18.09.21, 06:42Fot. screenshot YouTube (Puł Pierwowo)

[Wideo] Łukaszenka: Białystok i Białostoczyzna to białoruskie ziemie

Wczoraj na Białorusi po raz pierwszy świętowano ustanowiony przez Aleksandra Łukaszenkę Dzień Jedności Narodowej. W trakcie obchodów Łukaszenka powiedział m. in., że Białystok i Białostoczyzna to białoruskie ziemie. Reżim Łukaszenki nie wspomina o tym fakcie dlatego, że ceni sobie stosunki z sąsiadami.

Dzień Jedności Narodowej został ustanowiony przez Łukaszenkę w ubiegłym roku po fali protestów po sfałszowanych wyborach prezydenckich.

Tęskniący za czasami sowieckimi białoruski satrapa ustanowił to święto w rocznicę ataku ZSRR na Polskę. Wówczas polski Instytut Pamięci Narodowej określił to święto mianem "Dnia Jedności Dwóch Totalitaryzmów".

Ponadto warto przypomnieć, że w czasach sowieckich 17 września nie był przesadnie akcentowanym dniem w oficjalnej propagandzie. Czasami wspominano o tej dacie, jak o zjednoczeniu Białoruskiej SRR z Zachodnią Białorusią.

"Powtórzę to, co mówiłem już nie raz: sąsiedzi są nam dani od Boga, tak jak każdemu innemu krajowi. W stosunkach ze wszystkimi dążymy do pokoju i przyjaźni. Nigdy nie patrzyliśmy z zawiścią na cudzy korowaj (rodzaj tradycyjnego obrzędowego pieczywa - red.) albo kawałek ziemi. Wystarczy nam własnego. My nawet nie przypominamy im dzisiaj o tym, że Białystok i Białostoczyzna to białoruskie ziemie. Że Wilno to także białoruskie miasto i ziemie dokoła niego, nie mówimy o tym!" - powiedział Łukaszenka w trakcie oficjalnych obchodów.

Dziękujemy za tak wspaniałego i miłującego pokój sąsiada!

jkg/kresy24

Komentarze

frugo2021.09.23 13:24
kierownik z kołchozu chyba się naćpał ,może Nitras był u niego z roboczą wizytą
heniek2021.09.20 11:28
lepiej nie wspominaj bo się ośmieszysz
Filip2021.09.19 19:05
Założycielem miasta Wilna był książę litewski Gedymin, a Polacy napłynęli na wileńszczyznę w XVI wieku po unii polsko-litewskiej. Tak więc Wilno na pewno nie było i nie jest miastem białoruskim. Białostoczyzna w początkach polskiej państwowości tj. w czasach Mieszka I i Bolesława Chrobrego znalazła się w granicach naszego kraju. Tak więc na pewno również nie była i nie jest to ziemia białoruska. Gdyby Bolesław Chrobry i jego następcy utrzymali Ruś Kijowską we władaniu, to dzisiaj Ukraińcy byli Polakami, tak samo jak np. Ślązacy, Górale, Kaszubi...
Anonim2021.09.19 18:55
było sie czepiać nieswoich wyborów ? a, tak wq-rwili fachowca i sam dokona rozbiorów prl
AAATomek2021.09.19 12:25
pies Ukraiński
reflux2021.09.19 10:59
Zapomniał, ze Mińsk to polskie miasto.
Jesteś historycznym głupkiem2021.09.19 12:04
Mińsk był pierwotnie grodem na ziemi plemienia wschodniosłowiańskich Połoczan którzy wchodzili w skład Rusi Kijowskiej już od IX wieku gdy Polska nawet jeszcze nie istniała ... W X wieku Księstwo Połockie wydzieliło się z Rusi Kijowskiej a w XIII wieku zostało zajęte przez Litwę ,a w XIV wieku zostało województwem państwa polsko-litewskiego w Wielkim Księstwie Litewskim. W XVIII wieku Ziemia Połocka wraz z Mińskiem weszła w skład Imperium Rosyjskiego ,a potem ZSRR po którego rozpadzie znajduje się na Białorusi ahistoryczny przygłupie.
Anonim2021.09.19 18:58
to w/g twoich głupich katabasów nie istniała ,bo zniszczyli chu.. wszystkie historyczne ślady ,ba, uważają do dzisiaj ,że polaków kura wygrzebała,jesteś taki sam głupi ,jak oni
Antyidiota2021.09.19 12:10
Jeśli Mińsk według ciebie to polskie miasto to trzymając się twojej logiki tej kwestii należy też stwierdzić ,że Wrocław Szczecin i Gdańsk są miastami niemieckimi
maseczka2021.09.19 19:51
Pierwsze utrwalenie nazwy Minsk uczeni odnaleźli w łacińskojęzycznej księdze kancelaryjnej z 1502 r. Później w dokumentach polskojęzycznych XVI – XVII w. coraz częściej używana była transkrypcja Minsk. W końcu XVIII w. zapis Minsk w słowniku geograficznym Królestwa Polskiego. Edward Woyniłłowicz pochodził z rodziny ziemiańskiej posiadającej ogromne dobra niedaleko Nieświeża. Jako polski i białoruski działacz społeczny przeżył osobistą tragedię, gdy na mocy postanowień traktatu ryskiego Mińszczyzna znalazła się w granicach bolszewickiej Rosji. Do końca życia nie pogodził się ze stratą. Na swym grobie kazał wyryć napis: „Traktatem ryskim ze swej ziemi wygna­ny, deptać musiałem obce łany”... Czytaj więcej: https://histmag.org/Czy-Minsk-mogl-nalezec-do-Polski-21470
xyz1232021.09.19 9:45
Każde pretensje terytorialne są warte tyle ile siła tego kto ma takie roszczenia. Łukaszenka mając wsparcie Rosji wydaje się tutaj silniejszy niż słaba, osamotniana i skłócona ze wszystkim i miedzy sobą Polska.
