26.11.19, 12:10

To dramat. Jednego emeryta utrzymuje 1,4 pracownika

W Polsce żyje ponad 9 mln emerytów i rencistów. Ich utrzymanie pochłania 60 proc. PKB. Aż 20 proc. emerytów nie ma nawet 65 lat. Dodatkowo 120 tys. nie ma nawet 55 lat. Jednego emeryta utrzymuje zaledwie niespełna 2 pracujących, a gdy odliczyć budżetówkę - 1,4 pracującego. Czy nasz system emerytalny da się utrzymać? A co więcej: czy powinien zostać utrzymany? Już czas pomyśleć o powrocie do normalności: utrzymaniu się na emeryturze z własnych oszczędności i pomocy rodziny, zwłaszcza dzieci. Socjalizm jest błędną drogą.


O sprawie emerytów pisze dzisiejszy "Puls Biznesu". Jak podaje dziennik, w Polsce jest dziś 6,8 mln emerytów, 1 mln rencistów oraz 1,36 mln osób pobierających renty rodzinne. To łącznie prawie 9,2 mln ludzi. Tymczasem pracujących Polaków jest 16,5 mln, doliczając imigrantów - 17,5 mln. To oznacza, że na jednego emeryta/rencistę przypada 1,9 pracujących. Gdy odliczyć sektor budżetowy - tylko 1,4.


Wielu emerytów/rencistów nie ma ukończonych 65 lat, część nawet 55.


To nie tylko gigantyczne wyzwanie ekonomiczne. To przede wszystkim wyzwanie moralne. Ludzie powinni żyć z własnej pracy oraz z pomocy rodziny, a nie państwa. Mówimy wiele o kryzysie demograficznym, rodziny nie mają dzieci, Polacy stosują antykoncepcję. Nie myślą o przyszłości: wierzą w państwo zamiast w Boga. To grzeszne i niesprawiedliwe.

Nasz system emerytalny jest systemem głęboko socjalistycznym i jako taki - bezbożnym. Nadszedł czas, by go zmienić. Nie wolno robić tego rewolucyjnie, bo umów należy dotrzymywać - ale zmiana jest konieczna. Pozwoli to radykalnie obniżyć podatki, postawić kraj na nogi - i przywrócić elementarne zasady, przywracając normalność życia rodzinnego.

bsw/puls biznesu, fronda

Komentarze

kazimierz 12019.11.27 22:55
Osoby , które pracowały 50 lat ,jak moi rodzice, i odciągali im z każdego wynagrodzenia składki wysokie na ZUS , mają teraz pozostać bez emerytury. To jest tragedia. Nie piszcie takich artykułów , bo staruszki dostaną zawału serca.Piszecie bzdury o jakiś oszczędnościach , gdy za komuny i po 1989r - czas bezrobocia, nieraz nie starczało na chleb z masłem.Po co piszecie takie artykuły , gdy rząd pomaga emerytom i troszczy się o ludzi zwykłych.Nie wolno oszukiwać ludzi.
kazimierz 12019.11.27 22:46
Osoby , które pracowały 50 lat ,jak moi rodzice, i odciągali im z każdego wynagrodzenia składki wysokie na ZUS , mają teraz pozostać bez emerytury. To jest tragedia. Nie piszcie takich artykułów , bo staruszki dostaną zawału serca.Piszecie bzdury o jakiś oszczędnościach , gdy za komuny i po 1989r - czas bezrobocia, nieraz nie starczało na chleb z masłem
skuter2019.11.27 7:28
Samo 500 plus to za mało Muszą być jeszcze darmowe przedszkola i darmowe leki Tak jest na zachodzie i tam dzieci rodzi się więcej Mało tego że te przedszkola będą Musi ich jeszcze być wymagana liczba miejsc A nie jak teraz że do przedszkola czy żłobka trzeba się zapisać parę lat wcześniej to ABSURD nie do przyjęcia
andrzejhahn32019.11.26 22:20
a te koscielne nieroby czyli pasozyty spoleczne sa utrzymywane przez wszystkich podatnikow..............
