30.08.21, 13:17Fot. Screenshot Facebook KPRP

Prezydent Duda: Decyzję o zaszczepieniu się każdy powinien podejmować sam

„Jestem absolutnie przeciwnikiem obowiązkowego szczepienia” – powiedział Andrzej Duda. „Uważam, że spowoduje to niepokoje społeczne”. Dodał też, że zaszczepienie się przeciwko COVID-19 to „kwestia odpowiedzialności ludzi i każdy tę odpowiedzialność powinien ponosić sam”.

Podczas poniedziałkowej Rady Gabinetowej prezydent Duda wyraził swoją opinię na temat ewentualnego wprowadzenia w naszym kraju obowiązkowych szczepień przeciwko koronawirusowi. Andrzej Duda stwierdził, że obowiązkowe szczepienia to „przekroczenie granicy, na które nie możemy sobie pozwolić”. Duda zauważył, że rodzice boją się sytuacji, w której ich dzieci miałyby podlegać obowiązkowym szczepieniom.

„ Czy rodzic zdecyduje się wyrazić zgodę na zaszczepienie dziecka, czy rodzic sam zdecyduje się poddać szczepieniu - każdy powinien taką decyzję podjąć osobiście” - zaznaczył prezydent. Duda uważa też, że państwo polskie ma jednak obowiązek zapewnić każdemu chętnemu możliwość zaszczepienia się przeciwko COVID-19.

„Musimy mieć taką sytuację, że jest szczepionka dla każdego obywatela. To jest nasz obowiązek jako władz państwowych - stworzyć każdemu tą możliwość zaszczepienia, natomiast nie przymuszać” - podkreślił Andrzej Duda. Polski prezydent ocenił też, że obecna sytuacja pandemiczna w naszym kraju „nie wygląda na zatrważającą” „Jeżeli liczba stwierdzanych przypadków dziennych waha nam się pomiędzy 150 a 250, bo tak to było w ostatnich dniach, to nie jest zatrważająca liczba zachorowań zważywszy, że mamy 38 mln obywateli” – powiedział Andrzej Duda.

 

 