Anonim2021.09.19 9:36
Nachlal sie rosyjskiego samogonu i bredzi.
AST2021.09.19 8:34
O czym on mówi? Państwo białoruskie istnieje od 25.08.1991 a Polska jako księstwo od X wieku a jako królestwo od XI wieku, więc o czym tu rozmowa? Od XVI wieku ziemie całej dzisiejszej Białorusi i jeszcze drugie tyle, zostały inkorporowane do Rzeczypospolitej przez Zygmunta Augusta, ówczesnego władcę tych ziem Wielkiego Księcia Litewskiego i zarazem w jednej osobie Króla Polski. Można zadać pytanie gdzie i kim, wtedy byli Białorusini?
Anonim2021.09.19 9:43
Białoruś to część Wielkiego Księstwa Litewskiego. Jako samodzielne państwo nie istniała, po raz pierwszy pojawiła się na bardzo krótko jako ludowa republika pod koniec I wojny światowej. A Wielkim Księciem był brat polskiego króla.
czekista2021.09.19 0:00
Tylko patrzecjak zaanektuja. Jak ruskie Krym. A pozniej wszystkie miejsca zawierajace w nazwie okreslenia Bialy, Biala, Biale.
Piotr Nowak2021.09.18 18:29
He, cała Białoruś to polskie ziemie !
spartan2021.09.18 19:11
to byłe ziemie polskie, do szkoły było pod górkę czy z pisowcem chodziłeś i ci mózg zajęło?
Rumcajs2021.09.18 18:25
zlikwidować łukaszenke i białoruś, przecież to Polskie ziemie. ps:łukaszenka będziesz wisiał.
koka2021.09.18 19:12
jakie zioła żresz bo odlot masz niezły
Cypis2021.09.19 20:54
skaczesz do taty?
Tylko PO PRAWDZIWE POLSKIE, nie RUSKO-NIEMIECKIE2021.09.18 17:17
Patrzcie, minęło tyle lat i co się okazało??? SŁYNNY RAJD w obronie przed ROZSZARPANIEM przez BOLSZEWIĘ już OKRADZIONEJ wcześniej POLSKI przez BOLSZEWICKICH KOMUNISTYCZNYCH FASZYSTÓW. POLSKI miał WIELKI SENS i BYŁ WIELKIM PATRIOTYCZNĄ MISJĄ. Piszę o działaniach V Brygady Wileńskiej "ŁUPASZKI" i działaniach WIELKIEGO PRAWDZIWEGO POLAKA PATRIOTY o Ps "RAJS". Uratował wtedy przed GRABIEŻĄ POLSKĄ JAGIEŁŁOWĄ PRASŁOWIAŃSKĄ CZĘŚĆ POLSKI. Wystarczyło, że większość chętnych do zamieszkania w CCCP-ie usłyszała "TU BYŁA, JEST i BĘDZIE POLSKA" i te podania do FASZYSTY STALINA zdały się PSU NA BUDĘ. Sami PRAWDZIWI POLACY BIAŁORUSINI prosili "ŁUPASZKĘ" aby przysłał "BUREGO" aby takim wiejskim ALKOHOLIKOM, ZŁODZIEJOM, BANDZIOROM zabronił włączenia ich wsi do CCCP-u i zabrania ich gruntów i stworzenia KOŁCHOZU, gdy ten motłoch który zbierał podpisy o włączeniu do CCCP-u miał być NACZALNIKAMI, OFICYJERAMI i UCZYCIELAMI. Jedni dostali BATY na GOŁA DOPE na widoku całej wsi, inni którzy nie WYPEŁNILI, najpierw PROŚBY PRAWDZIWEGO WOJSKA POLSKIEGO a POTEM TAKŻE ROZKAZU, a jak skończyli to tylko HISTORIA WIE. Tak tylko przy okazji wspomnę, że gdy na NOWOGRÓDCZYŹNIE wchodzili POLSCY ŻOŁNIERZE Z NOWOGRÓDZKICH BATALIONÓW AK, to często oprócz WART AKOWCÓW, także swoje WARTY WYSTAWIALI mieszkańcy wsi, POLACY BIAŁORUSINI, BY JAKAŚ SWOŁOCZ BIAŁORUSKA nie POLECIAŁA DONIEŚĆ , SZWABOM, że WOJSKO POLSKIE KWATERUJE nocą w ICH WSI. Zdarzało się, że w czasie tzw "REPATRIACJI" całe wsie z POLSKIMI BIAŁORUSINAMI, podawali się za AUTENTYCZNYCH POLAKÓW, aby tylko wyrwać sie spod "OPIEKI" BOLSZEWII z CCCP-u, i wyjeżdżali do POLSKI. A ta SWOŁOCZ SOWIECKO - BIAŁORUSKA którą "RAJS" musiał przywołać do porządku, chciała oderwać POLSKIE ZIEMIE i PRZYŁĄCZYĆ je do CCCP-u.