PRK2019.11.27 0:12
andrzeju hahn! Mylisz się ! Przecież ty nie pracujesz od dawna! Piszesz tu od rana do ściętej nocy! JAK SMIESZ TAK PISAĆ!?? WIĘC TY TEZ JESTEŚ WIELKIM NIEROBEM I PASOŻYTEM SPOŁECZNYM ! DZIWNE, ŻE NAJPIERW SIEBIE NIE WIDZISZ ?? NO, CO CHCIAŁBYŚ O SWOIM PASOŻYTNICTWIE POWIEDZIĆ???
face2019.11.26 20:00
O rany a to mi odkrycie. W Skandynawii wiadomo nie od dzis polowa pracuje a druga buja sie na roznych rentach, zasilkach, stypendiach i innych "przelewach".
Maria Blaszczyk2019.11.26 20:15
Eeee... To Skandynawia ma najwyższy w Europie wskaźnik aktywności zawodowej - np. Szwecja, gdzie w przedziale wiekowym 15-64 pracowało lub poszukiwało pracy ponad 80%. osób. Dla porównania w Polsce jest to ponad 15 pkt. procentowych mniej...
lady chapel2019.11.26 19:24
Likwidacja OFE - kolejny - po okradzeniu niepełnosprawnych i rezerwy demograficznej - skok na kasę w wykonaniu Prostytutek i Sutenerów. Wiek emerytalny a wysokość świadczeń. Historia pewnego tweeta Internet nie zapomina. Szczególnie politykom. Gdy w ostatnich dniach toczy się dyskusja na temat wysokości emerytur i skutków obniżenia wieku emerytalnego, internauci przypomnieli pewien wpis na Twitterze. PiS cytuje w nim słowa byłej premier Beaty Szydło. Wrzesień 2015 roku. Szczyt kampanii przed wyborami parlamentarnymi. PiS jest świeżo po zwycięstwie Andrzeja Dudy, a Beata Szydło oficjalnie została przedstawiona jako kandydatka na premiera w przypadku zwycięstwa w wyborach. Szydło jeździ po kraju i przekonuje, że warto głosować na PiS. Na wiecach partyjnych obiecuje obniżenie wieku emerytalnego, co razem z 500+ jest motorem napędowym kampanii. Na oficjalnym koncie Prawa i Sprawiedliwości na Twitterze pojawia się wpis, który w ostatnich godzinach dostał drugie życie. "Kłamstwem jest twierdzenie, jakoby wydłużenie wieku emerytalnego niosło za sobą większe kwoty emerytur" - czytamy w nim. To cytat właśnie z Beaty Szydło. https://twitter.com/pisorgpl/status/645904993959190529?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E645904993959190529&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.money.pl%2Femerytury%2Fwiek-emerytalny-a-wysokosc-swiadczen-historia-pewnego-tweeta-6450021055862401a.html I CO???
rozbawiony2019.11.26 16:55
A jak ci emeryci pracowali to UTRZYMYWALI INNYCH ? JESLI 800 tys NIEROBÓW NIE PRACUJE TO KTO ICH UTRZYMUJE ??????????? Nie dawać??????
