangów, w Polsce także. Głównie marksistowskich, ale przede wszystkim satanistycznych. Do niedawna naiwnie myślano, że PiS to partia, a nie gang. Ot, i po nadziei. Czas już, bo czasy są ostateczne, zaciągnąć się nareszcie i naprawdę pod sztandary Królowej. Ona już przygotowuje wielu do bitwy końcowej.
Maria2020.10.16 9:59
Ludźmi,którzy mają największego cykora przed wirusem to lekarze w przychodniach /w gabinetach prywatnych już nie/ i biskupi .Zasadnicze pytanie: a gdzież to Kościół w Polsce ma PRYMASA ? schował się,przestał mówić czy jest w ogóle? Tęczowe flagi wisiały na pomniku Chrystusa w Warszawie,Matka Boska Częstochowska miała tęczową aureolę i Jej wizerunki wisiały na toi-toi ,a Prymasa nie ma ! Głos w mało istotnych sprawach zabiera bp.Gądecki ,który naprawdę powinien już udać się na mniej lub więcej zasłużony odpoczynek.Jestem osobą wierzącą i mam wrażenie ,że to laikatowi bardziej zależy na Bogu,wierze i kondycji Kościoła w naszej Ojczyźnie. I jeszcze jedno przemyślenie- czy Prymas Polak nie ma przemyśleń czy mógłby stanąć obok Prymasa WYSZYŃSKIEGO,czy zapadłby się pod ziemię....
Jan Pe2020.10.16 9:55
Natychmiast poddać kwarantannie młodych kleryków i ministrantów! Inaczej Episkopat nie będzie miał czego posuwać!
mateuszjegliński2020.10.16 9:38
Drogi Stasiu a zapytałeś Pana, czy ci udzieli dyspensy na namawianie do pierwszeństwa prawa ludzkiego przed prawem Boga?
Gryf2020.10.16 9:28
Ten episkopat z tym Przewodniczącym nie będzie bronił dusz ludzkich i ich prawa do życia sakramentalnego, zwłaszcza w sytuacji rzekomego zagrożenia śmiercią. Ten Episkopat z tym Przewodniczącym boi się tych i tego, co może potencjalnie zabić ciało, ale zabijanie duszy jest im obojętne.
Joanna2020.10.16 9:26
Strach przez zakażeniem się wirusem w kościele nie pochodzi od Boga, bo Bóg nie odwodzi ludzi od pójścia na Mszę świętą. Bóg nie straszy ludzi Sobą. Strach pochodzi albo od myśli człowieka albo (i) od działań szatańskich. Nawiązuję do słów hierarchów kościelnych, którzy wprowadzają dyspensę dla ludzi bojących się zarażenia wirusem w kościele.
tadeusz2020.10.16 9:13
nie rozumiem postawy pana biskupa - przysłowie mówi "Jak trwoga to do Boga", czyli w całej tej "zarazie" niema nic strasznago, bo do Boga nie trzeba iść a nawet jak powiedział pan biskup nie powinno się iść - to po co to całe straszenie i zakazy i ograniczenia Jest jeszcze jedno przysłwie "Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie"
Taki jeden2020.10.16 9:03
Gdybyśmy mieli biskupów choćby w połowie takiego pokroju jak św. Jan Paweł II i Prymas Tysiąclecia to żaden rząd by nam nie podskoczył.
Janek2020.10.16 8:43
mamy przewodniczącego episkopatu i prymasa Polski, którzy dopasowali się dokładnie do poprawności politycznej i obecnej sytuacji ! winszuję postawy niegodnej kapłana !!
Suweren2020.10.16 8:31
Szanowny biskup powinien mandacik dostć i karę od SANEPIDU, niby szybka jest, ale kindol sterczy n zewnątrz. Ale cóż, widać kolejna święta krowa obok wszelakiej maści przedstawicieli PiSowkiej Kasty.
ir2020.10.16 8:53
mylisz sie..nos jest zakryty maska..wystarczy dobrze sie przyjrzec
Suweren2020.10.16 9:52
Oj, nie wiem, nie wiem... Ale ok, in dubio pro reo. Choć nie wiem, czy dla polskiego wymiaru sprawiedliwości ma to jeszcze jakieś znaczenie.
Spierrdalaj Adaś, ty kürwo czerwona2020.10.16 10:57
do swojego blogu!