znak2021.09.18 17:22
im większy bandyta i morderca tym większym "boCHateren" jest dla pisiorstwa
Tylko PO PRAWDZIWE POLSKIE, nie RUSKO-NIEMIECKIE2021.09.18 17:25
PiS to POLSKA, POLAK, PATRIOTA. Natomiast Ty to możesz sobie być CCCP-em albo WERMACHTEM.
znak2021.09.18 17:35
szczególnie ta rzesza kacyków z PZPR i tajnych donosicieli SB, których do bolszewickiego PIS naprzyjmował Kaczyński, prawdziwy Polak to komunista z PZPR, który dostał łaskę zrobienie laski i tym sposobem stał się prawdziwym Polakiem, ty komu laskowałeś, że jesteś w gronie tych prawdziwych Polaków? miał chociaż napletek?
Tylko PO PRAWDZIWE POLSKIE, nie RUSKO-NIEMIECKIE2021.09.19 9:38
To SASZA, ten Twój, nawet nie SOŁTYS z CHOBIELIN SIOŁO PGR, wyrzucony z PiS na ZBITY PYSK chciał robić LASKI takiemu jednemu w USA. PiS wyrzuca SWOŁOCZ, a Twoi PRZYJMUJĄ ich, i biorą do SEJMU, SENATU i DO UNII EUROPEJSKIEJ, nawet takiego który ROZJECHAŁ na PRZEJŚCIU dla PIESZYCH, KOBIETĘ. SASZA taki jest wasz styl DZIAŁANIA. NAJWIĘKSZA SWOŁOCZ jest CENNIEJSZA od NAJMĄDRZEJSZEGO, UCZCIWEGO, PRZYZWOITEGO, PATRIOTY.
znak ruskiej onucy2021.09.18 18:20
im większy bandyta i morderca tym większym "boCHateren" jest dla POyebanych od tuska zwanego matołem.
oto PIS2021.09.19 7:07
wyżyny intelektu
oto PO2021.09.19 9:27
dno intelektu typu jachira i szczerba i joński, ameby rozumu z PO
gość2021.09.18 16:27
Grodno i Brześć to Polskie miasta i co on na to.
Berliner2021.09.18 16:31
Breslau ,Oppeln ,Posen Stettin und Danzig to niemieckie miasta i co ty na to ?
Tylko PO PRAWDZIWIE POLSKIE,2021.09.18 17:22
HANS zamieniłeś z RUSKAMI te miasta na LWÓW, WILNO, NOWOGRÓDEK, STANISŁAWÓW. RUSKOM DAŁEŚ TE MIASTA na WSCHODZIE, a w zamian DAŁEŚ HANSIU POLSCE MIASTA WROCŁAW, OPOLE, KATOWICE, LEGNICĘ (MAŁA MOSKWA) , ZIELONA GÓRĘ i SZCZECIN. Tylko DANZINGI są dalej takie jak były. Teraz nawet HANSIU, Polsce chcą odebrać WESTERPLATTE.
patriot2021.09.19 9:09
nie wiem gdzie uczono ciebie historii - zapewne w kołchozie lub hitlerlandzie ale wiedzieć musisz to że rdzenne tereny Słowiańskie ciągneły się do Łaby więc Berlin to słowiańskie miasto. zatkało kako.
akunt2021.09.18 19:03
to są teraz byłe polskie miasta, wy pisowcy przy klawiaturze prezentujecie bohaterstwo większe niż wszyscy żołnierze na frontach minionej wojny
Hist2021.09.18 16:26
Jeśli chodzi o wschodnią granicę Polski to zmieniała się tak często w historii ,że jedynym obiektywnym kryterium jej przebiegu powinien być jej pierwotny etniczny (a nie polityczny) przebieg u zarania państwa polskiego w X wieku. Polecam mapy z X wieku ze wschodnim zasięgiem osadnictwa plemion lechickich Mazowszan oraz Lędzian (Grody Czerwieńskie) z których jasno wynika ,że obecna Białostocczyzna to etniczne ziemie wschodniosłowiańskiej Rusi natomiast Lwów i okoliczne ziemie to etniczne ziemie lechickich Lędzian czyli polskie ,a nie rusińskie ,obecnie ukraińskie ...
hephalump2021.09.18 14:53
Jak widzę i słyszę to ten Baćka strasznie podobny do Tuska. Jak ma interes to i o Bogu wspomni. I tak samo prawdomówny. ;)
sanitariusz2021.09.18 14:41
wystarczy spojrzeć na morde tego zaasranego kołchoxnika i widac poziom zaasranej białorusi.
zazdrosny2021.09.18 17:18
jakie ty musisz mieć orgazmy jak widzisz mordę Kaczyńskiego
tito2021.09.18 17:26
on już ma orgazm na widok swojego ryja w lustrze
Michał Kalinowski2021.09.18 13:42
Łukaszenko nie pij tyle, bo alkohol ci szkodzi.
zajec2021.09.18 14:10
@Michał Kalinowski nie pij tyle bo pisowskie brednie wypisujesz
Nie kłam,2021.09.18 14:42
popaprany móżdżku. Jeżeli już to "zajac".