gumowa kaczka2019.11.27 4:55
To nie NIEROBY to kwiat narodu -twardy elektorat dobrej zmiany -IM SIĘ PO PROSTU NALEŻY
emeryt2019.11.26 16:54
bzdura i zlodziejstwo 43 lata pracowalem i uczciwie odprowadzalem skladki do zus pytam dlaczego ktos mowi ze utrzymuje emerytow, oddajcie nam tylko nasze pienadze w polsce ludzie zyja krutko zdrowie zjedli nam komunisci
alcapone2019.11.26 16:24
Intensywne oszczędzanie już ćwiczyliśmy, za komuny władza stale propagowała oszczędzanie jako samo zdrowie dla narodu i państwa. Jednak pod koniec lat 80tych te oszczędności media zaczęły nazywać … nawis inflacyjny. Już bez rozgłosu ale skutecznie nawis zlikwidowano za pomocą potężnej inflacji przy symbolicznym oprocentowaniu wkładów, wkłady straciły ok. 90% pierwotnej wartości. Generalnie nie ma pewnej i bezpiecznej możliwości ulokowania pieniędzy na stare lata, pozostaje solidarnościowy system emerytalny. Obecny kapitałowy system emerytalny w Polsce powstał w 1999 roku. System ten jest bandyckim oszustwem. Powstał gdy już utwierdził się pewien specyficzny model, ok. 1% ludzi o bardzo wysokich dochodach, kilkanaście % o wysokich i średnich, gdy reszta to za symboliczną miskę zupy pracowała, o ile pracowała. Osiągnięcia tych wysoko zarabiających nie są znane, jesteśmy krajem o standardzie jakości zarządzania, własnych technologii czy innowacyjności na poziomie bardzo zacofanych krajów III Świata. Nasza elita bogatych to w istocie pasożyt konsumujący Polskę od środka, nieliczne wyjątki nie zmieniają sytuacji. Ta elita woziła się bez krępacji przez lata na bardzo taniej, brutalnie eksploatowanej polskiej sile roboczej. Aż ta siła robocza się skończyła. W latach 90tych nastąpił dramatyczny spadek liczby urodzeń ( który trwa do dzisiaj ), to było jakby jakaś wojna była, istna demograficzna katastrofa, zaczęło się wielkie umieranie Polski i Polaków. Tylko pasożyt miał się coraz lepiej, i ma się dalej. System kapitałowy jest dla pasożyta niezwykle zyskowny. Pasożyt zapewnia sobie kontynuację pasożytowania także w okresie emerytury. Ale jest jeszcze bardzo ważny choć bardzo ukrywany fakt. Pasożyt żyje na emeryturze średnio znacznie dłużej niż większość Polaków. Bo pasożyt bujał się przez lata po biurach i salonach, prowadził miłe kulturalne dialogi dla relaksu ( jak u Sowy dla przykładu ), choć czasem jakieś papierki podpisywał i decyzje podejmował, ale w sumie praca lekka, łatwa i przyjemna, żadnej tam eksploatacji człowieka. Gdy te powiedzmy 80% Polaków było eksploatowanych bez litości, wielu zmarło nawet przed przejściem na emeryturę, większość umiera niedługo po przejściu. A pasożyt się cieszy i bierze niejako za nich emerytury po 5-10-15 tysięcy, i bierze bardzo długo. Ale zakłada się przy obliczaniu wielkości emerytury że wszyscy żyją równie długo, to kolejne sprytne oszustwo pasożyta, jasne że ci co się tym systemem fachowo interesują wiedzą co jest grane.
PRK2019.11.27 0:07
Za długi tasiemiec ! Nie da się czytać ! W dodatku mógłbyś porobić jakieś akapity ! A tak jeden ciąg ! Pomyśl o tym !
gumowa kaczka2019.11.26 16:22
Niech każdy odkłada WYŁĄCZNIE na SWOJĄ EMERYTURĘ 1 DO 1 ,po co ciągnąć tę PIRAMIDĘ FINANSOWĄ ? Półtora emeryta ,ćwierć dziecka na rodzinę-te bzdurne przeliczenia w końcu się skończą.
Klapaucjusz2019.11.26 15:29
"Przywrócić elementarne zasady, przywracając normalność życia rodzinnego." Czyli wycug, jak drzewiej bywało!
piekarz2019.11.26 15:28
Likwidacja OFE - kolejny - po okradzeniu niepełnosprawnych i rezerwy demograficznej - skok na kasę w wykonaniu Prostytutek i Sutenerów.
alzara2019.11.26 15:25
Niestety totalne bzdury....potrzebna jest dobra analiza i ocena: 1. Gdzie podziały się pieniądze Polaków wpłacane przez lata do ZUS 2. Gdzie są pieniądze z różnicy 55-ponad 60 i 60-ponad 65, czyli przez 5 lat nie wypłacanych emerytur osobom z roczników 1954 i 1949 po radykalnym wydłużeniu wieku emerytalnego /co na to PO ??? 3.Gdzie są pieniądze po zmarłych emerytach, bo ogromnie dużo ludzi umiera tuż przed emeryturą lub krótko po przejściu Pisanie,że ktoś pracuje na kogoś, to jest wywoływanie wojny domowej.