ren/PAP

Komentarze

Jacuś2021.08.31 6:57
A to efekt wizyt Prezydenta na Podkarpaciu i ścianie wschodniej gdzie ludzie dali wyraźny sygnał co do przymusowych szczepień itp. Dalej idąc Prezydent dał wyraźnie znać parlamentarzystom, aby nie ważyli się tworzyć jakiejkolwiek ustawy w tym kierunku bo nie podpisze. Wreszcie zaczyna być normalnie.
Dariusz2021.08.30 20:32
BRAWO PANIE PREZYDENCIE !!! Dziękujemy za odwagę. Przymusu szczepień znaczna część społeczeństwa nigdy by nie wybaczyła. Chcemy sami decydować co jest dla nas dobre.
Po 11 ... jebie sam siebie2021.08.30 20:13
tj. Skrzypek na dachu.
żydek Skrzypek na dachu2021.08.30 20:12
srrał wczoraj na Frondzie ponad 14 godz.
Skrzypek na dachu2021.08.30 18:18
Pseudoplandemia to medialna sciema , zadnej grypy nie ma .
Skrzypek na dachu2021.08.30 18:16
Maseczki to glupota , kto naklada , ten idiota .
bismarc2021.08.30 18:04
P. prezyd. czy jest pan prezydentem wszystkich Polaków, to dlaczego toleruje pan już wszech obecną dyskryminację na sczepionych i tych ,którzy kochają WOLNOŚĆ , którzy nie chcą brać udział w Waszych eksperymentach. Przypomina to powrót do bolesnej historii lat 1939-1945 czyli do faszyzmu co w Waszej polityce znajduje poklask. Tam stosowano gwiazdę a Wy jakiś tam poszczany passport. Hańba
Skrzypek na dachu2021.08.30 18:23
Pseudoszczepionka gorsza niz pseudozaraza , bo ten zastrzyk nie chroni przed niczym tylko niszczy zdrowym ludziom odpornosc na nastepne grype i nawet zwykle katary . Nie dajcie nikomu dzieci szczepic biotoksyna eksperymentalna mRNA retrowirusowa .
Anonim2021.09.1 16:11
Tylko zakaz zarabiania na chleb, pozamykane lasy, polowicznie chroniace szczepionki i szmaty na ryju moga nas uchronic przed trupami na ulicy........... Prawdziwy zywiol, Statek Diamond - zmarlo 9 (14 po czasie) na 2666 osob . Zarazonych bylo 567, wiek pasazerow przewaznie okolo 70. Wiek hospitalizowanych srednio 68, polowa pacjentow choroby wspolistniejace..........Wiek zmarlych - 87, 84, 78, 80 iles, 80 iles , 70 iles, 70 iles, 70 iles, 70 iles, 70 iles, 60 iles, brak danych, brak danych............ Pomoc lekarska czesto spozniona............ . Po ilosci przeciwcial mozna wysnuc wniosek ze z grypką da sie walczyc jeszcze 5-10 lat.... . ............. https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_on_Diamond_Princess
nemo2021.08.30 17:56
To trzeba wziąść i zbalansować; najlepiej całym ciałem...
jle_ffm2021.08.30 17:20
Tak jest, każdy powinien podejmować decyzję sam, tylko dobrze byłoby aby była ona w oparciu o rzetelne informacje pochodące od specialistów w tej dziedzinie a nie na podstawie dywagacji jakiś pseudo-naukowów, tudzież innych foliarzy.
Anonim2021.08.30 17:28
Bardzo celne spostrzezenie. Proszczepionkowcy nie sa gorszymi foliarzami od antyszczepow. Prawda to towar deficytowy
Człek2021.08.30 19:33
Zgadza się, na pewno profesory opłacane przez firmy farmaceutyczne są bardzo obiektywnym źródłem informacji :)
Anonim2021.08.30 17:13
powielane 1000 razy klamstwo ma byc prawdą ... tak jak z LGBT - na strach, na litosc i na klamstwa az do skutku . https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/swiat/artykuly/8224635,koronawirus-hiszpania-chorzy-to-osoby-niezaszczepione.html ... kto umiera - https://www.isciii.es/QueHacemos/Servicios/VigilanciaSaludPublicaRENAVE/EnfermedadesTransmisibles/Documents/GRIPE/Informes%20semanales/Temporada_2020-21/Informe%20nº%2093%20Situación%20de%20COVID-19%20en%20España%20a%2025%20de%20agosto%20de%202021.pdf ...... . kto byl szczepiony ---- https://vaccinetracker.ecdc.europa.eu/public/extensions/COVID-19/vaccine-tracker.html#age-group-tab
Robert2021.08.30 16:35
BRAWO P.Duda - nareszcie jakis glos rozsadku z gory!
kibic2021.08.30 14:51
Decyzje co wyciąć: ślepą kiszkę, nerkę czy wątrobę też każdy powinien podejmować samodzielnie, czy może jednak lepiej aby zrobił to lekarz specjalista ???
Anonim2021.08.30 15:10
tak wlasnie powstala ideologia lgbt , liczyl sie glos "ekspertow" a nie trzezwe analizy
Człek2021.08.30 19:39
Niech pan zostanie przy kibicowaniu. Medycyny zdecydowanie pan nie rozumie. Decyzję o jakiejkolwiek operacji ZAWSZE podejmuje PACJENT. Lekarz ma tylko obowiązek przedstawić ryzyko i korzyści, a także inne dostępne metody leczenia. Dodatkowo, operację wykonuje się u chorych, a "szczepionki" podaje się ludziom zdrowym. Uświadomię też Pana że szczepienia nie mają żadnego sensu w przypadku chorób lekkich w których wirusy szybko mutują.
W USA na Florydzie był sobie taki2021.08.30 14:13
kretyn nazwiskiem Marc Bernier. Piszę o nim w czasie przeszłym, bo nie żyje. Zmarł na "nieistniejący" wirus Covid. A Marc Bernier był tym WIELKIM MEDIALNYM PYSKACZEM przeciw szczepionkom, przeciw Covid. No i już NIE ŻYJE! . . . . Doigrał się Żyd.
Anonim2021.08.30 16:06
Była sobie taka dziennikaraka BBC Lisa Show, była wielka orędowniczka szczypawki, była bo już zdechła... dała sobie wstrzyknąć substancję za którą nawet producent nie odpowiada, bo po prostu jest nadal w fazie testów, a ty debilu jesteś królikiem doświadczalnym, i jeszcze się z tego cieszysz, pożyteczny idioto!