zajec2021.09.18 17:20
już mi pisowski cymbale dyktujesz jaki mam sobie nick przyjąć? rak bolszewi pisowskiej toczy ten kraj do zamordyzmu
Rumcajs2021.09.18 14:42
@Zajec nie pij tyle bo POwsko Białoruskie brednie wypisujesz. ps;Łukaszenka i tak będziesz wisiał.
zajec2021.09.18 17:24
zaraz po tym jak zawiśnie cały PIS, już się pisiorstwu bandyderka zwyrodnialców przeklętych śni
Rumcajs2021.09.18 18:23
oj Zając będziesz wisiał razem z łukaszenką na tej samej szubienicy, ot takie wyrużnienie dla moskalskiego trola buca,ps: a sznura nie będziemy żałowali. nawet putin wam nie pomoże,a nawet się ucieszy.
zajec2021.09.18 19:06
możesz obciągnąć mojemu psu bo taki sam poziom intelektualny prezentujesz jak on
Michał Kalinowski2021.09.18 13:39
Ja tam nie wiem jakie tam prawo do Województwa Podlaskiego (Białostockiego) III RP ma były kierownik Kołchozu, pamiętam jednak, że kacapy zabrały dla ZSRR nam 8 województw w tym podlaskie i nowogrodzkie. Pamiętam też, że stolicą Podlasia był Brześć Nad Bugiem a nie Białystok. Może o prawach do Białegostoku powinien pogadać z rodem Branickich, bo to oni byli założycielami i długoletnimi właścicielami miasta, a okoliczne folwarki należały również do nich. Zmiany własnościowe w sposób rewolucyjny wprowadziła w roku 1939 Krasna Armia wbijając Polsce bagnet w Plecy, o czym nie da się zapomnieć, podobnie jak o rzezi rycerstwa polskiego pod Batohem (XVII wieczny Katyń).
kałmuk2021.09.18 14:08
idź się popłacz twoim panom z USA i UK, którzy powiedzieli bierz co chcesz bylebyś przystąpił do wojny z Japonią, nie chcemy aby dużo naszego wojska zginęło, oni są ważniejsi niż jakieś bękarty Polacy, no i Stali brał co chciał i do wojny przystąpił, przypomnę ci, że to było w 1943 w Teheranie i 1945 w Jałcie, taki podstawowych rzeczy nie wiesz pisowski nieuku?
Tylko PO POLSKIE PRAWDZIWIE2021.09.18 17:29
A Twój Sikorski namawiał, żeby zrobić im LASKĘ . Pisz na SIOŁO CHOBIELIN PGR.
oficer LWP2021.09.18 17:31
po co to mu piszesz, przecież to tępy żołnierz PIS-u na usługa żydomasonerii z loży masońskiej Chabad Lubawicz, która sprawuje nadzór nad małymi żydkami z PIS, którzy leżą przed nimi na ryju, nawet wezwany do ambasady Izraela Rydzyk pobiegł do nich na kolanach i po tej wizycie gdzie postawiono do pionu zaczął chwalić żydów jako swoich nowych panów za co go Morawiecki hojnie kasą wynagrodził
sąsiad2021.09.18 13:28
łukaszka chla alkohol i ćpa jak szalony!
biełarusin2021.09.18 14:19
lepsze to niż twój polski denaturat , ty wąchasz kacze guano
alozo2021.09.18 14:27
wy tam na białorusi nawet denaturatu nie macie,nie mówiąc już o innych alkoholach z dodatkiem choćby grama alkoholu.w Polsce są wszystkie alkohole prawdziwe jakie prod.świat.A białorusy chlacie byle gówno.
biełarusin2021.09.18 19:15
nie mamy alkoholu i nie mamy tylu alkoholików co Polska
pielęgniarka2021.09.18 13:27
jeszcze niedawno Baćka przeszedł badania psychiatrycznei okazało się ,że jest chory na schizofrenie paraidalną.Wszystko w temacie.
zibi2021.09.18 14:25
masz zaburzenia kim jesteś i kim się identyfikujesz pajacu z PIS
żydowska ratyzacja Polski2021.09.18 13:04
Nazywam się Hertrich-Woleński i nie jestem taki se zwykły "szczur"... ..... Nazywam się Jan Hartman i nie jestem taki se zwykły "szczur"... ... Nazywam się Jerzy Urban, nie jestem taki se zwykły "szczur", jestem zwykła żydowska kürwa ......... Nazywam się Daniel Passent i nie jestem taki se zwykły "szczur" jestem zwykła żydowska kürwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Mamy tytuły naukowe i byliśmy przez towarzysza rabina sierpem obrzezani, a rodzinny dr. Frojd stwierdził u nas niezwykłą patologię, roboczo nazwana "iudaeus excrementum", tj. wypróżnianiamy się tak gdzie stoimy.
katolicka deratyzacja Polski2021.09.18 13:02
Putin ,Lukaszenko,Korwin i Braun to sa dziwnie pachnace lesbijki,ktore ulegaja silnemu przyciaganiu.
zippo2021.09.18 14:27
ciebie przyciąga ich guano
Oficer2021.09.18 12:33
ty kołchoźniku popxxierdol jeszcze a niedługo 7 gram ołowiu cie trafi w ten kacapski łeb.
tinku2021.09.18 12:42
to jest groźba karalna i administrator Frondy na to pozwala?
fdf2021.09.18 13:05
Człowieku, wojny religijne, obrona wartości a Ty robisz przytyk jakiemuś administratorowi? W słusznej sprawie nie ma grzechu.
tinku2021.09.18 13:31
tak ci to ksiądz wytłumaczył?