Krystyna2019.11.26 15:51
I to jest racja. Nikt na mnie nie pracuje. Wypracowałam sobie emeryturę , a co kolejne ekipy rządzących robiły z moimi pieniędzmi ?Niestety, jest to już nie mój problem tylko Państwa.
Maria Blaszczyk2019.11.26 16:06
1. Przecież wiadomo. Wypłacano z nich emerytury. 2. Przecież nie osiągnięto tego docelowego wieku emerytalnego... Zwiększano go bardzo stopniowo, począwszy od 1 stycznia 2013 r. Gdyby PiS tego nie zepsuł - zakładany wiek emerytalny (67 lat) mężczyźni osiągnęliby w 2020 r., kobiety zaś w 2040 r. A pieniądze - patrz wyżej: wypłacano na bieżąco. 3. Wciąż patrz punkt pierwszy. I to nie jest wywoływanie żadnej wojny domowej, tylko ludzie tak się umówili. To się nazywa solidarność pokoleń.
Gryfita2019.11.26 18:35
to znaczy - kto się umówił, z kim,na co się umówili, kiedy i gdzie? Nalegam na rzeczową i krótką odpowiedź.
Maria Blaszczyk2019.11.26 20:11
Utworzenie ZUS zostalo przegłosowane w 1933 roku, a prezydent wydał rozporządzenia w ciągu roku - czyli byłby to Sejm kadencji brzeskiej z BBWR i Centrolewem... Ale oczywiście da się to sprawdzić, jeśli Ci bardzo zależy.
Gryfita2019.11.26 21:27
to znaczy - jacy ludzie się umówili? Ja? Ty? Może po prostu Rząd się umówił,m że będzie kroił brudnych roboli z keszu na potęgę. Rząd z nikim się nie umawia. Rząd i Sejm wydają rozkazy.
Maria Blaszczyk2019.11.26 21:49
No skąd. Nas wtedy nie było. Ci, co wtedy żyli i mieli prawa wyborcze. Ale jakby ludzie chcieli, to by mogli ten system zmienić. Ty i ja moglibyśmy założyć partię z programem lepszego systemu emerytalnego, przekonać do niej ludzi i wygrać wybory. Tylko że chyba nie zgadzamy się co do tego, jakby ten system miał wyglądac...
stm.2019.11.26 15:22
A dlaczego sędziowie i prokuratorzy nie płacą składek ZUS a emerytury mają 100% wynagrodzenia i to nie najniższego. A niby dlaczego nas okradają. Komuchy dawali im przywileje bo podtrzymywali komuchów przy władzy.
Urszula2019.11.26 14:56
PiS straszy firmy karami za niski poziom przystąpienia do PPK. ""Będziemy reagować" - grozi firmom szef państwowej spółki odpowiedzialny za wdrażanie nowego programu emerytalnego PiS i zarazem najbliższy współpracownik premiera Mateusza Morawieckiego Paweł Borys." Pustki w kasie. Obawiam się, że ta złodziejska pisowska banda uchwali przymus wstępowania do PPK. Przy okazji pytam pisdzielców czemu nie ratują swoja partię i swój rząd. Czemu nie przystępują do PPK?
Antychryst2019.11.26 14:48
A PiS się do tego dołożył obniżeniem wieku emerytalnego brawo PiS. No ale jak komuś się pracować nie chce to trudno...... będzie biedował na starość.
Piotr Nowak2019.11.26 14:42
Żeby nie obciążać ojczyzny emeryci i renciści , mogą wykupić wycieczkę do Holandii !! Tam EUTANAZJA jest legalna, i po kłopocie.
Maria Blaszczyk2019.11.26 15:58
Chyba nie masz pojęcia o holenderskim prawie.
PRK2019.11.27 0:00
A ty masz te pojęcie ! ???????/
taro2019.11.26 20:00
chlopie nie jedz do holandii,tylko sprzedaj swe organy online i co zarobisz to mozesz do ZUS wplacic,jak tobie nie chce sie zyc, to inni emeryci pozyja.