Suweren2020.10.16 11:16
Masz ci los, znowu błazen uciekł z cyrku. Błazen, a przy tym dziwo niczym kobieta z brodą ;)
Wojtek Polak2020.10.16 8:28
Deklaracja z Great Barrington 10tys naukowców i 27tys lekarzy cały czas te grono rośnie nie kwestionuje korona wirusów za to neguje pandemie strachu i nawołuje o rozsądek polityków. wirus jest mniej groźny nisz nie które szczepy grypy mówią również o niszczeniu gospodarek narodowych i nie porównywalne skutki co do "pandemii". testy wykrywające covid jak sam twórca ale i naukowcy lekarze wirusolodzy mówią o tym że testy są nie wiarygodne i nie powinno ich się stosować bo nie mają ani atestów ani wymogów to wykrywania covid. lockdawn-y wprowadzanie nakazów zakazów jest głupie nie skuteczne bo covid to nie pandemia zmieniono definicję pandemii aby można było z covid zrobić pandemię. nie wiadomo po co została zmieniona definicja aby wprowadzić "pandemię". moim zdaniem służy to do przygotowania nas do wielkiego globalnego kryzysu wywołanego przez nad pazernych banksterów nie udolności rządów i przykrywania ogromnych afer finansowych. nie mam pojęcia dla czego do tych nadużyć wywołujących strach panikę i niszczenia średnich i małych przedsiębiorców powodujących ogromny wzrost bezrobocia i nędzy w społeczeństwie przyłączają się hierarchowie KK i tym samym zniechęcają ludzi do śkk (drogi do zbawienia). czy w hierarchach KK jest jeszcze WIARA w Chrystusa a może za papieżem będą szukać tylko Fratelli Tutti zapominając że braćmi jesteśmy w Chrystusie z Chrystusem i przez Chrystusa.
Katolik2020.10.16 8:11
Msze powinny być wstrzymane, jak wiadomo kolęd też nie będzie ale każdy wierzący katolik powinien co miesiąc oddać do kościoła kopertę podpisaną swoim nazwiskiem i imieniem z Daniną 10% swoich dochodów tzw dziesięciną aby ksiądz wiedział komu w przyszłości udzielić sakramentów i zrobić pogrzeb kościelny a komu nie
Oficjalnie nie wierzący2020.10.16 9:23
Nikt nie będzie płacił dziesięciny bo większość Polaków to ludzie nie wierzący a katolickie rytuały magiczne odprawiają tylko dlatego bo tak wypada przed innymi
kira2020.10.16 8:04
Do Gościa - nochal mu wystaje , bo ma nochal biskupi....
Rzer-Czesław2020.10.16 8:00
Żądam przywileju nieograniczonego wstępu do kośćiołów!!!!
Gość2020.10.16 7:58
Po cholerę mu ta maska, jak mu znad niej cały nochal wystaje?
Pablo2020.10.16 7:57
Hierarchowie Kościoła nas opuścili!
Jerzy2020.10.16 7:51
Podpowiem biskupom, skoro są tak małej wiary i tak boją się prawdy o tym iż żadnej pandemii nie ma (potwierdza to GUS podając liczbę zgonów, która nie odbiega od średniej z lat poprzednich) niech zwyczajnie ogłoszą koniec "zabobonnej " wiary i po sprawie.
ryszard2020.10.16 8:26
"Kiedy rozum śpi, budzą się demony." Bo wypełza ciemnogród, który nie jest w stanie pojąć najprostszych zależności. Jeśli faktem są zgony spowodowane pandemią (podawane w codziennych informacjach), to znaczy, że to jest przyrost właśnie nią spowodowany. Sama liczba wszystkich zgonów to żaden dowód, że jest lepiej, gorzej, czy tak samo. Np.ta sama liczba zgonów, przy mniejszej liczbie ludności oznacza, że jest gorzej. Zabobonną i ciemnogrodem to jest dzisiaj niewiara bo tylko skończony ciemniak może wierzyć że skomplikowane programy zawarte w kodach genetycznych napisały się same.
Anonim2020.10.16 8:32
A kto je napisał?
Panek2020.10.16 7:46
Prawidłowa reakcja episkopatu! Koścół musi być podporządkowany państwu. Tak nakazał Chrystus i eposkopat to dobrze rozumie.
Anonim2020.10.16 7:48
Było kiedyś takie państwo pod wodzą Adolfa H. Bylo takie pod wodzą Józefa S.