Oficer2021.09.18 14:39
spadaj goowniany palancie z goownianej bialorusi.
kapelan2021.09.18 19:38
to po pisowsku czy katolsku ? a może po piso-katolsku,
Portofino2021.09.18 12:12
My na razie nie mówimy, że Mińsk to Polska. Ale pamiętaj bolszewiku na razie. Jeszcze przyjdą czasy ze te kut*asy przed nami będą na baczność stać!
katolicka deratyzacja Polski2021.09.18 13:04
Wojewodztwo Smolenskie zostalo sila oderwane przez Rosje od Bialoruskiej Macierzy.
Białoruś? Co to takiego?2021.09.18 11:50
To były ziemie z dużym odsetkiem żydów na terenie Litwy, następnie oderwana przez żydokomunę od ziem litewskich.
bękart wojny2021.09.18 11:39
Łukaszenka jest wrogiem zażydzonego PIS-u bo nie oddał kraju pod panowanie zachodniej żydowskiej lichwy jak to zrobiły zażydzone solidaruchy z Polską
Rumcajs2021.09.18 12:00
Łukaszenka jest pzryjacilemzażydzonego PO bo nie oddał kraju pod panowanie zachodniej żydowskiej lichwy jak to zrobiły zażydzone SLD z Polską
bękart wojny2021.09.18 12:47
co o nim mówił marszałek senatu jeden z najważniejszych pisiorów Karczewski? czy mówił prawdę czy jak marszałek senatu kłamał?
fdf2021.09.18 10:55
Prezydent Łukaszenko to patriota, narodowiec.
annonim2021.09.18 10:20
Tak,a Warszawa i cala Kongresowka tez byly ruskie...Kundelek na putinowskiej smyczy.
Car2021.09.18 12:05
A nie były ???
heluta2021.09.18 10:16
Jeszcze wrócicie do Macierzy....
elena2021.09.18 10:15
oddajcie Grodno i inne miasta złodzieje ruskie.Stare polskie miasta.
Berliner2021.09.18 10:31
Oddajcie niemiecki Breslau ,Oppeln ,Stettin ,Posen und Danzig !
Rumcajs2021.09.18 10:54
ty Berliner stara qurawa SB wypppppierdalaj z POLSKI
Portofino2021.09.18 12:26
Heil Hitler Berliner. Wy już możecie sobie tylko poszczekać w waszym "pięknym" języku. Nic więcej zrobić się nie da.
ty nieuku2021.09.18 13:27
Nazwa Berlin jest starosłowiańska. Miasto założył Książę Jaksa z Kopanicy( dzisiejsza dzielnica Berlina-Köpenick)
Białoruś to sztuczny twór2021.09.18 10:13
Stalin zabrał Polakom 47% ich przedwojennego terytorium, oczywiście za zgodą "przyjaciół: Anglii i USA", którzy mu Polskę podarowali w Teheranie i Jałcie (za dywizjon 303, za Monte Cassino, etc.). 3/4 ziem białoruskich to ziemie rdzennie POLSKIE! Białoruś to państwo sztucznie powstałe, bez swojej historii i historycznej tożsamości. Tak samo Ukraina. Tak zawsze była albo Polska albo Rosja. te państwo-naśladowcze twory powstały dopiero po 90r. Tyle w temacie. P.S. A Wilno i Lwów i tak kiedyś odbierzemy. Nie wiem, kiedy, ale odbierzemy na pewno te historycznie Polskie Miasta! P.S. 2 Łukaszenka to prostak, bufon i zwykły szczekający burek.
ciekawa2021.09.18 10:20
jak chcesz odebrać?
Hist2021.09.18 10:26
Twój wpis to zbiór ahistorycznych bredni. Sprawdź sobie w encyklopedii (lub chociaż w Wikipedii) kiedy powstało i jakie ziemie obejmowało państwo o nazwie Ruś Kijowska jakie wschodniosłowiańskie plemiona ja zamieszkiwały i kiedy przyjęła chrzest z Konstantynopola gdy jeszcze nawet nie istniała Polska. A potem sprawdź jakie państwa i kiedy zagrabiały kolejno jej etniczne wschodniosłowiańskie ziemie.
...Ruś Kijowska...2021.09.18 10:32
ma tyle wspólnego z Białorusią, co świnia z kosmetykami! Koledze zalecam douczyć się PRAWDZIWEJ Historii wschodnich ziem Europy, a nie opierać się na lewackiej wikipedii!
Hist2021.09.18 10:37
Ty lepiej sam się doucz.
Masz rację !2021.09.18 10:34
Wszystkie państwa pomiędzy Rosją a Niemcami to tylko tymczasowe sztuczne twory !
Masz Sracje2021.09.18 10:55
Wszystkie państwa pomiędzy Chinami a Polską to tylko tymczasowe sztuczne twory !
Palestyna2021.09.18 9:58
Coś wam gudłaje nie wychodzi bo robicie pospolite ruszenie brejzlowni
Amantadyn2021.09.18 9:52
Satrapa?! Szanowna Frondo. Przypomnij sobie, co na temat Łukaszenki mówił marszałek Karczewski - trzecia osoba w państwie!