Urszula2019.11.26 14:28
Cieszcie się pismatoly. Wasz rząd robi podwyżki https://www.fakt.pl/pieniadze/finanse/czynsz-i-media-nadchodza-duze-podwyzki-co-za-nie-odpowiada/ghrr7d0
ABC2019.11.26 13:47
@Maria Blaszczyk A co to są "baby boomersów"?
Gryfita2019.11.26 14:17
https://en.wikipedia.org/wiki/Baby_boomers Boomersi to pierwsze pokolenie skutecznie zgwałcone przez Trockistowską Międzynarodówkę Socjalistyczną.
ABC2019.11.26 14:23
Nie znam angielskiego proszę więc o tłumaczenie, a nie tłomaczenie
Gryfita2019.11.26 14:47
Trzeba się było uczyć
ABC2019.11.26 15:16
Ty się "uczyłeś" i co? Tłomaczysz ...
Gryfita2019.11.26 18:37
Półdebilom nie da się niczego co wykracza komplikacją ponad budowę cepa, wytłumaczyć.
Maria Blaszczyk2019.11.26 15:54
To są ludzie urodzeni pomiędzy rokiem 1946 i 1964. Nie ma na to polskiego odpowiednika, używa się właśnie określenia "baby boomers". Byli to ludzie urodzeni w powojennym wyżu demograficznym, dodatkowo - korzystający z dobrodziejstw rozwoju medycyny, więc dość długowieczni.
Gryfita2019.11.26 18:52
Niee... konstytutywną cechą boomersów jest przeoranie ich mentalności przez lewacką propagandę tamtych czasów - są ofiarami Przewrotu Światopoglądowego na który szło ponad 80% sowieckiej aktywności. Polskie pokolenia powojenne są właściwie zaprzeczeniem boomersów.
Maria Blaszczyk2019.11.26 20:01
Nie ma to nic wspólnego z ich świadomością. W ogóle nie o to chodzi. Chodzi o roczniki wyżowe po wojnie. "Boom" znaczy tyle co "wyż", w tym wypadku demograficzny. I tyle.
Gryfita2019.11.26 20:32
Nie "i tyle", boomersi to konkretna formacja społeczna Major generations of the Western world: Lost Generation Greatest Generation Silent Generation Baby boomers Jones Generation Generation X Millennials Generation Z
Maria Blaszczyk2019.11.26 21:46
https://en.wikipedia.org/wiki/Baby_boom
gumowa kaczka2019.11.26 16:23
nadrozmnażalskie pokolenie
Zosia2019.11.26 13:46
A dlaczego to dramat ?! Przecież dwóch powinno nie utrzymywać cepie, tylko płacić emerytowi. Jaki problem ku-rw-a sami sobie robicie ?! Jak nie masz o czym pisać to weź łopatę i kop !!!!!!!!!!
Torchwood2019.11.26 13:27
Tak jest, a PiS obniżył wiek emerytalny....
piekarz2019.11.26 13:25
INTERNET NIE ZAPOMINA Szczególnie politykom. Gdy w ostatnich dniach toczy się dyskusja na temat wysokości emerytur i skutków obniżenia wieku emerytalnego, internauci przypomnieli pewien wpis na Twitterze. PiS cytuje w nim słowa byłej premier Beaty Szydło https://www.money.pl/emerytury/wiek-emerytalny-a-wysokosc-swiadczen-historia-pewnego-tweeta-6450021055862401a.html
Urszula2019.11.26 12:57
Przecież ten artykuł nie jest po linii Polskiej Zjednoczonej Partii Pisowskiej. No jak można tak straszyć ludzi jak jest tak cudownie, wszyscy są zadowoleni, żyje się coraz lepiej, jesteśmy już tak bogaci jak prawie Zachód. No, o co chodzi frondo? Kuźmiuka nie czytasz?
Zosia2019.11.26 13:48
Ty Urszula, znowu nie pojmujesz ? – ależ ty musisz być tępa ! Większymi głupcami od polityków PO są tylko ich wyborcy !!!