matis892021.08.30 14:10
A więc każdy nacisk, przymuszanie, szantaż.... jest działaniem bezprawnym. Duda, żebyś był wiarygodny to wywalcie swoich doradców, którym płacicie za mówienie rzeczy zupełnie odwrotnych.
Bystry2021.08.30 14:03
W tym wypadku to wielki szacun dla prezydenta
Anonim2021.08.30 16:13
Aleś naiwny, to zwykły PR a chołota się cieszy... a w realnym zyciu szantaż i obostrzenia, obudz się frajerze ;D
Bystry2021.08.30 18:18
Jesli glowa panstwa publicznie wypowiada sie na jakis temat to wiele znaczy. A frajerem to jestem nie wiekszym jak ty.
Anonim2021.08.30 13:50
Dokładnie.
katolicka kretynizacja polski 🇵🇱2021.08.30 13:43
debil PADofil zmusza kobiety do rodzenia martwych lub niedorozwiniętych dzieci, ale szczepienie to już wolny wybór!
Anonim2021.08.30 13:40
Duda nie wie co dzieje sie w Hiszpanii bo oglada TVP i TVN. Zaszczepili wszystkich starszych, co niewatliwie obnizy smiertelnosc o 2 razy, ale stowka dziennie i tak jest. Zdecydowana wiekszosc w szpitalu i na cmentarzu to 80 plus. Nie liczac wyjatkow problem dzieci, mlodziezy i osob w srednim wielu jest zmyslony. I zmyslone jest ze szczepionka ogranicza znaczaco transmisje. A jesli nawet to wszystko do czasu nowej mutacji. Alfe Izrael wyeliminowal i co z tego?
Anonim2021.08.30 13:39
/stp/ Ja, prostak, rozumiem, że moje szczepienie jest dla dobra drugich, dla dobra publicznego, bym w razie zakażenia siebie, nie zakaził dziesiątki innych; a prezydent tego nie rozumie??? Prezydent nie rozumie, że szczepimy SIEBIE dla dobra innych obywateli POLSKI?
Anonim2021.08.30 13:44
To samo pisales o zamykaniu lasow, gospodarki i maskach na dworze. Nie pomoglo. Moze czas na cyklon B?
matis892021.08.30 14:14
Nic nie robisz dla siebie, ani dla innych. Przyjmujesz szczepionkowo PIS w swoje ciało dla PISu i podległego mu lewactwa, dla miliardów $ koncernów.
Anonim2021.08.30 16:40
rzeczywiscie jestes prostakiem i to wyjatkowym
observe2021.08.30 18:12
Naprawdę, naprawdę , czy wiesz o czym piszesz ? Zaszczepiłeś się dla mnie, ale ja NIC od Ciebie nie chcę i nie potrzebuje takich durnowatych zboczonych darczyńców. Ty juz zakaziłeś, może wielu ale swoim kretynizmem.
Człek2021.08.30 19:44
No to muszę zburzyć Pana pewnosć siebie. Według dostępnych badań szczepienie w żaden sposób nie zapobiega infekcji, nie zapobiega ciężkiemu przebiegowi, nie zapobiega roznoszeniu wirusa na innych i nie zapobiega zgonom. Tak więc nie szczepi się Pan dla innych. Każdy szczepi się dla siebie.
Anonim2021.08.30 13:31
/stp/Państwo zmusza kierowców do zapinania pasów (dla ich prywatnego dobra); do jazdy prawym pasem drogi dla dobra kierowcy i innych użytkowników, Tak samo może zmusić do szczepienia się dla dobra własnego, ale przede wszystkim drugich, może tysięcy ludzi, bo to jest pandemia!! Prezydent nie rozumie pandemii? Od jednego człowieka z Wuhanu zaraził się cały świat i już miliony zmarło! A ile innych cierpień? Prezydencie, obudź się!
itd2021.08.30 14:42
Pandemię masz w głowie. Tam wpakowały Ci ją media i politycy. Otwórz oczy powiedz jak celebryci i reszta tej wierchuszki przeszła covid bez problemów mimo egzotycznych wojaży po całym świecie. Ciekawe.Nawet 180 kg okaz Semka się wykaraskał.
Anonim2021.08.30 16:19
Anonim? Zrób mi przysługę, i wymyśl sobie jakiś nick, bo ludzie myślą że to ja jestem debil, bo piszę co i raz co się wyklucza, a ja nie jestem hipokrytą... Jetem Anonim, bo jestem leniwy i nie chce mi się bezustanku podpisywać, ty jako porzadny obywatel podpisuj się z imienia chociaż, bo mi wstyd za twoje frajerskie wpisy
Człek2021.08.30 19:36
Ale widzi Pan różnicę między zapięciem pasów a nieodwracalnym wstrzyknięciem sobie do organizmu substancji chemicznej zmieniającej funkcjonowanie naszego organizmu, prawda? Tym bardziej, że skład tych preparatów nie był zweryfikowany przez żadne niezależne laboratorium.
observe2021.08.30 13:30
Koncerny farmaceutyczne i politycy dalej oszukuje Narody świata w/s rzekomej pandemii z srowidem w tle. To tzw mengeliści z II WŚ dla których człowiek dobry to niewolnik, mięso armatnie lub dawca. To zbrodnia na ludzkości świata- barbarzyństwo niespotykane w historii.
cris2021.08.30 13:28
brawo panie prezydencie ,kto chce niech się szczepi , kto nie chce nich tego nie robi, żadnego przymusu to wolny wybór i nikomu nic do tego
Anonim2021.08.30 13:24
/stp;/ Państwo ma obowiązek dbać o bezpieczeństwo publiczne sanitarne w sferze zdrowotnej. Tak zawsze było. Dlatego zakaźnie chorych separuje się. ale to już skrajność. Trzeba profilaktyki szczepieniami wykonanejj, aby nie trzeba było odosabniac chorych pod respiratorami!
Człek2021.08.30 19:46
Skoro z badań naukowych wiemy, że szczepienie nie zapobiega transmisji wirusa na innych, to jaki sens ma separowanie ludzi zdrowych zaszczepionych od innych zdrowych tyle że niezaszczepionych?