Palestyna2021.09.18 9:57
Przczepiłes sie jak żyd do kozy
antypis2021.09.18 10:19
to Karczewski kłamał? tradycyjnie najbardziej zakłamanego pisowca boli prawda
afaWF2021.09.18 11:04
to mówił Karczewski - nie frendzel
Hist2021.09.18 9:45
Akurat w kwestii ziem na wschód od historycznego Mazowsza to Łukaszenka ma rację gdyż są to etniczne ziemie wschodniosłowiańskiej Rusi Kijowskiej ,które zagarnęła Litwa (WKL) a później Polska ...P.S. Do dzisiaj zamieszkuje tam mniejszość białoruska ,a liczni tam prawosławni Polacy mają najczęściej białoruskie pochodzenie chociaż mogą nawet nie zdawać sobie z tego sprawy ...
Zbyszek2021.09.18 9:52
Przecież Mińsk to polskie miasto utracone w wyniku rozbiorów Rzeczpospolitej w XVIII wieku. Nawet Smoleńsk wchodził w skład dawnej Polski.
Hist2021.09.18 10:07
Na takiej zasadzie rozumowania to równie dobrze można przyjąć ,że Gniezno ,Poznań ,Wrocław ,Szczecin ,Gdańsk to Niemcy ,a Warszawa i Łódź to Rosja natomiast Kraków to Austria bo przez pewien czas leżały w granicach tych państw
Mejer2021.09.18 9:29
Cała Białoruś to Polska
Hist2021.09.18 9:50
Na wschodniosłowiańskiej Białorusi nie ma nawet skrawka etnicznie polskiej zachodniosłowiańskiej ziemi.
Mejer2021.09.18 15:37
hehehe hehehe...
Makumba z Konga2021.09.18 9:27
Syria, Irak, Kongo i Nigeria to rdzenne białoruskie ziemie bo ich obywatele żyją jak u siebie w domu na terytorium Białorusi i chcą wejść do Polski.
9882021.09.18 9:11
Ja powiedziałbym , ze Warszawa i okolice to tez stare białoruskie ziemie, a Kraków to ukrainskie, Sląsk, poznanskie i pomorze to niemieckie a góry to czeskie i słowackie.Cos pominąłem? a Nasze ojczyste , rdzennie ziemie to ...Madagaskar:) i lemury- wyginam smiało ciało......:)
Mynsk to stare2021.09.18 9:05
żydowskie ziemie, a na głównym placu jest pomnik naszego ziomka Lenina
Kak gawari po banii i po ruski2021.09.18 9:02
Puszcza Białowieszczańaka to ziemię ruskie i żubry są nasze
Kak gawari po banii i po ruski BIS2021.09.18 11:19
i " zajęce " są nasze, i kruki i wrony i żaby i myszy i karaluchy i wszy .
krzysztof2021.09.18 9:00
przecież to przestępca ,skręcił wybory ,prześladuje ludzi ,własnych obywateli ,a opinia publiczna milczy i puszcza bąki,a dlaczego tak jest ,no białoruś to już ruskaja kolonija wspierana przez jewropejski sowchoz żeby dokopać POLSCE
Jerzy Pawłowski2021.09.18 8:58
Ma rację. Większość ludzi Białostocczyzny ma białoruskie nazwiska, mówią z białoruskim akcentem. Wiele osób, szczegolnie na wsiach mówi w ogóle po białorusku. Niech Łukaszenka zabiera sobie Białystok ale niech się postara by Wilno wróciło do Polski. Stare polskie miasto przedwojennej inteligencji.
krzysztof2021.09.18 9:03
da jurij pawłow, masz rację, tylko że połowa Polski po wojnie została rozebrana ktoś nas okradł a kto wiemy.
coś ci się słonko pomyliło2021.09.18 9:04
"Stare polskie" to jest 3/4 tzw. Białorusi.
Ted2021.09.18 8:52
To są słowa Putina ale tylko zakomunikowane przez zarządcę terenów białoruskich Łukaszenkę.
taki ten świat2021.09.18 8:37
No cóż facet odleciał
Państwo białoruskie nigdy nie istniało !!!2021.09.18 8:26
cała biało-ruś należała do POLSKI !!! łukaszenka bandyto oddasz w zębach Polsce te ziemie !!!
Spokojnie z tymi zwrotami2021.09.18 8:38
Białoruś wchodziła w skład Wielkiego Księstwa Litewskiego a WKL na mocy unii lubelskiej z 1569 r. było w unii z Królestwem Polskim na równych prawach. Zamiast sporów o ziemie, które należały do WKL lepsza współpraca z normalną Białorusią bez dyktatora jak z normalnym sąsiadem w nawiązaniu do Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Czas kacapa-dyktatora minie i Białoruś będzie wolna ale to może trochę potrwać...
woku2021.09.18 8:49
państwo Ukraina do kogo należało? może istniało już 1000 lat?