Urszula2019.11.26 14:19
A ty, bladź, wytłumacz mi czego nie pojmuję. Każdy debil może tak napisać. Konkrety, sucz, konkrety.
Maria Blaszczyk2019.11.26 12:56
A kto wysłał baby boomersów na emeryturę? Hmmm?
Gryfita2019.11.26 14:15
W Polsce nie ma boomersów. To zjawisko ograniczone do USA. Poza tym, nie wysłanie ich niczego specjalnie nie zmienia. To jest prosty i bezpośredni skutek lewackich manipulacji społeczeństwem.
Maria Blaszczyk2019.11.26 19:59
???? Jak to nie ma? To moi rodzice nie istnieją? Zatem ja też - również wyżowy rocznik zresztą - też nie istnieję? No cóż, opinia ta kłóci się z moim doświadczeniem, ale trudno mieć pewność. A ich wysłanie zmienia. Jak wcześniejsza emerytura roczników wyżowych może nic nie zmieniać? Właśnie o tym masz w tym artykule...
Gryfita2019.11.26 21:32
Twoi rodzice nie są boomersami, jak sądzę. Baby Boom to nie jest synonim słów wyż demograficzny.
Maria Blaszczyk2019.11.26 21:45
Aha... https://en.wikipedia.org/wiki/Baby_boom "A baby boom is a period marked by a significant increase of birth rate"...
znawca tematu2019.11.26 12:40
Kto napisał ten artykuł?
XXX2019.11.26 12:32
EUTANAZJA!!!!
JONASIK2019.11.26 12:31
Zgodnie z prawem naturalnym (tak tu uwielbianym), człowiek średnio żyje 40 lat. Dlaczego KK nie walczy o prawo do naturalnego umierania przed osiągnięciem wieku emerytalnego? Problem by się rozwiązał. Precz z wynalazkami szatana, z chemicznymi lekarstwami, precz z bezczeszczeniem świętego ludzkiego ciała bezecnymi praktykami lekarskimi!!!
Gryfita2019.11.26 14:18
Nie bełkocz.
JONASIK2019.11.26 14:37
Masz rację. Przesadziłem z tym "40 lat" Naturalnie żyje się dłużej. W czasach patriarchów. Przed potopem długość życia człowieka sięgała prawie 1000 lat (Rdz 5:5-29). Według zachowanych informacji najdłużej żyjącym człowiekiem był Metuszelach, który zmarł w wieku 969 lat. Ciekawe jaki był wtedy wiek emerytalny i co na to PiS?
Gryfita2019.11.26 14:49
Dalej bełkoczesz. Zdobądź najpierw wiedzę, jak wylicza się te 969 lat, a potem rżnij znafcę.
bs2019.11.26 12:31
Polki są dyskryminowane na rynku pracy i w przepisach prawa. ZUS w przepisach odmawia zasiłku macierzyńskiego kobiecie, której pracodawca nie przedłużył umowy do dnia porodu jak była na L4 we wczesnej ciąży. Nawet jeśli odprowadza składki przez kilka lat wcześniej i w takiej samej kwocie jak na umowę o prace na czas nieokreślony. W Kodeksie Pracy ochroną objęta jest ciąża dopiero od 4 miesiąca, a największe zagrożeniem poronienia jest w pierwszych 3 miesiącach. Duża liczba kobiet nie ma szans na umowę na czas nieokreślony, chodź pracuję już kilka lat. Natura niestety ogranicza czas na zajście w ciąże. Jeśli po 40 będzie w końcu umowa na czas nieokreślony może być za późno na dziecko Gdzie jest ta polityka prorodzinna?
PiS to partia lewicowa2019.11.26 12:30
Dziękujemy za to PZPR, PO, PSL, SLD i PiS. Wszystkie te bandy przestępców nad tym pracowały i dalej pracują. 40 letni emeryci heehehhe. Trzynastki, piętnastki, deputaty, dotacje, Pierwsza Armia Urzędników, Druga Armia Oświatowa, Trzecia Armia Duchowna itd. Gęb na utrzymaniu jest od groma a PiS nakłada nam na grzbiet coraz więcej!
Po2019.11.26 13:50
Uwaga debil na portalu. Prosimy nie komentować !