Panek2020.10.16 7:51
Jak ci się nakazy Chrystusa nie podobają zawsze mozesz wybrać ateizm albo komunizm droga wolna!
Anonim2020.10.16 7:53
Co ty pleciesz - gdzie Pan nasz nakazał podporządkować się władzy tego świata?
Panek2020.10.16 7:57
Władza państwowa pochodzi od Boga! Poczytaj sobie Pismo Święte!
Anonim2020.10.16 8:00
A jak władza państwowa powie Ci, że możesz współżyć z osobą tej samej płci, zabić dziecko w aborcji czy ojca albo matę w eutanazji to też się będziesz podporządkowywał. Bredzisz.
Panek2020.10.16 8:02
Nie mam teraz czasu ci wyjaśniać...poszukaj sobie jakie rozwiązanie tutaj opracowała teologia katolicka ( zwłaszcza ta bardziej tracycyjna).
Anonim2020.10.16 8:03
Za Hitlera państwo nakazywało wydać brata żydowskiego okupantowi pod karą śmierci. Ty byś się pewnie podporządkował i jeszcze srebrniki wziął za usługę hehe
Gość2020.10.16 8:03
Nakaz, a danie możliwości, to trochę dwie różne rzeczy.
Anonim2020.10.16 8:04
Czytaj wyżej - za Hitlera i Stalina były konkretne nakazy do czynienia zła.
Gość2020.10.16 8:06
Ej, ale teraz nie żyjemy za Hitlera, ani za Stalina.
Anonim2020.10.16 8:08
Nadchodzi totalitaryzm o jakim nam się nie śniło - najgorszy i ostatni. Za niepodporządkowanie się księciu tego świata, który steruje rządzącymi państwami będziemy zabijani. Obyśmy tego nie dożyli.
Gość2020.10.16 8:09
Ok.
Gość2020.10.16 8:13
A tak z ciekawości, kim jest ów książe?
Świadectwo2020.10.16 7:39
Jeszcze za pierwszej fali Covida zauważyłem, że w pewnym kościele jest woda święcona i pozostawała do teraz. Conajmniej raz w tygodniu przychodziłem tam na adorację Pana Jezusa i przy wchodzeniu wodą święconą się żegnałem. Do tej pory nie miałem nawet kataru, i moi starsi rodzice z którymi mieszkam pod jednym dachem również. To takie świadectwo dla kapłanów może - nie bójcie się - świat duchowy jest nadrzędny w stosunku do wirusów. Wszystkie włosy na naszych głowach są policzone i wirusy również. Jeśli Pan Bóg dopuszcza plagę, to chociażby ci, do których jest adresowana - ubrali się w stroje nurków i oddychali zdezynfekowanym powietrzem z butli - i tak się zarażą. Jeśli się nie nawrócą. Pan Bóg chce nas w ten delikatny sposób nawrócić i uchronić przed wiecznym potępieniem. Przecież to niezwykle delikatna plaga - poczytajmy co spowodowałyby wybuchy superwulkanów albo upadek większej planetoidy.
Maria2020.10.16 7:36
Biskupi powinni stać po stronie prawdy. Czy biskup Gądecki nie chce jej poznać i pozwala sobą manipulować, czy bierze udział w rządowej propagandzie z własnego wyboru? Czy wierni mają obowiązek słuchać biskupa?
Przeciw kretynom2020.10.16 7:33
Ciekawe czy znajdzie się choć jeden biskup, który powie non possumus. Nie mogę patrzeć na ich postawę trzymania palca w doopie tego świata.
wiktor2020.10.16 7:13
Czy przypadkiem Gadecki nie jest TW? Dlaczego kapuś i agent poucza ludzi? Dlaczego fronda pokazuje agenta kościelnego? WY BOGA w sercu nie macie to prawde ze kosciol chowal sie za plecami biednego narodu
Mak2020.10.16 7:01
Takimi komunikatami nie przyciąga młodych, a odpycha. To objaw zastraszenia lub skorumpowania.
Torchwood2020.10.16 6:51
Jeżeli ten was bóg istnieje, to czy episkopat nie powinien załatwić u niego zakończenia tej pandemii?
Michał Jan2020.10.16 6:56
Nie. Nie udawaj głupiego.
Elektor2020.10.16 6:41
Stachu trzyma sztamę z pisowcami, wykańcza Polaków razem z nimi.