Jest ciągłość matole2021.09.18 9:10
Państwo Ukraina to dawna Ruś Kijowska ze stolicą w Kijowie. Kiedy powstała Ruś Kijowska Moskwa jako miasto nie istniała. Po rozbiciu dzilenicowym na Rusi Kijowskiej w XI w. powstały odrębne księstwa. Tereny dzisiejszej Ukrainy należały do Księstwa Halicko-Włodzimierskiego, które miało dobre relacje z Królestwem Polskim (szczególnie w XIII i XIV wieku). Ostatni książę halicko-włodzimierski Jerzy Lew zawarł układ z królem Polski Kazimierzem Wielkim na mocy którego w razie jego bezpotomnej śmierci całe księstwo miało przypaść Kazimierzowi aby nie wpadło w ręce Złotej Ordy. W 1340 r. książę Jerzy Lew został otruty przez bojarów współpracujacych z tatarami ze Złotej Ordy. Kazimierz Wielki wyruszył z wyprawą do Lwowa i w latach 1340-1349, prowadził wojnę najpierw z Tatarami, potem z Wielkim Księstwem Litewskim o ziemie Księstwa Halicko-Włodzimierskiego. Ostatecznie Księstwo Halicko-Włodzimierskieg w 1366 r. przypadło Królestwu Polskiemu. Dzisiejsza Ukraina - ma nazwę od "ukrainy" terenów granicznych między Rzeczpospolitą Obojga Narodów, Wielkim Księstwem Moskiewskim i Chanatem Krymskim ale geograficznie pokrywa się z terytorium Księstwa Halicko-Włodzimierskiego.
Torchwood2021.09.18 8:17
W sumie takiego zagłębia faszyzmu jak Białystok nie byłoby bardzo żal...
do Torchwood2021.09.18 11:26
Co ty wiesz o BIAŁYMSTOKU? Chyba tylko tyle , że tu rządzi Pan Prezydent Miasta z PO. Dlatego Białystok tak nisko w rankingu miast Polski.
Buhaha buhaha2021.09.18 8:13
To otworz kołchozniku granice i patrz kto ci zostanie
Amantadyn2021.09.18 8:09
Wielu Polaków przyjeżdzających na Litwę też bredzi o tym, że Wileńszczyzna to polskie ziemie. A przecież unia Polski z Litwą nie oznaczała, że Litwa na korzyść Polski zrzeka się jakichkolwiek ziem... Jedni i drudzy mogli się osiedlać czy to w Polsce czy na Litwie. Piłsudski z Żeligowskim sfingowali bunt tego drugiego i miała miejsce polska okupacja Wileńszczyzny, co Rosjanie na Krymie powtórzyli.
Anonim2021.09.18 7:58
"Ciepły" kumpel PiSdzielców?
Żydy i syndrom sztokcholmski2021.09.18 8:17
Ta ta gudłaju przeciez wy zydy kochacie hitlersynow i kacapow tylko nie kochacie Polski bo was nie mordowała
Anonim2021.09.18 8:30
Ssij brudną pałę, a myślenie zostaw tym, którzy są do tego lepiej predysponowani. 😁
Palestyna2021.09.18 9:54
Bawisz mnie gudłaju
wyjaśnijcie to żydy z PIS2021.09.18 7:52
do czego ten PIS doprowadził: Ukraina żąda zwrotu ziem , Białoruś żąda zwrotu ziem, Czechy żądają zwrotu ziem, Niemcy żądają zawrotu ziem, Litwa żąda zwrotu ziem a dla PIS największym wrogiem jest Rosja, która niczego nie żąda
Zapachniało onucami...2021.09.18 8:05
Nie strasz, że sąsiedzi Polski żądają zwrotu ziem. Może jacyś tam banderowcy ze Lwowa, którzy poza Lwowem są nikim coś tam bredzą, może tu raz bredzi cymbał Łukaszenko, ale poza tym nie ma takich przypadków. To nie wina PiSu że na Białorusi jest dyktator wspierany przez twoją ukochaną Moskwę. Jakich ziem żądają Czechy? Spór z Czechami dotyczy kopalni Turów i odszkodowań przy wydobyciu a nie zwrotu ziemi. Pilnuj tam swojej Syberii i Sachalina bo już niedługo koledzy z Pekinu przyjadą wydobywać u was ropę, gaz i złoto!!! Będziesz wkuszał psy, koty i nietoperze z Wuhan Wania!!! Ucz się chińskiego - języka swoich przyszłych panów!!!
pytam2021.09.18 8:40
banderowcy to nie Ukraińcy? to też mityczny naród jak naziści i bolszewicy, to mityczny naród banderowcy uczą w ukraińskich szkołach, że ziemie do Wisły są pod tymczasowym nadzorem Polski? twoja wypowiedź pokazuje, że jesteś pisowski zażydzonym sprzedawczykiem
Zapachniało onucami...2021.09.18 8:57
Większość Ukraińców nie jest żadnymi "banderowcami" tylko normalnymi ludźmi. Problem "banderowców" dotyczy tylko i wyłącznie Lwowa, Tarnopola, Stanisławowa (Iwano-Frankowska) i Wołynia - dawnych polskich województw. Tam żyją ich potomkowie. Gdyby banderowcy wygrali kiedyś jakimś cudem wybory na Ukrainie i mieli swojego prezydenta lub premiera to miałbyś rację. To byłoby zagrożenie dla Polski. Na razie ich premier i prezydent nie są banderowcami.
pytam2021.09.18 11:43
czyli wg ciebie banderowcy to naród?