Mokabe2019.11.26 13:50
Wiele głupot można znaleźć w sieci, szczególnie w komentarzach,choć wypada też szanować zdanie innych. To co piszesz jak i ten twój nick jest zwyczajnym kłamstwem. PiS to nie partia lewicowa,choć niektórzy mogą być jeszcze z tego pokolenia komuny. Ale kierunek nie jest lewicowy. Lewactwo to PO, PSL, SLD i inne które popierają te trzy grupy. Lewactwo przez wiele lat okradało ludzi, przyszedł PIS i rozpoczął nieco inny kierunek,choć może nie każdemu może się on podobać, gdyż wiąże się to z tymi obciążeniami. Ale to jest też część tego prawicowego i patriotycznego myślenia - troski o ludzi starszych,chorych. Aby zrozumieć to działanie PiSu należy się postawić na miejscu takiego emeryta który dostaje 800-1000zł emerytury na przeżycie. Czy przeżyłbyś z tego? Chciałbyś aby za lata pracy,płacenia podatków na kraj dostawać tak mizerną emeryturę która nie starcza na życie? A teraz pomyśl że tak żyje ktoś z twoich rodziców. Chciałbyś dla niego takiego losu? Poza tym troska o ludzi starszych - Polaków to patriotyzm. Chyba nie widać go u ciebie. Zadaj więc sobie pytanie: kim jesteś?- Polakiem czy może kimś innym? Taki stosunek do ludzi starszych jest oznaką egoizmu. Młody starszego nie zrozumie. Nie wiem ile masz lat ale jeśli poniżej 30 to pomyśl że tacy ludzie mogliby być twoimi rodzicami i to oni pracowali na twoje utrzymanie. Czy tak podle chciałbyś im teraz podziękować aby mieli tak podłe traktowanie, aby nie mieli z czego żyć za lata pracy i trudu dla ojczyzny? Rozumiem, że dla ludzi którzy tez nie wiele zarabiają jest to pewne obciążenie dawać jeszcze na emerytów czy rencistów, ale trzeba być tez człowiekiem i rozumieć sytuację takich ludzi. Czy oni są też winni -bynajmniej większość, która pracowała za marne pieniądze z których niewielka tylko suma szła na emerytury. Czy mają swoją sytuacją płacić za podłość lewactwa? Łatwo się tylko gada, ale spróbuj sam żyć za takie sumy to szybko zmienisz zdanie mają do opłacenia rachunki, koszty wyżywienia, ubrania, może tez leczenia. Wyżyłbyś gdyby większość takiej emerytury poszła na to wszystko? Ile by ci nawet z tego 1000-ca zostało? Raczej grosze. Tak więc zanim zaczniesz coś pisać to się zastanów nad tym kim jesteś i czy masz sobie choć trochę człowieczeństwa.
PiS to partia lewicowa2019.11.26 16:07
Typowa wypowiedź lewicowego wrażliwca na tzw. niesprawiedliwości społeczne. Jakos tak już jest, że wszędzie gdzie tacy ludzie jak Ty biorą się za pomoc ubogim, poszkodowanym, starszym itd, to ci ubodzy poszkodowani, starsi itd. klepią coraz większą biedę. Ciekawe dlaczego? Czy robicie to jako bezbożni bolszewicy, genderowi marksiści czy katoliccy socjaliści to nie ma znaczenia, wszyscy jesteście lewicowi i wszyscy niesiecie biedę, na samym początku właśnie tym ubogim, poszkodowanym, starszym itd.
Bobi2019.11.26 14:29
Jezeli PiS jest partia lewicowa to jaka "partia" jest PO ktore w nocy wyprowadzilo setki miliardow zlotych z OFE ? Czyli twoje i moje pieniadze bez pytania o zgode Polakow ?
PiS to partia lewicowa2019.11.26 15:54
Takie same złodzieje jak PiS. W porównaniu z PiS mieli jednak nieco umiaru, obecna szajka nie krępuje się w niczym. Jak cos nie pomyśli to po prostu anulują, poprzednicy resztkę zahamowań jednak mieli.