Ruski prowokatorze!!!2021.09.18 8:08
Jakich "ziem" żąda Litwa ty ciemniaku z kgb??? Wczoraj rząd Litwy przyjechał do Polski na wspólne konsultacje międzyrządowe. Wojsko Polskie i polska policja pomagają Litwie ochraniać granicę przed migrantami nasyłanymi przez Łukaszenkę. Gdzie ten spór? W twoim sowieckim łbie!!!
tekla2021.09.18 8:48
Ukrainie też Polska dostarcza gaz za darmo a oni na Majdanie krzyczeli "śmierć Lachom", co uchwalili po wyjeździe Sikorskiego i Komorowskiego z Ukrainy? nie pamiętasz?, dlaczego po kupieniu przez Orlen rafinerii w Możejkach Litwa zdemontowała tory kolejowe prowadzące do niej? z wielkiej przyjaźni? widać, że kur.wizja pisowska tvPIS wyprała ci mózg tak jak naziści całym Niemcom, dla PIS jesteś gotowy własne guano żreć
Ruski trollu!!!2021.09.18 8:14
"Rosja, która niczego nie żąda" - oprócz odtworzenia ZSRR w jego granicach z 1991 albo odtworzenia Imperium Romanowów w granicach z 1914 r. Ale poza tym - "niczego nie żąda"...Gruzja, Krym, Donbas...No i chciałaby nowego paktu Ribbentroop - Mołotow żeby podzielić się Europą Środkowo-Wschodnią z Niemcami.
A to ci heca2021.09.18 8:19
Żyd wyzywa od żydow
Gołodupiec wywija patykiem2021.09.18 7:37
Ten parch będzie do nas fikał tak długo jak mu Putin pozwoli. Jeśli Ruscy będą mieli jakieś inne problemy np. w Syrii, na Kaukazie czy z talibami to zamkną mu mordę jednym ruchem.
Świniopas Putina nie zna historii i geografii2021.09.18 7:34
Świniopas Putina nie wie, że Wilno założyli Litwini i było stolicą Wielkiego Księstwa Litewskiego ale tego mu nie napisali w "Encyklopedii ZSRR" którą czytał w szkole kgb...
Simon2021.09.18 7:33
Nieśmiało przypomnę, że na prowadzenie wojny Łukaszenka dostał pieniądze z międzynarodowego funduszu walutowego.
oto PIS2021.09.18 7:49
tytuł przelewu brzmiał "na wojnę"? czy każdy pisowiec to taki cymbał jak ty?
Simon2021.09.18 12:22
Lewackość, czyli bezmiar głupoty poraża .
Ta gnida Putina celowo nas prowokuje2021.09.18 7:27
Łukaszenko to burak z kołchozu i agent kgb. Gdyby istniało Wielkie Księstwo Litewskie taki cymbał jak on pasałby świnie u Radziwiłła i dymał się z kozami.
PIS to zło2021.09.18 7:54
gdyby głupota potrafiła latać to byś z całym PIS i Frondą szybował byś na granicy kosmosu
Ta gnida Putina celowo nas prowokuje2021.09.18 8:20
O proszę!!! Jakiś ukryty fan Łukaszenki tylko nie wiadomo czy z Podlasia czy z konsulatu/ambasady Białorusi czy Rosji pisze. Teraz podszywacie się pod polską opozycję.
ceramik2021.09.18 7:21
Jak Białoruś? Co to za twór? Te ziemie, to ziemie Polski. To Polska.
Simon2021.09.18 7:34
Białoruś to tak jak Mazowsze Wielkopolska Śląsk zgadzam się to jest Polska.
gorka2021.09.18 7:19
Widzimy tu, że Łukaszenka to nieubłagany demokrata i wspaniałomyślny mąż stanu. Tacy na Białorusi rodzą się wyłącznie w kołchozach. Toż to wręcz ręka wyciągnięta poprzez granicę w kierunku Polski a tu jak na złość trafia w płot z drutu ostrzowego!
Świniopas z kołchozu2021.09.18 7:12
Białoruś od morza do morza.
gorka2021.09.18 7:47
Białoruś od Prypeci do Niemna!
nulus2021.09.18 7:57
Białoruś od Orszy po Kołymę...!
ali2021.09.18 7:08
to spróbuj szmaciarzu po te ziemie przyjść !
piotr2021.09.18 7:46
To może najpierw poczekajmy na te 250 czołgów co nam mały kretyn obiecał..!
Jawny2021.09.18 7:03
Znany nam od dawna styl wypowiedzi Anonima oraz innych kundli z tej bandy (Po11…, JPIII, kretynizacja,…) naukowo nazywa się "koprolalia". Jest to patologiczna, niedająca się opanować potrzeba wypowiadania nieprzyzwoitych słów, przekleństw lub wulgaryzmów kierowanych do innych osób. Występuje w zespole Tourette’a, ale również w schizofrenii, psychozach alkoholowych oraz w zaburzeniu obsesyjno-kompulsyjnym. Ich wściekła reakcja na tę diagnozę, czyli eskalacja wulgaryzmów, tylko potwierdza jej trafność.
Po 11 ...2021.09.18 7:10
Ja się przyznaję. Moja koprolalia wynika głównie z psychozy alkoholowej. No właśnie ... moja choroba. Czy to czasem mnie nie usprawiedliwia? Może wam nie wypada atakować chorego? To katolikom nie przystoi. Może zamiast ataków jakaś modlitwa o zdrowie?